SZÜLŐSÉG

Könnyű túra a Rózsika-forráshoz

2007. március 19., hétfő 15:05

Egy olvasónktól, Marcsitól érkezett az a felvetés, hogy a jó időre való tekintettel legyen egy poszt, ahova kommentbe várjuk a jobbnál jobb gyerekes túrajavaslatokat. Mint írja, "nem Budapesten nőttem fel, de a gyerekeim itt születtek, itt élünk 3 gyerekkel. Szeretnénk túrázni, de nem ismerjük annyira a budai hegyeket. Vagyis amikor még nem voltak gyerekeink, akkor sokat kirándultunk, de nem babakocsival".

"Olyan kirándulóhelyeket keresünk, amiket annak idején esetleg a pesti Poronty-olvasók általános iskolás korukban látogattak, vagy csak tudják, hogy kisgyerekkel is lebonyolítható a kirándulás a terepen".

Rögtön kaptunk is tőle egy túrajavaslatot: a nehézségi fokáról azt lehet tudni, hogy "babakocsival is végigjárható, 1-2 éves gyerekek részben nyakban, részben két lábon, 2-3 éves gyerekek szinte végig tudják gyalogolni, a 4 évesek és idősebbek pedig ide-ode rohangálva még a táv 1,5 - 2 szeresét is bírják". A túra pedig a következő:

Solymár belterületén - nem sokkal a települést jelző tábla után - van egy benzinkút, ott lehet parkolni. Át kell menni az autóút másik oldalára és a sárga jelzést követve jutunk el a turistaúton végig a Rózsika-forrásig. Itt közvetlenül az út mellett egy kicsit hepehupás résszel indít a túra, és némi meredekség is kijut, de nem szabad megijedni, utána már le lehet tenni a babakocsit és tovább már sima az út. Útközben több kisebb tisztás, homokbuckák (kvázi hegyek!) jelentik az izgalmat, patak csörgedezik a csapás mellett (hol az úttal egyszintben, hol izgalmas mélységben) és a legvégén, kb. 1,5 - 2 km-es távolságban. óriási rét (focipálya nagyságú) ahol klasszat lehet piknikezni.

Várjuk a további könnyebb és nehezebb túrajavaslatokat!

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

• 2007.03.19 15:33:42Csöre

Mi kendőbe kötött gyerekkel szoktunk kirándulni, de néhány ötletem van a babakocsis versenyzők számára is, íme:

1. (ezt talán le se kéne írni) 21/90-es busszal Normafa, innen két úticél is kínálkozik:

a, János-hegy, innen lefelé Libegő (ha nem túl nagy az a babakocsi), de le is lehet ereszkedni a Budakeszi út felé is

b, Makkosmária felé az erdőn keresztül gyakorlatilag túraautópálya van

2. Hármashatár-hegy: a Kolosi térről megy fel a nemtudomhányas busz, a megállótól aszfaltozott úton jutunk fel, csak kövessük a rádióadó-átjátszó tornyok idilli látványát; a csúcs közelében nagy rét várja a kisdedeket, de sajnos néha a motorosokat is (hogy durranna ki a kerekük!)

3. 11-es busszal a végállomásig, itt a Gugger-hegy oldalában csupa jól járható út vezet, konkrétan mi mindig egy itt található játszóteret céloztunk meg, de az már nem biztos, hogy megvan.

4. Fóti dombok (figyelem, már a Duna bal partján vagyunk): vonattal vagy sárga busszal lehet kijutni, lankás domboldalakon, természetvédelmi területen lehet sétálni, kissé homokos helyenként.

5. Gödöllő mellett van egy arborétum, most nem ugrik be a neve, na ott is jót lehet sétálni

6. Már kicsit távolabb: Királyrét és környéke (Börzsöny): van széles út, rét, kis tó, ami kell, és kisvonat visz oda Kismarosról (Hegyek között völgyek között...)

7. Visegrád Mogyoró-hegy (Pilis) aszfaltozott úton lehet feljutni, de meredek és járnak rajta autók is - nem sok; tetején van rét, kicsit lejjebb egy vendéglő is.

Majd még írok ötleteket, de most visszakanyarodok a szakdolgozatomhoz.

• 2007.03.19 16:44:19Alvomacko

Inkább autóval megközelíthetőek:
    Vácrátóti arborétum (Csöre, erre gondoltál nem?)

Veresegyház: Mackófarm. Nagyon jó hely, babakocsival körbejárható. Legalább 40 medve él itt. Aranyosak.

Gyadai tanösvény: Katalin-pusztánál. A hétvégén akartuk megnézni, de a rossz idő miatt elmaradt. Kisgyermekeseknek is ajánlják. Ha lesz róla személyes infó, írok.

Vác "bejáratánál - ahol balkéz felé egy templom bújik meg a fák közt (Pest felől) van egy tavas, erdős rész. Babakocsival is jól körbejárható. Rengeteg madár van a tavakon. És ott kezdődik a Váci ártéri tanösvény is. Bár az babakocsival ideális, de kendőben gyerekkel járható.

• 2007.03.19 16:46:02Alvomacko

Na, még egyszer, sortöréssel. :-)

Inkább autóval megközelíthetőek:

Vácrátóti arborétum (Csöre, erre gondoltál nem?)

• 2007.03.19 16:47:00Alvomacko

ja, és a Váci ártéri tanösvény babakocsival NEM ideális.

Több hibát nem vétettem. :-)

• 2007.03.19 18:29:33jidele

Szentendrei skanzen, visegrádi vár

• 2007.03.19 18:37:42EsTeh

Budakeszi Vadaspark: http://www.vadaspark-budakeszi.hu/

- Autóval: a Budapestről Budakeszire vezető útról kell jobbra lekanyarodni a Szanatórium utcába, az utca végén jobbra az erdőn át vezet egy betonút, parkoló a vadaspark előtt.

- BKV-val: a Moszkva térről induló 22-es buszról kell szintén a Szanatórium utcai megállónál leszállni, utána lásd mint fent. Állítólag van egy rövidebb erdei ösvény is, de azt én nem próbáltam, hanem a nyakamban a kétévessel begyalogoltam a betonúton.

- Az Úttörővasút (:-D) valamelyik megállójától is megközelíthető egy erdei turistaúton.

Maga a park bejárható babakocsival is.

Bambi rajongóknak nagyon ajánlható!

• 2007.03.19 18:39:42katampusz

igen a skanzen hagyományosan ápr. 1-jén nyit, de azt olvastam a honlapjukon, hogy ezen a hétvégén már nyitva voltak.

nagyon jó úticél, többször kell menni, mert egyszerre képtelenség mindent bejárni. a programok is nagyon jók, párom és sógorm olyan csuhébabát csináltak, hogy minden anyuka rájuk irigykedett...

budakeszi vadaspark szintén jó, babakocsival voltunk két hete, láttam még ikerbabakocsis családot is :)

szentendrén a lajosforrás, kirándulásnak. van tűzrakóhely az úton, szalonnát sütni prímán lehet.

szentendre bicajjal is jó célpont. lehet kompozni, városnézni, duna-parton heverészni és kacsázni a vízen.

• 2007.03.19 19:48:01Conodonta

Kicsit messzebb van, de a Szádelői völgy a Felvidéken, Kassától nem messze. Gyönyörű mészkőszurdok, aszfaltozott úttal, csobogó patakkal, szalamandrával, szuper.

Boldogkőváraljai vár, kocsival a vár tövéig, de onnan csak hordozóval, vagy gyaloglábon, mesés a kilátás, a vár pincéjében biszbaszárus (főként kövek), a gyerekeim csak kincses várnak nevezik...

Füzéri vár, meredek kaptatóval, alant kis réttel, szerintem gyönyörű.

Nyíregyházi vadaspark+skanzen, onnan még sohasem sikerült korán hazaérnünk, a gyerekek nem győznek rohangálni, nekünk meg leszakad a lábunk.

Eger+Szarvaskő+Szilvásvárad, ez még teljesen friss, az egri vár a gyerekeim számára labirintusnak tünt, nem győztek betelni vele (mi meg velük), Szarvaskőn könnyü hegyi séta (meg néhány párnaláva), a tövében hatalmas játszótér, olcsó, gyerekbarát vendéglő, Szolvásváradról nem tudok nyilatkozni, mert annyian voltak, hogy megállni sem tudtunk...

Telkibánya hatalmas múzeúm, kertjében a bányászkodás modellezve, hatalmas park, a közelben a füzérradványi kastélypark gyönyörű! Kisvasút Pálházán, a végén a kőkapui kastéllyal, fent a sziklán, majd ha gazdagok leszünk, egyszer eszünk is ott...

Kicsit szakbarbárnak tünhetnek a kirándulásaink, de a gyerekek (is) nagyon könnyen motiválhatók a hegyre menésre.

• 2007.03.19 21:01:46zsuli

conodonta: ex-miskolciként abszolút megértem a hegy-mániádat!

Nagy bánatom, hogy itt se hegy, se víz. Attól meg röhögőgörcsöt kaptam, amikor a lakótelepen a házunk előtti földdel betakart sittdombról kiderült, hogy az "a" szánkódomb :)

• 2007.03.19 21:37:12Brumibaby

Conodonta, Szilvásvárad szörnyű! Mindig tömeg van, gagyi és bóvlivásár. De ha már ott vagyunk, Bélapátfalván az apátság egy gyönyörű zöld dombon áll...Oda nem is járnak annyian.

Mi háti hordozóval jártunk, mostmár csak a kicsi száll be, ha nagyon elfárad.

A mi kedvenceink:

Mátraszentimre-Bagolyirtás

Pilisszentkereszt (Zsivány-sziklák, Szurdok, Szent-kút)

Zemplén: Háromhuta, ill. kisvasút Pálházától Rostallóig

Bükk: Lillafüredi erdei vasút a Garadna völgyében

Börzsöny: Kemence (itt is van erdei vasút , de télen nem ment, ott szánkóztunk.)

Kerékpárral: Tisza-tó, Körös-part, Balaton teljesen körbe

Szlovákiában a Szádelő tényleg nagyon szép és babakocsi-tologatós, edzett és elszánt apukák kb. 12 kg-ig háti hordozóban a szurdokvölgy tetején is elhurcolgathatják a kisdedet.

A mi rekordunk a Téry-menedékház a Tátrában (2014 méter), ahová a kilenchónapost háti hordozóban vittük, ott nyilvánítottak magashegyi szoptatóbajnokká is.

3-4 évesekkel el lehet menni a Tar-pataki vízeséshez is. Stary Smokovecről (Ótátrafüred) siklóvasút visz fel, sajnos a vihar letarolta az erdőt, és ez a látvány ma már elég szomorú, főleg az alacsonyabban fekvő részeken. A fenti végállomásnál lankás sípályák vannak, innen számos hosszabb-rövidebb túraútvonal indul. Télen a vízesés körül lefagy apára, ezért csúszik, olyankor kicsikkel v. gyerekkel a háton nem ajánlatos, nyáron azonban nagyon nagy élmény.

A közelben van a Rainer menedékház (Rainerova chata), ahol nincs villany, ropogó tűz mellett lehet teát inni és megcsodálni a hegyi élet régi kellékeit, százesztendős síléceket, stb.5-6 évessel innen akár a Zamkovsky menedékházhoz is el lehet merészkedni, ott főtt kaja is van. Útközben van az Óriás-vízesés (Obrovsky vodopád), a fenti okokból az út elsősorban ugyancsak nyárra ajánlott.

Jaaajjj...Olyan jólesik írni róla...

Mi a gyerekek születése előtt csúcsokat is másztunk, azóta ez persze nincs, mert nélkülük nem megyünk sehova, de egy napon a gyerekeim is fenn állnak majd velem mondjuk a Krivánon...

Lőjetek le, mert nem bírom abbahagyni az ömlengést a kirándulásokról.

• 2007.03.19 21:42:13Brumibaby

"A vízesés körül lefagy A PÁRA". (Hülye Brumibaby)
    Bocs, de végül is tényleg azt akartam kifejezni, hogy a vízesés körül télen minden lefagy, apára, anyára, gyerekre...

• 2007.03.19 21:52:29jidele

Nekünk gyerekkoromban két állandó túránk volt, amit minden évben megcsináltunk: a Jeli arborétum és a Rám szakadék.
    Az arborétum babakocsival tökéletesen járható. Apu pedig háti hordozóban a hugommal végigmászta a Rámot. Igaz, az erről készült felvétel szigorú hadititok volt, nagymamák elől elrejtendő;)

• 2007.03.20 04:12:34hanna

Ez mind szuper, mi is bejártuk kis korunkba, meg nagyobban is.

+Ráckevei arborétum

Lajos-forrás

Dobogókő

Holdvilág-árok

OFF

Ez is egy kirándulás: http://picasaweb.google.com/nepolea/Diosjeno

• 2007.03.20 07:53:33wadomama

A visegrádi Mogyoró-hegyre fel lehet menni babakocsival is. Nem ott menjetek ahol az autók! Be kell menni Visegrádra, 30 m után a nagyhajó kikötő parkolójában parkolni, és 3 lépcső után egy keskeny asztfaltozott, kellemesen árnyékolt ösvény megy fel a Mogyoró-hegyre. Babakocsival és kisgyerekekkel 30 perc alatt tettük meg. A Salamon-torony udvarán halad el, ami nagyon tetszett az óvodás korúaknak. Amióta felfedeztük ezt a sétányt, nem mentünk fel kocsival a hegy tetejére.

• 2007.03.20 10:04:57manci

Nagyon tetszik ez az oldal!

Nem tudtok véletlenül olyan jól forgatható útikönyvet ajánlani, amiben Mo. látnivalói, kirándulóhelyei vannak összeszedve?

• 2007.03.20 11:18:39Conodonta

zsuli, a hegy mánia szakmai ártalom, a férjem vulkanológus, és üledéktanos lettem volna (mészkövek, meg homokkövek), de a gyerkőcök mellett nem túl pöpec a terepi munka, meg a térképezés.. :-(

• 2007.03.20 11:45:37zsuli

conodonta: hát ez sem tipikus otthonról végezhető távmunka...

• 2007.03.20 12:57:18Mille38

Pénteken megmásztuk a Kékes-tetőt. Nem volt annyira borzasztó, mint az ember gondolná. A hétéves kiválóan bírta, de a férjem meg a 10éves erősen lúdtalpas lánykám nehezebben. Ehhez képest Mátrafüredről 3ó45p alatt voltunk a csúcson, több megállással és egy szendvicsezéssel. Táv 5 km, szintemelkedés 600 m. Egyenletesen emelkedő turistaúton mentünk, amin nincs különösebb kaptató. (Lefelé busz hozott, nagycsaládosoknak kedvezmény: 132 Ft/család. Nem akartuk elhinni.)

És a tetőn nagyon jó kis önkiszolgáló étterem van, egyáltalán nem drága és igen finom húslevest ettünk. Szerintem 5 éves felett simán meg lehet csinálni ezt a túrát és óriási sikerélmény a csúcsot meghódítani! :)

• 2007.03.20 15:04:41levendul

Manci: vannak a Cartographiának újabb kiadású térképei. Nekünk a Mátra van meg, az 40000-es. Spirálozott füzet, útikönyvként is szolgál. Vannak benne útvonalak, rövid kedvcsinálók. Mi szeretjük.

Egyébként meg: szerintem a Cserhát remek kisgyerekes túrákra. Általában nem túl nehéz terep, klassz látnivalók. Igaz, Bp-től kicsit messzebb van, de Gödöllőről pl remek.
    Szandavár pl. szerintem nagyon jó. Mi kendővel voltunk, de láttam babakocsis családot is.
    Aztán ott van Bér, Cserhátszentiván, Hollókő és a többi.
    És még tömegnyomor sincs.

• 2007.03.21 07:53:43borsika

Szerintem kicsi gyerkekkel érdemesebb a Bükkbe menni, mert az fennsík, ha már fennt van nem kell tovább mászni. Kocsival fel lehet menni bánkútig, vagy Bányahegyig, aztán az erdészeti műutakon lehet a kocsit tolni, nem rázza szét a gyerek agyát, a sok rét van , a Nagymező a legnagyobb csoda, ott futkározhat a csemete,mégis szem előtt van. Vegyétek figyelembe, hogy a gyerkeke bár strapabírók de nem képesek monoton gyalogolni, unkább kitérnek minden irányba.
    Évek óta vezetek túrákat, ha valakinek kérdése van mindenre tudok válaszolni, szakirodalmat ajánlani, ami kell

• 2007.03.21 08:58:35manci

levendul: nagyon köszönöm! :)

Egy kis offolás: túrázó mamáktól kérdezem, hogy beadattátok-e a kullancs elleni védőoltást a gyerekeknek?

• 2007.03.21 11:43:04borsika

szerintem nem felesleges, de az egyéni védekezés sokkal hatásosabb. Amúgy is praktikus egy hosszú gatya, meg egy ing, mert csalán tüske azért van, meg a lyme kór ellen nincs semmi.Ne feledkezzetek meg a folyadéról! Óránként igyanak akkor is ha nem szomjasak. Ez nagyon fontos!

• 2007.03.21 11:56:13EsTeh

Én tavaly beadattam az első 2 adagot és idén kell a harmadikat. Ahol nyaralni szoktunk Balatonon, ott vannak kullancsok, úgyhogy gondoltam jobb, ha be van oltva.

• 2007.03.21 12:03:17EsTeh

Van egy jó szűnyog- és kullancsriasztó pumpás spray, én tavaly a DM-ben találtam. Galaktív Bio a neve. Illóolajakat tartalmaz, viszont szintetikus segéd- és hatóanyagokat NEM, ezért kisbabák bőrére is használható.

Nem olcsó, ha jól emlékszem 900 Ft körül van egy 100 ml-es spray, és külön van a szúnyogra és a kullancsra. De nekünk bevált, a szúnyogriasztót naponta használtuk nyári estéken.

• 2007.03.21 12:50:29szanna

Most voltunk a dokinál tanácsadáson. Rákérdeztem, hogy oltassuk-e be a 4 hónapos lánykát és a 12 éves bátyót a kullancsok miatt. Kapásból azt mondta, hogyha nem megyünk másfelé kirándulni csak a környéken, akkor nem kell, mert mifelénk "csak" Lyme-kórral fertőzöttek a kullancsok. Úgy döntöttünk, hogy most megússzuk a pénzkidobást. Egyébként is, a véleménye szerint, a piciket úgyis alaposan megnézzük, amikor fürdetjük, és ha 14 órán belül kiszedjük a kullancsot, akkor valószínűleg nem lesz baj.

• 2007.03.21 13:54:04atha

Kullancs: én is pont napok óta a kullancs-parán töprengek, kirándulunk is, majdnem minden hétvégén Balatonon vagyunk a családnál, ráadásul most költözünk majd be az új lakásba, aminek a kertje benyúlik az sas-hegyi arborétumba, tele fákkal. Ez elég rizikó faktor?! De Szanna, ez a "csak" és "valószínűleg" elég biztató. Én azt hittem ez a kullancs-oltás pont a Lyme-kór ellen véd. Ha nem, akkor mire jó?

Túrával kapcsolatban még: sportosabbaknak és már ülő kicsikkel ha van lehetőség nem szabad kihagyni a Balcsi körüli bicikli utat. Bárhonnan és bármeddig lehet most már menni, a legtöbb szakasz nagyon jó minőségű és gyönyörű, a nádasokban, part mellett megy, nem a kocsikat-túristákat kell nézegetni (már amennyi túrista van). Én teljesen beindultam most hétvégén, mert tavaly még a manó nem ült, ezért csak a sarokban állt a gyerekülés, most viszont 6. hónaposan a másodikkal is naponta kétszer mentünk bringázni 4 napig Keszthely környékén, azóta remekül alszom éjszakánként :)

• 2007.03.21 14:48:25manci

atha: a védőoltás a kullancs által terjesztett agyhártyagyulladás ellen véd. A Lyme kór sem pite, de az antibiotikumos kezeléssel - úgy tudom- jól gyógyítható, ellenben az agyhártyagyulladásnak komoly szövődményei lehetnek. De én sem tudom mi tévő legyek.

Igazából ez ellen és a pneumococcus ellen is legszívesebben beoltatnám, de a lehetséges mellékhatásokkal nem vagyok tisztában, ezeket meg ugye a gyártók nem nagyon reklámozzák. De lehet, jobb lennne mégis beadatni, mint paráni azon, hogy a Bükkben pl. rengeteg a kullancs és állítólag egyre több fertőzött.

• 2007.03.21 14:54:02Brumibaby

atha, az oltás az agyvelő-gyulladás ellen véd, én nagyon erősen gondolkozom, hogy beadatom... Doktornéni szerint helyes lenne, mert mi a környékbeli és távoli erdők-mezők "nagyfogyasztói" vagyunk.

Az én tapasztalatom szerint - ellentétben a legtöbb idevágó munkával - a testrészek ruhával takarása egyáltalán semmit nem jelent a kullancsok ellen, ugyanis nem tudom, mikor és hogyan, de bemásznak. Én már találtam novemberben (!) halottak napi temetőlátogatás után a bugyimban (!) kullancsot, pedig sejthetitek, hogy volt rajtam és le se vettem...

Ettől még a kicsiknek a kirándulás közben a könnyű, nagy felületet takaró öltözék, ideértve a sapkát-kalapot is, ajánlható, különösen a magasabb helyeken, ahol erősebb az UV-sugárzás.

Végülis nekünk a gyerekekben még nem volt kullancs, próbálkozunk ruhára-bőrre fújható riasztószerekkel, és alaposan átnézzük őket, ez nem nehéz, mert világos a bőrük.

borsika, kösz, hogy hozzászóltál értő szemmel is, a jelek szerint vagyunk itt néhányan extrém anyukák, akik gyerek előtt is eljártak a legjobb helyekre, na, ezt nem kell abbahagyni, viszont aki éppen most kap kedvet, és csak most, pici babával kezdi a túrázást, helyesebb, ha nem a Rám-szakadékban indít babakocsival.

atha, egyetértek, a Balaton körüli kerékpárút nagyon-nagyon ajánlható, nemcsak mert szépen ki van építve (itt-ott lehetne karbantartani már), de útközben sok a pihenési lehetőség (kicsikkel ajánlom a gyenesdiási önkormányzati strandot), olcsó cukrászdák, éttermek, pizzériák, és bringaszerelő műhelyek is vannak.

• 2007.03.21 15:25:48Csöre

A kullancs-oltás után kell valamennyi "pihenőidő", amíg nem szabad kullancsos helyre menni? Azért kérdezem, mert ápr.ban lesz aktuális a 18 hónapos oltás, így a kullancsra csak máj-jún-ban kerülhetne sor, akkor meg már lassan megyünk cserkésztáborba (úgyám, másfél éves "kiscserkésszel").

• 2007.03.21 21:00:24atha

Azt hiszem konzultálok a gyerekorvossal. Sajnos az a baj az orvosokkal, hogy mindig érzem a gyógyszer-lobbi hatását amögött, hogy mit ajánlanak és mit nem. Szóval meglátjuk küldi-e a kullancs-oltásos cég incentive útra vagy sem. Fú, bocs, ez negatív volt.

Off: Brumibaby, Gyenes környékén "nyaraltatok" vagy rendszeresen jártok? Én ott és Keszthelyen laktam elég sokáig. Hát igen, a gyenesi szabadstrand sem szabad már. Kár ezekért, de tényleg ott volt talán elsőként a környéken "homokos" part. Most pár éve a keszthelyi "Libás" strandon is van egy jó nagy homokos rész kis sekély vízű öbölben, ott nyaranta szinte csak kisgyerekesek vannak. Ez is az idei évtől lesz fizetős. Előtte baromi hangulatos volt, így kiépítve ez is csak EGY balatoni strand lett, a homokos résztől eltekintve.

• 2007.03.21 21:10:33levendul

Én minden évben töprengek egy kicsit ezen a kullancsoltás dolgon, aztán elvetem. Mindig mikor hazaérünk kirándulás után, igyekszem nagyon alaposan átnézni a csajokat, meg magamat is, és riasztásnak sprét is használunk. Remélem nem bánom meg...Mármint az oltatlanságot.

• 2007.03.21 21:53:26Brumibaby

Off: atha, Balatongyörökön nyaraltunk, kellemes volt, de az ottani strandon mély volt a víz (van medence a kicsiknek, de az meg nem a Balaton). Az első napokban rossz időnk volt, így béreltünk biciklit és mentünk Keszthelyre, Szigligetre, és aztán valami prospektusban olvastunk erről a strandról, Gyenesdiáson. Egy csöpp kis strand kis játszótérrel, homokos partfeltöltéssel, tiszta és kulturált a környezet és kevesen vannak. Érdekesség viszont, hogy pont a belépésünkkor veszett össze két alkalmazott és anyázták egymást nem túl kulturáltan, de ez azért biztos nem mindennapos. Nem szabadstrand, de nem volt jelentős a belépődíj.

On: Az idén a Fertő-tó környékére mennénk bicajjal nyaralni, tudtok róla valamit?

OFF-OFF: járt már vki a dinókiállításon? Meséljetek!

• 2007.03.22 00:07:53EsTeh

Csöre, szerintem a május-júniusi kullancsoltás már késő. Az első évben 2 oltást kell beadni, amik között egy hónapnak kell eltelnie. Majd rá egy évre még egy emlékeztetőt. Azt javasolják, hogy február-márciusban legyen az első oltás, utána rá egy hónappal a második és így a kullancsszezonra meglesz a védettség.

Sajnos most nincs nálam a tájékoztató, csak emlékezetből próbálom felidézni.

Beszéld meg a gyerekorvosotokkal.

• 2007.03.22 06:13:04Alvomacko

Brumibaby: nekem kolléganőim jártak ott. Aszongyják csontok vannak ott, amiből összerakták az dínómodelleket. És a csontok nem igaziak! Szóval csontvázakat lehet látni főleg. És nincs Tyrannossaurus Rex. De van a gyerekeknek játszóház. És van egy hatalmas dínóürülék is modellezve. :-)

Szóval minket már nem izgat egy rakat csont, de a kicsik lehet, hogy még élvezhetik.

Blogok, amiket olvasunk

JEGYZETLAP Posztnyár szindróma

Ha csak sóhajtozunk, és utáljuk, hogy vége, egyre nyomorultabbul érezzük magunkat. Négy lépés, hogy a szeptembert is élvezni tudd!

STÍLER Netes szépségdilik: ezeknek ne dőlj be

Ha nem akarsz úgy kinézni, mint egy cirkuszból szabadult bohóc, ne a csodatévő appok képeinek higgy, hanem a tükörnek. Az ugyanis nem halványítja el a bőrhibákkal együtt a sminkedet is.

HOMÁR Fifikás, de bebukott parkolóteszt budán

Jó napot, miért büntetnek meg, ha még a fizetőövezet kezdetét jelző tábla előtt parkolok, a nem fizető zónában? Csak. Parkolócég, 12. kerületi módra.