SZÜLŐSÉG

Félig sikerült az abortusz

2007. augusztus 29., szerda 08:16

Nyomozást indított a rendőrség, miután az egyik fővárosi kórházban egy nőnél az ikerterhesség megszakításakor csak az egyik magzatot távolították el - közölte a Budapesti Rendőr-főkapitányság sajtóügyeletese a távirati irodával kedden.


Bartha László őrnagy elmondta: a nőt augusztus 23-ára idézték be a kórházba a terhesség-megszakításra. A nő a beavatkozás után, másnap, otthonában még egy magzatot elvetélt, írja az MTI.

Sokminden felmerül bennünk, amikor olvassuk a hírt. Egyrészt az, hogy igen, már megint abortusz. Másrész az is, hogy tulajdonképpen ebben a tragédiában, ami bizony az, akárhogy tekerjük, öröm az ürömben, hogy a második magzat is elvetélődött. Kimondtam, ez van. Mert nyilván nem véletlenül került az anya a műtétre. Egészen biztosan komoly oka volt annak, hogy abortuszra ment.

Mindenki saját világnézete szerint ítélkezhet, vagy mondhat véleményt a dolgokról, azt mindenképpen meg kell látni, hogy az is tragédia lett volna, ha valakinek akaratán kívül kell hogy megszüljön egy gyereket. Aki történetesen lehet még sérült, beteg, hiszen ki tudja, hogy mi érte őt az abortusz alatt. Az pedig már csak egy kósza és tényleg csak kíváncsi gondolat, hogy vajon tudhatta-e az anyuka (mit anyuka, bocsánat, nő), hogy ikrei lennének? Vagy később derült csak ki, ily furmányosan? Esetleg pont azért nem vállalta őket, s ha egyedül lett volna megtartja? Mindenesetre sok kényes kérdés vetődik fel, amiket nem is biztos, hogy meg kell válaszolni, talán elegendő egy kicsit elgondolkozni rajta. Ilyen is az élet.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2007.08.29 13:08:40marywolf

    én annyiban módosítanám még a védekezés témát, főleg, ha tinikről van szó, gyereket egy fajta képpen lehet csinálni, minek is kell a tininek egyáltalán szexelni.

    Lehet kővel dobálni, meg kiakadni, de az abortusz előzménye azért mindig a szex. ok árnyalja a helyzetet hogy házas vagy nem, de ha nem házas és főleg ha még tini, akkor nem kell ám orrba szájba szexelni, utána meg leakadni, hogy jaj terhes lettem, mi lesz velem, persze az senkit sem érdekel, hogy a magzattal mi lesz.



    Ja, és hogy miért merek ilyen csúnya dolgokat mondani, mint hogy no sex bizonyos kor, körülmények között, én még nem meséltem el az életem, de mi a férjemmel nem szexeltünk az esküvő előtt és magunkon kívül még elég sok párt ismerünk, akik kibírták az oltárig. Ok, nálam szakma beli kötelesség is a rendezett élet, de egyre több olyan családot ismerek, ahol így élnek és én ezt tartom normálisnak.

  • 2007.08.29 13:09:06Eledh Laure

    Uhh, csak abortuszra ne kelljen mennem soha... Elítélem, de bizonyos esetekben tényleg szükséges. Például ha beteg a baba, akkor szerintem mindenképpen indokolt.



    A tinilányokhoz: sajnos talán tényleg kezd megoldássá válni az abortusz, nem látják át a következményeket. Felelőtlenek. De ehhez az is hozzátartozik, hogy minden terhes tini mögött ott van egy, jobb esetben két felnőtt ember, akik ezek szerint éppoly felelőtlenek voltak, mint a tinik. Igen, a szülők dolga, hogy 13-14 éves korukra a lányok és a fiúk is teljesen tudatában legyenek a tetteik következményeinek. Az egész a nevelés kérdése (eltekintve egy-két egészen kirívó esettől - megerőszakolták, stb.) Nem véletlen, hogy sem a nővérem, sem én, sem a barátnőink sosem jártak abortuszon...



    Egy apró mozzanat: valaki említette, milyen ordenáré módon bánnak az abortuszra várókkal. Most nyílhatna egy hatalmas vita az egészségügyről, de részemről csak annyit, hogy bizony nemcsak a terhességmegszakítóban, hanem sokszor másutt is ordenáré módon bánnak a beteggel. És igen, van sok-sok lelkiismeretes és kiváló orvos is, akik közben emberségesek. És olyanok is vannak, akik szakmailag a csúcson vannak, csak nem tudnak bánni az emberrel. És igen, sajnos van a harmadik csoport, akik "hentesmunkát" végeznek... Ők gondolom azok, akiket jól szituált szüleik bekényszerítettek az orvosira... vagy fene tudja.



    Ami azt illeti, én a hölgy esetéről nem hallottam, cska itt olvastam, nemigen tévézek. azért megdöbbentő, hogy ilyesmi történhet, de szerintem csak azért lett ekkora esemény, mert az egyébként durva orvosi műhiba abortusz közben történt, ami ugye alapból egy kényes téma.

  • 2007.08.29 13:21:07anita79

    EÜ dolgozó létemre elitélem azokat az orvosokat, nővéreket, adminisztrátorokat és itt akár fel is sorolhatnám a kórházak összes dolgozóját, aki embertelenűl bánnak a betegekkel.

    Elmondom, hogy én hogy jártam.: 12hetes ultrahang, ugyebár itt derül ki, hogy a picurnak van e valami fejlődési rendellenessége. Sajnos az orvosom szabin volt, így az éppen aktuális ultrahangozóhoz kellett menni. Fekszem az ágyon, közben a doki vizsgálat közben magyarázza az éppen ott lévő medikusnak, hogy mit is lát. Kezemet tördelve (első baba lévén) megkérdeztem, hogy ugye minden rendben van?????

    Az orvos válasza csak ennyi volt felháborodott hangon, hogyha valami baj lenne úgyis szólnék.

    Nos, ha velem, mint kolleganővel (bár csak egy szarpucoló nővér vagyok) így beszélt, akkor sajnos sejtem, hogy a laikusokkal hogyan. Sokszor szégyellem, hogy egészségügyi dolgozó vagyok.

  • 2007.08.29 13:27:06Eledh Laure

    Anita, ne mondd ezt, hoyg szarpucoló nővér... Most eszembe jutott, amikor 12 évesen kórházban voltam, volt egy kis nővérke, "csak" gyakornok volt, de ő mindig odaült mellém, amíg lázat mértem, és beszélt hozzám. a nővérkékről azóta is ő jut eszembe, holott találkoztam a másik véglettel is, aki egyrészt bénán adta be a karomba ültetett csőbe a gyógyszert, hogy fröcskölt a vér... Aztán a krízis áthidalása érdekében bedobott az ágyamra egy készlet huzatot, hogy húzzam át. (Fél kézzel, mert ugye a másikat nem hajlíthattam be...)

    De talán épp a negatívumok miatt emlékszem hatalmas szeretettel azon kevesekre, akik emberségesen láttak el... Úgyhogy hidd el, Anita, érdemes!!!

  • 2007.08.29 13:38:25anita79

    Eledh Laure: ez nagyon szép, de sokszor tényleg csak annak érzem magam, szeretem a munkám és sokszor kapok pozití visszajelzést betegektől és ez nagyon jól esik. Mindig úgy bántam a betegekkel ahogy azt én is szeretném, hogy velem vagy a hozzátartozóimmal bánjanak. Sokszor igen lenéző és megalázó pillantásokat is kaptam, de nem betegektő és nem a rokonaiktól. Sokszor éreztem ezekután azt, hogy bűn jól bánni a betegekkel. De én akkor is ilyen vagyok és nem változom senki kedvéért. Hazudnék ha azt mondanám, hogy nincs néha elegem az egészbő, de akkor sem a betegeimen töltöm ki a haragom.

  • 2007.08.29 13:40:26lii

    azt a hét-meg-a-nyolcát, arccal, (fél)névvel bevállalták a blikket. ilyen szituban jönne hozzám a bulvárkeselyű kamerával-diktafonnal, nem maradna feje. :o

    (istenem, és hurcolta magával szegénykét egy pohárban, mint corpus delicti-t... nincs az a kártérítési pénz, amiért én ezt...)

  • 2007.08.29 13:44:19Békanőci

    Sziasztok!Lassan egy éve olvaslak Titeket,de most hozzászólnék.Nem vagyok abortuszpárti,szerintem is a nem kívánt terhességet megelőzni kellene!(Másképp nem kívánt,ha a baba nem lenne egészséges.)Nem csak drága fogamzásgátló tablettával lehet tenni ezért,ott vannak a nem hormonális módszerek is(némelyik nem kerül semmibe-mondjuk nem is olyan biztonságos...).Az a baj,hogy sokaknak eszükbe se jut,hogy tenni kellene valamit... :(

    Mikor megismertem a férjemet azt mondta,hogy ritka példány vagyok,hogy még nem voltam terhes,mert ő még nem sok olyan nővel találkozott,akinek nem volt abortusza.Mindíg tettem ellene,mert tudtam,hogy ha teherbe esnék,akkor úgy érzem,nem tudtam volna elvetetni a babát.Mondjuk nem ilyen egyszerű,nem egy ember döntése,de valahol belehaltam volna...

    Márciusban született a kislányom,és a kórházban egy szobában voltam egy csajjal,aki ikreket várt,visszatartáson volt és örökbe akarta adni a kisfiút és a kislányt is.Úgy beszélt róluk,hogy "szedjék már ki belőlem a rohadt kölyköket,mikor lesz már ennek vége,miért nem vetettem el ezeket?",háát,gyomorforgató volt!Ja,és 26 éves volt,és a családja támogatta volna a babák nevelésében,a barátja is akarta őket.neki fontosabb dolga volt az életben,hogy elvégezze a boltvezetőit... :((

  • 2007.08.29 13:49:10Meni

    Én nem néztem utána a hirnek, hogy valójában (valójában? a média alapján?) mi történt. És nem is azon szörnyülködtem, hogy valaki elveteti a gyerekét. Erről is van véleményem, de nem ez jutott eszembe. Hanem ez, hogy hogy a büdös francba (bocsánat az erős szavakért) történhetett ez meg? És mi van az orvossal, aki nem vette észre, hogy van még egy baba? Hol a kórház felelőssége? Nem kártérités, meg ilyenek jutottak eszembe, hanem az, hogy sajnos soha nem fog kiderülni, hogy hibázott-e valaki és ha igen, akkor ki? Megint, mint mindig el fogják tusolni, és ez az orvos (is) dolgozhat tovább, mint eddig...Próbáltam beleképzelni magam az anya helyébe...borzalmas lehet....

  • 2007.08.29 13:50:29Leona

    anita: csatlakozom Eledh Laure véleményéhez.

    El tudom képzelni, hogy egyik-másik orvos lenézi a nővéreket, de a betegek nem. Egy rossz nővér nagyon meg tudja keseríteni a kórházban töltött időt, egy jó pedig elviselhetővé tehet bármit. Részemről egy fontossági szinten vannak a dokikkal.

    Mai napig leesik az állam egyik-másik nővér teljesítménye előtt, és igen, emlékszem azokra, akik kedvesek voltak velem (és azokra is, akik nem). Jobban, mint egyik-másik dokira.

    És ha vigasztal, a dokik a betegekkel is ugyanolyan lenézőek tudnak lenni. (És még a diploma sem számít ez ügyben, hogy ezzel visszautaljak egy régebbi vitára is... meg ezt éreztem ki a "csak egy sz.rpucoló nővér" kategóriádból)

  • 2007.08.29 13:54:12micisapka

    Amikor az első ultrahangon kiderült, hogy van valami a méhemben és a petezsákban is (növekvő magzat), utólag mókás visszagondolni, hogyan közölte mindezt az orvos: Hm, meg kívánják tartani? (reakciót summázva mosolyra vált) Akkor hadd gratuláljak!!!



    Kérdés: hány igenre hány nem jut? De nem is ez (a parttalan abortuszvita) lenne ennek a posztnak a szerepe, hogy miért is ment abortuszra a nő, hanem hogy milyen elmaszatolt híreket olvashatunk szegényről... Remélem, sosem kell sehova abortuszra bejelentkeznem, de ha jövő hétre a MÁVba lenne időpontom, elgondolkodnék.

  • 2007.08.29 13:57:55Leona

    Nem akarom a kedélyeket borzolni, de itt Szegeden már csuktak le nőgyógyit (ha jól emlékszem). De ahhoz naggyon durva dolgokat kellett már csinálnia. Valami olyasmi is rémlik, hogy abortált egy terhességet az anya tudta nélkül. Vagy többet is?

    Nem nagyon tudom, hogy is nézzek utána, mert a nevére nem emlékszem.



    Én azt nem értem, miért csak ilyen nagyon extrém esetekben történik bármi is? Ugyanakkor úgy gondolom, hogy az orvos is ember, tévedhet. Csak akkor ezt az orvos is érezze át, és inkább ellenőrizzen le egy adott dolgot kétszer, és ne az arroganciába fektesse a plussz energiáját/idejét.

  • 2007.08.29 14:02:22Meni

    Az a bajom, hogy annyira fosnak a kártéritési perektől (hogy precedens után mindenki be fogja perelni őket), hogy a kórház megvédi a hibás orvost akkor is, ha egyértelműen és talán nem is először hibázott. Nagyon nehéz szakma és iszonyat a felelősség (soha nem lennék orvos, pont emiatt), minden tiszteletem az övékké. De ha hibáztak, akkor igenis ismerjék el, és legyenek szankciók. Mondjuk egy évig csak egy tapasztalt kolléga jelenlétében vehessen szikét a kezébe, vagy mit tudom én...

  • 2007.08.29 14:02:37anita79

    Leona, Eledh Laure: sikerült megbőgetnetek :-))))

    A terhesség miatt érzékenyebb vagyok egy kicsit, de nagyon jól esett amit írtatok. köszönöm

  • 2007.08.29 14:07:17Leona

    Meni: ha ennyire fosnak, akkor oldják meg házon belüli retorziókkal, ahogy írtad. De ha vki folyton megússza a hülyeségeit, nem csoda, ha egyre nagyobb lesz az arca, nem?

  • 2007.08.29 14:08:23Leona

    Anita: ne ríjjál!!!!

  • 2007.08.29 14:16:33anita79

    Leona: oké :-))



    Sajnos tényleg az a nagy baj, hogy a magyar ember nem mer lépni, vagy csak nagyon kevés, és így el tudják tusolni az ügyeket. Nem vagyunk tökéletesek, mindenki hibázhat, de az akinek emberéletek vannak a kezében, annak többször is meg kéne győződnie, hogy amit csinált azt jól csinálta-e.

  • 2007.08.29 14:23:00Meni

    Dehogynem Leona, tökre egyetértünk. Csak azért tartom jobb ötletnek a nyilvánosság előtt zajló, államilag ellenőrzött felülvizsgálati rendszert, mert igy elkerülhető, hogy a "főorvos úr jóbarátja" ne kapjon felügyeletet a háta mögé...Mondjuk más kérdés, hogy vajon ki választ szülésnek egy olyan orvost, akire "vigyázni" kell...bár az meg az én jogom, hogy tudjam, hogy ki milyen szakmai előélettel rendelkezik

  • 2007.08.29 14:56:00gida

    Leona, az a sztori durvább volt ennél sokkal. Mármint a nőgyógyász lecsukása. A doki egy általa kidolgozott, szabadalmi bejegyzés alatt álló módszert javasolt a nőknek meddővé tételre. (A meddővé tételre a nők önként jelentkeztek.) Aztán az egyik páciensről kiderült, hogy a beavatkozás ellenére teherbe esett, ezért gyógyszereket adott neki, amitől a nő elvetélt anélkül, hogy bármit tudott volna a terhességéről, ugyanis a doki nem szólt neki. Egy másik nőnek rendszertelen vérzés, vagy mi miatt fordult hozzá, kiderült, hogy terhes, neki is gyógyszert adott, hogy elvetéljen, és neki sem szólt a terhességről. Két évet kapott.

  • 2007.08.29 15:12:10Borcsika

    No én azt gondolom, hogy a csajszi is megér egy misét. Nem vagyok vad abortusz ellenes, de ha ez is történt vele, mi a fenének kell ezt világgá kürtölni. Ettől tényleg hányok, amikor mások tragédiáját használják fel a pletykából élők. A másik ami szintén ingerel, hogy ezek az emberek azt gondolják, hogyha ilyen nagy a hírverése egy-egy ilyen ügynek, akkor majd ha ők kártérítésért folyamodnak, akkor a kórház azonnal fizetni fog, vagy ha bíróságra megy, akkor majd a bíró azonnal a javukra ítél. Hát ez na így van. Azért kíváncsi lennék a "magzat" szövettani eredmányére.

  • 2007.08.29 15:24:09Cake-

    anita79 2007.08.29 13:21:07



    Csak annyit fűznék hozzá, hogy vannak olyan ártalmak, pl spina bifida vagy mikrokefalia, ami nem a 12. hanem a 18-20. hét környékén derül ki, a genetikai ultrahangon, jellemzően nagyon magas AFP utan. Ha valaki ekkor dönt úgy, hogy mégsem tartja meg, azt valahogy meg tudom érteni, annak ellenére, hogy nem vagyok abortuszpárti.



    Ja , és ne szégyelld, hogy egészségügyi dolgozó vagy. Annak kellene szégyellnie magát, aki ilyen lekezelő az amúgy is kiszolgáltatott pácienssel.



    Micisapka:

    Az én dokimnak fel sem kellett tennie a kérdést, hogy meg akarjuk-e tartani, mert amikor először mentem hozzá, akkor az első kérdésére, hogy "Mi a problémája?", azt válaszoltam, hogy nem probléma van, hanem úgy néz ki, végre sikerült teherbe esni. A mosolyra váltás az megvolt.:)



    Eledh Laure, Okoska:

    Szerintem is a szülő felelőssége.

  • 2007.08.29 15:49:04Judit

    Elgondolkodtató szerintem az orvos(ok) felelőssége is és nem csak ezzel az esettel kapcsolatban, sajnálatos módon!

    Egy barátnőm kislányára kengyelt tettek fel, mert felmerült a csípőficam gyanúja. Az orvos -talán mert sietett, vagy esetleg gyakorlatlan volt- röntgenfelvétel és UH segítség nélkül, csak úgy "érzésre" állította be a kengyelt. Kell-e mondanom, hogy rosszul? 4 hónapig volt fenn a kengyel a kislányon és a vápa rosszul rögzült.

    Pár napja volt a baba csípő-helyreállító műtétje, melynek során a combcsontot el kellett vágni ahhoz, hogy a rosszul rögzített ízületet helyre lehessen tenni.

    Szerencsére a műtét jól sikerült, de a kislány lába mindig rövidebb lesz néhány centivel és kb. 10 éves kora körül szükség lesz egy újabb műtétre.

    Szóval, engem néha valóban megrémít az a tudat, hogy legyen szó fogfájásról vagy agyműtétről, maximálisan ki vagyok szolgáltatva és kénytelen vagyok bízni az orvosban, hiszen mi mást is tehetnék, lévén, hogy én nem vagyok orvos.

    Itt jegyezném meg azt is, hogy minden tiszteletem az orvosoké és nekem személy szerint eddig rossz tapasztalatom nem volt szerencsére.

  • 2007.08.29 16:41:46anita79

    Cake-: "vannak olyan ártalmak, pl spina bifida vagy mikrokefalia, ami nem a 12. hanem a 18-20. hét környékén derül ki, a genetikai ultrahangon, jellemzően nagyon magas AFP utan. Ha valaki ekkor dönt úgy, hogy mégsem tartja meg, azt valahogy meg tudom érteni,"

    Teljesen egyetértek ezzel az állásponttal. (Ezek a vizsgálatok még vissza vannak nekem, hétfőn lesz AFP.)

    Én csak azzal az abortusszal nem értek egyet amikor egy nő azért lesz terhes mert "lusta" volt védekezni.

  • 2007.08.29 19:09:58B-

    anita79: szerintem a beteg annak a leghálásabb, aki "kipucolja a szarból", hogy a szavaidat használjam. Amikor a szülés után pár órával a nővér segített tiszta fehérneműt venni, betétet cserélni, kiszedte alólam a véres lepedőt (gyakorlatilag ő húzta rám a bugyit), komolyan visszaadta a hitemet nem csak az egészségügyben, de az emberiségben is! Öt perccel előtte még alvadt vérben feküdtem, utána tisztán, felfrissülten totyogtam ki a vendégeimhez. Az ilyesmit az ember sosem felejti el, és minél kínosabb dologból kell kivakarni, annál hálásabb érte! Azelőtt sosem volt alkalmam megtapasztalni, hogy egy vadidegen ember ilyen kínos helyzetben ilyen természetesen, kedvesen segíthet, úgyhogy elég mély benyomást tett rám. Lehet, hogy a betegek nem köszönik meg, mert annyira zavarban vannak közben, de az biztos, hogy sokat jelent számukra az ilyen segítség!

  • 2007.08.29 19:28:25anita79

    B-: ez így van és nagyon jó ilyen véleményeket olvasni.Néha tényleg elkenődtem, de egy egy beteg köszönömje, vagy csak egy hálás kézszorítása újra erőt szokott adni. (már nem dolgozom, táppénzen vagyok)



    Most láttam a tv-ben a riportot.

    1. a csajon nem nagyon látszik, hogy megviselte volna a dolog

    2. a pasijának igencsak maffiózó feje van

    De ezek csak a meglátásaim.Kíváncsi vagyok, hogy mi is lesz ennek az ügynek a vége.

  • 2007.08.29 19:46:01tyúkanyó

    Szia mindenkinek.Nem olvastam végig az összes kommentet,így ha ezt már valaki leírta előttem,akkor bocsika. Ha valaki védekezés nélkül szexel és itt a gumira gondolok,akkor annak nem csak egy nem kívánt terhesség lehet a következménye, hanem akár egy fertőzés is, és még mázli,ha kezelhető.És az a legrosszab,ha esetleg egy HIV fertőzésre akkor derül fény,amikor már az egykori felelőtlen lánynak,fiúnak gyereke születik.Ez is benne van a pakliban.:-(

  • 2007.08.29 21:28:53sony

    gyermek2: Hihetelen szerencsés csajod van :)

  • 2007.08.29 22:07:31ready_real

    Szerintem amely gyereket nem akarják megtartani, ahol felmerül az, hogy abortálni kéne, azt jobb is ha abortlálják . Én már csak tudom...

    És így nem ekrülhettem el én sem a sorsom...

  • 2007.08.29 22:09:20ready_real

    anita79: a "lustaság" sok mindenből fakadhat. Mert mondjuk nem bírja a szervezete a tabit és egyéb fogamzásgátlókat.

    Nekem azok közül (4et próbáltam) egy se vált be.

    Gumi is csúszott már le.

  • 2007.08.30 00:06:11pupy

    Sziasztok!

    Bocs a belepofért.

    Ikresedés 2 hétig történhet.

    "A fogamzás utáni 14-16. nap között történő kettéválás már nem tökéletes, ilyenkor alakulnak ki az összenőtt un. sziámi ikrek."

    /Métneki Júlia : Ikrek könyve/

  • 2007.08.30 08:11:30Gesztenye

    Most volt a mokkában a riport. Azt mondták, hogy mivel nem akarnak gyereket, ezért ismét az abortusz mellett döntöttek. Azóta is azon töprengek, hogy mit érthettem el.

    Nem tudom, hogy hogyan zajlik egy abortusz, nem tudom, hogy mit látnak közben, mennyi minden jöhet még ki utána. De szerintem a leggondosabb kezelés mellett is lehetnek komplikációk.

    Egyébként meg lehet venni gumit vagy tablettát! Most szembesülhettek a "módszerük" embertelenségével.

  • 2007.08.30 23:13:00tigrincs

    Ma voltam Un-n és holnap megyek abortuszra. Nem hittem, hogy ez valaha megtörténik velem. A petezsák 26x16 mm. Ez hét hetes terhességnek felel meg. Csakhogy nincs benne baba. Én ilyet még soha nem hallottam. Azt mondta a dokim, hogy be kel fejezni a terhességem. Ami nincs is. Egyszerűen nem is értem. Úgy akartunk egy babát. Ha nem maradok terhes elfogadom, ha elmegy a terhesség azt is. De ez annyira tébolyító.

    Ja és nem tudok szörnyűbbet elképzelni egy abortusznál. Tudom, hogy nincs babám akit bántanék, szóval aszem csak magamat sajnálom.

  • 2007.08.30 23:30:36Csöre

    Szia Tigrincs! Jaj, nagyon sajnállak. Igen, sajnos van olyan, hogy elindul, majd nem fejlődik tovább a terhesség. Egyébként hányadik hétben vagy (lennél)? Ez úgy van, hogy beágyazódás után kettéválik a sejtek útja: egyik részükből fejlődik a petezsák, a másik vonalon maga a baba. Nálad ez nem indult meg, így van egy "adag sejt", melyek genetikailag "mások", mint a tieid, de azokból már önmagában nem fejlődik gyermek. A terhességed záros határidőn belül vetéléssel magától véget ért volna akkor is, ha nem mész (veszik észre) UH-ra. A terhesség mesterséges befejezésével meggyorsítják a folyamatot, hogy gyorsabb, zökkenőmentesebb legyen a felépülésed. Kívánok ehhez sok erőt, pihend ki Magad, és következőre sikerüljön a nagyon is várt kicsi baba!

  • 2007.08.30 23:51:20Guruljka

    tigrincs, nem is tudom mit mondjak. Minden jót Neked és tényleg ne keseredj el. Szerintem ne úgy gondolj rá, mint abortuszra, mert nem az. Nincs magzat, úgyhogy abortusz sem lehet. Teljesen normális, hogy sajnálod magad. Sírj egyet ha az esik jól és aztán minnél előbb lépj tovább. Tudom könnyen beszélek...

  • 2007.08.31 07:40:46druantia

    Tigrincs, én nem tudok semmi okosat mondani, csak azt, hogy én is nagyon sajnálom és együttérzek veled :(. Guruljkának igaza van, próbáld meg nem abortuszként felfogni a dolgot, hiszen nincs baba. Inkább egészségügyi kaparásnak kellene hívni, ami veled történni fog, ez tényleg az, amikor inkább műtétnek hívja az ember, mint abortusznak. Talán így könnyebb lesz egy kicsivel. Te nem tehetsz semmiről, nem a te hibád. Fizikailag hamar túl leszel rajta, és remélem, lelkileg is sikerül gyorsan a helyére tenned a dolgokat. Sok szerencsét és erőt, Tigrincs.

  • 2007.08.31 07:50:43jidele

    :(

  • 2007.08.31 11:16:13Tish

    :(

  • 2007.08.31 11:58:16Aurin

    Tish!

    tudom, nem ide vág, de ment mél képekkel!

    megkaptad?????

  • 2007.08.31 13:04:24Eledh Laure

    ready_real 2007.08.29 22:09:20 anita79: a "lustaság" sok mindenből fakadhat. Mert mondjuk nem bírja a szervezete a tabit és egyéb fogamzásgátlókat.

    Nekem azok közül (4et próbáltam) egy se vált be.

    Gumi is csúszott már le.





    Persze, csak ha a gumi lecsúszik, az elég ritka, és erre az esetre van feltalálva az esemény utáni. Mert leeshet, kilyukadhat, bármi. De ezek feltűnnek, ha valaki odafigyel, és a 3 napos tabi még mindig jobb, mint egy kész magzat kikapartatása. Lényegében ugyanaz történik persze, csak hormonálisan vezérelve és azért különbséget tennék agy 9 sejtből álló szedercsíra és egy 2 hónapos magzat közt...

  • 2007.08.31 14:03:17Alvomacko

    Én a többszöri abortuszon átesett nőket már csak azért is sajnálom, hogy képtelenek felfogni a tetteik következményét, akaratgyengék és ostobák.

    A tinik meg azért sajnálatra méltók, mert nincs mögöttük esetleg megfelelő, odafigyelő, felvilágosító szülői háttér. De némelyiket meg azért, mert hitta a partnerének vagy éppen nem hitt abban, hogy ez vele is megeshet.



    Amúgy meg nem ítélkezem, mert én józanul, abortusz nélkül megúsztam idáig. De van két kamaszgyerekem, akikkel az én felvilágosításom, odafigyelésem, szeretetem ellenére még történhet bármi. És utálom, ha majd magunkat felmentem (mert a legtöbb ember automatikusan ezt teszi), hogy mi egészen más eset vagyunk és az nem is úúúúgy volt.

    Külöben meg elítélem és kicsit meg is vetem azokat az embereket, akik kritizálnak másokat, majd a következő pillanatban ugyanazt a hibát vétik, de kimagyarázzák magukat, hogy ez az eset egészen más volt, és jogosan tették ezt vagy azt.

  • 2007.08.31 14:34:12huncutkata

    Eledh Laure

    azért az esemény utáni tabletta sem biztos védekezési módszer, én időben vettem be, és most itt piheg melletttem a 3 hetes "esemény". Akinek természetesen nagyon örülünk és imádunk és nagyon jó, hogy van. :)) (csak azt a 4700 Ft-ot sajnálom, amibe a gyógyszer került...)

  • 2007.08.31 14:35:05ready_real

    Ha már megtermékenyült a petesejt... Akkor azok szerint , akik ettől számítjáka magzat létezését, akkor mrá a 3 napos tabi is ugyanúgy abortusz....

    Azért azt a "kaparást" elég humánus módon végzik már, nem úgy, mintahogyan középiskolában rémisztgetik azzala filmmel a gyerekeket.



    1 abortuszom nekem is volt. Nem tudtuk volna megtartani, szülőkkel nicns jó viszony, haza nem mehetünk, főiskolát élbehagyva, 0 ft jövedelemmel meg bátor az, aki bevállal egy gyereket (koliba ráadásul... albira nem lett volna pénz)

    MEgszakítással védekezünk azóta is, mert a tablettáknak nsúlyos mellékhatásai voltak, de csak legyintettek rá a dokik. Gumi nem megy fel tövig, szal az se jó.

    Tudom, hogy nem biztonságos, 25/100 az arány, ezért sokszor más módon szerzünk örömet a másiknak, főleg félidő táján.

  • 2007.08.31 14:36:53ready_real

    Lemaradt, hogy 5 hetesen végezték el.

    A tabik mellékhatásait meg nem ecsetelném, 4 tabi elég volt , nem leszek többet kísérleti nyúl...

  • 2007.08.31 14:44:38pupy

    tigrincs

    Sajnálom ami veled történt, tudom mit érzel. Velem is ez történt 4 éve. Nagyon szerettünk volna babát, a második uh-n derült ki, hogy elhalt. Nekem is műtétre kellett mennem másnap.

    Nagyon rossz érzés volt, azt gondoltam miért pont velem történt meg.

    Pár hónappal később viszont kárpótlásként két pocaklakót kaptam.

    Tudom hogy nehéz most másra gondolni, de próbálj meg előre nézni és meglátod nemsokára kopogtat a gólya.

  • 2007.08.31 16:06:41eszter

    tigrincs, :(( sok erőt!

    Sajnos az üres petezsák elég gyakori, tényleg olyan "nemigazi" terhesség. Én mindig (4X) korán mentem UH-ra, és mindig mondta a doki, hogy "2 hét múlva meglátjuk, hogy baba is van-e benne, addig ne bontsatok pezsgőt". Nekem is sok ismerősöm járt már így.

    Veled vagyunk, gyere vissza terápiára hozzánk, kigyógyítunk.

  • 2007.08.31 16:20:16Tjuca

    Tigrincs!



    Ez nem abortusz, hanem küret. Ugyan a neve megkésett vetélés, de semmi köze a művihez, ne is gondolj rá így!

    Sajnos viszonylag ritka, hogy spontán lezajlik a vetélés. Sok erőt, kitartást! Ha van kedved gyere a babanet.hu -> társalgó -> fogamzás-> "spontán vetélés, missed ab" itt beszélhetsz róla c. topikba. Én nyitottam, és ott mindenki olyan, aki már átesett vetélésen. Nem lesz könnyű a köv pár hét, de hidd el, ami késik nem múlik, jönni fog az a baba. :-)

  • 2007.08.31 18:21:56ready_real

    Tjuca: sajnos a küretesekre ugyanúgy csúnya szemmel tekint jópár orvos... :(

  • 2007.08.31 19:03:05anita79

    Eledh Laure: Te hogy neveznéd azokat a nőket akik tudatában vannak annak ,it is művelnek, hogy a védekezés nélküli sexnek igenis lehetnek következményei???????

    Én az ilyet finoman és nőiesen LUSTÁNAK nevezem, meg persze felelőtlen libáknak.

  • 2007.09.01 11:04:43tigrincs

    Na itt vagyok megint. Most uis pihenek.

    Szóval a nyáron volt hatéves a fiam és azóta nem jött össze a tesó. Ezen a nyáron kerestünk egy erre szakosodott orvost-klinikát. Bejelentkeztünk, az első elbeszélgetésen túl voltunk és megbeszéltük, hogy két nappal a menses után megyek vérvételre. Csakhogy nem jött meg. Aztán megvolt a pozitív teszt, és annyira örültünk. A dokit hívtam, hogy mikor mehetek UH-ra. A hatodik héten voltam először. Már akkor se bíztatott, de azt mondta várjunk egy hetet. Mert hét hetesen már egyértelműen látszani kell a szívműködésnek. De bizony nem látszott. Így hát tegnap altatásban szépen rendet raktak odabenn :-((

    Remélem a következő terhességre nem kell ennyit várnom. Az orvos szerint jó jel, hogy összejött még ha így is végződött.

Blogok, amiket olvasunk

SZUBKULT 3 világhírű márka, amit migránsok virágoztattak fel

Három olyan világhírű márka pálfordulását mutatom be, amelyeket a közelmúltban bevándorló tervezők keltettek újra életre.

PSZICHOLIGHT Így állj neki a befejezetlen dolgaidnak

Sok befejezetlen és abbamaradt dolgunk van az életben. Nekem is van vagy féltucat. Egy személyes példán keresztül mutatom be, hogyan gyűrhetjük le ezeket, ha ismerjük az útközben felmerülő buktatókat.

LINGOHOLIC Két szuper trükk német (vagy más) névelőkhöz

Ha sosem értetted, hogyan lehetséges megtanulni minden egyes főnévről, hogy milyen nemű, most mutatok két olyan módszert, ami sokszorosára növeli az esélyeidet!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta