SZÜLŐSÉG

Lesz-e 2008-ban kismama bérlet?

2007. december 18., kedd 11:20

A Fővárosi Közgyűlés határozata szerint a Főváros tárgyalásokat kezdett a Gazdasági és Közlekedési Minisztériummal, hogy a – GYES-en, GYED-en vagy TGYÁS-on levő – gyermekét otthon nevelő szülő a tanuló- és nyugdíjas bérlettel megegyező utazási kedvezményre legyen jogosult a BKV járatain.

A kismama bérlet jogszabályi kereteit, a források és a feltételek részleteit tárgyalta meg december 11-én a főváros Esélyegyenlőségi, Foglalkoztatáspolitikai és Kisebbségi Bizottsága. Az előterjesztés szerint a kismama bérlet bevezetése nagymértékű előrelépést jelentene Budapesten az esélyegyenlőség előmozdítása érdekében. A gyermeküket nevelő szülők többszörösen érezhetik magukat hátrányos helyzetben, hiszen nem csak fokozott anyagi terhet kell vállalniuk, de a közlekedés terén szinte minden sarkon akadályokba ütköznek. 

Nem kevés azon kismamák száma, akik anyagi okokból választják a bliccelést, vagy inkább ki se mozdulnak. Nem elhanyagolható szempont, hogy a kedvezmény bevezetése valószínűleg nem csak bevételkiesést eredményez. Az ugyanis könnyen elfogadható, hogy valószínűleg több kismama vásárolna kedvezményes bérletet, mint amennyi most teljes árú bérletet vesz. Így az árkülönbözetnek csak egy része hiányozna a BKV kasszájából.

A javaslat kidolgozása során még ki kell deríteni, hogy kik lennének a kedvezményezettek, hogy valóban többen vennének-e bérletet, hogy mik a források és mik a következmények. A felmérésben és kidolgozásban a kezdeményező civil szervezetek is részt vesznek. A közlekedési osztály és a GKM egy olyan konstrukciót tart elképzelhetőnek, mely szerint az önkormányzatok dönthetnek majd a jövőben az utazás támogatásáról.

A bizottság döntése alapján február végéig felmérik az intézkedés feltételeit, forrásait és az igénybevevők körét, a várható hatásokat. Megemlítették, hogy ha kismama bérlet nem is, de gyerekjegy a bérlettel nem rendelkező hat éven felülieknek mindenképp lesz a közeljövőben.

A kismama bérlet honlapja

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2007.12.18 22:14:05Zsömi

    Köszi Hanna, ez világos beszéd volt.

    B-: maximálisan egyetértek minden szavaddal. Érdekes, hogy szinte te vagy itt az egyetlen, aki a saját bőrén érzi, mit jelent adót, járulékot fizetni és pontosan érzékeli, hogy az állam"könyöradományokkal" tömi be az emberek száját, ahelyett, hogy meghagyná nagy részét annak, amit becsületes munkával megeresnek. Mégis téged támadnak az évek óta gyesből, gyedből, tégyásból, stbből élő kedves kommentelők. Lehet, hogy az internet-előfizetés árából futná bérletre is????

    Riasztó, hogy volt olyan komment, amely szerint (nagyjából idézek): "jó lenne, ha lenne valami igazolás, mert így minden évben külön kell kérvényeznem az ingyenes tankönyvet és a kedvezményes étkezést" Mi vaaaan? ÉS még a kedvezményes bérlet is kellene? Melón nem gondolkodtál még kedves kolléga???

    Ez nem aprópénz az államnak.

  • 2007.12.18 22:17:35katampusz

    zsömi nem futná, 3000 a diákbérlet

    2500 a net.

  • 2007.12.18 22:20:17katampusz

    (lila köd ereszkedik agyamra ismét)

    az állam ezeket a nem kevés aprópénzeket azért dobálja ki most az ablakon

    hogy (többek között) zsömi kollégának legyen aki a nyugdíját fedezi.

  • 2007.12.18 22:27:38szanzavéra

    na errôl beszélek. aki gyerek szült és otthon van, arra sokan úgy tekintenek mint a társadalom élôsködôjére. ez elég szarul esik. talán a harmadik gyerek mellett ezért is dolgozom. mert az elsô kettônél elég lett, hogy ezt kell éreznem, zsömi, te faszfej.

  • 2007.12.18 22:39:13katampusz

    zsömi

    a bölcsödei normatíva 426000 ft körül van. az adófizetők pénzéből. nem pontos adat.

    most akkor adjam bölcsibe vagy menjek gyesre?

  • 2007.12.18 22:53:44Csöre

    Amikor először hallottam a kezdeményezésről (a szakadt hátizsákos programozó, akit Hanna említett, közeli ismerős) pont az volt a véleményem, mint amit B- írt. Vagyishogy ebben az országban mindenki csak kedvezményeket akar. Ugyanakkor nem szóltam egy büdös szót sem, mert akivel erről vitatkozhattam volna, azoknak igenis mind komoly gond a 7300 Ft-os bérlet megvásárlása, míg én (jelenleg, és nagy szerencsére) könnyebben vagyok ilyen nagyvonalú.



    Ugyanakkor a jelenlegi formában szerintem most sem írnám alá az aláírásgyűjtő-ívet. Hogy miért?

    -TGYÁS, GYED mellett azért kiszorítható a bérlet ára. Vonatkozzék a kedvezmény a GYES-ből élőkre.

    -emellett egyéb szűkítésekkel is élnék: egyedülálló, legalább három gyereket nevelő stb. stb szülőkre vonatkozzék.



    Szerintem én, ha be is vezetik, megveszem a teljes áru bérletet, mert valahol nem tartanám fairnek, hogy engem támogassanak.

    A családi pótlékot - némi töprengés után - egyébként igényeltük, egyszerűen azért, mert egyelőre úgy látjuk, mi azt az összeget jobban tudjuk elkölteni, mint a magyar állam. (Hasonló összegben fordítjuk jótékony célokra.)



    Még néhány reflexió korábbi hozzászólásokra:

    Aki eddig bliccelt, nem tudom, miért venné meg a bérletet. 0 Ft-nál a 2900 is több.

    Az állam komoly apanázzsal segíti a BKV-t évről évre, szóval tényleg részben a közpénzből lenne meg rá a forrás.

    Azért azt enyhe demagógiának érzem, hogy azért lesz több gyerek, mert van kismamabérlet...

  • 2007.12.18 23:20:56Zsömi

    óóó, milyen érdekes, hogy van, aki gyerek mellett is úgy látja, lásd Csöre, hogy hülyeség a kismamabérlet!!!

    Szanzavéra, te kedves, kifinomult lélek, vajon miért vetted magadra amit írtam, ha te a 3. gyerek mellett is dolgozol? Nem értem. Ja, bocs, majd' elfelejtettem: azért, mert egy faszfej vagyok. Hát akkor megyek is aludni, hogy az a faszfejem tiszta legyen a holnapi munkához. Te talán a mézeskalácsot agy nélkül is meg tudod sütni. Persze csak ha idejében megérkezik a gázártámogatás...

  • 2007.12.18 23:27:45Zsömi

    Ja, és Katampusz, édes vagy, hogy a nyugdíjamért aggódsz, de nem kell, köszi. A) megoldom megtakarításokkal, ha nem kell eszméletlen adókat fizetnem a kismamabérlet, ingyentankönyv stb miatt. B) szülök pár gyereket, akik majd biztosítják a nyugdíjamat. Te csak törődj a saját jeleneddel.

  • 2007.12.18 23:53:32Csöre

    Nem, én nem mondom, hogy teljesen hülyeség. Én azt mondom, hogy a jelenleg beterjesztett formájában én nem támogatom a javaslatot. Legyen jobban szűkítve a kör, szerintem.

  • 2007.12.19 04:24:08Ditke

    "Én úgy tudom, hogy egy-két vidéki nagyvárosban van ilyen kedvezmény. (pl szolnok) Amúgy meg ez a vidék-budapest vita teljesen nevetséges, mert a kedvezményeket a közlekedési vállalatokat üzemeltetô helyi önkormányzat adja. tehát egy vidékinek miért csípi a szemét az, hogy a fôvárosi önkormányzat mire költi a fôvárosiak pénzét?"



    Szanzavéra, ez a te második hozzászólásod a poszthoz. És pont akkor jött, amikor páran elviccelődtünk épp a szaloncukorfán, hogy ne legyen már vidék-Pest ellentét a témából. Ne haragudj, de az utsó mondatod enyhén szólva vörös posztó volt ám, nem is kicsit. Pláne mert marhára nem igaz ám, amiket leírtál, pont amiatt, mert a bkv nem csak saját forrásból és nem csak a fővárosból szerzi a pénzét, másrészt mert ezt a támogatást meg nem a főváros fogja finanszírozni, ezt bizton állíthatom, ismervén a magyar köztársaság jogszabályait, amelyek az alanyi jogú támogatásokról szólnak, uis ehhez kell egy olyan állami rendszer, amely nyilvántartja a jogosultakat. Ez pedig a MÁK.



    Az apehos statisztikával meg sokra mégy. Statisztikus az egyik szakmám, bármikor bármiről gyártok neked statisztikát és meg is cáfolom egy másikkal az előző eredményeit. Ennek az egésznek akkor van értelme, ha azt is hozzáteszed, hogy az SZJA-nak és a vállalkozói adóknak mekkora százalékát kapja meg a főváros és mekkorát a vidéki települések. Elárulom, a főváros az agglomeráció lakói és számos vidéki ember után is megkapja az SZJA-t, mert a mhelye hivatalosan Budapest. Nekem is, mert pl. a közszféra bevételei közös kasszába mennek ezen a szinten is, és nem maradnak a városnál, ahol valójában a melót végzed, hanem bevándorolnak a munkáltató székhelye szerinti önkormányzathoz. Szóval az én SZJA-mat is a főváros használja fel. Ahogy a vecsésiét és a monoriét is. Mikor fog Vecsésre pl. metró menni ebből a pénzből? Hm????? Érvényes lesz a bérlet az oda járó járatokra? Valszeg NEM. Mert most sem az. No ennyit az adózási statisztikáról.

  • 2007.12.19 04:35:41cantaloupe

    B- -vel ertek egyet ebben a posztban, ez olyan "nesze semmi, fogd meg jol", adofizetok zsebebol kivett penz lenne.

    Sokkal jobb lenne, ha EU-szintre emelkednenek a fizetesek es az anya valaszthatna, hogy elmegy-e dolgozni (mert van penze gyerekfelugyeletre) vagy otthon marad-e (mert a ferje fizetesebol is megelnek). Ha ez megvalosulna, GYES sem kene...ezek a juttatasok mind meg fognak szunni egy ido utan amugy is.

  • 2007.12.19 04:56:03cozumel

    En tenyleg nem ertem az egeszet (mondjuk engem nem is erint a kerdes, de elmeleti szinten azert erdekel).



    Par honapja volt egy babakocsis tuntetes, ahol a Demszky atvett egy peticiot es elbeszelgetett a kismamakkal. Akkor elmondta, hogy mi mindent volt kepes a fovaros tenni a kismamak problemamentes kozlekedeseert (nem tul sok, de a semminel tobb). Azonban hozzatette, hogy a kozeljovoben nagyobb valtoztatasokra nincs keret.



    Akkor erre a koncepciora hogy lesz keret?



    Az mindenkepp elgondolkodtato, hogy talan kevesebb lenne a bliccelo es igy vegulis egy hosszutavon nyereseges intezkedesrol beszelunk.



    Azzal viszont sajnos ellenkeznem kell, hogy ez majd a kornyezetvedelem ugyehez pozitive jarul hozza. Ismeroseim kozt tapasztaltam a nyaron, hogy akinek van kocsija, az biza nem ul fel a BKV-ra. VII. keruleti baratnom gratulalt, hogy en bejarom a varost (es a fel orszagot is) tomegkozlekedessel, 2 es fel eves ikrekkel. Az o 2 es 4 eves gyerekei meg alig ultek villamoson, buszon....

    Hat, nem tudom, biztos egyszerubb bevagni a ket gyerkocot a kocsiba, bar nekem nehezebbnek tunik, mint a tomegkozlekedes...Szoval aki megteheti, hogy kocsikazzon, az magasrol fogja leszarni a kornyezetvedelmi szempontokat, meg a 2000 foritn kedvezmenyt is:-(



    ES megint elmondom, hogy a budapesti tomegkozlekedest en nagyon jonak tartottam mindig. Ja, vannak budos polgartarsak, de a BKV igazgato nem osztogathat szappant es dezodort a jegy melle...:D:D:D

    Amit most csinalnak vele, az fog egy jo nagy maflast adni a kornyezetvedelemnek:-(((

    Nincs vita, el kell qrni, ha mar egyszer mukodik, igy megy ez kishazankban....



    Videk es Pest: mostanaban politikai botranyairol hires kisvarosban nottem fel (megfejteseket a Poronty szerkeztosegebe kerjuk, a nyertesek egy eves ingyenes Poronty elofizetest vehetnek at:D).



    18 evesen koltoztem Bp-re, foiskolai tanulmanyok okan, de igazabol azert, mert szerelem volt elso latasra (mai napig az, kutyaszarostol, szotyihegyestul).



    AKKOR dragabb volt Budapesten elni, ma szerintem inkabb videken dragabb, legalabbis nyaron ezt tapasztaltam.



    Na, jol elkalandoztam, Ti meg alszotok....:D



  • 2007.12.19 04:58:40cozumel

    Cantaloupe



    Majdnem megkerdeztem, hogy Te mit csinalsz ilyenkor ebren, de rajottem;-)

  • 2007.12.19 05:26:42cseresznye

    Valóban jobbak a célzottabb támogatások.



    Egyébként felháborító a mostani adok-kapok játék. Elvtelen, ostoba és igazságtalan.



    Hogy talán a legkisebb port kavaró példát említsem: Liberálisnak nevezett politika ad több pontot a tudásomra, mert kismama vagyok. Ez mi?



    Egyébként tényleg marginális ez a téma ahhoz képest, ami most folyik.

    Demokratáknak nevezett politikusok alakítják a mindenkit hosszú távra érintő kérdéseket nulla támogatással, zsarolással. Az érv: Így kell lennie, mert így akarjuk. És mindenki maradi köcsög, aki nem így gondolja.



    Ami viszont egyáltalán nem marginális, az a környezetvédelem, katampusznak teljesen igaza van.



    Azt nem mondom, hogy nekem elég sokszor sikerül a kényelmem ellen dönteni, de kondícionálom rá magam, és egyre többször sikerül.

    Ez a fentieknél egyszerűbb képlet,mert minden elv fölött áll: életbevágó! És sürgős! És ami rajtam múlik, meg kell tenni.



  • 2007.12.19 06:16:29cseresznye

    Bocsánat, jobban a témához:



    Legjobb lenne a család összjövedelméhez kötni.



    Valakinek ez tényleg nagyon nagy segítség lenne, és ez nem kp, tehát nem lehet "elfagyizni".



    Az sem mindegy, Budapesten belül hol lakik az ember, és hány gyereke van. Mármint a kényszer-bkv-zást tekintve nem mindegy.



    Lehet itt is olyan elzártan élni, mint egy tanyán, csak sokkal kellemetlenebb környezetben.



    Évekig éltam Pécsett, és ott, ha minden kötél szakadt, bárhová eljuthattam gyalog is, még jó levegőre kirándulni is, de ez már a város különleges, szép fekvésének köszönhető.



    Itt mindig van bérletem, ennek ellenére sokkal nagyobb a bezártság érzésem, minden körülményesebb. De ez már tényleg más téma.



    Azért is hülyeség a Bp-vidék összehasonlítás, mert egyik sem egynemű.

  • 2007.12.19 08:34:20katampusz

    már feljebb is utaltam rá, hogy semmilyen elosztó rendszer nem 100%-ig igazságos, egyszerűen azért, mert nagyon nehéz pontosan behatárolni olyan homogén társ-i csoportokat, amelyekben mindenki egyformán rászorult a támogatásra.



    rengeteg olyan kisebb kedvezmény van, ami a kismamákat érinti, nem mindegyik nagyobb összegű, és nem mindegyiket tudja vagy akarja minden kismama vagy család igénybe venni.



    ezért jó, ha több kedvezmény van, mert így nagy valószínűséggel minden családhoz eljut valamennyi.

    így megvalósul a cél, támogatják a gyermekvállalást.

    hogy ez ilyen kevés? pár ezres havonta? semmire nem elég? költhetnék más dolgokra is?



    akinek ötlete van, ne rejtegesse.

  • 2007.12.19 09:40:58Nilüfer

    Nekem az az ötletem, dobjuk össze a szaloncukrokat, és osszuk el újra, így annak is lesz zselés, aki nem kapott:DD

    Huhh, tegnap a mozdonyosból láttam az interspárban is, igaz, a banános épp elfogyott, de ígértek , a héten állítólag majd érkezik még.

  • 2007.12.19 09:49:35huhhh

    Nilüfer, köszi, az interspárt könnyebben be tudom venni, a Corába való kirándulástól egy kicsit fázom így karácsony előtt pár nappal. De persze ha másként nem megy... Mindent a gyerekért...:)))

  • 2007.12.19 09:53:18B-

    szanzavéra:

    "budapesten mikor jártál? vagy mikor szálltál ki az autóból és szálltál buszra, trolira? egy-két járattól eltekintve szûk, magaslépcsôs buszok, trolik járnak. metró babakocsival kizárva."



    Első kommentemet ezzel kezdtem: budapesti vagyok és NINCS AUTÓNK. Úgyhogy elmondghatom: nagyon régen nem szálltam ki autóból, hogy átszálljak buszra :-))))

  • 2007.12.19 09:59:56Ditke

    Nilüfer, jó ötlet. De csak akkor adom a vajkaramellásaim, ha olyan jó gyerekkorunkbeli (mondhatni békebeli) zselésed van! Mostanában csak pocsék zseléseket sikerült venni. :DDDDDD



    A mozdonyos milyen?

  • 2007.12.19 10:02:12Hicudzsi

    A bizottsági megbeszélésről (amin tárgyalták a témát) kaptam személyes beszémolót, hiszen a TAVASZ-t (Tegyünk a Világért Anyák Szövetsége) a nővérem képviselte.

    Nagyon úgy tűnt, hogy a "városatyák" a szőnyeg alá akarták söpörni a témát, de hála a megjelent civileknek (többen is jelen voltak) nem sikerült nekik.

    Természetesen még rengeteg egyeztetés és buktató vár erre a dologra is, csakúgy mint az akadálymentesítésnél, de reméljük azért sikerül valamit elérni.



  • 2007.12.19 10:10:06huhhh

    Ditke, a mozdonyos és még sok egyéb féle szaloncukorral kapcsolatban minden fontos információt megtalálsz az aberráltas poszton. :))

  • 2007.12.19 10:19:50Nilüfer

    Ditke, békebeli zselés a világon sincs már,,hacsak valami "nosztalgia "néven nem.Én nem találkoztam vele.

  • 2007.12.19 10:30:09katampusz

    Hicudzsi, le a kalappal előttetek.

  • 2007.12.19 10:34:31Nilüfer

    Hicu, honnan írsz??? milyen volt az út?

  • 2007.12.19 10:44:19Hicudzsi

    Katampusz :) Aranyos vagy, de hát ez nem a "mi" dicsőségünk vagy ilyesmi, hiszen rengeteg civil szervezet dolgozik ám egy-egy ilyen ügy hátterében.





    Egyébként valami apróság eszembejutott.

    Régebben több levelet írtam (magánemberként) a BKVnak ezért vagy azért, több arról szólt, hogy nincs alacsonypadlós lehetőség felszíni járatokban a Keleti pályaudvar és a Jászai Mari tér között. Csak a régi magas trolik amire nem lehet babakocsit tenni, vagy hatalmas kerülőút. Jó sok levéllel bombáztam őket és végül mikor vettek alacsonypadlós trolit párat beállítottak a 76-os troli vonalára. De ez nem egyéni érdem, hiszen biztos vagyok benne, hogy több anyuka vagy szervezet is lobbizott ezért.

    A következő dolog a régi trolik hátsó ajtajánál való középső kapaszkodók leszedetése volt, na erről is elkezdtem levelezni. Közben - TAVASZ képviseletben mentünk tárgyalni akadálymentesítésről. Ott is említettük a középső kapaszkodókat és mit hallok? Jajj hát erről még senki nem panaszkodott.. mire én: aha pedig küldtem ezügyben több mint öt levelet...

    És immár csomó helyen le vannak szedve a kapaszkodók :)



    Szóval egyénileg is lehet tenni a jobbításért, lehet írni leveleket ha mondjuk egy metroaluljáró nem megközelíthető csak lépcsővel, hogy legalább egy mozgólépcsőt tegyenek be... és még sorolhatnám. Sok kicsi panaszból lesz egy kicsit több odafigyelés.

    Szerintem... :)

  • 2007.12.19 10:44:46Hicudzsi

    Pestrül írok az én imádott nagyfalumból vagy hogy is van ez :)))))

  • 2007.12.19 10:48:13Nilüfer

    :DDDDDD

    mikor az unokám megszületett, a papuja azt mondta, "hát, Pesten született, de attól még lehet rendes ember":DDDDDDDDDDDDDDDDDD



    Nekem nincs bajom a budapestiekkel, csak nekik se legyen velem:DDDD

    És a szaloncukrot is szeretem:DDDDDDDDDD

  • 2007.12.19 10:49:19huhhh

    Nilüfer, a "pestiesen szólva" nekem még 12 év után is báncsa a fülemet. ))

  • 2007.12.19 10:57:40Hicudzsi

    Nilüfer!

    Nekem mindig fájó volt ez a "hülye pesti" dolog.

    Én imádom a Hazámat, Debrecentől Sopronig, Gyulától Pécsig, Szegedet, Miskolcot és még sorolhatnám... :)

    A gyerekek születése előtt rendszeresen túráztunk, utaztunk, kirándultunk itt meg ott... :)



    Mikor kérdezték, honnan származom sokszor azt feleltem: hát honnan? Innét :) és körbemutattam. :)

    ez van pedig nagyon szeretem az én kis falumat, Pestet és azonbelül Terézvárost ahol felnőttem :)

  • 2007.12.19 11:08:43Nilüfer

    Hicu, én is ugyanígy vagyok vele:)ezért is bonyolódok vitába, ha valaki a vidéket emlegeti nem pozitívan.Én sem emlegetem a fővárost nem pozitívan.aazuram meg csak jópofizott/ nem mindig jól sül el:))/

  • 2007.12.19 11:20:43Anura

    Lányok, én vidéket preferálom. És tudjátok miért? Mert a vidékiek tök óccsón élnek! :DDD



    Nem ám.. mert jó a levegő, és kevesebb a kosz meg a zaj. No meg kényelmesen lehet biciklizni, és a kutyatartás se rémálom. :)

  • 2007.12.19 11:28:45Anura

    Akarom mondani... vidéken óccsóbb a jó levegő, meg a kevesebb zaj. ;]]]]

  • 2007.12.19 11:51:26Hicudzsi

    :)))))))



    Nekem egyébként tök fura, hogy egyszerűen az emberek képtelenek kinőni a baromságokat.



    Anyukám falusi lány volt (Pest környéki faluban nőtt fel), 14 évesen dolgozott, a kukoricaföldön keresztül járt át hajnalban és éjjel a másik faluba, ahonnan vitte a busz fel a munkahelyére.

    "Otthon" kibeszélték, mert 15 évesen bérlete volt az Operába (imádja az operát és a balettot és minden pénzét erre költötte) és képes volt Soroksárról éjszaka hazagyalogolni ha lekéste egy-egy előadás miatt az éjszakai buszt. Mikor feleségül ment apukámhoz (aki pesti fiú) akkor meg kapta sorban, szépen a "vidéki oldalról": - Azért vesz el mert cselédnek akar... a "pesti kedves rokonoktól": na tessék most jól kivakart a mocsokból, felhozott Pestre... stb..stb...



    De a jó ég áldjon meg mindenkit nem lehet még mindig így gondolkozni ez vagy 40 éve volt!!!

    Szegény anyukámat a mai napig sajnálom a sok szarért amit el kellett viselnie, mert ő aztán megkapta, otthon a "puccos pesti dáma lettél" itt meg a "vidéki kis akárki" jelzőket... :(



    Na ezért ódzkodom a vidék/Pest topicoktól...

  • 2007.12.19 11:59:28Nilüfer

    én is ódzkodom, de valahogy mindig belefutok.de máskor kikerülöm:)

  • 2007.12.19 12:17:24Anura

    Ugyan.. én fel se veszem ezeket. Tudom, hogy vidéken jobb szerettem élni, és Szegedet imádom, Pestet utálom, de hogy azalapján tegyek különbséget, hogy ki hova valósi? :)

    Egyáltalán nem tud bepöccenteni, ha valaki korlátolt, vagy előítéletes valamelyik léttel kapcsolatban. Elnézően mosolyogni, mert szegény nem tudja, miket beszél. :)

  • 2007.12.19 14:14:21karakterelgető

    Hicudzsi:

    amit írtál most a szüleidről, arról eszembe jutott saját szüleim kálváriája - kicsit másképp. Anyukám orosz, és hozzáment apámhoz, aki magyar. Az ő családja azóta is sérelmezi, hogy nem támogatja anyám őket anyagilag, holott ő a "Nyugatra" költözött, kvázi gazdag. (röhej az egész, pláne, hogy ötvenévesen lakáshitelt törlesztenek). Apám nagyranembecsült sznob anyja pedig folyton "leruszkikurvázta" a saját menyét, és cseszegette apámat, hogy miért nem volt jó neki a takaros magyar menyecskék közül választani... Evvan, ez leginkább az emberi jellem gyarlósága, az odavissza fikázás.

    A témáról meg ami hirtelenjében eszembe jutott, hát az nagyjából B- hsz-aival analóg, főleg amikor sírva utalom a járulékokat (itthon dolgozom, saját vállalkozásban), meg a jóval kevesebb fizumat, amiből lakáshitel (25 év), rezsi, kaja fizetendő. Nem tudom, ha lenne gyerekem, őtpl. hogyan iskoláznám be, vagy bármi. Elkeserít az egész helyzet. És amikor szidják az anyámat a BKV-pénztárnál, csak mert számlát kérek a bérletről (nem, nem a reggeli vagy du-i csúcsban; odafigyelek ilyesmire), akkor úgy-de-úgy megmondanám, hogy nem sz*rom a pénzt, és a 60 ezres fizumból erre már tényleg nem futná, viszont megdolgozom érte, napi sok-sok órát. Ő kajajegyet kap a cégétől, én bérletet, mint juttatás. Amúgy Soroksáron lakom. Az most vidék vagy bp? :)))

  • 2007.12.19 14:25:43xtine

    Eredeti témában az a véleményem, hogy a kedvezményes kismama bérlet nem a közösből venne el pénzt, hanem sokkal több kismama vásárolna bérletet. Én most nem tudom kifizetni, ezért tényleg csak gyalog járunk pár kilóméteren belül. Ha intézni kell valamit, akkor nagyon megérzem a jegyek árát. Ha lenne kedvezményes bérlet, akkor jobban kinyílna a világ nekem is újra és a gyereknek is. És nem a plázákra gondolok! Egyébként is nagyon szomorú, hogy ha az ember gyereket vállal, akkor a nagy boldogság mellé kap egy jókora adag létbizonytalanságot is az anyagiak miatt. Pedig ezek a gyerekek egykor az állam adófizetői és a mai nemzedék eltartói lesznek.

  • 2007.12.19 14:30:22Cica7

    Sziasztok!

    Bocsánat előre is!

    Egy teljesen más téma......

    Csak szeretnélek benneteket megkérdezni, hogy akinek a munkahelye tb kifizetőhely volt ezidáig megszünik 2008-tól, és az államkincstártól fogja kapni a gyest, családipótlékot.

    Erről hallottatok?

    Én ma kaptam meg a levelet a melóhelyemről erről a változásról.

    Vége lesz a jó világnak, hogy 3.-án megkaptam a kicsi pénzem!

  • 2007.12.19 14:38:40begyszli

    Bezony vége Cica7! Persze nem biztos. Most nagy a felfordulás, de nekem azt igérték vissza tér a régi rendszer és én eddig 3-a és 5-e között kaptam a pénzem. Az igaz, hogy most decemberben 12-én...:(

  • 2007.12.19 14:43:51Cica7

    Arról nem beszélve, hogy az ügyintézés is az államkincstárnál fog lenni, eddig simán megoldottam a melóhelyemmel ezeket az intéznivalókat, normálisan elmondtak mindent, de hogy mi lesz ezután, majd lóghatok a telefonon meg állhatok sorba órákig az 1 évesemmel!:(((

  • 2007.12.19 14:47:18Cica7

    Bocs, csak dühöngök, az itthon lévő Anya, amúgy is " másodrendű állampolgár" !

    Elvégre otthon "eszi a fene" nem tudja elintézni az elintéznivalókat????!!!!:(((

  • 2007.12.19 14:51:08begyszli

    Hááát, nem lesz egyszerű az biztos. Mondjuk én nem is tudom hogy állnék sorba, mert én, mint isaszegi lakos Ceglédről kapom a pénzt. Vicces lenne, ha oda kellene mennem ügyet intézni. Az meg szomorú, hogy a netre feltöltött űrlapok valójában szart sem érnek, ráadásul eredetiben kérik a TAJ kártyát, meg az anyakönyvi kivonatot, talán még a személyit is. Telefonon is nagyon nehéz elérni őket, viszont ha már sikerül nagyon készségesen segítenek. Nekem 2 délelőttöm ment rá. Akkor közölték, hogy még nem tudnak bemenni a rendszerbe, viszont az ügyintéző baromi rendes volt, mert megadta a mobilját, hogy hívjam azon később.

  • 2007.12.19 14:58:40Cica7

    Én még a gyedet kapom, de majd a gyes intézésénél kiderül, hogy vigyek egy raklap igazolványt, meg anyakönyvit meg bizonyítsam be, hogy a gyerekem az én gyerekem!:)))

    Én megyeszékhelyen lakom,itt meg majd olyan tömeg leszjövőre, hogy az csuda, ráadásul a nagy cégek eddig tb kifizetőhelyek voltak!

    Ráadásul az államkincstárral meg kivan a hócipőm amúgy is, a "remek " gázártámogatás kapcsán!!!:(

  • 2007.12.19 15:35:41cozumel

    Hicu!



    De jo Neked...otthon...Szijjad magadba a jo kis pesti levegot helyettem is!

  • 2007.12.21 08:33:35panka

    Halleluja, bevezetik :DDDD (csak nem tudni, mikortól)

    index.hu/politika/belfold/budapest/bkv4770/

    Monnyon le minden károgó. Akinek nem kell, ne vegye meg. Oszt jónapot.

  • 2007.12.21 10:10:54Anura

    Hurrá, legyen januártól, nekem kell! :)

  • 2008.04.07 16:23:38anzsimama

    sziasztok! ugyan látom, hogy a témában már régen nem írt senki, de igaz a hír, hogy nem lesz kismama bérlet?????????

  • 2008.04.07 17:00:32Moira

    anzsimama:

    Nem lesz, be is mondták a TV-ben.

  • 2008.04.08 14:29:27anzsimama

    Moira, köszönöm szépen!

    huh, nagyon sajnálom.......

    de bosszant is a dolog nagyon.....

1 | 2 | 3 | 4 | 5

Blogok, amiket olvasunk

SZUBKULT 3 világhírű márka, amit migránsok virágoztattak fel

Három olyan világhírű márka pálfordulását mutatom be, amelyeket a közelmúltban bevándorló tervezők keltettek újra életre.

PSZICHOLIGHT Így állj neki a befejezetlen dolgaidnak

Sok befejezetlen és abbamaradt dolgunk van az életben. Nekem is van vagy féltucat. Egy személyes példán keresztül mutatom be, hogyan gyűrhetjük le ezeket, ha ismerjük az útközben felmerülő buktatókat.

LINGOHOLIC Két szuper trükk német (vagy más) névelőkhöz

Ha sosem értetted, hogyan lehetséges megtanulni minden egyes főnévről, hogy milyen nemű, most mutatok két olyan módszert, ami sokszorosára növeli az esélyeidet!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta