SZÜLŐSÉG

Terhesnapló: az első bevásárlóroham

2007. június 28., csütörtök 08:34

Huszonöt hetes terhes vagyok, és jelentem, lezajlott az első bevásárlóroham. Eddig következetesen és tartósan babonás voltam, és valószínűleg tartottam is volna még magam, ha külföldön járva (igen, elmentünk végül a tengerhez!) bele nem botlok egy bababoltba, tele francia bébiruhákkal - ráadásul mindezt féláron.

Eredetileg azt gondoltam, csupa vagány cuccba öltöztetem majd a lányom, és elvből elutasítottam a rózsaszín lány világot, de most be kell valljam, hogy a rózsaszín csíkos bodyknak és halványlila rugdalózóknak nem tudtam ellenállni. Ráadásul az apja sem volt éppen a közelben, hogy közbeavatkozott volna, így a lányunk első heteit minden bizonnyal rózsaszín, francia ruhákban tölti majd – ha egyáltalán feljön majd rá az 56-os méret, mert mint az ismerősök felvilágosítottak, azt nem is érdemes megvenni.



Furcsa dolog ez a babona, én az elejétől teljesen biztos voltam benne, hogy legalább a hetedik hónapig nem fogok venni semmit, nem is nagyon kerestem az ilyen boltokat és a gyerekszoba előkészületeire is a hetedik hónapot, azaz a júliust jelöltem ki, most azonban, hogy már gyakorlatilag júliusnál tartunk, várnék még egy kicsit.

Ugyanígy nincs még babakocsink, bébihordozónk, pelenkázónk és tulajdonképpen semmink, mert bár nincs rá okom, még mindig erősen él bennem a babona. Ugyanakkor úgy érzem, ezek a dolgok nem is annyira a babának kellenek, mint nekünk, a szülőknek, a komódon tornyosuló francia babaholmik ugyanis a nap minden percében emlékeztetnek minket, most már valóban csak pár hónap, amíg megérkezik a lányunk, és mindent megváltoztat.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2007.06.28 09:48:21papirbirka

    Azért, mint másfél gyerekes (egy bent, egy kint) rutinróka szeretném felhívni a babonások figyelmét arra, hogy az akció nagyobb úr. Legalább figyelni kell, mi mikor mennyi, mert elég sokat lehet spórolni vele.

    Ja és viszont arra is, hogy a babakelengye listákat, bármilyen forrásból is származzon, felezni kell.

    A nem biztos, hogy kell dolgokat pedig szigorúan csak szülés után, igény esetén érdemes megvenni. És akkor nem jártok úgy mint én, akit imádtak a sorban szülő barátnői mert nálam szépen kibontatlanul álltak a gondosan beszerzett ("mert az már a kórházban kell") AVENT-es készletek, babavízek, fertőtlenítők stb....

  • 2007.06.28 09:49:34B-

    A kórházban a legtöbb bébi 54 centivel született, amikor ott voltam, (ki volt írva a bevásárló kocsijukra), úgyhogy szerintem is abszolút indokolt az 56-os. Az én bébim most kezdi kinőni.



    Én egyetlen rószaszín cuccot se vettem első körben, csak szép homokszínűt, fehéret, almazöldet... Aztán a kórházban rózsaszínt adtak rá, és tök jól állt neki :-) Úgyhogy a 62-esek között már dominál ez a szín :-)



    Egyébként a kisbabák szép kis bőréhez tényleg a rózsaszín meg a kék áll a legjobban (a szép kék szemüket is kihangsúlyozza), úgyhogy ne fogjátok vissza magatokat, jó lesz az!



    Én egyébként csak akkor fogtam fel, hogy ebből TÉNYLEG gyerek, egy önálló kis élőlény lesz, amikor már a kezemben volt. Addig fel se fogtam. Hiába élveztem a babaosztályon a válogatást, mostam ki a kis ruhákat, nem bírtam elképzelni, hogy ezeket egy élő gyerek fogja hordani, aki ráadásul az enyém, és mellesleg megegyezik azzal az alaktalan aliennel, aki a pocakomban mocorog.

  • 2007.06.28 09:59:45Miss Marple

    Felhívom a figyelmet, hogy Ruhagaléria a Kálvin térnél is van sajnos! :) És nem kell babonásnak lenni, merazegy hülyeség. És akkor kell megvenni, amikor kapni, mert később az ember csak mérgelődik. Valamint szülés után egy pár hónapig nagy shoppingolást az ember úgyse tud csinálni. És a babakaki Vanish-sel is kijön!

  • 2007.06.28 10:00:28kovvacs

    Engem speciel nem érdekelt a babona.

    Vásároltam:) Főleg, mert veszélyezetett de nem súlyos állapotú terhesként otthon voltam - dupla a kísértés, mert idő van rá bőven :)



    56-os ruhát a lyányom 3 hétig hordott.

    62-est 6 hétig.

    68-ast 3 hónapig.

    Első hosszabb szezonja a 74-esnek volt.



    Mivel a drágám mindent megpróbált titkolni magáról az összes ultrahangon, kb. a 36-ik hetinél tudtuk meg, hogy lány. Akkor aztán hazafelemenet beugrottunk megvenni neki azt a kis virágos télizsákot, amit kinéztünk:) Előtte csak sárga-fehér-drapp-halványzöld-halványkék holmikat vettem. Azóta is csak a holmik harmada maximum csajos, mert sok gyerekből nem lesz mindegyik biztosan lány :)

  • 2007.06.28 10:01:23Pity

    Most akkor kell 56-os vagy nem! Valaki mondja meg de tutira lécci :)

    egy kérdés. Ti milyen ágyneműt használtok? Kispaplan/takaró cserélhető huzattal(bár ilyet nem is látok sehol) vagy az édibédi (méregdrága) nyomott mintás takarókat, amire nem kell huzat? De naponta? Tanácstalan vagyok.

  • 2007.06.28 10:04:08Pity

    Jaj a fele lemaradt. Szóval akérdés az lett volna, hogy ha ilyen nyomott mintás ágynemű készleted van, milyen gyakran kell cserélni? előfordul, hogy naponta lesz kakis? Szóval hogyan oldjátok meg a dolgot, hogy édibédi is legyen, de praktikus is és ne kerüljönfél havi fizetésbe.



  • 2007.06.28 10:10:55másutt

    Pity:

    mi a kovetkezot csinaltuk:

    mindenbol a kismeretet vettuk , ami nalunk a 0-3 honaposig, de NEM a XS meretet (3,5 kg alatti gyerekre valo). a kismeretuek TUTIRA kelleni fognak. ha kozepes, vagy NAGY baba lesz, mehet azokba rogton.



    a legkisebb meretet pedig utolso pillanatban vesszuk majd, SZAMLA MEGORIZ!!!



    egyebkent nem nagy etwas kiugrani a papanak vagy a nagyinak vagy a baratnonek a korhazbol 1/2 orara es venni egy ELORE KINEZETT boltban egy par elore kinezett mini rugdalozot, ha mini csecsemo szuletik!

    a lenyeg az, hogy ne kelljen nekik elmagyarazni, hogy hova menjenek es mi kellene...

  • 2007.06.28 10:14:23papirbirka

    Pity, kell és kész, csak ne vegyél belőle 10 váltást, max 3-5-öt. A textil-pelusok (feje alá, böfihez) miatt úgyis megy állandóan a mosógép. Tényleg nem tudod rá adni 1 hónapnál tovább, de az első egy hónap éveknek tűnik, úgyhogy nem fogod pocsékolásnak érezni, és a következő is hordhatja.

    Takaróból van egy olyan horgoltféle, tiszta pamut, ami hasonlítva többihez nem drága. Mi a Női Klinikával szembeni boltban vettünk kettőt, azzal húzta ki Októberig, aztán jött a paplan, abból is kettő volt, váltva használta. És most, hogy írod tényleg nem kapni huzatosat.

    Ágynemüből szerintem egyedül a gumilepedőt vettem meg feleslegesen (barátnői kelengyelista miatt), mert egyszer sem húztam fel, mivel úgy nem lélegzik a kókuszmatrac, akkor meg minek költöttem rá.

  • 2007.06.28 10:20:03papirbirka

    Saját(nem statisztikai minta!) megfigyelésem szerint a lepedőre folyik a cucc, nem a takaróra, ezért lefekvéskor a gyerek alá is tettem egy textil pelust. Bevallom, csak hetente mostam ágyneműt, és egyszer sem volt gond a két váltással, pedig anyatejesen fosós volt a drágám.

    Lehet, hogy ezzel rossz anya vagyok, de így is mosómedvének éreztem magam. Mondjuk ez nem múlt el majd két év alatt;-))

  • 2007.06.28 10:21:23Pity

    Köszi lányok. Valahogy én is így gondoltam. Meg azt is. hogy apukának lesz ideje beszerezni ezt-azt, míg mi a kórházban vagyunk legalább nem unatkozik otthon :)

    Ez a takaró ügy nagyon izgat, pláne, hogy a kis mintás ágyneműből 7-10 ezer kölül láttam eddig. Na abból kettő már elég húzós.

    Papirbika: köszi a megerősítést a gumilepedő ügyben. Meg szerintem tök kényelmetlen lehet.

  • 2007.06.28 10:22:57másutt

    papirbirka: nemcsak hogy nem vagy rossz anya ettol, de szerintem jobb anya vagy, mint aki a hiposuveggel a kezeben rohangal mindenhova, mindent orankent kimos es meg a papirzsebkendot is kivasalja. nem ertem, miert stresszelnek sokan annyira! ;-)

  • 2007.06.28 10:29:07kovvacs

    Pity:

    szerintem kell 56-os.



    Alsóruhából, azaz kombidresszből azért volt 8 db-om, hogy elég legyen hetente egyszer mosni. Legfrissebb tapasztalataim szerint az Auchanban (budaörsi) lehet kapni 400Ft/db árért 100% pamut konbidresszt. Az is fontos, hogy a gyerek mikor születik, aszerint ujjatlan, rövidujjú vagy hosszúujjú legyen a kombidressz.



    Rugdalodzó, felsőruha

    - nyáron 1-2 db elég mutatóba,

    - télen is elég feleannyi, mint kombidresszből.

    Ősztől tavaszig érdemes 1-1 olyat venni, aminek keze-lába hosszú, a többi lehet olyan, ami ujjatlan.

    Pluszban ősztől tavaszig érdemes beszerezni egy extra plusz meleg cuccot bentre, kiskabát, plusz felhúzható külső naci, zokni.

    Szerintem ennyi elég 56-osból.

    Ja és 1 db sapka mindenképpen kell, évszakfüggő vastagságban.



    Én úgy kezdtem és ez jól jött össze, hogy 62-esből is vettem 3 db kombidresszt és 1 db rugdalódzót a biztonság kedvéért. És ahogy hirtelen megnőtt a baba és láttam, hogy nem fér rá már a kisebb, rögtön ott volt kéznél, a "készletet" pedig már az apja vette meg az insrukcióim alapján.



    56-os méret szokott lenni a kezdő.

    Más méretrendszerben: 0-3 hónapos VAGY 1 hónapos;

    illetve 1-es méret (ha jól emléxem, javítsatok ki, ha nem így van).



    Létezik két kisebb méret:

    az 50-es és a 44-es, ez nagyon kicsi illetve koraszülött babákra jó. Na ezek "feleslegesek", ha szükség van rájuk, csak akkor érdemes beszereztetni a családdal belőle.

  • 2007.06.28 10:29:20papirbirka

    A horgolt takaró olyan 1000 ft volt, párnája 1 éves koráig nem volt, a feje alá is textilpelust raktam, védőnéni javaslatára. A garnitúrák tényleg drágák, mi nászajándékba kaptuk a sógoroméktól. DE anyukám hozzájuk egy huzatot az én régi, nagyobb babás ágyneműmből varrt, és még sokat kapott egy kedves túrkálós ismerőstől. Lehet tippelni melyik a kedvenc: igen-igen a túrkálosokon gyönyörű kézi hímzéssel cicák-kutyák-kakasok stb. vannak.

    A huzatokba darabolt, tiszta pamut felnőtt pokrócokat tesz, téma megoldva.

  • 2007.06.28 10:34:36B-

    Takaróból szerintem legyen kettő az ágyba (melegebb, lazább - harmadik fokozat nálunk a textilpelus), és legalább egy kijárós a babakocsiba.



    Ha tavasszal vagy ősszel születik a baba, mindenképpen legyen elég hosszú ujjú kombi, nálunk ezzel volt probléma, mert azt gondoltam, áprilisi gyereknek minek.A néhány hetesek még legalább egy réteggel többet igényelnek, mint mi. Aztán majd lehet lazázni. Nálunk a 3 hosszúujjú 56-os akár egy nap is pisis-kakis-lehányt állapotba került, így aput kellett küldeni pótlásért. (Én csak akkor adok rá tiszta ruhát, ha a ruci koszos lesz vagy megváltozik az idő. Így is kb 2 napig bírja egy, úgyhogy szerintem csak úgy átöltöztetni minden nap teljesen fölösleges. Bányába úgyse jár.)



    Én a takaróját csak nagyon ritkán mosom. Egyáltalán nem akarom túlfertőtleníteni a gyereket, mi borzasztóan allergiások vagyunk a nővéremmel, azt szeretném, ha a gyerekemnek viszonylag normális immunrendszere lenne. A ruháit se mosom külön a miénktől, és ha leesik a cumi, csak leöblítem. Mondjuk kezet mosok, mielőtt megfognám, de ez a maximum.



    Arra azért érdemes felkészülni, hogy szülés után az ember nem tud vásárolgatni. Nagyon végig kell gondolni, hogy az apuka/nagyszülők mit tudnak önállóan bevásárolni. Nekem anyósom pl gyönyörű holmikat vett a hétvégi házukba, hogy ott is legyen pelenkázó, kiskád stb, páromnak viszont a biztonság kedvéért lerajzoltam a bevásárló cetlire, hogy néz ki egy hosszúujjú kombi :-) De nagyon ügyesen vásárolt, olyanokat, amik mentek a meglevő rugikhoz, nagyon menő volt bennük a kiscsaj! :-)

  • 2007.06.28 10:40:02Pity

    De jó tippeket adtok.

    B: ez a lerajzolós dolog hasznos lehet az én férjemnél is :) Bár a múltkor voltunk egy boltban és nagyon nagy hasú nő magyarázta a férjének, hogy melyik a rugi s és melyik a kombi. Az enyém azt már legalább tudja :)

  • 2007.06.28 10:40:33B-

    Általában nem praktikus a pulcsi és nadrág fazon, meg a zokni, mert könnyen lejönnek, ezért nem is vettem. Viszont kaptam ajándékba két pulcsi-nadrág kombót, és végül nagyon bevállt. Mindenképpen kombit kell alá venni, mert különben csúszkál a kis bőrén. Ha kicsit lehül a levegő, vagy fúj kinn a szél, a kombi fölé felhúzom a nacit és kész. Beszereztem azóta néhány zoknit is.



    Ja, és a sapka: azokat 5 perc alatt kinőtte :-) És nyárra feltétlenül kell árnyékolós sapi, azt én elfelejtettem, anyóstól kaptunk gyönyörűeket.



    Ágynemű: a miénk imád a rácsvédőhöz bújva aludni. A baldachin nem csak vicc, kicsit leárnyékolja, kuckósítja az ágyat. Nyílt terepen nem mindig szeretnek a bébik aludni.

  • 2007.06.28 10:45:58papirbirka

    Levegőzéshez mi 2 bundazsák szerű cuccot használtunk. A vékonyabb (novemberig) ujjatlan volt a válánál gombokkal nyitható, a vastagabb, kezeslábas anorák szerű, elöl végig patentos. Mindkettőn volt vágás combtájékon, hogy az autósűlésbe/babakocsiba be lehessen kötni. Jobban szerettem, mint a takarót mert enyémke ficánkolós és így tudtam, hogy semmi sem lóg ki/fázik meg belőle.

  • 2007.06.28 10:53:05papirbirka

    B- teljesen igaz, sapkához szoktatást nem lehet elég korán kezdeni, mert aztán nehéz, volt nemrég ilyen poszt.

    Én bevallom jópár válogatott és nem méregdárga dolgot vettem már a Brendonban. Lehet fújjolni, de például szerintem zseniális a saját gyártású téli bundasapkájuk, az amelyik olyan mint az az orosz izé, usanka(?). Olyan jó a fazonja, hogy homlokát, fülét teljesen takarta, ficánkolásánál gyerek nem fordult bele egyszersem és nem szorította az állánál. Mi sok örököltet kipróbáltunk, egyik sem jött be, aztán ezzel három hónapig nem volt gondunk.

  • 2007.06.28 11:29:06katampusz

    sztem totál felesleges előre beszerezni mindent.

    hogy _igazán_ mire van szükség, azt úgyis menet közben tapasztalja meg az ember.



    nem beszélve arról, hogy mikor már megszületett a pici, a rokonok és ismerősök akkor indulnak be, és hozzák vagonszámra a cuccokat.

    olyankor derül ki, hogy az x néni lányáék épp le akarják cserélni a babakocsit, potom áron odaadják, ha nem ingyen és hasonlók.



    pl mi kaptunk babakocsit,(3-at is, abból kettő teljesen kuka volt, de a lakásban tologatni még jó) hordozót, kiságyat, pelenkázó-fürdető szekrényt, babaszéket, etetőszéket, gyerek autósülést, több tonna ruhát, etcetera. mindezt kábé 8-10 helyről.

    még kaphattunk volna szép kerekes mózes-bölcsőt, de azt már nem hoztuk el :DD





    semmi nem olyan, mint amilyet én akartam, minden kicsit avétos, ellenben használható addig a pár hónapig, míg ki nem növi, nem beszélve a költségtakarékosságról.

  • 2007.06.28 12:39:14noramami

    Az én lánykám, Borka, 57 cm-el és 3940g-al született, de az 56-os cuccok mégis legalább 1 hónapig jók voltak....semmi para, szükésg avn a 56-os méretre is:)



    Most 10 hónapos, és még mindig van olyan felsője(nme body), amire az van ráírva h 3-6 hónapig, de még most is hordjuk, igaz kicsit passzentos, de szeretem....

  • 2007.06.28 12:40:22míramama

    Sziasztok!







    Tapasztalt anyukaként írok, hátha tudok segíteni nektek, igen kellenek az 56-os ruhák! Ágyneműt takaró –párna nem érdemes drágát venni 5-10 e Ft-os, mert úgyis valami édes mintás húzat, kerül rá! Mi anno a Tescoban vettünk 2-3 e Ft körül, de még most is hibátlan állapotban van. Ágynemű húzatott cserélni 5-7 naponta ildomos „ baleseteknél „ pedig úgyis cserélni így lehet , hogy akár naponta is így inkább abból vegyél többet 3-4 garnitúrát, illetve jobb minőséget , hogy bírja a mosást . Érdemes a pici alá pelus tenni így sok kis balesetnél könnyebb az levenni mosni hypozni mint a húzatott áztatni mosni cserélni stb. Ha Debrecen mellett keres valaki bababoltot ahol jó árban vannak a dolgok írjatok.





    Sziasztok ! 

  • 2007.06.28 13:01:42tyúkanyó

    Sziasztok!

    Szerintwem biztos van valaki a családban, vagy az ismerősök között, aki tud varrni! Méteráru üzletekben nagyon szép babás anyagokat lehet kapni, potom pénzért, és az ágyneműhöz való huzat megvarrásához nem kell nagy tudás. Én plédet varrtam a legkisebbnek,szatén szegővel mindennel együtt a két darab kijött valami 2000 ft-ból!

  • 2007.06.28 13:11:15gyöngy1

    Az 56-os ruhàk kellenek! Elsö babànàl még kisebb is kellett volna nekünk (51 cm de 2,6 kg-val mentünk haza a korhàzbol). Màsodik babànàl az 56-os pedig 4 napig volt jo.

    Ami az àgynemüt illeti, én vettem egy polàr takaro-féleséget, de amùgy meg hàlozsàkban voltak. Igy az àgynemü csak akkor lett szolgàlatba helyezve amikor màr màsfél évesek is elmùltak. Ezzel elkerültem a nagyobb baleseteket, és "csak" hàlozsàkot kellett mosnom és lepedöt.

    A Soroksàr ùti babaàruhàzban vettem anno 2 garnitùra tündi-bündi lengyel huzatokat és nagyon jok: àlljàk a strapàt, müanyag zipzàros, de nincs rajta a zipzàr foggantyùja: nem veszélyes.

  • 2007.06.28 13:32:49ullagulla

    aaaj, még alig szereztem be valamit így a 26. héten...



    Hallottam, h van olyan spéci pelus, ami mosható, de úgy néz ki, mint az eldobós, kényelmes meg minden. Elég drága (egyszerre nagyobb összeg), de ha eldobós helyett használod, akkor persze jóval olcsóbb és környezetbarát.

    Szóval ilyennel van valakinek tapasztalata?

    Érdemes ilyet venni szerintetek?

  • 2007.06.28 13:33:24kovvacs

    tyúkanyó, ugye Te vagy a szuperanyós? :)))

  • 2007.06.28 13:34:17kovvacs

    ullagulla,

    volt pelusos post, mingyá megpróbálom megkeresni Neked.

  • 2007.06.28 13:37:26ullagulla

    köszi :)

  • 2007.06.28 13:48:20kovvacs

    Lányok,

    segítsetek!

    Mi volt annak a postnak a címe, amelyikben a különböző biopelus-megoldásokról szó esett?

    Előtte volt egy környezetvédős is. Egyiket se találom :(

  • 2007.06.28 13:54:34putyesz

    Ami még nem mindegy a babaruháknál sem, hogy milyen "márkáról" van szó, mert tapasztalatom szerint márkánként is van némi különbség a méretezésben. Pl. szerintem a Brendonban kapható kombidresszek egy picikét kisebbek, mint általában a máshol kapható kombidresszek (pl. C&A, H&M, Tesco), úgyhogy ha ott vásárolok, akkor most már mindig egy mérettel nagyobbat veszek, mint ami elvileg kellene. De egyébként már régóta nem bízom magam a számozásra, (kb. a 68-as mérettől, amikor már nem csak a megszokott rugi-kombi párosítás volt, hanem bejöttek a kölkös cuccok is a ruhatárba) hanem viszek magammal a gyerek ruhatárából egy-egy aktuális jó méretű darabot, és ahhoz méregetek. Aztán Apa szokott időnként egy-két cuccot hozni Németországból a gyereknek, hát ott is van ám számozás. A fiam, aki 92-es ruhákat hord, most nőtt bele a külföldről hozott 80-as nadrágba!:)

  • 2007.06.28 14:08:52jacint70

    Akkor egy jó tanács Apának... Én az első vásárlásra (rugi) úgy mentem, hogy vittem egyet abból, amit előzőleg vettünk, és szépen hozzámértem a választékhoz... Viszont inkább egy számmal nagyobbat vettünk, azt könnyebb ráadni a gyerekre, de nem áll rajta bénán... (Kezdő szülők, kapálózó gyerek)

  • 2007.06.28 14:09:52eszter

    Nektek nem volt olyan, hogy a ruhája válogatja, hogy meddig jó?

    Vicces, de lehet akárhanyas ráírva, vannak tök jó rucik, amiknek ujjszülöttnél egyet hajtottam az ujján, és majd 9 hónapos volt, amikor elhajtogattam. Vannak olyanok is persze, amik egyszer voltak a gyereken. És akadt pl. olyan sort, ami Hanna (5ésfél éves) felvett még egyik nap, megállapította, hogy kicsit szorítja a gumi, másik nap Bende (16 hónapos) vette fel, és azóta is örömmel kacsázik benne.

    Szal én nagyon ritkán néztem a számozást, feltartom, gyerekhez tartom, be a kosárba (90%ban turiból szerzem a cuccokat).



    A turi azért is sokkal jobb, mert jó minőségű dolgokhoz lehet hozzájutni. A turiból jött holmik nálunk elnyűhetetlenek. Egyik-másik Cora/Tesco leakaszott body viszont egy mosást bírt és kinyúlt a nyaka, stb. (azt is csak azért vettem, mert megtévesztő a 3db/990ért felirat)

  • 2007.06.28 14:14:52kovvacs

    ullagulla:

    velvet.hu/poronty/2007/02/14/kornyezettudatos_gyerekneveles_nem_csak_/

    ebben tutter volt a hozzászólások között pelenkáról szó. Lehet hogy rosszul emléxem arra, hogy lett volna külön pelusos post :(

  • 2007.06.28 16:43:36ullagulla

    kovvacs, köszi, végigolvastam, elég sokminden volt benne.



    eszter, én is turipárti vagyok, bár régebben úgy gondoltam, hogy az elsö kis ruháknak, amit közvetlenül a testén hord (body), nem kéne használtnak/kitudjahonnanszármazónak lennie.

    De ha jól kimosom, akkor gondolom oké..

  • 2007.06.28 18:05:50szanna

    Ullagulla! Én azt hallottam, hogy épp a használt ruha finomabb a baba bőrének, mert a gyártás során rengeteg vegyszert használnak, és minél többször mostad ki az új ruhácskát, annál kevesebb marad benne.

  • 2007.06.28 19:04:17moon

    ágynemű: szerintem egy (esetleg két egymás fölé felhúzott) lepedő és egy megfelelő méretű hálózsák bőven elég a gyereknek, plusz a gyakran cserélt pelenka a feje alá. én a pelenkát mindig betűrtem két oldalt a matrac és az ágy közé, nehogy elmozduljon. csecsemőnek párnát adni tilos, mert belefulladhat! a takarókkal is ezért nem árt az elővigyázatosság, én nem takargattam, csak a hálózsákos lábát, ha hidegnek ítéltem az időt (de miért lenne egy szobában hideg)

  • 2007.06.28 20:48:35kovvacs

    moon, nem Te írtál postot a pelenkákról, moshatók-eldobhatók, eldobható betétesek, biók? Nem találom sehol :(

  • 2007.06.28 22:05:10a:a

    Amikor már takarót terítettünk Petire, azaz nem hálózsákban aludt, rájöttünk, hogy a babatakarónk éppen nagypárna méretű. Mivel soha nem használunk nagypárnát, huzatunk viszont egy rahedli van, azokat használjuk a takaróra.



    Eszter: ezt a méret-mizériát én is megfigyeltem, Ahány gyártó, annyi méret, és persze ritka, hogy az első mosás után is tartsa azt, ami rá van írva. Már én is szemre vásárolok, nem az alapján, mi van ráírva. A teszkós cuccok meg változóak, nekem pl a cherokee bejött, azok eléggé formatartóak.

  • 2007.06.28 22:12:04a:a

    kovvacs: egy biopelusos cikket biztosan írt dexterke, ez tuti. Illetve az volt a környezetvédős. a másikra is emlékszem, de nem ugrik be a címe.

  • 2007.06.28 23:47:51Csöre

    Ullagulla! Most nincs időm még egyszer beírni, én írtam ahhoz a posthoz egy hosszú bejegyzést erről. Három márkát írok, ezeknek utána tudsz nézni a neten: Popolini, Kushies, Monapel. Ha érdekel bővebben, írj mailt ide: csorekukacgrizliponthu

  • 2007.06.29 09:15:44tnyúl

    Ágynemű: nálunk a hálózsák vált be! Van persze takarónk (párnánk nincs, az még csak pár éve van, az is kispárna) - a fiúkról szerencsére minden megmaradt -, de egy idő után nem volt praktikus. A fiaim a mai napig lerúgják magukról, ami most már nem parám, hiszen nagyok, de amikor minik voltak igen. Tehát már most beszereztünk hálózsákot a leánynak, a Brendonban nagyon szépeket lehet kapni, csak leültem az árától. Előnye a sok gyereknek, h csak a hiányzó cuccokat kell pótolni, nem kell mindent megvenni. :)

    Tehát, én tiszta szívemből ajánlom a hálózsákot mindenkinek, mert nekünk nagyon bejött. Az a jó, ami alul gombos, mert könnyebben lehet benne pelusozni. Később pedig egy tündéri dolog, amikor a totyogó gyereked reggel, mint egy mini-mária-antoanett áttotyog hozzád, kigombolva alul a hálózsákot. :)))))))))

  • 2007.06.29 09:16:32tnyúl

    Ja, és 56-os méret szerintem is kell - úgy tényleg egy hónapig.

  • 2007.06.29 10:31:30Tish

    Nálunk az 56-os méret egy napig se lett jó, lánykám 58 centivel született:)

    Még jó, hogy hallgattunk anyámra, és nem vásároltunk babaruhát előre. Így csak az ajándékba kapott rucikat kellett helyből leköltöztetni a pincébe.

  • 2007.06.29 11:53:13B-

    Eszembe jutott valami, bár nem kisruha.

    Amíg a gyerek csak fekszik és kalimpál, őt is "tartani" kell valahol. Úgy értem, nem lehet egész álló nap az ágyában, mert szerintem az az alvás helye. Nem ketrec vagy kalitka, ahova betettük a gyereket, azt elvan. Amikor ébren van, szeret nézegetni, hadonászni, beszélgetni. Ergo kell egy hely, ahol kényelmesen van vízszintben és nem esik le, látja a család többi tagját, lehet vele játszani stb. Ez lehet a padlóra leterített valami, vagy a kanapé (bár nem túl kényelmes nekik, és rizikós, hogy leesik - egy pillanatra se lehet ott magára hagyni), vagy a franciaágy, ahol középen nincs olyan közvetlen veszélyben, bár ott sem szabad felügyelet nélkül hagyni. Akármit is választunk, kell tenni oda egy vízzáró réteget. (Ja, és a szoptatás: nálunk az is a hitvesi ágyban zajlik, és szopi közben gyakran pisilnek-kakilnak az újszülött babák, hogy helyet csináljanak az új adagnak).

    Nálunk az ágyon vajszínű pamut takaró volt, 1 hetet bírt :-) Utána leterítettem egy főleg műszálas, de puha, vastagabb és sötét színű takaróval. Ezen a néhány percen belül észrevett kifolyt pisi, bukás stb nem folyik át a matracig, mosószeres zsivaccsal letörölhető.



    Érdemes ezt végiggondolni szerintem. Nekem annak idején eszembe se jutott, spontán alakult ki.



    És tejbelövellés után szerintem nem érdemes melltartóbetétes cicifix nélkül alvással próbálkozni. A csurom tejes hálóingben az ember fázik, naponta cserélhet lepedőt, melegben meg hamar büdi lesz a kifolyt tejci.



    Ezeket végiggondolva jónéhány mosást meg lehet spórolni (főleg, ha kicsi a lakás, és a nagyobb takarók kiteregetése problémás).

  • 2007.06.29 12:25:44kovvacs

    B-

    vízzáró réteget?

    Ilyen soha sehol nem volt nálunk.

    Kókuszmatracunk volt, de soha nem volt szükség arra az extra jótulajdonságára, hogy átzuhanyozás után pár óra alatt megszárad.

    Azon agyalok, hogy azért néha a gyerkőcöm is bukott, és akkor mit csináltunk. De nem tudom. Mintha csak a büfiztetés idején jött volna ki belőle anyag, akkor meg a textilpelusra.

    Akárhova raktam, akármikor, mindig raktam alá textilpelust.

    Ha kijött a kaki többször egymásután, nagyobbra váltottam a popsipelust.

    Igaz, az ülőgarnitúra huzatát nem ártana kimosnom - ott szopizott a legtöbbet - ez valami ikeás mosható huzat.

    Három dolgot azért le kell szögeznem mindehhez. 1, A gyerkőcöm érzékeny bőrű (ekcémás is volt), így gyakorlatilag élből kizárva minden vízzárő és műszálas cucc 2, a lányok állítólag kevésbé pisilnek ki a pelenkájukból 3, van hol teregetnem és szárítanom, így könnyen bevállalhatom a pluszmosást. (Kivéve ősszel és tavasszal 4-6 héten át, amikor semmi se szárad meg a 18 fokos lakásban a remek számítógépvezérelt padlófűtésünk mellett.)

  • 2007.06.29 12:36:56B-

    Én is terítek alá textilpelust, de egy jó nagy adag pisinek az nem kihívás :-)(A bőrét viszont valóban nem irritálja a műszálas takaró - bár nem valami 60-as években gyártott nájlont képzelj el, ha nem érsz hozzá, simán elhiszed, hogy pamut). Nálam gyakran előfordul, hogy ez-az kijön a pelusból. Van, hogy én rakom fel rosszul, van, hogy a sors akarja így :-) 5 kilós gyerekre nem adhatok 9 kiló felettiekre tervezett pelust... vagy mégis?

  • 2007.06.29 13:17:45Guruljka

    Beszéljünk már a kismamák szükségleteiről is!

    Én az elsőnél teljesen fel voltam szerelkezve a bébihez, de a saját állapotváltozásomra nem.

    Szóval, kell betét, nem sima intim, mert az kevés, valami komolyabb (pl TENA). Kell melltartóbetét és praktikus szoptatós melltartó, pizsi, hállóing. A kórházba kell evőeszköz és pohár (legalábbis abban a kettőben ahol szültem eddig nem adtak)Másodszorra én az orvossal előre megbeszéltem és algopyrint (így kell írni???) vittem, hogy ne kelljen várakozni a nővérekre, meg az orvosra ha belázasodok vagy valami miatt kellene stb...Hirtelen ennyi, de még biztos jut eszetekbe pár más cucc.

    Ja és kérdezzétek meg a kórházban, hogy szokott náluk menni a dolog, mert a Szent Imrében például kizárólag kórházi ruhát viselhetett a bébi. Amennyire tudom az átlagos kórházban maradási idő 4 nap, így kb annyira érdemes elő- és felkészülni.

  • 2007.06.29 13:20:59papirbirka

    Kifolyik ügyben, mi a pelenkamárkákkal kisérleteztünk, mindet kipróbáltuk először a legkisebb csomaggal (látogatók kötelező mit hozzunk kérdése megoldva) és bizony méretenként más lett a tuti. Fontos, hogy hátul van-e benne gumirozása, ha nem volt a nyakáig sz..os lett a tündérke.

  • 2007.06.29 13:25:32Guruljka

    Egy "hugyos" fiúcska után, már tudom a trükköt az éjszakai állandó pisikifolyásra: 2 pelenka egymás fölé! Egy másik fiúcska anyukájától kaptam a tippet és működött!

  • 2007.06.29 13:28:10papirbirka

    Guruljka, igggen, milyen igazad van. az általad leírtakon kívül, amik mind ülnek, én az első napon zsömlebéllel ettem a levest, kis naív, hahaha. Barátnőmnek volt egy utólag általam zseniálisnak minősített tanácsa korházi napokra: "Vigyél nagy mennyiségű 0,5 l-es szopókás, sportkupakos vizet, mert 1,5 literes palackot megemelni, vagy töltögetni nem kényelmes, ha alig tudsz felülni." Márpedig ha természetese szülés akkor a gátseb miatt, ha császár, akkor a vágás miatt tényleg jobb spórolni a felüléssel. Viszont inni meg sokat kell, ja és így a nyakadba sem öntöd.

  • 2007.06.29 14:53:08tnyúl

    Igen, és kórháza válogatja: a fiúknál: Jánosba mindent vinnem kellett, a Bajcsyba semmit szinte, mindent adtak. Most kérdeztem a Szent Imrét: pelenka, popsitörlő, sapi, amiket én még pluszban betettem a táskába. Ja, és nem adnak betétet, azt is vinnem kell - nekem is a Tenát ajánlották. Tegnap, amíg vártam a bábánkat láttam egy apukát, aki bőröndöt húzott maga után, meg egy sporttáskát. Nem értettem. Aztán beszéltem a bábánkkal és rájöttem... :)

Blogok, amiket olvasunk

SZUBKULT 3 világhírű márka, amit migránsok virágoztattak fel

Három olyan világhírű márka pálfordulását mutatom be, amelyeket a közelmúltban bevándorló tervezők keltettek újra életre.

PSZICHOLIGHT Így állj neki a befejezetlen dolgaidnak

Sok befejezetlen és abbamaradt dolgunk van az életben. Nekem is van vagy féltucat. Egy személyes példán keresztül mutatom be, hogyan gyűrhetjük le ezeket, ha ismerjük az útközben felmerülő buktatókat.

LINGOHOLIC Két szuper trükk német (vagy más) névelőkhöz

Ha sosem értetted, hogyan lehetséges megtanulni minden egyes főnévről, hogy milyen nemű, most mutatok két olyan módszert, ami sokszorosára növeli az esélyeidet!
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta