SZÜLŐSÉG

Nem rúghatnak be gyerekkel egyes angol pubokban

2008. január 9., szerda 12:35

Angliában a 683 pubból álló, JD Wetherspoon nevű hálózat úgy döntött, többé nem üldögélhetnek akármeddig a gyerekkel betérő szülők a bárpult mellett, akinél ugyanis utód van, meg kell elégednie két pohár itallal. Többet ugyanis nem kap, mivel azt szeretnék elérni, hogy ha a családi ebéd befejeződött, ne iszogassanak még órákig ott a szülők, azt mondják, a gyerekeket szeretnék megóvni az unalomtól.



A döntés máris felháborított jó pár embert, a karácsonyi szezonban ugyanis már előfordult, hogy egy hat fős társaság mindegyik tagjától megtagadták az italok kiszolgálását, mert volt velük egy két éves gyermek, akinek az anyja egyébként csak vizet ivott.


A JD Wetherspoon több visszhangot kiváltó intézkedést is hozott már, például elsőként tiltotta be a dohányzást éttermeiben, de rögtön utána a kutyák bevitelét is, emellett az étlapon felszólítják a vendégeiket, hogy ne káromkodjanak. Kérdés persze, hogy valóban csak a gyerekek kedélyét féltik-e, hiszen ez esetben ésszerűbb lett volna egy játszósarkot kialakítani, vagy talán mégis a részeg szülőktől tartanak. Szerintetek megengedhető némi italozás a gyerek mellett, vagy a családi ebédeken valóban jobb, ha mellőzzük az alkoholt?

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2008.01.09 14:26:52szövetszöcske

    Szerintem meg siman lehetne kasztosodni, legyenek kocsmak a gyerekeseknek, ahol van gyereksarok, nincs cigi, lehet viszont tarsast kolcsonkerni a pultostol, a csaladapak isznak 1-1 sort a delutan folyaman aztan annyi, ha valaki sokat pial repul es kesz. Meg legyenek zenes kocsmak fust nelkul es szines piakkal sor helyett a mulatozni kivano noknek. Meg legyenek rendes fustos kocsmak, rendes kocsmazajjal, meg egeszsegtelen kajakkal, ha valaki az ilyet szereti (peldaul en). Nem jo az senkinek ha csak egy kiherelt fajta krimo letezik.

  • 2008.01.09 14:42:25másutt

    aranyhajú, az angol kocsma (PUB), mint Eledh Laure leirta NEM= a magyar pialdaval.

    Nem lehet dohanyozni! A karomkodas eleg ritka, mert az ilyeneket kirepitik. A verekedes altalaban az epulet elott zajlik. :D



    az a baj, hogy a kultura resze.

    Ha nem vihetik a gyereket a PUB-ba, a gyerek egyedul lesz valahol. Mert menni fognak a PUB-ba, az tuti.



    A JD Wetherspoon meg egy oriasi lanc es azt csinalnak, amit akarnak, nagyon sikeresek es rengeteg a penzuk. Tobbmillio vendeguk van minden nap. Elsokent vezettek be a dohanyzasi tilalamat, evekkel az allami tilalom elott.



    A dohanyfustmentes szorakozohelyhez meg ugyanugy hozza lehet szokni, mint a lovaskocsi nelkuli Andrassy Uthoz: igen elvesz a hangulatabol, de eljart felette az ido.

  • 2008.01.09 14:50:51begyszli

    másutt, teljesen igazad van, lehet, hogy a kultúra része az angoloknál a kocsmázás. Mo-n (csak, hogy "izé" ne feleslegesen olvasgasson, egy kis hozzászólni való) általában a férfiak járnak kocsmázni.

  • 2008.01.09 15:06:46mazsola84

    Én szövetszöcskével értek egyet. Persze legyenek füstmentes helyek, meg ahol rohangálnak a kölkök, de azért ne essünk már át a ló másik oldalára. Ha elmegyek kocsmázni a barátnőimmel (mert szerintem a nők is ugyanúgy járnak kocsmázni)akkor cigizni akarok, zenegépből Eddát hallgatni és zsíros kenyeret enni lilahagymával.



    Aki gyerekkel akar kimozdulni az ne kocsmába járjon basszus. Menjen családi étterembe, teraszos kávézókba stb.



    Engem pl. halálra idegesített, hogy Olaszországban a gyerek még az elegánsabb étteremben is a földön csúszik, bebújik az asztalom alá, a szülei meg leszarják, mert a gyerek azt csinál amit akar.

  • 2008.01.09 15:07:33másutt

    Van itt a sarkon egy pub, ahova levittem egy delutan a gyereket, egy setarol hazaterve, mert megeheztunk. Semmi baja nem lett a picinek. Kozepkoru pasik (kb 6) uldogeltek 1-1 sor felett es bekesen beszelgettek. A falon a TV-n a meccs ment, de a hangero ki volt kapcsolva. Nem volt fust, halk zene szolt (U2). Egy nagy juhaszkutya csovalta a farkat a foldon. A vendegek mosolyogtak a babakocsira. Lehetett fish and Chip-set enni.



    Igy is el lehet ezt kepzelni, nem csak ugy, hogy uvolto zene, tomegnyomor, tulcsurdulo hamutartok es falnak pisalo vendegek! :D

  • 2008.01.09 15:11:52Atina

    Azért aki leleményes, meg tudja oldani a dolgot: minden kocsmában iszik 2 pohárral.

    Vagy nem Wetherspoon pubba kell menni.

  • 2008.01.09 15:12:37begyszli

    Az általában a férfiak járnak kocsmáznit úgy értettem, hogy a minden napi kocsmázók nagyrészét ők teszik ki, legálább is erre mifelénk.

    Engem spec. ez nem zavar, csak gondolom ők munkából hazafelé ugranak be egy sörre, v. bármire és nem mennek előbb haza a kölökért:).

  • 2008.01.09 15:13:04Yuki

    Másrészt azt is vegyük már észre, hogy nem általában tiltják be gyerekkel az ivást, hanem egy nagy és népszerű pub-lánc hozott olyan korlátozást, ami az általa üzemeltetett vendéglátóipari egységekre érvényes. És nem totális kitiltásról van szó, két korsó sört simán kivisznek per kopf.



    Nekem tetszik az ötlet, bárcsak itthon is lenne ilyen. A legtöbb étteremben pl. lehet dohányozni, a nem dohányzó helység nincs rendesen elkülönítve. Legutóbb az Andrássy úton egy népszerű étteremben simán beültettek kismamaként a dohányzóba, mondván, hogy most úgysem cigizik épp senki - és nem értették, hogy miért akarok mégis átülni a nagy pocakommal a nemdohányzóba...

  • 2008.01.09 15:14:36Atina

    Amúgy Mo-on a kocsmák valóban nem gyerekeknek valók. Van kocsmáros ismerősöm, a már 3 éves lánya gyakorlatilag ott nől fel, s asztmás. A faszit, meg a gyerek anyját nem igazán zavarja a dolog, viszont az egyik vendége fejét leüvöltötte, amikor az hátralépett, s véletlenül a mögötte játszó kislányra rálépett.

    Szóval kultúráltan is lehet inni kultúrált helyen.

  • 2008.01.09 15:17:46Atina

    A dohányzás betiltását ilyen helyeken én is várom. No nem feltétlenül kocsmákban, de legalább a jobb kávézókban, ahova tényleg kisgyerekkel is be lehet ülni.

  • 2008.01.09 15:21:02szövetszöcske

    Azert latjatok itt is ugy megy a vita, hogy mindenkinek mas kocsma kepe lebeg a szeme elott. EGesz mas egy olyan pub ahol ebedelni-vacsizni lehet egy sor mellett, vagy egy belvarosi zenes hely, vagy egy csorobb falu kesdobaloja. Ezert is kellene kotelezoen osztalyozni oket, ha valhol kint van a gyerek tabla, akkor hatosagilag bezarni a helyet ha fust van vagy reszegek, ha valahol kint van a kulturalis szorakozhely tabla, akkor bezarni ha tul tuc-tuc a zene, vagy cigiznek, es ha valahol kint van a szakadt dumaloshely tabla, akkor kotelezo legyen egy adott cigifust-suruseg (es esetleg ha keses tabla is van kint, akkor kotelezoen legyen verekedes-keseles az este folyaman). Igy aztan mar a cegtablabol mindenki ertesulhetne, mi var odabent ra.

  • 2008.01.09 15:22:42begyszli

    Szövet, ezeket a cégéreket hangulatjel helyett itt is lehetne alkalmazni a cikkek előtt:)

  • 2008.01.09 15:22:47mazsola84

    Én dohányzom, de el tudnám fogadni, hogy egyes éttermekben ne lehessen rágyújtani. Cigizni úgysem szoktunk evés közben, viszont a kávézási szokásokhoz szorosan hozzátartozik a cigi, a kávézókban szerintem szarabb lenne, ha nem lehetne cigizni. De ezt csak csendben jehyzem meg, mielőtt leharapják a fejem.

  • 2008.01.09 15:27:09másutt

    Egyebkent a magyar hozzaszolok valszinuleg nem tudjak, hogy a JD Wetherspoon-ok mindegyike teljes etlapnyi etelvalasztekkal rendelkezik. Azaz sokkal inkabb egy magyar 'etterem' mint 'kocsma'.

    A legtobb angol pub felszolgal kajat!



    Itt az etlap a JD Wetherspoon honlapjarol:

    www.jdwetherspoon.co.uk/food-and-drink/food/menu.php?ParentCategory=18348



    Errol peldak (kb 20 fajta kaja van):

    lazacfile hejaban sult krumplival

    baranycomb

    grillcsirke rizzsel

    fish and chips

    vegetarianus curry

    csirkes curry

    rantott rak, sultkrumpli, zoldborso.



    Szoval...nem egy kesdobalorol van szo, ahol Mazsola Eddat hallgathat es zsiros kenyeret ehet.

    ha olyat akarok, repulogepre kell szallnom es irany Magyarorszag. :D









  • 2008.01.09 15:27:37Atina

    mazsola84.

    A kávézókban általában van fagylalt, sütemény is. Néha szombat délután jó program betérni egy kicsit a lurkókkal barátnéstól, vagy családostól.

    De kocsmában is lehet kávét inni.

  • 2008.01.09 15:29:16mazsola84

    Tudtam, hogy ez lesz! Előre jeleztem, hogy ez az ÉN személyes véleményem aztán máris nekem estek.

  • 2008.01.09 15:30:40mazsola84

    Lehet, hogy rossz helyekre járok, de a vasárnapi sütizésről nekem inkább a cukrászda ugrik be. Ott is van kávé, és a legtöbb cukiban nem lehet dohányozni.

  • 2008.01.09 15:31:25Atina

    Nem esek neked, semmi durva hangvételt nem írtam bele a commentbe. Csak úgy mondom.

    A kocsma tényleg nem gyereknek való, ott dohányozzanak, nem érdekel, s van kávé is.

  • 2008.01.09 15:32:39másutt

    Segitek vizualisan is... en anno ebbe a JD Wetherspoon pubba jartam, eleg sokat, amikor a belvarosban dolgoztam:

    www.jdwetherspoon.co.uk/pubs/pub-details.php?PubNumber=392



    Klik a kepre: uj szonyegpadlo, kulturalt asztalok, kes, villa, szalveta...



  • 2008.01.09 15:32:44Atina

    Nálunk kávóznak hívják, van 2 darab, s többfajta kávé és tea van, erre épült a dolog. Más itt nincs. Pestre meg nem tudok minden hétvégén felmenni cukrázdázni.



    Bocsi

  • 2008.01.09 15:33:19Atina

    kávézónak !!

  • 2008.01.09 15:34:49Atina

    másutt - szép! Úgy látom azért ez nem az a tipikus pub. A középosztály nem jár minden nap ide.

  • 2008.01.09 15:38:50cozumel

    Igaz, hogy az angol PUB nem egyenerteku a magyar sarki krimoval.

    DE!



    Mint tobben irtatok, a brittek alkohol-kulturaja igencsak hagy maga utan kivannivalot.



    Az anyosom skot (ebben a pia dologban valahogy nincs ellensegeskedes az angolokkal:D). Az o generaciojuknal az teljesen normalis volt, hogy a gyereket-igy a ferjem is- bezartak a kocsiba, amig a csajok a PUBban iszogattak. Mondanom sem kell, utana persze haza is vezettek.

    Ma mar nyilvan nem lehet a gyereket a kocsiban hagyni orizetlenul, elvileg tajreszegen vezetni sem lehet.



    De gondoljuk Madeleinre. O tipikusan ennek a felelotlen britt szuloi magatartasnak az aldozata. Mert a szulok csak a hotel etterembe ugrottak le kajalni-es persze alig tobb, mint fejenkent egy uveg bort magukhoz edesgetni.



    Akarki akarmit mond, ha a gyerek nincs hallotavolsagon belul, akkor NINCS biztonsagban.



    El lehet menni egy csomo helyre kisgyerekekkel is, en a nyaron otthon voltam, es nem neztek ki bennunket a cukraszdakbol, vendeglokbol, teraszokrol. Igaz, nem feherabroszos, romantikus helyekre jartunk, este nyolckor, lanykeresek idejen:D

  • 2008.01.09 15:39:50mazsola84

    másutt megnéztem. Valóban jól néz ki a hely, csak a magyar megfogalmazásban ez nem egy kocsma. Ha egy ilyen helyen nem lehet cigizni az oké. És így már mindjárt nehezebb eldönteni, hogy mi lenne, ha Magyarországon nem lehetne a kocsmákban cigizni. Mert a magyar kocsma nem ilyen.

    Bár ugye eredetileg nem is a cigizésről szól a poszt, vajon miért mindig ide lyukadunk ki?

  • 2008.01.09 15:45:52Atina

    De nem is az a tipikus angol pub!



    Én is jártam néhány pubban, de ilyenbe talán egyszer tévedtem be a 2 év alatt.

  • 2008.01.09 15:46:07másutt

    Atina, nem tipikus, de ebbol is sok van. (Ez a City-ben van es oltonyosok, kiskosztumosok jarnak oda. NOK IS!)

    A szonyegpadlo, a szep bar fabol, a sok-sok sor, a szek + asztalok az tipikus.



    Azert raktam be, mert amikor mazsola beirta a zsiroskenyeres (nyamm) Eddas helyet, rajottem, hogy sokan masra gondolnak, mint amilyen ez valojaban.



    cozumel, en itt lakom, de nemtom milyen 'brit szuloi magatartas'!

    en nem irnek be, mint peldat, egy magyar eltunt, vagy bantalmazott vagy halott gyereket, az Index Bulvar rovatbol, brit ismerosoknek, hogy 'lassatok, ilyen a magyar szuloi mentalitas'.

    (Csak azert, mert RENGETEG imadnivalo, kedves, edes odaado angolo kismamaval szoktam blogozni)



    Nagyon tudom utalni az angolokat, de szeretem is oket, kb ugy vagyok vele, mint mindenki mas mindenutt mashol... nincs tokeletes nep vagy orszag... nagyon sok mindent leirok 'emberi magatartasnak'.

    Rossz pelda mindenutt van.

  • 2008.01.09 15:51:13Hicudzsi

    Kaptam el már én röptében gyereket itt a városunkban mikor éppen szökött ki az egyik helyi PUB-ból... vittük vissza, hogy nem hiányzik-e valakinek. Még nem keresték, mert kettő másik is ott lébecolt az asztal körül.

    :/

  • 2008.01.09 16:00:43Atina

    Engem a faterom néhányszor magával vitt kocsmába (gondolom anyám délutános lehetett) gyerekkoromban. S emlékszem mindig unatkoztam. A felnőttek állandóan szotyit, meg Sport szeletet vettek nekem, amíg söröztek.

    Azóta is undorodom a Sport szelettől.

  • 2008.01.09 16:02:55vikimanka

    Nekem meg itthon az tűnik értelmetlennek,mikor bemegyek egy étterembe és leülök egy asztalhoz amint kint a nemdohányzó tábla,de az 1 m-rel mellettem lévő asztal már dohányzó.Ennek mi értelme.Ha rágyújtanak mellettem ugyanúgy az arcomba ömlik a füst.

  • 2008.01.09 16:04:22vikimanka

    Atina!Az undorító csokikat átveszem!hihi

  • 2008.01.09 16:09:46Atina

    Mondjuk az étkezés és a dohányzás számomra is összeférhetetlen.



    Nálunk egy éve van egy étterem, ahol egy üvegfallal elválasztott előtérben lehet csak dohányozni. Van ott bárpult, és lehet kávézni!

    Az éttermi részben nem lehet dohányozni.



    Ja meg van mégegy étterem, ahol van külön "szivarszoba".

  • 2008.01.09 16:22:50Eledh Laure

    OFF: Madeleine története teljesen más. Az ő állítólagos eltűnésének körülményei túlmennek azon, hogy anyáék leugrottak egy sörre. Nemrégiben megtalálták a gyerek vérnyomait egy olyan taxiban, amit a szülők rendeltek. Hogy hol tart a nyomozás, azt jelenleg nem tudom, de az az ügy eléggé tisztázatlan...)

    ON



    A dohányzásról nem szólok inkább, nagyon utálom és nem akarok senki lelkébe taposni. Vikimankának mindenesetre igaza van, ennek így nincs értelme.



    Másutt, örülök, hogy megerősítettél az angol pubokról kialakult képemben, bár hogy nemdohányzóak, azt nem is tudtam. Az utóbbi években mondjuk Magyarországra is kezdett begyűrűzni ez a típusú kocsma, de még volna mit finomítani rajta, hogy igazán lelkes látogatójuk legyek.

    És az is igaz, hogy néha a vagon sörözőre vágyik az ember, jó borra, olcsó sörre és zsíros kenyérre/sósmogyira. :-) De onnan otthon kell hagyni a bébiket.

  • 2008.01.09 16:27:39másutt

    Egyebkent

    Jelenleg a Nagy Britanniaban az 1. szamu legnepszerubb keresztenev, fiugyerekeknek a Mohammed es annak formai ha osszeadjuk (Muhammed, stb).

    Kovetkeztetesszeruen, hamarosan az 'atlag' nem lesz PUB-jaro.

    Valtozik itt a vilag, de nagyon.

  • 2008.01.09 16:28:50másutt

    Eledh laura, julius 1-tol MINDEN koz-helyiseg nemdohanyzo!

  • 2008.01.09 16:28:57begyszli

    Mostmár akkora kedvet csináltatok egy PUB-hoz, hogy attól tartok ha el is jutnék Angliába, nem gyerekcuccot vennék, hanem sörivóleckét a helyiektől:)

  • 2008.01.09 16:33:18cantaloupe

    A Madeleine-ugyhoz annyit, hogy kiderult, a szulei nyugtatoztak ot is es a testvereit is, hogy jol aludjanak! eszem megall. Sajnos, itt az USA-ban is egyre elterjedtebb, hogy repulout elott adnak nyugtato hatasu gyogyszert, pl. Benadrylt a gyerekeknek, hogy nyugton legyenek a hosszu ut alatt. Itt rengeteg gyogyszert megkapsz veny nelkul.



    ---



    A temahoz annyit, hogy ezt pl. csipem itt az USA-ban, hogy mindenhol kijelolt helyen lehet dohanyozni. De nalunk nem tudom, hany ev kell ennek megvalositasahoz. A kocsmak meg hagyjan, de szorakozni, tancolni se menjen, aki nem birja a cigifustot? En nem banom, ha a cigi eltunik a fold szinerol is. Legalabb kevesebb lesz a tudorak, es egyeb leguti megbetegedesek. Mindenki jol jar.

  • 2008.01.09 16:35:59Atina

    begyszli hajrá!

    Repjegy csak 15 E Ft, s a sör olcsóbb, mint a gyerekruha, a méretet sem tudod eltéveszteni.

    Lehet, hogy én is megyek szülés után, csak először keresek babysittert az iwiw-en. :-)

  • 2008.01.09 16:40:22másutt

    lanyok.. aki Londonban jar, ugye szol?

    leugorhatunk a JD Wetherspoon-ba 2 db sorre. :D

    nem kell babysitter se!



    akar hiszitek akar nem, eloben nem vagyok ilyen agressziv pitbull, egy szelid szoke csaj vagyok!

  • 2008.01.09 16:44:55begyszli

    Ok Másutt, de ha úgy adódik, hogy Te vetődsz hamarabb haza, elviszünk egy hazai kocsma-túrára. Ok?

    És peeeersze elhisszük, hogy szelíd csajszi vagy, peeeeersze:)

  • 2008.01.09 16:45:49Atina

    Én is szelíd vagyok. Itt vezetem le a felgyülemlett energiámat. Amíg nem voltam táppénzen, addig ezt a főnökömmel csináltam. Persze vele fifikásan kellett. Itt jobban mehet direktbe.

  • 2008.01.09 16:45:51Eledh Laure

    cantaloupe :-)



    Másutt: mármint itt Mo-on? Aaahh, jön a mennyország juliusban...!!!!!!!!!!!!4

  • 2008.01.09 16:55:57cozumel

    Masutt



    En nagyon kedvelem az angolokat, sok baratra leltem kozuluk.

    De van egy igen szeles reteg-most hagyjuk a bevandorlokat-aki igen csak ugy gondlokodik, hogy a gyerek szuletese utan semmi sem valtozik. Pedig.

    Es ennek az alapgondolatnak a jegyeben hurcoljak pub-ba oket, amelyek korantsem mind olyanok , mint a cikkben szereplo halozat.

    Es isszak magukat talajreszegre vagy legalabbis megfelelo szintre.

    Hogy Magyarorszagon is szamos ilyen szulo akad, azt egy percig sem vitatnam.

    A kulonbseg ott van, hogy mig a britteknel ez tarsadalmilag elfogadott, nalunk azert nem.



    Hangsulyozom, nem a gyerekkel valo pubozast kritizalom, mert semmi baja nem lesz, ha az anyja elviszi magaval masfel orara, baratnozik, netan meg egy sor is legurul.

    De bizony itt nem egy sorrol es nem masfel orarol beszelunk.

  • 2008.01.09 17:00:40másutt

    nem.. :(

    Anglia volt 2007 julius 1.



    Jon majd Magyarorszag, ebben biztos vagyok. Egyszeruen nem lehet arra szamitani, hogy minden mas EU orszag utan Mo kimaradjon. Keptelenseg.

    Minden nemu ertekitelet vagy vita nelkul (jo-e ez, nem jo, az emberi jogok megsertese, vagy nem)

    100 ev mulva olyan lesz ez a dohanyozzunk/ne dohanyozzunk etteremben vita, mint innen visszatekintve az volt, hogy gombolyu-e a fold, tarthatunk-e rabszolgat, vagy a nok szavazhatnak-e.

    :)

  • 2008.01.09 17:01:33Hicudzsi

    Cozumel, abszolute egyetértek veled...

  • 2008.01.09 17:01:52Atina

    "Hogy Magyarorszagon is szamos ilyen szulo akad, azt egy percig sem vitatnam."



    Ezzel kapcsolatban jutott eszembe, igen számos ilyen szülő akad. Most nem akarok itt etnikai dolgokat is felvetni, de amikor reggel megyek dolgozni 7 óra körül, akkor egy kocsma mellett megyek el (nem pub), ami tele van már babakocsis anyukákkal, akik a férjek után mennek 2 méterrel, ugye, s munkából vissza: még mindig ott vannak a babakocsis anyukák.

    Barátnőm kocsmában dolgozik. Mondta, hogy ez így megy. Ha segélyosztás volt, akkor kap a gyerek chipset, ha hónap vége van, akkor csak egy zacskó szotyit.

    Hozzáteszem, ez nem pub, de még kocsmából is a söpredék.

  • 2008.01.09 17:04:22Hicudzsi

    Atina, na pl. az ilyen "késdobálókból" otthon én simán kitiltanám a gyerekeket.



  • 2008.01.09 17:09:37másutt

    lehet egy gyerekkel nagyon rosszul banni, otthon a 4 fal kozott is... es nagyon kevesen latnak oda be.



    Amiota gyerekem van iszonyu felelossegerzet nehezedik ram (igen olyan ez, mint egy suly rajtam) hogy normalisan viselkedjek.

    Nezem azt az artatlan pici fejet, azt a tiszta lelket, vigyorat, sebezheto 6 kilojat (amiben van egy rozsaszin pici tudo) es keptelen vagyok felfogni, hogy egyesek hogyan kepesek ezt elrontani, bantani, fekete fustbe berakni, rossz dolgoknak kitenni.

    Rettenetes.

  • 2008.01.09 17:34:10Atina

    "Életet mentett a tiszakécskei tanárnő! Busz elé vetette magát, hogy megmentse a kisdiákot"



    CSakhogy necsak negatívum legyen a felnőttekről.

  • 2008.01.09 23:12:50Memme

    Ugy latom, csak en elek tokeletes kisvarosban.

  • 2008.01.10 09:58:37summer

    Sziasztok!



    Bocsi, ha eltérek a témától vagy ha már említettétek ezt (sajnos nem tudtam végigolvasni az összes hsz-t, de nagyon érdekesnek tartom a témát: pub, cukrázda, kávézó, hocsma, cigizés, káromkodás...).

    Csak azt szerettem volna hozzátenni, hogy a dohányzók cukrászdából/kávézóból való kitiltásának nagyon kézzelfogható és prózai oka van: a dohányfüsttől megkeserednek a sütemények.

    És még valami: azt nagyon irígylem, hogy szűrik a káromkodókat.

Blogok, amiket olvasunk

MAI MANÓ 6 híres első kép a természettudomány világából

A tornádóról egészen odáig a legtöbben azt hitték, csak valami babonás mendemonda, ami nem is létezik. Híres első képek.

SCHRÖDINGER Közeli vagy távoli jövő a fejátültetés?

A sajtóban néha elő-előbukkan egy hangzatos főcím, néha olyan is, amely 2017 végére már komplett fejátültetést is sugall. Mennyi igazság lehet ezekben? Hol tart a tudomány jelenleg?

HEALTH A legjobb módszer, ha leszoknál a dohányzásra

A leszokás sikerrátája "natúrban" csak 5-7 százalék. Ha viszont felkészülten állsz neki, ezt 50-70 százalékra növelheted. Leszokás lépésről, lépésre.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta