SZÜLŐSÉG

Csókolom, celeb vagyok. Egy császár rendel!

2007. november 24., szombat 15:00

Celebnek lenni nem csak állapot, hanem bizonyára rengeteg kiváltság is érheti úgy az embert. Szebb húst kap a hentesnél, meg néha a kezébe nyom egy csokor virágot a sarki bódés csak úgy, feltéve, ha nem nagyon húzza ki a jónépnél a gyufát. A gyereket azonban helyettük sem szüli meg a postás, s a hazai celebvilágban úgy tűnik, nem sikk csak úgy kivetetni a babát a pocakból.

Nézze meg képeinket!

Nem úgy, mint külföldön. Elég csak néhány nevet említenünk, akik császármetszéssel szültek vélt vagy valós indokkal. Angelina Jolie tavaly szülte ily módon lányát, Shiloh-t, Gerri Halliwellnek, ex Spice Girls tagnak sem sikerült másként kislányát megszülnie, s sorolhatnánk tovább Victoria Beckhammel, Britney Spears-szel, Claudia Schifferrel, és még sok más híres mamával.


Nagy vihart kavart a legutóbbi császáros témánk, amin felbuzdulva körülnéztünk a magyar celebanyukák háza táján, hogyan született meg gyermekük.

Rubint Réka mindkét gyermekét, a kis Larát és Norbikát is császárral szülte, 2003-ban és 2005-ben, akár csak Szandi három gyerekét. A Megaházból is származik egy császáros csemete, mégpedig Szabó Eszter és Kontor Tamás kisfia tavaly december 22-én született. Idén pedig négy celebünk adott életet orvosi segítséggel babájának, valamint egy celebfeleség. Januárban teljes hírzárlat mellett jött világra Görög Zita és Seres Attila Milánja, áprilisban Várkonyi Andreának, Bocskor Gábor kedvesének született meg Nóra, és Szulák Andreának Rozina lánya. A május pedig Csisztu Zsuzsának hozta meg a babáját, Krisztián is császáros bébi lett. Júniusban Dopeman kislányát, Fannit emelték ki császármetszéssel. Augusztus 16-án Ganxta Zolee foghatta karjában kislányát, Zoét, aki programozott császárral született. Tamás Noel, az egykori modell, Rába Tímea harmadik gyermeke, október 29-én jött világra, szintén császárral.

Sok sztármamának sikerült természetes módon megszülni gyermekét. Talán a 2006-os júliusi hónap szerencsés volt ez ügyben, mert három anyuka is ekkor ért célba, Liptai Claudia Anna Sárát, Gregor Bernadett Álmost és Marsi Anikó a kis Vilikét is abban a hónapban hozta a világra. Augusztusban tízórás vajúdás után tízórás vajúdás után érkezett meg Bálint Antónia kislánya, Lilien Antónia. Nemrég szülte meg második gyermeküket, Annát hagyományos módon Bárdos András felesége, Máté Kriszta, valamint Nimródot Zsédenyi Adrienn, azaz Zséda. Németh Kristóf kisfia, Lőrinc, november 7-én született, szintén a hagyományos küzdelmes úton.

Celeb vagy, vagy nem, a baba tehát valahogy ki fog jönni, császárral vagy simán, de mindenképpen. A császármetszés pedig nem kívánságra, hanem elméletileg alapos indokkal történik.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2007.11.24 21:54:38eszter

    aha, szóval Beckham....így írják? ok, mindig tanulok vmi fontosat, szeretem ezt a porontyot!

    :))

  • 2007.11.24 21:56:43Pandi

    Ruju, egyetértek sokmindenben veled, többek között a cikkről alkotott véleményeddel.

    Arról nem is beszélve, hogy ízlés ide, vagy oda, Szandi, vagy Szulák Andrea nem afféle celebek, akik ismertségüket a fenekük mutogatásával szerezték egy hét alatt. Szeritnem Szandinak a 3 gyermekével, vagy Szuláknak a 40 fölött vállalt babájával semmi magyarázni valójuk nincs. Ha császár, ha nem. Szulál Andrea például biztos nem a nádszálkarcsú alakját kívánta megóvni ezzel.

  • 2007.11.24 22:09:26ruju

    eszter: rosszul írtam, vagy nem őrá gondoltál? :-)



    Pandi, az a bajom, hogy nem nagyon tudok konkrétumokat, mert celeb-élet-vesézős műsoroknál/híreknél nagyon alacsony az ingerküszöböm, de valóban én is Szandit írtam volna. Épp a minap (az elátkozott Dr House-ra vártam epekedve) láttam egy riportot gyerektémában, és Szandi volt az egyetlen, aki nem csinált majmot a gyerekéből. A Szulák Andrea meg egyszerűen csak szimpi.

  • 2007.11.24 22:14:40kisbalas

    Ááá, ez már megint egy császár vs hüvelyi szülés vitát provokáló cikk, ráadásul tényleg az a legrosszabb, hogy kiragad eseteket, embereket, anélkül, hogy tudnánk, konkrétan mi áll mögöttük :( A szülés szerintem nagyon magánügy, ízléstelennek tartom ilyesmivel támadni bárkit is. amúgy vajúdás közben eszembe jutott egy ponton, mennyire zsír, hogy én egy ismeretlen kis senki vagyok, mert tök rossz lehet, ha ismert vagy, és egy csomóan lesik, hogy hogyan "bírod", mennyire fordulsz ki magadból... Na nem mintha ez indok lehetne pl. a gyerek veszélyeztetésére adott esetben.

    Amúgy meg a kórházban egy csaszis anyukával voltam egy szobában, mind a ketten elég szépen megkínlódtunk az első pár napon mozgástól a szoptatásig mindennel, és kölcsönösen megállapítottuk, hogy nem irigyeljük egymást. A szülőszobán meg kifejezetten megnyugtatónak éreztem a lehetőséget, hogy ha bármi gebasz van, akkor 3 méter a műtő.

  • 2007.11.24 22:25:49eszter

    ruju, de, rájuk gondoltam, csak amikor láttam,hogy hogy írod, akkor vált nyilvánvalóvá, hogy úgy írják. Fontos! Mi van, ha jövő héten tesztet írunk ebből a porontyon, azt megbukok! Lehet, hgoy már csak ezzel lehet majd regisztrálni. :)És meg kell tudni mondani, hogy hogy szült, és meddig szoptatott

  • 2007.11.24 22:40:28Tori

    celebakciókról mindig az jut eszembe ahogy egyeseknek széjjelfotózzák az esküvőjét harminchat helikopterről a paparazzik, Janet Jackson házassága meg akkor derült ki, amikor 10 évvel később beadta a válópert. Érdekes, hogy lehet ezt így is. Szülés dettó. Hülyére fotózzák a terhes Christina Aguilerát naponta. Cate Blanchett most várja a harmadik gyerekét, hányan tudnak róla? Persze, mert ő a mimikájával lett híres, nem a muffjával... kabaré, a szó negatív értelmében.



    Egyébként a magamfajtának azért lesz kudarc egy császáros szülés, mert

    1, nem készítenek fel rá tanfolyamon és a védőnő se mesél előre,

    2, amíg arra készül valaki, hogy majd CSINÁL valamit de ehelyett csak tűrni kénytelen, hogy TÖRTÉNIK vele valami, az kiábrándító

    3, hormonálisan és mentálisan sincs meg az a jó kis megkönnyebbülés érzés amiről a hüvelyi úton szülőktől hallottam

    4, a média meg NEHEZTELŐLEG sorolja fel névszerint a császározott celebeket, vádakat ki nem mondva, de azért célozgatva az elkényelmesedésre, *kacsint*

    4.1 amiből ugye az jön le, hogy a kényeskedő pipik szülnek császárral



    ... és még sorolhatnám.

  • 2007.11.24 22:40:36verkaverka

    Szoptatott? Egy celeb? :P

  • 2007.11.24 22:49:10katampusz

    Tori, ez a csinálni és történni dolog nekem is így jött le...

    12 órán keresztül totál ott voltam fejben, rugóztam sétáltam lélegeztem befelé figyeltem...

    aztán szépen ott voltam hogy semmi dolgom, kiszedik nélkülem, akár el is mehetnék kávézni vagy ilyesmi...



    csókolom katampusz vagyok, egy következő hüvelyi szülés rendel!

    és ezt mondják meg a porontynak is, nehogy megint csálén rakja be a buksiját!

  • 2007.11.24 22:59:07druantia

    Én nem szültem császárral, de szoknom kell a gondolatot. Még minimum tíz-tizenöt évig ivarzóképes leszek (remélem), talán összejön még egy baba valahogy. Szóval, Torinak igaza van, teljes mértékben. Plusz hozzávenném a saját pontjaimat is:

    1. Ha altalásban szülnék, akkor az lenne a bajom, hogy nem láttam rögtön a gyerekemet, nem érezhettem, ahogy kiemelik.

    2. Azt meg, hogy spinálban csinálják, magamról el sem tudom képzelni. Sajnálom, de iszonyodom a tűtől. Pocsék heroinista lennék. A szülés alatt egy nyikkanás alatt tűrtem a tűrnivalókat, de amikor utána jött a szülésznő az oxitocinos injekcióval... Mindegy, a lényeg az, hogy le a kalappal minden császárral _szült_ anyuka előtt, én biztos összesz.rtam volna magam :).



    Ez a celeb-dolog meg engem valahogy nem ráz meg. Vannak ezek az ún. híres emberek, akiknek a "munkássága" vagy "művészete" a számomra teljességgel értéktelen. Olvasok róluk, látom a fejüket és egyebeiket mindenhol. Marhára nem jelentenek a számomra semmit, nem érdekel a véleményük. Felőlem beszélhetnek az anyaságról meg a szülésükről, az sem kavar fel. De el tudom képzelni, hogy van, akit igen.

  • 2007.11.24 23:15:11Guruljka

    Na ezt most elolvastam, de majd még elgondolkodom rajta minek...

    Én az örök pozitívan gondolkodó ezennel csak annyit vagyok hajlandó tudomásul venni, hogy frankó dolog, hogy a celebek szülnek és azt a példát mutatják, hogy a gyerekvállalás nem jelenti a karrier végét.

    20 éve ez még egészen máshogy volt.

    Viszont húsz éve senki az égegyadta világon nem teregette ki és nem is érdekelt senkit, hogy hogyan szült!

    Inkább kérjetek be születéstörténetet valamelyiktől!

    Vagy kettőtől:)

    Az érdekelne!

    Egyébként ha a császárral nem lehet szülni, akkor én még nem születtem meg. És születésem óta heges a fejem, mert megvágták császárkor. Akkor az nem szülési sérülés?

  • 2007.11.24 23:27:11Guruljka

    Tori!

    Részemről kalap megemelve előtted és mindenki előtt aki úgy járt, mint te! És mindenki előtt akinek vannak olyan élményei a szülésével kapcsolatban, amiket nehéz feldolgozni. Na jó nekem is volt ilyen.



    Nekem az egyik unokatesóm programozott császárt rendelt és még nekem is reklámozta, hogy milyen faxa is az, meg milyen jó, hogy kiszámítható stb.

    Azóta gondolom azt, hogy istenuccse ebben is liberális leszek és NEM fogom akarni másoknak megmondani, hogy hogyan is kell szülni. Mert neki ez jó volt!!!! Ő kiegyensúlyozott és boldog anyuka!!!!! Akkor nekem ez már mér fájna???



    Ugyanezen okoból nem fáj, hogy hogyan szült a Csisztu vagy a Norbiné.



    Nekem az a rossz, hogy egy csomó nő nem úgy szül ahogy akar és hogy nincsnek rá felkészítve a kismamák, hogy mivel járhat egy császár, ha utcsó pillanatban fordul erre a dolog.



    Viszont megjegyezném, hogy a minden indikácót nélkülöző úgynevezett rendelt császárral szülő nőknek megfelel a csempe színe;)

  • 2007.11.24 23:52:20Tori

    Ja, és ha már celebekről dumálunk: enyhén offtopic, de most kiakadtam és valahol ki kell dühöngenem magam, hogy ne robbanjak... szóval talán olvastátok, Velveten is volt, hogy Dennis Quaid-ék újszülött ikreinek (meg hét másik páciensnek) a kórházban véletlenül 1000-szeres dózis véralvadásgátlót adtak be. Na, a Quaid család most csak RENDŐRI KÍSÉRETTEL tud bejárni a kórházba a gyerekekhez, mert a lesifotósok annyira ellepték őket, hogy mozdulni nem lehet tőlük. Bazzeg, ezeknek a rohadékoknak egyáltalán nincs szívük? Hogy képesek ebben a helyzetben is ilyen durván nyomulni? Rohadna le mindegyiknek a gombnyomogató ujja!

  • 2007.11.25 00:01:17Sólyomszem

    Tori,

    pár hónapja írta valaki, hogy évekig tartott, amíg ki tudta mondani, hogy ő császárral SZÜLT. Addig csak a gyereke SZÜLETETT. Na én azóta fennhangon hirdetem, hogy SZÜLTEM. Hármat. Császárral. Köszönet a Porontynak ezért és annak is (bocs, már nem emlékszem, ki volt), aki ezt megtanította itt nekem.



    Csípőtéma: nekem jó széles a csípőm, az első bébi mégis téraránytalanság miatt nem fért ki, azért végeztük császárral. Tehát a belső átmérő volt kicsi és nem tágult eléggé. Ugyanígy előfordulhat, hogy egy keskeny csípőjű nőből kipottyan a gyerek.



    Szülési sérülés: két gyerekemet is megvágták császár közben, igaz, csak kicsit, a combjukon és már nem is látszik.



    Nem is gondoltam, hogy Szandival hasonlítunk valamiben (az éneklését nem bírom, de emberként nagyon szimpi, bár személyesen nem ismerem), erre tessék: ő is három császárnál tart :).

  • 2007.11.25 00:19:00Guruljka

    Ha valakit érdekel az orvos szakmai összefoglaló a császárról.

    www.babanet.hu/lazi/hetrol_hetre/070605.htm

    Külön fejezet foglalkozik az anyai kérésre elvégzendő császárral.

  • 2007.11.25 00:39:13Guruljka

    Csak egy kérdés az éterbe:

    Messze járok én az igazságtól, ha úgy gondolom, hogy nem véletlen marcangoló cikkének ismétlése az ambuláns szülésről és a rendelt császárokra utaló celebes cikk az otthonszüléses sokaság után?

    Mert ezeknek van egy közös pontja: a szülő nő önrendelkezési joga. Ilyen szempontból érdekes lehet, hogy ki mennyire konzekvens az elvei mellett.

    Ebbe a sorba kéne még beszerezni egy szülőotthonos sztorit is...

  • 2007.11.25 01:44:01átlátó

    Na elkobozni az összes celebtől az mosógépet és csúnyájul megadóztatni! Rend,fegyelem,érces tekintet és optimista mosoly!

  • 2007.11.25 02:47:24napos oldal

    Érdekes ez a szültem vagy nem...

    Én ritkán mondom, hogy szültem (azt hiszem), hanem azt, hogy "amikor műtöttek" v. "amikor a Lilla született", mert végülis nem szültem, hanem tényleg műtöttek, most micsináljak :)))

    Itt lett nekünk ez a gyerek, na, tiszteljük, becsüljük, szeressük, nem mindegy, hogy busszal jött vagy villamossal?

    Lehet, hogy ott lehet a kulcs, amit Tori mondott, hát, én nemigen repestem a tudattól, hogy nekem akkor most ezt meg kell CSINÁLNI. Pont nekem? Mér pont nekem? Én félek! (Azért töviről hegyire elmondta egy barátnőm, hogy mikor mi lesz és mit érdemes és hogy csinálni, próbáltam készülni :)



    Szóval számomra ez egy megúszás volt, nem szültem, de nem bánom :) Persze így is mocskosul féltem, hát még a férjem (pedig csak ülnie kellett, bezzeg nekem!). Úgyhogy baromi nagy kő esett le a szívemről, amikor vége volt, bátran nevezném megkönnyebbülésnek :)). És fájni egy kicsit se fájt, ugyanis ettől féltem, asszem. (Később természetesen igen!) Meg kábé mindentől, nem is tudom, borzasztó, a sok zöldruhás, meg fémek, és felvágják a hasamat! A hasamat!! Druantia, a tűről nem beszélve!!



    Szerintem a sok süket duma is felelős néhány anya rosszérzéséért, legalábbis, amikor én olvastam ilyeneket, még a terhesség alatt, szöget ütött a fejemben (addig fel se merült...), hogy hú, lehet, hogy kéne aggódnom, hogy mi lesz, ha műtét lesz, és akkor pszichésen valami félremegy, na nem tudom pontosan mi, lényeg az aggódás :)) Meg talán, hogy nem készítik fel őket, hogy mi hogy lesz, hogy lehet, és miért. (Én már annyiszor hallottam előtte a műtét menetét, hogy lehettem volna narrátor... Félni, az más, azt muszáj volt.)



    Még valami eszembejutott. Mondják, hogy a hüvelyi szüléstől (tudjátok, a küzdelmes út :)) önbizalmat nyer az ember, hogy ő ezt meg tudta csinálni, és mikor jön egy nehéz gyereknevelési helyzet, akkor ez munkál benne, ez a régi élmény és átsegíti. Logikus, tuti így van. Na, de ne zuhanjunk kétségbe :) Azt tapasztaltam, hogy a sok kisebb-nagyobb eddig megoldott helyzet is önbizalmat ad, és hasonló módon funkcionál újabb gebasz esetén.

    (Hú, nekem a műtét túlélése is nagy önbizalmat adott... ajjaj. :)))





  • 2007.11.25 07:15:11Por Cica

    Solyomszem,



    ki fogsz nevetni, Szandi eseteben pont az enekhangja es dalai tetszenek.

  • 2007.11.25 09:52:39Fornit

    Hajnali háromnegyed tízkor egészen felvidultam tőletek, no meg a cikktől is . :) :) Ha a baba/mama egészsége úgy kívánja ( és a doki is időben rájön), szerintem "jó" dolog a császár.

    A cikkről: gonosz, rosszindulatú, irigy népség vagyunk. Szelebjeink -akik mind-mind letettek valamit az asztalra, pl. ledobta a ruháit stb.- igenis a 3. és 4. orvosi diploma között természetesen az MTA levelező tagjaivá is avanzsáltak, pontosan érzik, hogy ők majd nem tudnak hüvelyi úton szülni!!! :) :)

    Egyébként az ilyen baba-mama műsorok, cd-k, könyvek közül nekem igen nehéz szelektálnom, mert mindegyik annyira szuper... :) :)

  • 2007.11.25 10:05:17Atina

    Miért van az, hogy mindig fikázni kell valakit? Persze az u.n. celebeket a legkönnyebb. Akkor én most annyiben szállok be, hogy Victoria Beckhemnek nincsenek idomai, rubint Rékának meg új fogsort!!!!

  • 2007.11.25 10:14:29druantia

    Hát ha egyszer igény van arra, hogy pucér seggeket bámuljon az ember... Van, aki kivillantja. Ez is munka. Csak akkor lássuk be, hogy ez csak egy segg :).

  • 2007.11.25 10:36:52átlátó

    Revidiálom előző véleményemet! Költségtérítést a celebeknek is! Számla nélkül,mert eccerélünk a kurva életbe!

  • 2007.11.25 10:42:47nyuszómuszó

    Nem tudom, fura, de nekem a "nem sikerült" kifejezés pont azt jelenti, hogy NEM AZ ANYUKÁN MÚLOTT. Ellentétben azzal, hogy rendelt egy császárt.. (ismerek ilyet, kicsitsem celeb, és két gyereket szedtek ki belőle, mert félt a fájdalomtól.. meg volt beszélve a dokival..)



    Nem társítok negatív jelentést, hiszen, ha szigorúan vesszük a természetes úton vett szülés tényleg nem jött össze, nyilván, ezt kár tagadni, tény.. de ez szigorúan nem egyet jelent A szüléssel.. ő máshogy csinálta és kész, kit érdekel, ugyanúgy megszülte a gyerekét, nem maradt bent:P



    Úgyhogy bocs, ha mégis használnám később a nem sikerült kifejezést, majd igyekszem elkerülni, de ha mégis besikeredik, akkor csak a nyelvtani értelmét kéretik figyelembe venni..



    És hát.. ez is csak egyfajta "rendellenesség"..

    Vannak akik vakok, és sosem láthatják a gyereküket, sőt, vannak akiknek sosem lehet gyerekük!!!

    És azért ezt végiggondolva, azt hiszem a legeslegjobb terápia, ha ránéztek a lurkóra, aki ott van, és a tietek!

    Tessék ezzel törődni, mert ez a legfontosabb, és nem a dilidokik zsebét tágítani! XD

  • 2007.11.25 12:01:16Cukorkékség

    A szülésznőm mesélte, persze név nélkül, hogy egy celeb, aki náluk, a Kútvölgyiben szült császárral, később az újságokban boldogan áradozott, hogy milyen gyönyörű szép szülése volt, természetes úton.

    Úgy tűnik a császár sokan még mindig szégyellik.

  • 2007.11.25 12:56:49sixfeetunder

    Császározással egészen addig semmi gond nincsen,ameddig előre készülve rá, vagy helyben spontán bevetve, de a baba és a mama egészségéért és életbenmaradása érdekében történik.Azzal sincsen semmi gond, ha valakinél több órás kínkeserves vajúdás után sincsen más lehetőség,vagy anatómiai okai vanak, hogy a baba nem tud megszületni hüvelyen keresztül.Az viszont,hogy mama bemegy lepacsizza dokibácsival,hogy meglesz a császár semmi gond, majd beírunk valami mondvacsinált indokot(a világ legkönnyebb dolga,kutya macska nem vétózza meg)kórlapra, jöjjön ekkor és ekkor kiszedjük a gyereket,az nem pálya.

    Persze mindenki hozza világra úgy a gyerekét, ahogy akarja, de engedtessék meg, hogy ezeket a kényelmi császárokat ne nevezzem szülésnek.Van, aki azért hozza világra így a babáját, mert neki az a megnyugvás, hogy tudja, hogy mikor megy be a kórházba mikorra lesz meg a gyerek, nem szenved vele istenigazából és én ezt is tudomásul veszem és ha valaki ettől boldog nekem nem fáj a boldogsága.



    Cukorkékség sztorija érdekes,egyben elgondolkodtató.

    Egyébként én is tudok nem egy nem két jó sztorit:D

    Névnélkül mesélek egyet, nem aláznám le, mert magánügye, de maradjunk annyiban, hogy anyuka fentebb ott van a császárral szült celebek között.

    Csak annyira volt lebeszélt császár amennyire lehetett.Mama bement, műtét, gyerek megvan, hejdehajdeszép,anyuka viszont úgy gondolta, hogy Telkiben vagy én nem tudom hol van és nem a Szt.István kórházban a földi halandók között és a takarítónőtől kezdve,az ápolókon át,a szülésznőig, orvosig névszerint megszabta ki fáradhat be a szobájába végezni az ellátást és úgy viselkedett, mint aki a szájából is megtudta volna szülni azt a gyereket ő akkora valaki. Arra már nem emlékszem, hogy ő miként reklámozta a gyermeke világrajövetelét, de tőle aztán ezt tényleg nem vártam.



    Egyébként a hátamon a szőr feláll, hogy az összes celeb gyerek csak per "sztárbaba". Mitől is? Jah bocsánat az a gyerek biztos nem azt eszi és nem olyan kakál, mint "civil" mamák babája.Szülje meg vagy műtesse meg magát, de kussban és úgy, ahogy a a többi anyuka, semmivel sem jobb vagy érdemel többet, jobbat egy "sztármama", mint mi "civil nők"...ezt véssék az agyukba.És ő sem szarik mást a vécén, mint én, és nekem is olyanom van a lábamközt, mint neki,ergo ne akarjon semmiből mást, mint amit a többi szülő, gyerekágyas anya kap.



    Azoknak, akiknek tényleg lelkitörést okozott az, hogy műtétre szorultak és nem tudták hüvelyi úton megszülni a babájukat és valóban nem programozott császár volt, csak annyit üzennék, hogy ők megpróbálták és ez becsülendő dolog.Vannak dolgok amiket nem tudunk befolyásolni,de ettől senki nem lesz kevesebb, vagy rosszabb anyuka.Legyen büszke a 9 hónapig-néha nehézségek ellenére is-magában nevelgetett babájára és tekintsen előre!

  • 2007.11.25 13:23:14eino.

    off

    Kisebb-nagyobb Porontyok nagyon fontos feljlesztési módja lehet a zenei képzés. Akinek itt újságírás a feladata (mármint nem ,,olvir") , lenne kedves utánanézni és itt, az aránylag széles olvasóközönség előtt röviden felfedni , miképpen szorongatják halálra a zeneiskolákat? A jelenleg gőzerővel folyó ellenőrzések és radikális megvonások rafinált összefonódását érdemes lenne megismernie a Poronty olvasóinak is, hiszen sokunknak van 5 éven felüli gyerkőce.

    Természetesen, ha egy ,,olvir"-nak vannak értékes infói ezzel kapcsolatban, az is szívesen venném.

    Köszönöm.

    on

  • 2007.11.25 14:00:36Los Alamuszi

    Nem tudom, mi értelme hazudni a celebnek? Egyrészt, úgyis kiderül, ha nem a szülésznőtől, akkor valamelyik pacienstől, aki a mellette lévő szobában volt ép akkor...(ugye, a sánta kutya effektus)



    A másik, hogy mennyire lehet lepacsizni: engem anno még a szülés előtt is közvetlenül mégegyszer elküldtek a szemészetre (már bent feküdtem, kaptam magam mellé egy nővérkét, és irány a szemklinika), mert nem volt elég az egyszeri szakvélemény a dokiknak, és nem volt elég az én dokim jóváhagyása, a kórházvezető főorvos is rábólintott (mit, rábólintott, odajött hozzám, és elbeszélgetett velem!)

    Persze, azóta az idő sokat haladt, a hozzáállás meg változott, tudom én is, sőt!

    De 15 éve nem volt könnyű még orvosi indokkal sem az ügy!



    Én celebgyerek ügyben akkor szoktam jókat röhögni, amikor egy ilyen valaki szül, aztán egyből kiad egy gyerek dalok cédét (akár van hangja, akár nincs, inkább az utóbbit), egy gyerek szakácskönyvet (tekintet nélkül arra, szokott-e főzni), egy gyerek pszichológiai tanácsadó könyvet stb. Mert, akkor ő k... nagy szakértő lett, hogy kipottyantott magából egy porontyot ;-)))



    (másik kedvencem, de ez már off, mikor valamelyikük hetente -kétszer is akár- megtalálja az igazit, akiről nem, hogy rögtön tudja, hogy csak ő lesz a párja, de gyorsan be is jelenti a csámcsogó pletykaizéknek. Aztán két nap múlva kiderül, hogy nem, akkor a következő igaziig arról sír, hogy nem lesz párja és ígytovább körbe-körbe)

  • 2007.11.25 14:41:10cozumel

    Napos oldal



    Nekem meg sikerult a mutet masnapjan labra allnom, pedig aszittem beszarok.

    Azota is, ha nehez helyzeteket hoz elem a sors, a tudatalattimbol elojon a segitseg: nekem sikerult! :D:D:D

  • 2007.11.25 15:01:05napos oldal

    cozumel, az mind semmi! :DDDD

    nekem még aznap!

    az "aszittem beszarok" megkapóan pontos helyzetleírás :DDD



    kemény volt, mint a bili szaga, az biztos! 9-kor mű...szültem, ott kellett feküdni órákig, 3-kor már szóltam, hogy de HAT óráról volt szó nénikérem!! mostmár szeretnék kimenni zuhanyozni! a nővérke elnéző mosollyal csak annyit mondott, szerinte világraszóló lesz az is, ha a csapig eljutok (ágyam végében)



    menette az infúziót, este 6 lett, mire lefolyt, mondta, pattanhatok. ülnék felfele, áááá, mondom, dehát ezt nem is lehet!! "igen, nem könnyű"

    ma sem értem, hogy sikerült. egy óra múlva kisétáltam a bejáratig, mert jött a férjem, és valamit képtelenkedett, muszáj volt intézkednem :DD

  • 2007.11.25 16:03:56cozumel

    Engem is reggel kilenckor szabdaltak:D

    Zoli 9:15, Abigel 9:17-kor lett kiemelve.



    De mivel en ereztem a torteneseket menet kozben, szoltam is az anesztesnek, ezert kaptam egy kis gazt is a pofamba.

    GOndolom emiatt lehetett, hogy aznap mar agyilag ON/OFF modban mukodtem csak....hol voltam, hol nem voltam :D



    Masnap jott noverke, hogy felallunk, en az agy szeleig elevickeltem, aztan kozoltem, hogy no puedo...ONnantol kezdve ugy csinaltam, mint gyuras kozben: minden 2 cm elott nagylevego be, erofeszites alatt nagylevego ki. Olyan 15os szeriaval mar meg is oldottam:D

  • 2007.11.25 21:21:57pupy

    Szerintem ez egy rég lerágott csont, csak arra jó ez az írás hogy tovább gerjessze a feszültséget.

    Senkinek nincs joga elítélni a másikat, mert így szült vagy úgy szült akár celeb akár nem.

    Mindenkinek megvan a saját maga kis története amihez másnak nincs köze. Véleményt lehet formálni, de ne felejtsük el, akkor és ott ő volt jelen ő élte át nem pedig az a személy aki véleményt mond róla.

  • 2007.11.25 23:46:19anittik

    Sziasztok!



    Én hüvelyi úton szültem, mégsem éreztem azt a bizonyos katarzist a végén. Igazából semmit nem éreztem. Vagyis inkább nem emlékszem rá. A férjem szerint nem kiabáltam, a dokim szerint sem. Most kíváncsia várom a második szülésemet. :)

    Van barátnőm, akit császároztak, mert annyira küzdött "maga ellen" pszichésen, hogy nem tudta megszülni a gyerekét. Utána sajnos depressziós lett, ami miatt nem szoptathatott (gyógyszeresen kezelték hosszú évekig). Aztán van olyan barátnőm, aki nem tágult már napok óta, és császár lett a vége. Viszont ez utóbbi barátnőm olyan dokinál szült, aki amúgy 2 nyögés után fogja a szikét, és császároz. Szinte nem tudok olyan kismamájáról, aki hüvelyi úton szült volna nála. Sőt, még ügyeletben is inkább császároz, ki tudja miért?

    Olyan ismerősöm nincs, aki kérte volna a császárt, előre.

    Ahogy olvastam a hozzászólásokat eszembe jutott, hogy mi lett volna, ha... Egy árva hang nem estee az egész terhességem alatt arról, hogy miért és hogyan zajlik egy császármetszés. Biztos sokkoló lehet, amikor többórás vajúdás után műtéti úton jön világra egy anyuka gyermeke. Nem kis erő kellhet a feldolgozáshoz. De úgy tapasztaltam az írásaitokból, hogy nemcsak Debrecenben nincs tájékoztatás, ez országosan is "hiánycikk".

    A punci-féltésen jót mulattam. A férjem sokszor mondta, hogy megköszöni a dokinak, hogy kicsit szűkebbre szabott lettem a gátvarrás után... :)))))))))))

    A celebek meg nem érdekelnek. A lényeg, hogy nekik is születik gyerekük, és ez jó. (Viszont a "3 hónapos kora után elapadt a tejem" téma kicsit bánt engem. Mert sokan télleg nem tudnak szoptatni, de ők azért nem szoptatnak általában - és itt is tisztelet a kivételnek - , mert vagy mennek vissza dolgozni, vagy a mellük alakja jobban érdekli őket, mint az anyatejjel való táplálás)

  • 2007.11.26 01:25:45Matykoka

    bevallom őszintén szoktam néha pletykalapokat olvasni, kikapcsolnak. Úgy tudom Rába Tímea csak 3.-ra volt császáros, előtte két elég nagy (mintha az egyik 5 kg is súrolta) babát szült.

    Nekem van egy ismerősöm, egyáltalán nem celeb két gyerkőcöt simán, a harmadikat császárral szülte. Miért harmadik szülésre nem fordulhat elő, hogy rátekeredik a köldökzsinór, vagy bármi más komplikáció fordul elő?

  • 2007.11.26 10:59:34Nilüfer

    Én azt kívánom mindenkinek, soha az életben nagyobb gondja( gondunk) ne legyen, mint hogy melyik celeb hogyan szült:)) ja, és kitől:DDDD

  • 2007.11.26 11:06:15Bedekó

    CSatlakozom Nilüferhez.

    A média csak fél híreket, ill. ferdített híreket közöl. Azt senki nem tudhatja, hogy mi van a dolgok mögött.

    Mocskos módon tudnak így befeketíteni valakit, vagy épp felmagasztalni. Igazán az emberek nem is kiváncsiak a mögöttes dolgokra, de talán maguk a celebek sem szeretnék azt már kiadni.

    Pont tegnap néztem valami fókuszt v. aktívot, amiben David Beckhem nem állt le beszélgetni a beteg gyerekekkel, akik sírva fakadtak.

    Azt már nem tette hozzá a média, hogy ez a szervező hibája. Én sem állnék meg fáradtan a repülőről leszállva csak azért, mert 4-5 gyerek ott áll. Ha mondták volna neki, hogy ők AZÉRT vannak ott, mert vele szeretnének pár szót váltani, akkor biztosan megállt volna beszélgetni velük. De ez is a média ferdítése - és ez nem csak a celebekkel kapcsolatos.

  • 2007.11.26 12:36:47katkamanó

    Lányok,



    emlegetitek itt a "szűkebbre varrást" gátmetszés után. Ez nem jár hátrányokkal a nemi életet tekintve? (kevesebb nedvesedés, nehezebb behatolás, fájdalmas "reszelés", ugye a pár hímnemű tagjának a pénisze ugyanakkora marad, de a hüvely változik, szűkebb lesz) Szóval ezek után nem fájdalmasabb a közösülés? Én legfőképpen ezért szeretnék gátvédelemben szülni.

  • 2007.11.26 12:46:10Nilüfer

    na most kéne ide egy orvos, mert ez a szűkre varrás nagyon ..valószínűtlennek ..tűnik.Nem a legjobb szó:)

    Szerintem az egy plasztikai műtét lenne,nem gomblyukról van itt szó, hanem egy rugalmas csőről.de ha van orvos, aki megmondja, nem lenne ártalomra:)

  • 2007.11.26 12:47:15zolnaid

    A hüvely nagyon rugalmas szerv, akkor is jól tágul, ha szűkebbre varrnák némileg. A nedvesedés szerintem inkább a szex többi részétől függ. A reszelést értelmezni se tudom. (nem lesz a gát éles hegekkel ellátva vagy ilyesmire gondolsz? )

    De amúgy, jó dolog az a gátvédelem, főleg ha ért hozzá aki csinálja.

  • 2007.11.26 13:38:03Guruljka

    Nos én, mint alaposan stoppolt (vakuum), azt tudom mondani, hogy

    1. a szűkebbre varrás az poén.

    Legfeljebb nem tágul úgy a hüvely, mint korábban, de ennek nem sok köze van a varráshoz.Inkább a libidóhoz.

    2. a hegek azok ott is hegek. Dudorok meg ilyenek. Lehet rossz:(, lehet jó:) hogy van, de összességében azért arra nem fogadnék, hogy nagy különbséget éreznek a pasasok. Bár csak egy alannyal tudom tesztelni a dolgot:)

    3. a nedvesedés. Nos ez valós probléma, de nincs igazán köze a varráshoz, hanem egyszerű tény, hogy a szülés után a nők jelentős részének vannak lubrifikációs problémái. Ami annyit jelent, hogy nem vagy nem eléggé nedvesednek be még egy kiadós előjáték alatt sem. Erre (is) valók a síkosítók! Valszeg ennek a jelenségnek a hormonrendszerhez van köze, mert később általában helyre áll a rend. Ugyanúgy, mint a libidóval:)

    4. gátvédelem. Szuper dolog és mindenkinek javaslom, ugyanis egyszerűen logikus, hogyha nem repedsz és nem vágnak és nem varrnak, akkor gyorsabban regenerálódsz szülés után. És egyből tudni fogsz ülni meg ilyenek.



    És mégegy megjegyzés, általában pont azért szoktak a nők aggódni, hogy túlságosan tágak lesznek szülés után. Vagyis attól félnek, hogy a párjuk "harangozni" fog:) Aki ettől tart vagy esetleg tényleg lenne ilyen problémája, annak ajánlom a Kriston tornát. Aki rendszeresen csinálja, az garantáltan jobban tudja majd szabályozni a hüvelyét és 100 év múlva sem lesznek inkontinencia problémái.

  • 2007.11.26 13:39:09Guruljka

    Azt még csendben teszem hozzá, hogy ezt basszus egy rendes szülésznek kutya kötelessége lenne elmondani. Tessék kérdezni őket!

  • 2007.11.26 13:46:29Tori

    Én itt csak pislogok. A műtét MÁSNAPJÁN talpra állni? Engem altattak a császárhoz, és mivel teltház volt aznap, ezért a nővérek pihenőjében tértem magamhoz, ott szoptattam meg a kislányomat, majd a katéter eltávolítása után egy nővér elnézést kért amiért fájdalmat fog okozni, meggyömöszölte a hasamat hogy majd' besz*rtam, majd közölte, hogy én most felállok és elmegyek zuhanyozni, ő meg majd jön mellettem, hogy elkapjon ha ájulok. 20 cm/perc sebességgel mentem át a 2-3 ajtónyi távolságra levő ágyamhoz, magamhoz vettem a cumómat, lezuhanyoztam, felöltöztem és lefeküdtem aludni. A nővér tényleg végig mellettem volt és figyelt, de nem segített. Gondolom, látni akarta, mennyire vagyok formában. Igaz, ezek után még 8-10 órát aludtam, annyira kimerített. Mindenesetre onnantól muszáj volt mászkálnom, mert a dokik azt mondták, akkor jobban gyógyulok, plusz segíti a bélmozgást és addig úgyse engednek haza, amíg nem produkálok székletet. Egyébként a csecsemős nővérek meg ránk se bagóztak, ha valami bajunk volt, akkor egyik kézbe gyerek, másikkal tartom a hasfalamat, hogy ne dőljön ki a belem, és fékevesztett sebességgel (Hofit idézve: vitték alattam a szőnyeget), fal mentén vánszorogtunk a babaosztályra. Mondtam, hogy bababarát kórházban voltam?

  • 2007.11.26 14:04:32napos oldal

    fékevesztett sebességgel :DDDDD



    egyik kézben a gyerekről jutott eszembe. megyek megyek a gyerekkel a folyosón, erre szigorúan rámszól egy fehérköppenyes, hogy kézben nem szabad vinni a gyereket, mert esetleg elejtem, csak a kocsiban szabad tolni. úgy megszeppentem... :DD



    Tori, eddig te vagy itt a legnagyobb atomanti, figyemá, kipattan, azt rögtön szalad zuhanyozni....

    ez a cozumel meg itt kókadtan heverészik :D

  • 2007.11.26 16:02:24cozumel

    Napos oldal



    Nagy dolog, eletemben egyszer en is drogoztam:D

    Asszem az anesztes megszant egy kicsit, mikor szoltam, hogy most ugye konkretan huzzak szet a nyilast, mert tuti azt erzem? Ezekutan talan egy kicsit lorugas adagot adott a kepembe, a ferjem szerint folyekonyan beszeltem egyszerre 3 nyelven:D:D:D



    (es megfejthetetlen szamomra, hogy mit szeretnek a drogosok a kabulaton)

  • 2007.11.26 16:14:52cozumel

    Ja, meg azt had tegyem hozza: nekem nem a mostani csinos kis bikinivagast csinaltak.

    Szep hosszanti cipzart kaptam fel a koldokomig, mert a lanyom annyira fenn volt, hogy ot csak ugy lehetett kihuzni.

    Es mivel ketto gyereket kellett kivenni, a mehem is jobban szetcincaltak. En mar meg sem probalkozhatnek masodszorra a vaginalis szulessel, ezzel a sebbel.



    Ugyhogy talan ezert is hagytak "pihenni" masnapig.

  • 2007.11.26 17:55:24napos oldal

    jól van, akkor nem nézünk le :DDD



    kicsit emelkedett a gyomrom, huhh... (én ilyet kiálltam volna, akkora arcom lenne, hogy nemigaz :DD)

    és akkor a java még csak a szülés után jött, mi? tudod, az a rész, ahol használjuk az önbizalmat... ;)

  • 2007.11.26 18:15:27Hicudzsi

    Nekem az első császárután 24 órás fektetés volt a spinális miatt.. hát másnap sem volt semmi felkelni. Aztán meg a másodiknál kiharcoltam a hatórás spinált (én szereztem be a tűt), de akkor sem akarták este kivenni még a katétert, incselkedtem a nővérel, hogy jajdemáááávegyük ki...

    Azt mondta nem fogok tudni kijárni pisilni ő még estére benthagyná. Kivette végül, meggyőztem. De azért az az első pisiléééés jájjj...

    Annyira görnyedvet tudtam csak menni, hogyha leeresztettem volna a karomat és nem a hasam fogom szerintem leért volna a földig. Modernkori ősember :)))



    Cozumel!

    Hát te is megkaptad hallod... Nekem azért kellett szólni mert kezdtem elájulni...



    Napos oldal! Ez a gyerekleejtás vicces... Én mindig őúgy be tudtam tojni ezektől az instrukcióktól...



    Tori!

    Hát hallod nem vagy semmi. :) Le a kalappla! De mi az, hogy neked jutott gardedam??? :)

  • 2007.11.26 22:28:04B-

    A cikkel kapcsolatban: szerintem egyszerűen ízléstelen, hogy azt nézzük, melyik celeb szült hüvelyi úton, melyik nem. Mintha tenyészállatok lennének, gyomorforgató.



    Ami a hüvelyi szülés és a szex témát illeti: nekem az a tapasztalatom, hogy nem hogy kitágult volna, hanem a varrás-forradás miatt (pedig alig néhán yöltés volt)a bejárati rész (de nem az egész hüvely) kevésbé rugalmasan tágul, amikor eksön van. Tehát egy kicsit hosszabb ráhangolódásra van szükség.



    Éppen ezért ha valahol azt olvasom, hogy "szűkebbre varrt a doki", elég rendesen ökölbeszorul a kezem. Nagyon remélem, hogy ilyet direkt nem csinál senki. Ezzel szerintem egy komplett párkapcsolatot haza lehet vágni. Mert hiába nem érinti az egész "csövet" a szűkebbre varrás, ha a bejárat a kelleténél szűkebb, az nagyon fájdalmas tud lenni.

  • 2007.11.27 10:05:04Tori

    Kösz a bókokat, de nem azért közlekedtem ilyen hamar, mert annyira Izom Tibor vagyok, hanem mert azt mondták. Én meg annyira meg voltam félemlítve, hogy gondolkozni se mertem. Egyébiránt az ágyszomszédom EDA-s volt, neki se volt szabad felkelni egy napig, de megszemléltettem, hogy a hasgyömöszölést neki is megcsinálták. Egyébként légiós kiképző őrmester stílusban kommunikált mindenki a kismamákkal, amivel be is sz*rattak mindenkit rendesen. Tipikus, hogy a többi kismama csak behúzta a nyakát én bezzeg sírógörcsöt kaptam, aztán a többiek addig vigasztaltak, hogy dühösek lettünk és lázadozni kezdtünk, a mi hálótermünk kijelentette, hogy akkor mostantól hivatalosan is hisztis p*csák vagyunk és a nővérek pasziánszozhatnékét magasról lesajnálva minden baromságért kicsoszogunk hozzájuk, lesznek szívesek válaszolni a kérdéseinkre meg miegymás. Na, onnan egész jól megvoltunk. :D

  • 2007.11.27 10:06:20Tori

    *megszemlélHettem (4. sor vége)

  • 2007.11.27 10:59:00Anura

    Erről a szűkebbre varrásról hallottam egy ismerőstől, hogy szült a testvére, a férj is bent volt, meglett a gyerek, az orvos kérdezte apukát, hogy jó lesz-e a régi méret, vagy varrja-e kicsit szűkebbre.. "Hát.. végülis jó lesz, de lehet egy kicsit szűkebb is"

    Nekem ettől a hímek egymás közti gusztustalan cinkosságától nyílik ki a bicska a zsebemben. Ez hányinger.

    Az anyukát nem sajnáltam, elvégre ott volt, és csak vihorászott.. tehát zsák a foltját, de hogy ilyen kérdés elhangozhatott egyáltalán.. hát én lehánytam volna, ha az én orvosom.

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta