SZÜLŐSÉG

Babakocsival kalandoztunk Londonban

2007. május 3., csütörtök 11:51

Kalandos útra vágytok? Pakoljátok fel a gyerek(ek)et, szálljatok repülőre és meg se álljatok Londonig! Mi két évvel ezelőtt így tettünk: az akkor két és fél éves Málnival és a három hónapos Pötyivel indultunk útnak, igaz, nem ketten, velünk jöttek anyósomék is, ami jó döntésnek bizonyult.

Elvittük magunkkal a húsz kilós, hatalmas babakocsit is, mózeskosarastul, esővédőstül. Ez viszont nem volt okos döntés, de erről majd később. A repülőút izgalmasan telt, a három hónapos gyereket a mellemre téve szálltunk fel, direkt időzítve ekkorra a szoptatást, így a fülfájást megelőztük a kicsinél. Nálam is bevált ez a megoldás, legalább kicsit eltereltem a gondolataim a fel- és leszállásnál bekövetkező repülőgép-szerencsétlenségekről.

Pötyivel nem volt sok gond, a négynapos utat végigaludta, szinte csak enni kelt fel. Az egyetlen problémát a babakocsi jelentette. Naponta többször utaztunk metróval, mert ez a legegyszerűbb közlekedési mód. Csak néhány állomáson találtunk liftet, a többin a bitang nehéz babakocsit cipelhettük a hosszú lépcsőkön keresztül. Úgy tűnt, a londoniak nincsenek hozzászokva a gyerekekhez, kíváncsian méregettek minket. A helyet eszükbe sem jutott átadni, amikor pedig felsírt Pötyi, megvetően néztek ránk. Igen sok vicces helyzetbe kerültünk a babakocsi kereke miatt, ugyanis a jobb első darab a legváratlanabb időpontokban esett le a vázról, melynek következtében a kocsi megbillent, a gyerek pedig oldalra csúszott.

Másik hibánk, hogy Málninak nem vittünk külön babakocsit, a sok gyalogláshoz pedig még kicsi volt, így felváltva cipelhettük, akárhová mentünk. A London Eye nagyon tetszett neki, rám viszont olyan pánikroham tört, hogy azt hittem, nem úszom meg élve. Hajóról nézve határozottan jobban tetszett az óriáskerék.

A londoni kocsmák messze földön híresek, a kisgyerekkel utazók viszont nyugodtan kitörölhetik programjaik közül a sörözést, ugyanis gyerekkel nem engednek be. Szerencsére anyósom kint maradt a lányokkal, mi pedig beülhettünk és végre megkóstolhattam, milyen az igazi Guinness.

A parkok meseszépek, a Hyde parkban pompás játszóteret találtunk, gumitéglával és színes, fa játékokkal, így amíg mi egy padon ülve a fű zöldjében gyönyörködtünk, Málni biztonságban játszhatott mellettünk.

Aki pici babával indul útnak, gondoljon arra is, hogy nehéz olyan helyet találni, főleg a belvárosban, ahol nyugodtan megszoptathatja a bébit. Én nem vagyok szégyellős ilyen téren: diszkréten (értsd: nem látszott a mellem) szoptattam a a városnéző buszon, a reptéren, az étteremben és szinte bárhol, ahol Pötyi megéhezett. Senki nem szólt rám, sőt, a Trafalgar Square-en a járda szélén etetve kedves mosolyokat zsebeltem be a turistáktól.

Az út végére borzasztóan elfáradtunk, de utólag visszagondolva szülői segítség nélkül feleennyit nem láthattunk volna ebből a csodálatos városból. Azért legközelebb gyerekek nélkül is megnézzük.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

• 2007.05.03 12:33:27Szilvesszter

Felmerült bennem, hogy hol érdemes olcsó, de olyan szállást keresni, ami alkalmas egy családnak.

• 2007.05.03 12:37:49szeszter

szilveszter: Mo.-on, vagy külföldön? Mert mi most voltunk itthon hosszúhétvégézni, és olyan szuper helyet találtunk OLCSÓN, hogy vmi csuda.

• 2007.05.03 13:25:04petya a barátságos :)

London a legtoleránsabb városok egyike, csodálkozom, hogy egyáltalán láttatok csodálkozó pillantásokat. Tapasztalataink szerint mindenben segítenek, mindenhol van gyerekszék és ülésmagasító, pelenkázásra alkalmas hely, illetve akkor sem szólnak, ha az utcán egy padon válik szükségessé egy sürgősebb peluscsere vagy szoptatás :)

A babakocsi jó dolog a kisgyereknek, de nálunk igazából a hátihordó vált be (nem kenguru, hanem nagyobb gyereknek való). A gyerek mindent lát, aludni is tud benne, beszélgetni is tud, viszont nincs vele annyi macera mint a babakocsival, se a tömegközlekedésen, se macskaköves utcákon avagy épületekben.

• 2007.05.03 13:25:43petya a barátságos :)

Szilvesszter, a gugli a te barátod :)

• 2007.05.03 13:30:54levendul

éljen a hátihordó!

• 2007.05.03 14:33:40marcangoló

Tünde, egy vallomással tartozom: szeretem a gyerekeid nevét. Nagyon. :-)

• 2007.05.03 14:37:46Tünde

marcangoló: köszi :)

• 2007.05.03 14:41:52kovvacs

Szilveszter: http://londoniszallas.lap.hu/

Valószínűleg a legjobb az elszeparált bed and breakfast, ha van olyan önálló lakrészféle, ahol magatoknak is tudtok egy kicsit sütni-főzni.

• 2007.05.03 16:17:25Belli

Mi is jártunk Londonban immár lassan 3 éve, az akkor fél éves Péterrel. Vittünk egy esernyőre csukható babakocsit, de inkább a kenguru vált be, csak az aranyeremet nem tartottam viccesnek a harmadik napon. Azóta már babahordó kendővel mennék, de azt csak most a másodikkal fedeztem fel igazán. Elöl, hátul, csípőn tuti.
    Azért én is szívesen megnézném Londont csemeték nélkül.

Szeszter: Hol van az az olcsó és szuper hely?

• 2007.05.03 17:06:57Hicudzsi

Londonban elég sok a babakocsival tényleg megközelíthetetlen metróállomás, de buszozni egész jól lehet akár tesókocsival is.

Mondjuk mi délebbre élünk, de itt majdnem minden buszra fel tudok szállni a bazinagy tesókocsival :)

Otthon kicsit megnéznek miatta, de itt teljesen természetes, hogy nagyobb gyerekek is ülnek a babakocsiban (3-4 évesek). Szóval vinnék esernyőkocsit meg hordozókendőt.

Mi is egész napokra bemegyünk Brightonba néha ( tengerpart, múzeum, könyvtár stb.. ) és akkor bizony Édua délután szunyál egyet a kocsiban :) nem nyűgösködi végig a hazautat, nem kell apának a nyakában cipelnie.

A szoptatásért sohanem néznek meg az tuti, többnyire ők el sem takarják magukat mint mondjuk én, de valóban még a várandós anyukának sem adják át a helyet, neked se ha a kezedben lóg a gyerek és ha leejtesz valamit többnyire átlépnek rajta - azon is amit ők ejtenek le, mondjuk a ruhaboltban a ruhát...

Kivétel a nagyon idős, baromi édes angol nénik és bácsik :)

• 2007.05.03 21:30:37thais

Én biztos sosem jutok el Londonba, de Budapesten sem könnyű egy külföldinek helyet találni a szoptatáshoz. Mikor külföldi barátaim itt voltak, elvittem őket a Szépművészeti Múzeumba. Ott etettem meg kicsi lányomat. Igencsak megbámultak, akárhogy is takargattam magamat. Az akadálymentesség nálunk még sokáig gond lesz. Nem túl sok hely van, ahol könnyű babakocsival közlekedni. Én igyekszem a lapospadlós buszokat betervezni, de ez azzal jár, hogy igen sok buszt el kell engednem, amíg jön egy megfelelő. Villamosra szállni bizonyos helyeken képtelenség.

• 2007.05.03 23:03:34Memme

A norvég kisvárosi buszomról már írtam, nem ismételném magam, de maga a tény, hogy gyerekpelenkázó van a kikötőben, a helyi plázában, a fitness teremben....kész vagyok tőle. (a fitnessben gyerekmegörző is van, 0-12 évesig)

Ja, és bárhol megmelegítik a bébikaját szájhúzás nélkül, a cicikajáltatás meg akár a cipőbolt közepén is megtörténhet, ha a csemete épp csemegézne.

csak fel kell nőni...

• 2007.05.03 23:11:04Csöre

Hmmm, mi Rómában voltunk néhány hete. A gyereket BÁRMELYIK olasz vígan elszórakoztatja (még a huszonéves fickók, meg a nagyszakállas professzorfélék is), na de az ülőhelyekért kérem ádáz harc folyik, azt át nem adják! (Így aztán többnyire az életerős férfiak és tinédzserek ücsörögnek.) Az élelmesebbje akkor száll fel a buszra, amikor felebarátai még le sem szálltak róla, magyarul egyszerűen átgyalogol rajtuk. Természetesen elméletben ki van jelölve, hogy melyiken lehet le- ill. felszállni, na de ez kit érdekel...?

• 2007.05.04 10:46:56Bombi

Csore,mi Romaban lakunk.Amikor varandos voltam,igyekeztem mindenhova gyalog jarni (ez nem volt igazan megerolteto,mert a varos sziveben vagyunk) de a terhestornara menet,a kilencedik honapban muszaly volt metrora szallni.A tiz alkalom kozul csak haromszor adtak helyet.Jokat mosolyogtam magamban,mert ahogy az ulok meglattak a pocakomat az addig melazo emberkek sietosen elfoglaltsagot kerestek.Rogton olvasni kezdtek,elenken beszelgetni,keresztrejtvenyt fejteni vagy egyszeruen csak mas iranyba nezve a fejuket vakargattak.A buszra pedig tenyleg ugy szallnak fel,mintha valaki startpisztolybol lone:)) En hal'Istennek az utolsokig eleg stramm modon birtam,meg a hosszu setak is jol estek.

• 2007.05.04 12:45:18Szilvesszter

Szeszter,

Külföldön, pl london, párizs, amszterdam, dublin.

• 2007.05.04 12:50:53kovvacs

Bombi, na Róma jó hely:) A belváros frankó tesztpálya a babakocsik kerekeinek. Amelyik azt kibírja 5 napig, az bármit kibír.

• 2007.05.04 13:00:47Szilvesszter

a londoniszallas.lap.hu igéretes, köszi!

• 2007.05.04 13:03:36kovvacs

Szilveszter mi a romaiszallas.lap.hu - val jártunk jól. Egy tipp: érdemes rákérdezni, hogy mi a helyzet a gyerekággyal, mert majdnem mindenhol adnak, de van ahol pénzért, van ahol ingyen. Nagy különbség, ha nem kell legalább azt vinni.

• 2007.05.04 13:34:13Bombi

Viszont szerintem itt letezik a vilag egyik legidetlenebb szabalyzata.Az autobuszra csak osszecsukott babakocsival lehet(ne) felszallni.Nekem egyszer az autobuszrol le kellett szallnom (a sofor egyszeruen nem hajtott tovabb a megallobol),ugyanis tobbszori felszolitasa ellenere nem voltam hajlando osszecsukni a babakocsit es kivenni belole a hathonapos gyereket.A tokures buszon (ossz-vissz heten vagy nyolcan lehettunk utasok).

Akkor en panaszlevelet akartam irni a romai BKV-nak,meg a busz kodjat is felirtam,de aztan ejtettuk az egeszet.

Ugyanis egy masik alkalommal a vegallomason megkerdeztem,hogy felszallhatok-e nyitott babakocsival.A sofor ugy nezett ram,mint akihez japanul szoltak,erre elmeseltem neki az emlitett kollegaja hostettet.O pedig azt a valaszt adta,hogy "...igen,a szabalyzat szerint csak osszecsukott babakocsival lehet a jarmure felszallni.Ugyanis ha megrandul a busz,akkor valaki raeshet a babakocsira es ezert balesetveszelyes.

No el tudjatok kepzelni a szitut,kezitaska,babataska kezbe fel;baba a gyerekkocsibol ki,kezbe fel;babakocsi osszecsuk es kezbe fel;egy kez jelezni,egy masik fogodzkodni....esetlegesen uresen maradt kezzel pedig beinteni annak,aki ezt a szablyzatot kitalalta.

Az eset utan mar tapasztalt harcoskent mindig elore megkerdeztem a sofort,hogy ugyan felszallhatok-e nyitott babakocsival.Sokszor kellett am osszecsuknom,mert a szabaly....az szabaly!Punktum.

Kovvacs,a macskako a varoskephez tartozik,az esetek tobbsegeben direkt nem cserelik.

Az embernek igy bizti sokkal romantikusabb kitorni a bokajat ;-)

• 2007.05.04 14:25:07kovvacs

Bombi, mi erről nem tudunk. És faarccal felszálltunk az elektricskára (mi így neveztük - a kis elektromos busz kb. 117-119-es számozással ha jól emléxem). Az meg tudod, mekkora:) Mondjuk összecsukható cucc volt és volt rá példa, hogy kiszedtem a gyereket belőle, de nem mindig.

• 2007.05.04 15:08:13Bombi

Na az az elettricska mondjuk ugy,hogy a hazunk alatt megy el.Majdnem.A 117-es (ennek a vegallomasanal adtak az infot a szabalyzatrol),Via Cavour megallo.Arra szalltam fel igy is,meg ugy is.

A ferjemmel azer'mindig batrabb vagyok;-)).Az ominozus busz pedig a 84-es volt,ami a Piazza Veneziarol indul.De tenyleg nem lenyeges,regen volt es buszoztunk mar at mi is a fel varoson nyitott babakocsival ugy hogy egy mukkot sem szolt senki.Lehet,hogy soforje valogatja vagy hogy milyen napot fogott ki.Vagy nem voltam neki szimpi.

• 2007.05.04 18:59:02Csöre

Na mi tudatlanul és lelkiismeretfurdalás nélkül ülöztük arrébb a babakocsval a signorákat. Megcéloztuk azt a középső részt, ahol elfért a kocsi, aztán uccu!

• 2007.05.04 23:43:32Csöre

Hahó szolgálati közlemény! Bombi, talán Téged érdekelhet leginkább: most kaptam a hírt kiküldött tudósítónktól, hogy 1 hónapja immár Rómában is fel lehet szállni babakocsival a buszra! Úgyhogy Icipicibombi már törvényesen utazgathat majd babakocsijában a tömegközlekedéssel. A babakocsira - úgy mint itthon - nem kell külön jegyet lyukasztani (bocs, kezelni, lyukasztani ott nem is lehet...)

Legviccesebb buszos élményünk az volt, hogy egy csomó, általunk használt buszra ki volt írva, hogy bus a metano. Férjem majdnem végig azt hitte, hogy ez a végállomást jelenti, és ezért nem izgult túlzottan, hogy eltévedünk, gondolta hiszen úgyis ugyanoda megy az összes. De ezt csak gondolta, a végefelé beszéltünk róla, s felfedtem: ez azt jelenti, hogy metánnal üzemel a busz. Mondjuk vicces, olyan, mintha a 7-es buszra nem azt írnák, hogy Bosnyák tér, hanem azt, hogy benzines (vagy dízeles, mittudomén)

• 2007.05.05 07:44:13Bombi

Koszi Csore,en meg errol nem tudtam.Igaz regota nem jartunk babakocsival,februar ota szoktatom Kisbombit a gyaloglashoz,hogy mire nyaron hazamegyunk birja majd a strapat.Amugy is muszaly,mert mar harom es fel eves a kisasszony,otthon pedig legfeljebb csak bringaval cipelgethetem.

• 2007.05.05 09:14:49Hicudzsi

Bombi!

Tök fura amit írtál a hely nem átadásról.

Nővérem 8 évig élt Firenzében és ott ha nem adta át valaki a helyet a buszon egy kismamának, idős embernek stb... akkor felállította a népharag!

Komolyan! én is láttam ilyet kint :)

Bár lehet, hogy csak az országon belüli óriási különbségek miatt volt ez ott így. Azért Róma délebbre van és jóval többféle emberek lakják.

• 2007.05.06 16:02:54Bombi

Hicudzsi,en azert jarok taxival az anyosomhoz (marmint amikor a ferjem nelkul megyunk hozza),mert a kislanyomon atneznek a buszon.Ez dugig totmott buszon is gyakran elofordul.Igaz o nem is akar leulni,mert azt szeretne csinalni,amit a nagyok.Viszont amikor terhes voltam,inkabb a buszon adtak helyet.Lehet,hogy csak nekem nem volt szerencsem.Egyszer vendegsegben volt nalunk egy londoni baratnonk...metrora szalltunk.Hatodik honapban voltam.Egy megallo utan,mivel senkinek sem akarodzott felcihelodni,elkezdett hangosan elmelkedni a tarsadalom erzeketlensegerol,mire egy indiai ferfi (en annak gondoltam a kulseje alapjan) felpattant es atadta a helyet.

Babakocsit lepcson cipelni,magatol,szo nelkul-keres nelkul nekem csak egyszer segitett egy sokszoknyas ciganylany.Meg is lepodtem rajta.

Idos emberkek eseteben is hasonlokat tapasztaltam.Nagyon rozzantnak kell ahhoz lenni,hogy atadjak a helyet.Mondok meg cifrabbat,ami most jut eszembe.Kisbombit kenguruban vittem,a ferjemmel a studiojaban volt randink.Metrora fel,nyolc megallot kell menni.Gyerek log a nyakamban,senki nem ad helyet.A kov.megallonal felszall egy mozgasserult! es a kocsi falanak tamaszkodva megall mellettem.Nos,en a nyolcadik megallonal szalltam le,a ficko a ket mankoval a hona alatt meg mindig a falat tamasztotta.Lehet,hogy csak egyedi esetek,hisz Roma igen nagy varos.De elofordulnak...mindettol fuggetlenul imadom ezt a varost;-)

• 2007.05.06 16:52:14Juliet

Én is imádom Rómát (kedvenc városom), de ez 1 kicsit kiábrándító...

Az "irtó jófej" rómaiak ilyen érzéketlenek? Összeomlott a világom :(

• 2007.05.06 16:58:42Hicudzsi

Bombi!

Jaj nem is téged akartalak meghazudtolni :)

Csak azért írtam, hogy Firenzében én ennek az ellenkezőjét tapasztaltam, de persze ha ott élsz akor te is tudod milyen hatalmas különbségek lehetnek egy toscán város és a főváros között :) :) :)

• 2007.05.06 16:59:11Hicudzsi

akkor

bocs :)

• 2007.05.06 17:14:42Csöre

Róma és a rómaiak... az egy külön világ. A kisfiammal egyébként mindenki nagyokat kacarászott, és mondták is, hogy minden olasz szereti a gyerekeket. Az udvariasság viszont egy más tészta.

• 2007.05.06 18:13:05Bombi

Hicudzsi,nehogy a kardodba doojjjj am ;-))) persze hogy ahany haz,annyi szokas...

Szinte az elso csalodasom az volt,mikor elegansan oltozott,boditoan jokepu fickok olyan hanyag vallmozdulattal taszajtottak odabb a szuk jardan szembejovet,hogy majdnem a kocsik koze repultem...en,aki a regi otthoni munkahelyemen ahhoz voltam szokva,hogy ha egy himnemuvel veletlenul egyidoben erkeztem a bejarathoz,hat elozekenyen ajtot nyitott nekem a NOnek :)) legyen ez egy plusz a magyar ferfiak javara ;-)

Emlekszem,mielott veglegesen itt maradtam,egyszer a Romai Magyar Akademia volt igazgatojanal voltam "kihallllgatason"....utravaloul ezeket ajanlotta:"....nos,ha itt akar maradni,hat rengeteg kitartasra es egy rinocerosz borenek a vastagsagara lesz szuksege."(szo szerint)Azota tobbszor is megtapasztaltam,hogy mennyire igazat mondott...

Egyebkent ellentmondasosan szeretetre meltoak a romaiak.Szerintem Csore raerzett a lenyegre,Olaszorszagon belul a romaiak...az egy kulon vilag.

Juliet,ne hagyj osszeomolni semmit es legfokebb ne engedd hogy masok esetleges negativ elmenye befolyasoljon...lehet am belole sokkal szebbeket is szerezni;-)

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.