SZÜLŐSÉG

Harc a kilókkal - 1. hét

2007. február 19., hétfő 11:55

Néhányan megbántódtak, felháborodtak fogyókúrás cikkünkön, sok olvasónknak viszont tetszett a kezdeményezés. Az egészségesebb életmód jegyében folytatjuk programjainkat, néhol a Poronty-olvasók által javasolt változtatásokkal. Az első hetet mínusz két és fél kilóval zártuk.


Tünde
58,1 kg

Először is köszönöm a sok hozzászólást. Nem bizonytalanodtam el, sőt, még jobban megerősödött bennem az elhatározás, hogy életmódot váltok. Arra azért rájöttem, hogy nem a kilók számítanak, hanem azok eloszlása. Tulajdonképpen a hatvan kilóval semmi bajom nem lenne, ha arányosan oszlana el rajtam.

Annyiban módosítottam tehát a programot, hogy nem fogyókúrázom, hanem átalakulok. Ehhez persze szükségeltetik némi édesség- és nasimegvonás, egészségesebb kaják, több mozgás. A héten (igaz, csak egyszer) részt vettem egy kangoo-órán, három hónap kihagyás után. Borzasztóan szenvedtem: izzadtam, kapkodtam a levegőt, az arcom pedig olyan vörös volt, mint a pipacs. Tíz perc ugrálás után legszívesebben abbahagytam volna, húsz perc elteltével pedig a halálomon voltam. Arra gondoltam, hogy nem adhatom fel rögtön az első alkalommal: mit fogok írni nektek? Nem vonulhatok vissza az első óra után (közben) vert hadként! Összeszorítottam a szám és pattogtam tovább. Az óra végén lélekben vállon veregettem magam: megcsináltad! (És bevallom, nem is esett rosszul a mozgás.)

Közelgő síutunk okán a napokban sínadrágot szerettem volna vételezni, ám egyelőre nem kaptam megfelelő méretet: ami derékban jó lett volna, az borzasztóan szorította a combjaimat, ami pedig fenékben kényelmes volt, annak a dereka volt másfélszer akkora, mint az enyém. Ez is egy olyan pillanat volt, amely megerősített elhatározásomban. 

Esténként sikerült kenyérmentesen étkezni, sok salátát és gyümölcsöt ettem a héten. Szervezetem hálás a folyadéktöbbletért, eddig túl keveset ittam, pedig még ennél is többet kellene. Majdnem minden nap sétáltam egy órát a gyerekekkel, ami mindannyiunknak jól esett. Nem is olyan rossz dolog ez az életmódváltás.

Katica
60,5 kg

Minden másképpen van.- mondta Frigyes mester, és persze. Akkor először a pro: Kígyót, békát, gyerekvakítót, Rubint Rékát kiabáltok rám, ó miért, miért? Mert úgy döntöttem, most egy darabig nem eszem csirkepaprikást val? Mert ha nem is rozmárnak, de azért fókának merem érezni magam a felesleges hét kilómmal? Ugyanmá’! Mindenki maga tudja, hány kilóval komfortos kuckó az ő teste: kinek nyolcvan kiló a jó, kinek az ötvennégy, vannak boldog kövérek (igen, kimondom: ni, ni, kövér!), és boldog soványak (sovány, sovány, beee!), és vannak boldogtalan, droggal szétlőtt zombik, akik oly hiába tökéletes testű playmate-ek, tudjuk, hol végzik néha. Hogy hogyan érzed magad a bőrborítás alatt, az a fontos, nem a tömeged. Kevés jobb nő van mondjuk a Nigella Lawson-nál, nemde? (Egyben most ugorjuk a Victoria Beckham betegséget is, meg hogy mennyire fontos problémája jelenleg az emberiségnek a fogyókúra.)

Én csupán rostdúsan, egészségesen kezdtem étkezni, leállva a napi nasiról, meg a szétfinomított, agyonkezelt egyebekről: az álsajtokról, a zselészerű tejfölről, a napot nem látott csirke halízű melléről… Zöldséges barnarizsből, lencséből, olivaolajos vagy margarinos tönkölykenyérből, zöldségkrémből, sült, párolt zöldségből, salátából, aszalt és nem aszalt gyümölcsből, magokból bármennyit ehetek. És… annyira finom! Pedig én még a zodiákusban is ragadozó vagyok, és tejeskávéval működöm, ám tessék: a húsevést fel lehet függeszteni egy időre, és a mézes zöldtea pompásan élénkít. A test már néhány nap után fellélegzik, örömmel üdvözli a sejtbarát kaját, könnyebb a lét ezen a koszton, legalábbis nekem. A jövő héten indulhat kétnaponta a mozgás is.

Másrészt, a kontra: Legyünk egymáshoz kegyetlenül őszinték kedves naplóm: Hogy a hozzászólók – jogos?- hörgésére paráztam rá, vagy a hirtelen állati fehérje megvonásnak – a saját hülyeségemnek - köszönhetem, de tény, hogy valahogy kevesebb lett az anyatejem, és olyan más lett az állaga… De semmi vész nincs, babám nem reagált az ügyre, eddig. És itt köszönném meg a valóban jó tanácsokat, meg az aggódást - négyhónaposan hét és fél kilós - fiamért. Az Ő jó közérzete, elegendő anyateje a legfontosabb.

Ezért be kell valljam itt és most, hogy tényleg hatalmas ostobaság megcélozni hét kiló fogyást, amit a múltkor nagy pofával bekiabáltam itt. Elég lesz lerakni maximum négy kilócskát. Kikérdezve tudós barátnőmet arra jutottam: ha csak egy parányi jelét is látom hogy problémás ez a dolog, azonnal felülvizsgálom a kúrát. Láttam parányi jelét, hisz kevesebb lett kicsit az anyatej. Felülvizsgáltam a kúrát. Háromnaponta fogok enni húst, tejterméket.

Fogyni fél kilót fogytam eddig, pont elég. De azt, hogy négy nap állati fehérje megvonás miért okoz anyatej apadást, hogy vegán nők milliói hogy szoptatják problémamentesen gyereküket, hogy hiányosan és egyoldalúan táplálkozó szomorúszemű afrikai mamák hogy képesek anyatejet termelni kicsijüknek hónapokig, nos ez rejtély.

Csupán négy napig nem ettem állati fehérjét – növényit ettem! - és ez már éreztette negatív hatását… miért? Ha a szoptatást pékné-csülökkel kezdtem, azt kell ennem végig? Miért? Jövő hétre utánanézek. Addig is: üdv aranyárban mért biocsirke, túró, sajt!

Hanna
ugyanannyi, vagy talán egy kicsit több?

Én is életmódváltáson estem át a múlt héten. Először is, eddig minden nap mentünk sétálni, múlt héten csak egyszer. Másodszor is eddig minden nap le tudtam tusolni, múlt héten nem írom le hányszor. Ennek két oka van:

1. A hüvelykujjamon van egy bumszli kötés, ezért hétfőn-kedden helyből nyomorék voltam, babakocsitologatás szóba se jött, víz nem érheti, még Leát sem tudtam kiemelni a kiságyból (ezért inkább bele sem tettem). A mozgásról ennyit.

2. Volt egy csodálatos napom, a csütörtök. 5 egész órát aludhattam. Az összes többi napon viszont mondjuk 2-3*1-2-t. Mint már máshol írtam, nem vagyok az a visszaalvós-nappal alvós típus. Péntekig volt erőm figyelni, hogy mit ettem, és azt egészségesen, sok gyümölcs, tönkölyös-magos cuccok (ahogy amúgy is), maximum napi egy túró ice (70 kalóriájával a legfogyósabb édesség, és nagyon fincsi.)

Szombaton még csak-csak, a tzatziki sült csirkemellel és a paradicsomleves a kedvenc egészséges ételem, de vasárnap nagycsaládi ünnep volt, sok evéssel, folyamatos gyerekabajgatással, húsz emberre egyszerre figyeléssel, és este még tanári értekezlet, mindezt egy alvásmentes éjszaka után, amit követett egy még rosszabb.

Ma eddig tegnapi maradék csokis piskótát ettem, mert ezt csak ki kell venni a hűtőből, ugyanis bekötött ujjal nem lehet mosogatni, és minden más is annyira kétségbeejtően nehéz, különben sincs már tiszta edényem. Szóval, én azt hiszem holnaptól újrakezdem az egészséges életet, de nem csak a csokievésről, hanem az alvásról is le fogok szokni. Ostoba fényűzés.

Janó
111,1 kiló

Szépnek szép szám, sok vékony vonal, vékony, mint amilyennek nekem kellene lennem. De azért az egy hét alatt ledobott 0,9 kiló nem sok jóval kecsegtet, első látásra legalábbis. Igaz, az asszisztens, tudják, akinek bediktálta a doki, hogy elhízott vagyok, azt mondta, hogy diétáznom kell és nem fogyóznom, márpedig az nem ugyanaz. Szerinte ha a diétámmal havi egy kilót leadok, miközben egészségesen élek és mozgom, az már akkor is jó, ha nem olyan gyorsan fogyok, mint szeretnék. Hát, sovány vigasz, de legalább a vigasz legyen az, ha én nem vagyok.

A diétát heti hat napra terjesztettem ki, hat nap alatt alkottam sószegény és zsírszegény levest, főzeléket, párolt húst, párolt húsos tokányt, az eget, a földet, a tengert és mindazt, ami bennük van, és a hetedik napon megpihentem, látván, hogy ez jó. Vagyis nem jó.

Még pontosabban: a só nélkül főzött karfiollevest nyugodtan használhatták volna a szeptemberi-októberi randalírozások szétverésekor, a könnygáz és a vipera együtt se lehet sokkal rosszabb. Tessenek elképzelni, hogy nyers karfiolt esznek, amihez felforralt csapvizet isznak – a kísérletező kedvűek megpróbálhatják tejföllel vagy citromlével tuningolni, de kár érte. A sótlan borsó-, kelbimbó és brokkolileves viszont ehetőbb, mint vártam.

A második fogás általában valamilyen saláta (fejes salátából, uborkából, paradicsomból, citromléből és joghurtból vagy natúr kefírből), amihez fehér húst (általában szárnyas mellét) párolunk vagy sütünk, előbbit tiszta vízben, utóbbit kevés hagymán és margarinon. A saláták feltűnően jó, a legízletesebb és nagyon változatosan lehet elkészíteni; a húsok sem rosszak, de azért mégsem érhetnek fel egy bécsi szelet vagy egy hagymás rostélyos ízéhez. Reggel a korábbi néggyel szemben egy zsömléből szendvics, a szendvicsben a korábbi 3-4 szelet kolbász vagy szalámi helyett egy szelet párizsi vagy zalai felvágott. Délután csoki helyett egy gyümölcsös vagy natúr joghurt. Ha már nagyon éhes vagyok, akkor egy kis pászka, annak se só-, se koleszterintartalma, és persze se íze, se bűze, de emiatt legalább lassan eszem, és el is megy a kedvem az egész kajálás-dologtól. Vacsorára gyümölcsök vagy még egy szendvics paradicsommal vagy almával. És egyszer bűnöztem, megettem két kaszinótojást franciasalátával, ami a koleszterines diétában szerintem kábé két hétre engedélyezett adag, ráadásul rossz is volt, kerüljék el a Matchban kapható ilyesféle étkeket.

Aztán viszont jön a hetedik nap, amikor azért van némi lazulás. Ezen a napon, mint a Nagy Levin az igori büntetőtáborban, odalépkedek a hűtőhöz, tágra nyílt szemekkel, mint valami holdkóros, és ha nem is marinírozott halszeletre vágyom Turbigo módra kétfelé vágott tojással, egész kevés vörösborral párolva, de rávetem magam az ízekre. Az első hetemet marhapörköltes sztrapacskával zártam, mint egy régen nem látott, háborúból hazatérő kedves rokont, úgy öleltem magamhoz a tányért, és el sem engedtem, míg ki nem ürült. A diétázásnak már csak egy kis csúsztatott palacsinta állt ellen. A további étkezésekre viszont büszke lehetek: a reggeliből kimaradt a rántotta, és délután is a hétköznapokon megszokott szolid szendvicsekkel oltottam az éhem. Nem sok sikerrel.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2007.02.19 17:50:47ficánka

    A 90 napos diétával mennyit fogytatok egy hónap alatt? Mit esztek kenyér helyett? A nejem most bogyóval fogyizik, de gondban van a kenyérrel. A nejemneik ajánlották a Brilla Crackert javasolták, de a környéken nem kapni. Nem tudja-e valaki, hol lehet kapni a Barilla Cracker-t, mert a nagyobb üzletekben mikor megkérdeztem, az első kérdés szinte az volt, hogy beszélek-e angolul vagy németül.Egyébként vettünk egy Easy Shpaer kondigépet és az a tapasztalatunk, hogy nagyon jól lehet vele tornászni, minden izmot megmozgat. Olyan izmokat is megdolgoztat, melyeket az ember hagyományos tornával nem dolgoztat meg (amiről nem is tudja az ember, hogy létezik).

  • 2007.02.19 17:54:05smiley

    Ja igen, és a cél ugye nem lehet minusz harminc-negyven kiló a következő három hónapra de nem is kell. A legjobban 66-67 kilósan éreztem magam egyébként (Hova lesz egy ekkora emberben ennyi rengeteg kiló?? Pedig nem volt rossz alakom, kiérti :s) azt meg nem hiszem, hogy meg tudom közelíteni. Elég lesz úgy tizenkettő-tizenöt a köv. 3 hóra, szerintem az reális. Segítsetek. :) :) :) :)

  • 2007.02.19 18:00:09smiley

    Ficánka, mi az, hogy bogyóval fogyizik?



    Kilencven naposban kenyér helyett zöldség (paprikára, uborkára tökjól lehet pl. körözöttet kenni), vagy sajtszelet, vagy egyszerűen hús hússal :) :) :)



    Ha meg nem kilencven napos, akkor meg teljes kiőrlésű kenyerek, nem sokat és reggel/délelőtt. Annyi belefér de kell is, szerintem, hogy meglegyen az ilyesfajta rost is.Illetve a klasszikus puffasztottrizs/kétszersült anyahiánypótlók bejöttek még nekem.



    Jó kis referencia vagyok, mi? :D Pedig fogytamén, csak feszt visszamászik. Hülye jojó. Életmódváltás rulez. Máshogy esélytelen. :-(

  • 2007.02.19 18:10:53B-

    ficánka: attól is függ, hogy hány kilóról indulsz, és nem egyenletes, a meginduló fogyás után gyakran előforsul egy hosszabb stagnáló szakasz - ilyenkor nem szabad feladni! Ha a bogyó az, amire gondolok, inkább próbáld lebeszélni róla, mert nem tesz jót semmilyen belső szervnek, és hosszú távon többet árt, mint használ. Pont az ilyen mesterséges szmötyiktől vagyunk löttyedtek és allergiások stb, nem kell még fokozni is.



    Smily: szénhidrátos napon emlékeim szerint lehet kenyeret enni, és talán a fehérjenapon is megengedett egy kisebb szelet. Egyébként mivel gyümölcs a reggeli, nem hiányzik annyira.



    Megint csak azt tudom hangsúlyozni, hogy csak olyan kúrát kezdj el, amit be is tudsz tartani, mert a kudarc se a testednek, se a lelkednek nem tesz jót. De amint írod, számodra sem ismeretlen a jojóeffektus...

  • 2007.02.19 18:18:49p.eszter

    Most tudnék mondani egy olyan "szert" ill. lét, amicsak természetes anyagokból áll, komoly orvosi és szakértői háttér áll mögötte és nem lefogyaszt, csak segít a méreganyagok eltávolításában. De nem vagyok a fizetett reklámemberük, ezért a nevét nem írom le. Hasonkó hatással bírnak a különböző méregtelenítő teakeverékek, már ha az ember hányás nélkül bírja az ízüket. :S

  • 2007.02.19 18:19:06smiley

    B- Abszolút igazad van, köszönöm. Volt már itt Atkins, 90napos, káposztaleves, ésmég megannyi elátkozott marhaság is amit még leírni is szégyellek :D Ha ezt a sokmindent nem csinálom, húsz kilóval könnyebb lehetnék :-(



    De most végre valami épelméjűt szeretnék. Kevés cukorral, kevés zsírral, sok zöldséggel, mozgással, egészségesen. Néha Túró Ice-os kihágással, mert úgysem bírom ki. :) Csak nem kell mindennap. :) Szerintem ez könnyebb lesz, mint a káposztaleves-kúráim :S :D :D :D

  • 2007.02.19 19:52:45Tünde

    Smiley, üdv a csapatban, sok sikert, és kitartást, hajrá! :)

  • 2007.02.19 20:43:48moon

    szerintem etrendileg az mukodik, ha a kaloriakat szamolja az ember, kicsit munkas az elejen, de ha mar megvan, hogy a pannonia sajtos szendvics, meg a penne arrabiata hany kaloria, akkor konnyebb matekozni, a legtobb embernek amugy is vannak kedvenc kajai, amiket rendszeresen tol. es ha a szuksegesnel mondjuk 500-al kevesebbet eszel egy nap, akkor elkerulhetetlenul fogyol



    no meg sok vizet kell inni

  • 2007.02.19 21:13:54napos oldal

    moon, ez így van! Én a 90 napos _ürügyén_ fogytam le (8-10 kg), tulajdonképpen evési szokásaimon változtattam, és úgy is hagytam. Tudjátok, a szokásos: nem téliszalámi, hanem sonka, sok gyümölcs, zöldség, teljeskiőrlésű cuccok, satöbbi. Ja, és nem pusztulásig enni. Ez is szokás kérdése, rááll az ember gyomra. Terhesség alatt újra felvettem a régi szokásaimat, feljött 19 kiló. Utána megint vissza, lement 20 kiló.

    Ja, és mivel engem a számok nyugtatnak meg, minden reggel mérem magam, és aszerint kajálok, illetve visszajelzés, hogy mi az, amitől hízok (pl. olajban sült cuccok hízlalnak, de édesség pl. nem). Ez hóttégő, de ez van :)

    Kolléganőm is lefogyott a 90 napossal, de nem változtatott a szokásain, és vissza is hízta, aztán újabb xy diéta, fel-le.

    Nagyon szeretnék tornázni, el is kezdtem, csak fáj a derekam, és parázok a gerincem miatt, ezért abbahagytam pár napja. Remélem, ez nem tart örökké. Ma voltam az SZTK-ban, de nem tudtam elintézni.

  • 2007.02.19 21:17:03p.eszter

    Ne haragudj Moon, a világért sem akarnék vitatkozni veled, de csupán a kalóriaszámlálgatás nem elég. Ha pl. megeszel egy banánt, vagy egy fél tábla étcsokit, mindkettővel 200Kcal-t viszel be a szervezetedbe, nem? Napi 1000-1500 Kcal-t csokiból és egészséges, tápláló, zsírszegény ételekből is megehetsz. Vajon az előbbitől fogyni fogsz???

  • 2007.02.19 21:35:21moon

    Ez tok egyszeru matek, teljesen mindegy, hogy mibol eszel 1500 kaloriat, fogyol. Ha egy nap csak 30 deka csokit eszel (kb 1500 kaloria), akkor fogyni fogsz, mas kerdes, hogy kozben skorbutod lesz, kihullik a hajad, etc. :) Szoval nem art az egeszseges taplalkozas se kozben.

  • 2007.02.19 21:54:12babó

    p.eszter:



    és az semmi, de 30 dkg csoki mellett éhen is halok :))



    viszont salátával teletömhetem a bendőm :))

  • 2007.02.19 22:02:14hanna

    Én meg a salátával nem leszek tele soha. Akkormár levessel meg párolt-főtt zöldséggel.

  • 2007.02.20 07:25:48laili

    Tegnap éjjel elszállt a komment akkor most újra.Manó közben itt kepeszt az ölemben és segít gépelni:)))



    Szóval le a kalappal előttetek lányok!Ezt a posztot mindig olvasom, hogy ösztönözzön.

    A terhesség előtti években a fősuli után én is odafigyeltem a kajálásra le is ment 7-8 kiló.Akkor be bírtam tartani hosszú távon, hogy no kenyér, no köret este 6 után csak gyümi és minden nap szinte futás v más mozgás.



    Most szoptatás alatt persze nem ez lenne a cél de még az is nehezen megy, hogy a hagyományos magyar kaloriabombákat kihagyjam a menüből.Az első hetekben örültem, ha bármilyen kaja volt itthon és úgy du 5 körül ebédeltünk végre, gondolom ez ismerős:)

    Most a négyhónapos mellett már a minőségre is lenne idő figyelni.Édesszájú pedig életemben nem voltam még a csokit sem szerettem bezzeg a pocakoskorszak óta....



    A helyzet sokakéval hasonló nem igazán a kilókkal van a baj inkább a formájával, no meg azzal, hogy nemsokára a gyermek azt fogja enni mint mi, addigra egészségesebben szeretnék főzni.Nálunk ugyanis minden kaja, úgy kezdődik, hogy végy egy kis szalonnát....



    Fitleszterembe heti egyszer járok de mivel a barátnőmmel megyek akivel szinte csak itt futok össze többet jár a szánk mint a lábunk.Az otthoni tornával meg mondjuk úgy próbálkozom.



    A cél tehát az lenne, hogy kevésbé nehéz kajákat főzzek és többet mozogjak, valamint lemondjak a sütikről. Elhatároztam ma el is ajándékozom a hűtőben felhalmozott készletet. A zserbótól könnyes lesz a búcsú de megpróbálom.



    Mindenkinek kitartást kívánok!!!

  • 2007.02.20 07:26:27ficánka

    Sziasztok lányok! Smiley ami azt illeti én is kipróbáltam mindenféle diétát, de a kilók állandóan föl-le.Ezt a bogyót a neten találtam és csak abban segít,hogy könnyebben be tudjam tartani a diétát.Egyébként ausztriában tb. támogatott csak nálunk nem ismerik.Sajna nekem elég nagy a túlsúlyom ( én is alulról verem a 100 -aT), elég ciki de ez van. Mindenesetre szeretnék megszabadulni a feleslegtől ezért érdeklődtem a 90 napos után.Én is valami betartható diéát szeretnék nem valami csodaszert

  • 2007.02.20 08:18:58idna

    Sziasztok!

    Leírnám a sikertörténetemet. Azt mondják új év új élet, neki is kezdtem január elsejével egy életmódváltással. A módszer ismert, bár ezen az oldalon nem nagyon támogatják a "fitneszgurut". Minden reggel 20 vagy 30 perc torna a kedves nejével. Ez tusolással is együtt max 30,40 perc amivel igazán fel lehet korábban kelni. Az első két hétben majd meghaltam mikor csörgött az óra, de minden nap megcsináltam és elégedetséggel töltött el, sőt aztán frissebben is mentem dolgozni. Mindig irígyeltem azokat akiknél örömöt okoz a mozgás, de ma már nekem is és nem is hagynám ki a reggeli tornát.(Viszont ha reggel elmarad, akkor már aznap egyszerűen nem jut rá időm, hisz nekem is van egy 4 éves tündérkém, aki reggeli közben elnézi, hogy anya ugrabugrál, de délután már játszani kell vele. Másik része az életmód váltásnak a táplálkozás. Furcsa, de nem éhezem és nem jelent gondot az átállás. Reggeli otthon, ebédet hozzák, este pedig mindig kitalálok olyan vacsit ami gyorsan megvan, és az egész család szereti. És most jöjjenek az eredmények: alig két hónap, 4 kg minusz, de ha valaki a tstemre néz sokkal többnek tűnik, mert totálisan átalakultam. A férjem nem győz ámulni... És ezt úgy, hogy egy percig nem vagyok éhes. Ha még picit visszafognám magam lehet, hogy gyorsabban mennének le a kilók, de nekem így jó, mert így a bőröm is tud regenerálódni és nem fog lógni.
    Mindenkinek megvan a legmegfelelőbb módszer, csak meg kell találni. Sok sikert!

  • 2007.02.20 09:40:59hanna

    Szia Idna!

    Ha 1,5 órából kell levonni azt a 45 percet akkor azért számít;)

    De két kérdésem lenne:

    1. Moon írta, hogy le kell vonni 500 kalt, aztán annyi. Nekem is ez a megfelelő diéta, mert nagyon válogatós vagyok, és ezért a legtöbb előírt étrend minimum felét nem eszem meg, és amúgy is egészségesen étkezem kb. Csak azt nem tudtam kideríteni, hogy miből kell levonni, mert egyszer valami számolóval kiszámoltam, hogy nekem a 60 kilóm fenntartásához 1400 kalt kell ennem, és ez nem a diétás, hanem a sima, dehát az annyira de annyira kevés, hogy én kb kétszer annyit eszem, ha nem diétázom, de nem is zabálok, szóval normálisan, és ezért nem értem a dolgot. Szóval honnan lehet tudni, hogy mennyi az annyi?

    2. Úszás? Mit tudtok, hogy hat a tejtermelésre? Mindenféle rémlegendát hallottam, de nem tudom, mi igaz belőle.

    Na köszi a válaszokat.

    Inda, amit te írsz, az meg tök biztató. Ma pl valamilyen titkos okból hagyott Lea aludni 7 órát (látta, hogy különben mama elpusztul, és az mégse lesz jó neki), uh ma szerintem én is ugrálok egy kicsit.

  • 2007.02.20 10:03:20smiley

    Köszi, Tünde, akkor vegyük úgy, hogy nekiálltam. :)



    Most jövök konditeremből, a karomat nem tudom vállmagasságnál feljebb emelni, de nem zavar mert azt jelenti hogy ott voltam és tornáztam, éljen, éljen :D



    Ficánka, igazából én is volt, hogy ettem ilyen magas rosttartalmú bogyót, ami nem is állított többet magáról minthogy eltelíti a bendőmet. Az jóis volt szerintem. Sokat segített, és sztem nem volt benne semmi gázos. Bár ki tudja. Szerintem rásegítésnek teljesen jók ezek a vacakok. Nyilván nem kell azt hinni hogy beszedek valamit és leugranak a kilók. De ez a hit itt nem is áll fenn :)



    De egyébként szerintem, lehet hogy nektek is az tenne jót, ha valahol gondolkodásban lenne helyrerakva az ügy. Persze csomó mindent nem tudok rólatok, és nem akarok észtosztani, de nekem a 90 napos után is több jött vissza mint amennyi lement, csak, mert visszaálltam bűnös módon az eredeti életvitelre. Azért mondom most azt, hogy nem fogyókúrázom, hanem átrendezem az életem, megszokom, és így is marad. Köszi a közösség erejében rejlő segítséget :) :) :) :) :) Beszálltok tiis? :)

  • 2007.02.20 10:09:27p.eszter

    Nem tudom, más is van-e így vele, de én "ősember-szerűen" működöm. Bármit csinálok, nov-dec-ben mindig felugrik 2-3kiló, sztem ha nem ennék, akkor is. Viszont febr. körül nekiáll levándorolni. Tegnap 50kg helyett már csak 48kg voltam reggel, pedig vasánap még bőven befigyelt a tetemes mennyiségű csoki (tudjátok, ha hétfőtől no édesség, akkor vas. rá kell erősíteni:D). Még véletlenül sem dicskevésként mondtam (nehogy ú járjak, mint Potyeszka), ugyanis a löttyedtség így még feltűnőbb (:S), csak kíváncsi vagyok, másnál is működik-e ez a "téli raktározási funkció".

  • 2007.02.20 10:13:03tistedur

    az a normális ha így működik a téli raktározás..:)

  • 2007.02.20 10:43:44p.eszter

    gondolom, h ez normális, de novemberben naggyon bosszantó tud lenni...:D

  • 2007.02.20 10:52:12tistedur

    én nem igazán értem ezt a súlymizériát..:D (főleg a téli +2-3 kiló miattit)

    lehet,hogy a gond az,hogy nekem teljesen normális a 2-4 kiló közötti súlyváltozás:hangulat és egyéb függő :)

  • 2007.02.20 12:00:54p.eszter

    Ó, nálam ez (már) nem mizéria. Nem régóta látlak itt ezért leírom, h én egy "gyógyult" bulímiás vagyok, tehát, ha már csak röhögök a téli plussz 2-3 kilón, akkor ez már nekem királyság. Amúgy meg egy 45-50kg-os nőn jobban meglátszik 2-3kg, mint pl. egy 70kg-oson, nem?:D

  • 2007.02.20 12:39:20Clematis

    A szoptatás ideje alatti úszásról a januári Kismamában pont írnak, mégpedig azt,hogy általában szabad, akkor nem javasolják, ha sebes a mellbimbó.

  • 2007.02.20 13:01:18kaposztalepke

    alapvetően én is azt gondolom, hogy a kevesebb kalória meg a több mozgás meghozza az eredményt. Hát, hogy kinek mennyi az annyi, amennyinél kevesebb kell...szerintem számolgatás nélkül is kvázi tudja az ember, hogy mit és menniyt ehet, ahhozk, hogy mondjuk tartsa a súlyát. Akkor ehhez képest kicsit csökkent itt-ott az ember, meg jobban figyel (a szalámi helyett sovány sonka, a zsírosabb sajt helyett soványabb, a szép nagy szelet fehér kenyér helyett picike teljeskiőrlésű..vagy kétszersült, rántott husi helyett roston csirkemell..)..működnie kell.

    És igen, kalória szempontjából mindegy a zöldség vagy a csoki, de nyilván a szervezet megfelelő anyagokkal való ellátásában nem mindegy. De ha valaki elkezdt kalóriát számolgatni, és becsületesen beleszámolja a csokit, akkor egy idpő után saját maga leredukálja a csokit, mert ha azt betermeli, akor éhezik egész nap...:)) inkább eszi majd az almát meg tudomisén, mert azzal jobban jóllakhat ugyanannyi kalóriával. Nem sokan bírják ki, hogy két tábla csoki, de akkor semmi más:)))



    Nekem anno bejött a szolid reggeli (egy pici kétszersült light margarinnal meg light sajttal:)) ), ebédre amit megkívánok, de szolidan..itt oldottam meg a bűnözést néha (hambi, pizza..:) )..este egy 0%os joghurt meg egy cerbona szelet. Plusz heti 4 edzés minimum;) ezzel heti 1 kg-val lement 12...és utána tartottam is éveken át terhességig..persze soha többet nem fogok tudni ennyit edzeni, és szopi mellett ennyire koplalni sem, de nem is feltétlenül akarok majd ilyen gyorsan fogyni, nomeg még így szopi mellett most még egyáltalán nem is akarok, örülök ha nem hízok és marad tej...de hónapok óta próbálok eljutni aerobic, néha sikerül a heti 2, ha apjuk hazaér melóból bébicsőszködni...



    Be kell valljam, én nagyon tisztelem azokat, akik otthon magukban képesek minden nap tornászni. Nekem kell, hogy legyenek körülöttem (akkor márcsak büszkeségből sem adom fel) meg nem olyan unalmas..magamban a negyedik lábemelést unom már, meg kezd nehéz lenni, hamar hagyom a fenébe...igazán a jó ki sszobabicajunk is a pincébe került, éveken át kerülgettük...néhányszor ráültem, de ugye a zsírégetéshez minimum 40 perc kardio..kint imádok tekerni (csak itt Bp belvárostól nem túl messze nem jó:( ), de bent halálra unom..hiába tv közben vagy bármi az agyam síkra száll, nem bírom. Meg nekem kell, hogy azon tól, hogy "csinibb akaropk lenni" lássak más értelmet is a mozgásban...ezért akarok majd idővel visszamenni harcművészetekkel foglalkozni, falat mászni, stb..de le a kalappal azoknak, akik otthon egyedül gyűrik magukat..pláne ha emiatt még előbb is kelnek..



    p.eszter: jaja, ezt más úgy fogalmazza meg, hogy "így is dagadt, úgy is dagadt, neki már 2-3 kg ide vagy oda tökmind1"..:))))))))))))))))



    egyébként néha már nem zavar, néha kicsit bánt, régebben jobban bántott...amikor formámban voltam, akkor is nagydarab voltam, inkább izmos, hájas nem, egyedül magamban tökjól néztem ki, de ha volt mellettem másik csaj, akkor már helyből látszott, a masszívabb csontozatom, izomzatom, stb, és rögtön csak az jött le, hogy ahhoz képest milyen nagydarab vagyok. És anno tényleg nagyon jó kondim volt meg minden, és nagyon utáltam, hogy aerobic-on vagy futóversenyeken vagy bármi én legyek a deblaetalon...persze pozitívan, hogy lám ilyen alkattal is lehet tenni vmit, meg lehet jó kondiban lenni, nade azért köszönöm szépen nem is éreztem néha bántónak..:(

  • 2007.02.20 13:15:56titi

    úgy tűnik, 11 hónapos leánykám a héten végképp megválik az anyatejtől. (Már a napi egyszeri cicizést is csak én erőszakolom ki, mert egyszerűen nem akarom elhinni...)

    A további tejapadás még egy plusz kilót eredményezett rajtam, így már 55 kg vagyok a 152cm-em mellé. Fodrozódik a fenekem és a hasam. De leginkább a lelkem, hogy soha többé nem fogok már szoptatni. (Tudom, tudom..., a "soha" nagyon hosszú idő...)

    Szóval, döntöttem: két legyek ütök egy csapásra. Sőt! Hármat!

    Márciustól nekiállunk futni a férjemmel (!) , aki 110 kg. Ezzel ő is fogy, én is és a lelkem is könnyedebben búcsúzik egy nagyon szép (és nehéz) időszaktól.

    52 kg szeretnék lenni.

  • 2007.02.20 13:17:46melin

    Helló, gratula a fogyizóknak a sikerekhez!!! Én nagyon drukkolok, csak így tovább!!



    Janóka, én is amondó vagyok, h vmi olyasmi diétát találj, amiben minden nap ehetsz vmi fogadra valót! A férjem 90 napozik, nagy gurmand a pasi, édesen eltervezi, h mit fog főzni magának (igen, ilyen kis drága, h magának meg is csinálja... mert ugye pl. tenger gyümölcseihez én hozzá sem nyúlok, annyira undorodom a szagától) és elképesztő, de fogy (pedig nem is mindig tudja betartani pl. üzleti ebéd stb. miatt).



    Hogy mennyit lehet így fogyni? Én csináltam kb 45 napig, addig 7 kiló jött le, igaz, én összvissz. 10-et akartam (és a 10 kiló volt a túlsúlyom). Költözés miatt maradt félbe, de aztán nem is jött vissza. SAztem a baba után is -ha már lehet-, akkor ezzel fogok visszafogyni... meg persze a torna!!!!:o)))

  • 2007.02.20 13:19:24p.eszter

    Én meg elhúzok tornázni, ha már egyszer alszik ez a haramia. Lelakatolom a billentyűzetet. :D



    Sok sikert Titi!

  • 2007.02.20 14:39:47napos oldal

    Edzőteremben idegesít csak az a sok ember, meg idegen zuhany, meg minden. És egy csomó idő. Itthon csak nettó 45 perc, de el tudom képzelni, hogy valaki unja.

  • 2007.02.20 14:44:28potyeszka

    Edzőteremről nekem mindig a Pink száma udrik be a Stupid Girl,bocs ha rosszul irtam le .

  • 2007.02.20 15:18:37kaposztalepke

    napos oldal: hát, én aikidozni jártam, az nagyon klassz..most aerobic-ra a ltp-i művházba járok, egész jó társaság van, traccsolunk, stb, zuhany itthon (ott nincs is) 5 perc alatt itthon vagyok...ugyanannyi oda...és néha úgyis napokig nem beszélek korombelivel (főleg télen, vagy ha betegek a gyerekek, és be vagyunk zárva), szóval kimondottan jót tesz. Klasszikus "edzőterembe",, gépeken gyúrni, stb nem jártam soha, nem is szeretnék, ugyanúgy unnám a gépeket ott is..de órákra (pl box, step, stb) szeretek azért járni...néhányszor voltam 3/4step-en is:)))) hát, az minden, csak nem unalmas, azt sem tudtam melyik lábam hol, annyit forogtunk, stb (pedig alap step-es rutinom már volt) 10 perc után azt hittem leülök a steppadra és vagy sírok, vagy röhögök kínomban:) de végignyomtam..vhogy:)))))

  • 2007.02.20 15:53:35p.eszter

    Mindegy, h hol tornázik az ember, a lényeg, h jól érezze magát. Micsoda korszakalkotó felfedezés, nem? :D

    Jártam hiperpuccos konditerembe a cardio-gépek miatt, de utáltam a társaságot, h mindenki a másikkal van elfoglalva (mi van raja, milyen kocsival jött), ha nem akartam kilógni, minden nap más edzőcucc kellett...:-/

    De jártam így spinning-clubban is.

    Most én is egy kertvárosi terembe járok (aha, kis hazudós, bár ha kb. kétheti egy már "járásnak" számít :D) aerobicozni, ahol ugyan nincs verseny-színvonal, de jó a hangulat. Nem néznek ki senkit, ha mindig épp az aktuális menetiránnyal szemben áll.

    De azt élveztem a legjobban, amikor suliban tartottam aerobic-edzéseket.

    Most egyelőre marad Béres Alexandra(dvd), no meg a futócipőm.

  • 2007.02.20 17:23:27smiley

    azt hiszem, ez a konditeremdolog is helyfüggő. Itt annyira nem törődik a másikkal senki, hogy már az kezdett a furcsa lenni.



    De van a súlyok emelgetésében valami vonzó, az ember belerakja a mérgét... És ráér átgondolni dolgokat... Ehhez képest a futógépen csak arra voltam agyilag képes, hogy Belégzés, Kilégzés, Belégzés, Kilégzés, Belégzés.... :) Kinek a papné.



    Idegenek közt zuhanyozni, hát ja, az idegesítő valóban :S Főleg izmos cicababák között :) De inkább letojom magasról :) Mer otthon nem tornáznék ússe. :)

  • 2007.02.20 18:25:59tistedur

    én meg nem futnék soha...szerintem a futás méltatlan az emberhez:csak a balga jószágok futnak :D
    a lényeges az lenne,hogy mindenki azt a sportot találja meg magának,amit örömmel csinál.éppúgy mint a fogyókúráitoknál.

  • 2007.02.20 18:41:01titi

    p.eszter, néha tök jó kilógni a sorból :D

    tistedur, én korábban azt gondoltam, csak az elvetemültek futnak. Aztán egyszer csak úgy éreztem, hogy futnom kell. (kb. mint Forest Gump :D ) Külön jó volt, hogy épp szakadt az eső, amikor rámtört ez a futhatnék. Folyt belőlem a víz és k****rva jól éreztem magam!

  • 2007.02.20 18:47:26smiley

    futásról csak annyit még: Amikor középiskolában rámszólt a tesitanár hogy gyorsabban fussak, közöltem vele hogy majd ha kergetnek.



    Nem díjazta a humoromat valahogy :D

  • 2007.02.20 19:24:44p.eszter

    Tényleg jó kilógni a sorból. Néha. De nem az említett teremben. :S



    Smiley! Anno én sem csak futógépen lihegtem, a heti 6 edzésemből két nap volt a cardio, azért választottam azt a termet, mert 5évvel ezelőtt itt Pécsett ez volt az egyetlen, ahol normális (technogym) gépek voltak.

  • 2007.02.21 09:54:03smiley

    "Mindegy, h hol tornázik az ember, a lényeg, h jól érezze magát. Micsoda korszakalkotó felfedezés, nem? :D"



    ;) igazságod vagyon :)



    Amúgymeg úgyis rá fogok fanyalodni a cardiogépekre is, merthát rendesen fogyni azért csak azokkal lehet.



    Ma nem volt víz a konditeremben. Hogy erre miért csak az edzés után kellett rádöbbennem, nemtom. Hát evvan :S :D

  • 2007.02.21 11:50:56titi

    Mik azok a kardiogépek?? Szegény szívemet tornáztatom én épp eleget! :DDD

  • 2007.02.21 12:12:40lii

    futógép, elliptikus tréner, szobabringa, taposógép. csupa unalmas mókuskerék. :) (viszont a kíméletes zsírégetéshez alap dolgok.)

  • 2007.02.21 12:39:25kaposztalepke

    nem kötözködés, inkább érdeklődés akar lenni, hamár ilyen szerencsések vagyunk, hogy vannak itt szakemberek..:))

    A zsírégetés lényege, hogy legalább 40 percig a zsírégető tartományban (életkor alapján számítható) legyen a pulzus, nem? Azaz egy megfelelően felépített zsírégető step, 3/4 step, vagy más "csoportos edzés" is teljesen megfelel a célnak nem? Nyilván nem interwall kick-box edzésről van ilyenkor szó, de így is megoldható, nem feltétlen kell futni/gépezni stb (számomra unalmas) dolgokat csinálni...(?)

  • 2007.02.21 13:04:58lii

    káposztalepke: nem vagyok szakember, már ha rám céloztál, csak jópárszor nekirugaszkodtam életem során az "egészséges életmód holnaptól" című körnek. :)



    az alap dolgot úgy értettem, h. az egy nagyon jó kiindulási alap a zsírégetéshez, ha cardiózik vki, nem az az egyetlen üdvözítő megoldás. de ez sztem egyéni beállítotság kérdése.

    én pl a 3/4 step, dance step és tsai órákról piros rózsás arccal, szemlesütve távoztam mindig, mert én és a koreográfia-követés, na az 2 egészen párhuzamos univerzum :)

    ami saját tapasztalat: napi kb 40 perc cardio edzés, pl elliptikus tréner a zsírégető pulzustartományban + egészséges(ebb) kajálás kombinációval néhány hét alatt szép eredményeket lehet elérni. (túlsúly esetén inkább ne a kocogás legyen az első, szvsz.)

    szoptatás alatt fogalmam sincs sajna, h. hány naponta és milyen hosszan lehet edzeni - meg idő sincs rá gondolom annyi.



    (és itt prédikálok, miközben orvosi lecseszést kaptam a túl gyors terhességi súlygyarapodás miatt, na szép :))

  • 2007.02.21 14:03:28kaposztalepke

    lii: Rólad nem nagyon tudtam semmit, de pl p.eszterre (is) gondoltam, róla tudom, hogy foglalkozott ilyesmivel is..:)

    A koreográfiákkal az első órákon van bajom, utána általában már nem vészes, nekem az a jó bennük, hogy amíg arra figyelek, addig az fogja az agyam, és nemcsak azt érzem, hogy "jajjdeunommikorleszmárvége" vagy "jajj azóta is csak egy perc telt el"..ami pl szobabicaj stb-nél mindig előfordul, nekem az egy kínszenvedés.

    A futás jó, de én azt is csak terepen (pl margitsziget), futópályán kétszáz kört megint nem bírok aggyal..és társasággal, legalább még valaki fusson velem. Jah, és az túlsúllyal pláne nem izületkímélő.

    Fogyós tapasztalatom még aikidos korszakomból van, akkor futni is jártam néha, de a napi 3 óra aikidoedzés (ugyan nem kardio-jellegű) de sok esés/kelés, gurulás, stb azért hatott rendesen. Szülések után 1-2 hónappal próbáltam mindig gurulásokat (ukemi) stb csinálni, és mindig rájöttem milyen has/hátizom meg mindenféle kell hozzá:) A sok eséshez/felálláshoz meg tüdő és comb..úgyhogy bár -főleg egy kezdőnek, aki még nem tudja gyorsan és "intenzíven" csinálni egymás után hegyekben a technikákat lehet hogy nem tűnik fizikailag vészesnek (inkább technikailag, bénázáshegyek:) ), de idővel kondira is hat a dolog. Jah, és mivel aikidoban is összetett technikák vannak, sokat javított a koreográfia leutánzó/megjegyző képességemre, alapból ezek nekem sem nagyon mennek, de ahogy észrevettem, fejleszthető.

  • 2007.02.21 14:10:34lii

    bocsi, akkor nagyképűen félreértettem. :))

  • 2007.02.21 14:21:42kaposztalepke

    lii: mindenkinek köszönöm ha kedvesen infot kapok, úgyhogy természetesen nagyon örülök hogy írtál, nem kizárólagosan egy-két ember meglátása/véleménye/tapasztalata érdekel, hanem mindenkié:)

    aztán majd szelektálok, és eldöntöm nekem mi a jó:)))))

    meghát az, hogy eredetlieg nem tudom sokszor, hogy ki miben guru...:)))

  • 2007.02.21 19:51:16Nyuli

    Mindenkinek tisztelet, aki életmódot tud váltani.



    Magam is próbáltam néhányszor, néhányszor meg fogyókúráztam.

    A fogyókúra teljes kudarc, mert ugyan lefogytam, de idővel mindig visszajött. sőt. :(



    Próbáltam az ételmódom leváltani, de valahogy szeretem a jelenlegit, ami nem jó, mert így kövér maradok.



    Őszintén.

    Először is szeretek enni. Ez nekem fontos. Szeretem az ízeket.

    Képtelen vagyok lemondani a husokról. Probáltam egyszer vega lenni, de teljesen elborultam húsevés nélkül.

    Ráadásul nem is a fehérhusokat szeretem, hanem pl imádom a sertéshúst. Egyszerűen finomnak találom.



    Nem vagyok azonban különösen édesszájú. Soha életemben nem ettem meg pl egy tábla csokit egyszerre. nekem max egy kocka elég. Mindig tartok otthon diétás csokit, és ha megkívánom a csokit, török egy kockát.

    Kenyeret, péksütit nem nagyon eszem, legfeljebb reggelire egy szeletet.



    Üdítőt nem iszom, csak cukormentes gyülölcsleveket. Kávét teát nem cukrozom, édesítőszerrel iszom. Imádom a gyülölcsöt és a natúrjoghutot.



    Vajon mi a frásztól hízom? :)



    Igen tudom tornázni kéne. Régen sokat mozogtam, nagyon sportos voltam, valószínűleg megszokta a szervezetem.

    Most se időm, se energiám.



    Majd figylem az eredményeket, hátha újra erőt adnak.



    Mindenkinek sok sikert!

  • 2007.02.21 22:04:00hanna

    Szia Nyuli!

    Ne igyál gyümilevet. Se gyümijoghurt. Csak nézd meg egyszer, mennyi természetes (gyümölcscukor) cukor van bennük. Egy liter narancslé majdnem egy tábla tejcsokival azonos mennyiség. És nagyon sok plusz és fölös cukor megy be az ivással: gyümilé, tej, icetea stb.

    ja, és hát a sertéshús, az biza zsíros. Még a sovány karaj is. Nekem szerencsém, hogy nem eszem semmi disznót.

  • 2007.02.21 22:47:23laili

    A jó kis oldlas, hurka kalbász, azabaj, hogy én ráadásul a zsírnyos részeket imádom a kacsán is pl. De msotanság visszafogom magam vasárnap is pulyka volt pedig mennyivel jobb az oldalas na nem is írom le többször mert folyik a nyálam a billentyűzetre.



    A gond, hogy én így nőttem fel nehéz ennyi idősen váltani de megpróbálom, hogy a gyereknek könnyebb legyen:)

  • 2007.02.21 22:49:34Nyuli

    Tudod Hanna, az a gond, hogy szeretem ezeket az ételeket és italokat. Ha nem eszem sertéshúst csak szárnyast, amit nem szeretek, vagy nem iszom narancslevet, csak vizet, akkor mivégre élek?

    (Van egy elméletem, mely szeint ha már cukor, akkor legyen az gyülölcscukor, azt lényegesen könnyebben feldolgozza s szervezet)



    Még gyülölcsjoghurtot sem eszem, és nagyon ritkán eszek húst körettel. Vagy az egyik, vagy a másik.



    Na jó, igazából én is tudom, hol a hiba, csak olyan igazságtalannak érzem, hogy aszkéta életmódra kellen váltanom.

    Tán egy kissé hedonista, na meg telhetetlen vagyok. :)

  • 2007.02.21 22:57:21tistedur

    Nyuli!

    esetleg egy dietetikus meg egy vizsgálat?

    lehet,hogy segítene :)

    (és igen:enni jó!!!!)

Blogok, amiket olvasunk

A TASZ JELENTI Azt hittem, jobban járok, ha nem az autót viszem szervizbe, hanem én megyek orvoshoz.

Képzeld el, hogy 15 éve minden nap ugyanazon az útvonalon mész a reggeli csúcsban munkába, majd a délutáni dugóban haza. Újabban visszatérő fájdalmat érzel a lábadban, mikor kiszállsz az autóból.

MAI MANÓ Kép-párok #187

Kép-párok rovatunkban minden alkalommal két olyan fotót láthattok, amelyeket neves fotóművészek készítettek ugyanazon témában vagy olyat, amelyeken éppen egymás munkáira reflektálnak.

HATÁRÁTKELŐ A lakókocsis élet árnyoldalai

Gyakran olvasni, hogy „persze, mert mindig csak a külföldi élet pozitívumairól van szó”, ami mondjuk szerintem nem igaz, de nem is ez a lényeg, hanem hogy a például a furgonlakó létnek is vannak bőven nehézségei.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta