SZÜLŐSÉG

Bébikomp vagy járóka?

2007. június 14., csütörtök 08:30

A csecsemő születésekor még csak pár reflexes mozgásra képes. Ezekben az alapvető mozgásreflexekben azonban benne van minden nagy mozgásnak a csírája, mely a következő másfél évben fog kibontakozni. Amikor a gyerekorvos vagy az ortopédorvos jelenlétünkben vizsgája a gyereket, ezeket a reflexeket láthatjuk: ahogy emeli a fejét, ahogy, ha megtartjuk a fejét, a mászás mozdulatait végzi, ahogy a hóna alatt fogva lépeget.


Minden szülő aggódva figyeli, hogy csemetéje mit tud már, hol tart a fejlődésben. Jaj, csak le ne maradjon, nehogy kiderüljön, hogy valami baja van. A túlságosan teljesítménycentrikus világban talán néha kicsit túlaggódjuk a kérdést – ezért is fontos, hogy ne csak a szomszéd gyerekéről tudjuk, hogy már 8 hónaposan járt a mama kezét fogva, hanem azt is, hogy milyen idősávban, milyen sorrendben, és milyen módon kell egy gyereknek egy-egy mozgásformát elsajátítania. Ehhez nyújt segítséget rövid összefoglalónk, melynek végén a különböző segédeszközök hasznára és kárára is kitérünk.

Az újszülött olyan, mint egy kis gombóc – mindene behajlítva, összeszorítva. Össze-vissza rúgkapál. Még a fejét sem tudja megtartani. Sokan azt hallják (gyerekorvos, neurológus), hogy hasra kell tenni minden nap egy időre, hogy erősödjenek a nyak-és hátizmai. (Ez a Katona-módszer ajánlata.) De gondoljunk bele, milyen unalmas a lepedőt bámulni hason, mozdulatlanságra ítélve. Na ugye. És a gyerek nem csak nyakizmokból áll, a szemének, az értelmének is kell fejlődnie, a hátán fekve nézeget (persze csak kontúrokat, foltokat lát), kis lábaival rugdos, ami a lábait is erősíti. Ha mindenképp hason akarjuk fektetni, akkor fektessük a mi hasunkra, ott biztosan jó neki. Természetesen az altatás egész más, ez csak az aktív periódusára vonatkozik.

A kisbaba az első negyedév végére már összerendezettebben mozog, öklét kinyitja, fogni próbál, nyúl a tárgyakért, fejét hason fekve emeli, forgatja.

A második negyedév végére gyakorlottan fordul oldalra, hasra fordul és vissza – ha többet van hason, akkor általában először hátra fordul, ha háton van, akkor inkább előbb hasra. A fordulást vezetheti a kar vagy a láb is (hátról), a hátra fordulást a súlypont áthelyezése. Hason fekve egészen ki tudja nyomni magát, fejét és hátát is emeli (de a hasa még lenn van). Ezek vízszintes irányú mozgások erősítik a gerinc menti izmokat, és nyújtják is azokat, hogy később meg tudják tartani majd a gyermek súlyát a függőleges irányú mozgásformák során.

A harmadik negyedév végére már tud gurulni, kúszni és önállóan ül. Próbál mászni, állni, járni. Semmiképp ne siettessük ekkor a gyereket, mert az a még fejletlen izmokat nem megfelelő mozgásformákra kényszerítheti, így a gyerek izmai rosszul tapadhatnak, csontozata is deformálódhat. De hagyjunk neki nagy mozgásteret, hogy sokat tudja gyakorolni az érettségének megfelelő mozgásformákat!

A negyedik negyedévben már négykézláb mászik – ez nagyon jól erősíti a hátát. Négykézlábból leül, illetve feltérdel és kapaszkodva feláll és oldalra lépeget. Noha manapság többnyire egyéves korra teszik az önálló járás kezdetét, elég, ha ekkor még kapaszkodva jár a kicsi. Figyeljünk, hogy hogyan tartja a bokáját, leteszi-e a sarkát, négykézlábon az ellentétes kar-lábbal „lép”-e egyszerre. Ha nem áll fel, és állítva lábát felrántja, az is elváltozásra utalhat. Ha bármi gyanúsat látunk, mutassuk meg szakorvosnak!

A sok mászás fejleszti ki a gyermek periferiális látását, ezért is hasznos nagy teret hagyni neki. A veszélyeket nem elég elmagyarázni – a mélységet, a sebességet, a magasságot látnia és kipróbálnia kell ahhoz, hogy fel tudja később mérni képességeit, és biztosan mozogjon – amit tud, azt meg merje tenni, de kifejlődjön benne egy egészséges óvatosság.

Másfél éves korára már a gyerkőc tud járni, lépcsőn utánlépéssel lép, lefelé mászik, de pár hónap alatt lefelé is tud jönni. Eleinte terpeszteve egyensúlyoznak a kicsik, sokszor lábujjhegyeznek, de ennek hamarosan el kell tűnnie, és a sarkukat is leteszik.

 
„Segédeszközök” (vagy inkább hátráltató eszközök):

Először is: a mozgást nem kell „segíteni”: Ha jót akarunk a gyerekünknek, akkor biztosítsunk neki elég teret és elég izgalmas megszereznivalót. Ezenkívül babatornát csinálhatunk vele, azt a babák többnyire élvezik, és jót tesz nekik. Ilyen babatornát találunk például az ÖLB mozgásprogramjában. Ebben van olyan gyakorlat, ahol a baba „reptetésével” erősíthetjük a hát- és nyakizmait (a mi mellizmainkról nem is beszélve), forgatással (a kezet vagy a lábat vezetve, ahogy egy olvasónk is írta) rávezethetjük, hogyan tud megfordulni. Ezeket a gyakorlatokat a babák is többynire szeretik, kacarásznak közben, de ha nem tetszik nekik, ne erőltessük semmiképp! Megtanulnak anélkül is mindent.

 

Autósülés: ülő pozícióban tartja a kicsi babát, noha annak háta még erre nem kész, és így a hátát terheli. Megpróbálhat hasizomból, helytelenül felülni, mivel oldalra nem tud mozdulni. Természetesen használjuk a kocsiban, de ne ebben lakjon a gyerek.

 

Járóka: amíg nem nagyon tud mászni, addig még bevethető. Utána több okból nem ajánlott: ha minden ott van, akkor nincs motiválva, hogy érte menjen. Ha nincs tere mászni, idő előtt fel fog állni kapaszkodva, anélkül, hogy a kitartó mászástól megerősödhettek volna a megfelelő izmai. Persze itt is, mint fenn: amíg a postással trafikálunk, nyugodtan, csak ne ebben nőjön fel a gyerek.

 

Bébikomp: lehetőleg ne is legyen. Teljesen deformálja az izmokat: a kicsit jóval a megfelelő idő előtt álló vagy ülő pozícióba kényszeríti, terheli a gerincet, elsorvasztja a láb járáshoz szükséges izmait, azok az örök lábujjhegyezés miatt nem megfelelően nyúlnak és tapadnak le. Felejtsük el.

 

Kenguru: biztosan vannak jó kenguruk is. Itt azokról van szó, amelyeknek puha a hátuk, és nem szorítják a dedet az anya testéhez. Ebben a kicsi összeesik, ha már tud is ülni, nem tudja magát ilyen puha helyzetben ennyi ideig megtartani, a hátizmok és a gerinc nagyon megszenvedhetik (nem csak az anyáé). A kendő ezzel szemben tartja a gyerek hátát, állítható a szorossága, és az egészen aprókat bölcső pozícióban is bele lehet fektetni, ahogy biztosan nem terhelődik a gerincük.

 

Cipő: a cipőválasztás a kisgyerekes szülők nagy dilemmája. A három év alatti gyermeknek nincs szüksége boltozatemelős cipőre, mert még nem fejlődött ki a talpboltozatuk, így az a lábfejüket természetellenes pozícióba kényszeríti. A jó cipő ismérvei: hajlítható, vastag talp, kemény, kicsit magasabb kéreg a saroknál, hogy jól körülfogja és tartsa a bokát. Ha a gyerek lába befelé dől, akkor ferde talpú cipőt vehetünk neki: a belső él egy kicsit vastagabb, mint a külső, de belül egyenes. Ez kifelé dönti a lábfejét. Három éves kor felett lehet a cipő boltozatemelős, avagy betétes, ha a gyereknek szüksége van rá. A cipőt nem a márka teszi, hanem hogy ezeknek a kritériumoknak megfelel-e, Knob Tímea gyógytornász a Salus márkát említette.

 

Mezítláb: sima talajon nincs különösebb haszna a mezítlábazásnak, mivel a lábfej ilyenkor nem kényszerül plusz munkára, amit az egyenetlenségek kompenzálása jelentene. Azonban, amennyiben nem kemény a talaj, nem is káros (szőnyegpadló). Betonon mezítláb rohangászni valóban elég bokafájdító, hiszen odacsapkodjuk a talpunkat egy talajhoz, amely semennyire nem rugalmas. Ha szeretnénk a gyerek lábfejét tornáztatni, de erre a parkettás lakásban a betondzsungel közepén nincs sok lehetőségünk, kitalálhatunk kis játékokat: szedjenek össze papírfecniket vagy üveggolyókat a lábujjaikkal a földről és dobálják be egy dobozba például.

(Knob Tímea gyógytornász előadása alapján)

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2007.06.14 20:46:36szeszter

    miből maradtam ki... de jó!



    bébikomp? nekünk soha! az elsőnek sem volt, a másodiknak sem lesz. Ismerősi körben sok van, olyan is ahol a gyereka fél napot benne töltötte, aztán meglepődtek, h a gyerek nem akar mászni csak menni, ha kiveszik.

    Amúgy erről már korábban volt itt szó.



    Sztem egy ugyan olyan fölöslege dolog, mint az automata zenélős csilliogós vlllogós hiperszuper brendonhinta.

    Csak a szülőnek minél kevesebbet kelljen foglalkozni a gyerekkel. Akkor minek is lett az a gyerek?



    Ahh messzemenően tudnék a témában elmerülni, de nem akarok hülyeségeket írni, nehogy fennakadjak vkinek a hálóján.

  • 2007.06.14 21:05:55peppermint

    Hogy "érdemben" ki is szól hozzá... az is egy szép kérdés. Valóban csak érdemben lehet hozzászólni? Mert ha igen, bizony kiesik a megjegyzések nagy hányada.

    Végül is bárki, (majdnem) bármit írhat ide, még ha ez nem is tetszik. Ezért vitatkozni lehet, de kvázi utasítgatni bárkit, hogy akkor ne írjon ide... hát azt nem. Mert a vélemény szabad.

    Mindemellett nem akarok belefolyni a fent folyó konkrét vitába, van, amiben viszont egyetértek veled, ladygodiva.

  • 2007.06.14 21:17:09druantia

    Nekünk van bébikompunk. A használtan vett babakocsival együtt adták, plusz egy járókát is. A bébikompot arra használtam, hogy amikor egyedül voltam és zuhanyoznom kellett, beletettem a gyereket, aki így

    - nem tocsogott teljes testhosszában a vízben

    - nem érte el a nyelvével a vécédeszkát

    - nem érte el a mosószereket és egyéb nem gyerekszájba való dolgokat

    - nem érte el a vécépapírt és nem tudta letekerni

    - legalábbis két percik elvolt a bébikomp tálcájára rakott cuccokkal.



    A kompot csak erre és csak ilyenkor használta, kábé hetente egyszer, amikor a zuhanyzást tényleg nem tudtam megoldani máshogy és máskor. Illetve elnézést, nem is. Néha szerette tologatni maga előtt, mint egy nagy dömpert.



    A járókát viszont mindketten szívből utáltuk és tényleg csak vészhelyzetben vetettük be, habár ikreknek való, hatalmas járóka volt.

  • 2007.06.14 21:18:29Brumibaby

    Bébikomp nem volt, dokkó (= doktornéni - Copyright by Péter, 20 hónapos korában) szerint gáz. Volt járóka, mert másképp nem tudtam volna ellátni a háztartást. Tudtam, hogy nem jó, de mégis volt. (Ide a kövekkel. Csajok, mi van, front? Mér' húzzátok fel így magatokat??)

  • 2007.06.14 21:36:47kovvacs

    Brumi, én terhes vagyok :P

    És meleg van.

    És lányom is van, aki ma felettébb úgy viselkedett, mint egy nyűgös NŐ. És mint két nő, egymás agyára mentünk. És sztem front is van. Vagy ha nincs, majd lesz. Vagy ha nem lesz, akkor volt. :P

  • 2007.06.14 21:39:39marcangoló

    Brumibaby, igen, már Mulannal is megállapítottuk, hogy front van. Mondjuk akkor még csak a gyerekek alvásából.

  • 2007.06.14 22:16:43jidele

    ti normálisak vagytok? demost őszintén;)?

  • 2007.06.14 22:16:53kovvacs

    - Amúgy bébikompunk nem volt, nem lesz, veszélyes jószágnak tartom.

    - Autósülésben tartottam a gyereket kezdetben relatíve sokszor, pl. mint druantia a kompot - zuhanyzáskor.

    - Járóka van, postásos használatra volt, de másodiknál aktívan lesz bevetve, a fekvő kisbaba és a nagyobb aktív baba közti térleválasztóként.

    - Kenguru: isteni babybjörn, gyerek nem fulladt meg, szerette, minden elképzelhető variációban hurcoltam sokáig, csípőjének semmi baja.

    - Kendőm nem volt, de járok egy izé hm blogra, ahol trendi, és nem akarom, hogy kinézzenek onnan, meg különben is az derült ki onnét, hogy ha menő jófej anyuka vagyok, akkor kendőben hurcolom a gyereket, szóval fogok venni. Milyet is kell vennem, lányok, újszülötthöz? Vki írjon már egy "mindent a kendőről" c. postot, felőlem aztán direkt nem elárulva, hogyan kell megkötni, de az legyen benne, hogy milyet válasszak.

    - Cipő: Siesta forever, nem boltozatkiemelős, hanem belül megdöntött, megnéztem, megtapogattam, ahogy más márkájú cipőket is, amelyek között tényleg van boltozatkiemelős. Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy lehet, hogy a siesta szakmailag már boltozatkiemelősnek számítana, de sztem nem az.

    - Szőnyegpadló van a gyerekszobában, halleluja.





  • 2007.06.14 22:17:35kovvacs

    jidele, miért, feltétel? :P

  • 2007.06.14 22:27:05szeszter

    kovvacs: végig lelkemből szóltál. mivel most megyek aludni, ha még hozzászólsz, az biztos egyezik a véleményemmel :)



    na jó éjt!

  • 2007.06.14 22:28:02marcangoló

    Kovvacs, én cipőügyben olyan néma vagyok. Fogalmam sincs, hogy mi a jó. Szerintem mindegy. :-) Na jó, majdnem mindegy. Na, ez most aztán jó szakmai volt....

    Hát igen, egy trendi kismama most már a sutba hajítja a drága és jólbevált kengurut. :-) Kendőben nekem Nandu van, nekem jó. Blanka már nagyon pici korában (kb. egy hónaposan) már benne volt. Szerette. Én is, nekem a rugalmasak, vékonyak valahogy nem tűnnek elég stabilnak, de sosem próbáltam. Mióta Hordozó itt volt, már arra is nagyon ügyelek, hogy ha előrefelé ültetem bele, meglegyen a megfelelő szög a csípőjénél és a térdeinél. :-))))) Remélem, sokat segítettem. ;-P

  • 2007.06.14 22:29:10Anyatünde

    Járóka: időnként a nagytesók (5 és 7 évesek) valamelyikét rakom bele, ha apró bizbaszokat tartalmazó játékkal (pölö Playmobil) játszanak a nappaliban. A játékkal együtt, természetesen.

    A Kicsi meg kolbászolhat kedvére.



    A két nagy egyszerre is szeret belemászni, csak akkor nem férnek be a játékok. :-))



    És igen, előfordul, hogy benne van a Kicsi. De csak végszükségben.

  • 2007.06.14 22:30:59kovvacs

    Marcangoló:

    a Nandu,

    az színkombináció? Márka? Anyag? Méret?

  • 2007.06.14 22:33:04marcangoló

    Kovvacs, most már ejnye.:-) Az az _eredeti_ hordozókendő. A csajt hívják így, aki behozta a köztudatba. Amúgy meg dúla, meg ilyesmi, van neki saját oldala. De most már vannak nála trendibbek is, asszem. Nem tudom. Úgyhogy nekem is ejnye.

  • 2007.06.14 22:38:21druantia

    Azt hittem, valami madár :-). Mármint a Nandu. Most már szégyelljem magam. Még el is gondolkodtam, hogy ez a madár biztos cipeli a fiókáit, vagy mi.

  • 2007.06.14 22:42:53marcangoló

    Nem, a hölgyet Noll Andreának hívják.... De amúgy madár.

  • 2007.06.14 22:43:28kovvacs

    Marcangoló, akkor Brand.

    Világos, most már képben vagyok. :P

  • 2007.06.14 22:44:50marcangoló

    Szégyentelen, folyton a nyelved nyújtogatod!

    :-))))) (Most má nagyon tudom ám, mióta leírtad. Addig én olyan félmosolynak olvastam. Mint Han Solónál, tudod.)

  • 2007.06.14 22:47:08kovvacs

    marcangoló, látnád a lányomat. Képes rá, hogy kivegye a cumit a szájából, kiöltse a nyelvét, aztán visszapakolja a cumit.

  • 2007.06.14 22:50:06marcangoló

    :-DDDDDDDDDDDDDDD édes egy csaj!

  • 2007.06.14 22:52:09kovvacs

    Az. Imádom:) Naná, hogy még sok gyereket szeretnék :))))

  • 2007.06.14 22:54:17marcangoló

    Igen, én is olyankor sajnálom, hogy hivatalosan befejeztük a nemzést, mikor Bangla odafordul a cicihez, belebeszél, aztán rámnéz és röhög. :-)))

  • 2007.06.14 22:57:03kovvacs

    Asse lehet semmi :))))))))

  • 2007.06.14 22:58:31marcangoló

    Főleg, hogy mindehhez csak fél éves. Juj, már most nem tudok rá haragudni, nem tudom, mi lesz itt még.

  • 2007.06.14 23:33:10jidele

    Kovvacs, hát nem feltétel, de anélkül nehéz ezt a vitát elviselni;)

    Dina is nyujtogatja a nyelvét, olyan cuki. És kinézi a számból a falatot. Imádom

    Témához:

    bébikomp: nem nem soha, csak a testemen keresztül, meg ilyenek

    járóka: majd ha lesz egy pici, ez a kicsi meg verekedni fog, akkor. Különben randalírozzon csak fel-alá

  • 2007.06.15 04:37:50kanga

    Nem tudom, otthon van olyasmi, amitt itt exersaucer-nak hivnak, bocs a tudatlansagomert. Itt inkabb ezt ajanljak a bebikomp helyett. Azt altalaban veszelyesnek tartjak. Ennek nincs kereke, ugyhogy a gyerek semminek neki nem tud menni vele, es hacsak nem teszunk bele egy oriasi gyereket, fel se tud borulni. Kb igy nez ki.

    www.toysrus.com/search/index.jsp?kwCatId=&kw=exersaucer&origkw=exersaucer&f=Taxonomy/TRUS/2255957&sr=1

    ha nem sikerul megnezni a weboldal alapjan a google-ban be lehet untni a keresest, es feldob egy jopar oldalt.

    Kb 5 hinapos kor utan hasznaltuk, amikor mar egesz jol uldogelt, es kb 20-25 percig maradt benne. Igy nem izgultam, hgoy baja lesz, amig felmosom a foldet, vagy amig megfozom a vacsorat. A mienknek nem voltak beepitett jatekai, mert hasznaltan kaptuk, de szerintem jobb is volt igy mert igy azzal jatszott amivel akart. Elotte egy hintat kaptunk, de abbol hamar kinott, mert a ham csak a derakat fogta be es nem a vallat, igy amikor elkezdett elore hajolni benne, beszuntettem a hasznalatat. Ja amig meg egesz jol bevalt, foleg az elso honapokban, az a kifli alaku parna volt, mert csak igy volt hajlando a hasan fekudni, es a gyerekorvos kihangsulyozta, hogy amikor ebren van, sokat kell hason tartani. Cipougyben nekem azt mondtak, hogy amig a gyerek labaval nincs baj, mindegy milyet hord, de a legtobben a puha mokasszin tipusu cipovel kezdtek az ismeroseim kozul is (lehet csak divatbol). na szaladok altatni...

  • 2007.06.15 09:42:52papirbirka

    Hú, egy nap kimarad és az ember már megint kihagy egy balhét;-)

    A bébikomp-ellenségek mellé szeretném letenni a voksomat.

    1. Mert igen, láttam babát hetekig pipiskedve, meg hanyattesve járni tanulni, bőgni a kudarctól és csodálkozó szülőket, hogy jé. Pedig diplomásak, értelmesek és szeretem őket, ezért nem akartam hangosan károgni előre, csak néha, utólag meg disznóságnak tartottam. Végül is csak pár hét lemaradást okozott és náluk nem volt terepakadály, figyeltek rá, így egyébként biztonságos volt.

    2. Gyereksebész ismerőssel -távoli, akivel kb. négyszer találkoztam életemben- utcán összefutottunk amikor terhes volt, rám nézett és köszönés helyett közölte, hogy könyörögve kér soha-de-soha ne vegyek a gyereknek bébikompot, mert a két éven aluli pácienseinek több mint a felét adják az ilyen balesetek és nagyon sok a súlyos fejsérülés. Engem sokkolt, de meggyőzött.

  • 2007.06.15 11:07:26Bobice



    Sziasztok!



    Most írok először. Szerintem az ember lánya vesz egy pár dolgot, amiről később derül ki, h. nem is olyan hasznos. Én elfogadtam egy használt bébikompot, bár tudtam, h. nem fogjuk használni, de az illetőnek útban volt, én meg gondoltam eldobhatom én is. Viszont kaptunk babafigyelőt is, és miután megszületett a babánk, aki most 7,5 hónapos hamar kiderült, h. olyan mélyen alszik, h. ha mellette harangoznának az se ébresztené fel :), amikor viszont sír, akkor hallani lent is, tudniillik kertes házban lakunk. Amiatt, mert kertes házban élünk, a járókát hasznosnak tartom, mert sokkal jobb, mint legurulni a teraszról, vagy fölnyalni a macskapisit a teraszról, amit ugye gyakrabban is föl lehetne mosni, de annyira rövid ideig van látszatja, h. csak no. Ha nincs a kertben, persze csúszkálhat a földön. ( Nincs ám egész nap a járókában. ) A cipő még nem téma, de jó volt olvasni az ötleteiteket.

  • 2007.06.15 13:20:30zsuli

    oké, bébikompot én sem díjazom, de mi a baj a járókával? Tudom, helyzetfüggő, de nekünk nagyon bevált. Az egybe-konyha-nappali közepén élt élete első napjaitól kezdve (kiságy az emeleten, tehát oda csak aludni ment), így ő ezt szokta meg. Amíg kicsi, elég neki a 120x120 centis, én meg biztonságban tudtam mellette létezni. Látott mindig, könnyű volt kiemelni. Mióta kinőtte, sokat van a földön, de ha épp el kell tűnnöm egy kicsit (ruhateregetés, ilyesmi), akkor belerakom, és legalább tudom, hogy biztonságban van, elég, ha énekléssel tartom vele a kapcsolatot.

  • 2007.06.15 14:09:21B-

    Én is frászt kaptam a videótól, nem csinált kedvet a bébikomphoz, sőt! Olyan, mint egy dodzsem - kipárnázás nélkül :-(

  • 2007.06.15 15:39:01bebike

    Babóka!
    Bocs a késői válaszért ,de nem mindig jut időm követni a posztot. Szóval mi még nem járunk sehogy ,csak mászunk. De a neurológus kijelentette csak és csakis akkor adjak KEMÉNYtalpú cipőt a lábára ha már rendesen tud járni ,addig nincs értelme, mert a talpizmok nem erősödnek rendesen. Nemsokára meg kertesbe megyünk és ott mehet majd mezítláb is.
    Mi itthon mezítláb vagyunk , sétálni meg kocsiba megyünk és max hintázunk a játszótéren, szóval nem koptatjuk a futóművet a betonon. :D
    Lehet ismételtem magam akkor meg bocsi.


    Járóka nekünk is volt. Szerettem ,mert vasaláskor nem kellett félnem ,hogy magára ránt egy óvatlan pillantban valamit.Most ajtórácsunk van igaz nem kultiválja ,ha én a konyhában vagyok. Ha költözünk akkor utánam tud majd jönni ,mert ott nem tudjuk felszerelni a konyhához.
    A kicsi hely miatt felsem merült a komp kérdés, egyébként a férjem elutasítja, de pl a sógoromék használták nem lett semmi baja gyereknek.
    Anyósnál van egy kiszolgált példány de Benyó nem tud mit kezdeni vele ezért hagytuk is. Akkor tesszük bele ,ha eteni kell és ott legalább egyhelyben van egy darabig.

  • 2007.06.15 15:43:33bebike

    Hoppszi! kimaradt a kenguru támogatók között vagyok. Egyébként érdekes a múltkor a pont a védőnéni mesélte, hogy ő sokáig csak kenguruba vitte a gyerekét és nem babakocsiba. Ez is érdekes.

  • 2007.06.15 20:46:35Pumatex

    OFF:

    peppermint 2007.06.14 21:05:55



    Azt hiszem, félreérthető voltam, "érdemi" minden hsz, ahol nem öljük egymást... azaz tapasztalat, ötlet, gondolat, bármi, csak békés legyen. A vita is az, csak a veszekedés nem. :) Bocsi mindenek! :D



    ON:

    Nálunk egyenlőre kiságy, ill. szopipárna formázva, anya hasa kendőben, ilyen helyeken leledzik a kicsi.

    Bébikompot semmiképpen nem szeretnénk, (ezelőtt a topik előtt sem, de most aztán végképp), viszont valami mindenképpen kell majd, mert egyszobás a lakás, még ajtó sincs, csak a fürdőszobán, és azért van sajnos elérhető magasságban sokminden, aminek nem kéne. Úgyhogy valahogy eleinte mindenképpen "lokalizálni" kell majd a kicsikémet.

    Járókából a hálósat gondoltam, bár mondtátok, hogy nem olyan jó a látása miatt. Viszont ahogy elnézem, a fa verziótól állandóan kék-zöldek leszünk. Nincs valami ami nem kemény és nem hálós? :D

    Na mindegy, még van időm (egy kicsi) emészteni, mert hétfőn lesz 7 hetes.

  • 2007.06.15 21:33:52marcangoló

    Pumatex, a lányom járókázik bőszen, de még egyben van. És nem kék, meg zöld, csak a szeme színe... Én olyat kerestem, ami állítható magasságú és rácsos. Jobban is lehet kapaszkodni benne.

  • 2007.06.16 06:48:37Pumatex

    marcangoló, köszönöm. A kolléganőm kénytelen volt felhasogatni egy kupac konyharuhát, és betekerni vele a járóka léceit, mert a gyerkőce mindig nekikesett - már amikor hajlandó volt benne maradni (pl. teregetés, egy gyors zuhany stb. idejére). Aztán meg enni kezdte a léceket... :D Remélem, azért mi szerencsésebbek leszünk. De eddig nagyon rugalmas a lány, pl. mindenhogy alszik (hason, hátom, oldalt), remélem, megtartja ezt a jó szokását. :D

  • 2007.06.16 12:28:14marcangoló

    Fura, hogy ennyit botladozott benne. Esetleg takaró volt az alján? Vagy szivacs vagy túl sok játék?

  • 2007.06.16 15:48:35B-

    PIHENŐSZÉK? Kerestem róla az interneten anyagot, de nem sokat írnak róla. Mi most szereztünk be egyet, mert a bébit sokszor untatja a hanyattfekvés, ölben tartani állandóan meg kicsit fárasztó. Azt remélem, hogy nyerek így egy kis szabadidőt (persze úgy, hogy végig mellette vagyok, de nem tartom az ölemben fizikailag). Amikor elaludt benne, áttettem a kiságyba, nehogy ártson a gerincének.



    Szóval: tud erről valaki valamit? Nincs itt esetleg valaki, aki ért az ilyesmihez?

  • 2007.06.16 16:09:52marcangoló

    Nincs.:-) Illetve, nem tudom, ki ért az ilyenekhez. Ha összeszerelésről van szó, akkor én biztosan nem. :-)))) Szerintem a pihenőszék kevésbé gáz, mint a bébikomp, bár ha már kicsit nagyobbacska a gyerek, akkor úgy viselkedhet benne, mint a hordozóban, fel akarhat ülni hasizomból. Meg hát nagyon ficeregni sem lehet benne. De szerintem ideiglenesen használható egy rövid időkre. A miénkben van szűkítő a fejének, és a dőlésszöge is kb. olyan, ahogy jólesik tartani a hátát a babának (és az nem az egyenes), de nem hiszem, hogy túl sokat használtuk volna, talán csak két- három alkalommal. Most, hogy már nagyobb a gyerek, sokkal érdekesebb a hason küzdés a megszerezhetetlen tárgyakért.

  • 2007.06.16 19:36:19Alvomacko

    Bébikomp soha, járóka igen. A Nagynák 2 éves koráig. A rácsok gumiszerű anyaggal voltak egyesével bevonva, így tisztítható volt. Az én lányaim megmaradtak a járókában hosszú időre is.

  • 2007.06.16 23:15:58jidele

    Izraelben tologatós járókák vannak: az utcára is kiviszik benne a gyereket, mint a babakocsiban:D

  • 2007.06.17 10:39:23bebike

    B!
    Nekünk volt egy madaras teszkóban vett pihenőszékünk. Azért szereztük be mert etetőszékhez még kicsi volt ,de a hordika huzatát kb 3 naponként kikellett mosni, mert néha szétkente a főzit, meg a gyümit. Szóval etetni is jó, mellette úgy kb naponta fél órát részletekben szívesen játszott benne. Teljeses fekvőbe dönthető és ülni is tud benne, kicsit hasonmlít egy hitaszékhez a talpazata, de inkább csak te tudod löködni és ki is támasztható fixre, könnyen mosható huzat és két fogóka amiben hordozható a lakásban. Én kihasználtam amikor a konyhában volt dolgomm vagy teregettem, hogy lásson. Ára 3000
    keményített magyar forint volt.
    Itt meg egy kép róla ebéd után

    www.zseblog.hu/node/13156

  • 2007.06.18 11:58:57napos oldal

    Koaladia, csak most olvastam, klassz :)

  • 2007.06.18 15:36:48gerinckutató

    Bébikompunk nekünk is volt, járókánk is volt-van, bár már csak néha használjuk, ha kimegyek az udvarra vagy ha bünti van, mert tépkedi a tapétát stb. Ráadásul az is hálós. Imádta mindig is, simán kilátott belőle, pikk-pakk felállt benne. És a lábának sincs semmi baja a bébikomptól - igaz nem órákat töltött benne - 14 hónaposan kezdett el kapaszkodás nélkül járni. Sosem borult fel vele, nagyon szerette, kinőtte, elraktuk. Nem hiszem, hogy ez olyan nagyon káros valami lenne. Nekem is volt és nekem sincs bajom a lábaimmal. És a hálós járókában - ellentétben az ismerősünk fa járókájában - nem csapta szét a fejét, amikor elesett benne. Valaki írta, igaz is, hogy mindenki magának neveli, fejleszti a gyerekét és dönti el, hogy mit vesz meg neki és mit nem. Üdv

  • 2007.06.18 15:54:33marcangoló

    Szerintem ez is olyan, mint a cumizavar. Egy csomóan elvannak anélkül a bébikompban, hogy bármi bajuk lenne, vagy anélkül, hogy összetörnék magukat a járókában. Aztán, ha pont az enyém lesz az az egy, aki mégis megsérül, vagy aztán lábujjhegyez a járástanulásnál, akkor jöhet a bűntudat.... De ez tényleg mindenkinek a maga felelőssége. Én pl. nem kockáztatok a cumisüveggel, cumival, bébikomppal, de valószínűleg berakom a jányt a járókába, ha nagyon indokolt lesz, akkor is, ha már jobban mozog, mint most.

  • 2007.06.18 15:55:49marcangoló

    Mondjuk abszolút előnye a hálós járókának, hogy tolatva kúszás közben nem lóg ki a gyermek lába, mint az enyémé most.

  • 2007.06.18 15:57:02gerinckutató

    még valami. madaras teszkós pihiszékünk volt nekünk is. egy ideig jó volt, de aztán jött a kényszeres mozgásmánia nála és onnantól fogva egy percet sem volt hajlandó eltölteni benne. úgyhogy ez a 3000 pénzes megérte, tízezreket nem adnék érte.

  • 2007.06.18 16:06:35marcangoló

    Mi ajándékba kaptuk. Ez az igazi költséghatékony megoldás. :-)

  • 2007.06.18 16:07:18gerinckutató

    Patrik sosem tolatott, de volt olyan, hogy a kiságy rácsán kidugta a lábát, majd ordított mint a sakál, mert nem tudta kivenni onnan. Na akkor került fel arra az oldalra is egy fejvédő.

    Cumink van, cumisüvegünk is volt, főleg mivel össz-vissz három hétig volt tejem utána teljesen elapadt, ergo tápos lett a drágám. De már nem cumisüvegezünk, ha úton vagyunk (pl. tegnap jöttünk meg Rómából) avent csőrös üvegje van, ha itthon, akkor meg poharazik.

  • 2007.06.18 16:08:34gerinckutató

    az biztos. a bébikompot anyámék vették neki - a mi tudtunkkal - így az nekünk sem került semmibe:)

  • 2007.06.18 17:13:57Tjuca

    Padló? Mondjuk nyáron nem hideg. Valami színes pléd, amíg kicsi, utána meg menjen. Nálunk van járóka, de csak keveset teszem bele, akkor, ha valami dolgom van, így nem akar kijönni, mert az a játékdzsungel.

    Régen nem volt komp, járóka, és pihenőszék sem. :-) Padló, meg fű viszont volt.

Blogok, amiket olvasunk

STÍLER 6 ruhadarab, ami tiltólistás az irodában

Minden munkahelynek más dress code-ja van, és általában rugalmasak a határok. Ez azonban nem jelenti azt, hogy bármit felvehetünk. Legalábbis akkor nem, ha szeretnénk karriert építeni.

SZEMPONT 10 dolog, amiért óvatosan a népmesékkel

Elérkezett az ideje kimondani, hogy a népmesék már nem alkalmasak, vagy önmagukban nem alkalmasak arra, hogy pozitív, adaptív világképet közvetítsenek.

ESKÜVŐ Így néz ki egy 1,7 MILLIÁRD forintos esküvő

Egymillió fehér virág, többméter magas esküvői torta, a márványpadlóba arannyal gravírozott monogram.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta