SZÜLŐSÉG

A gyerekvállalás pénzkérdés?

2008. június 6., péntek 15:15

Egy korábbi cikkben már szomorúan kifejtettem, hogy a gyerekvállalás bármennyire is tagadjuk, valamilyen szinten bizony anyagi kérdés is jelenleg. Sajnos. És bár ne lenne így, de ez van. Értsd, nem akarok minden gyereknek saját lakást, kocsit venni 18 éves korában, de addig is cipőt és egyebeket kéne vennem, úgy gondolom.


Szóval mi történt azóta? Hát gyerek továbbra sincs a hasamban, de találtam munkát. Éljen. Nagyon jó munkát, viszonylag jó fizetéssel, és szeretem is, és jól is érzem magam. De. Nem jó ez így. Reggel 8-tól délután 5-ig. És most ez foglalkoztat nagyon. Ezt mások hogy csinálják? Nekem ez a munka egy álom lenne, de gyerekesként már máshogy látom, mint azelőtt. Alig jut időm a családra. Reggel, amikor elmegyek otthonról, még alszik, ötkor végzek, gyakorlatilag leghamarabb fél hatkor látom, körülbelül hatra haza is érünk. Most, hogy itt a jó idő, valamivel jobb, tudunk kicsit csavarogni, játszani, de lényegében hétköznap vacsi-fürdetés-altatás amire energiám és időm van. A családból mindenki többet van a gyerekkel nálam. Apa viszi, nagyszülők hozzák a bölcsiből. És ez az ami dühít, és ez a fő kérdésem.

Ha a bölcsi azért van, hogy megkönnyítse a dolgozó szülők életét, akkor miért "teszik ki" a gyerekeket legkésőbb négykor? És azok a szülők, akik a bölcsis gyerekükkel négykor már a játszón vannak, azok hol dolgoznak? És nincs ott felvétel? És ugyanezek a szülők miért viszik a gyereket kilenckor a bölcsibe? Nem késnek el a melóból? Van munkájuk, vagy apa milliomos és hamisítottak munkavállalóit, hogy felvegyék a gyereket a bölcsibe? És akkor miért van a gyerek bölcsiben?

Másik nagy kérdés, ha a gyerek beteg, akkor ki van vele? Mert például engem csak úgy vettek fel a munkahelyemre, hogy megígértem, ha beteg lesz az utód, akkor más fog rá vigyázni, ez megoldott. Szóval ez a nagy ambivalens helyzet ma kicsi hazánkban, hogy ha nem adod a gyereket bölcsibe, éhen halsz, ha beadod, akkor jó, ha hétvégente a nagytakarítás és a nagymosás között látod, és még jobb, ha meg tudod oldani, hogy valaki el is hozza a bölcsiből, ne üljön szegény másfél órát egyedül az ideges gondozónénivel, mert ugye ki ne akarna két órával a munkaidő lejárta előtt hazaérni.

Összefoglalva, úgy érzem, életünk akkor áll vissza az ideális kerékvágásba, ha ismét otthon tudok maradni egy újabb babával, legalább lesz aki hozza-vigye a nagyobbat az oviba/suliba, nem beszélve arról, hogy lassan egy éve vágyom a kistesóra. (De mi lesz ha a kicsi is bölcsikorba lép? Jaj.) Szóval kíváncsi lennék, ki hogy oldja ezt meg, mik a tapasztalatok esetleg a többgyerekeseknél? Van megoldás?

Már teljesen a végét járom, pedig csak négy hónapja dolgozok. A háztartás széthullott, anyósomat kell kérdeznem, hogy jó-e még a gyerekre a bölcsiben a szandál. A fiam sok-sok dalt, mondókát tud már, körülbelül kettőt tőlem. Úgy érzem, mindenből kimaradok, miközben a szuper munkahelyemen keresem a pénzt. Csak abban bízok, férjemuram sikerre viszi a vállalkozását, és gyarapodhatunk, lenyugodhatunk, családozhatunk.

opti

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2008.06.08 23:32:02cozumel

    Bes



    nem vagyok teljesen tajekozatlan, tudom, hogy minnel kesobb, annal tobb a kockazat,

    de ez most nem a koran versus keson szuljunk tema

    de ha az lenne sem lenne jogod flegma gunnyal beszelni a meddo nokrol-barmilyen ok all a meddoseg hattereben.





    Es persze, hgoy meg lehet elni az altalad felsoroltak nelkul, de nalam mondjuk egy sitabor az egyebkent is luxuskategoria, mig a jo minosegu cipo nem.



    De ezt mar kifejtettem, kezdem sajat magam unni :-)

  • 2008.06.08 23:36:06cozumel

    "mi az Istent lehet azon félretaposni egy félév alatt ami alatt ki is nőtte, és ami megakadályozza hogy a tesó megkapja..."



    nem tudom, milyen aktivak a gyerekeid, az enyemek fel ev alatt rendesen szettaposnak egy cipot.

    Mondjuk, mint irtam, nem vagyok kocsimanias, mi aztan caplatunk rendesen (leven, hogy nekem jogsim nincs, de ezert nem fogok a ferjem munkabeosztasatol fuggeni).



    Masreszt meg azert nem orokolheti a teso, mert mondjuk teljesen mas a labformaja...

  • 2008.06.08 23:36:32psyché

    OFF: vettünk a fiamnak ma hasznaltan pedalos biciklit!!! nagyon boldog vagyok, bar le van kopva rola par helyen a lakkozas, de amugy szuper es a legdragabb marka.:-) kicsit tudott is vele menni, csak a megallas/elindulas ment nagyon nehezen neki, de ha nem figyelt oda es az apja elengedte hatul, akkor ment rendesen.:-)

  • 2008.06.08 23:38:04cozumel

    Mondjuk a gyerekulesrol:

    Bizonyara vannak minosegbeli kulonbsegek, de azert ugy gondolom, hogy civilizalt orszagban igen kemeny minosegi elvarasoknak vannak kiteve.



    magyaran, amelyik kaphato a piacon, az azert semmikepp sem papirbol van.

  • 2008.06.08 23:42:30ginny

    Bes,

    nem értelek...Vagy te értesz engem félre. Nekem írtad, hogy minek nekem a gyerek?????? Arról én nem tehetek, hogy a 3 unokahugom így élte meg a gyerekkorát, hogy azért le kellett mondaniuk mindenféléről, mert 3-an voltak tesók. Ez csak egy példa volt, ilyen is van, sajnos.

    Világos, hogy nem vállaltam volna 3-at, ha ugyanígy gondolkodnék, mint ők. Nem tudom, mit éreztek ők, mi maradt meg bennük, de lényeg az, hogy ők nem akarnak, ill. csak 1 gyereket vállaltak. Ez nem az én döntésem...



    Ha végigolvastad én abszolút gyerekpárti vagyok és szivesen bevállaltam volna még 40 évesen a 4.-et is, de mivel igen sokba kerül, hogy a lányom Bp-en egyetemre jár-az ország nyugati szélén élünk,és nem kapott koleszt- ezért nem merek többet vállalni... A többiek is jó tanulók, kötelességem, hogy őket is taníttassam.

  • 2008.06.08 23:44:48ginny

    Bes,

    ezt kifejezetten rosszindulatú támadásnak éreztem. Ezt nem hiszem, hogy kiérdemeltem volna, hogy minek nekem gyerek.... Mit tudsz Te arról, hogy én miről mondtam le miattuk? Igaz, nem is hánytorgatom, örömmel megtenném újra...

  • 2008.06.08 23:47:14szövetszöcske

    cozumel: Es szerinted a gyerekules minosegi kulonbsegek hatassal vannak a tulelesi valoszinusegre vagy sem? Valamennyire biztosan. Ezek szerint, ha felelosen dontok, nem mindegy, melyik ulest veszem. En nem ertek hozza, akik hozzaertenek, azok soha nem a legolcsobbat ajanljak. Most vagy felulbiralom valami ad hoc alapon a dontesuket, es a learazottat veszem, vagy hagyom magam befolyasolni, de legalabb nem motoszkal az agyamban, hogy pont ilyen eletmento dolgon sporoltam.

    Viszont ezen az alapon hogy sporolhatok barmivel, aminek akar a gyerkoc teljes eletere kihatasa lehet? Lehet hogy azert veszik ki belole a leendo zeneszerzo, mert kihagyta a zenebolcsit penzhiany miatt???

  • 2008.06.08 23:51:37bes3

    ginny:

    akik ilyet mond a gyerekökről (tehát a 3 unokahugod szülei) érthetetlenek a számomra.

    Az nem került elő hogy ráadásul lányok?

    na jó abbahagyom a gonoszkodást.





    én értettem hogy nem te mondtad ezt a saját gyerekeidnek, sajnálom ha féreérthető voltam a fogalmazással.



    Én a gyerekeimnek mindig igyekeztem kristálytisztán kijelölni a határokat ha a "bezzeg Pistikének ezt -azt vettek a szülei" próbálkozás előjött:

    nem kapnak, mert nem értek vele egyet vagy nekünk nem telik rá.

    (Kiegészítés a "nem telik rá" indokhoz: Azért mert a te két szülőd az egészségügyben dogozik, Pistike papájának meg benzinkútja van.)



    Szeretnéd ha Pistike papája lenne a te papád?



    a válasz minden esetben NEM volt.

  • 2008.06.08 23:56:07ginny

    Gyerekülés: szerintem most itt azért nem a legeklatánsabb példa, mert életmentő eszköz...Nem lehet összehasonlítani a zeneovi, a babauszás szükségességével. Szerintem mindenki a péztárcájához mérten válasszon, mert ezeket szerintem is komoly teszteknek teszik ki. Én semmiképp nem a szomszéd-barátnő választásáre hagyatkoznék...



    Cipő: speciális ortopéd cipő szerintem annak kell, akinek már fennéll valamilyen problémája. Egyébként meg elég egy átlagosan jó minőségű lábbali.

    Én sem tudtam volna a gyerekeim cipóit nagyon csereberélni. A középső lányomnak nagyon keskeny , a fiamnak nagyon széles a lábfeje...



    Azt is szélsőséges példálózásnak érzem, amit az abortuszról írt valaki: nem azért megy vki abortuszra, mert nem tud ortopéd cipőt venni...Ilyet senki nem állított. Sokkal összetettebb okai vannak- gondolom, mert nekem nem volt szerencsére abortuszom.

    Amúgy is a babavállaláson nem áldott állapotbn kell elgondolkodni, hanem előtte....

  • 2008.06.08 23:58:43ginny

    Bes, most megnyugodtam, kösz, hogy válaszoltál. Minden oké:)

    Hát, igen..., én is sajnálom őket, hogy így nevelték szegényeket.Buta szülői magatartás és következményei....

  • 2008.06.09 00:00:10ginny

    Na, tele vagyok melléütésekkel,most látom, elnézést. Talán azért megértitek....

  • 2008.06.09 00:02:00bes3

    szövetszöcske:

    bízni kell az ország hatóságaiban, amit engedélyeznek az NEM rossz.

    A tesztek eredménye szvsz üzleti befolyás alatt áll....





    a zenebölcsiben megkapott zenei nevelés pedig egyszerűen és élvezetesen pótolható otthon: anya dalol a dednek :)

  • 2008.06.09 00:13:43ginny

    Látod, Bes ezekben most teljesen egyetértünk:)))

    Már érdemes volt ma irogatnom, jó éjt!

  • 2008.06.09 00:16:30bes3

    örülök... jó éjt

  • 2008.06.09 00:38:19psyché

    jo ejt mindenkinek.

  • 2008.06.09 00:39:17wish73

    nagyobbik lányom 8 éves, vagyis 7 éve vált aktuálissá az első lábbeli. nekünk már akkor mondta az ortop. orvos ezt a típust megelőzésre. és ismétlem magam: van a típusból 4 márka, és soha nem hangzott el egyik név sem, csak maga a kialakítás. amúgy ez a "mi is felnőttünk- dolog" cipő témában is elgondolkodtató, mert láb-, hát-, derékfájós, csípőproblémás felnőttekből dunát lehet rekeszteni az ortopédián, reumatologián, fizikoterápián. ha egy mód van rá, az ember igyexik ezektől megkímélni a porontyát. és tekintve, hogy semmivel sem drágább, mint bármelyik másik normális cipő, megint nem állja meg a helyét az elmélet, miszerint a lehúzásra megy a dolog.

    a tb.finanszírozásról annyit, hogy a receptre készülő ortop. cipő drágább, mert ugyan nagy %-át támogatja a tb, de az egyéni kaptafa készítése miatt drágább így, szóval a szülőre terhelt összeg kicsivel több, mint a sorozatgyártott, viszont tuti a gyerekre lesz szabva. ez természetesen csak a komoly deformitások esetén jön szóba-csak jelezni akartam, h a tb támogatás ellenére is zsebbe kell nyúlni.

    amúgy az én lányom szemüveges, a legolcsóbb nem sztk-keretes konstrukció is 10ezer körül van, mert az sztk-keretek úgy néznek ki, hogy, ha azt veszem, akkor meg pszichológusra költhetek majd, annyit szívatnák a suliban. amúgy a szemüveglencsékről is kiderült, h a tb fix összeget támogat, vagyis nem %-osan.egy prizmás, cilinderes, sok dioptria miatt vékonyított, esetleg bifokális lencsére éppúgy 1-2ezer a támogatás, mint a legegyszerűbb lencsére. egy komplex lencse többtízezer forint.és nem lehet rajta spórolni.

    az pedig, hogy a gyerek milyen színű ülésbe ül bele-számomra a felfoghatatlan kategória. nálunk időnként az anarchiához közelítő demokratizmus van, ruha, iskolatáska stb. színe terén, de, hogy biztonsági kérésben ne én döntsek, az elképzelhetetlen.

    én az a típus vagyok, aki bár még nem került ilyen helyzetbe, valamiért mindig attól parázom, hogy nehogy utólag marcangoljam magam valamiért. így aztán, ha nem kapok meg egy jobbkezest, és elkaszál valaki, akkor, ha azért sérül meg a gyerek, mert nem volt pénzem drágább ülésre, akkor ott fog motoszkálni bennem, h vajon tényleg nem volt-e, hogy vajon nem lehetett volna-e egy gyerekzsúr vagy 3 mozijegy árát még beletolni az ülésbe. de, hogy azon múljon a testi épsége, hogy nem volt sárga, azt nem hiszem, hogy fel tudnám dolgozni.

  • 2008.06.09 01:06:04ginny

    Wish,

    kb. 30-50ezer Ft körül jön ki nálunk egy szemüveg, nagyobbak ugye a gyerekek , kell a cilinder, kell a vékonyítás. Tehát jóval több, mint a fele az árnak a lencse :(

    A kontaktlencse sem olcsó, a 3x3 hetes 7800.-ft körül van, plusz a folyadék.( amint írtam, 5,75 dioptriánál , 20éves lánynál ez nálunk szintén nem luxus.Különben pszihológus:))))

  • 2008.06.09 01:07:27ginny

    Ja, elköszöntem, csak még intézem az elmaradt levelezést, így be-be nézek közben:)

  • 2008.06.09 01:07:56cozumel

    "az pedig, hogy a gyerek milyen színű ülésbe ül bele-számomra a felfoghatatlan kategória. nálunk időnként az anarchiához közelítő demokratizmus van, ruha, iskolatáska stb. színe terén, de, hogy biztonsági kérésben ne én döntsek, az elképzelhetetlen."



    Wish



    tudom, hogy sok temaban utkoztunk eddig, de ezt a fenti monologot akar en is irhattam volna.







    "amúgy ez a "mi is felnőttünk- dolog" cipő témában is elgondolkodtató, mert láb-, hát-, derékfájós, csípőproblémás felnőttekből dunát lehet rekeszteni az ortopédián, reumatologián, fizikoterápián. ha egy mód van rá, az ember igyexik ezektől megkímélni a porontyát. és tekintve, hogy semmivel sem drágább, mint bármelyik másik normális cipő, megint nem állja meg a helyét az elmélet, miszerint a lehúzásra megy a dolog."





    Erre detto csak bologatni tudok, mint irtam, apamnak kerdojelben all a gerince, anyamat meg 3X mutottek gerincservvel, rajta kivul meg ket nagynenemnek volt szerencseje ehhez a betegseghez...es ehhez hasonlo gondokkal kuzkodik sajnos a generaciojuk nagy resze, de meg a mienk is, pedig nalunk mar ellenoriztek pl. a ludtalpat az iskolaban.

  • 2008.06.09 06:54:35bohar

    szovetszocske: :))))en lassan kezdek rajonni, te provokalsz, meg akarod mutatni, hogy iranyitottak, befolyasoltak vagyunk, es ez alol nincs kibuvo, mar csak azt nem tudom, hogy magad neveben beszelsz, vagy altalanossagban, tenyleg azert veszel vmit, hogy ne logj ki, ne "kossenek beled" ?

    hidd el, fentebb mar irtam, en ebbol kilogok, tenyleg sajat szuksegletek alapjan dontok, eltem mar kulonbozo orszagokban, tudom hogy ez az adott "nyomas" mindenhol mas, nem kell nekem a 2008as Mo.i Bp.i alavetnem magam.

    Cipo:az elso fiam mindig Siestat kapott, a legjobbat akartam neki cipoben, mostanra-nemreg olvastam mindenfele utana, hogy mi a jo cipo, es vegul igy valasztottam, bor vagy termeszetes anyag kivul belul, tartsa a sarkat, konnyu legyen, es hajlekony talpu, vagy ne legyen harantemeloje, de ha igen, akkor az puha, szeles a labfejnel, ezeknek sok marka nelkuli olcsobb cipo is megfelel, igaz, kicsit keresgelni kellett.

    Amugy az altalatok sokat emlegetett nemtommilyen sarokkal ellatott cipo, tudomasom szerint nem is olyan draga. Viszont, mig UKban eltunk, eleinte nem a fenti felteteleim alapjan kerestem, hanem csak ugy megbiztam a Clarks-ban, hiba volt, a fiam sarkat nem tartotta, puha volt ott a kereg, es nem eleg magas, es teljesen befele doltek a bokai, szoval a marka nem garancia arra hogy az jo.

  • 2008.06.09 07:06:14monsterwoman1

    Értem én, értem, amit írtok! De az egész topik nem erről szólt volna! Számotokra tényleg ezek a prioritások? Boldogok lehettek, hogy ezeket tartjátok a felelős gyermekvállalás legfőbb követelményeinek.

    Számomra rémes, hogy arról vitatkozzunk, mennyire kellenek minőségi cuccok hozzá, hogy felneveljünk 1,2,3 gyereket.

    Hogy BECSÜLETTEL felneveljünk x számú gyereket, abszolút nem ezek a dolgok fontosak. Hiszem, hogy mi, akik itt írogatunk, mindezt tudjuk.

  • 2008.06.09 07:06:49bohar

    A cipo, autosules, a zenebolcsi es a babauszas es szemuveg utan, atterhetnenk a vedooltasokra, szerintem ez sokkal nehezebb ugy, nem is olcso, sokfele van a kotelezon felul, nagy a lobbi mogotte, ezert nehez tisztan latni, meg nagyobb a felelem a szuloben, na ez az szovetszocske, ahol pl. megiscsak hat ram ez az egesz, es tenyleg nagyon neheznek erzem a felelos dontest

  • 2008.06.09 07:09:28bohar

    monsterwomen1: tenyleg masnak indult ez a poszt, igazad van

    szamomra is mas a lenyege, feltetele annak, hogy sikeruljon egy boldog, egeszseges lelku gyerkocot felnevelni, aki majd megtalalja a helyet a vilagban, kibontakoztatja a kepessegeit, tudjon orulni, en sem gondolom, hogy ezeken az anyagiakon mulna mindez

  • 2008.06.09 08:38:04susannakaysen

    ááá

    elszállt...a fél oldalas kommentem..):

    nem írom újra...munkát!!! bölcsödét!!!

  • 2008.06.09 08:51:26Coffie



    reakcio.blog.hu/2008/06/09/oriens_kritika_mi_a_gond_az_anyasagi_es_gyermektamogatasok_csokkentesevel

  • 2008.06.09 10:44:34reni0214

    Húúú!!! Hát sajnos csak most olvastam a cikket,hát nagyon számomra mostanság érdekes téma!!!

    Lányom 3éves óvódás.

    Páromnak stabil 6,30-tól-14,3ig állása van!!

    De nekem????

    Egy ruházati üzletben vagyok üzletvezető a munkaidőm:9,00-21,00-ig!!! 2na munka egy szabad!!!!!(bár hozzá teszem az se mindíg)

    A kislányom addig láttom míg reggel elviszem oviba.Korán kelek,hogy minden rendbe legyen mikor felébred a kis drágám,öltözködés közben beszéljük meg a dolgokat aztán irány ovi,meló!

    Este meg mire hazaérek 21,30már mélyen alszik....

    Tudom,tudom részmunkaidő....de nem megy mert a pénz meg kell!!!!Sajnos olyan megyében lakom ahol örülsz ha állásod van!Sajnos ez a baj ezzel az országgal rabszolgák vagyunk!!!!!!!!!

    Közbe meg megőrükök és éjszakánként zokogok,hogy nem látom a lányom felnőni:((((((((((((((

    De jól esett legalább kiírni magamból,hogy ROSSZ ANYÁNAK ÉRZEM MAGAM!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 2008.06.09 11:30:45AncsiPancsi

    Én is kész vagyok.

    Férjem holnap indul Írországba.

    15 hós gyerekkel egyedül 1 v. 2 hónapig,amíg mi is ki tudunk menni.

    Anyukám zokog a telefonba, hogy miért?

    Mert nincs más választás.

    Nem élünk meg itthon.

    Pedig megpróbáltuk.

    Csak rosszul esik h a családtagok keltik a bűntudatot és még rá is tesznek egy lapáttal.

    Mert nehéz lesz,mit csinálsz egyedül és mi lesz a gyerekkel ha beteg lesz?

    Na és ,nem egy lakatlan szigetre költözünk.

    Mért kell visszarántani az embert ha előrébb akar jutni?

    Miért?

    Most tök depis vagyok.

    Na csak jól esett nekem is kiírni magamból.

  • 2008.06.09 11:35:02Apafarkas

    Hölgyeim, csak pár hozzászólás:

    -nem az állam dönti el a fizu mértékét, hanem a kereslet-kínálat. Ha a munkaadó megteheti, akkor meg is teszi azt, hogy ne vegyen fel olyat, aki "nem teljes értékű", mert beteg lehet a gyereke stb (nem belekötni az idézőjeles részbe) Ha olyat tudsz kínálni a piacon, ami megéri a kockázatokat, lesz távmunka. Ha nem, nem. Én tudom, hogy 1-2 diplomával szeretnél a szakmádban dolgozni, de amíg vannak, akik ezt gyerek nélkül is megteszik, hát sajnos nem fog menni. Közhelyek, de igazak: Verseny van, illetve Semmi nincs ingyen.

    Elvtelen-helytelen, mindegy, ez van.

    -Miért nem vesznek fel 2 embert részmunkaidőben? Mert drága. Két embernek sajnos nem fele annyi a költsége, mint egynek.

    -szerintem az, hogy ki hogy nyomorog a gyerek mellett, nem teszi őt szentté. Nagymamám kitoloncolás alatt szülte meg az első gyerekét, valahol egy Németország felé tartó marhavagonban, a háború után. Ha valaki rezsón melegíti a fürdővizet, hát tegye. De ne érezze magát felsőbbrendűnek annál, aki ezt szeretné kihagyni az életéből.

    -Kissé eretnek gondolat, főleg a Porontyon, :-) de az emberek zöme nem akar egész életében mártír lenni. Szeretné egy kicsit élvezni is az életét a munka-fektetés-tévéelöttbambulás bermudaháromszögén túl is. És ha ebbe csak 1-2 gyerek fér bele, hát annyi.

    -Kint sem fenékig tejfel az élet, de ha dolgozol, azért jobbak a perspektívák. Senki nincs röghöz kötve, úgyhogy hajrá!

  • 2008.06.09 11:49:16ginny

    Sziasztok lányok,

    tegnő mi itt már sokmindent kitárgyaltunk gyerek és pénzkérdés ügyben , sokan panaszkodtunk is , vitáztunk is. Én sem az elégedettek táborát gyarapítom, pedig én 40 fölött vagyok kicsivel, mindketten diplomával, férj vezető pozícióban volt hosszú éveken át. De most minden változik, vállalkozásba kellett fognunk, ami elméletileg nagyszerű, de hogy milyen pénz lesz ebbőL???? Ja, és itt van nekünk a 3 gyerek( 20-16-12 évesek )

    Szóval a lényeg, ezt tegnap nem írtam: ha nem úgy alakulnak a dolgaink, mint szeretném max 1 éven belül, akkor elmegyünk a világ másik felére, pontosan Ausztráliába. Ott vannak rokonainik, ott szeretnénk élni és dolgozni... Nem sétagalopp, mert a nagylányomat itt hagyom az egyetem miatt, na meg mindketten 70 hez közeledő szülőket is. De lehet, hogy muszáj lesz:( Én sem vagyok túl lelkes :((((

  • 2008.06.09 11:59:37ginny

    Apafarkas , épp egyszerre írtunk...



    "De ne érezze magát felsőbbrendűnek annál, aki ezt szeretné kihagyni az életéből.

    -Kissé eretnek gondolat, főleg a Porontyon, :-) de az emberek zöme nem akar egész életében mártír lenni. Szeretné egy kicsit élvezni is az életét a munka-fektetés-tévéelöttbambulás bermudaháromszögén túl is."



    Na látod, épp így vagyok vele én is... Elmúltam 40 és igenis nem napi gondokkal akarok már kizárólag küszködni, hanem igenis élni akarok még!!!!!

    Mert nekem ne mondják, hogy még 15 év kb, és jobb lesz, meg akkorra a legkisebb is felnőtt lesz. Az nekem nem perspektíva, hogy akkor tudjak kicsit kilazulni és kicsit magunkra is gondolni, szóval ÉLNI!!!!



    Lehet, sokan még fiatalon nagyobb lelkesedéssel bírnak, de én már másképp gonolkozom. Nem perspektíva nekem az, hogy közel 60 éves koromig összehúzzam gatyaszíjat. Most még fiatalnak érzem magam, most szeretném kicsit élvezni az életet. Szerintem ez nem bűn.... És nem olyan dolgokra gondolok, ami kinn is luxusnak számít, csak pl. olyan életszínvonalra, ami Ausztráliában az átlagé. Mert azt ismerem és simán elégedett lennék vele...

  • 2008.06.09 12:07:44Apafarkas

    Ausztrália jó hely. Egyszer rég voltam ott pár hónapot, és arra emlékszem, hogy mindenki vidám és optimista, de nem azzal a tenyérbemászó amerikai "everitingiskúúl" stílusal.

    Nincs ez gy jól.

    Gyerekkorodban lemondasz egy csomó dologrról, mert nem telik rá. Utánna azért, mert tanulsz. Majd a gyerekek kedvéért. Aztán meg már erőd nem lesz rá. Hopsz, meghaltál úgy, hogy nem is éltél. Az a sok dolog, amit tervezel, mind veled együtt tűnt el. A gyerekek még emlékeznek rád, ahogy te is most a szüleidre, de ahogy te sem tudtad megélni az ő álmaikat, ők se fogják a tieidet.

    Sic transit gloria mundi...

  • 2008.06.09 12:12:41andie

    Hát, Apafarkas, minden szavaddal egyetértek! :-)

    (és andie, hát-tal nem kezdünk mondatot!)



  • 2008.06.09 12:14:32AncsiPancsi

    Apafarkas teljesen igazad van.

    A férjem dolgozott kint már egy évet.

    Fél terhességemet egyedül csináltam végig és 6 hónapos koráig egyedül voltam a gyerekkel.

    Hazajött ,mert ez így nem mehetett tovább.

    Vezető pozíció 100 000 nettó.

    A lakás kocsi kölcsön ,rezsivel együtt,120 000 durván havonta.

    Kapott egy ajánlatot kintről,ha tudna menni menjen.Tudták jól dolgozott.

    Nem utolsó sorban megbecsülték.

    Hirtelen jött és 5 perc alatt döntöttünk.

    Most megy.

    Én is diplomával.Tudom ott kint a nulláról kell kezdenem.

    De legalább tudok részmunkát vállalni.

    Bármit megcsinálok nem érdekel.

    Csak már nem akarok külön.

    Anyukám nem érti meg,csak azt látja h elvisszük az unokáját.

    Pedig így is csak kéthavonta látta.

    160 km lakunk egymástól.

    Pénzünk nem volt menni.

    A nehézségekkel tisztában vagyok.Nem gondoltam soha h könnyű lesz.

    Nem először kezdem a nulláról.

  • 2008.06.09 12:19:56ginny

    Apafarkas, szívemből szóltál...

    Látom, te érted...



    Ancsi, téged is megértelek.

    Igen, nagy a szülői nyomás. De ! Ezen sokat gondolkodtam: mennyivel jobb, ha itt küszködünk mi is és adott esetben nem tudok majd nekik a gázszámlába besegíteni?Igen, tényleg messze leszünk... De ha nem tudok jobb megoldást?

    Nem ez az első verzió, végigcsináltunk már sokmindent. De mit tegyek, ha nem lesz más lehetőségünk ????A szívem azért fáj, de ez van....

  • 2008.06.09 12:28:11monsterwoman1

    Na, ha ezeket a kommenteket olvasnák illetékesek, talán elgondolkodnának. Hahóóóó, miniszterelnök úr és kedves politikusaink!

    Erre halad a szekér! Tényleg van mire büszkének lennünk, főleg erre itt, hogy jónéhány honfitársunk az ellehetetlenítés miatt inkább külföldre menekül.

    Bocs az off-ért! De épp ma kaptam egy csodás szórólapot, gusztustalan propagandaszöveggel, amit a befizetett adónkból nyomtattak és tettek a postaládámba. Azóta, hogy olvastam 300 a vérnyomásom.

  • 2008.06.09 12:33:34andie

    monsterwoman, ezzel a "van mire büszkének lennünk" dologgal apámat is kiborítják. neki a régi kommunista propagada jut róla eszébe.



    egyébként meg ha jönne egy lehetőség, tuti mi is mennénk külföldre. a barátok és a család hiányozna, persze, nagyon is, de nem tartana itthon.



    és talán elég lenne néhány év...

  • 2008.06.09 12:36:30ginny

    Valóban azt hiszen nem egyedi a jelenség, megérne egy külön postot.



    Megjegyzem :mi sem 5 perc alatt jutottunk erre a döntésre és még egy kevés időt adok magunknak itthon...

    Aztán ha nem, akkor sajna megyünk..

  • 2008.06.09 15:59:31anyany

    menni vagy nem menni...

    nálunk is van ilyen dilemma. párom dolgozott kinn egy kis időt Angliában és nagyon tetszett neki, szeretne visszamenni pár évre. csak a természet közbeszólt. picibabával pedig biztosítás nélkül én nem mernék kimenni. a nyelvet sem tudom, és nem ismerem a helyet.

    ha most nem jönne a baba, mennénk, így pár évet halasztódik a kérdés, aztán meglátjuk.



    de nagyon úgy érzem, hogy mi is menni fogunk, mert valahogy nem érzem ,hogy rendeződne valaha is a helyzetünk...

  • 2008.06.09 16:17:20ginny

    Annyit azért hozzátennék, mielőtt valaki letámad: senkit nem bíztatok az ország elhagyására, minden helyzet más és más és odakint sem tejjel-mézzel folyó kánaán.

    Csak azért ott, akinek munkája van az biztosabb életet tudhat magáénak és már túlvannak a kapitalizmusnak azon a fázisán, ahol le kell nyomni a munkahelyeken 12-14 órát. Szigorúan 8 óra és nyomás haza, normális bérért, jobb légkörben, kevesebb könyökléssel.

  • 2008.06.09 16:23:05anyany

    ginny! és ami fontos VAN részmunkaidős állsra lehetőség...

    aszongyák...

  • 2008.06.09 16:31:36Gabriello

    Az azért elég elgondolkodtató, hogy kell ketteske, meg hármaska, akár albérletbe is, azután meg megy a panasz, hogy apa sosem látja a gyerekeket, mert annyit dolgozik, nincs otthon délután 6-ra. Ja, és a gyerekek felnőnek, akkor már nem lehet használt cipőket a lábukra adni....Ha a gyereknek rosszul nől a bölcsesség foga és nem a helyi SZTK-ban akarod kitenni a műtétnek, (miért is nem?) darabonként 25.000Ft-ba kerül. Ez egy tétel a szalagavató, ballagás, osztálykirándulás mellett. Nem lehet előre felkészülni mindenre, de ajánlatos:))

  • 2008.06.09 16:53:50psyché

    nos, az en szüleim a kivetelek: ök kifejezezetten szorgalmaztak, hogy eljöjjünk otthonrol. Az unokak termeszetesen hianyoznak nekik, most pl 7 honapig nem lattak öket, de igy is azt mondjak: "Kislanyom ne gyertek haza. Ti ott kintröl nem latjatok, hogy mi van itt...."

  • 2008.06.09 16:55:16psyché

    En pedig azt tartom elgondolkodtatonak, hogy 2eske ill 3aska luxusnak szamit, soxor meg 1eske is.:-)

  • 2008.06.09 22:01:02bes3

    Apafarkas:"Ha valaki rezsón melegíti a fürdővizet, hát tegye. De ne érezze magát felsőbbrendűnek annál, aki ezt szeretné kihagyni az életéből.

    -Kissé eretnek gondolat, főleg a Porontyon, :-) de az emberek zöme nem akar egész életében mártír lenni. Szeretné egy kicsit élvezni is az életét"



    egyetértek



    csak akkor ne külső idnokokat keressünk, mondjuk ki az igazságot NEKEM ennyi megterhelés fér bele az életembe mert én kicsit élvezni akarom az életemet és a kettő három akárhány gyerek ebben megakadályozna.



    igy világos és tiszta beszéd.

  • 2008.06.09 22:41:16oreille

    Anyany, írtam már korábban, hogy itt is munkáltatófüggő a részmunkaidő. nálunk minden feltétel adott lenne hozzá, mégsem engedik.



    Psyché! az én szüleim pontosan ugyanezeket mondják. bár nem szorgalmazták, hogy eljöjjek, de nem is gördítettek semmilyen akadályt elém - a lelkiekre gondolok elsősorban.

  • 2008.06.09 23:12:30psyché

    bes3: igazad van, jobb szembe nezni önmagunkkal. en most pl egyszerüen nem tudnek elkepzelni egy 3. gyereket. nem anyagi okokbol, bar az is van, hanem egyszerüen mert nem akarok meg 1X terhes lenni, nincs kedvem meg 1X a szüleshez es mert egyszerüen ez a kettö is megvisel idegileg. Valamint szeretnek most mar lassan dolgozni is es ugy is kiteljesedni. ezekert a gondolataimert nagyon szegyellem magam egyebkent, meg a ferjemnek is csak ovatosan adagolom...... es a legmeggyözöbb ervem mindig az, hogy akkor meg X evig nem lenne eleg penzünk.:-)

  • 2008.06.09 23:34:06cantaloupe

    Bes3,



    En -azt hiszem- ertem, mit akarsz kifejezni. Nem azt, hogy mindenki vallaljon a semmire gyereket, hanem azt, hogy kis okoskodassal, sporolassal es pozitiv eletszemlelettel kell hozzaallni.



    Csak tudod, a mai vilagban, es ebben szovetszocskenek igazat kell adjak, nagy az uzleti nyomas. A cipo legyen stabil, az autosules biztonsagos, a kisagy racsai kozt a megfelelo tavolsag stb.

    Ezek fontos dolgok, de aki csak a biztonsaghoz ragaszkodik, azoknak is alapbol, aranyaiban nagyobb a babakelengyere forditott osszeg, mert mas vilagban elunk.

    A 70/80-as evekben nem volt valasztek es nem volt ego, ha az egesz lakotelep babaallomnya vegighordta ugyanazt a kotott kapucnis pulovert, mert nagyjabol nem is volt mas. Emlekszem, ugy 20-24 eve mekkora szo volt meg egy hasznalt Chicco babakocsi is, bababorze, internetes hasznaltruha-vetel meg csak kosza gondolat sem volt.



    Az irasod alapjan az a jeg hatan is megelo, jol takarekoskodo tipus vagy, tehat akkor is igy gazdalkodnal, ha most szulned az elsot.



    A nagyimra emlekeztetsz, aki nyaron igy oldotta meg a problemat, hogy csak egy gomboc fagyit akart venni, de az ocsem akart csokit meg puncsot is:

    "Fagyisfiu, kerem, rakjon egy gombocba felet mindket fajtabol...koszonom! Nem kell ket gomboc...untig oleg egy is."

    Az "untig oleg egy is" szalloige lett a csaladban, ha valamibol csak keves jutott. :)



    Az egyetlen, ami kicsit odavagott, a meddoseg emlegetese volt, mert szerintem ez abszolut nem annak a kerdese, hogy ki hogyan ossza be a penzet.



    Igen, sokan 30-on felul talalnak az igazira, de inkabb varjanak addig, minthogy elvalt anyukak legyenek.

  • 2008.06.10 10:22:11AncsiPancsi

    Psyché:jobb szembe nezni önmagunkkal. en most pl egyszerüen nem tudnek elkepzelni egy 3. gyereket. nem anyagi okokbol, bar az is van, hanem egyszerüen mert nem akarok meg 1X terhes lenni, nincs kedvem meg 1X a szüleshez es mert egyszerüen ez a kettö is megvisel idegileg. Valamint szeretnek most mar lassan dolgozni is es ugy is kiteljesedni. ezekert a gondolataimert nagyon szegyellem magam.



    A szívemből beszélsz.Igaz nekem csak egy van.

    Kamasz koromban nagyon szerettem volna hármat,de most örülök ennek az egynek is.

    A férjem egyébként ugyan így gondolja.

    Talán azért, mert itt vagyunk 30 évesen és még mindig szeretnénk megvalósítani az álmainkat.

    Szentimentális tudom.

    De talán ez az utolsó alkalom.

    Ebbe most egyszerűen nem fér bele még egy gyerek és nem is akarom.

  • 2008.06.12 20:56:11Norah

    belso feny!

    lécci írj privibe ha van egy szabad perced!engem érdekelne távmunka, sőt nagyon kéne...nagyon remálem h elolvasod!!!

    abrakadabra1@citromail.hu

  • 2008.06.12 20:59:29Norah

    kriszi!

    én is pécsi volnék, nagyon jól jönne a távmunka!tudnál némi infóval segíteni?belső fényt is kérte rá!lécci írj priviben ha elolvasod!előre is köszi

    abrakadabra1@citromail.hu

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta