SZÜLŐSÉG

Terhesnapló: a macskának mennie kell?

2007. augusztus 23., csütörtök 09:59

A tegnapi macska-gyerek képek erősen elgondolkodtattak engem is, régóta foglalkoztat ugyanis a kérdés: mi lesz a macskával a gyerek születése után. Ha az embernek hamarabb van állata, mint gyereke, teljesen egyértelmű, hogy az állatot halálra kényezteti, ezért az joggal hiszi azt egy idő után, hogy mi, nagy teremtmények nyilván arra vagyunk, hogy őt kiszolgáljuk, mint ahogy az egész lakás, és annak minden berendezése az ő kényelmét hivatott szolgálni.

Szerencsére Zazi mindezekért cserébe legalább jó macska, a babakocsiban is mindössze egy éjszakát töltött, és az igen erélyes hadonászásra megértette, hogy az nem az övé. A szép gömbölyű bébihordozóba ezek után már bele sem ment, csak kívülről szagolgatta.


Előre rettegtem, hogyan leszek képes az ágymeleghez szokott macskát télen kizárni a kertbe, a nemrég nálunk járó állatorvos azonban megnyugtatott, higgyem el, a macska magától fog eltűnni, rettegni fog ugyanis az ordító csomagtól. Ez az elmélet igazán tetszett, ráadásul eszembe is jutott egy ismerősöm, aki mondta, hogy a gyerek születése óta a macska az ágy alatt éli az életét, és csak éjjel jön elő.

Az állatorvos azonban ezek után egy másik elmélettel is előállt, amit azóta is döbbenten emésztünk. Azt tanácsolta ugyanis, ha a bébi három hónapos lesz, szedjük elő a Zazit és eresszük be a gyerekszobába, hadd kapja el a bébi a bélférgeket. Mint mondta, előbb-utóbb a homokozóban úgyis elkapná, és igazából minél hamarabb, annál jobb. Szerinte ugyanis az a gyerek, amelyik csecsemőkorában férges lesz, garantáltan nem lesz soha allergiás semmire, és boldog élete lesz.

Nem mondom, hogy az elméletben nincs igazság, hiszen a leendő apuka nálunk is allergiás, én viszont, aki nagyamamámnál a tyúkudvarban kúsztam a porban, és disznóvágáskor kilószámra ettem a nyers húst, teljes egészében megúsztam ezt a kórt. Ennek ellenére úgy gondolom, egy szülő sosem tudná direkt megfertőzni a gyerekét valamivel, főleg nem több méteresre megnövő bélférgekkel. Akkor már inkább a homokozó.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2007.08.23 11:48:25wickedszti

    Nálunk Macska, Kutya oltva, fél évente féregtelenítve, már csak az ő érdekükben is :) A Macska nem is szeret az ágyunkban aludni (ez jól is van így, mert tuti jó helyen van az ágy), a Kutya meg az ágy mellett alszik.

  • 2007.08.23 11:52:56nagbri

    Nálunk egy héttel előbb érkezett a macska a házba, mint ahogy kiderült, hogy terhes vagyok a második manóval. Macska maradt, beoltva féregtelenítve. Nagyobbik imádta! Én meg mentem toxoplazma vizsgálatra, ahol kiderült, hogy már átestem a dolgon, így nincs gond, de azért kéthavonta vért vettek!

    Gyerkőc egészséges! Macska viszont a jóidővel, mivel kertes házban lakunk, kiköltözött. Önként! Felfeszítette a szúnyoghálót és meglépett! Két napig hajkurásztuk! Aztán fürdés, majd egy nap múlva újra meglépett! Jobban szeret odakint! Nem tudom, ha jön a hideg, majd hogy dönt! Viszont a kutyával nagy haverok lettek! :-)

  • 2007.08.23 11:54:43hnora

    Külön írom le, mert nagyon FONTOSnak tartom.

    A macskák a csecsemőre fekhetnek, és megfojthatják, ez nem legenda, kéretik komolyan venni. Nekem is voltak macskáim tizenéves koromban, velük aludtam. A megfojtósdi veszélyt azóta veszem komolyan, mikor egyik hajnalban arra ébredtem, hogy nem kapok levegőt, mert valami nyomja a torkomat. Kedves macskám a mellkasomon aludt, a gerincét a torkomnak támasztva. Persze fogtam, és finomnak nem nevezhető mozdulattal eltávolítottam, de egy pici baba szinte védtelen...

  • 2007.08.23 12:26:26másutt

    hnora, szerintem a csecsemonek a bolcsoben (kisagyban) a helye.

    sokkal tobb pici csecsemo serul, hal meg azert, mert a szuleivel aludt, vagy nem megfelelo helyen, mint amennyi egy macskaval alvas miatt serul meg.

    kutya viszonylatban ugyanaz.

    en meg olyan macskat nem lattam, aki egy rendes, magas bolcsobe kisagyba beleugrana egy gyereket megfojtando, bar nem ismerem a statisztikakat....

    amikor a gyerek eleg nagy ahhoz, hogy arrebb gurulhasson, ha baj van, akkor alhat rendes agyban, avagy szulokkel...macskakkal, kutyakkal...

    szerintem.

  • 2007.08.23 12:33:56hnora

    A macska nem a gyereket akarja megfojtani, hanem keresi a meleget. Nemhogy egy kiságyba, a 2 méteres szekrény tetejére is felmennek.

    Moon írta fentebb: "A gyerek erkezese elott kivancsisagbol ugrott mindig a kisagyba,... "

  • 2007.08.23 12:40:09manci

    Dr. William Sears: Éjszakai gondoskodás című könyvből:



    "Azoknál a csecsemőknél, akiket veszélyeztet a bölcsőhalál, a természetes gondoskodás (az igény szerinti szoptatás és az együtt alvás) csökkenti a bölcsőhalál kockázatát.



    Szóval nem kéne mumust csinálni az együttalvásból, szerintem. Valszeg a macskákból sem.

  • 2007.08.23 12:41:56jidele

    másutt, arról, hogy a gyereknek hol a "helye", nem vitatkoznék, mindenki úgy csinálja, ahogy jónak látja.

    DE:

    -a macska biza belemegy a kiágyba-lásd moonéknál-nyilván nem a gyereket akarja kinyírni, de ettől még okozhat neki maradandó sérülést, vagy, ne adja az ég, meg is ölheti

    -A szülővel alvásnak megvannak a szabályai, marhaság, hogy a szülő ráfekszik a gyerekre, hacsak nincs alkohol-drog-gyógyszer hatása alatt

    -a baba bizony nem csak a bölcsőjében tentikél, hanem pl. játszik a földre tett játszószőnyegén/járókában/hintaszékben, akármiben. Egészen ici-pici korától kezdve. És hiába tud megfordulni, egy kifejlett macskát nem tud lelökni magáról.

    -nekem továbbra is az a bajom, hogy a kisbaba nem tudja, hogy épp mit csinál (önkéntelen rúgkapálás, markolóreflex, stb). Ezt tartom veszélyesnek, mert nem hiszem, hogy elvárható egy ákattól, hogy egy üvöltöző csomaggal, aki belekap a szemébe, kedves legyen

  • 2007.08.23 12:42:11szeszter

    állat a házba nem való. 1. állatkínzás 2. hülye ciilizációs szokás az x.-en is állatot tartani, amelyiknek nem az a természetes környezete.



    Én nagyon nagy állatbarát vagyok, de nekik kint a helyük.



    jöhetnek a kövek.... :)

  • 2007.08.23 12:59:00gida

    Az én lányomra ráfeküdt anyámék macskája, amikor a babakocsiban a teraszon aludt a bébi. Tulajdonképpen nem volt veszélyes, mert a lábára feküdt, de fekhetett volna máshova is. Viszont anyám résen volt, ő – azt állítja – tudta, hogy ilyen előfordul. Azóta a macska nem próbálta újra, valszeg emlékszik rá, hogy mit kapott anyámtól.

  • 2007.08.23 13:00:27Alvomacko

    szeszter: én sem tudok állatot tartani a lakásban. Egyelőre. Mert úgy érzem, hogy nem tudom neki megadni mindazt, amire szüksége van. Pl. rengeteg mozgás, megfelelő élettér. Az eddigi életformánkban este 7-8 előtt nem voltunk otthon. A gyerekek anyunál tanultak, utána edzés. Reggel 7 órakor meg már nincs otthon senki. 12 órára magára hagyni egy állatot... háááát az állatkínzás.

    De bevallom, ha valamiért egy napon magamra maradok, akkor tuti biztos, hogy lesz majd állatom. Mert akkor majd meg tudok neki mindent adni.

  • 2007.08.23 13:20:04mazsola84

    Én is nagyon-nagyon szeretem az állatokat, bár inkább kutyás vagyok. Ettől még nem tudom elképzelni, hogy egy kisbaba együtt aludjon az állattal. Miért kéne egy csecsemőnek kutyával-macskával aludnia?

    A kisgyerek bármikor tehet egy olyan önkéntelen mozdulatot, amit az állat támadásnak vél, és kész a baj. Szerintem kisgyereket állattal egyedül hagyni, akár két percre is, iszonyú felelőtlenség.

    Arról nem is beszélve, hogy a cumisüveget sterilizálni kell, de ha kutya-macskaszőr kerül a gyerek szájába az nem baj?

  • 2007.08.23 13:24:02Lillatoma

    Moon: elmondanád bővebben ezt a narancsos dolgot? ilyenről még nem hallottam...

  • 2007.08.23 13:27:28eszter

    amott is írtam, nálunk is résen volt a nagymamám, amikor nagynénémet fojtogatta a ráfekvő, amúgy tök jószándékú cica. Ezzel tényleg vigyázni kell.

    Amúgy sztem aki felelősségteljesen tart állatot, és felelősségteljesen várja a gyermekét, az símán össze tudja egyeztetni.



    Nálunk is csak a kertben lehet a cica, de ha kimegyek a gyerekkel (márpedig kint vagyok mellettük, főleg ha a másféléves állatkínzásba kezd), akkor hagyom, hogy kedvükre barátkozzanak. Még egy kisebb karmolást is tapasztaljon meg.



  • 2007.08.23 13:58:03cantaloupe

    Lanyok, FONTOS!!!

    Van egy olyan spray, amit ha rafujsz a kuszobre, butorra, a macska nem megy ra. Ember szamara nem erezheto a szag egy ido utan, de a macska erzekenyebb ra.

    Nalunk tegnap bolintott ra a parom a cicara, telen elmegyunk egy hosszabb utazasra, majd megvesszuk. :)

    Nalunk ket szint van a hazban, igy a lepcso elso 3-4 fokara permetezek majd, es nem megy a felso szintre, ahol a halok vannak.

  • 2007.08.23 14:09:29cantaloupe

    Amugy szabad levego tenyleg kell a macsekoknak is. Baratnom falun nott fel, nekik a cica egereszo haszonallat volt, nem hazi kedvenc kosarkaban, kitekattal etetve. :) O mondta, hogy a cicaiknak alig hullott a szore, ha telen bent is voltak.



    Mondjuk egyutt nem aludnek egy allattal sem. De lakotelepen felnove nem lehetett kisallatom, es most ezert szeretnek ennyire.



    Meg senkinek nem steril a padloja a nap 24 orajaban, emberi hajszalak is lehetnek a foldon, nem? A macskaalmot meg nyilvan oda kell tenni, ahol a kicsi nem pancsol bele. Kesztyu, meleg szappanos vizzel valo kezmosas, kezfertotlenites, es nem lesz semmi gond. Nem muszaj igenytelennek lenni, csak mert haziallat van. Van, ahol nincs, megis minden ragad a kosztol.

  • 2007.08.23 14:24:03mazsola84

    Bevallom őszintén sosem értettem és máig sem értem a "szoba cica" kifejezést. A macska bár domesztikált állat, megvan az igénye az éjszakánkénti vadászatra, csavargásra. Nem tudom felfogni, hogy egy ilyen természetű élőlénynek olyan jó dolog egy lakótelepi lakásban. Meg úgy egyáltalán egy lakásba bezárva. Lehet, hogy ezzel most nem leszek népszerű, de nekem ez nem fér bele.

  • 2007.08.23 14:38:33másutt

    mazsola, nekem perzsa macskaim voltak sokaig, az utolso ilyen, egy lanycica soha nem ment ki, akkor sem, amikor kertes hazban laktam. megallt a teraszajtoban, nezett kifele, majd bement aludni a heverore. most anyamnal lakik, egy 3 szobas lakasban es az erkelyre se megy ki. olyan a termeszete. viszont mindig imadott ablakparkanyokon hevereszni es kinezni, biztos tavolsagbol nezni a vilagot.

    megmaradt macskam, egy majdnem 20 eves him hazimacska mindig kijart, amig kertes hazban laktam, kiment napozni, ejjel vadaszni, stb. Most igy, kb. a 16. szuletesnapja ota, mivel napi kb. 25 orat alszik, nem erdekli a dolog. asszem nyugdijba ment az egerektol.



    egy 6-7 honapos hancurozo hazimacska kiscica teljesen mas tema, mint egy nyugdijas macska vagy egy tenyesztett peldany.

    a macska szo sok mindent takarhat...

    egy vad pici macskat en sem tartanek most... sot most ugy erzem jelen eletvitelemnek jobban megfelel egy nyugodtabb hazikedvenc.



    A kovetkezo macskam (is) adoptalt lesz, valszinuleg menhelybol, minimum 5-6 eves es ivartalanitott.

    nagyon jol elvannak lakasban, es szamomra felbecsulhetetlenul sokat adnak az eletemhez.

  • 2007.08.23 15:13:02Csöre

    Abban a dokinak igaza van, hogy az immunrendszer allergiáért felelős része valóban egykor a makroszkópikus paraziták (é: férgek) elleni védelmet szolgálta. Ezért nincsenek (ill. kevesen vannak) allergiások a harmadik világban. Nekik uis bélférgeik vannak. Ja meg a macsektól nem a méteresre növő galandférget szokás elkapni (azt inkább a sületlen disznóhúsból vagy a mosatlan salátáról), hanem ilyen kicsi fonálférgecskéket. De azért direkt nem uszítanám rá a pár hónaposra.



    (Mellesleg: ezeket a kicsi férgeket legesleginkább az oviban kapják el egymástól, ugyanis akkorra már elérik a kezükkel a popsijukat, de még nem biztos, hogy kezet is mosnak. Intő jel, ha sokat vakaródzik egy gyerek -- mmint a fenekét vakarja.)



    Allergia megelőzésére viszont jó módszer, ha már a kúszó-mászót is hagyjuk tiszta (tehát nem állasti/emberi ürülékkel szennyezett) talajon turkálni. Az ártalmatlan talajbaktériumok ugyanis kiválóan trenírozzák az immunrendszert.



    A toxoplazma fertőzéssel pedig tényleg csínján, várandósan! Sajnos testközelből tudom, milyen következményei lehetnek egy magzati fertőzésnek. (A tesóm 18 évig viselte magán a következményeit.) És az a faramuci, hogy én pl. kiskoromban minden szembejövő kóbor kismacskát összepuszilgattam, aztán mégsem vagyok védett.

  • 2007.08.23 15:43:57borsika

    Szerintem ha valaki gyerekkorában folyamatosan együtt él egy cicával nagyobb eséllyel kapja el a kórságot, mintha csak minden szembejövő macsekot simogat meg: tehát a jelsz macskát minden lánygyereknek - de a fiúknak sem árt

  • 2007.08.23 15:51:27Alvomacko

    OFF

    Csöre: mi van veled? Olyan régen nem jártál már erre!

    ON

  • 2007.08.23 16:12:56tigrincs

    Szerintem a tegnapi hozzászólásokból is az derült ki, hogy jó ha van állat a gyerekek közelében. A már meglévő állaton pedig nem illik túladni a gyerek érkezésével. Kivétel, ha minden igyekezetünk ellenére agresszívvá válik.

    Én mindenesetre örülök, hogy van egy okos, szófogadó kutyánk, mert vhogy nem vágytam a gyerek mellett még egy kiskutya tanítgatására is. Persze ha a most 10 éves eb már nem lesz velünk akkor jöhet egy kicsi, de addigra meg a gyerekek lesznek nagyok.

    Ugyanez lehet a helyzet a cicával is, de nekünk nincs, mert Döme az állandó szeretgetésével, nyaldosásával mindig elüldözte őket. Persze nem is bántam nagyon sose, mert aranyos kiscicánk sose volt, csak egy fura formájú nyálas gombócunk. :-))

  • 2007.08.23 16:16:29oreille

    Cantaloupe! sajnos az ilyen szerekre a macskák is egyéni módon érzékenyek. én a teraszon átkiránduló szomszéd macska ellen vetettem be ilyesmit és azon kívül, hogy egy barátnőm súlyos allergiás tüneteket produkált, nem történt javulás... Egy másik barátnő a konyhaablak alá pisilő cica ellen küzdött ugyanezekkel, az eredmény: egy nagy barna kupac! :-)))

    szóval ezekre a szerekre ne alapozd a hálók biztonságát.



    egyébként sziasztok mindenkinek! még nem írtam ide, csak olvasgattalak benneteket eddig. és nem volt toxoplazmózisom, viszont gyerekem lesz úgy 1 hónap múlva :-))

  • 2007.08.23 20:41:47glad az egyetlen

    1, A szülő gyakorlatilag direkt fertőzi meg gyermekét a kötelező védőoltás alkalmával.



    2,De azért én nem fogadnék el ilyen tanácsot egy állat(!) orvostól.



    Emlékszem amikor a pici egyik nyügjével kapcsolatban kérdeztem egy felnőteket kezelő orvos akkor simán átírányított a gyerek orvoshoz.

    lehet ettől még igaza csak nem szeretnék ott lenni (vagy a gyerek) amikor téved.

  • 2007.08.23 20:45:56glad az egyetlen

    Csöre:



    A harmadik világban nem biztos hogy kevesebb az allergiás ez csak amolyan városi legenda csupán az éhezés, nyomor és a polgárháború mellett nem igen tartják számon őket, így papíron nincsenek.

    Megjegyzem jó 20 éve én Magyarországon se voltam allergiás csak sürün tüsszögtem nyáron és alig láttam ki a fejemből, de hivatalossan nem voltam az. :)

  • 2007.08.23 21:05:58Meni

    Félig-meddig OFF a dolog, de nagyon kéne a tanácsotok: eddig mániákusan távol tartottam a fiamat a homokozóktól, lévén a városban rengeteg a kóbor macsak (kutya is). De mostanság annyian vannak a gumiboritású játszótereken, és olyan vadul rohangálnak, hogy biztonságosabbnak itéltem a homokos játszókat. Ott egy lélek sincs...

    Kérdés: lehet valami tenni, hogy a gyerek ne kapjon el semmilyen fertőzést, férget, ilyesmit? Persze szoros pelus, kisgatya, azonnal kézmosás, és lehetőleg ne egye a homokot. De éppen ma feküdt hasra a homokban...Olyan édesen röhögcsélt, arcal a homokban :)

  • 2007.08.23 21:10:50glad az egyetlen

    Max saját, otthoni homokozó, de 100%-os védelem nincs

  • 2007.08.23 21:17:57Guruljka

    Meni, én azt mondom, hogy ahol meglátod a kakit ott nyomj egy hátraarcot, mert az ott maradt száraz kakiban bírnak férgek kitenyészni.

    Ahol nincs látható kaki, ott kisebb a fertőzés veszélye.

    Ne rettegj, de azért légy résen!

    Én erre törekednék a helyedben:-))

  • 2007.08.23 21:57:45Azurka

    Mary, a "Mi lesz a macskával a gyerek születése után" szerintem csak addig fog foglalkoztatni, amíg meg nem születik a baba. Legalábbis nálam így volt, a szülésig én is rágódtam, hogy hogy s mint legyen, lévén, hogy a cicánk kijárós volt. Aztán megszületett a babám, és megnyugodtam: nem feküdt bele a kiságyba, sem rá, sőt, meg sem szagolta a babát, zéró érdeklődést mutatott iránta, inkább kinn ejtőzött a kertben. Végül ugyan kinti cica lett, mert a rendszeres oltás-féreghajtás-bolhátlanítás ellenére sem éreztem biztonságban (egészség szempontból) az állatot, így a babámat sem, errefelé sajnos nagyon sok a beteg, kóbor macska (nomeg az egyik félbehagyott ebéd - szoptatás alatt lecsórta a húst a tányéromról, pedig az ő tálja is tele volt :-))).



    Macsek-oltásnál kérdezzetek rá az állatdokinál, van egy gomba elleni védőoltás is (sajnos nem tudom a nevét, 2x kell beadatni 2 hét különbséggel), amit a mi állatdokink nagyon ajánlott kisgyerekeseknek. Szerinte csak 2 betegséget lehet elkapni macstól, a férgeket meg ezt a gombát, de mindkettő megelőzhető.

  • 2007.08.23 22:16:31Sáfrány

    Játszóterekből érdemes olyanra járni a csemetékkel aminek zárható kapuja van, és zárják is. Persze jó ha van választási lehetőség és nem csak egy van a környéken. Kakás-csikkes-üvegcserepes játszóteret nyilván érdemes elkerülni, vagy néhány másik szülővel - sütis/üdítős ismerkedéssel egybekötve - ki is lehet ganézni seperc.



    Már nem emlékszem pontosan hol láttam, de egy ismert gyerekorvos nyilatkozott régebben az antibiotikumos (széfgárd és tsai) szappanok ellen, és kijelentette hogy egy gyereknek hároméves koráig bő másfél kiló koszt érdemes elfogyasztania hogy tisztességes immunrendszere legyen. Szerintem totál igaza van, de a férgesítés már túlzás.



    Épp elég ha normális tisztaságot próbálunk tartani, simán előfordulhat hogy a WC-kefe tartójában óhatatlanul erjedő néhány csepp foslében tapicskolnak, vagy egy jó darab titkoskakit* menekítenek ki a biliből szobrászkodás céljára, esetleg pisivel próbálnak festeni vagy egymást lespriccelni.



    Ezek mind megtörténtek nálunk, pedig egyik gyerekünknek sem mutattuk hogy ezdejó meg eztcsináld, sőt. Fujcsúnyaköpödki. Attól még kipróbálnak mindent. Kézmosás, oszt csókolom. Úgyse tudsz micsinálni, gyereknek nem árt, az viszont árt ha parázós leszel az ilyen erősen gusztustalan dolgoktól.



    (*titkoskaki a nyilvánosság (szülők) kizárásával termelt kaki, szerencsére ritka, a legtöbb kaki nem titkos.)

  • 2007.08.23 23:25:14Csöre

    Glad, hidd el, amit írtam, nem az ujjamból szoptam.



    off: Szia Alvomacko, jól esik, hogy hiányoztam. :) Sokat nem voltunk itthon. Ja, és mindenki figyelmébe, aki külföldre menne nyaralni (/telelni): Szlovénia igen jó úticél (és még közel is van).

  • 2007.08.23 23:29:05glad az egyetlen

    Csöre.



    Elhiszem, "tuti biztos" hírforrásból, vagy kimentél magad és 1000 szomáliain elvégezted a böködős allergia tesztet?



    Hidd el én se az ujjamból szoptam amit írtam.

  • 2007.08.23 23:36:17glad az egyetlen

    Amúgy sajnos ez az alleria kérdés körül nagy a ködösítés.

    Pl a másik nagy téma kör hogy "bezzeg régen nem volt annyi allergiás"!

    És tessék mondani allergia szürés volt???

    Nem!

    Amikor én kb 8 évesen elmentem az allergiám miatt orvoshoz az azt tanácsolta hogy vegyek sok zsebkendőt! Ha visszanéznénk az akkori statisztikát, akkor én nem voltam allergiás papírforma szerint "csak" gyakorlatilag.



    Épp ezért nem nagyon hiszek az ilyen harmadik országbeli híreknek, amikor az allergia kezelése leginkább csak a jóléti és fejlődő országokra jellemző. Sokan pedig ez alapján azt a téves következtetést vonják le hogy a jólét forma velejárója az allergia.



    Na meg volt még pár ilyen orvosi terület...

  • 2007.08.23 23:53:11opti

    Mother Mary:

    Nem olvastam végig, mert nagyon megakadt a szemem valamin. Namármost az állatorvos szerint, ha a macska találkozik a gyerekkel, akkor a gyerek férges lesz. Vagyis a macska férges. Akkor mit csinál az állatorvos? Vagyis bocsi, de akkor miért kell konkrétan neki fizetni (költői kérdés)? Nálunk rendszeresen vannak féregtelenítve az állatok, konkrétan a féregtelenítést két hét elteltével ismételjük, és ezt az egészet aztán negyed évente. Szóval nem értem. Vagy a féregtelenítés humbuk, vagy az állatorvos fura. Én mindenekelőtt azt tanácsolnám, hogy féregtelenítsd a cicát rendszeresen és akkor nem lesz gond, ha ti is akarjátok, akkor remekül együtt lehet élni az állatokkal.

    Azt viszont nem tudom, hogy mindegyik tablettát negyedévente kell-e ismételni, de az tuti, hogy magát a féregtelenítést mindig két hét elteltével ismételni kell a lárvák miatt.

    Ja, és vannak egyébb immunerősítő lehetőségek is, nem hiszem, hogy ez kihagyhatatlan, én inkább az immungyöngítő dolgok mellőzése mellett voksolok, de ez már nagyon az én véleményem.

  • 2007.08.23 23:58:46opti

    Cantaloupe:

    Mi a neve a spraynek? Hol lehet kapni?

  • 2007.08.24 00:26:47voroske

    opti:

    Miert kell minden negyedevben feregteleniteni egy allatot? Ujra es ujra ferges lesz? Lehet a macskaknal maskepp van(nekunk kutyak van), de mi evente az allatorvoshoz kakamintat viszunk ahol megvizsgaljak hogy van -e benne fereg avagy fereg larva. A kutya 4 eves es meg SOHA nem talaltak benne ferget avagy larvat. Miert tennem ki a fergirtasnak szegeny parat, ha kutya baja?

    Mikor hozzank kerult akkor csinaltunk vele egy feregirtast, itt egyebkent(Kanada) 2-szer ajanljak az feregtelenitest ismetelni 10 nap mulva, aztan megint 10 nap mulva.

    Ja es meg soha egyetlen allatorvos se emlitette hogy feregtelenitsunk csak ugy rendszeresen , ok nelkul.

    Lehet hogy azert mert errefele nincs olyan sok betegseg, mivel nincsenek kobor allatok, de lehet hogy a kutyaknak mashogy van mint a macsekoknal. Mindenesetre en nem fosatom szegeny allatot feleslegesen.

  • 2007.08.24 08:34:38mamafáni

    Sziasztok!

    Anyáméknál van 2 perzsamacska. A nyáron 1 hetet töltöttünk náluk. (amúgy csak 1-2 napot szoktunk),és a fiamon megjelentek az allergia tünetei már az 2.nap végén!!!! A szeme köül teljesen felduzzadt, kipirosodott a bőr, viszketett neki, mint a fene, egész nap vakarta,stb... Aztán itthon teljesen elúlt neki. Szóval nálunk tuti nem lesz macsaka, és amúgy sem csípjük őket. Utálnám, hogy minden csupa macskaszőr, és hogy mindenhol ott van.

    Nekem nem tetszik lakásban a négylábú, remélem soha nem tudnak rábeszélni a gyerekeim.



    Ráadásul egy 16 hónaposnak nem is olyan egyszerű allergiavizsgálatot csinálni.

  • 2007.08.24 09:14:46Csöre

    Glad, most másoljam ide be neked a szakdolgozatom egynegyed részének irodalomlistáját? Sajnálom, hogy téged annak idején nem vizsgáltak rendesen ki. Mellesleg a nagymamámnak is ún. "szénanáthája" volt. De ne haragudj, nem csak a te esetedből áll a világ. Sajnos a mikrobiológiailag túl streil környezet és a fokozódó környezetszennyezés egyaránt közrejátszik az allergiások számának emelkedésében (nyilván valamennyien mindig voltak).



    Nem, sajnos én még nem voltam Afrikában, de egy kedves egyetemi évfolyamtársnőm vezette most év elején Szudánban a leletmentő régészeti feltárásokat (talán hallottál róla, a Frei dossziéban is voltak). No, ők ismerik a helyieket. Azt kell mondanom: féreg van, ekcéma és prüszkölés nincs.

  • 2007.08.24 09:16:36Voodookoop

    Hi mindenkik,



    Erről a férges dologról még nem hallottam, de szerintem nem kell mindent kpnek venni amit az állatorvos mond. Ilyen alapon azt is mondhatná, hogy van egy listája a gyógyítható parazitás betegségekről + arról is, hogy mely országokban lehet rájuk szert tenni.



    Szerintem a gyerek hadd egyen egy kis koszt: erősödik tőle. Nekem ugyan még nincs utódom, de azt gondolom - a saját példámból -, hogy nem rossz az. Én a cikkíróhoz hasonlóan fetrengtem a koszban kicsi koromban a nagyanyámnál vidéken, ettem fosatós körtét, préseltem almalevet homokozóvödörbe, csípett meg lódarázs, kettéfejeltem a hintát, fürödtem/ittam a Körösben/-ből, ettem füvet is (kíváncsi voltam, hogy mit szeret rajta a macska). Az eredmény sem maradt el: a hülyeségen kívül még soha semmire nem voltam allergiás; beteg 5 évente szoktam lenni, két napig.



    Azért nem kell úgy felfogni, hogy ami nem öli meg az erősebbé teszi, de azért fertőtleníteni sem kell 10 percenként a gyereket kívül-belül.



    Az egyik kollégám jutott eszembe erről (aki már szülő): megkérdezte a párját, hogy na, mi volt ma? Á, voltunk a játszótéren és egyszer csak azt látom, hogy a gyerek eszi a földet a homokozó mellől. Erre te? Adtam neki egy kis vizet...

  • 2007.08.24 09:40:09katampusz

    allergia:

    kertes házban nőttem fel, kutyám is volt, most mégis allergiás vagyok a kutya- és macsakaszőrre.



    más: egyik családtagom pár éve súlyos, életveszélyes betegségen esett át. pár napig az életéért aggódtunk.

    nagy állatbarát, többek közt cicáik is vannak. a cicák olyan kinti-benti állatok, azaz kijárnak vadászni, de alapvetően a lakásban élnek. kiderült, hogy nem sokkal a betegség előtt, az egyik cica megkarmolta a családtagomat, innen jöttek rá, hogy egy "macska-aids" nevű betegséget kapott el az állattól. (bocsánat, sem a cicákhoz, sem a betegségeikhez nem értek, de így emlegették ezt a betegséget)

    ha jól tudom, van oltás ellene.

  • 2007.08.24 11:56:38opti

    Vöröske (vagy csak Voroske?):

    Persze biztosan más és más időközönként jó ezt elvégezni aszerint, hogy ki hol lakik. Mi faluban élünk a Mátra aljában, a kert végében már a vadon kezdődik, sok a róka stb. Az egyik cicám nagy vadász, és sok mindent haza tudna hozni, azt átadni a másik ciccnek, kutyának, ha nem védekeznénk így. Én nagyon szeretem az állataimat, családtagok, éppen ezért meggondolom mit adok be nekik, pl az állatorvosunk is homeopata, de a férgek és egyébb élősködők maradjanak távol a gyerekemtől. Ezek elég gázos betegségeket terjesztenek, úgyhogy ezeket rendszeresen írtom, és inkább feleslegesen megelőzésként, mintsem hogy baj legyen. Amúgy nem fosatja meg őket a tabletta kicsit sem, max a férgeket kakilják ki ha vannak bennük.

  • 2007.08.24 13:32:13ylang ylang

    Igen, macsek konnyen osszeszedi a belferget, akar nyers (nem kelloen atsutott-atfozott) kajatol, akar ha kijaros, akkor kintrol. En dokim (allatdokim) szerint akar a cipom talpan is hazavihetem a feregpetet, aztan macsekban eszrevetlenul elszaporodik, ugyhogy az o erdekukben is szoktak fereghajtot kapni. Kis tabletta, nem faj, nem okoz hasmenest. Es megcsak nem is draga (oltasokhoz, kajahoz, alomhoz kepest). Ugyhogy igenis tessek odafigyelni az allatokra, az o erdekukben is, meg a tobbi csaladtag erdekeben is. Parazni meg nem kell, egy jol tartott allat az szerintem egy BKV-kapaszkodohoz kepest kifejezetten virus-bacimentes es tiszta.

  • 2007.08.24 15:24:10mucika

    Hát a direkt fertőzésről annyit: unokatesómmal egyidősek vagyunk, és a szüleink direkt összezártak minket, ha az egyikünknek himlője, vagy skarlátja volt, vagy valamilyen más betegsége - az ilyesmin ugyanis jobb minél hamarabb túlesni.

  • 2007.08.24 16:04:59másutt

    huh mucika, kicsit durvanak tunik, de biztosan mukodik.... nemtom.



    ylang ylang, sajat cicaim mindig macskakajat kaptak, reszben orvosi tanacsra, konzerv + szaraz kaja.

    mindig meglepett, hogy az USA-ban, ahol a macskaim szulettek es eltek sokaig szinte senki nem hallott arrol, hogy emberi etelt (pl hust, felvagottat, stb ) adjanak macskaknak, akar nyersen akar fozve, es ezt Mo-i rokonaim allatkinzasnak fogtak fel (nem adni a macskanak egy jo nagy farhatat hogy azt ragcsalja).

    Anyam tobbszor felsirt, hogy 'azt a szegeny macskat magvakon tartod!' :-)

    Szoval oriasi a kulturalis kulonbseg.



    En asszem mar a fertozesveszely miatt sem adnek macskanak, kutyanak nyers hust semmilyen formaban, de ez csak azt mutatja, hogy hol elek, eltem...

  • 2007.08.24 19:16:52glad az egyetlen

    Csöre



    Nem kell bemásolni a szakdolgozat hivatkozásait elég ha beadsz valamilyen forrást arról hogy végeztek 2-3 haramdik világbeli országban megfelelő mintájú (emberszám a lakosságra kivetítve) allergia tesztet pollen és ételallergiára és máris lezárva a vita.

    Ha lehet angol vagy magyar nyelven.

    Minek vitatkozzunk ha ez rövidre zárja az egész kérdést?

    Bár élek a gyanúval hogy nem lesz ilyen, de akkor meg miről beszélünk?



    Amúgy bör allergiára van olyan módositó körülmény, hogy napfényben gazdag országoknál illetve tengerpart mellett ritkábban fordul elő, de ez nem harmadik világ beli kérdés.



    Nem mondtam hogy az én esetemből áll a világ csak a z én esetem jól reprezentálja, hogy 20-30 éve Mo-n, nem igen létezett normális allerga szürés, habár ismert volt hogy létezik ilyen.

    Kétlem, hogy csak engem nem vizsgáltak ki rendessen.



    Szóval a régész ismerősöd a megbizható forrás ebben az orvosi kérdésben???

    Na ne máááár!!! :-D

  • 2007.08.24 20:08:49Csöre

    Glad, ne haragudj, szerintem Te se voltál még a tárgyalt területen. Valami konkrét adat az allergiától szenvedő néger-indián-pápua gyerekekről?



    Na az első cikk amit megtaláltam - ha kell még, szólj!



    www.mindentudas.hu/mindentudasegyeteme/20060419kisiklott.html

  • 2007.08.24 21:57:56glad az egyetlen

    Csöre



    Mindenképp jár a Mea Culpa hiszan a felvetett kérdéseimre cáfolatott adtál a forrással.

    Szóval ez kijár.



    De az álatald beidézet rész mindjárt cáfolja (vagy pontosítja azt) a cikben szereplő állatorvosi tanácsot hiszen, mint kiderült a férgek/paraziták nem végleg szüntetik meg az allergiát csak addig amig jelen van a betegség a szervezetben.

    Hát nem tudom, akkor inkább az allergia mint a tudat, hogy bennem ficánkol a féreg, még ha életvitelieg az első problémásabb.

    Nem is szólva hogy vannak nagyon durva paraziták ami nem olyan ligh-os mint a hapci és ugye nem mindig választhat az ember hogy mit kap el.

  • 2007.08.24 23:04:59Csöre

    Glad, szerintem is meredek az állatorvosi tanács, ne érts félre! Plusz (hogy visszakanyarodjak a természeti népekhez) gyártottam egy elméletet még arról, hogy azért IS ritkább arrafelé az allergia, mert a súlyosabb (pl. étel-) allergiában szenvedők egyszerűen nem jutnak el odáig, hogy felnőve családot alapítsanak. Így aztán a hajlamot okozó gének is kisebb százalékban vannak jelen a populációban - De mindez okoskodás, semmilyen adatom nincs rá. :)

  • 2007.08.25 01:36:38glad az egyetlen

    Na igen, ebben a természetes szelekcióban is van valami.



    Na mindegy a lényeg az hogy ma is tanultam valamit.

    Köszi!

    :)

  • 2007.08.25 04:57:33Grrrrrrr

    Szerintem mindegy gyermek aki közösségi játszótérre keveredik, szed össze gilisztát. És? Én soha nem tiltottam el az állatoktól. Soha nem tartottam üvegbúra alatt őket. Soha nem lesz immunrendszere különben. Konkrétan a macska: volt macska is a lakásban anyáméknál. 1-szer feküdt be a gyerekágyba (nem a gyerekre), a szomszéd fenyőfája fogta meg a repülését. Többet nem volt gond vele.

  • 2007.08.31 12:03:48Aurin

    Nálunk egy hatalmas, gyönyörű perzsa van...Ha lesz bébi, maradni fog, odafigyelünk...most is azt tesszük...

    A spray-re magasról tesz :-))

    A macskák imádják a meleg, puha, illatos, kényelmes helyeket, azért fekszenek be a bébi ágyába...nem féltékenységből, vagy ilyesmiből.

    egyszerűen jó hely! :-)

    (mondjuk nálunk is résen kell lenni, a drága szőrgombóc 5 kg!!)

Blogok, amiket olvasunk

STÍLER 4 ruhadarab, aminek nincs helye egy stílusos nő ruhatárában

A nagy őszi gardróbcsere remek alkalom arra, hogy megszabaduljunk néhány olyan holmitól, ami csak a megvásárlás pillanatában tűnt jó ötletnek. A divat változik, trendek jönnek-mennek, de biztos lehetsz benne, hogy a most következő cuccok nélkül igenis, lehet élni. Ráadásul egy magabiztos, stílusos életet.

KERTÉSZ Így gondozd ősszel a csónakorchidádat

Most, hogy ránk rúgta az ajtót az ősz, egyre jobban figyelünk a szobanövényekre. Az orchideák különösen népszerűek. ennek oka lehet különleges szépségük, szokatlan megjelenésük, vagy éppen az, hogy a meleg trópusi tájak hangulatát hozzák közel, ami télen különösen jóleső érzés.

OTTHONTÉRKÉP Elfogytak a zuglói garázsok

Fizetős övezetté vált a XIV. kerületben az Örs vezér tere és a Felvonulási tér környéke is. Ráadásul nem csak hétköznap, hanem szombat-vasárnap is. Gondoltuk, megnézzük, milyen a garázshelyzet a kerületben. Aztán koppantunk.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta