SZÜLŐSÉG

Anyák, húzzatok dolgozni!

2008. június 16., hétfő 13:06

Adjon az állam még több pénzt, és még később kelljen visszamenni dolgozni, és akkor lesz az országban jó sok gyerek. Bölcsi nem kell, a gyerek maradjon az anyja szoknyája mellett jó sokáig - foglalható össze a Szonda Ipsos felmérésének lényege, melyet a Miniszterelnöki Hivatal megbízásából készítettek, és amelyet a Népszabadság ismertetett.


Az eredmény igazából nem meglepő, legfeljebb szomorú. Mert mi sem egyszerűbb, mint kérni, kérni és kérni, ha meg a sok kérésnek általában kapás a vége, miért is tennének máshogy az anyák, bár a felmérés nem körükben készült, a biztosok az egész magyar nép véleményére voltak kíváncsiak. És a magyar nép a konzervatívnál is konzervatívabbnak mutatta magát, írja az index.

A "gyerek maradjon minél tovább az anyja mellett" felfogás nem csak idejét múlt, de a gyerekre is káros, remek módszer arra, hogy jó sok antiszociális, kommunikációképtelen, de legalább elkényeztetett kisköcsög lepje el az iskolákat és játszótereket. Aztán meg mindent. Mellesleg az évekre otthon ragadó anyák tudata beszűkül, kapcsolatukat nem csak a munkahelyükkel veszítik el bepótolhatatlanul hosszú időre, hanem a világgal is, a játszótéri anyuka nem véletlenül lett külön kategória. Ugyanaz a ruha ősszel és tavasszal, egy lazább nyáron, meg egy kabát télen.

Meg a sírás, hogy az állam nem ad eleget. De miért is kell három évig, lehetetlenül kevés pénzzel, havi bő húszezer forinttal támogatni valakit, hogy otthon legyen? Mert történelmileg így alakult ki, meg mert ezzel is el lehet takarni egy adag munkanélküliséget, és addig se önkormányzati segélyt kap az anya, hanem államit. Pedig nem jó senkinek, se anyának, se gyereknek, nekem, mint adófizető apának meg végképp nem.

De ha véletlenül valaki ezt megemlíti, azonnal gyerek-, anya- és magyarságellenes idegenszívű lesz, holott Európa fejlettebb részén évtizedek óta jóval rövidebb időre jár pénz, mert a nőnek nem a játszótér és a cumisüveg a természetes közege, hanem az alkotó munka. Amivel egyébként jóval többet megkereshet, mint a nyamvadt gyes.

Úgyhogy húzzatok dolgozni anyák, bármit is mond a magyarok többsége.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2008.06.19 21:56:23yukikoka

    kismica,

    hááát... nekem épp tetszene az ötlet, de a gyerekkel való otthonlét tudjuk, hogy nemcsak a gyerekkel való játékot jelenti, hanem egy csomó járulékos teendővel (gyk. házimunka) jár együtt, amit értelem szerint az otthon maradó fél végez. na, itt kezdődnének a problémák:-) Elképzelem az amúgy nagyon rendes, gyerekeit szerető férjemet, amint az idejével zsonglőrködve próbálná abszolválni a napi vásárlás-főzés-játszótér-stb. penzumot, mosolyra húzódik a szám. Azt hiszem, este is pizsiben ülnének a gyerekek a szobájuk szőnyegén, míg a párom mellettük heverészve a hvg-t vagy jó esetben az orvosi hetilapot lapozgatná:-)

    Amúgy korábban szóba került közöttünk, hogy esetleg fél évet ő lenne itthon kisebbik gyermekünkkel, amikor már nem szoptatom naponta 100 szor, de bár az én fizetésem papíron több, mint az övé, valójában nem járnánk jól anyagilag, meg aztán úgy láttam, amikor komolyra fordult a szó, egyéb okokból is visszakozott...

    És valóban, a parlamenten nem menne át ilyesmi.

    Amúgy nem tudom, jól informált vagyok-e, egy férfi kollégám mesélte ma az egyetemen, hogy a németeknél a hosszabb ideig tartó gyed vagy gyes ellátás igénybe vételének egyik feltétele az, hogy az apa maradjon otthon fél évet a gyermekkel. Nem tudom, így van-e, de tetszik az ötlet. Ám kis hazánkban alapvetően nem ez a gond, hanem a kevés bölcsis férőhely, a távmunka és a rugalmas illetve részmunkaidő kevéssé elterjedt volta stb, meg még egy csomó minden ezen kívül

  • 2008.06.19 22:14:54yukikoka

    Guruljka,

    szép logikus érveléssel mutattál rá arra, hogy mennyire félre lehet érteni egy szöveget, ha az ember agyát a stílus vagy néhány tartalmi elem miatt elönti a sz.. ööö lila köd.

    Nekem a stíluson kívül azonban több kifogásolnivalóm is van a cikkel kapcsolatban. A gondom elsősorban az, hogy nemcsak a budget szűkösségére hivatkozással szeretné minél előbb újra munkába állítani az anyákat és csökkenteni a gyes idejét (ezt még érteném), hanem elavultnak, sőt mi több, kifejezetten károsnak tartja azt a szakmai körökben tényleg

    konszenzus övezte álláspontot, amely szerint a gyereknek bizonyos életkorig az anyja mellett a helye(a 3 év pszichológiai szempontból csak irányadó, átlag, de a jogi szabályozásban nem szerepelhet "a gyermek közösségre való érettsége" vagy egyéb kitétel, mint a járandóság idejének terminusa). Tudom, hogy sokakat nem a kötődéselméleteket - gyakran sikerrel - alátámasztani hivatott neurobiológiai kutatási eredmények vagy józan paraszti eszük, anyai ösztönük vezérli az otthonmaradásban, engem azonban igen, és még sokakat rajtam kívül. Gondolom te sem véletlenül vagy otthon közel öt éve, és biztos vagyok benne, hogy nem tervezel örökké otthon "ülni".

    Senki nem állítja, hogy a bölcsi egyértelműen és minden esetben irreverzibilis és súlyos károsodásokat okoz minden egyes gyereknél, de két éves kor alatt, és tartós bölcsődei tartózkodás mellett ez azért elég valószínű. Azt is tudom, hogy az anya otthonléte nem garancia a normális szocializációra, én is látok "majomanyákat" a téren, teljesen önállótlan és aszociális gyerekekkel, de messze nem ez a jellemző, legalábbis ismeretségi körömben nem.

  • 2008.06.20 00:54:42Guruljka

    Húúú, most jutottam odáig, hogy elolvassam Hannát, akit biztos nem illik ide belinkelni,de én kellően pofátlan vagyok hozzá:

    leababa.blog.hu/2007/12/25/miert_nem_jarnak_a_gyerekek_bolcsodebe



    Akit tényleg érdekel a téma az korrekt képet kaphat Hanna cikkéből.

  • 2008.06.20 01:17:27Guruljka

    Yukikoka, én úgy látom, hogy valamiért tényleg az jött át ebből a cikkből legerősebben, hogy egy pasas ellenzi a gyerekek hosszú ideig anya mellett tartását. És ez sokaknak fájó pont.

    De megmondom őszintén, én ebben nem látok mást, mint egy görbe tükröt. Mert aki ebben alaptételként hisz, az a bölcsit tényleg egy szükséges ROSSZnak látja, és ezzel degradálja azokat, akik ennek ellenére bölcsibe adják a gyerekeiket. Szerintem ez ennek az előítéletnek az inverze, hogy úgymondjam. Igaz, hogy van akinek rossz a bölcsi, ahogy az is igaz, hogy van akinek roszz ha otthon marad. Másoknak meg éppen az a jó, hogy mennek/maradnak.

    Te magad ezt írod:

    "Senki nem állítja, hogy a bölcsi egyértelműen és minden esetben irreverzibilis és súlyos károsodásokat okoz minden egyes gyereknél, de két éves kor alatt, és tartós bölcsődei tartózkodás mellett ez azért elég valószínű."

    Ez a kijelentés nyílván a korszerű pszichológia álláspontján alapul, sőt esetedben szubjektívan biztosan igaz is.

    Csakhogy ugyanakkor ez jó esetben is csak középosztálybeli, művelt közegben igaz, egy az egyben. Ott, ahol előszöris ép a család (1 ember nem bírja eltartani a gyerekét meg önmagát tisztességesen a gyesből), korszerűek a szülők nevelési ismeretei(nem pofonnal akar nevelni és nem tehéntejet akar itatni a gyerekkel, hogy a legegyszerűbbeket mondjam), az anya tényleg olyan mentális állapotban van, hogy jól megy neki az otthonlét (szvsz ez egyértelmű), valamint megvan hozzá az anyagi fedezet is, hogy 1 jövedelem részleges kiesése nem okoz nagy családi feszültséget (a pénztelenség gyilkos dolog tud lenni). Ez szvsz egy korrekt középosztálybeli család leírása.

    De vegyünk például egy kisfalusi roma gyereket. Neki nagyban segíti a társadalmi beillesztkedését, ha nem csak az otthon tanult lovári, beás vagy oláh nyelvet sajátítja el, hanem kapásból a magyart is. Egyből a bölcsiben, és nem az oviban kell megszenvedni azzal a problémával, hogy a roma gyerek nem ismeri a magyar nyelvet és viselkedés kultúrát, soxszor azt sem tudja mit várnak tőle.

    De nem kell hogy roma legyen a gyerek, elég ha a mélyszegénység kevésbé művelt, alacsonyabb szókincsű rétegéből érkezik. Akinek általában otthon soha nem mondanak mesét, mondjuk életében nem látott szalvétát és had ne mondjam, hogy nem kap rendesen és főleg nem egészségesen enni se...

    Sajnos máris nem kevés gyerek érdekeinél tartunk. Bármennyire is nem szembetűnőek számunkra ezek a gyerekek, mégis léteznek Magyarországon, és ez a gyes dolog róluk is szól.

    Sőt éppen ők azok a gyerekek, akiket azért tartanak otthon, mert a gyes egy jelentős bevételt jelent a családnak:(

    (lábujjhegyen mondom, esetleg már eleve a gyesért és a CSp-ért születnek) Ha a gyes szocális juttatás, aminek a szolidaritás az alapja, nem ők a legrászorultabbak akiknek a helyzetén javítania kéne? És tényleg javít? Hosszútávon? És jó ez így a társadalomnak?

  • 2008.06.20 01:32:51Guruljka

    Nézzük a középosztályt közelebbről.

    Gazdasági és társadalmi szempontból is az lenne a legjobb, ha ez a réteg "vastagodna" vagyis ebben a rétegben nőne a gyermekvállalási kedv. Onnan indult ki ez az egész téma, hogy ezt a folyamatot vajon segíti-e a gyes. Növeli-e a gyerekvállalási kedvet? És ha igen akkor hol? Eddig úgy tűnik a legszegényebbek között igen, de ez nem igazán jó a társadalomnak.



    Azt gondolom többnyire mi középosztálybeli nők nem arra vágyunk, hogy évekre otthon maradjunk egy vagy több gyerekekkel.

    Szerintem mi nagy arányban (nyílván azért nem mindenki)szomjazunk a lehetőségre, hogy egyszerre legyünk jó anyák és megbecsült "dolgozói" a társadalomnak. Azért tanultunk évekig(szintén állami pénzből ugye) és adott esetben dolgoztunk is a szülés előtt, mert ezt IS akartuk, nem csak gyermeket. Mikor gyereket vállalunk tudjuk, hogy vélhetően minden gyerekünkkel és minden munkától távol töltött évvel csökkennek az esélyeink a visszaállásra. Sőt félünk is talán, hogy tényleg kevesebbet érünk majd avégén, mert nem leszünk naprakészek.

    Ezért egy idő után már az is visszatart minket a gyerekvállalástól, hogy ne essünk ki a munkából többet.

    Persze azt is várjuk, hogy végre a társadalom elismerje: a gyereknevelés egy kiemelkedően hasznos és fontos feladat és nem parkolópálya ingyenélőknek. Igen, ennek is itt lenne már az ideje, de mégis úgy hiszem ezutóbbi vágyunk ellenére is, többségünk még ennél is jobban szeretne egy másik feladatot is a gyereknevelésen kívül, akkor is ha a gyereknevelés nem lenne a társadalom szemében "kemping".

    Szóval én úgy hiszem, hogy mi valójában nem gyesre, hanem munkára, azért cserébe fix jövedelmre és kellő mennyiségű családra fordítható szabadidőre vágyunk, egyszerre. Ezt nyílván a távmunka,a részmunkaidő és ne hagyjuk ki: az egyszerűbb vállakozás biztosítHATNÁ.

    Ami nem mondom hogy egyáltalán nincs, de többnyire nincs. Persze ehhez más is kell.

    Van egy természetes igényünk, hogy míg mi dolgozunk, biztonságban tudjuk a gyermekünk testét és lelkét egyaránt. Erre kéne a félnapos és színvonalas bölcsi, ami ha jól értem már nem olyan riasztó senkinek sem, mint az egésznapos.

    De ha valójában távmunkát, részmunkaidőt és félnapos bölcsit szeretnénk, akkor miért a gyeshez ragaszkodunk? Hogy segíti a gyes a célunk elérését? Miért azon háborodunk fel, hogy ha valaki azt mondja ez a rendszer nem jó a nőknek és a társadalomnak? Nincs igaza?

    Én úgy gondolom igaza van. Szerintem nemhogy nem jó, de arányaiban túl sok ember számára ártalmas és semmiképpen nem növeli ott a gyerekvállalási kedvet, ahol a legjobban kéne.

    De ugyanakkor azt is gondolom, hogy annak is igaza van, aki megfogalmazza, hogy nem lehet az első lépés a megszűntetés, mert az még ártalmasabb. Azt sem vitatom, hogy ez komplex kérdés, amihez nem lehet csak az egyik oldalról hozzányúlni. Én csak azt vitatom, hogy a gyes jó-e mint rendszer elem. Szerintem a nagyon nagy többségnek a gyakorlatban nem. Az összes előnye számunkra az, hogy atom biztosnak érezzük. Igazából ezért is ágálunk. Nem a 26 ezerért, hanem a biztonságérzetünkért.

    Ha a középosztálynál maradunk, akkor csak annak a szűk rétegnek jobb a gyes gyakorlatban, mint egy adókedvezmény vagy jövedelmpótló támogatás pl., akinek pont ez a 26 ezer kell ahhoz, hogy annyi ideig otthon m

    kihúzza az anya a gyerekkel, míg az valóban közösségre éretté nem válik. Persze csak azoknak, akiknek a gyereke 3 éves korára éretté is válik. Mert ez a rendszer nem csak azokat tartja feleslegesen vissza, akik már pl. 2 évesen "készen" vannak, hanem azokat is sújtja, akik 3 éves koruk után állnak készen.

    A 3 éves kor egy átlag, de nem szentírás.

    Viszont lehetne egy időintervallumot ecélból kijelölni és azon belül opcionálisan kínálni adókedvezményt, bölcsit, ovit, jövedelem pótló támogatást, segélyt stb.

    Mert valóban megérdemlik a gyerekeink az optimálisabb, egyénekre szabottabb rendszert. Ami azt nézi nekik mi a legjobb. Ebből a keretből talán lehetne ezt okosabban is csinálni.

  • 2008.06.20 08:10:42marcangoló

    Guruljka, abszolút egyetértek, hogy komplex megoldásra van szükség, nem lehet a rendszer egy elemét önkényesen megváltoztatni. Nem lehet csak a segély összegét, időtartamát változtatni olyan helyzetben, ahol nemhogy az óvodára érett három évesek, de gyakran még a 4 évesek sem jutnak be az oviba helyhiány miatt. Azt általad említett "leszakadó" rétegnél alapos motiválásra és szinte már tudatformálásra lenne szükség, ahhoz is, hogy óvodába küldjék a gyereket (és ennek nemcsak szemléletbeli, hanem sokszor áthághatatlan anyagi akadályai is vannak), nemhogy bölcsődébe.

    Ahhoz, hogy az én biztonságérzetem meglegyen _előbb_ kéne látnom az intézményrendszer bővülését, és a munkábaállás támogatását, valamint az igyekezetet, hogy a gyesből élő réteg igényeit és problémáit igyekeznek megoldani, mint az arra való kísérletet, hogy megszüntessék, átlakítsák a juttatási rendszert. De pillanatnyilag azt látom, hogy elveszik a pénzt, és majd egyszer, valamikor, talán lesz változás a rendszer többi elemében is.

  • 2008.06.20 09:15:46csepke

    MÉg annyi jutott eszembe, hogy olyan megoldás kellene, ami szegénység újratermelődését hatékonyan megakadályozza, de nyilván ezzel párhuzamosan pedig a már meglévőket élőket, pedig segítse egy jobb élethez. Lehet, hogy le kell nyelni azt a békát hogy mostmár ilyen-olyan megfontolásból egy bizonyos réteg legyártott egy csomó gyes-gyerekeket, de ne csináljon többet. Akik beleszülettek ebbe az elcseszett gyeskorszakba azoknál hagyni kell kifutni, de egyébként új feltételeket teremteni a még meg nem születettek esetében. A meglévőket pedig, a társadalom jobban jár ha tovább támogatja, értelemszerűen már nem gyessel ahogy kinőnek belőle, hanem tovább az életkornak megfelelően. De csak természetbeni juttatással, igyenebéd a suliban, tankönyv....stb. És aztán előbb utóbb az is kifut ahogy felnőnek. Aztán majd sok-sok év múlva mindenki okos lesz, és előrelátó, és öngondoskodó és boldog....hehhehe...

  • 2008.06.20 09:26:59MsDoki

    Ehh... elszállt... poronytosok, mikor oldjátok est már meg végre?:)

    Szóval: yuki, szerintem nincs igazad abban, hogy a férfiak bénáznának. Godolj csak bele, ha veled eadjisten bármi történne, tuti, hogy a férjed belejönne pár hát alatt a dologba. Max az elején anyuka, anyós, gyerekes kollegina segítene neki, de belejönne, hidd el, mert muszáj lenne neki. Mert a legtöbb apuka - szerencsére nem csak a középosztályban - azért szereti a gyerekét és felelősséget képes vállalni érte, bármilyen szemetek is ugye a férfiak:) Rengeteg szomorú, de sikeres példát láthatunk erre.

    Az 1+1 éves megoldásban ráadásul az elején azért anyu is segíthetne, ha este hazaért a munkából, amíg apu belerázódik, arról nem is beszélve, hogy a probláma megoldása össztársadalmi elvárásként jelentkezne, ez viszont megkönyíteni a férfiaknak, hogy lelkileg el tudják fogadni az új helyzetet.

    Sokkal nagyobb probléma, hogy ma Magyarországon a férfiak és a nők fizetése hasonló képzettség, pozíció, stb. esetén is összehasonlíthatatlan. a jó, nem összehasonlíthatatlan, de nálunk pl. több, mint háromszoros. Persze ha a GYED-nek nem lenne plafonja, ez rögtön erre a problémára is megoldást jelenthetne, és talán az államnak sem jelentene akkor a megterhelést, hiszen csak egy évig kéne fizetni. Az meg azért hadd legyen már benne mindenkinek a befizetett nem kevés adójában.

  • 2008.06.20 09:27:47MsDoki

    bocs az elgépelésekért:)

  • 2008.06.20 10:16:41kismica

    Yukikoka, pont ezért kellene úgy szabályozni, h anya csak 1 évig és max. apa még 1 évig, hogy változzon a férfiak hozzáálása a házimunkához is, h megtanulják ők is a megosztott figyelmű gyerekfelvigyázást. Mert most sok pasinak, még a gyerekeseknek is az jön le, h asszony jól elvan otthon, kölykök ok, háztartás ok, megy ez könnyen, móka és kacagás. Max. meghallgatják, ha elpanaszolod néha, h ez is fárasztó, de nem értik igazán. És jönnek a konfliktudok, ha asszaonypajti is elkezd dolgozni, h már nem bír ugyanannyit csinálni otthon is.

    Szerintem 1-1 nap ezen nem segít, csak ha min. hónapokra ők lennenének otthon, ráadásul nem kényszerpályából (pl. pasi munkanélküli, asszonynak van hová visszamenni), hanem össztársadalmi szinten.

    Engem például nagyon zavar, hogyha a férjem leviszi a gyereket orvoshoz vagy ő tömegezett babakocsival (elmondása szerint) agyondícsérgetik, h milyen rendes, jó apa. Tőlem/tőlünk pedig elvárják ugyanezt, több gyerekkel, háztartással, néha ráadásul azzal a körítéssel, h ez ösztönös. Innen üzenem, h ösztönös egy frászt, a 3 éves éjszakázásban sokkal fáradtabb vagyok, mint az azt megelőző 5 év egyetem+8év munkában...

  • 2008.06.20 12:01:29tris

    Engem nem érdekel az egész napos bölcsi, én részmunkaidőt akarok! Túl sok ahhoz itthon a munka, hogy újra 10 órát húzzak le a munkahelyemen. És a pénz sem érdekel, a karrierépítés lehetőségét kénytelen voltam meghagyni a férjemnek. Alkotó munkámat részmunkaidőben is el tudnám végezni, még viszonylag tűrhető pénzért, csak nálunk irigyek a részmunkaidősökre. Sőt láttam olyat is, hogy a kisgyerekes anyára húzták a szájukat, amiért az kénytelen volt lelépni mindennap 10 perccel hamarabb.

  • 2008.06.20 12:45:12miramira

    Engem is lehet kövezni.

    Nekem lassan lejár (október)a három év.de nem megyek dolgozni.Beiratkoztam egy Támogatott tanfolyamra ami 6-hónap utána pályaakezdő munkanélküli leszek 6-hónapig.Ha a lányom beteg itthon maradok vele,mert a Suliba a vizsga a lényeg hogy sikerüljön.Volt az enyém is egy rövid ideig bölcsis ahol félnégykor úgy néztek rám mint a véresrongyra hogy még jó hogy ideértem.Egyébként a lányom szeretett menni.Bár azt nem értettem a néni miért u.abba a zsepibe törli 4.gyerek orrát de mindegy....

    önéletrajzot én is csak részmunkaidőre adtam le.

    Nem dőzsölünk

    havi 70 a lakástörlesztésünk+rezsimegtökömtudjainternetreazértvanpénz.

  • 2008.06.20 12:46:25Fazekas Valeria

    Figyeljetek, miert veszitek adottnak az ingyenes allami bolcsit?



    Szeintem pont arra megy ki az egesz, hogy fizetos maganbolcsik legyenek, es az allam megussza ezt a feladatot is.

  • 2008.06.20 13:04:58tris

    nem tudom miből tudnák az emberek fizetni a magánbölcsit.

  • 2008.06.20 13:07:55Borcsika

    Nem kellenek fizetős magánbölcsik. Legyen állami, és fizessünk érte adott esetben egy picit többet. Amikor én kerestem helyet a fiamnak, mert visszahóztam dolgoni, és tömni annak a sok naplopónak a zsebét, akkor hajlandó lettem volna úgynevezett teljes térítéssel beadni a bölcsibe, csakhogy legyen helye. Csak csendben jegyzem meg, a magánbölcsi 60000-ról indult tavaly, a telejes térítéses 35-40 000; az állami 6-7000 havonta.

  • 2008.06.20 13:10:39Borcsika

    Az utolsó asszem vállalható. Csak annyi a lényeg, hogy tényleg csak azok adják be a csemetéiket, akik tényleg visszamennek dolgozni. Sajnos az a tapaszatalatom, hogy az anyukák minimum fele nem dolgozik, hanem lógatja a lábát, vagy a kisebb testvérrel foglalatoskodik.

  • 2008.06.20 13:10:42Fazekas Valeria

    tris:

    abbol, hogy visszamennek dolgozni :)es milyen klassz mennyi uj szorgos adofizeto :))))

  • 2008.06.20 13:19:55Borcsika

    Valéria kedves... Egy anyuka, ha ma visszamegy dolgozni, Ön szerint mennyit keres?

    Arról nem beszélve, ha befizetem azt a k... adót, akkor ez legyen a legkevesebb, amit a nagyra becsült hazánktól kaphatunk. Mert ezen kívül semmit... Az meg ezért mégicsak csúnya, hogy évtizedeken keresztül pumpáljuk az államba a pénzt, és cserébe nem kapok semmit. Nem gondolod? Adok-kapok alapon kellene ennek működni.

  • 2008.06.20 13:26:41Fazekas Valeria

    Annyit keres anyuka, amennyit elotte is keresett, megemelve a torvenyes szazalekkal.



    Az adodert azert kapsz dolgokat, megha nem is erzed ugy: pl van kozvilagitas, kimegy a tuzolto ingyen :) Van nyugdij, tehat nem te tartod el az oreg szuleidet, van a kozoktatas az adodert te is jartal iskolaba stb.

  • 2008.06.20 14:00:52yukikoka

    Tessina, Kismica,

    Igazatok van, kicsit túldimenzionáltam a dolgot, nem akartam a férfiakat megbántani. Inkább poénnak szántam, némi éllel azért, mert a férfiak alapvetően nem erre vannak szocializálva – erre céloztam csupán. Persze én sem teljesen, de nekem sokat segítenek a hormonjaim és az ösztöneim, ez valószínűleg genetikailag kódolt, szemben mondjuk a házimunkával.

    Írtam, hogy az én férjem is rendes, szereti (imádja) a gyerekeit, engem, tiszteli és támogatja tudományos ambícióimat stb, és nálam is jobban ragaszkodik ahhoz, hogy gyerekeink minimum két éves korukig az én szoknyám mellett (persze rendszeresen gyerekközösségbe járva, velem) nevelkedjenek. És egyáltalán nem akarja (ahogy én sem, brrr), hogy főállású anyaként tengessem itthon napjaimat még ovis korú gyerekeink mellett is, plána nem a majdan nem létező nyugdíjig. Addig viszont… addig s izzadok a gyerekekkel meg a phd.-vel, ha sikerül valaha befejeznem

    Szóval szerintem is jó volna, ha az apák is otthon lehetnének (lennének, mert éppenséggel nekik most sem tilos gyed-re menni) a gyerekükkel, ez a nők és a gyerekek szempontjából mindenképp jó megoldás volna (apák, nyilatkozzatok). Igaz, az is jó volna, ha ők is szülhetnének, mert akkor nem vágná félpercenként a nők fejéhez néhány honfitárs, hogy legyenek hasznosabbak, takarodjanak dolgozni szülés után 1 órával stb. – nem lehet b…ni is meg szűznek is maradni (nem lehet egyszerre szülni is meg teljes értékű munkaerőként helytállni, legalábbis egy ideig nem) Ez utóbbi mondatomat amúgy nehogy komolyan vegyétek, pusztán egy gondolatkísérlet. De most komolyra fordítva a szót, tudomásul kell venni, hogy akármennyire civilizálódtunk is, bármilyen is a társadalmi berendezkedés, a nők biológiailag mégiscsak gyerekszülésre (is!!!) hivatottak, már aki akar persze, ez nem kényszer. A szülés után viszont nincs vége a dolognak, és az embergyerek úgy van kitalálva, hogy egy ideig jobban ragaszkodik az anyjához, mint bárki máshoz (értsd kortársak, gondozónő stb.), ezt nem lehet megúszni.



  • 2008.06.20 14:02:00Borcsika

    És "eltarthatok sokad magammal" egy rakás olyan embert is, akinek az utolsó munkája 3 éves korában a homokvár volt, és veszi fel a segélyeket. Ők sem a bölcsiben, sem az oviban nem fizetnek, sőt, a suliban ingyenkapjáák a kölykeik a könyveket (kivéve azokat, akik önhibájukon kívül, nem tudják kifizetni), és a gyerek az iskola környékére sem megy.

    Közvilágítás? Azt az önkormányzat fizeti, igaz, az adónkból. A nyugdíj az egy külön tüske a szememben amiatt, hogyha nem lopták volna el a pénzeket, akkor nem kellene úgy érezniük szerencsétlen nyugdíjasoknak, hogy kegyet gyakorolunk rájuk az adónk befizetésével.

    Én azt vallom, hogy aki dolgozik, és nem kevés adót fizet be, azt ne kényszerítsék extra kiadásokra azzal, hogy más megoldá nem lévén, magán intézménybe kell íratnia a gyerekét, hogy dolgozhasson, és adott eseben ennek a díja akár egy átlagfizu fele is lehet, vagy még több.

  • 2008.06.20 14:02:41yukikoka

    bölcsi kérdés: szívesen dolgoznék félállásban (mert bölcsibe 8-10 órára nem adnám a gyereket, maximum majd oviba), de hogy hogyan tudnánk finanszírozni egy magánbölcsit, azt nem tudom. Szerintem is érdemes volna picit többet fizetni a minőség stb érdekében (na meg a gondozónőknek is meg kell élniük valamiből), és igen, fontos lenne, hogy aki eleve otthon van a kisebbik gyerekkel, az ne adja bölcsibe a nagyobbat, csak aki dolgozik. Kb 3 (esetleg 2,5 éves kortól azonban jó lenne, ha minden gyerek közösségbe kerülhetne – kivéve azon kis számú gyereket, akik valamiért még nem érettek rá – legalább napi néhány órára, mert a a túl korai közösségbe adás mellett a túl kései sem valami előnyös.

  • 2008.06.20 14:12:10Borcsika

    yukikoka: köszönöm, hogy megerősítettél. én is így látom.

  • 2008.06.20 14:32:29kismica

    Yukikoka, lehet, hogy én vagyok genetikailag korcs nő, de nem érzem, h a gyerekem a nőiségem miatt ragaszkodik hozzám jobban, inkább azért, mert én vagyok vele többet, én mérem többször a lázát éjjel, simogatom, ha rémálma van. Most ez azért van, mert a kicsikhez úgyis felkelek szoptatni... Szóval egyszerűen mennyiségileg többet vagyunk együtt. Mikor vesz. terhes voltam, akkor szépen áttolódott mindez a férjemre és simán ment neki is, ok, nem kis lámpaláza volt, de ment...



    Jöhetnek a mókusok, de én a részmunkaidőnek sem örülnék, mert akkor az lenne, h a nő kevesebbet dolgozik, kevesebbet keres, tehát inkább az övé változatlanul a házimunka nagyobb része, gyereklogisztika. Tudom, h utópia, de nem lehetnének inkább tiszta 8 órás munkák, h férj is jobban bekapcsolódhasson mindebbe?...

  • 2008.06.20 15:02:39yukikoka

    "Yukikoka, lehet, hogy én vagyok genetikailag korcs nő, de nem érzem, h a gyerekem a nőiségem miatt ragaszkodik hozzám jobban, inkább azért, mert én vagyok vele többet, én mérem többször a lázát éjjel, simogatom, ha rémálma van. Most ez azért van, mert a kicsikhez úgyis felkelek szoptatni..."



    Valószínűleg nem fogalmaztam túl érhetően, ezért nem leszek újságfirkász a velveten:-) Nem gondolom, hogy bárki is korcs lenne - pusztán arra céloztam, hogy egy nőnek talán kicsit könnyebb a 24 órás "gyerekezés", mint egy férfinak. Én elég nagy kékharisnya voltam sokak szerint mondjuk úgy 8-10 éve, és szerintem tényleg hozzásegítettek bizonyos biológiai mechanizmusok ahhoz, hogy mostanra főleg a családjának (nem csak!!!!) élő nő legyek, természetes legyen nálam a gondoskodás (na jó, néha én is besokalltam az éjszakai szoptatások meg 10 percenkénti kelések miatt). Mi ugyanazon az oldalon állunk, csak én talán nem a legszerencsésebben fogalmazom meg az aktuális mondanivalómat.

    A férjem az esti programból (ha itthon van) mindig kiveszi a részét, plusz pl. ő vág körmöt a gyerekeknél, természetesen pelenkázik, ha kell stb. Ja, a kisebbik annyira apás, hogy olybá tűnik, mintha hozzá jobban ragaszkodna, mint hozzám:-))) pedig én jóval többet vagyok vele. A nagyobbik is imádja az apját. És én ennek örülök.



    Nekem volt tiszta 8 órás melóm közalkalmazottként, de ahhoz is 9-10 órára kellett volna bölcsibe adnom a gyerekem (ha lett volna), én ezt csak ovis korban tartom elfogadhatónak, de nem vagyunk egyformák.Ja és nálunk a házimunka nagyobbik rész mindig is rám hárul majd, mint említettem volt, a férjem hivatása miatt (sosem hittem volna, hogy valaha ilyen helyzetbe kerülök:-))))

    És most mennem kell, felkeltek a manók

  • 2008.06.20 15:09:46zsindex

    Valaki sztem írt egy jó cikket, a zsindex meg átvette, és minden mondatnak az ellentétét írta le, amit kitett a főoldalra egy napra.

    A magyar ember meg elolvassa, és összezavarodik, és elhiszi amit írnak

    Agymosás...

    A magyar embert nem lehet átverni, ahogy a németet sem lehetett!!!

  • 2008.06.20 16:22:52Ágnes52

    Két gyerekemmel voltam otthon 3-3 évet, közben a férjem sorkatona volt/ igen régen ez így volt/, de nem bántam meg. Gyerekeimmel az átlagnál több gond sose volt, mindig beilleszkedtek, társasági emberek voltak. A nagyobb szülés előtt áll, és biztos otthon marad vele amig lehet.

    Bizony nehéz a családnak és a munkahelynek is megfelelni, sokszor volt lelkiismeretfurdalásom mikor már dolgoztam.

    A gyes idején nem fordultam magamba és nem csak a gyerek volt az egyetlen témám.

    Szerintem mindenki döntse el maga, hogy otthon marad vagy dolgozik.

    De azt kikérem magamnak és az összes anyuka nevében, hogy ez olyannak tünjön, minta büdös lenne a munka.Nem erről van szó, nekünk akkor az a fontosabb. Persze aki dolgozni akar tegye!Legyen elég bölcsöde!

  • 2008.06.20 21:24:20tris

    2008.06.20 14:32:29 kismica



    a részmunkaidőt mint választási lehetőséget írtam. nekem megfelelne - termelői szférában dolgozom és lehetőség van teljesítménybérezésre. Csak a munkám után várnám a pénzt, de nem is állnék üres órákban rendelkezésre, amire a munkámban nincs is szükség - vannak olyan szakmák, ahol ez fontos, pl. tűzoltó, de nálunk nem az, itt nincsenek vészhelyzetek, csak némi számítógépes munka.

    Ám itt sem az a jellemző, hogy ezt megengedjék, pedig tipikusan távmunkában is végezhető munka - ezt egyszerűen nem szeretik Magyarországon.

  • 2008.06.20 21:26:47Ágnes52

    Közben elolvastam a többi hozzászolást is!

    Eltérő véleményel eltérő érdekek!

    Én a Gyes alatt megszereztem a nyelvvizsgát és még egy gyerekre vigyáztam az enyémen kivül.Kellett a pénz és a gyerekekemnek volt társasága.Este TV helyett tanultam és hetente 2 szer felnőttek között nagyon jó volt.

    10 év mulva vállaltuk a második gyereket és az idő alatt is tanultam, ugyhogy képzettebben mentem vissza ugyanarra a helyre.

    Most 54 évesen úgy gondolom megérte otthon maradni.Intézményvezető vagyok, persze ha nem lettem volna gyesen valószínű hamarabb értem volna ezt el, de nem láttam volna gyerekeimet felnőni.Az a baj szerintem a mai fiatal anyukák egy részénél, hogy nem tudják mikor minek van ideje! Ha gyerek van az a legfontosabb, aztán 5-6 év mulva jöhet a karrierépítés. Nem késtek le semmit!!

    Aki kizárólag a pénz miatt megy vissza dolgozni az más és nagyon sajnálatos hogy erre kényszerűl.

    Sok velem egykorú ismerősőm bánja már, hogy nem hallotta a gyereke első szavát, nem látta az első lépéseit és 2-3 évesen nem neki csacsogott! Ezek visszahozhatatlan dolgok!

    A részmunkaidő/akkor még ennyire sem volt/jó megoldás lenne talán, de ezt a munkaadók nem szeretik, nekik egész ember kell!

    Én ezt így látom és így tapasztaltam, anyának lenni nagyon különleges dolog JÓ HOGY NEM HAGYTAM KI!!

    MOST MEG DOLGOZOM, MERT EZT SZERETEM ÉS EZ ÍGY VAN JÓL.

  • 2008.06.22 23:46:38kutyafüle.hu

    Azt kérdezném,hogy jutottál erre a szintre? Te magyar apának vallod magad? EGYÁLTALÁN VAN GYEREKED? Igazából nem hiszem,mert ugy beszélsz,mint egy hímringyó! Köcsög buzi vagy és ne írogassál erre az oldalra,mert ez nem a seggbe kuró oldal! Ne okoskodjál,mert teljesen hülye vagy ! Szép napot seggfej!

  • 2008.06.22 23:51:13kutyafüle.hu

    Elnézést az elöbbi szavakért,de kicsit felizgattam magamat! De a lényeg akkor is ez!!!!!

  • 2008.06.23 01:21:14Sue

    Hát ez a cikk elég "érdekes" stílusban íródott. Ahogy itt többen mondták, ha lennének anya-barát munkahelyek, könnyebb lenne, de ilyeneket más országokban sem könnyű találni, hiszen mindenhol dolgozni kell egész nap és utána mindenki túl fáradt, hogy a gyerekkel leüljön tanulni vagy éppen játszani.



    Ehhez az eredményhez nem kellett volna felmérés, még jó, hogy mindenki azt mondja, hogy legyen minél tovább támogatás, hisz ez a legegyszerűbb, de valószínűleg a legrosszabb megoldás. Máshol nincs semmilyen támogatás, mégis megélnek a családok, mert tudja a kismama, hogy visszaveszik vagy ha azt mondja, hogy gyereke van, nem fogják hátrányban részesíteni egy munkahelyen, mert azt fogják nézni, hogy a legtapasztaltabb vagy legképzetebb kompetens embert vegyék fel, nem azt, akinek nincs gyereke, sőt akinek gyereke van, jobban szeretik, mert úgy tartják, hogy felelősségteljesebb és megbízhatóbb. Mo-n egyértelműen nem így megy ez. Ezt kellene megváltoztatni, hogy hosszútávú segítséget nyújtsanak a családoknak, ami a termelést is elősegítené, ahelyett, hogy ideiglenes támogatásokat emelik meg alamizsnával, hogy azt mondhassák "többet adunk". Egyébként nem tudom, hogy van-e még olyan ország, ahol 3 évig kapnak támogatást a kismamák. Én tuti nem hallottam még ilyenről.

  • 2008.06.23 10:13:55ritka minta...

    a témához

    www.mno.hu/portal/560585?searchtext=b%C3%B6lcs%C5%91de

  • 2008.06.23 12:09:49Hadrian VII.

    a témához még:



    konzervatorium.blog.hu/2008/06/22/ha_nonek_szulettel

  • 2008.06.23 13:04:18Fazekas Valeria

    Sue:

    Igen van. Most neztem utana pontosabban: Franciaprszagban a masodik gyereknel jar 3 ev fizetett otthonlet a noknek. A minimalber 2/3-t fizetik (es magas a minimalber).

    Egyebkent europai tendencia, hogy EMELIK a gyerek eseten otthon toltheto fizetett idot.

  • 2008.06.23 14:05:50Vakmacska

    Hadd ajánljak egy nem propagandaszagú, és nem fröcsögő cikket, ami sokkal értelmesebben közelíti meg ezt az egészet, meginterjúvol valódi embert is, és seholsemmi "a nő legyen pihepuha..." jellegű (bocs, de számomra nem nagyon szimpi) eszmefuttatást:



    www.hirsarok.hu/node/2296

  • 2008.06.23 15:24:15Sue

    Valéria: Németországban eddig nem volt "gyes", most asszem 1 év, USA-ban nincs és sosem volt. Fro-ban meg második gyerek után jár - ezt írtad, hát ez akkor kicsit más, mivel a legtöbben Mo-n nem jutnak el a 2-dik gyerekig...van aki igen, van aki nem, de azt tuti nem olyan gagyi rendszerük van, mint Mo-nak - az olyan nesze semmi fogd meg jól, adunk és jót rád uszítjuk a többi réteget, mert ingyenélő kismamának állítunk be - még jó, hogy engem nem érint, örülök, hogy nem részesülök semmilyen támogatásban, igy senki sem mondhatja, hogy elvettem mástól.

  • 2008.06.23 15:36:50yukikoka

    Úgy hallottam egy kollégámtól, hogy Németországban 1 éven túl is jár valamilyen juttatás, feltéve, hogy 6 hónapot apuka marad otthon a gyermekkel. nem tudom, igaz-e.



    Az igaz, hogy sok helyen gyed, gyes stb formájában nem támogatják az otthon maradást, mégis megteheti sok család, hogy anyuka otthon legyen pár évig, mert az addigi megtakarítások és apa fizetése lehetővé teszi (persze nyilván csak ha valaki alább ad a korábbi életszínvonalból, én (és családom) gyed mellett is ezt tesszük.

    Írországban nincs bölcsi és ovi (csak durván fizetős), 4 éves kortól van iskola.

    De az igaz, hogy a magyar rendszer nem jó így, ahogy van.

  • 2008.06.23 15:40:04yukikoka

    Na, szép, koherens szöveget sikerült magamból kipréselni, nemrég ébredt 22 hónaposommal az ölemben. Inkább megyek a gyerekekkel antiszocializál(ód)ni a játszóra, meg a net helyett szakirodalmat kéne bújnom...

    Szép napot mindenkinek!

  • 2008.06.23 15:41:56Cobold

    2008.06.16 17:45:12 gargoyle

    Egész más mennyiségben és minőségben is gyerek mellett a főzés, mosás, takarítás. Valahogy újszülött kortól sokkal több ez a munka, de ahogy nő, szaporodik, egy ideig. Pl. megtanul enni... Több lesz a szennyes ruha, és minden étkezés után moshatsz fel...

    Megtanul közlekedni... az egész lakás minden pontjára jut játék, könyv, stb, akármennyis is van neki.

  • 2008.06.23 15:44:58Cobold

    2008.06.16 17:45:12 gargoyle

    Bár összességében sok igazság van abban, amit írsz.

    2008.06.16 17:47:33 gargoyle

    Sztem is, a család a fontos, nem a gyerek kizárólag.

  • 2008.06.23 15:48:41Fazekas Valeria

    Ertem, csak sokan jonnek a szoveggel hogy ny-europaban hat het jar, es egyreszt nem, mert sok orszagban jarnak fizetett evek, masreszt epp az a tendencia, hogy emelik a fizetett otthon toltheto idoket.



    Az usa mas teszta, ott tenyleg nincs allami ovi bolcsi, de az adok sem akkorak!!!



  • 2008.06.23 15:51:38Fazekas Valeria

    Svedorszagban pedig masfel evig megkapod a fizetesed 80 szazalekat, felso hatar nelkul, es utana garantalt allami bolcsihelye van a gyereknek. Ezt a rendszert is atvehetnenk... :)))

  • 2008.06.23 16:12:55Sue

    Hát az adó tényleg piskóta az EU-hoz képest, ez így van. Viszont én sokkal jobban támogatottnak érzem magam Amerikában, mint Mo-n a sok adóval, szóval Mo-n nem stimmel valami...

  • 2008.06.23 17:29:43Hűbele

    Szia Sue, rég jártál erre. Hogy vagy? Minden rendben?

  • 2008.06.23 18:57:55Sue

    Szia Hűbele! Köszönöm, jól vagyok! A 16. hetes topikban írtam le "kalandjaimat". Most már sokkal jobb!

  • 2008.06.23 20:55:13Hűbele

    OFF

    Sue, átnéztem oda. Örülök, hogy jobb, de így is elég keményen hangzik:-( Drukkolok, és jó, hogy lesz, aki vigyáz rád!

    ON

  • 2008.06.30 14:26:18vivileni

    Nos, ekkora tahó barmot, mint te, aki a cikket írtad, régen nem láttam, és nem is olvastam.

    A kedves anyukádról is ilyen véleménnyel vagy?

    Gyereked tuti nincs, de tudod mit? Meg sem érdemled!

    Hogy jössz ahhoz, hogy így beszélj az anyákról?

    Akik 24 órából 24-et ügyelnek, akiknek csak ritkán van pihenő???

    Tőled nagyobb antiszociális nem kell, gondolom anyád bölcsibe dobott pár hónaposan! látszik!!! Te honnan tudod, hogy beszűkülnek az anyukák, ha nincs gyereked?!

    Ha a főnököd lennék, úgy kirúgnálak, hogy a lábad nem érné a földet, és alkalmaznék olyat, akinek gyereke van, ismeri a tisztelet fogalmát!

    Egyébként évekig dolgoztam, mielőtt szültem, nehogy már ne járjon jogosan a gyed!!!

    Régen idegesítettem fel magam ennyire!

    Idióta!

    Egy állatnak több esze van, mint neked!

  • 2008.07.01 00:49:39aniger

    A stílushoz....no comment!

    Erre azért ne legyél büszke!



    Az hogy ki mikor megy vissza dolgozni, és mikor adja bölcsödébe gyermekét, ahhoz senkinek semmi köze.



    Én óvodába is csak 3-4 évesen szeretném adni. Ez attól függ hogy halad az építkezésünk, és mikor jön a második gyermek. Mert biztos nem fogom száműzni a gyermeket, ha a pici gyermekkel otthon vagyok.



    Kislányom 14 hónapos, még szopizik, nappal is. Fejni nem tudok.....genetika (de ehhez te úgysem értesz - ehhez nőből kell lenni). Melyik az a főnők aki az irodában megtürné hogy szoptatom a gyermekem, mert engem speciel nem zavarna, az ügyfeleket viszont biztos.



    24 órás műszakom.

    0 órától - 3-ig alvás

    3 órakor szoptatás, altatás

    fogzásos időszakban ez ismétlődik 30 percenként. Ilyenkor általában felkelek és vasalok egyebek, mert 10 perceket aludni fárasztóbb.

    Ha nincs fogzás (ami ritka egy ilyenkorú gyermeknél), akkor is 2-3 óránként kel.

    5-6-kor kelek, mosás, főzés, vasalás (ha éjjel nem végeztem), takarítás

    7-kor gyermekem kel, innentől kezdve nincs megállás, majd csak este 10-kor.

    Etetés, takarítás, játék rakodás, közben azért a gyermekkel foglalkozni is kell -mondókázás, logikai játékok....pelenkázás, újra etetés....stb.

    Közben (mivel a férjem külföldön dolgozik) hivatali ügyek intézése, bank, ügyf. irodák, egyebek. Bevásárlás (mert gyerkőccel az sem olyan egyszerű).



    "a játszótéri anyuka nem véletlenül lett külön kategória. Ugyanaz a ruha ősszel és tavasszal, egy lazább nyáron, meg egy kabát télen."



    Mi nem járunk játszótérre....a ruha dolgot meg nem is értem.

    Én anya és nő is tudunk lenni....tudon 2in1-ben. Ezért is a 24 órás műszak.

    Igaz fodrászhoz, kozmetikushoz nem járok (felesleges pénzkidobás, ez a tapasztalatom), de a megjelenésemre mindig ügyelek. Hiszen minden hely/helyzet más öltözetet kíván.



    Nem igazán értem mi alapján írtad a cikket. Személyes tapasztalat? Mert akkor nálatok van nagy gond, az meg minket nem érdekel!!!



    Ha meg nem tapasztalat alapján írod, akkor egyáltalán miért irsz ilyet!!!



    Tapasztalat (nem saját, de közeli megbízható forrás):

    A gyermek a bölcsiben (még kevésbé érett immunrendszerrel) több betegségen esik át, ami önmagában nem baj, mert erősődik a kis immunrendszere, de az anya nem tud folyamatosan dolgozni, és előbb-útóbb még a lojális munkahelyen is megválnak tőle.

  • 2008.07.01 09:36:56anya0banya

    Kedes? gzp!

    Ezt te cikkenek nevezed??

    Ha én fizettem az adót x évig akkor mért lennék ingyenélő most a 8 hós kislányommal?? plusz a párom most is adja szépen a pénzt (mert nem minimálra van bejelentve)!

    És ha ott a gyereked akkor jól tudod, hogy pl az oltások amik nem tb biztosítottak mégis kell e gyereknek kb 20-30.000között mozognak...a pelus 3-4000, a tápszer (mert szoptatni sajnos nem tudok) 5000forint!! és akkor még ruha stb a gyereknek! Ha ezeket alaki összeadja kijön egy havi átlag fizu...és akkor hol van a számla???

    Elöbb talán élhetőbbé kéne tenni az országot és a sok kisebbségitől(itt csak a ténylegesen ingyenélőkről an szó) megvonni a segélyt akik a 8 gyerekből élnek meg és úton a következő!

    Na elöbb a fölösleges segélyeket kéne megvonni és átszervezni aztán ha egy átlag család is meg tud élni segélyek nélkül akkor lehet beszélni a családtámogatásokról!!

    húú régen voltam ilyen mérges...>:(

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14

Blogok, amiket olvasunk

MENŐ LAKÁS Hangulatos nappalik fehér téglákkal

A fehérre festett téglafal olyan visszafogott dizájnelem, ami egyből érdekesebbé tesz bármilyen lakást. Mutatjuk a jó példákat: modern, szellős, világos.

KETTŐS MÉRCE Kinek járjanak a segélyek?

Aki megérdemli? Aki rászorul? Aki balszerencsés? Az igazságos újraelosztás rendszere nem is olyan egyszerű.

GADGET Menő mobil 26 ezer alatt

A Xiaomi Redmi 4A az egyik legkedveltebb telefon hazánkban a gyártó kínálatából. Nem is csoda, mert ilyen tudást ilyen áron kevesen adnak!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta