SZÜLŐSÉG

Anyu, hogyan lesz a kisbaba?

2007. május 9., szerda 11:07

Az alábbi kérdőív az abortusszal kapcsolatosan fogalmazódott meg bennünk. Az abortuszok száma ugyan csökkenő tendenciát mutat ma Magyarországon (wikipédia), de még mindig évi 52 ezer körül mozog. Ez Magyarország népességének nagyjából 0,52 %-t érinti. Dániában 0,29%, Angliában 0,33%, Franciaországban 0,34%, az USA-ban 0,44% ez az arány.



Mindannyian egyetértünk azzal, hogy még mindig a megelőzésen, a felvilágosításon van a hangsúly. De vajon mi kaptunk a szexualitás témakörében felvilágosítást? Mi tudtuk, hogy mi történik majd az első aktus során? Szüleink segítséget nyújtottak nekünk a bajban? Mi mit tanultunk szüleink hibáiból? Mi hogyan neveljük a szexualitásra gyermekeinket? A mai családokban tabutéma még mindig a szex, a nemek vonzalma?

Ezekre a kérdésekre keressük a válaszokat, egyelőre lányok, asszonyok körében. Tagadhatatlan tény azonban, hogy a felvilágosítás nem kizárólag csak a lányokra kell, hogy vonatkozzon. A párkapcsolatokban a fiúknak, férfiaknak is ugyanannyi felelősségük van, mint a lányoknak, nőknek.

Kérem, hogy akinek van ideje, kedve, töltse ki a kérdőívet. A kérdőív kitöltése teljesen anonim, így mindenki őszinte válaszokat adhat a kérdésekre. Amennyiben a kérdőívet hasznosnak és fontosnak találjátok, kérem, hogy küldjétek tovább a linket barátnőiteknek, rokonaitoknak, ismerőseiteknek, hogy a felmérés minél szélesebb köröket érinthessen.

2-3 hét múlva a válaszok összesítését ugyanitt, a Porontyon olvashatjátok majd.

A kérdéseknél nem választottam szét a "szülő" szót. A szülő a legtöbb esetben az anyát jelöli, mert a lányok inkább az édesanyjukkal tudják kérdéseiket megbeszélni. Ugyanakkor nem akartam azokat sem kizárni, akik esetleg édesapjukkal éltek vagy inkább vele tudták megbeszélni problémáikat, gondjaikat.

Előre is köszönjük az együttműködést és a válaszokat!

A kérdőívet itt lehet kitölteni.

Alvómackó

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2007.05.09 20:46:01sony

    Haha, az én szexuális felvilágosításom 100%-ig kimaradt. A szüleimnek nem jutott eszébe, az ofői óra mindig elmaradt, a biosztanárnő csak a növények szaporodását vállalta. Könyveink nem voltak ilyen témában otthon, csak egy nagyon absztrakt, ami gépezetként mutatta be az embert. IM-et olvastam rendszeresen, abból értesültem, hogy van valami. A menstruáció elmagyarázása is kimaradt, de arra a nagyszüleim felkészítettek, mert amikor nyáron náluk nyaraltam, azt mondták, ha pirosat pisilnék, nincs semmi baj, csak szóljak nekik. Így nem estem pánikba. Az első egyébként pont egy iskolai távolugrás versenyre esett, úgyhogy 1 métert ugrottam. De mégis én győztem, mert a többiek nem is indultak, amikor meghallották, hogy én igen (kicsit jobb voltam, mint ők :) A tornatanárnő vicsorogva adta át az érmet. :) :) :)

  • 2007.05.09 20:56:40Alvomacko

    sony: de ugye azért kitöltötted? :-)

    Különben mit elemzek majd? :-)

  • 2007.05.09 21:00:49eszter

    elküldtem, honnan tudom, hogy elment?....a kitöltött kérdőíven visszakattingatva jutottam ide vissza, remélem ez normális.

  • 2007.05.09 21:02:57Alvomacko

    eszter: igen, szerintem az jó.

  • 2007.05.09 21:36:23Babusch

    Alvomacko: elkuldem

    Tinilanyok konyve nekem is meg volt, nagyon hasznos volt, szuleimtol kaptuk a hugommal.

  • 2007.05.09 21:41:56Babusch

    Valahogy ez nalunk nagyon termeszetes volt, nem naturalis, csak nem tabu. Ha gondunk volt, kerdezhettunk, segitseget kerhettunk, pedig aztan nem egy alomcsaladban nottunk fel. Kamaszkorunkban valtak a szuleink. Ettol fuggetlenul nalunk szerintem apu volt nyitottabb. Anyun kicsit ereztem a pruderiat.

  • 2007.05.09 22:01:14kovvacs

    Alvomacko,

    még képtelen voltam magamat elhatározni, pedig már megvolt fájlban az életkorig. Töröltem.

    Inkább mondok mást, ami ebből már kimarad, de talán jó másra máshol máskor.



    A vallásosság sokat befolyásol. Nem úgy, hogy aki vallásos vagy aki vallásos családban nőtt fel, az biztosan így vagy úgy fog cselekedni, mert ez hülyeség. De van egy átlagvallásos normalitás, amiben a szex nemcsak témaként tabu - azaz nem beszélnek róla - hanem egyszerűen tilos. Mármint házasság előtt persze. (Abba ne is menjünk bele, hogy házasságon belül is kizárólag csak gyermeknemzésre ildomos használni, mert ez hosszú, bonyolult, vitatott, kijátszott, betartott, stb stb stb)



    Ebből az következik, hogy előfordul az a hülye helyzet, hogy adott vallásos családban megtörténik ugyan a felvilágosítás, de a gyerek a hajára kenheti, mert a szexhez való normális viszonyt képtelenek neki megtanítani.



    Mondok neked egy konkrét példát, ami akárhányszor az eszembe jut, a mai napig leesik a hajam a döbbenettől. Ha nem magam hallom a saját fülemmel, el se hiszem.

    1996-ot írunk, augusztus, egyházi fenntartású felsőoktatási kollégium. Mint rutinos UV-s, vállalkoztam arra is, hogy a frissen érkező, újdonsült koleszosokat fogadjam és beszélgessek velük, hogy könnyebben beilleszkedjenek. Ifjú 18 éves leányzó, kilencgyerekes család ötödik tagja, hatalmas beszélőkével az egyik érkező. Hogy hogynem a szexre terelődött a szó. Az ifjú naiva elmagyarázta nekem, hogy különösen azért örül annak, hogy ebbe a koleszba felvették, mert itt nem történnek erkölcstelenségek. (Itt nagyokat hallgattam, majd megtudja, stb.) Aztán hirtelen a következő mondatot mondta:

    - Tudod, ha én már nem bírnám tovább, mert annyira szerelmes lennék, és mégis lefeküdnék a fiúval, akkor legalább arra figyelnék, hogy nehogy védekezzünk. Épp elég az egyik bűn, nem kell azt egy másikkal tetézni.



    ....

  • 2007.05.09 22:04:04kovvacs

    (Jut eszembe egy ottani koleszos fiú megjegyzése: "Nézd végig ezeket az úgynevezett nőket idebenn. Nem nagy kunszt szűznek maradni, ha senkinek sincs gusztusa megd**ni.")

  • 2007.05.09 22:10:12kovvacs

    Alvomacko, a másik:

    valószínűleg Dr Ross Campbell

    valószínűleg a Nehéz évek / Hogyan szeressük kamasz gyermekünket c. könyvben olvashattam

    valahol a végén,

    életkor szerinti depressziós tüneteknél,

    hogy míg a későkamasz fiúknál a kisebb bűncselekmények elkövetése, kukaborogatás, bolti lopások stb utalnak a depresszióra,

    addig a későkamasz lányoknál a szex, akár meggondolatlanul, akár "erőből" - önbüntetésül.

    Mintha mindekttőnél vmi olyasmi lett volna az értelme, hogy olyasmit csinálni, ami senkinek se jó, de leginkább saját magamat pusztítom vele.

    Mivel ez a könyv csak anyáméknak van meg (nem használt nekik, lsd a könyv címét), sajnos nem tudom kikeresni az ide vonatkozó részt, csak rémlik...

  • 2007.05.10 06:32:47Alvomacko

    kovvacs: a vallással igazad van, de úgy gondolom, hogy nem az én tisztem egy ilyen amatőr felmérésbe beilleszteni. Ez igen ingoványos talaj, ráadásul nekem ilyen jellegű tapasztalatom nincs. Szóval inkább tartózkodtam ennek feszegetésétől.



    Amúgy ennek az egész felmérősdinek van egy előzménye, amit te valszeg kihagytál, míg "elvonón" voltál. Egy abortuszos poszt nagy vihart kavart és ekkor kezdtünk el a felvilágosításról gonsolkodni. Igazából ennek kapcsán jött létre ez a kérdőív egy közös gondolkodás eredményeként.

    Csak egy kicsit időben elszakadt az előző témától a technikai megvalósítás miatt.



    De azért remélem, hogy sokan kitöltik majd. :-)

  • 2007.05.10 08:51:00marcangoló

    Kovvacs, ezek szép példák. :-) :-(

  • 2007.05.10 10:22:44kovvacs

    Hm, tényleg kimaradtam belőle.



    Van valami konkrét elképzelés hosszabb távon a kérdőív után, vagy ez most olyasmi, hogy pici lépésekben csináljunk valamit, mindig kisütjük a következőt?



    Amúgy meg a vallással kapcsolatos bekavarás egy ilyen kérdőívben valószínűleg elhanyagolható. Egyrészt az aktív vallásgyakorlók száma összesen az országban kb. 10% körül van, emlékeim szerint. Másrészt vallásos családokban "ha már megtörtént a baj", eléggé elhanyagolható számban kerül sor abortuszra. Ezzel kapcsolatban ugyan nem olvastam adatot, de (pl a koleszos tapasztalatok alapján) azt láttam, hogy vagy gyorsan összeboronált házassággal oldják meg, vagy egyéb módokon. Elvileg tehát a mintán belül nagyon kevés ilyen módon érintettnek kellene lennie.

  • 2007.05.10 10:37:01Alvomacko

    kovvacs: gyanítom, hogy ez csak amolyan "Szentélyen" belüli felmérés marad, mert nem fog akkora publicitást kapni, hogy kívülről is kitöltsék.

    Meg talán ez a kérdőív még nem is megfelelő, hogy szélesebb rétegek elé lehetne vinni. Mint a hozzászólásokból is látszik, maradtak ki belőle válasz lehetőségek. Csiszolni kellen még rajta egy kicsit.



    Titkos vágyam az volt, hogy kinőheti magát ez a kezdeményezés, de ehhez nincsenek kapcsolataim és azt hiszem, hogy megfelelő írói vénám sincs.

    Meg időközben rájöttem, hogy túl kis pont vagyok én ahhoz, hogy a világ dolgaiba beleszólhassak...

    Mindig, mindenhol ellenállásba ütközöm és a végén rádöbbenek, hogy mi a csudának is foglalkozom én mások megmentésével, amikor a saját problémáimat sem tudom megoldani...



    De azért kiváncsi vagyok az eredményre. Engem már csak az elemzői beállítotságom miatt is érdekel a dolog.



    Amúgy meg a héten nagyon rossz passzban vagyok, legszívesebben a csigaházamba bújnék be, de valahogy most azt sem találom...

  • 2007.05.10 10:46:01szanna

    Alvómackó! Én levélben kértem a barátnőimet, hogy töltsék ki, és már néhányan vissza is jeleztek, hogy túl vannak rajta.

  • 2007.05.10 10:50:01Alvomacko

    szanna: ez király! :-)))

    Nagyon köszönöm! Tök jó! Akkor mégsem csak magunkat méricskéljük. De jó! Most nagyon örülök ám! :-))))

  • 2007.05.10 10:51:10kovvacs

    Alvomacko, miért ne nőhetné ki magát ez a kezdeményezés? :)

    Van egy olyan erő a porontyban, amiről nem szabad elfeledkezni: a közösség. Ez pl. azt jelenti, hogy nem kell mindenkinek mindig mindenben a legjobbnak lennie és mindent a saját vállán cipelnie. Ha megszületnek bennünk elképzelések, meg tudjuk _együtt_ valósítani. Pl. ha van tíz olyan ember köztünk, aki éppen aktívan be tudna kapcsolódni 2-3-4 hónapra egy felvilágosító programba, a dolog már működik. Pl. be lehet vállalni iskolai felvilágosítást vagy valami hasonlót - most nekem sem ugrik be ennél hűdébb, de majd lehet rajta agyalni.

    Ha van tíz ember, és pl. az a vállalás, hogy 2 db felvilágosítást megtartunk a héten, akkor semmi gond, ha a tíz emberből hirtelen nem jó kettőnek az adott hét. Kisgyerekesek vagyunk, természetes, hogy ilyenkor hemzsegnek a váratlan történések.

    Csak ésszel kell vállalni a feladatokat és át kell azokat gondolni.

    Inkább alulvállalni, mert mindannyian tudjuk, hogy az életünknek ebben a szakaszában a gyerekeink a legfontosabbak.

    De!

    Nemcsak tízen vagyunk. És simán lehet, hogy valaki azt mondja: lányok, ki kell szállnom most néhány hónapra, mert besűrűsödtek a dolgok. Más pedig jelzi: végre felvették a legkisebbet is az oviba, tud szorítani időt a közös munkára.



    Kétségtelen, hogy kell 3-4 fix koordinátor, aki gyűjti az ötleteket, beszerez, kapcsolatot tart, ügyintéz. És ők nem változhatnak havonta. Mégse lehetetlen mindezt megoldani...

  • 2007.05.10 11:03:34Miss Marple

    Drága kovvacs és Alvomacko, de nagyon benne volnék egy ilyenben! Jó, most ne legyen nagy a szám, mert mindjárt szülök, de mondjuk egy év múlva már hadra fogható volnék!... Különben pedig közel húsz éve tanítok gimnáziumban, és eztán sem gondoltam pályát módosítani, tehát még hozzáférésem is van az illetékes korosztály egy részéhez (12/13-18/20).


  • 2007.05.10 11:03:45Alvomacko

    kovvacs: ez tök jó ötlet. Én mindenféle szoftverhasználatról, elemzésekről szívesen tartok előadást, tréninget, de nem vagyok benne biztos, hogy felvilágosítást tudnék tartani.

    Én max azt tudnám elmondnai, hogy miért fontos a felvilágosítás a mi felmérésünkkel megspékelve.

    De azért látok benne fantáziát, hogy nem egy fásult pedagógus, hanem egy nagy empátiás készséggel megáldott édesanya próbálkozna a felvilágosítással, akkor annak nagyobb sikere lehetne. Lehet, hogy a gyerekek is könnyebben megnyílnának.

    És az is igaz, hogy van itt néhány kanapés anyuka is, akinél egy bemutatkozás során ez is sokat nyomhat a latba.

    Merhát én mint informatikus kissé meghökkentően hatnék egy igazgatóra, hogy felvilágosítást tartanék, kérem szépen... :-)))



    Sulit, lehet hogy hármat is tudnék szerezni.

  • 2007.05.10 11:05:46Alvomacko

    Azért ezen mindig meglepődök, hogy itt milyen hamar fellelkesül mindenki és elkezd pörögni. A néha rámtörő hihetetlen pesszimizmusomnak nagyon jót tud tenni.

    Már ezért is megérte felfedezni ezt a társaságot. :-)

  • 2007.05.10 11:23:49kate

    Sziaszto, lányok!
    Aktívan olvasom a Porontyot, így én már kissé ismerlek benneteket. A kérdőívet kitöltöttem, remélem, tudod használni, alvómackó.
    A nagylányom 11 éves, kiskorától kezdve beszélgetünk vele a nemiségről. 4 évesen ő mesélte el a nagyanjának, hogy a gyereket nem a góly hozza;-).
    Van egy nagyon jó könyv: A szexuális életről 6-9 éveseknek, én antikváriumban találtam, nem tudom, kiadták-e újra. Mi annak idején ezt olvasgattuk közösen a nagylánnyal.

  • 2007.05.10 12:13:00Dr. Han Fastolfe

    Na, úgy látszik a jó magyar "irány a ló másik oldala" módszer szerint férfisovinizmusból szépen átértünk a nősovinizmusba?:(

    Szülő=anya?

    "Tagadhatatlan tény azonban, hogy a felvilágosítás nem kizárólag csak a lányokra kell, hogy vonatkozzon." - és ezzel el is intéztük az ügyet... Szóljatok, ha már az a pici spermánk se kell, mert akkor az életünk pecázás, bringázás, autószerelés és tévénézés végtelen nirvánájából fog állni:))



    Bosszúbol egy férfisoviniszta vicc:)

    Egy nő kitalálja, hogy a férjét a 40. szülinapjára különleges ajándékkal lepi meg. Bemegy a kisállatkereskedésbe, de minden állatka nagyon drága. Megkérdi az eladót, hogy nincs-e valami különleges, de olcsó kisállata egy férfi számára. Az eladó egy kövér varangyra mutat, hogy ez csak 5000 Ft.

    - De mi ebben a különleges?

    - Asszonyom, ez egy szopóbéka.

    - Mi?

    - Kiválóan műveli az orális szexet, kifejezetten férfiak számára.

    OK. Végül is különleges. Hazaviszi, átadja. A férfj bizalmatlanul méregeti, aztán félreteszi. Éjszaka a nő valami furcsa csörömpölésre ébred, amit a konyhából hall. Lemegy, ott találja az asztalon a szopóbékát, a férfje meztelenül, és mindenfelé lábasok, serpenyők.

    - Hát ti mit csináltok?

    - Drágám, most megtanítom főzni, aztán te mehetsz vissza anyádhoz...

  • 2007.05.10 12:23:34Alvomacko

    Dr. Han Fastolfe: Nem, nem vagyunk soviniszták!



    A végén van egy kis magyarázat, nem csak az, amit te fentebb beidéztél!

    "A kérdéseknél nem választottam szét a "szülő" szót. A szülő a legtöbb esetben az anyát jelöli, mert a lányok inkább az édesanyjukkal tudják kérdéseiket megbeszélni. Ugyanakkor nem akartam azokat sem kizárni, akik esetleg édesapjukkal éltek vagy inkább vele tudták megbeszélni problémáikat, gondjaikat."



    Már előtted is volt férfi hozzászóló, tőle is megkérdeztem, hogy akar-e foglalkozni férfiú szemszögből is a kérdéssel komolyan.

    Téged is megkérdezlek most, hogy összeállítasz-e egy kérdőivet a férfiaknak? Akkor azt is közzé lehetne tenni, majd az eredményeket összehasonlítani.

    Érdekes lenne ez is nagyon.



    De mentségül szolgáljon még, hogy ezen a blogon javarész nők kommenteznek igen aktívan és én még sajnos nem rendelkezem férfiúi logikával és tapasztalatokkal. :-)

  • 2007.05.10 12:54:22Dr. Han Fastolfe

    Alvomacko: azért enm gondoltam ám komolyan a soviniszta kifejezést, azért is van szmájli a végén. De tényleg kicsit elkeserítő (bár a beidegződéseket ismerve úgy mint férfi=család eltartója, nő=gyerekek megszülője nem meglepő), hogy a sokéves férfisovinizmus ellenhatása ma az, hogy a férfiak vannak kirekesztve a gyerekkel kapcsolatos dolgokből, és vanm egyfajta sértődöttség az anyák részéről, hogy mit akar már itt is a férfi, ez az ő kiváltságuk.



    A balfaszozós post kommentjeiből is kiderült már, hogy elég sok férfi olvassa a porontyot. SZVSZ ha nem akarod/akarjátok hogy ez is beltenyészes egyivarú oldallá szűküljön, érdemes lenne gondolni arra, hogy az apák ne csak efféle kisebb-nagyobb taslikat kapjanak benne elriszatásként, hanem bevonjáatok minket is - már ha komoly az állandóan hangoztatott "de nagyon fontos az apák véleménye is" állítás...



    De hogy konstruktív is legyek: szívesen megcsinálom a kérdőívet. Mik a szempontok? Analógja legyen a nőinek (azaz első menstruáció ~ első spontán magömlés), ugyanannyi kérdés+válasz legyen? Milyen formában kéred? Word/Excel/text/html? Hova kéred: email, vagy postoljam ide a kommentek közé, vagy töltsem fel valahova?

  • 2007.05.10 13:11:28Alvomacko

    Dr. Han Fastolfe: ez a beszéd! :-)

    Nem csak siránkozni kell, hogy jajistenem legyőznek minket a nők, mostmicsináljunk. :-)))



    Nem, nem muszáj pontosan ugyanennyi kérdésből állnia. A végén lévő személyre vonatkozó kérdések persze maradjanak, mert az kell a kiértékeléshez.

    Gondold át, vagy gondoljátok át, hogy mi a fontos egy férfinél a szexualis hozzáállás megefelelő kifejlődése érdekében.

    Igen, a menstruációt helyettesítheti a magömlés.

    Látod pl. nem tudom, hogy erről a fiúk akarnak-e, szoktak-e beszélni bárkivel és hogy nálatok ezt fontos-e megbeszélni, tehát körbejárhatod ezt a témát is a saját szemszögetekből.



    Az abortuszt se felejtsd ki, mert végül is ez a kérdőív fő célja. Tehát valahogy azt is meg kellene tudakolni, hogy volt-e a kapcsolata, ami így végződött. És hogy ő mit tett ebben a helyzetben

    - támogatta az abortuszt

    - ellenezte azt, de a lány mégis elvégeztette

    - megtartották, de azóta már nem élnek együtt.

    - megtartották és boldogan nevelgetik a gyermeket

    - nem tudja, mert elhagyta azonnal a lányt és nem érdeklődött felőle.

    És ebben a kérdésben nem is beszéltünk még a szülői kényszerről egyik nem esetében sem.



    Én Wordben csináltam a miénket és Tündének küldtem el.

    Ha gondolod, szívesen átnézem a te verziódat is, mert van néhány trükk, amit itt most nem szeretnék nyilvánosságra hozni. :-)



    Ha gondolod keress rám az iwiw-en és akkor adok e-mail címet.



    Ha ez kész, mehet a kampány férjeink, ismerőseink körében, hogy ők is töltögessenek. Még a végén több férfi tölti majd ki mint nő. :-))))

  • 2007.05.10 13:18:49szanna

    Alvómackó!

    Örülök, hogy örömet szereztem. Biosz tanár lévén, nekem szakmám a felvilágosítás, így rám számíthattok, ha nem csak beszélni, de tenni is kell.

    Bármiről, a legvadabb és durvább dolgokról is beszélek, ha kell, de alapfeltétel, hogy a témákról konszenzus alakuljon ki. Szakközépben és katolikus gimiben legalább a stílusában különböző beszélgetések kellenek pl. Nagyon nem szeretek írni, így ha találkozunk, élőben, rengeteg ötletem, anyagom van, amit szívesen megbeszélek veletek.

  • 2007.05.10 13:43:45druantia

    Dr. Han Fastolfe, vagy bárki más hímnemű, a tanácsotokat kérném. Mivel egyedül nevelem a gyerekemet, aki történetesen fiú, nem igazán tudom, mire kell odafigyelni (majd) a felvilágosításnál. Hogyan zajlott ez nálatok? Vagy ti hogyan csináljátok/csinálnátok? Én úgy gondoltam, hogy próbálom majd pozitívan beállítani a dolgokat, nem kelteni lelkifurdalást, nem okozni frusztrációt. Tudtok mondani valami okosat?



    A másik dolog, amitől aztán tényleg félek, az az, hogy mivel én nőivarú vagyok, lehetnek olyan dolgok, amikben nem fogom megérteni a gyerekemet. Valahogy szeretném kivédeni azt pl., hogy törést okozzon a kis lelkében az, hogy az apja nem nagyon érdeklődik iránta. Én természetesen állok a témához, nekem ez nem okoz gondot (sőt), csak nem tudom, Péteremben ez hogy fog majd menni. Szerinted (szerintetek) ha igyekszem ügyesen csinálni, el tudom kerülni, hogy ez hátrányos legyen a későbbi életében? Köszi a választ előre is :-).

  • 2007.05.10 13:52:59Alvomacko

    drunatia: én azért remélem, hogy mire a felvilágosításra kerül a sor, addigra már nem leszel egyedül. :-))))

  • 2007.05.10 14:01:40druantia

    Hát... Ha jönne egy normális pasi, aki szereti az életet, saját magát, engem, meg a Petit is, nem futnék el sikítozva, hidd el :-))). Úgyis szeretnék a Petinek legalább még egy tesót. Úgy gondoltam, még negyven éves koromig van tíz év, az alatt talán meggazdagszom, és akkor el fogok szaporodni :-).

  • 2007.05.10 14:09:32másutt

    kedves Druanita

    olyan meghato amit irtal... es szerintem ne aggodj nagyon.

    manapsag a gyerekek majdnem fele nem a genetikai apja altal van 100%-ban nevelve. Sajnos.

    Ez ma mar nem okoz akkora 'torest' mint 50-100 eve. mar az en altalanos iskolai osztalyom is tele volt elvalt szulok gyerekeivel pedig annak van 20 eve.



    laikus velemenyem szerint a 'torest' ugy tudod minimalizalni, ha

    -szeretettel neveled (tutira megvan! :)

    -oszinten elmeseled neki mi tortent, mindig a szintjenek megfeleloen

    (semmi hazugsag meghalt vagy eltunt vagy hos paparol - sosem ertettem az ilyen csaladi fullenteseket)

    -elmondod neki, hogy mama es papa egykor szerettek egymast es igy lett o, de elhataroztak, hogy nem tudnak egyutt elni igy ot a mama neveli ketszeres szeretettel

    -elmondod neki, hogy semmikeppen nem az o hibaja, hogy a papa elment, nehogy magat hibaztassa

    -soha nem szidod elotte az apjat vagy a ferfiakat (az szornyu)

    -keresel neki megfelelo ferfi peldakepet akivel kisfiu lehet, nem csak gyerek (lehet ez nagypapa, keresztapa, szomszedbacsi, teso, barki)

    -nem hajt teged a buntudat. az elet gyakran hoz ilyeneket. nem a Te hibad. nem kell 2X olyan anyana k lenned mint mas. a picid rendben lesz.

    ennyi jutott eszembe.



    es a felvilagositas ugyeben: nem igazan van olyan sok 'szexualis ferfititok' amit az apak osztanak meg a fiaikkal, amennyire en hallottam. a legtobb apa meg sem emliti a dolgot se fianak se lanyanak. batran beszelj vele ugy, mint egy kis emberrel. es feltetlenul szentelj idot a 'nok tisztelete' fejezetre. :-)

  • 2007.05.10 15:07:53marcangoló

    Én is szívesen beszállok ilyen felvilágosítós buliba, legalább Blanka idejekorán hall mindenről. Mert őt viszem mindenhova egyelőre. Sőt, én csináltam is már ilyet gimiben. Előtte mindenki írhatott kérdéseket, elolvastam, aztán megbeszéltük a dolgot. Amúgy is szeretem a középiskolás korosztályt. Már, ha nem inkább általános felsőben kellene kezdeni, hogy ne tudjanak többet, mint én...

    Druantia, valahogy van egy nagyon erős érzésem, hogy meglesz az az apának való csudajó pasi neked...

  • 2007.05.11 10:44:39szepi79 - Harciteknős idomár

    alvomackó "szepi79: komolyan akarsz ezzel foglalkozni? :-)"



    persze, csak tegnap nem nagyon volt időm porontyozni.

  • 2007.05.11 10:48:12Alvomacko

    szepi79: nahát, ez tök jó!

    Akkor valahogyan fel kellene venned a kapcsolatot Dr. Han Fastolfe-al. Ő is felajánlotta már tegnap a segítséget. De én nem ismerem őt, sajna.

  • 2007.05.11 10:49:18Alvomacko

    szepi79: Vagy rakhatsz össze egy kérdőívet te is, én meg összefésülném a kettőtökét.

    Engem megtalálsz az iwiw-en.

  • 2007.05.11 12:44:12szepi79 - Harciteknős idomár

    hm... nekem sincs fogalmam arról, hogy ki lehet a fenn említett dr.



    egyébként csak arra gondoltam, hogy a te kérdőivedet írom át "pasisabbra". iwiwen megvagy :)

  • 2007.05.11 12:47:17Alvomacko

    szepi79: igen, ő is ilyesmit mondott. Azért nézd meg az ő hozzászólásait is, meg én is írtam mindefélét.

  • 2007.05.11 13:01:25papirbirka

    Alvómackó hajrá, kérdőívet kitöltöttem.
    A felvilágosítás tényleg jó ötlet. Önkéntességen még rágom magam, mert bár sokszor beszéltem már sok ember előtt, de azok mind ott akartak lenni és felnőttek voltak, a kamaszoktól kicsit parázok. Persze eleinte a sok embertől is féltem aztán azt is megszoktam. Mindenesetre a kezdeményezésért nagy plusz csillag, mert van közelállóval megélt abortusz élményem és bár nem velem történt mégis nagyon megrázott.

  • 2007.05.11 13:29:26szepi79 - Harciteknős idomár

    alvomackó: már késő, megcsináltam a saját kis kiegészítésemet, és átküldtem iwiw-en.

  • 2007.05.11 14:41:01Dr. Han Fastolfe

    Alvomacko: elküldtem a kérdőívet az olvir-ra.

  • 2007.05.11 14:47:14marcangoló

    Papirbirka, a kamaszokat kenyérre lehet kenni, ha nem vagy lekezelő és komolyan veszed őket.

  • 2007.05.11 15:01:12Alvomacko

    Fiúk: mindkettőtöknek köszönöm. Az olvir-ra küldöttet megpróbálom begyűjteni és akkor a kettőből tudok majd egy gyönyörűséges kérdőívet készíteni.

    A kiértékelést megcsináljam nektek is?

    Melyikőtök ír hozzá posztot? Merhogy az is jó lenne férfiszemszögből.

  • 2007.05.11 15:16:29Dr. Han Fastolfe

    Alvomacko: Szerintem az lenne hasznos, ha a női és a férfi válaszokat - ahol lehet - együtt értékeljétek, pl. "a női válaszolók körében x%, míg a firfiak körében y% volt a(z) ... aránya".

    Amúgy szívesen írok postot a fiúk eredményéhez ha megvan a "végeredmény". Sőt azt is lehet, hogy felvesszük egymással a kapcsolatot és szepi meg én közösen értékelünk - én legalábbis nyitott vagyok rá:)



    Csajok készüljetek az XY kromoszóma megjelenésére:)

  • 2007.05.11 15:27:14Dr. Han Fastolfe

    szepi79: hogyhogy nem tudod, ki vagyok? Te nem olvastál Asimovot? Híres robotszakértő vagyok (voltam) az Aurora bolygón:)

  • 2007.05.11 15:42:10marcangoló

    Mindig is szerettem, ha xy van a közelemben. :-)

  • 2007.05.11 16:21:07szepi79 - Harciteknős idomár

    Alvomacko: én nem minden kérdést írtam át, csak amelyiknél szükségét éreztem, és szerintem is jó lenne, ha együtt lennének kiértékelve (főleg, ha a porontyot gyakran olvasó pasik is kötiltök, mind az 5en! :D ). Posztot majd a dr. úr ír helyettem is :)



    OFF:

    olvastam anno Asimovot, 1-2 alapítvány regényt (sajnos a közepéből, így sokat nem értettem belőle), de Kalibán története nagyon bejött (ami ugye az "Én, robot" c. film alapötletéül szolgált, csak a könyv úgy 200x jobb volt)

  • 2007.05.11 20:49:07Alvomacko

    Dr. XY: :-))))

    Igen, a kiértékelésnél én is valami párhuzamba állításra gondoltam.

    Na, majd meglátjuk, hogy hányan töltik ki.

    De ti is népszerűsíthetitek majd a kérdőívet, mint ahogyan a lányossal már néhányan tették is. :-)

  • 2007.05.15 09:20:26Alvomacko

    Ugye mindenki szorgalmasan terjeszti a kérdőívet barátnői, ismerősei, rokonai körében? :-D

  • 2007.05.15 09:54:50Leona

    Alvomacko, meddig lehet még tölteni? Mert mostanában nem tudok még időt szakítani rá, de talán hét vége felé odajutok, az még jó, vagy maradjak fent egy iccakát?

  • 2007.05.15 09:56:33Alvomacko

    Szerintem még marad a hétvégéig. De azért annyira nem hosszú, hogy éjszakéznod kellene miatta. :-)

  • 2007.05.15 09:59:15Leona

    Az a baj, hogy a mai 15 percem már le is járt...

Blogok, amiket olvasunk

A TASZ JELENTI Azt hittem, jobban járok, ha nem az autót viszem szervizbe, hanem én megyek orvoshoz.

Képzeld el, hogy 15 éve minden nap ugyanazon az útvonalon mész a reggeli csúcsban munkába, majd a délutáni dugóban haza. Újabban visszatérő fájdalmat érzel a lábadban, mikor kiszállsz az autóból.

MAI MANÓ Kép-párok #187

Kép-párok rovatunkban minden alkalommal két olyan fotót láthattok, amelyeket neves fotóművészek készítettek ugyanazon témában vagy olyat, amelyeken éppen egymás munkáira reflektálnak.

HATÁRÁTKELŐ A lakókocsis élet árnyoldalai

Gyakran olvasni, hogy „persze, mert mindig csak a külföldi élet pozitívumairól van szó”, ami mondjuk szerintem nem igaz, de nem is ez a lényeg, hanem hogy a például a furgonlakó létnek is vannak bőven nehézségei.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta