SZÜLŐSÉG

Távmunka: Fordítva ülünk a biciklin

2008. április 2., szerda 09:59

Mivel lassan tényleg a tettek mezejére kell lépnem munkakeresés ügyében, a napokban új tapasztalatokkal lettem gazdagabb. Persze már a saját bőrömön is tapasztalom, hogy tojnak visszajelezni a munkáltatók, síri csend fogadja az önéletrajzokat, motivációs leveleket, pályázatokat, egy idő után tényleg úgy érzi az ember, hogy semmire nem jó, legfőképpen egy valamirevaló állásra sem.

Barangolásom alatt jutottam el (hát persze, hogy kukkoltam) egy honlapra, amit úgy, ahogy van betennék ide, de hát mégiscsak saját cikk kellene és vannak a témában gondolataim is. Mint mindenkinek. A távmunka ugyanis varázsszó, egyöntetűen támogatjuk, mindannyian egyetértünk, hogy jó dolog. A fenti oldalon hosszú filozófiai fejtegetések alatt jutunk el mégis ugyanoda: Magyarországon távmunka gyakorlatilag nincs. S erre az író nélkül is hamar rájövünk.


Sok tanulmány jelent már meg a témában, rengeteg szakértő állítja, hogy már Magyarország is arrafelé tart, hogy egyre elfogadottabb az itthoni munkavégzés, ezt azonban egyáltalán nem lehet észrevenni. Ugyanis ha vaktában keresgélünk távmunkát, akkor rövid úton bedobjuk a törölközőt. Sokan többet éreznek magukban annál, hogy borítékot ragasszanak darabszámra, vagy, hogy regisztrációs pénzt fizessenek az évszázad üzlete jeligére, gyöngyfűzésért. Az állásportálokon található távmunkák vagy nincsenek ott, vagy pedig szánalmasak.

Ez persze nem csak sírdogálás, hogy nekünk ez sem megy, de hát tényleg nem, s ebben benne van nyilván az is, hogy van egy korosztály és egy társadalmi réteg is, akik első ránézésre egyszerűen eladhatatlannak tűnnek a munkaerőpiacon. Akiknek nehéz felvenni a versenyt a nemrég diplomázott, öt nyelvvizsgával rendelkező fiatalokkal, akik, mondjuk, közelebb vannak a nyugdíjhoz, mint a pályakezdők, vagy akik gyereket nevelnek, de hát ez csak egy kis kitérő a hátrányos helyzetű munkavállalók rövid listáján.

Mégis, hol rontottuk el megint? Valahol azt hallottam, hogy az egész távmunkánkkal az a baj, hogy gyakorlatilag fordítva ülünk a biciklin. Nem azt kell vadásznunk ugyanis, hogy mit lehet itthonról csinálni, hanem tudnunk kell konkrétan, hogy mit tudunk és akarunk dolgozni, s azt lehet-e részben vagy teljesen itthonról. A legjobb persze az lenne, ha mindenkinek lenne egy jó munkahelye, állása, fizetése, karrierje, szakmája, végzettsége, hivatása és azon belül próbálná megvalósítani az otthoni munkáját, ha tudja.

A fent emlegetett oldalon sok igaz gondolatot találtam arról, hogy miért nem szeretik a munkáltatók azt, hogy az alkalmazottjuk otthonról húzza az igát. Az általános félelmek persze azok, hogy lazsálni fog Gizike vagy Gézuka otthon, s ez valahol jogos. Igaz, az is hozzátartozik, hogy manapság egy jó munkát az ember jobban megbecsül, mint hogy elbaltázza, s a legérdekeltebb csoport, az anyukák például az egyik legjobb munkavállalók.

Persze minden munkánál néha be kell járni, sőt, olyan embert én sem vennék föl, akit soha nem látok. Manapság az információ a legnagyobb kincs, az interneten és telefonon történő tudásmegosztás pedig nem biztos, hogy kielégítő, sem a dolgozónak, sem munkáltatójának. Milyen érdekes, információs társadalomban élünk, s nem elég a net, a személyes kapcsolat szerencsére továbbra is pótolhatatlan. Azt pedig csak a sorok között jegyzem meg, hogy a lelkünknek sem árt kimozdulni otthonról.

A távmunka persze csak az egyik véglet a teljes irodai alkalmazás mellett. Sokan megelégednénk részmunkaidővel, vagy az otthoni és benti munka keverékével, de hát még itt sem tartunk.

Nem rég egy szociológus beszélt egy rádióban, aki arra a kérdésre, hogy miért tartanak a magyarok, például a politikában, vagy gazdaságban ott ahol, ezt válaszolta:

- A magyarok nem csapatjátékosok, szeretik a tudásukat maguknak megtartani. Nehezen változtatnak, nem szeretik az újításokat, rugalmatlanok.

Ha ő mondja. Részben egyet tudok érteni vele, nyilván szeretik a főnökök is, ha a dolgozó bent nyüzsög az irodában és egyrészt fitogtathatják a főnöki pozíciójukat, másrészt meg biztosak benne, hogy hatékonyan csak a saját szárny alatt dolgoznak az emberek, a megfelelő inspirációval. Pedig vannak pozíciók, amelye részleges kiszervezése is sokkal költséghatékonyabb, mint egy benti alkalmazott biztosítása.

Mit tehetünk akkor, ha történetesen nincs munkahelyünk, mert megszűnt a gyes alatt, s nem vagyunk olyan helyzetben, hogy kiszerveztessük a munkánkat az irodából? Itthonról végül csak borítékot nyalhatunk? Ne csüggedjünk, vannak olyan cégek, akik tényleg komoly munkára keresnek embereket, otthoni munkavégzésre, megfelelő végzettséggel, tapasztalattal. Ez persze elkerülhetetlen. Sok állást találhatunk a távmunkainfo oldalán. Ezen az oldalon nemcsak a távmunka előnyeiről, hátrányairól olvashatunk, hanem egy igazán széles spektrumú gyűjteménnyel találkozhatunk. Megismerhetjük, hogy hogyan működik és működött régebben is a távmunka a világban, érdekes tanulmányokat olvashatunk a témában, s a legfontosabb, hogy olyan cégek állásajánlatai vannak az oldalon (fol, akik valóban dolgoztatnak otthonról.

Mivel témába vág nálam, kerestem és találtam is gyakornoki állásajánlatokat gazdasági IT területen, ugyanitt a távmunkát is vitatják bennfentes szempontból. Ami érdekes ezen az oldalon, hogy olyan munkáltatók is nyilatkoznak, akiknél a gyakorlatban már működik az otthoni munka, vagy esetleg pont ők végzik a munkájukat részben, vagy egészben, távmunkában. Ezt olvasva, ha mást nem, egy kis önbizalmat biztosan kaphatunk.

Sok helyen, főleg a klasszikus állásportálokon azonban hiába keresünk otthoni munkát, mert a lehetőségeink helyén űr tátong. Azért még nincs minden veszve, s ugyan még korai lenne azt mondani, hogy jó úton haladunk, mégis, sokan nyitott kapukat döngetünk. Csak kinyissa valaki belülről.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2008.04.02 13:18:33ruju

    Azért annak is utána kell gondoli, hogy mi az, amit lehet távmunkával csinálni. A lakosság igen kis hányada végez olyan munkát, amihez elég a munkával töltött idő legnagyobb részét a számítógép előtt tölteni - amihez valóban nem kell munkahely.



    Itt többen fordítunk, ami belefér, meg a programozás is megoldható - sőt asszem talán ez az egyetlen szakterület, ami kifejezetten a távmunkát támogatja (bár ha a zuramat kérdezem, nem ért egyet, de azért jó eséllyel ki ilehet harcolni a távmunkát). Aztán az én szűkös kis agyamban már csak a toll-összeszerlő és borítékragasztó munkakör van.



    A munkáltatói aggodalom meg azért - valljuk meg - kicsit jogos is, és igencsak nehéz bizonyítani az ellenkezőjét.



    Ha pedig a házastársak mindkét fele távmunkázik, na az lélekölő bír lenni...



  • 2008.04.02 13:22:00toria

    Kedvenc témám - mert bár én nem távmunkában dolgozom, mert az kicsit más jogi fogalom, de 4 napot az 5-ből átlagban itthon vagyok.



    Szerintem nem állást, hanem céget érdemes keresni, aki ezt támogatja. Ismerősök körében biztos van ilyen. (Attól, mert multi, sajnos még nem biztos h idevaló)

    Adatelemző, programozó, fordító stb munkákat tudok elképzelni ide, de nemrég volt már hasonló téma...

    Szerintem az a munkáltató, aki nem látja be ennek előnyeit, és nem bátorítja az embereit, az nagy hülye.

    Attól tartanak leginkább, hogy lóg az ember.

    Ez a legbutább indok, ez csak a főnöki hozzáértését alacsonyítja le - elvégre minden helyen van számonkérés, határidő, valami elvégzendő. És hát az a lényeg, hogy azoknak megfeleljünk.

    Emellett, igen, lehet hogy én is du 3-kor már shutdownolok, cserébe viszont éjjel nappal hétvégén karácsonykor lessük az emaileket, bármikor ránk csörögve elintézünk valami sürgős munkát. Itthon nem fecsegünk a kollégákkal, nem a cég áramszámláját növeljük, nem pöfögünk auótóból benzint, nem pazaroljuk az időnket utazással. Ez mind olyan, amiért egy munkavállaló örömmel marad otthon dolgozni.

    Telefon, chat és videó, mind-mind olcsón elérhető eszközök arra, hogy kapcsolatban legyünk. Persze kell a személyes is, azzal egyetértek.

    Én észak-európai cégnél dolgozom Pesten - fehérvári amerikai óriásnál évek óta próbálkoznak a barátaink, ráadásul van otthonról céges hálózati elérésük ügyeleti munkához, de NEM engedik az egész napos otthonlétet.

  • 2008.04.02 13:33:07Cobold

    Én a magam részéről NEM akarok távmunkában, otthonról dolgozni. Nem vagyok az a lelki alkat, aki itthonról melózik. Nem vagyok itthonülő típus, a csapatmunkát szeretem, 3x hatékonyabb vagyok társaságban. Itthon házimunka plusz babázás. Én ilyen vagyok (próbáltam már, még gyerek előtt, itthon is dolgozni, nem ment).

  • 2008.04.02 13:34:01Cobold

    2008.04.02 13:18:33 ruju

    Jahh, ruju, én is programozó vagyok, sztem, SZTEM embere és melója válogatja, hogy otthonról végzendő vagy sem.

  • 2008.04.02 13:38:50cidre

    Én távmunkában dolgozom, s szerintem működik a dolog. Mivel ritka kincs a távmunka, nagyon-nagyon megbecsülöm!

  • 2008.04.02 13:42:08ruju

    Cobold, igen, igazad van. Az én emberem vhogy nem bírja az irodai légkört, és túlságosan hozzászokott már a rugalmas munkabeosztás(á)hoz. :-)



    Egyébként tényleg nem tudom, hogy nekem, mint anyának mi a jobb: 24 órában otthon lenni és távmunkázni, vagy néha felnőtt, vagy inkább más világban élő emberekkel találkozni, akár a munkahelyen. Lehet, hogy az üdvozítő megoldás inkább a részmunkaidő lenne, de attól még messzebb vagyunk sztem, mint a távmunkától.

  • 2008.04.02 13:52:27andie

    Bocsánat, kicsit off, de ezt most találtam, és muszáj vagyok megosztani veletek. :-DDDD



    A 10 leghasznosabb mondat állásinterjún



    1. Az elsõ gyerekem ötven után szeretném vállalni, szingli vagyok és utoljára ötéves koromban voltam beteg.



    2. Haza is mehetek, ha végeztem a nap végén? Erre nem is számítottam.



    3. Én sokallom a fizetést ezért a pozícióért, inkább osszák szét a HR-osztály munkatársai között.



    4. Nem iszom, de csapatépítõ tréningen józanul is lehet velem mindent csinálni!



    5. Anyanyelvi szinten beszélek angolul, kivéve, ha nálam magasabb szintû vezetõmmel tárgyalok együtt.



    6. Az elõzõ cégtõl végkimerülés miatt rúgtak ki, de azóta aludtam négy hónapot.



    7. Nem kérek céges autót, sõt a saját kocsimat is felmatricázom, ha kérik.



    8. Minden számítógépes programhoz értek, és ami esetleg nincs, azt meg hozok.



    9. Hobbim a kávéautomata- és fénymásoló- szerelés, valamint a

    vállalatirányítási rendszerek karbantartása és fejlesztése.



    10. A PHd hallgatók Miss Topless címét csak azért nem írtam be, mert amúgy is fent vannak a képek az interneten.

  • 2008.04.02 14:04:00Vakmacska

    Én is észak-európai cégnél dolgozom (itt Magyarországon, ja) és itt hivatalos munkahelyi policy a távmunka ösztönzése, de még itt is zötyög több helyen, de van mire hivatkozni.



    De az igaz, hogy a cégek munkakörben meg feladatban gondolkodnak nem munkavégzési formában, mint hajdani interjúztató én is hamar túlestem a "kéne már valami meló mert üres a hűtő" motivációjú jelentkezőkön (azóta is hasznos barátok viszont a végül felvett csillogó szemű utsó éves műegyetemisták)



    Ja és szerinte ez is egy kísérlet a biciklin való fordítva ülésre: eduline.hu/hirek/20080331_tavoktatas_kisgyermekes_anyaknak.aspx

  • 2008.04.02 14:15:57Illatos nyár

    Vakmacska,, egyetértek, de ennek ellenére jó ötletnek tartom. Sosem lehet tudni.



    Viszont sokáig kerestem a cikkben említett erpblog.hu -n a gyakornoki állásokat, aztán a címlapon megtaláltam a posztot. A hozzászólásokból ítélve működőképesnek tűnik.







  • 2008.04.02 15:15:12Ataanya

    Én is itthon távmunkázom egy 21 hónapos és egy 11 éves gyerkőc mellett, amióta a kicsi megszületett. Szerencsés helyzetben vagyok, mert a férjem cégénél csinálom ugyanazt a munkát itthon, mint előtte napi 2 óra utazással. Adatbevitel, adminisztráció, honlapszerkesztés, elszámolások követése. Elég változatos munka,rugalmas időbeosztással. Marad időm különórákra vinnem a nagyot és nagyokat sétálgatni a kicsivel. Segítségem nincs.Persze az a hátránya is megvan, hogy mikor hazajön este a párom-aki egyben a főnököm is -sokszor folytatódik a munka és nem mindig konfliktusmentesen. De szerencsére mindketten tudjuk, hogy ez a legjobb megoldás még egy jó darabig.

  • 2008.04.02 15:31:42kriszi

    Hahó,

    először is: kösz, Win, hogy beidéztél :) Igazán jólesik az ilyesmi, pláne ha nem elrettentő példaként van jelen a blogom :D



    Aztán: nagyon jól jött ez a poszt nekem is, mert egyfelől épp most futtatunk egy távmunkás projektet (március 19-én volt erről egy konferencia, és április 23-án lesz egy másik), aminek a keretében magyat példákat keresünk sikeres távmunkás nők témában. Biztosan lesz közöttetek, akit meg fogok még keresni ez ügyben, ha beleegyeztek :)



    A véleményem távmunka témában egyébként elég sarkított, de azt majd a blogon részletezem (nagyon ideje már normális rendszerességgel frissítenem).

  • 2008.04.02 15:32:29kriszi

    ja MAGYAR példákat :)

  • 2008.04.02 16:38:25summarygloss

    Íme, magyar eset.

    Magyar tulajdonú kis kiadónál dolgozom itthonról. Nem rokon, családtag a tulajdonos, egyszerűen csak egyszerre 10, azaz tíz baba lett a cégnél két év alatt, ráadásul a középszintű (tehát keményen dolgozó) kollégák és nem a léhűtők köréből. Belátták, hogy a zökkenőmentesség és az owa beüzemelése jobban megéri, mint felvenni 10 új embert. Itthonról nyomom és megy, már fél éve csinálom. Nagyon-nagyon jó, ritka kincs, megbecsülöm.

  • 2008.04.02 17:11:15Por Cica

    Summarygloss,



    a baba hany honapos koratol kezdtel ujra dolgozni?

  • 2008.04.02 17:20:36karakterelgető

    nem konkrétan távmunkás vagyok, hanem saját bt.-t alapítottam, tehát meg kell keresnem a járulékravalót, ez sajnos a szabadság ára. És meglehet, jóval többet dolgozom (több ügyfelem van), mint annak előtte, alkalmazásban, de ha bármi elintéznivalóm van, meg tudom oldani (soha, egyik munkáltatóm sem engedett el pl. nőgyógyászhoz, még évi két alkalommal sem, vagy okmányiroda stb.), mire az uram hazajön, egyben a lakás, van vacsora, meg ilyenek. Van időm mindenre, mert van mit beosztani. Mellette keményen dolgozom, betartom a saját magam által ígért határidőket (mert ezzel pl. versenyképes vagyok), és igen, sokszor dolgozom éjfélkor vagy hétvégén, na és? MÉg nincs gyermekem, nem tudom, utána hogy lesz, de muszáj majd megoldanom. Egy bejárós munkahely, mint az én legutolsóm reggel 9-től min. este 6-ig megkövetelte a jelenlétet. Ha 6-kor felálltam, mert végeztem, igen csúnyán néztek rám. Na, és ha a gyerekért oda kéne érnem legkésőbb 5-re, ne adj isten Belvárosból Soroksárra, mégis hogyan? Most megalapozom az ügyfeleket, hogy legyen elegendő stabil megbízás, aztán jöhet a gyerek. A lógásról meg... aki akar, az alkalmazásban is tud lógni. Tíz év alatt ezer meg egy variánst láttam a munkaidőben történő lébecolásra, leginkább következmények nélkül. Aki viszont szereti amit csinál (mint én a korrektor-olvasószerkesztő-webgrafikus aranyháromszöget), és felelősségteljes ember, az otthon is, bent is dolgozni fog. Munkával amúgyis gyorsabban telik az idő :)) Az, hogy kétszer annyit pénzt kell előteremtenem a járulékok miatt, mint amennyi fizetést tudok adni magamnak, sajnos hátulütő, és havonta az a 67 ezer forint tényleg nem sok (lakáshitellel megfejelve), de ilyen országban élünk, és ezt kell elfogadni. Viszont nem stresszelek és mindennel kész vagyok mindig. KOrábban ez fordítva volt, nem érné meg az a plusz 35-40 ezer forint havonta az egészségemért cserébe...

  • 2008.04.02 17:25:24karakterelgető

    ja, és a legrosszabb az volt a munkahelyen, hogy többször előfordult üresjárat: órákig nem volt mit csinálni, de ott kellett lenni. Ennél rosszabbat nem tudok elképzelni. Így minden egyes percem a napból hasznosan telik el. Egyébként másfél éve csinálom, és én magányos farkas típusú vagyok, tehát nem árt meg, viszont a minimumot, amit a lelkem megkövetel, én is szocializálódok :) Csapatjátékosnak nem ajánlott a távmunka, mert megkattan.

  • 2008.04.02 20:32:41glad az egyetlen

    Azt hiszem távmunka kategóriában mindenképp a legjövedelmezőbb ha az ember zsaroló levelek ír. :-)



    Viccet félretéve, tömegeknek való, normálisan fizető távmunka nincs ma Mo.-on, de így ebben az értelemben talán nyugaton se.

    Van olyan ismerősőm aki fejejes egy nagy multi IT osztályán, és ő otthonról dolgozik kb 5x annyiért mint én, na de ugye ez réteg jelenség.

  • 2008.04.02 20:35:32glad az egyetlen

    Amúgy lapítva be kell valljam, én is végzek távmunkát, de az inkább kis pénzkiegészítés, zsebpénz, ami egy közepes bevásárlást finanszíroz havi szinten.

    Szóval olyat amiből meglehetne élni önmagából bárkinek, nem nagyon tudok.

  • 2008.04.02 20:37:16glad az egyetlen

    "...ja, és a legrosszabb az volt a munkahelyen, hogy többször előfordult üresjárat: órákig nem volt mit csinálni, de ott kellett lenni...."



    Ilyen nekem is van, de én nem bosszankodok ezen hanem inkább netezek vagy elolvasok egy jó könyvet. ;-)

  • 2008.04.02 22:07:06kriszi

    A nagy megtiszteltetésre valón tekintettel frissítettem :)

    tavmunkasno.blogspot.com (de Win be is linkelte a posztban).



    Summarygloss, karakterelgető, tudnátok dobni egy emailcímet a kriszianyu@gmail.com -ra? Persze csak ha beleegyeztek, hogy kérdésekkel zaklassalak benneteket egy kicsit (l. interjú :)

  • 2008.04.02 23:41:25Hűbele

    Én a gyerek születése előtt egy multinál dolgoztam, egész nap számítógép előtt, tulajdonképpen egyedül, mégse merülhet fel az adott munkakörben a távmunka:-(((

    Mióta itthon vagyok, azóta viszont gyakorlatilag távmunkában vagyok fordító, szerkesztő, idegen nyelvű levelező és titkárnő - persze apa cégénél... Máshogy erre sajnos nem nagyon láttam megoldást a környezetemben, vagy elképzelhetetlen nagy mázli kell, vagy családi cég vagy kivételes munkakör (fordítás, IT).

  • 2008.04.03 00:07:50hamsa

    Ez nagyon kultúrafüggő: én itthon tanítok egy egyetemen, egy óraért (90 perc) általában minimum 150-et tömegközlekedem a városon belül. A hallgatók - igaz ők nem egyetlen óráért - az ország másik végéből is jönnek, s közben álmodozunk az internet lehetőségeiről. És közben éppen egy amerikai on-line kurzuson veszek részt, ami keményebb, így szabadon választott módon (fejezeteket és kérdéseket küldenek) mint az átlag magyar egyetemi szeminárium. Ilyen képzési rendszer után nem csodálkoznék, hogy a munkáltatók és a munkavállalók is a személyes jelenlét üdvözítő erejében bíznak.

  • 2008.04.03 08:41:34Meni

    Én telefonos munkát csináltam három évvel ezelőtt egy adósságkezelő cégnek. Magyarul behajtó voltam (szerencsére csak telefonon). A munkához kellett egy db számitógép rákötve a cég adatbázisára és egy db telefon. Hat órában, két műszakban dolgoztam, gyakorlatilag full önállóan, egy kis boxban (munkahelyi dumálgatás, társaság kizárva, nem volt ebédszünet meg ilyenek). Naa, ezt a munkát szerintem simán lehetne otthonról is csinálni. Mikor anno rákérdeztem, miért nem lehet, akkor azt mondták, hogy nem tudják biztonságosan megoldani, hogy én az otthoni gépemről elérjem a vállalati rendszert. Most akkor erre a kifogásra (mert sztem az) mit mondjak? Hogy bénák vagytok, vazze? :)

  • 2008.04.03 09:06:11karakterelgető

    glad: a netezés nagyon korlátozott volt, még a bkv oldala is tiltott volt -> traveling kategória :)) könyv okés is lenne, 25 éve megállás nélkül olvasok, próbáltam is, de ülve az irodai asztalnál, a legizgalmasabb könyv fölött is egész egyszerűen elálmosodtam. Pedig BKV-zás közben is ülve olvasok, szóval rejtély, asztalnál miért nem ment. De amúgyis utálom az üresjáratokat, a haszontalan perceket. Másfél éve nincs egy se:) még a hobbimra is jut idő, mikor kevesebb az itthoni munka, korábban ez elképzelhetetlen volt:)

  • 2008.04.04 10:09:23Vakmacska

    Tanulságos:



    www.hirszerzo.hu/cikk.ezek_csak_a_penzunket_akarjak_leszivni_-_botranyos_tavmunka_ajanlatokat_kaptunk.3.62029.html



    Remélem ennyire nem rémes a dolog, de számomra ez megint megerősítés, hogy a céghez kell belépni valódi munkakörbe, és közben-utána tájékozódni, hogy mit és hogyan lehetne a feladatokból távmunkában végezni.



    Ez van, végülis ha munkáltató lennék én se "távmunkást" keresnék, hanem valakit aki az adott feladatomat elvégzi, irodából, gyárból, otthonról, hajóról, fürdőkádból vagy ahonnan lehet.

  • 2008.04.04 13:54:04kriszi

    Vakmacska, az ugyanaz a Shake, akit itt többen emlegetni szoktak? Ilyen egy negatív csúsztatást még életemben nem olvastam. Persze, ha az ember nem tudja, mit akar, és nem tud okosan keresni, akkor csak az átverések találják meg.



    Valódi munkakörbe belépni, hja, ha az ilyen egyszerű lenne...



    A távmunka egyébként ugyanúgy munkakeresés, mint bármi más. Távmunka nélkül is simán átvernek a palánkon, ha nem vagy szemfüles, képben, amennyire lehet - és főleg nem vagy nagyon, nagyon gyanakvó.

  • 2008.04.04 13:55:15kriszi

    Ja, látom már, Shake, az a rovat :))))))))))

  • 2008.04.04 18:41:21ruju

    Meni, erről egy film jut az eszembe (Reality Bites? - nem biztos), ahol vasalás mellett szextelefon ment :-D Bár kisgyerekes környezetben nem biztos, hogy bejön, ld. gyerekszáj posztok...

  • 2008.04.05 00:03:52annyaállat

    én is és a zuram is távmunkában dolgozunk (írással foglakozunk) ami nagyon jó, viszont nagyon nehéz is. Ugyanúgy, vagy még jobban meg kell szervezni mint a bejárós munkát + kell a segítség. nappal a gyerektől felváltva dolgozunk, de azt sem szereti igazán a gyerek, tehát marad az este / éjjel/ hajnal, ami 24 óra meló tulajdonképpen. Bár én semmire sem cserélném le ezt a formulát, mindenkinek azt ajánlom aki távmunkázni akar hogy számítson arra, hogy amikor a gyerek ébren van/ nem viszi el valaki segítségképpen abban az időben nem fog tudni dolgozni.





  • 2008.04.05 00:04:33annyaállat

    a film címe a szextelefonos vasalással amúgy : rövidre vágva



  • 2008.04.05 10:00:34kriszi

    Anyaállat,

    ez szó szerint így van. Én a gyerekek előtt kezdtem önkéntesen távmunkázni, és látom a különbséget. Akkor gyakorlatilag úgy csináltam, ahogy akartam, és amikor éppen hazajöttem a bejárós munkámból (amivel ugye a pénzt kerestem :) ). Ne gondolja senki, hogy ebben bármi különbség van: ha dolgozol, nem tudsz gyerekezni, ha gyerekezel, nem tudsz dolgozni. Tök mindegy, hogy otthon vagy máshol. Egyébként meg a távmunka egy (két, három) típusa igenis bejárós, csak nem a cég irodájába mész be, hanem távmunkaközpontba, vagy pedig mászkálsz. Mondjuk ezt hajtogatom abban a bizonyos blogban is... ;) Szóval ez NEM az, hogy otthon gépelgetsz egy kicsit, amikor éppen kedved van, kölkök melletted rajzolgatnak, és dől a lé.

  • 2008.04.05 12:28:08ruju

    Anyaállat, igen, köszi. Mindig keverem a kettőt.

  • 2008.04.05 12:29:17ruju

    kriszi, sztem is így van. Gyerek mellett elég nehéz bármit is dolgozni.

  • 2008.04.06 11:27:25summarygloss

    P.GY.,



    bocs, időnként eltűnök. Hány hónaptól dolgozom? 0.5, a császár után két héttel jelentkeztem munkára. Meg voltunk szorulva anyagilag. Nem könnyű, de jó. Éjjel dolgozom és amikor a baba alszik. Ha szoptatok vagy játszunk, nem veszem fel még a telefont sem, de a kollégák tolerálják.

  • 2008.04.06 12:45:17Por Cica

    Ket hettel szules utan mar dolgozol? Minden tiszteletem a tied, vigyazz, azert ne vidd tulzasba :-)

  • 2008.04.06 14:34:51summarygloss

    Köszi...

    Muszáj volt. Szerencsére a gyereknek jó az alvókája, hol kopogjam le.

  • 2008.04.08 12:12:09I-Work

    E cikk szerzőinek szeretném figyelmébe ajánlani a következőket: A távmunkát az Mt, 10/A fejezete definiálja, és e törvény határozza meg a feltételeit is. a Távmunkainfo oldalain nem feltétlenül munkaviszony keretében vlgzett tevékenységek olvashatóakt, - továbbá felhívom a figyelmet arra, hogy a magán munkaerőközvetítés Magyarországon engedélyhez kötött tevékenység.

    A távollévők közötti szerződések feltételeit pedig Kormány rendelet szabályozza.

    Déri Tamás vagyok, a Magyar Távmunka Szövetség szakmai alelnöke, - kérem, hogy e témaában részletesebb tájékozódáshoz keressenek meg.

  • 2008.04.08 12:17:26I-Work

    www.hirszerzo.hu/cikk.ezek_csak_a_penzunket_akarjak_leszivni_-_botranyos_tavmunka_ajanlatokat_kaptunk.3.62029.html

    Fenti hivatkozás alatt írott cikk ellen a Szerkesztőségnél kifogást tettem, - elképzelhető, hogy a jövőben elkészül a távmunka alkalmazásának lényeges pontjait feltáró írás is.

    Déri Tamás

    MTMSZ

  • 2008.04.08 12:19:52I-Work

    www.hirszerzo.hu/cikk.ezek_csak_a_penzunket_akarjak_leszivni_-_botranyos_tavmunka_ajanlatokat_kaptunk.3.62029.html

    Fenti hivatkozás alatt írott cikk ellen a Szerkesztőségnél kifogást tettem, - elképzelhető, hogy a jövőben elkészül a távmunka alkalmazásának lényeges pontjait feltáró írás is.

    Déri Tamás

    MTMSZ

  • 2008.04.08 12:25:28I-Work

    2008.04.02 15:31:42 kriszi



    Nem csak a nők lehetnek sikeresek akkor, ha távoli helyről végzik a munkájukat. Azért arra felhívom a figyelmet, hogy GyED mellett nem lehet munkát vállalni, csak GyES mellett.

    Az (otthoni, vagy közösségi) munkahelynek pedig zavartalan és biztonságos munkavégzésre alkalmasnak kell legyen. A szabályosságba a pl. a szoftverlicencek is beletartoznak, - amelyekért elsősorban a munkaadó a felelős.

  • 2008.04.08 12:27:02I-Work

    2008.04.05 10:00:34 kriszi



    Ez korrekt, - jó hogy megírtad.

  • 2008.04.08 13:14:17tomnemtom

    sziasztok !

    a kkv. szektornak dolgozom, mint IT szolgáltató ( például az otthoni munkavégzés biztonsági és technikai feltételeit teremtjük meg ), érdekes módon a magyar tulajdonú és/vagy irányítású cégeknél nemhogy támogatott, hanem igényelt a távmunkavégzés lehetősége. meglehetősen vegyes a kép az otthon és a bent végzett munka idejének arányát tekintve, de eredményorientált ( és nem a "blokkolóórát" munkaminősítésnek tekintő vezetőség mellett ) munkakörökben mindenkinek jobb, mindkét fél jobban jár. a munkavállaló nem frusztrált, jobban terhelhető ( tulajdonképpen akkor megy pl. okmányirodába, nőgyógyászhoz, amikor akar ); a munka határidőre kész, mindenki boldogabb. van egy olyan munkakör, amiben még a kollegái sem tudták az adott emberkéről, hogy mikor dolgozik otthonról, mikor bentről, véletlenül derült ki, hogy nincs is bent ( nem tudott kiugrani velük egy szendvicsre ). ha valakit érdekelnek a technikai támogatás részletei ( pl. azért nem engedik otthonról dolgozni, mert nem biztonságos ), nyugodtan keressen meg emailben.

  • 2008.04.08 15:06:54Win

    Tisztelt Déri úr!



    A fenti cikk valóban nem közelítette meg a témát minden oldalról (inkább kevés oldalról:) ),s a törvényi szabályozás nem lett kifejtve. Ez egy szubjektív blog, ami főleg anyáknak, nőknek szól, mint az észrevehető a hozzászólásokból és az oldalból is, ahol megjelent.

    Köszönöm a hasznos információkat a témával kapcsolatban, s szívesen veszem segítségét az itt megjelenő elérhetőségemen, egy bővebb, szélesebb tájékoztatást nyújtó interjúhoz.



    Köszönettel,



    win- cikkszerző

  • 2008.05.02 18:18:47kriszi

    Kedves Déri Tamás!



    Természetesen tisztában vagyok vele, milyen ellátás mellett milyen munkát lehet vagy nem lehet végezni. Remélem, nem volt félreérthető, tudomásom szerint nem ajánlottam senkinek, hogy GYED mellett végezzen kereső tevékenységet.



    S természetesen nemcsak nők lehetnek távmunkában sikeresek. De a még mindig általános, konzervatív magyar családmodell szerint többnyire a nők kerülnek abba a helyzetbe, hogy hosszabb időszakokat kénytelenek többé-kevésbé otthon tölteni. Ilyenkor az otthoni munkavégzés lehetősége (természetesen megfelelő jogi és biztonsági keretek között) élet- vagy legalábbis megélhetés-mentő lehet. Itt pedig nem a képzetlen, évek óta munkanélküli nőkről beszélek, hanem a jól képzett, munkatapasztalattal rendelkező, de a gyermeknevelési időszak alatt a munkaerőpiacról kieső női rétegről.

  • 2008.10.13 16:05:19Pkg

    MUNKA! Aki szombatonként vállalna egy felnőttképző iskolásban szervezői munkát és kicsit ért a számítógpekhez is, az írjon ide: info@pkg.hu

    bocs az Off-ért



Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta