SZÜLŐSÉG

Bizonyítékra vár a Heim Pál a bolhásnak hitt gyerek ügyében

2008. június 2., hétfő 22:14

Nem zárkózik el a peren kívüli egyezségtől a Heim Pál Kórház, ha bebizonyosodik, mi végzett azzal a kétéves gyermekkel, akit agyhártyagyulladás gyanújával utaltak a kórházba, ám az ügyeletes orvos hazaküldte, mondván bolhák csípésétől kapott kiütéseket – hangzott el az MTV Az este című műsorában. Simon Tamás, a kórház jogi képviselője szerint egyelőre semmi nem támasztja alá, hogy a rendelésükről hazaküldött, majd másnap meghalt gyermekkel agyhártyagyulladás végzett.

A szülők ügyvédje, Ábrahám István szerint viszont már csak az a tény is alátámasztja a kórház ügyeletes orvosának hibáját, hogy az elhunyt gyermek családtagjai az eset után azonnal olyan szereket kaptak az illetékes ÁNTSZ-től, amiket az agyhártyagyulladás terjedésének megelőzésére szoktak adni. A kijelentés Simon Tamást is meglepte, ám fenntartotta véleményét, amíg nincs bizonyíték, nincs mit beismerni.

Egy örkényi család lázas gyermekét május elején utalta kórházba a helyi körzeti orvos, mert úgy vélte, agyhártyagyulladásban szenved. A kórházban megvizsgálták a gyermeket, ám alaposabb vizsgálatok, például vérkép vagy más, mélyreható vizsgálat nélkül nélkül hazaküldték, mondván bolháktól származnak a kiütései. A 15 hónapos fiú másnap meghalt.

Az Estében Ábrahám István kijelentette, nem a kártérítés a lényeg, hanem az, hogy a kórház ismerje el a felelősségét. Simon István, a kórház jogi képviselője szerint viszont először legalább egy boncolási jegyzőkönyvet kellene látniuk, hogy bármit is elismerjenek.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2008.06.03 01:17:59Gericop

    Én csak pár dolgot mondanék:

    1.) Azért jegyezzük meg, hogy ez az orvos előtte jó néhány másik ember életét mentette / menthette meg. Jó, tény és való, hogy valakiknek (szülők, családtagok, stb.) a szerettük elvesztése nagyon fáj, de Istenem... Előfordul az ilyen... Régen is volt, most is van, mindig is lesz. Tévedni emberi dolog, megbocsátani isteni. Valahogy nem érzem az egyensúlyt abban, hogy az orvosok kis semmi fizetésért mások életét megmentik, aztán egy hiba miatt már rögtön "hú de hibásak".

    2.) A gyerek valószínűleg már régebb óta beteg lehetett, mivel ilyen gyorsan nem öl az agyhártyagyulladás, és mint ez több híradó riportban is elhangzott, nagy eséllyel akkor sem lehetett volna megmenteni, ha ott helyben elkezdik kezelni... Ilyen az élet... Sajnos...

  • 2008.06.03 01:36:51cantaloupe

    Gericop,

    tudod, mindig akkor kerul csak elo az "orvosok nem Istenek" tirada, ha eppen hibaznak, de ahogy a tobbseguk beszel a betegekkel, vallalja, illetve nem vallalja a hibait, az meg a masik fele.



    Mindazonaltal elhiszem, hogy nem direkt diagnosztizaljak felre a beteget, de a hibaert akkor is feleljen.

    Felel az egyszeri munkas is, aki veletlenul rossz gombot nyom meg, es radol masik 3 emberre a daru.

    Felel a teherautovezeto is, aki elalszik a kormany mogott es halalos balesetet okoz...



    Ezekben az esetekben is mindig vizsgalat indul, nincs megbocsatas.

    Persze, emberileg meg lehet bocsatani, de akkor is peres ugy lesz belole, es kartalanitjak az arra jogosultakat. S nem a penzrol van szo, mert a gyereknek nincs ara, hanem az igazsagtetelrol.

  • 2008.06.03 06:39:22anyany

    ideillő téma...

    az unokahugom hasonlóképpen halt meg 4 évesen 1994-ben. az óvodában belázasodott, hazavitték, majd orvoshoz. a gyerekorvos és a körzeti orvos sem tudta eldönteni, mi baja lehet, a lázát próbálták meg csillapítani. beküldték a kórházba másnap, mert a lázcsillapítás nem használt, de ott már nem volt mit tenni. két óra múlva meghalt. csak a boncolás után jöttek rá, hogy agyhártyagyulladása volt.

    akkoriban kb 10 gyerek halt meg így, a legtöbb 5 év alatt.

  • 2008.06.03 06:43:00anyany

    és ez a legnagyobb baj. túlságosan ki vagyunk szolgáltatva az orvosoknak, akik persze rendszeresen hülyének néznek. de olyan orvos is van, aki tényleg nem tud semmit sem.

    dumálni könnyű és felelősséget vállalni?

    pedig már az óvódában ezt tanítják. ilyenkor miért nem működik?

  • 2008.06.03 06:45:22anyany

    gericop!

    amint a fentebb említett példám is mutatja, meg amit a szbadszállási laktnyás eset is mutat jó pár évvel ezelőttről, igenis az agyhártyagyulladás gyorsan öl. a lappangó betegségeket, tünet nélkül pedig nincs az az orvos, aki felismeri.

  • 2008.06.03 07:12:28cidre

    Van olyan ismerősöm, akinek a gyerekére (éppen epilepszia-szerű rohama volt) azt mondták a HP-ban, hogy nincs semmi baja, biztos az anyuka idegbeteg, s azért viselkedik így a kicsi.

    Most egybevetve ezt a fenti esettel, s Miss Marple történeteivel ... azért akadt, mikor így intézték a dolgokat a HP-ban.

  • 2008.06.03 07:39:21sirara

    Gericop!

    Abban igazad van, hogy szinte elképzelhetetlen, hogy egy EMBER hiba nélkül csinálja végig egész szakmai útját. De nagyon nem mindegy, hogy egy hiba milyen jellegű. Mert a gondatlanságból, nem megfelelő odafigyelésből származó hiba, ráadásul halálesettel végződve azért nem a megbocsátható kategória. Nem azt mondom, hogy tutira hülye volt az orvos, csak azt, hogy az ilyesmit igenis ki kell vizsgálni. Persze köveket a vizsgálat után dobáljunk csak.

  • 2008.06.03 07:41:50RéCica

    Az agyhártyagyulladástól származó kiütések valójában a bőr alatti bevérzések, vagyis nyomás hatására nem halványulnak el.

    Nem értem, miért nem végzett ilyen vizsgálatot orvos - vagy végzett, és neki volt igaza?

  • 2008.06.03 07:46:32Bamba Barack

    Gericop,szerintem marhára nem érdekelne téged az orvos korábbi tökéletes pályafutása ,ha netán veled történne ilyesmi...

  • 2008.06.03 07:57:23Miss Marple

    Vannak szakmák, amiben a "hát Istenkém, hibáztam" emberéletbe vagy egészségbe kerül. Ott nemigen szabad hibázni. (Orvos, darukezelő, sofőr, váltóőr, hídtervező mérnök stb.) Ott nem elég egy vállvonás, hogy majd legközelebb jobban vigyázok. Természetesen ezért (is) mélységesen felháborító az eü-ben kereshető pénz minimális mennyisége, de attól még ez így van.

  • 2008.06.03 08:00:20nyulacs

    Gericop: pont ezt akartam írni én is. Mit tennél, ha a Te gyermekedet ölné meg egy orvos gondatlanságból? Nem követelnéd, hogy lakoljon egy életen át? Tartok tőle, nálam a megveretést sem úszná meg, és tán ennél jóval messzebbre is mennék, még ha a börtönt is kockáztatnám. (Csak sajnos nagyon sok esetben nem egyértelmű, ki hibázott.) Azért persze a köz addig ne mondjon véleményt, amíg le nem zárul a nyomozás.

  • 2008.06.03 08:02:09grmindenyssa

    trachea:

    Az Este riportjában a család fehér bőrűnek látszott, de más esetben sem megengedhető a gyermek alapos vizsgálatának mellőzése.

  • 2008.06.03 08:05:07macskosz

    Meningitisben a tarkómerevség nem obligát tünet, vagyis lehet anélkül is agyhártyagyuszi.



    Amit pedig nem árt tudni: a doktornak tőle elvárható gondossággal kell eljárni, vagyis nem lehet azt várni, hogy mindig mindenkit meggyógyítsanak/megmentsenek (az élet olyan betegség, ahol a halálozás 100%) de ugyanakkor köteles a szakma szabályai szerint, kellő körültekintéssel dolgozni. Ha így tette és a tünetek atípusosak illetve kellő gondosság mellett nem lehetett megállapítani a bajt, akkor bizony nem hibázott.



    Más kérdés ha valaki trehányságból, vagy hozzá nem értésből kezel félre valakit, akkor valóban felelősségre kell vonni.

  • 2008.06.03 08:16:58Ildiko

    Biztos sokan fogtok velem vitatkozni, majd este megnezem, es reagalok ra.



    Azt gondolom, anyakent sosem tudnam feldolgozni, ha az en gyerekemmel tortenne hasonlo, mint ahogy, ha nem lennek orvos, majdnem tortent is. Jonevu haziorvosom miatt majdnem meghalt a kisfiam egy eves koraban. Ha nem vagyok szakember, reggel nem ebred fel.



    Nem tudom, hogy tortent az emlitett kisfiuval az eset. Nem tudom, ki latta, tapasztalt szakember, vagy melyvizbe dobott kezdo. Azt tudom, hogy az az orvos sem fogja sosem elfeledni ezt a gyermeket. Emlekszem, amikor kezdokent bevetettek a melyvizbe. Egyedul voltam, teljesen egyedul. A szuperesem, akit hivni kellett volna, ha baj van, otthon volt es kozolte, fel ne hivjam. Vagy ugyeletben kint lakason. Tapasztalanul. Bizony, nekem is halt meg beteg, mint ahogy mindenkinek. Azert mert nem gondolhatsz mindenre. Nem biztos, hogy gyomorfajdalmakat okozo virusos jarvany eseten eszedbe jut, hogy atipusos infarktus is hasi fajdalmakkal es hasmenessel jarhat.



    Ettol fuggetlenul nem birom, ha valaki lekezeloen banik a betegekkel. Es azt gondolom, hogy ki kell vizsgalni az ugyet. De ne huzzuk ra egybol a vizes lepedot arra az orvosra, aki a kisgyermeket latta. Lehet, hogy gondosan, kello korultekintessel jart el, de nem ismerte fel a tuneteket. Ez esetben tevedett, mert ember. Ha trehany volt, az mas kerdes.

  • 2008.06.03 08:39:57koschwarz

    mondjuk ilyen esetben engem nem küld el az orvos azzal, hogy a gyereken csak bolhacsípés van, az biztos, ahnem én küldöm az az orvost a p***ába.

  • 2008.06.03 08:48:59koschwarz

    @Ildikó:



    nyilván tévedhet az orvos is, hiszen ember. (most trehányságról ne is beszéljünk.) ugyanakkor egy (félig-meddig) végzett orvostól elvárná az ember, hogy minimum az ilyen szinten életveszélyes betegségeket felismerje. ahogy én látom, ez hasonló ahhoz, hogy teherautónyi polgári jogi jogszabály van, amit a legnagyobb tudású jogász/ügyvéd sem ismer, de a minimum az, hogy a Polgári Törvénykönyvet ismerje, vagy egy építész az alapvető statikai szabályokat. persze lehet hogy az orvosi szakma bonyolultabb...



    az meg megint egy más kérdés, hogy milyen okai vannak ma magyarországon, hogy egy tapasztalatlan orvost egyedül hagynak...

  • 2008.06.03 08:59:36toria

    Megnéztem az anyával készült riportot, majd rákeresem az agyhártya tünetére, amiben láz pontszerű kiütés másképp sírás, elevenség-vagy-bágyadtság.

    Pont azok, amiket az anya sorolt.

    A szülők percekig nem voltak hajlandóak elhagyni a vizsgálót, mert mondták, hogy az bizony nem bolha... volt tán két orvos is, aki megnézte. Lekezelően bántak a családdal(tanyasi körülmény...), aztán kitessékelték őket. Ők mindent megtettek szerintem, az elmondás alapján.

    Részvétem nekik.

  • 2008.06.03 09:00:04macskosz

    Egyrészt bonyolultabb, másrészt átfedik egymást a tünetek, van olyan hogy egy tünetegyüttes egyszerre több potenciálisan életveszélyes állapotot is jelenthet, na akkor mivan? A legvalószínűbbet kezeled és imádkozol hogy igazad legyen.



    fiatal doktort meg nem lenne szabad egyedül hagyni, de ez szervezési kérdés.

  • 2008.06.03 09:02:12toria

    .. mármint a család tett meg mindent..

  • 2008.06.03 09:04:31babó

    igen, az újoncok egyedülhagyásáról nekem is mesélt egy volt osztálytársam. úgy otthagyják őket ügyelni éjszaka egyedül, mint a pinty. és ha jön az eset, akkor csinálni kell. nagyon el volt keseredve, mert tényleg okos és idealista lány (doktornő), de ezd kiakadni, és gondolkozik rajta, hogy inkább külföldre megy... :(( tényleg keveset kapnak, ekkora felelősségért.

    az ügyet meg tényleg ki kell vizsgálni, jó lenne, ha objektív ítélet születne.

  • 2008.06.03 09:39:41Dee_

    Nme hiszem, hogy objektív ítélet születne, már bejelentették, hogy nem hibáztak, de azért kivizsgálják...

    Csak azt nem rétem, hogy ha egy háziorvos úgy ítéli meg, hogy azonnal be kell menni vele a kórházba, és nem csak úgy beesik a túl aggódós anyuka az ügyeletre, miért nem körültekintőbb a kezdő orvos? Miért nem bízik abban, hogy egy vidéki orvos talán maga is felismerné a bolhacsípést, és emiatt nem küldené fel Pestre a gyereket...

  • 2008.06.03 09:46:09währenßhöhleigkeitigchen

    A meningitis lehetséges kórokozói között van olyan, ami bolhacsípessel is terjedhet?



    (A fentiek alapján kezdem elhinni, hogy egy közepesen felkészült orvos nem keverheti össze a csípésnyomot, és a bőr alatti bevérzést.)

  • 2008.06.03 10:28:05Hertelendi

    Én még nem emlékszem olyan esetre, hogy az orvost hibájáért elitélték volna, pedig nem tegnap születtem. Az orvosi kamara mindenből kimossa őket. A kis fizetéssel pedig kár takarózni, mert egyrészt ennyiért vállalták, másrészt minden 15 évnél hosszabb idő óta praktizáló orvos lényegesen(!) magasabb szinvonalon él, mint a nagy magyar átlag. Nagyjából az ügyvédek szintjén.

  • 2008.06.03 10:44:34sony

    A kezdő orvos akkor tartsa bent szépen azt a gyereket, akiről nem tudja biztosan eldönteni, agyhártyagyulladása van vagy bolhacsípése. Ha vidékről, orvosi javaslatra jönnek fel a beteg gyerekkel, legalább egy estére tartsa bent. Ha nem lett volna végzetes következménye, szimplán bunkó lett volna az eljárása, így bekerült az embertelen kategóriába. Még gúnyolódott is, rettenetes :( Engem nem érdekel, hány pozitív kimenetelű esete volt, büntessék meg példásan emiatt.

  • 2008.06.03 10:57:43zolnaid

    Nekem az a gondolatom támadt, hogy egy rózsadombi családdal nem történt volna meg ugyanez... fel se merült volna a dokiban hogy bolha csíp meg valakit, pláne hogy kioktassa. de hát ha "tanya" akkor tuti bolhás, elhanyagolt gyerek, igaz?

  • 2008.06.03 11:00:54Hertelendi

    Sajnos sony erre semmi esély! Néhány éve egy megoperált betegben benne felejtettek egy ollót és a beteg nem sokkal utána meghalt. Az orvosi kamara elnöke azt nyilatkozta, hogy ez a műtétek természetes kockázata. Az operációt végző orvost felmentették...

  • 2008.06.03 11:02:57Diablo6633

    Csak hogy tiszta legyen a dolog: az összes erről szóló cikk azt írja, hogy a boncolás már megtörtént. Egyet idézek:

    "Perrel fenyegeti a Heim Pál kórházat az az örkényi édesanya, akinek a karjai között halt meg gyermeke. A 15 hónapos kisfiú, Levente testét május 7-én kiütések lepték el. A körzeti orvos kúpot adott a kicsinek, és továbbküldte a Heim Pál Gyermekkórházba, ahol a következő diagnózis született: a fiút bolhák csípték meg. A terápia takarítás és fájdalomcsillapító. A gyermek állapota odahaza tovább romlott, ismét orvoshoz fordultak, Budapestről babamentő is érkezett, de Levente életét már nem tudták megmenteni. A boncolás kiderítette, hogy a halál oka agyhártyagyulladás."

    Vagyis a kórháznak már nem kell arra hivatkoznia, hogy nem tudnak eredményt.

    A felelősség egyértelmű, már csak azt kell tisztázni, hogy hanyagság, figyelmetlenség, nemtörődömség, vagy hozzá nem értés.

  • 2008.06.03 11:22:08sony

    Hát remélem legalább lelkiismeretfurdalása lesz ennek a dokinak, és ezer évig jár pszihológushoz :(

  • 2008.06.03 11:29:32Hertelendi

    Megjósolhatom: nem lesz lelkiismeretfurdalása!

  • 2008.06.03 11:32:45Ildiko

    Kedves Hertelendi!



    Biztos vagyok benne, hogy evekig kiserteni fogja.

  • 2008.06.03 11:53:33Hertelendi

    Kedves Ildikó!



    Sajnos a tapasztalatom az, hogy az orvosok többsége lelkiismeretlen és ráadásul szakmailag sincs a topon.

    Miért is faggatta az orvos a szülöket, hogy milyen körülmények között laknak??? Mert elhatározta, hogy ez bolhacsipés és meg sem próbálkozott egy másik eshetőséggel. Amúgy meg fogalma sem volt, mi a baja a kicsinek.

    A kislányom 4 éves korában szemproblémával "orvoshoz" került. Egyszerü gyerekkori kancsalsága volt. Az orvos közölte, hogy a kislány meg fog vakulni! Igy! Természetesen nem hittünk neki. Irány a Mária utcai szemklinika. Azóta a kislányom felnött és semmi baja a szemének.

  • 2008.06.03 12:15:57monsterwoman1

    Mélyen felháborít ez az eset!Ha a szülő mondja,MIÉRT NEM hiszik el, hogy nem csíphette meg bolha a gyereket. Magas lázzal járó állapotot miért bagatellizálnak el? Miért küldik haza a kisgyereket, ha a szülők egyértelműen felvázolják a súlyos tüneteket. Legalább tartották volna bent, talán nem kellett volna meghalnia....

    Én nagyon rossz véleménnyel vagyok az orvosokról (úgy általában borzalmas tapasztalatok miatt). És a szörnyű, hogy ebben az esetben is csak a miértek sokasága van, érdemi válaszok nélkül....

    Mélyen együttérzek a családdal, remélem lesz erejük feldolgozni a történteket!

  • 2008.06.03 12:23:25ginny

    Több gondolat is eszembe jutott az eset kapcsán.



    1. Többen írtátok, hogy rózsadombi szülőkkel nem fordulhatott volna elő a történet ily módon. Elképzelhetőnek tartom. Amúgy láttam őket a tv-ben, teljesen konszolidált , kedves emberekről van szó , nem hiszem hogy rossz szociális körülmények közt élt volna a pici.

    Nekem ebből az jött le, hogy milyen jó az, amikor az anyából ( belőlem is ilyenkor ) mindig előbújik az anyatigris, és egyszerűen nem hagyom magam lerázni!!!! Egy anya szerintem ált. megérzi a pici gyermeke viselkedésén, hogy itt most nagy a baj!!!!Én biztosan kivertem volna a hisztit és lekezelő modorú orvos ellenére NEM HAGYOM MAGAM HAZA KÜLDENI!!! Szegény szülőknek is ezt kellett volna tenni... Lehet, azt mondjátok erőszakos vagyok, de van, amikor nincs más választás. ( Amúgy kifejezetten csendes természetem van.. )



    2. A másik, ami felmerült bennem: nem lehet, hogy szerepe van a halálesetben az eü.-ben kötelező spórolás??? Arra gondolok, hogy elő van írva az orvosoknak, hogy napi átlag hány vérvizsgálatot írhatnak ki anélkül, hogy felelősségre vonnák őket úgymond " pazarlásért "....



    3. Mint 3 gyerekes anyuka én sajnos nem hiszem, hogy meg tudnék valaha is bocsátani a dokinak, bármilyen sok élelet is mentett meg előtte. Egyrészt azért, mert minden gyermek egyedi és megismételhetetlen kis csoda, másrészt meg azért, mert a házi orvos már felhívta a figyelmet a bajra, és konkrétan meningitisz gyanúval küldte a picit kórházba!!!!Kutyakötelességük lett volna egy átfogó és mindenre kiterjedő vizsgálat! Mégha atipusos volt is a meningitisz, akkor is a vérvizsgálat vagy esetleg a gerinccsapolás( azt hiszem, ezt szokták ilyenkor csinálni, ugye? ) egyértelmű eredményt hozott volna. Én azon az állásponton vagyok, hogy halálos kimenetelű betegség gyanúja esetén inkább több vizsgálat feleslegesen, mintsem 1 is elmaradjon.....

  • 2008.06.03 12:23:26monsterwoman1

    Annyit helyesbítenék: nagyon tiszetelem a kivételeket, akik koraszülöttosztályon, gyermeksürgősségin, intenzívosztályokon, lelkiismeretesen gyógyítanak, vagy daganatos gyerekekért teszik ki a lelküket is. Mert van jónéhány szakember, akinek szívügye a gyógyítás!

    Őket becsülöm.

  • 2008.06.03 12:26:04ginny

    Monsterwoman,

    szerintem feldolgozhatatlan fájdalom.....Sokan mondják erre, hogy majd az idő. Örökre fájdalommal fog bennük élni pici fiúk emléke , még évtizedek múlva is arra fognak gondolni, milyen lett volna, ha felnő....

  • 2008.06.03 17:41:18Yuki

    Nem akarok huhogni, de nemrég ugye sokan értetlenkedtek azon, hogy sokan magánorvosnál szülnek / hálapénzt fizetnek a szülésznek, ahelyett, hogy az ügyeletesre bíznák magukat ingyen. Hát EZÉRT volt nekem választott orvosom. Biztosítottam, hogy egy olyan doktornő legyen velem a gyerekem születésekor, akiről szakmailag nagyon jókat hallottam, és megtapasztalhattam a magánrendelésén, hogy lelkiismeretes és emberséges.

  • 2008.06.03 18:09:25Yuki

    Kíváncsi lennék, hogy ha valaki egy bolhacsípést összekever egy végső stádiumos agyhártyagyulladással, azt a főnökei miért engedik egyedül ügyelni. Ha tényleg ennyire nem áll a helyzet magaslatán, hogy nem derült ki eddig az inkompetenciája? Ha pedig tudták, hogy gond van vele, miért hagyták ügyelni? Mióta dolgozott egyhuzamban az illető orvos? Nemrég vette fel kipihenten az ügyeletet, vagy 48 órája dolgozott egyfolytában? Nyugodt estéje volt, vagy százötven kis beteget kellett volna ellátnia egyszerre, egymagában? Legalább a magas láz miatt miért nem tartotta bent a gyereket? Volt egyáltalán üres ágy a kórházban? Bár a végeredményen nem változtat, az azért nem mindegy, hogy valaki hanyagsága miatt halt meg a kisfiú, vagy esetleg az volt az ok, hogy ellehetetlenítik az orvosok munkáját.



  • 2008.06.03 18:23:49thais

    Én nem engedném a továbbiakban praktizálni.

  • 2008.06.03 20:10:34oreille

    OFF:

    annyi rémes történetet olvasok mindenfelé a magyar egészségügy eseteiről, hogy kezdek aggódni mi lesz velünk, ha egy hazalátogatás alkalmával komolyabban megbetegszik a gyerek. üljek kocsiba és meg se álljak az első ausztriai kórházig??



  • 2008.06.03 20:26:46Magenta

    Részvétem a családnak! Ha az én gyerekemről lenne szó, sose bocsátanék meg, bár biztos vagyok benne, hogy az ő lelkiismerete sem lesz nyugodt többé.

    Gondoljatok bele, lehet, hogy ő is anya...



    De tegnap este láttam egy riportot, ahol a HP képviselője nyilatkozott, hát akkora egy taplót!



    De ebből tanulva, ha velünk fordulna elő ilyesmi, akkor hisztizve húzok át egy másik gyerekkórházba, vagy egy harmadikba is, hogy azonnal nézzék meg.

  • 2008.06.03 21:40:23mucika

    Tegnap és ma több műsorban is láttam nyilatkozni a kórház ügyvédjét, akinek a stílusa botrányos volt (legalábbis szerintem). Én elhiszem, hogy ő mint a kórház jogásza nem ismerheti el a hibát, és védenie kell a kórházat, de szerintem emberibb hangnemben is megtehette volna mindezt. Engem nagyon felháborított a fickó.

  • 2008.06.03 21:57:06Vowel

    Hertelendi,

    én ismerek egy orvost, aki nem 15 éve praktizál, hanem 40, és nem vagyok irigy a 70 m2-es, emeletes sorházi lakására, és a renault thaliájára. Nekünk (a fiával élek) most több van, mint neki. És nem kutyafüle orvos, hanem oszt. vez.-helyettes főorvos, és nap, mint nap menti meg a gyerekek életét. Csúnya dolog az általánosítás!

    Igen, szörnyű eset történt, vizsgálják ki, és nagyon remélem,h MEGBÜNTETIK, mert sztem sem szabad büntetlenül hagyni egy ekkora tévedést!



    ugyanakkor hozzáteszem csak nagyon halkan (és ennek most nincs szoros köze ehhez az adott esethez) hogy bizony az egészségügyben dolgozók méltatlanul keveset keresnek. És persze nem a bp-i menő rétegről beszélek, hanem az ÁTLAGRÓL. Tudom, sokan keresnek méltatlanul keveset, de azért az egészségügyben dolgozók vállára jóval nagyobb felelősség nehezedik, mint legtöbbünkre.



    szörnyű (és mint anya szerint) megbocsáthatatlan dolog történt a HP kórházban. Részvétem a családnak!

  • 2008.06.03 22:33:41ginny

    Magenta,

    én is ezt írtam, hogy én bizony kivertem volna a balhét, nem hagytam volna magam lerázni.....Úgy látszik, csak így működik néha a magyar eü. Tudom, pozitiv kivételek is vannak . De a gyerekem nem bízhatom arra, hogy hátha szerencsénk lesz...

    A kórház jogi képviselője meg egy ŐSBUNKÓ tényleg!! Volt 1-2 olyan hihetetlen tapló beszólása, mintha nem is egy kisgyerek életéről-haláláról, hanem pótolható sajnálatos kárról lett volna szó! Békés vagyok, írtam ezt is, de legszívesebben , mint anya, felrúgtam volna...Bocs a kirohanásért, de vérlázító volt a pasi!!!

  • 2008.06.04 20:55:57Aurin

    érdekes dolgok történnek itt Mo-n

    Mígy egy fodrásznak tanuló lány/fiú, ha KETTEST ér el a vizsgán (tehát átment, DE nem jó jeggyel) akkor az OKJ-s papírjába az kerül, hogy CSAK HAJMOSÓ LEHET.

    Kérdem én, hogy olyan ember, aki ELVILEG ÉLETET ment, kettessel is kaphat orvosi diplomát??

    HOGY VAN EZ KÉREM?

    S tény, a legtöbb orvos bunkó, lekezelő...

    Nekem 19 évesen tropa lett a gerincem, vállam, majdhogynem minden csontom és ízületem válltól csípőig, és erre csak annyit mondott két "SZAK"tekintély is, hogy: hát, ezzel tanuljak meg együttélni.

    Az apósomat évekkel ezelőtt egy MENTŐ ÜTÖTTE el,épp karácsony volt, és fel sem hívták a páromékat...őrült mód keresték, hogy hol lehet, mire nagy nehezen a kórházba BEtelefonálás után mondták, hogy jaaaa, télleg van ilyen beteg...s mikor a párom, meg az öccse felpakolták az ügyeletes orvost a falra egy bézból ütő kíséretében, még ő volt felháborodva. Apósnál minden papír ott volt, még az is ki volt töltve, hogy "baleset esetén értesítendő"...

    no comment!

  • 2008.06.04 22:47:20anyany

    kedves tévénézők! vajon mirt adták le ma a dr house azon epizódját, amiben agyhártyagyulladásról volt szó?

    lehet, hogy csak túlkombinálom a dolgot, de olyan szépen elmondták a tüneteket...

    és egy igazi orvossal, aki tanulta egyetemen, hogyan lehetséges, hogy nem vette észre?

    inkább csak magasról lesz@rta az esetet.

    erről szól az orvosi eskü????!!!

  • 2008.06.04 23:22:36csutkababa

    anyany

    kérlek, ne ítéld meg előre. Mit értesz az alatt, hogy magasról leszarta?

    A bulvárhírből ítélsz ilyen biztonsággal?



    Anélkül, hogy közösséget vállalnék szakmailag, emberileg alkalmatlan orvos "kollégáimmal", kérlek, hidd el, hogy ebben a szakmában is lehet tévedni.



    Amikor az egész család meghalt szénmonoxid-mérgezésben, és csak letakarni tudtuk őket, akkor a hibásan gázt beszerelő szaki is biztos magasról leszarta.És az összes szaki bunkó, felelőtlen, életet veszélyeztető gazember, ugye?

  • 2008.06.04 23:29:10bes3

    nem minden betegség ismeri a tankönyvet sajnos



    ha így lenne akkor bárki otthon a dr house-ból szerzett ismereteivel gyógyíthatna némi netes böngészéssel megfejelve.



    egy agyhártyagyulladásba a tünetek megjelenése után néhány órával bele lehet halni, sajnos. Gyakorlatilag bármelyikünknek (nem, nincs ellene oltás és sokunknak ott éldegél a baci a garatjában)



    A tarkója szabad volt (alighanem így van, senki nem tagadta) láza nem volt a vizsgálat idején (ezt sem), az agyhártyagyulladásos bőrvérzésnek nincs var a tetején....



    szóval nyugtával szidjuk a rohadt orvosokat akik ekkorát tévedtek, de jelzem egy kamionsofőr sem tudja alóző nap megadni a mai napi elsőbbséget, az orvos sem tudja diagnosztizálni a holnap fellépő agyhártyaggyulladást vagy szívinfarktus.

  • 2008.06.05 07:46:44starbuck

    Várható volt, hogy rögtön megjelenik pár hörgő idióta, aki house-t néz és tudja a tutit ebben az esetben is. Na, az ítélkezés aztán remekül megy bulvárhírek alapján!



    Gratulálok.



    Téged se az agyadért szeretnek, anyany.

    Az eskü szövegét meg előbb olvasd el, utána példálózz vele.



  • 2008.06.06 10:07:30csutkababa

    Aurin

    Gratula a bézbólütős beteglátogatáshoz.

    Egy trauma nagyfelvételes ügyeletes osztály 24 óra alatt 150-200 beteget lát el.

    Az ugye nem számított, hogy ellátták az apósodat?

    Tudod, nálunk nincs szociális gondozó trauma ügyeleten, aki telefonálna a hozzátartozóknak.



    MENTŐ ütötte el? Azta. És? A segítség legalább közel volt, és nem volt cserbenhagyás, az tuti.



    Egyébként 104, betegelhelyezés után érdeklődni, rögtön megmondják, melyik kórházba szállították a sérültet.

  • 2008.06.06 10:50:54starbuck

    Muhaha



    Aurin



    büszke lehetsz a primitív bunkó férjedre és a hasonló színvonalú öcsikéjére is. Hiába, alacsony IQ-t izommal kell növelni, ha már máshogy lehetetlen.

    A doki helyében én feljelentettem volna a kedves hozzátartozókat, közfeladatot ellátó személy bántalmazása ugyanis jogi következményekkel jár.

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta