SZÜLŐSÉG

Kismama 2.0: Minden út a vécére vezet

2008. május 14., szerda 16:50

21. hét

Rómában jártunk, én és a hasam. Azért ez már kicsit más volt, mint a múltkor Bécsben, kezdem nehezen viselni a pályanehezítéseket. Például rögtön az indulást, mert a rohadék Wizzair reggel hatkor indul. Éjjel hatkor.



A pisilésről már nem is beszélve. A pisiléspara végigkísérte az egész utat, de már a repülőn is, ahol a leszálláskor, amikor már nem engednek ki, meg a kiszálláskor, amikor a csürhe megindulna, de még nem nyitják ki az ajtót, és úgy tűnt, hogy mentem felrobban a hólyagom, és gőzölgő vizelet teríti be az egész olasz csizmát. Aztán végül bekéredzkedtem a vécébe az álló repülőn, remélem nem folyt ki a betonra, mint a vonatokon.


És mikor épp nem kellett, akkor meg azon görcsöltem, hogy mikor kell már. Az útvonalat vécétől vécéig terveztük, nem a Trevi kúttól a Popoloig. Még szerencse, hogy már voltunk többször Rómában, mert nincs az az isten, hogy egy terhes nő felmásszon a Victor Emanuel emlékműhöz, a Villa Borghesehez vagy megmássza a Spanyol lépcsőket. És külön szerencse, hogy bent a városban laktunk, és nem a hét domb egyikén. Viszont a kaják isteniek voltak, még a legszarabb tészta is jobb, mint itthon a „bolognai”-nak hívott ketchupos darált hús, a fagyik meg…te úristen! Mindennap kétszer ettem fagyit, kizárólag csokit. De nem az a tejszínes világosbarna valami, ami nálunk van, hanem igazi hardcore, szinte fekete CSOKOLÁDÉ. Húúúúú… még most is beleborzongok. Na meg a kávé!

Ja és a múltkori kérdésemre a válasz: az olaszok egyáltalán nem kedvesek a kismamákkal. Senki nem mosolygott rám, nem engedett előre, viszont többször megpróbáltak elütni a csini kis Vespáikkal. Úgy látszik, a nő már nem nő, ha bekapta a legyet, akármilyen szőke. Mondjuk ez látszik is szegényeken, az olasz nők sokkal hamarabb elvirágoznak, mint mi, legalább egy tízessel korábban (persze tisztelet a kivételnek, és a Porontyot olvasó olasz nőknek), ezért ilyen túlfűtöttek a fiatal lányokkal szemben az olasz pasik. De ez persze csak egy elmélet.

Nem vettem semmit, nem voltunk szinte sehol, csak csoszogtunk fel alá, mint a nyugdíjasok. De jól az emlékezetembe véstem minden pillanatot, mert tuti, hogy most legalább egy évig szobafogság.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2008.05.14 22:46:31Csöre

    Cseresznye: megfizethető szállás (nagyon olcsónak nem mondanám, de római viszonylatban méltányos): Szent István Ház. Mi tavaly másfél évessel teszteltük, és bevált! A fiunk volt mindenki kedvence. Ne úgy képzeld el, mint egy Kolping családi szállodát (nincs etetőszék, kiságy), viszont szerkesztettek neki egy fekhelyet így is két, a folyosóról betolt fotelből (kényelmes volt, fotelnek nem, de így ágyikónak igen), pedig nem is kértük (gondoltuk majd közöttünk alszik). Kérsz honlapcímet?

  • 2008.05.14 22:48:22wish73

    ruju, muszáJ- érettségi óta tudom, három vonallal húzta alá a tanárom az ly-t :DDD

    ez sem tegnap volt.

  • 2008.05.14 22:58:21oreille

    csak úgy, össze-vissza:



    olyan jót nevetgéltem a poszton és a hozzászólásokon is. pedig tré napom volt, mégsem jutott eszembe, hogy méltó zárásként lecsesszem az utazó mamikat :-)



    Nagymamám rendes falusi asszony, de frissen szülten jó darabig az ágyban pihentette a család, napi kis kancsó borral, hogy regenerálódjon. (asszem a bort manapság nem ajánlják első körben :-). ez mindhárom gyereknél így volt. gyermekágy után kellett csak visszaállni a sorba, akkor is csak a ház körül.



    mi nem sokat utaztunk mióta a lányunk megszületett. egy rövid nászút és egy hazalátogatás volt mindössze, de nem viselte könnyen a környezetváltozást. így mi se.



    OFF, de nemtom hová írjam, itt meg szó volt csillogó szemű, érdeklődő gyerekekről :-Ö:

    szóval a gyerek látványosan unatkozik séta közben (7,5 hónapos). a nyugis környék (anya idegeinek :-) csak halomnyi játékkal járható. a föútvonalon érdekesebb kicsit, de ugye nem az igazi levegőztetés céljából. a kocsiban nagyjából ül, jól kilát, felém fordulva ül. az utóbbi napokban inkább levittem a játszótérre, ott hintázott, illetve egy pléden játszottunk (fű fúj!). van valakinek ötlete, mivel tehetném érdekesebbé számára ezt a napi kb. 1-2 órát (az allergiám miatt már ez is nagyon megerőltető)? (beszélgetek vele útközben, énekelek, mondóka. csak báb nem volt :-) köszi!



  • 2008.05.14 23:34:17keknyul

    Eloszor is : Engem mindig meglep, hogy mennyi frusztralt, ertetlen, abszolult humor nelkuli ember van. Rendszeresen visszatero jelenseg, hogy Dexterke ir egy tok vicces posztot, aztan valamelyik fel mondatara, amit poennak szant, tobben habzo szajjal reagalnak. Ma mar tenyleg senki nem ismeri azt a szot, hogy IRONIA?? Vagy nem hallot olyasmirol, hoygy "KOLTOI TULZAS"?? Hal Istennek azert itt jo paran vettek a lapot

    Masodszor: Mivel mi kulfoldon elunk, a kisfiam is itt szuletett, igy mar tobbszor utaztunk vele haza repulovel. Mikor eloszor vittuk 2 honapos volt. Es valoban meglepoen jol turi az utakat. De ennek ellenere eszembe se jutna, csak "szorakozasbol" korutakra vinni. A gyerek nem attol lesz erdeklodo, hogy megnezi Las Vegast. (ahogy valaki irja akkor is csillog a szeme, ha a szomszedkat latja) es ahogy Febori irta, a gyerekuk attol erezte jol magat, hogy vele volt apa, anya es akkor kapott enni, inni, akkor aludhatott amikor akart. Kambodzsa a szuloknek volt elmeny. Ha nekik megerte e faradtsagot (es ezek szerint igen) akkor szuper, en ennel nyugisabb vagyok.

  • 2008.05.14 23:40:31keknyul

    Most igy visszaolvasva kicsit zordnak tunik a hozzaszolasom! Remelem nem erti felre senki! Mert tokre tetszett amiket Febori irt, csodalom a batorsagukat es a szervezokeszseguket, es melyen egyetertek az utolso bekezdessel. Marmint hogy ne varjuk, hogy a gyerekkel ugyanolyan az utazas, mint nelkule, es hogy ilyenkor mindig a gyerek az elso. Ezt sokszor nehezen ertik meg meg gyermektelen barataim.

  • 2008.05.15 01:53:55lápi lidérc

    Sosem értettem, hogy mi a picsának kell sokhónapos terhesen külföldi útra menni?



    Persze Moldova óta tudjuk: aki hülye, haljon meg.



    Az olasz fagyik meg tök geil tejporos gagyik. Menj el egyszer (Budapesten) a Váriba vagy a Daubnerbe, ha jó fagyit akarsz enni.

  • 2008.05.15 02:02:29lápi lidérc

    2008.05.14 18:44:20 Hemish



    6 hónapos gyerek még kurvára nem fogja fel, mi van körülötte. De még az 1 éves sem.



    A te 9 hónapos meg másfél éves korodból való emlékeid pedig mesék. A szüleid mesélték. 3 éves kora előtti időkre (pár hónappal) valóban emlékezhet az ember, de a 2,5 éves kora előttiekre biztosan nem, akkoriban ugyanis még alakulgat az agy, és a hosszú távú memória még nem működik benne. Ez valóban 3 éves kor körül lép működésbe.

  • 2008.05.15 07:17:53cseresznye

    Kösz, Csöre, megtaláltam a honlapot. Azt hiszem én is ott szálltam meg még jópár éve, csak nem emlékeztem a nevére, ezért külön köszönet, mert nem tudtam, hogy keressem.



  • 2008.05.15 07:18:20andie

    lápi lidérc:

    te vagy a legjobb: lecseszed a poszt írót, aztán beszólsz annak, aki beszólt a posztírónak!

    Igazi pártatlan hozzáállás! :-DDDDDD

  • 2008.05.15 07:22:45Gigi84

    Starlark: Mi most nyaron kelunk egybe a parommal, es elso korben ugy terveztuk a nagy napot,hogy kulfoldon ,tengerparton, napsutesben kottetik.

    Namost, van egy majdnem masfel eves kisfiunk, vagy vinnenk magunkkal, ami szerintem nem naszut lenne, hanem folyamatos gyerek utan rohangalos buli, vagy pedig itthol hagyjuk a nagyszulokre.

    Akkor tengerpartos, napsuteses eskuvo sztorno. Sajnos.

    Anyukamtol kezdve, anyosomon keresztul jott mindenki ezzel ,hogy ha tortenik veletek valami, akkor mi lesz a gyerekkel ?

    Ez szepen ott motoszkalt a fulembe, igy valtozott minden.

    Most ott tartunk,hogy maradunk a seggunkon, a csalad ohajat figyelembe veve, es naszutra megyunk Lillafuredre a Palotaszalloba.

    Es bo harom napra. :(

    Egy masfel eves gyerekkel, nem olyan egyszeru a kulfoldi utazast osszehozni, plane ha ilyen orokmozgo gyerekrol van szo mint a mi fiunk. :)

    Szerintem ket percig nem ulne meg nyugodtan a repulon, ahogy ismerem. :)

    De ami kesik nem mulik, kicsit legyen nagyobb akkor a hatunkra kapjuk es csak azert is elutazunk napsuteses, palmafas, tengerpartos izekere. :)

  • 2008.05.15 07:43:57Cyr

    Gigi84: És ez rendben is van :) Úgy látom, már sokadszorra, hogy az nincs rendben, ha valaki - saját gyereke nem lévén - a környezetében lévő, gyerekekre alapozva gyárt prekoncepciókat majdani születendő gyereke teljes nevelését illetően és ahelyett, hogy bölcsen magában tartaná, a VALÓBAN (hús-vér, mozgó, szelíd, hisztis, kezelhető vagy kezelhetetlen, kétemberes vagy áldott jó tökmindegy) gyerekeket nevelőknek mondja meg a tutit, azok meg védekezni kényszerülnek...Ez vicc.

    És ez most már egyre több posztban így van. Pedig az ember azt hinné, azok a gyermektelenek, akik erre járnak nem észt osztani, lehurrogni, hanem tapasztalatot szerezni jönnek ide.

  • 2008.05.15 08:15:31huhhh

    "Nagyon téved aki azt hiszi hogy nem marad meg semmi abban a kisgyerekben az utazásokból. Teljesen más lesz a személyisége, sokkal nyitottabb lesz, kiváncsibb az emberekre az újdonságokra, a szabadlevegőre és nem csak a TV-vel lehet majd lecsillapítani."



    Hihi, a legjobb hozzászólás, amit mostanában olvastam. Okos, megfontolt, tapasztalatokra épülő, toreláns... mit mondjak még róla? :)) Mindenki irigy lúzer (engem is beleértve), aki szerint egy néhány hónapos kisgyereknek elsősorban és leginkább ÁLLANDÓSÁGRA és nagyjából fix napirendre van szüksége. Utóbbi mondatomból a "nagyjából" szót ajánlom nagy szeretettel a posztokat és hozzászólásokat csak szó szerint és kizárólag a maguk ridegségében értelmezni képes kommentelők számára (itt vagy, Hemish?), mielőtt valaki nekem ugrana, hogy kőmereven nem lehet gyereket nevelni.

    És ezt nemcsak én mondom, hanem olyanok is, akiknek kettőnél több gyerekkel volt már dolguk életében (pl. gyerekpszichológusok). Persze mindig az a legokosabb, aki csak messziről látott még gyereket. :))

  • 2008.05.15 08:22:10huhhh

    Hemish, előre is bocs, ha az idézett mondatodat csak iróniának szántad, akkor dehogyis akarnék vitatkozni vele. :))

    Tudod egyáltalán mi az az irónia? Nézd meg például dexterke szobafogságról szóló mondatát. Például az is egy ilyen ironikusnak szánt kijelentés.

  • 2008.05.15 08:25:20nyulacs

    Cyr: és nem csak a gyermektelenek osztanak itt észt gyerekes témában. Baromi sokan az észt osztják, mert azt hiszik, csak az a frankó, ahogyan ők csinálnak dolgokat. És nem is az a baj, ha vki leírja ő/környezete hogyan csinálja, de agresszíven hajtogatja a magáét, vitát szít stb. De ezzel nem mondok újat. :-) Én tapasztalat szerzés miatt járok ide, eszembe nem jutna babás posztoknál megaszondani.

  • 2008.05.15 08:30:30nyulacs

    Na de ha mindenki tekintettel lenne a másikra, nem hajtogatná a maga igazát agresszíven, nem ilyen országban/világban élnénk. :-(

  • 2008.05.15 08:40:19zskoncz

    pocakkal szivem szerint bejártam volna a világot? miért ne? sajna anyagi okokból csak győrig jutottam. :-)

    és alig 2 hónapos lányommal megyünk is még több napra igaz egyelőre csak a szüleimhez.



    mellesleg egy város ugy a legjobb ha azt teszed amit az ottaniak, tök nagy ökörség hires helyrőlhires helyre járni és hülye turistát játszani. pipálgatni naeztisláttuk! sokkal jobb lödörögni az utcákon és egyszerűen jól érezni megunkat.



    ja papirbili dolgot köszi elmentettem könyvjelzőbe, ha később szükség lenne rá.....

  • 2008.05.15 08:55:11Subbantósdi

    Nekem is az első terhességemet szinte végigkisérte az állandó pisilési inger, szinte volt olyan, hogy nem is mertem már inni, mert így is fél óránként kellett pisilnem, nem beszélve, nyár lévén, a gyümölcsök hatásáról.:o)

    Azt hiszem, ez a baba fekvésétől függ főleg...

    Most viszont szerencsére jobban bírom, csak ne kéne néha tüsszenteni... :o)

    Akkor azért csurran-cseppen pár csepp és jöhet a bugyicsere, ha jobb esetben itthon vagy. :o)

  • 2008.05.15 09:37:41Laluna

    Oreille, vidd játszótérre ha unja a sima sétát. Én olyan 8 hónapos kora körül kezdtem homokozóba tenni a lányomat, de akkor még március volt, most meg már nyár van, szóval sztem nyugodtan.

  • 2008.05.15 10:07:49sirara

    Dexterke!

    Teljesen együtt haladunk, én most kezdem a 22. hetet. És múlt héten 5 napot Olaszországban töltöttünk. És ami a legjobb volt, a kaják és a fagyi! Ohh, azok a tengeri herkentyűs tészták, és a pisztácia fagyi!



    Én azért megmásztam a firenzei torony 414 lépcsőjét, erre külön büszke vagyok!

  • 2008.05.15 11:13:13Nagylilik

    Az olaszok imádják a gyerekeket, mindenki tündéri kedves. Egy kisebb étteremben rögtön elkezdtek a gyerekkel foglalkozni és addig lehetett nyugodtan enni. Mindenki mosolyog, tízszer annyian mint itthon.



    De a buszon átadni a helyet - na arról szó sem lehet :)))

  • 2008.05.15 11:27:38Maja Papaya

    Nyugi Cyr, és mindenki, akt a kibicek okoskodása kiborít: jön még kutyára dér!



    És őszintén: nektek nem volt soha beszólhatnékotok gyermektelenül? Én olyan jó tanácsokat tudtam volna osztogatni pl. a sógornőmnek, hogy hol is rontják el a hisztis gyermeküket (aki már iskolás, és teljesen kinőtte a kiskorára jellemző tüneteket az én értékes tanácsaim nélkül is :))), de szerencsémre kiokosítottak már mások jó korán, hogy ne legyek barom. Kívülről azért nagyon könnyű észt osztani, lássuk be.



    (Bárcsak emlékeznék legalább egy okos tanácsomra a sok közül - most jól jönne a sajátjaimhoz :DDD )

  • 2008.05.15 11:34:23Maja Papaya

    És hogy a témához is legyen némi közöm - mi kisgyermekkel úgy szervezzük a kirándulásokat, hogy az utazás része ne tartson sokáig. A kiscsaj ugyanis erősen lázadozik az autósülésben, ha éppen nem álmos. Így aztán inkább nem túl messze bérelünk szállást, és onnan teszünk kisebb kitérőket erre-arra. De így is óriási élmény nem otthon lenni - nekünk legalábbis. Ők akkor is ragyognak a boldogságtól, ha odaérünk a játszóra, vagy leérünk a szüleimhez (ahol nagy kert van) - sőt, újabban a Süsü is nagy sláger, csak hogy felhozzam a gyermekek TV elé támasztását :P

  • 2008.05.15 11:35:44Maja Papaya

    Ja, és adu ászként ott van a győri állatkert, ami kocsival kb egy óra, és orbitális siker a gyerekeknél!

  • 2008.05.15 11:36:00Maja Papaya

    WC is van! :)

  • 2008.05.15 12:16:18hópihe

    Én is utaztam terhesen, először - nászúton - még nem tudtam, hogy ketten vagyunk, bár ott világosodtam meg, másodszor pedig lementünk egy hosszú 7végére a horvát tengerparta. A pisilés miatt nekem is roppant kínos volt, főleg hogy nagy társasággal mentünk és mindenki azért álljon meg, mert nekem "ki kell mennem?!". Azért megoldottuk és szuper volt. Amióta megszületett kicsink, márciusban - egy éves zülinapja után tudtunk elutazni. És külön Hemishnek üzenem, hogy a mi kicsink nem marad el sem a kocsiban, sem máshol, ahol nem tud fickándozni és folyamatosan csillog a szeme, pedig a 10 km-rel arrébb lévő Ausztriában sem volt még. Szóval, én baromira erőlködhetnék azzal, hogy megyek vele, ha nem bírja a szentem. Ha lesz tesó, igenis lesz megint kvázi szobafogság, pedig mi elég utazósak vagyunk/voltunk. És nem okoz gondot gyorsan elszaladni gyerekkel is bárhová, csak bírja ki az utat kocsival.



    Mellesleg egy pici baba még csak 25 centire lát és 6 hónaposan sem lát úgy, mint egy felnőtt, szóval nekem ne jöjjön senki azzal, hogy milyen f.szák a szülők, hogy már ennyi midnent látott. Ők látták, a gyerek meg csak meredt bele a nagy semmibe.



    És tök érdekelne, hogy milyen emléke lehet egy 9 hónaposnak, mert az én lányomnak tuti nincs (a tudatalattit kivéve), hiszen még magát sem ismeri fel a tükörben, pedig 14 hónapos. Hemish tuti szupergyerek lehetett, bocsi ha kicsit durva voltam, de nem ártana kicsit tájékozódni.

  • 2008.05.15 12:28:57Sue

    Szerintem semmi emléke nincs egy 6 hónaposnak, de ezek szerint vannak kivételek. A szoktatás miatt a gyerek nyitottabb lesz, ez biztos. Abban Hemishnek igaza van, hogy a kisgyerekeknek az utazások jobban megmaradnak, mint a hétköznapok, azokra jobban emlékeznek.



    Nekem baromi nagy szerencsém van ahogy itt olvasom, amiket írtatok, mert nekem abszolút nincs pisilési ingerem.

  • 2008.05.15 12:29:57hópihe

    De nem ilyen kicsinek. :-)

  • 2008.05.15 12:30:42jilly

    Mi tavaly nyáron, a 20. hétben, kempingezni voltunk Horvátországban. Kicsit hezitáltunk előtte, hogy menjünk-e vagy ne, de nem bántuk meg, remek volt a tenger mellet lébecoln iegész nap. Úgyhogy ha valaki amúgy kempingezős fajta, a pocak ne fogja otthon! Persze csak egy bizonyos ideig, utána már én se szívesen mentem volna, aki meg most próbálná először, az azért szerintem inkább ne tegye. A kempingben amúgy rengeteg kismamát és kisebb-nagyobb gyereket láttunk, úgyhogy jövő nyáron már gyerkőccel megyünk kempingezni:)

  • 2008.05.15 12:42:21huhhh

    "a kisgyerekeknek az utazások jobban megmaradnak, mint a hétköznapok, azokra jobban emlékeznek."



    No persze, de itt 6 hónapos korról beszélünk. Egy 6 hónapos pedig még csak nem is kisgyerek, hanem bőven csecsemő, akárhonnan nézzük is.

  • 2008.05.15 12:56:57sirara

    Sokan mondták, hogy minek utazni kisgyerekkel, úgysem marad benne emlék. Mi lenne, ha úgy közelítenénk meg a kérdést, hogy a szülőknek jó utazni a kisgyerekkel? (Természetesen akkor, ha a gyerek ettől nem szenved, hanem ugyanolyan jól érzi magát, mint otthon). Van azzal vmi baj, hogy a szülők jól érzik magukat a tengerparton kikapcsolódva a féléves gyerekkel, aki aztán nem emlékszik rá?

  • 2008.05.15 13:35:41Sue

    Huhhh, az első emlékeim 3 éves korom környékéről vannak, tehát ezzel egyetértek, én erről beszéltem. De az is utazásos élmény, szóval szerintem az sokkal jobban megmarad. Sirara, sztem simán utazhatsz kisgyerekkel, nem hiszem, hogy ezért bűntudatot kellene érezni. Én nem vinném 9 órás repülőútra, ha nem muszáj, de amúgy már minden elérhető pl. Európában 1-2 órán belül repülővel, szóval nem nagy dolog. Én 3 évesen majd' 1 napig utaztam Görögországba a szüleimmel busszal, az sem volt gond.

  • 2008.05.15 13:55:48huhhh

    Sue, nincs közöttünk vita, csak azt akartam jelezni, hogy egy 6 hónapos és egy 3 éves oly messze van ebből a szempontból (is), mint ég és föld. :))



    Sirara hozzászólásáról meg az jutott eszembe, hogy a "nem szenved" és a "jó neki" azért nem egymás szinonimái. Az, hogy akár egy egészen pici gyerek is képes alkalmazkodni bizonyos körülményekhez (mert kénytelen alkalmazkodni), tehát a szó szoros értelmében nem szenved, nem jelenti automatikusan azt, hogy a jól is érzi magát benne. Azért ha nálam sokkal okosabbak egyértelműen és egybehangzóan azt mondják, hogy egy 6 hónapos csecsemőnek még leginkább a biztos állandóságra van szüksége, akkor talán nem arra gondolok először, hogy az én gyerekemre ez biztosan nem érvényes. Így talán nem is akkora hatalmas áldozat, hogy az első egy (vagy két) évben az ő szükségleteire tekintettel lemondjak a tengerpartról.



    Pláne nem gyártok hozzá hamis ideológiát is rögtön (Hemishhez hasonlóan), hogy igazából én vagyok a gondoskodó szülő, mert ezzel nevelem nyitott, érdeklődő, kommunikatív gyerekké.

  • 2008.05.15 13:56:09buborék

    Sörfesztiválon gondolkodóba estem a szuperszexi tena lady beüzemelésével kapcsolatban. Próbáltam rábeszélni néhány kolleginát, hogy pisiljünk együtt a pelusba sorban álldogálás helyett de eddig csak ábránd maradt. Vajh mennyit szippanthat fel egy ilyen gigabetét?

  • 2008.05.15 14:01:11buborék

    Édes a fotó!

    Mi most megyünk 2 hétre Angliába (Cornwallba)a 17 hónapos Samuval és két másik családdal fél és egyéves gyerekekkel. Szintén olcsósági repjeggyel, úgyhogy este 10kor indul a gép, ettől félek kissé, mert 9-kor már aludni szokott a gyerök. Mellékesen én a 4. hónapban vagyok, szóval nem vicc a tenalédi...

  • 2008.05.15 14:09:05buborék

    AZ is igaz lehet, hogy első gyerekesnek nem való annyira a korai hosszabb utazgatás, mert úgyis szétparázza és azt a baba is megérzi, de aki többgyerekes az rutinosabb és határozottabb tehát vágjon bele. Az biztos, hogy a napi rutin és menetrend felborul, de ha hazaérnek 1 hét alatt visszarendeződik minden

    . Idegen helyen az én kisfiam fél órás bömbivel alszik el, itthon kb 1 perc éneklés és már alszik.

  • 2008.05.15 14:13:57psyché

    En a masodik terhessegem alatt sokat repültem (egyedül), meg ket honappal a szüles elött is. Nem volt semmi gond. Kicsit farasztobb volt az atlagnal, de utana amikor a ket gyerekkel repültem szinten egyedül, na az katasztrofa volt. Mire az egyik abbahagyta az orditast, kezdte a masik. Szoval, meg mindig kellemesebb egy babaval kint, egy babaval bent repülni.

  • 2008.05.15 14:17:14buborék

    hópihe: a fiam 8-9 hónaposan már pezsgett a szép épületekért - forgolódott, nyújtózkodott, urjászott a templomok, dzsámi, színház, öreg szállodák és egyéb naaagy épületek után. Nem vagyok vallásnéni és nem eröltettük de a Plom (templom) az első szavai egyike volt. A mai napig habzik értük, ő biztos értékeli, ha valami történelmi városba utazunk. Mondjuk itt Pécsen is van mit nézni.



    És most lelövöm magam mert úgy nézem magamban "beszélgetek"

  • 2008.05.15 14:26:06hópihe

    buborék: persze, hogy érdekli, nálunk is a templomtorony a sztár. Nem is erről beszéltem, hogy a gyerekeket nem érdekli, hiszen mutatja a vadul. De csak azért nem viszem magammal, hoy világot lásson ennyi idősen. Ha viszem, azért viszem, hogy pihenjünk - bár ilyenkor ebben sem vagyok nagyon biztos, hogy anyukának ez maximális pihenés. Inkább kellemes változás. Nekem semmi bajom a gyerekkel utazással, mi kínlódunk vele sajnos, de hogy arra verje magát valaki, hogy a gyereket igenis vinni kell, különben tv előtt punnyadó hülyegyerek lesz, ezt abszolút túlzásnak tartom. Hozzáteszem, amit már írtam, mindenhová viszem magammal a kislányomat, ahová csak tudom, hiszen nagy szerencsém, hogy saját kocsim van apáétól függetlenül, úgyhogy gondolhatja mindenki, hogy nem itthon nyünnyögök a négy fal között a harmadikon.



    És arra hivatkozni, hogy azért jó vinni, mert a gyerek is világot lát ennyi idősen szerintem butaság. Én 10 évesen voltam először a szüleimmel az Adrián. Nincs sok emlékem. Az előtte lévő kirándulásaink - pedig van bőven Mo-n belül - fényképnyi emlékek. Én elsősorban arra tértem ki, hogy attól nem lesz jó szülő senki, hogy egy párhónapossal körbeutazza a világot, mert nem fog a kicsi rá emlékezni.

  • 2008.05.15 14:43:12Anura

    Pff.. ez valami vicc volt, hogy ezen a poszton ekkora vita robbanjon ki. Egyes bérhülyék nem kezelik helyén a dolgokat. :)

    Poénos volt, szófordulatos volt, kész.

    Még jó, hogy nem azon gyepálom a cikkírót, hogy nem mászta meg azt a sok lépcsős izét. Avagy hogy egyáltalán hogy merészel terhes lenni, ha úgy néz ki az írásából, hogy nem bírja.

    Röhej.

  • 2008.05.15 15:03:51buborék

    Az első évek a tanulásról, tapasztalásról szólnak és a környezetváltozás is ezt segíti. Micsoda baromság lenne elvári, hogy konkrét emlékek szülessenek. Ez nem ennek az időszaka és ennyi, ettől még a személyiségébe, szépérzékébe, vagy ha éppen idegbeteg rohangászás az utazás a személyiségzavarába pont a beépülhet.

    Mi sem utazgattunk az első évben csak nagyszülőkig, de akkor midig valami újat produkált a gyerek és igaz, hogy kizökkent és nehezebb volt az altatás de amint hazaértünk minden rendben volt. Amúgy a repülésre mondják egyedül, hogy fél éves korig kockázatos a babák szervezetére, mert még nincsenek meg azok az oltások amik a légkondi által kipöckölt kórokozóktól adott esetben megvédhetik.

  • 2008.05.15 15:17:37psyché

    En föleg Anyamekhoz szoktam utazgatni a gyerekekkel. Elegge messze laknak tölünk (1200km), de a fiukat annyira nem viseli meg a valtas. az elsö nap altalaban nehez, mert ejszaka utazunk kocsival, de a masodik napra helyre all bennük minden. Ami rosszabb nekik, hogy ugy 1 het utan, mert szivesen hazajönnenek es farasztja öket, hogy nem a sajat megszokott környezetükben vannak. Egyebkent pedig csak kisebb kirandulasokat szoktunk tenni itt a környeken, 2-5 orasokat. Szerintem a kicsiknek meg annyi is eleg. Ott is rengeteg uj informaciot tudnak begyüjteni. (De azert jövöre mar elviszem öket a tengerre.)

  • 2008.05.15 15:35:31nyulacs

    Bár nem csecsemő voltam, inkább ovi végén, suli elején, amikor Anyuékkal + a barátaikkal elmentünk a tengerhez. Első külföldi út! Nem volt korban hozzám illő gyerek a társaságban. Nyár végén megkérdezték, mire emlékszem legszívesebben a nyárból, mi volt a legjobb emlék. És mondtam: Lajos-forrás. Ott egy hosszú hétvégét töltöttünk barátokkal, azok gyerekeivel, a barátaimmal, iszonyú "partizás" ment, na azt igazán élveztem. Természetesen más egy gyerek értékrendszere mint a felnőtteké.

  • 2008.05.15 18:44:59jilly

    OFF

    buborék, azt hiszem mi ismerjük egymást!a gyümölcsnevű férjem a pécsi szál...

    ON

  • 2008.05.15 19:17:54Atina

    Nekem van emlékem 3 éves korom elöttről. A szüleim meg is lepődtek, mikor 5-6 éves koromban beszéltek az első autóról, s én mondtam, hogy igen, egy babakék Trabant volt, amit egy olyan hosszúhajú bácsi vett meg, akinek a bal felkarjára egy sellő volt tetoválva.

    Szülők: döbbent csend. Hiszen akkor 1,5 éves voltam!

    Ez az egy emlékkép van elöttem. Történésre nem emlékszem, csak a képre (férfi), s, hogy melyik széken, hol ült a konyhában, amikor apuval megbeszélték a dolgot.

  • 2008.05.15 22:08:09peppermint

    Szóval véleményem szerint a demagóg f@szság nem ismer határokat, kész mocsár. Dexterke, és mindenki más, ugye, hogy milyen jó, hogy függetlenül attól, kimindenki előírná, mit ne csináljon az ember lánya várandósan, mégis azt csinál a várandós, amit 1. az orvosa nem tilt (nagyon), 2. amire van suskája, 3. amihez kedve van!

    Anura, olyan szépen összefoglaltad, amit én is gondolok, miután végigolvastam a kommenteket. Nagyon tetszik!

  • 2008.05.15 22:09:03buborék

    jilly: és véletlenségből nem Kornél a kisfiatok becses neve? sok pusz neki!

  • 2008.05.17 22:18:08eino.

    Nagyon téved aki azt hiszi hogy nem marad meg semmi abban a kisgyerekben az utazásokból. Teljesen más lesz a személyisége, sokkal nyitottabb lesz, kiváncsibb az emberekre az újdonságokra, a szabadlevegőre



    ----------------

    Hemish, van gyereked?



    Egyébként Isten mentsen attól, hogy még ENNÉL IS érdeklődőbb legyen a pár hónapos korában még ,,csak" hatalmas kertet és várost látott gyerekem, asszem le is csapnám néha. Mindkettőnk szerencséjére épp tűréshatáron belül van az érdeklődési szintje :DDD

  • 2008.05.17 22:22:37eino.

    2008.05.15 22:08:09 peppermint



    YESSSSSSS!



    Hagyjon mindenki mindenkit békibe, Dexterke beszámolója pedig jópofa volt, mint mindig.



    Kivéve azt a lehangoló részt, ami az olaszok viselkedésére vonatkozik. :( De erről meg nem ő tehet.

  • 2008.05.19 15:04:42peppermint

    eino, :-))))))))))))))))))))))))))))

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta