SZÜLŐSÉG

Csecsemővel a wellnesszbe

2007. május 10., csütörtök 09:16

Miután tanulmányozta a különféle ajánlatokat, a Poronty tesztcsapata úgy döntött, belevág a tutiba, és megnézi magának a négycsillagos alsópáhoki Kolping Hotelt. Tesztünk apropóját egyrészt a négynapos hétvége adta, másrészt pedig tesztelőcsaládunk abbéli vágya, hogy a közel öt hónapos gyermekkel végre kimozduljanak a városból. Ez sikerült is.

Már az elutazásunk előtti napon nekiálltam pakolni és listát írni a bepakolandó holmikról. Tanulságos volt, hogy a gyerek listája hosszabb lett, mint a miénk együttvéve, pedig ez gyerekbarát szálloda, tehát többek között utazóágyat és fürdőkádat sem kellett vinnünk.

Másnap elindultunk, és - miután mindent elhoztam, csak a kinyomtatott foglalást és az itinert nem - három órányi utazás (ebből 45 perc a budapesti dugóban) plusz egy órányi bolyongás után szerencsésen megérkeztünk a tejjel-mézzel folyó hotelba. Alsópáhok egyébként Hévíztől két kilométerre található.

Várakozásaimmal ellentétben a hotel nem tűnt zsúfoltnak a telt ház ellenére sem, a vendégeket elnyelte a közel kilenc hektáros park, az uszoda és a játszóház. A szobánk kisgyerekesek számára minden kellékkel fel volt szerelve: konnektorvédőket, fürdőszobai zsámolyt, biliszűkítőt és más hasznosságokat is találtunk benne.

A férjemet inkább a rengeteg csatornás tévé és a vállalható árú italokkal teli minibár kötötte le, konkrétan a német nyelvű Eurosport. Ebből már sejthetjük, hogy a szállóvendégek között sok a német, hiszen a hotel nevét is egy német lelkészről, illetve az általa indított, keresztény, családbarát mozgalomról kapta.

A szobában egyedül a kiságy matraca nem tetszett, egy sima habszivacs matrac volt, jó nyolc centivel keskenyebb, mint az ágy. Szerencsére tesztelő gyermekünk még nem kúszik-mászik, így nem aggódtam, hogy beszorul.

Kipakolás után a hotel felfedezésére indultunk. A meleg vizű bébiúsztatóval is rendelkező úszómedencét rögtön megtaláltuk, sőt már a kinti strandrészleg is üzemelt, bár az április végi meleg a kinti pancsoláshoz még kevésnek bizonyult. Továbbmenve észleltük, hogy az épületeket üvegezett folyosók kötik össze, így aki akar, a külső légkör érintése nélkül eljuthat szobájából az étterembe, a fitneszterembe vagy a kozmetikába.

Mi a pici gyerekkel igazán nem tudtuk kihasználni a hotel extra lehetőségeit, de így is jól éreztük magunkat. A nagyobb gyerekeknek viszont kiváló programok vannak, a szülők tehermentesítését szolgálva. Napi 3 órás ingyenes bölcsőde, 7 órás óvoda üzemel, a nagyobbaknak pedig indiántábort, kincskereső játékot és hasonlókat szerveznek. Szintén okos ötlet, hogy a kisgyerekek vacsoraidő előtt óvónőkkel vacsorázhatnak, utána pedig vigyáznak rájuk, így a szülők kettesben megvacsorázhatnak.

Szimpatikus volt az is, hogy az uszoda medencéiben rengeteg felfújható játék, úszógumi és csónak lebegett, amit bárki használhatott. Az öltözőkben és az uszodatérben pedig járókába lehetett letenni az alvásra vágyó piciket.

Ha valaki meg tudja fizetni a félpanziós ellátás és a szoba nem csekély költségeit, remekül eltölthet itt akár két hetet is, a gyerekek jól szórakoznak, a szülőknek pedig végre jut idejük egymásra.

Kétágyas szobában fejenként 12-15 ezer forintba kerül a szállás félpanzióval, a gyerekeknek pedig életkortól függően kétezertől (3 év alatt) 9700 forintig (12-18 éves korig) terjednek a költségek. A negyedik gyermek ingyenes.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

• 2007.05.10 18:31:10zsuli

na ez elszállt...

kowacs :)

na mégegyszer:

Tudom, igazad van, csak itt mindig mindenki mászkálni akar, én meg kívülállónak érzem magam. Dolgoztam 9 évig eleget, alig voltam itthon, most jólesik bámulni a kölyköt (főzés-takarítás-vasalás helyett is). Magam sem hittem volna, ez is hozzátartozik. Mint ahogy azt sem, hogy anyaként is helytállhatok. De hátha.

(az is tény, hogy ősszel megyek vissza dolgozni, már mostanában is kicsit visszamentem egy-két alkalomra)

De ha vki még így érzi, ne szégyellje, sorstársakat keresek!

• 2007.05.10 18:35:20kovvacs

Szerintem se szégyellje. Kölcsönösen ne bántsuk egymást emiatt:)

• 2007.05.10 18:41:10zsuli

Bocs, ha bántásnak érezné bárki is, nem annak szántam, erre próbáltam utalni a nagy zárójellel...Csak gondoltam megemlítem a másik oldalt is. uff, váltsunk témát :)

• 2007.05.10 18:50:52hanna

1. Pont beszéltük a Tündébel, hogy kéne nyaralós-tesztelős olvir sorozat. Szóval élménybeszámolókat, ajánlatokat várunk!

2. Én is szeretek itthon lenni.

3. Valszeg a szegények is pont annyit csalnak, mint a gazdagok, csak sikertelenül, és ezért nincs miért utálni őket.

sziasztok

és jöjjenek az élménybeszámolók

Hanna

• 2007.05.10 18:51:27hanna

Jah

Kolpingban a bioház hatan sokkal olcsóbb, szerintem az absz megfizethető, mondjuk nincs benne a félpanzió.

H

• 2007.05.10 19:13:30Tori

1, Mi idén a szokásos szatymazi táborozásunkra se tudunk végig (10 nap) menni, pedig a fenti szálló hétvégéjéből kijönne az egész. :(

2, Én is szerettem itthon lenni, de mióta lejárt a gyesem, már végképp muszáj "visszamennem" dolgozni.

3, Én nem csalok. Amikor gazdag férjem volt, akkor se tettem, most a csóró mellett se. Kerüljük az általánosítást (főleg negatív irányba) lécci! Kösz.

• 2007.05.10 19:42:29babateve

zsuli: sztem te csinálod jól.! Első gyerekkel én is folyton mászkálni akartam ( volna), nagyon frusztrált lettem mire kb 1 éves lett. Másodikkal már egészen más volt a helyzet: absz nem akartam mást, mint látni, ahogy fejlődik, nődögél, okosodik. Másodjára jártam/jártunk jobban mindketten!
    Rengeteget lehet dolgozni még az életben, de a pár hónapos, 1-2 éves kor tényleg VÉGLEG elmúlik!

• 2007.05.10 19:56:47gyöngy1

En is az elsö mellett voltam nagyon frusztràlt. 4 honapos volt amikor elkezdtem a màsoddiplomàs képzést, ahol heti 4 alkalommal 8-tol 14-ig volt oktatàs. Làttam a többieket akik nyugodtan tanulhattak otthon, nem volt különösebb hàztartàsuk, és föleg el tudtak szakadni a mindennapoktol ùgy hogy elmentek hétvégére, szünetre valahovà. Amikor a férjemmel, terhesen, eljutottam egy bérelt Balaton melletti nyaraloba, akkor meg ugyanaz vàrt ràm mint otthon: fözés, rendrakàs stb, mert férjem is nyaralt. Nekem ez nem volt kikapcsolodàs.

Màsodik babàval màr ms volt a helyzet, még mindig szivesen elmennék "nyaralni", de most màr nézem a bababaràt panziokat.

Ja, igen. Az bérelt hàzban kaptunk egy jo etetö széket és egy matuzsàlemi, rozsdàs jàrokàt kisàgynak. (Nagyobbik 14 honapos volt)

Nyàri programunk? Növérem meghivott bennünket (Las Palmas-ban élnek). Csakhogy férjem, tapasztalatbol, nem akar vele együttélni még 2 hétig sem. En meg egyedül 4 oràt repülni a kettövel nem merek. Szoval keményen lobbizok a férjemnél mert egész olcson megusznànk egy nyaralàs szuper helyen. (repülöjegyet ugyanis növérem kifizeti és nàla laknànk).

Jaj, ez a sogor-sogornö viszony :-~

ui: Pity mondta, hogy a Kolping a középosztàlybelieknek, a menedzercsalàdoknak van kitalàlva. Nem hiszem hogy a menedzser fizetés ma a középosztàly àtlagfizetése lenne. Vagy akkor én a szegényekhez tartozom...

• 2007.05.10 19:57:27p.eszter

Tori! Hanna szereti provokálni a nagyérdeműt, hisz ez a dolga, ne dőlj be neki! Igaz, Hanna? :D:D:D:D

• 2007.05.10 20:00:59hanna

Én nem általánosítottam, a kovvacs kezdte, őt piszkáltam csak! :)

H

• 2007.05.10 21:21:59atha

Én még a menedzser-fizetés általánosítást is megvétóznám. Mondjuk ezen belül is elég nagy a szórás. Mindenesetre bár a férjem jogász, én multis "menedzser" voltam, mégsem jártunk wellness-hétvégére. Lehet, hogy csak azért mert sokkal szívesebben áldoztunk kb két évente egy hosszú hétvégére vmelyik európai nagyvárosba fapadilag, meg mert nem bírtunk soha ilyen célra spórolni. DE! Nem engedhetnénk meg magunknak komolyabb áldozat nélkül ilyen több-tízezer forintos szállást, és inkább a hétköznapokat is igyekszünk élvezni, amennyire lehet.

Eközben másról nem szólnak az ünnepek után a híradások, minthogy megteltek a wellness szállodák magyar családokkal. Kérdem én, ha nem mi, akkor ki a középosztály aki megteheti?

És ugyanakkor ismerek olyan fodrász-asztalos házaspárt, akik évente háromszor mennek egy-egy hétre wellness szállodába. Nem kérdeztem miből, vagy hogy oldják meg, de egyik sem az a sikkasztós szakma (ja, ezt mi sem tesszük).

Szóval lehet, hogy csak életvitel, vagy szebben fogyasztói kosár összetételének kérdése, kinek mi a fontos, miről és minek a javára képes, hajlandó lemondani...

• 2007.05.10 21:27:45kiseszter

Lehet, hogy már egy pár hónapja ajánlottam vagy csak akartam???

Enikő Panzió Eplény (Zirc és Veszprém között 600 lelkes hegyi falu). A tulajdonos házaspár vezeti, családi panzió falu szélén, a tanösvény bejáratánál. Igaz inkább télen érdemes elmenni, mert kis síparadicsomot építenek, asszem 6 pálya meg egy szánkópálya felvonókkal melegedővel meg minden.(Eszterék figyelmébe :o))

Mi viszonylag nyugis időszakban voltunk így nem tudom, hogy csak mázli volt-e a tulajdonosok kitüntető figyelme, de pl. minden étkezésünk előtt felmosták az éttermet és a társalgót, hogy a 11 hónapos nyugodtan tudjon négykézlábazni. És tényleg soha nem lett picit sem poros (férjem nagy tisztaságmániás nála ez sok plusz pontot ért :o))

Minden volt ami a bababarátsághoz kellett: rendes rácsos fa kiságy, állandó asztal az étteremben etetőszékkel, játékok. Nekünk meg biliárd és infraszauna. 3 éjszaka félpanzióval 3 szaunázással volt 53000, (vagy 57000 bocs nem emlékszem pontosan). A félpanzióban volt vadpörkölt, forralt bor, dupla reggeli és jó háziasan főzött Enikő (a tulaj).

Egy kifogás: a kiságyban nem matrac volt hanem egy paplan behajtogatva. De ezt mondtuk is nekik, lehet hogy azóta már van :o)

• 2007.05.10 21:38:25kiseszter

Még egy ötlet túrázósabb családoknak:

Váralja. A panzió nevére már nem emlékszem, de úgyis csak egy van. Ez a Mecsek ÉK-i lábánál van egy utcás zsákfalu, a zsák végén a panzió onnan már csak erdő. A panzió nagyon klassz, helyreállított parasztházak meg melléképületek. Egyik ház a kajálda és a másikban vannak a szobák (szóval a zaj és a szagok nem zavarják az alvókat). Hatalmas teraszos kertje van fel a hegyoldalba. Medencéjük és egy kis tavuk is van.

Tollaslabdára meg társasjátékokra emlékszem, de még gyermektelenül voltunk úgyhogy azt, hogy mennyire bababarát majd esetleg a Poronty teszteli :o)

Ott is a tulajdonosnő főzött. A rántottáját azóta is emlegetjük (Tápos pestieknek aznapi friss tojás saját szalonnával meg kolbásszal :o))

Az árra sajnos nem emlékszem. Asszem 3000 Ft/fő/éj volt, de nem merek rá megesküdni.

• 2007.05.10 21:46:32anittik

Sziasztok!

Én eddig még nem írtam, csak olvastam a hozzászólásaitokat a különböző cikkekben. Volt, amihez szerettem volna hozzászólni, de a 11 hónapos kisfiam általában "elvette az agyam", és nem emlékesztem, mit is akarok pontosan. Hülyeséget meg nem szívesen írok, az ciki. De ez a cikk valamiért írásra késztetett. Kértétek, adjunk ötleteket, íme: Tavaly nyertem 30000 Ft-ot egy honlapon, amit utazásra kellett költeni. Sokat keresgéltem interneten, mivel bababarát helyet szerettünk volna. Novemberben siekrült is szállást foglalnunk: Hotel Shiraz, Egerszalók. Nem olcsó, de messze nem a Kolping árfekvése. És bababarát. Van utazóágy, kád, "wc-sámli", etetőszék, gyerekétkészlet, játékok, játszószoba. Nagyon kedvesek a személyzet tagjai, csak ajánlani tudom.

• 2007.05.10 21:47:17marcangoló

Kiseszter, nem Provincia véletlenül? :-) Anyukámék majdnem szomszéd faluja, arról a környékről sok szépet mesélhetnék. :-)

• 2007.05.10 22:01:37kovvacs

Hanna, ha jól esett, akkor csak nyugodtan. De hiába ülök itt tíz perce és olvasgatlak újból és újból, csak nem bírok rájönni, hogy min kellene megsértődnöm.

• 2007.05.10 22:09:50thais

Benne van az árban , ha valamelyik gyermek kárt tesz a bútorzatban vagy a felszerelésben? Mi van, ha véletlenül valami világos, kényes szőnyeget összeken. Kifizetteti, mert bababarát? Kicsi gyerekkel nem is mernék ilyen helyre menni emiatt.

• 2007.05.10 22:13:09hanna

ááááá

semmin, persze hogy semmin.

csak rád fogtam, hogy te kezdted, tudod mint az oviban

• 2007.05.10 22:17:04kiseszter

Marcangoló: de tényleg Provincia Panzió! Mázlista vagy ha arra a környékre jársz "haza".

Thais: hű én a rongálás-kártérítés témába még bele sem gondoltam. Idén már erre is rákérdezek foglalás előtt, mert a fiam egyre ügyesedik és erősödik :o)

Amúgy nálunk fehér itthon a szőnyeg, kiválóan bírja az ultrázást, fehér a kanapé lehúzható 60 fokon mosható huzattal. A gyerek meg megszokta, hogy az asztalnál eszünk. (Igaz még nem zsírkrétázunk meg ilyenek). Szóval ha nekem megy a tisztítás -és nem vagyok egy nagy házitündér- akkor a hotel is nekiveselkedhet :o)

• 2007.05.10 22:57:48lencsilany

szeszter, a Nefelejcs Apartmanházra gondoltál?

• 2007.05.11 01:44:40Csöre

Fú, mi cserkésztáborba megyünk idén, meg túrázni Erdélybe (ha minden igaz). B. 21 hónapos lesz akkor, gondolom bírni fogja, tavaly vízitúráztunk. Szóval a sátorba ő már "hazamegy".

• 2007.05.11 06:23:41Alvomacko

manci: horváto-i nyaralóhelyek:

www.kekadria.hu vagy www.dalmatianet.com

Ahol mi voltunk:

www.kekadria.hu/horvato/maganap/kdal/marina/marina1.html

Mi a Marinban voltunk, a Marina kicsit messzebb van parttól.

Szuper hely volt.

Amúgy 5-6 éves korukig nálunk sem volt igazán nyaralás a nyaralás, mert ugyanazt csináltam, mint itthon. Főzés, gyerektutujgatás, renrakás, mosás. De nekem az volt a nagy különbség, hogy kertes környzetben csináltam mindezt és nem a 4 fal között.

De épp ezért mindig igyekeztünk olcsó helyre menni. Általában egy egész házat béreltünk ki, mert nem akartunk másokkal nyaralni. Nem volt sok kedvem más gyerekét helyre tenni, hogy ne vegye el a lapátot az enyémektől vagy ne szórjon homokot a kislányok fejére.

Igazán kb. 5 éve nyaralunk. Sok kirándulással, nulla főzéssel. Most is szempont, hogy olcsó legyen a szálláshely, mert most meg nem sok időt töltünk ott az állandó kirándulások miatt.

Mi nem foglalkoztunk a bababarátsággal, mert mi azt vittük magunkkal. :-)

Az egyik kedvenc helyünk Mikófalva volt.

Csodaszépen rendbehozott parasztház, autentikus bútorokkal, nagy kerttel, csodaszép helyen, Egertől 20 km-re Szilvásvárad felé.

Rengeteget kirándultunk, voltunk a Szalajka-völgyben, átrándultunk Miskolcra, kinéztünk Szlovákiába és persze bevettük az egri várat is.

Meg sétáltunk mezítláb a faluba, megnéztük a birkákat is a legelőn és én még templomba is jártam. Az egy érdekes élmény volt, mert először úgy néztek rám a nénik, mintha a Marsról csöppentem volna közibük, de a végén megszólítottak és jót beszélgettem velük.

Itt is korán jártam kenyérért és mindig kellett előre szólni, hogy kérünk-e másnapra kenyeret.

Klassz két hetet töltöttünk itt.

• 2007.05.11 06:26:11Alvomacko

Itt még több kép van a házról a Fotógalériában:

• 2007.05.11 07:52:15jidele

még pár hónap, és mi is mehetünk ide-oda Dinussal. Pl. nagypapát látogatni Miskolcra. DE. gőzöm sincs, hogyan: a csomagtartót kitölti a babakocsi, az első és hátsó ülés közti részt az utazóágy, a hátsó ülés 2/3át ő meg én. A cuccai gondolom elférnek a maradék harmadon, de akkor a mi holminknak csak az első ülés marad. Márpedig nekünk még a kajánkat is vinnünk kell magunkkal...

• 2007.05.11 08:11:29Alvomacko

jidele: a babkocsit én az első ülés elé raknám. :-)

• 2007.05.11 09:01:56zsuli

ezt most találtam, akinek nem inge, ne vegye magára, kérem!

• 2007.05.11 09:09:23zsebi

jidele, mi anno úgy pakoltunk, hogy gyerkőc hordozóban az anyósülésen, az ülés elé lehet pakolni és akkor hátul is több hely marad és még tudod szórakoztatni is menet közben, ha esetleg nem alszik.

• 2007.05.11 09:12:57p.eszter

Zsuli! Épp ebben a pillanatban copy-ztam be a férjemnek ezt a linket msn-en. Már tegnap azon agonizált, hogy itt lesz a lánya hétvégén, mit fogunk csinálni...? :D

• 2007.05.11 09:19:40Alvomacko

zsuli: szerintem nagyon sok az igazság benne.

Nem bírunk nyugton maradni. De ezzel nem akarok én senkit bántani, mert én magam is éreztem már úgy, hogy csak el otthonról. Viszont ahogy telnek az évek, egyre jobban értékelem/jük az otthonülős, semmittevős programokat. Én is csak bámulom és netán még meg is szólom a többieket, hogy mi a csudának kell ennyit menni, meg hogy mások hogy bírják, miközben elfeledkezem arról, hogy volt időszak, amikor hétvégeken én is menni akartam állandóan valahová (kb. 6-8 éves lehettek a lányok).

Amúgy már hetek óta ezen a háztartásos, takarításos dolgon gondolkodom. A fenti cikkben volt, hogy egy csomó idő a takarítással megy el hétvégeken. Nekem nem, de rájöttem, hogy miért nem. Mert én minden nap kb. fél órát foglalkozom a lakással és így szombaton csak max. egy óra a takarítás. Hétközben hol egy szekrényben teszek rendet, hol a fürdőszobát takarítom ki, hol a WC-t, hol a konyhát és ha korán (fél 6 felé) érek haza, akkor mindig kiporszívózok. És minden nap mosok. Időzítős a mosógépem, így mire hazaérek már csak ki kell teregetnem.

Ezért nem szakadok meg a takarításban szombaton és ezért nem igénylem a Kapitány vagy a lányok segítségét sem. :-)

Bocs, nem akartam okoskodni. Az is lehet, hogy mindenki így csinálja. :-)

• 2007.05.11 09:24:15Kékfelhő

Alvomacko: nekem ennek felfedezéséhez két-három év szükségeltetett :)

Amúgy ez azóta működik rendesen nálunk, mióta nem én megyek a gyerekért az óvodába, így míg hazaérnek párommal, van 10-15-20 percem egy gyors pakolásra, mosogatásra.

• 2007.05.11 09:43:57Alvomacko

Kékfelhő: de így könnyebb, nem? Hogy nem egyszerre kell mindent megcsinálni. :-)

Amúgy én sem egyből csináltam így. Kb. 5 éve vált ez szokásommá.

• 2007.05.11 09:49:38p.eszter

Én meg itt ülök, ráérek fél3-ig és nem csinálok SEMMIT!!!! A hétszázát neki! Na 10-kor tűzök a géptől el. :D

• 2007.05.11 09:55:29Alvomacko

p.eszter: de jó neked! :-)

De már nem sokáig lesz ilyen jó világ, élvezd ki minden percét! :-)

• 2007.05.11 09:57:06p.eszter

Nem bizony Alvómackó, még hétfő és kedd és kész. Jövő szerdán már nagyon fogom hiányolni a mostani nyugalmat. :S

• 2007.05.11 09:58:12Alvomacko

És lesz bent neted? Igazán tudósíthatnál majd, hogy milyen, meg hogy hogyan érzed magad. :-)

• 2007.05.11 10:03:57p.eszter

Az első három hónapban nem (próbaidő), és utána is figyelik az adatforgalmat -ugye tudjuk melyik cégről van szó. :D Bár a férjem a rendszergazda, talán lehet picit szörfözgetni. ;-)

De ha máskor nem, este mindenképpen nethez jutok.

• 2007.05.11 10:06:22lencsilany

Ej-ej, Alvomacko, mi lesz így a fogadalmaddal?:)

• 2007.05.11 10:11:16lencsilany

jidele, mi kölcsönkértünk tetőcsomagtartót, meg boxot, így gyerekjáték volt a pakolás.

• 2007.05.11 10:18:18lencsilany

zsuli, tényleg jó a cikk, elgondolkodtató! Nekem még nagyon pici a lányom, de az egyik barátnőmre nagyon igazak a leírtak, egyértelmű, hogy menekül otthonról, mert rossz a házassága:( Persze ő is a gyerekre fogja, hogy nem tud mit kezdeni magával a lakásban, közben neki van állandó mehetnékje...

• 2007.05.11 10:20:51Alvomacko

p.eszter: letelt! 3 napra ítéltem csak magam. :-)

És már tegnap igen bíztató, javuló tendenciát éreztem magamon. :-)

• 2007.05.11 10:24:43lencsilany

Alvomacko, én "dorgáltalak" meg, nem tudtam a határidődről:)

• 2007.05.11 10:43:19Alvomacko

p.eszter, lencsilany: jaj, bocs, elnéztem a neveket.

És nem vettem dorgálásnak egyáltalán. :-))))

• 2007.05.11 13:55:14papirbirka

Nekünk az utóbbi pár évben egy állandó célpontunk van. Minden évben 1-2* megyünk Gyimesbe a Csángó Panzióba, vagy ismerősökhöz. Gyönyörű vidék, mondjuk nagyon messze van(8-12 órás autóút attól függően férjem, vagy apósom vezet;)de útközben is meglehet állni, Erdély tele van érdekes és megfizethető helyekkel. Lányom nyolc hónaposan volt először, sűrű károgások közepette indultunk el (madárinfluenza, orvosi ellátás, nem bírja majd az utat) de csakazértis szuperül érezte magát. Most tavasszal is voltunk, azóta lóbolond, mert ugye ott még szinte csak Ben-Húrok vágtáznak a faluban. Nem is tudom mind leírni azt a sok fantasztikus élményt amit összegyűjtünk ezeken az utakon, csak egy rövid felsorolás: csángó-esküvő igazi zenekarral és tánccal, sóbarlangok, erőd-templom szász bácsival aki majdnem elsírja magát azon hogy gagyarászok németül, puliszka, orda, vendégszeretet...

Kicsit elragadtattam magam, bocs:))

• 2007.05.11 14:53:11marcangoló

Papirbirka, én is vágyom már, de még nem mertem elindulni a kicsikkel. Talán jövőre. Amikor Blanka is elmúlik másfél éves.

• 2007.05.13 10:06:58elisabetta

szervusztok!
    kezdeném azzal, amivel mindenki: még sosem írtam ide, de már nagyon rég olvasgatom a kommenteket. :) még csak 22éves vagyok és sokáig nem is lesz még saját porontyom (de nagyon szeretem a gyerekeket, az egyetem mellett babysitterként dolgozom. egy tündéri 2évest és egy 6éves kisördögöt pesztrálok:), de remélem azért megengeditek, hogy néha és is hozzászóljak.
    szeretnék ajánlani egy (szerintem) remek nyaralóhelyet, mely mind árban, mind a szolgáltatás minőségében tökéletes.
    Itália - Camping Marina di Venezia
    4csillagos, hatalmas területen fekszik, csodás és több kilométeres tengerparttal, szeparált kutyás/macskás/kanáris stb. "részleggel", minden helyben: szupermarket,zöldséges, háztartási volt, trafik, posta, butikok, éttermek, bárok, szuper játszóterek, medencék (a kisebbeké fantasztikus, sajnálom, hogy már túl nagy vagyok hozzá:), kedves animátorok, különféle gyermekprogramok, mosoda, stbstbstb. esténként saját szervezésű mulatságok:) rengeteg kisgyerekes szülő, nagyon kevés magyar (nálam ez óriási pluszpont), még egészen pici kisbabákat is látni. a kialakított mosdókat és egyéb kiszolgáló helyiségeket egy magyar luxushotel is megirigyelhetné. nem csak sátorozásra/lakókocsizásra van lehetőség, hanem legalább 10féle bungallóból is választhatunk, igényektől függően. minden megtalálható, amire egy kisgyermekes családnak szüksége van.
    egyszóval olyan az egész, mint egy békés, kedves település, ahol természetes, hogy figyelnek egymásra az emberek, nyugodtan játszhatsz akár az út közepén, a kerékpárokat mindenki csak otthagyja, ahol épp dolga akad (lezáratlanul!), ha elered az eső, de nem vagy "otthon", akkor a szomszédok első dolga, hogy a te cuccaidat is berakja a tető alá. rengeteg segítőkész fiatal munkatársuk van, akik örömmel válaszolnak mindenre és mindenben a kedvünkre tenni igyekeznek. igazi olasz temperamentummal persze:)
    kerékpár nélkül nem jó ebben a kempingben, de bérelhető is minden színben és méretben:) azt hiszem 5euro per nap. a kikötő 20perc séta, könnyen elérhető Velence, Murano, Burano, Torcello. a hajókon is nagyon figyelnek a babakocsis anyukákra.
    jajj, annyira de annyira imádom ezt a helyet! egész nap tudnék róla mesélni. :)
    és az árak? csak annyit mondanék, hogy egy ótvar balatoni (éljenek a hetvenes évek!) kempingben tízezrekkel többet fizettünk mint itt...
    inkább nem írok semmit, hiszen nem ítélhetem meg kinek mi az olcsó vagy drága.
    www.marinadivenezia.it - jó böngészést.

elnézést a hosszú kommentért, remélem nem utáltok ki már elsőre:) talán valakinek segíthettem a nyári tervek elkészítésében.

• 2007.05.13 10:23:47manci

Alvomacko: nagyon köszönöm a tippeket! :)

elisabetta: neked is! :)

• 2007.05.13 10:31:09jidele

elisabetta, ez iszonyú jól hangzik. Gyerekkorom óta vágyam egy lakókocsis nyaralás!

• 2007.05.13 11:04:05elisabetta

jidele: én pl a régmúlt osztálykirándulásokon kívül sosem voltam hotelben:)a szüleim már másfél évesen vittek a Velencei-tóhoz sátorral, vonattal. túléltem és beleszerelmesedtem ebbe a nyaralási formába. sosem foglalunk szállást sehol, csak elindulunk a nagyvilágba, így leltük meg ezt a gyöngyszemet is. néztek is a recepción a magyar útlevélre még a 90es évek elején:D most meg imádják az ezerféle személyinket. van kártyás, sarlókalapácsos:D
    ciki nem ciki, most is a szüleimmel járok nyaralni (ami minden évben szuper!), a párommal örülünk, ha a szülei orfűi nyaralójába eljutunk pár napra:/
    és mielőtt valaki "ugrana" arra, hogy amit ajánlottam az Itáliában van, messze, utazás, ottani költségek: meglepő, de a kempingben található (tahát magyar szemmel drágábbnak ítélt) szupermarketben az árak egy az egyben az itthoniak, de sok termék esetében jóval olcsóbbak. (kenyérfélék, tejtermékek, üdítők)a közelben van egy hipermarket is, a spórolós németek (akik egyébként olyan lakóautókkal jönnek, hogy az árukból 3lakás kitelne) szoktak ott vásárolni. a benzin sok helyen olcsóbb mint itthon, de általában véve hasonlóak az árak. szóval szerintem némi tájékozódás után érdemes ezt választani, garantálom, hogy nem okoz csalódást:)
    na jó, vége a kampányszövegnek, kérlek nézzétek el nekem, 5éves korom óta az egyetlen és igazi szerelmem a tenger és Olaszország.

• 2007.05.13 12:42:05Hicudzsi

Nekem is sok a Kolping, nem csak árban, hanem valahogy olyan túúúúl bababarát :) :) :)

Úgy tűnik, mintha a huszadik bőrt is le akarnák húzni a családosokról.

Egyszerűbb szállodák is szuper gyerek-, bababarátok tudnak lenni: Mi a legjobban eddig Sopronban, Kószegen és Gyulán éreztük magunkat. Közepes hotel-árakkal, fantasztikus reggeli-vacsora és egész napos túrázás, fürdőzés, városnézés-múzeumozás.

Mitől bababarát valami?

- adnak kiságyat és van etetőszék + fürdőkád?

Kiságyat ma már szinte mindenhol lehet kérni, etetőszék is a legtöbb szálloda, panzió éttermében van.

A fürdőkád bajos, de nem bír ki a kölök egy hetet mosdókesztyűvel mosdatással vagy zuhanyzással? :) :) :)

A szállodai bébiszitternél meg nem tuti, hogy megmarad a gyerek. Na meg nem is ismerem aki vigyázna rájuk.. soha nem hagynám ott a gyereket.

Na meg egy vakáció nem arról szól, hogy együtt nyaral a család?

A nomád vakációk tényleg fantasztikusak! Nagyon várom már, hogy ismét vizitúrázhassunk immár gyerekekkel :)

Ja és simán imádják a vonatozást a gyerekek :) Szerintem vállalkozókedv kell a tuti nyaraláshoz és a gyerekek is imádni fogják :)

Élmények kellenek nem steril high-tech környezet :)

• 2007.05.14 14:04:23yooccoo

jidile: rendszerezés kérdése az egész

úgy pakolj, hogy nektek legyen kényelmes

amit viszel kaját, annak meg tökmindegy, hogy vízszintesen vagy függőlegesen van :)

Blogok, amiket olvasunk

MAI MANÓ 6 híres első kép a természettudomány világából

A tornádóról egészen odáig a legtöbben azt hitték, csak valami babonás mendemonda, ami nem is létezik. Híres első képek.

SCHRÖDINGER Közeli vagy távoli jövő a fejátültetés?

A sajtóban néha elő-előbukkan egy hangzatos főcím, néha olyan is, amely 2017 végére már komplett fejátültetést is sugall. Mennyi igazság lehet ezekben? Hol tart a tudomány jelenleg?

HEALTH A legjobb módszer, ha leszoknál a dohányzásra

A leszokás sikerrátája "natúrban" csak 5-7 százalék. Ha viszont felkészülten állsz neki, ezt 50-70 százalékra növelheted. Leszokás lépésről, lépésre.