Csecsemővel a wellnesszbe

Miután tanulmányozta a különféle ajánlatokat, a Poronty tesztcsapata úgy döntött, belevág a tutiba, és megnézi magának a négycsillagos alsópáhoki Kolping Hotelt. Tesztünk apropóját egyrészt a négynapos hétvége adta, másrészt pedig tesztelőcsaládunk abbéli vágya, hogy a közel öt hónapos gyermekkel végre kimozduljanak a városból. Ez sikerült is.

Már az elutazásunk előtti napon nekiálltam pakolni és listát írni a bepakolandó holmikról. Tanulságos volt, hogy a gyerek listája hosszabb lett, mint a miénk együttvéve, pedig ez gyerekbarát szálloda, tehát többek között utazóágyat és fürdőkádat sem kellett vinnünk.

Másnap elindultunk, és - miután mindent elhoztam, csak a kinyomtatott foglalást és az itinert nem - három órányi utazás (ebből 45 perc a budapesti dugóban) plusz egy órányi bolyongás után szerencsésen megérkeztünk a tejjel-mézzel folyó hotelba. Alsópáhok egyébként Hévíztől két kilométerre található.

Várakozásaimmal ellentétben a hotel nem tűnt zsúfoltnak a telt ház ellenére sem, a vendégeket elnyelte a közel kilenc hektáros park, az uszoda és a játszóház. A szobánk kisgyerekesek számára minden kellékkel fel volt szerelve: konnektorvédőket, fürdőszobai zsámolyt, biliszűkítőt és más hasznosságokat is találtunk benne.

A férjemet inkább a rengeteg csatornás tévé és a vállalható árú italokkal teli minibár kötötte le, konkrétan a német nyelvű Eurosport. Ebből már sejthetjük, hogy a szállóvendégek között sok a német, hiszen a hotel nevét is egy német lelkészről, illetve az általa indított, keresztény, családbarát mozgalomról kapta.

A szobában egyedül a kiságy matraca nem tetszett, egy sima habszivacs matrac volt, jó nyolc centivel keskenyebb, mint az ágy. Szerencsére tesztelő gyermekünk még nem kúszik-mászik, így nem aggódtam, hogy beszorul.

Kipakolás után a hotel felfedezésére indultunk. A meleg vizű bébiúsztatóval is rendelkező úszómedencét rögtön megtaláltuk, sőt már a kinti strandrészleg is üzemelt, bár az április végi meleg a kinti pancsoláshoz még kevésnek bizonyult. Továbbmenve észleltük, hogy az épületeket üvegezett folyosók kötik össze, így aki akar, a külső légkör érintése nélkül eljuthat szobájából az étterembe, a fitneszterembe vagy a kozmetikába.

Mi a pici gyerekkel igazán nem tudtuk kihasználni a hotel extra lehetőségeit, de így is jól éreztük magunkat. A nagyobb gyerekeknek viszont kiváló programok vannak, a szülők tehermentesítését szolgálva. Napi 3 órás ingyenes bölcsőde, 7 órás óvoda üzemel, a nagyobbaknak pedig indiántábort, kincskereső játékot és hasonlókat szerveznek. Szintén okos ötlet, hogy a kisgyerekek vacsoraidő előtt óvónőkkel vacsorázhatnak, utána pedig vigyáznak rájuk, így a szülők kettesben megvacsorázhatnak.

Szimpatikus volt az is, hogy az uszoda medencéiben rengeteg felfújható játék, úszógumi és csónak lebegett, amit bárki használhatott. Az öltözőkben és az uszodatérben pedig járókába lehetett letenni az alvásra vágyó piciket.

Ha valaki meg tudja fizetni a félpanziós ellátás és a szoba nem csekély költségeit, remekül eltölthet itt akár két hetet is, a gyerekek jól szórakoznak, a szülőknek pedig végre jut idejük egymásra.

Kétágyas szobában fejenként 12-15 ezer forintba kerül a szállás félpanzióval, a gyerekeknek pedig életkortól függően kétezertől (3 év alatt) 9700 forintig (12-18 éves korig) terjednek a költségek. A negyedik gyermek ingyenes.