SZÜLŐSÉG

Játszóterek népe

2007. január 11., csütörtök 08:56

Zord tekintetem és önhibámon kívüli fitymáló szájtartásom az oka, hogy hozzám soha jönnek oda a szintén GYES-es anyukák barátkozni a játszótéren. (Pedig csak éppen leszokom a cigiről és kívánom, vagy éppen visszaszokom rá, és bűntudatom van, na mindegy.)

Így viszont 3 év játszótéri unatkozás, egyik lábról a másikra való álldogálás, homoksütik álkóstolgatása, „oda ne mássz fel”-ezés közben alkalmam volt megfigyelni a játszótéri mamatársadalmat. Egy kis áttekintés kezdőknek, így szezon előtt.


Bioanya

Gyolcsruha, saru. Festetlen haja mindig frissen mosott. Csupa mosoly, derűsen hajol le a kisdedekhez, kicsit énekelve beszél, NAGYON türelmes. A gyereke szájába biokekszet dug, rizstejet önt, természetesen vegetáriusak. Ha a csemetéje bántja más fiát, nem szól rá, némán nézi két méterről, mert azt tanulta a reformovi előkészítőn, hogy nem szabad beavatkozni a konfliktusba. (Na ilyenkor jön a Tigrisanya, haha!) Csak hasonszőrűvel áll szóba. 4-5 évig szoptatja. (A gyerekét, nem a hasonszőrűt.) Meglepően sok az Eszter nevű köztük!


Nasimama
A terhesség és a szoptatás alatt felszedett kilókat még nem sikerült leadnia. Lomhán közlekedik kicsijével, hatalmas feneke még nagyobbnak tűnik, ahogy rátámaszkodik a babakocsi tolójára. Hazafelé menet a cukrászdában bevág egy jól megérdemelt háromgombócos Csokólia kelyhet a barátnőjével.

Az ’A’ típus mindig szarbaharapott arcot vág, haragban van a világgal, szotyizik, rágózik vagy cigizik, egyszóval orálisan fixált és szemetel. A ’B’ típus –egyik kedvencem- nem szemetel, viszont könnyen barátkozik, vidám természetű, nevetése kigurul a játszótérről.

Verőleány

Jól összeszokott társasága van, akivel minden nap a itt találkoznak, kitárgyalják a dógokat. Túl fiatalon került ebbe a mama-dologba, egyelőre még csak kín neki az egész, a gyereke voltaképpen zavarja, habár már szalad. Fogalma nincs, merre jár a baba a téren, esetleg a visítására felfigyel, vagy amikor előkerül saras szájjal, bepisilve. Ekkor üvölt vele, elveri – jó esetben - a fenekét, „Már megint mit csináltál???” - ordítja, aláz. Mi lehet otthon… Tudom, hogy nehéz neki, de akkor is… Egyszer – nem, nem csak egyszer - vele kéne megcsinálni.

Paramama

Oly nett ő is és babája is! Általában kislánya van, akit halványszín ruhácskákba öltöztetve hoz le a játszóra. Udvarias nő, szintén pasztell árnyalatokban nemezik egész délelőtt: „Nem, most nem sarazunk, ne ülj le légy szíves, zárd el a csapot, ne kérj a kislánytól kekszet, ne piszkold össze a kezed, látod milyen lett a dzsekid?” Szeme aggódva ugrál tereptárgyról tereptárgyra, te jó ég, itt minden orvul arra vár, hogy bepiszkolják az ő gyerekét! Nem osztja azon nézetemet, hogy egy gyerek koszosan a legédesebb és hogy nyáron kötelező sarazni. Sokszor a Paramama egyenlő a nagymamával, és a szülő mit sem sejt anyukája laza terrorjáról. A gyerek annyira vágyakozik a sarazó-visongók közé, hogy majd kiesik a saját szemén.

Tigrisanya

Harc az élete a játszótéren is. Bármikor képes más gyerekére rászólni. (Nem tom’ mér’ de ciki rászólni arra a gyerekre, aki bántja a többit! Miért?) Egyébként is általános rendfenntartó, utálja az agressziót, rendet vág, nem ügy neki. Csukja a játszótér kapuját más után is, hogy ki ne szaladjon egy pici. Jaj annak aki a fiát bántja: egyetlen, három méteres ugrással terem síró kölyke mellett, villámlik a szeme, a kis pitbullok ledermednek, eljött az igazság pillanata. (Kedvencem.)

Autszájder

Morc tekintettel megfigyel. Kommunikációban a szigorú minimumot hozza: köszön esetleg, vagy kölcsönkér egy lapátot, de nem elegyedik szóba. Játszik a gyerekével, de sokszor azt érzi, nem éli túl ezt a délelőttöt, annyira fáradt. (De mitől?) SOHA nem beszél ebben az idióta többes szám első személyben a gyerekéről, mint más anyák: nem „bizony, már tudunk beszélni”, és nem „tegnap kicsit lázasak voltunk, de már jól vagyunk”- ozik! (Fal híján a mászóka hűvös vasát kaparja tőle.) Habár imádja a gyerekét, teraszon ücsörgős-újságolvasós-kávézásról ábrándozik, és tudja, erre évekig esélye nincs. Vagy letette a cigit, vagy éppen le akarja tenni.

Kökényszemű Katica

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2007.01.17 07:36:24szeszter

    jidele: hiába a kismamasággal annyira leépül az ember, hogy már a celebeket sem ismeri meg. Pedig ez aztán fontos társadalmi elvárás :))

    És tényleg: szégyelld magad! :)))

  • 2007.01.17 08:19:13jidele

    félreértettetek: nem csak az volt a bűnöm, hogy nem ismertem fel a hírességet, de ráadásul baby sitterként próbáltam aljas módon beépülni az anyák közé. mea maxima culpa...

  • 2007.01.17 08:36:08manci

    Akkor itt jegyezném meg, hogy számomra nagyon is érdekes egy babysitter nézőpontja, úgyhogy én szívesen dumcsiztam volna veled, jidele, a játszótéren, meg szívesen dumcsizom veled itt is!:) Egyébként pedig megvettem a Szuperdada című könyvet, amit itt ajánlottak a porontyon és szerintem tök jó!

  • 2007.01.17 08:45:09a-a

    Jó reggelt! Előre jelzem, hogy tegnap este 7-ig dolgoztam, és ma reggel fél nyolc óta megint itt ülök a dolgozóban, közben egy laza éjszaka - csak egy felkeléssel! -, úgyhogy kissé zilált vagyok, bocs a majdani rendgeteg elírásért.
    Asszem én az outsider kategória vagyok, nem igen tudok 5 perc alatt feloldódni, főleg, ha egy már nagyjából kialakult társaságba esek bele. És én sem vagyok oda azért, hogy ott is csak a gyerekről beszéljek, bármennyire szeretem is, örülök, ha felnőtt, értelmes emberekkel valami más témát is tudok érinteni. Meg egy kicsit bioanya is vagyok - kölesgolyó, buláta -, meg anyatigris is, bár szerintem senki nem "vegytiszta".

  • 2007.01.17 10:02:55szeszter

    jidele: hát ez aztán már megbocsáthatatlan :))

  • 2007.01.19 15:54:00subidubidu

    p.eszter

    OFF,

    Kórházban voltunk pár napig, most látom az üzenetet. Igen, kérünk ilyen órát, a címem: akinomujkukacgmailpontcom.

    Köszönöm!!!

  • 2007.03.13 09:37:49vackorpeti

    Ellenszenvet érzek a szinte egész napot játszótéren eltöltő pletykálkodó szülők iránt. Kényelmes lehet, bár hogy mikor főznek, mosnak, takarítanak, nevelnek, beszélgetnek a gyerekükkel...? Ovis lányommal inkább csavargunk a Duna parton, szedünk követeket, és ha a kacsák is úg gondolják, megetetjük őket kiflivel, vagy bicajozik s loholok utána... Vagy csak lébecolunk, beszélgetünk. Persze nem lehet megúszni mindig a játékplaccot, de szerintem a szülő legyen kreatív. Csak gondolom ez fárasztó lenne az anyukáknak! .))

  • 2007.03.13 09:55:12babó

    vackorpeti:



    nagyon szimpatikus amit írsz, én is így szeretném. rögtön miután kiköltöztünk Budapest belvárosából. azt tippelem, hogy nem erre laksz (vagy ha igen, ügyesebb vagy, mint a többség). szóval én is szeretnék köveket szedegetni, és nem kutyakakát és csak úgy lébecolni úgy, hogy a lébecolnivaló helyig ne kelljen 0,5 vagy 1 vagy több órát tömegközlekedni.



    mert akkor mikor mosok, főzök takarítok, nem igaz? :))



    szóval marad a játszótér és néhány lehasznált park a mindenapokra.



    de megyünk hétvégén vidékre a nagyszülőkhöz és indul a buli!!! :))

  • 2007.03.13 09:57:02Anyatünde

    vackorpeti: én pölö este szoktam főzni. Meg vasalni, sokszor teregetni, ruhát rakodni is. Amikor a kislányom pici csecsemő volt, a nagy meg 2 éves, örültem, hogy a legközelebbi játszókra lejutottunk!!! Meg együtt mentünk piacra, boltba, hármasban. Akit egyik nap a játszón látsz, lehet, hogy másik nap (mikor te nem látod) éppen sétál a gyerekével!!

    A pletykálkodásról meg annyit, hogy én a nagygyerekeim picikorában ismertem meg játszótéren két nagyon kedves anyukatársat, akikkel - bár már elköltöztünk onnan - azóta is tartjuk a kapcsolatot, meglátogatjuk egymást, rendszeresen beszélünk telefonon stb... nem is pletykálkodtunk egyébként, hanem BESZÉLGETTÜNK. Nagy különbség. Már amennyit a gyerekeinktől tudtunk, főleg az én sajtkukac kisfiamtól... Azaz elsősorban a gyerekekre figyeltünk, s ha épp kicsit elszöszmötöltek, akkor váltottunk pár szót.

    Még valami: játszón is lehet kreatívnak lenni, odafigyelni a gyerekre, együtt játszani vele, folytassam????

  • 2007.03.13 16:52:18medve1942

    Én speciel hímnemű egyed vagyok, és 65 éves. 1980 táján évekig volt egy népi táncos élettársnőm, heti három próbával. Rbben az időben az ovis kislányát vittem mindig a Szent István parkba (bocs, közel volt, nem sznobizmusból). Szóval csak azt akarom mondani, hogy ez az időszak életem legszebb emlékei közé tartozik. Beszélgetni leginkább egy másik térre jártunk, igaz, hogy ott kutyákkal. Vajon milyen skatulyába tartozhattam női szemmel?

  • 2007.03.14 19:53:17bmeli

    Sziasztok!
    Csak olvasótok voltam eddig, de most olyan rossz kedvem lett a játszótéren, hogy billentyűzetet ragadtam.
    15 hós kislányommal lementünk d.u. játszani, ahol rengeteg új arcot láttunk. Franciska rohangászott természetesen. Egy kb. 3 év körüli kislány többször is odajött hozzánk, szóba is elegyedtem vele. Amikor már harmadszor jött, a kislányom szaladva átölelte.
    És itt követtem al a hibát, hagytam... Ugyanis az anyukája ekkor közölte, hogy az ő kislánya nem szereti, ha ölelgetik, "ilyen gyerek"!
    Mondtam, hogy ígérem, nem fog többet előfordulni... És úgy éreztem, mint akit leforráztak. Franciska szerintem még Demcsák Zs. szemével is jólöltözött és tiszta volt.
    Nagyon rosszul nevelem a lányom, hogy megengedtem, hogy odamenjen egy kisgyerekhez? Milyen hibát követtem el?
    Melinda
    :-(

  • 2007.03.14 22:37:38a:a

    bmeli: sztem semmilyet. Az én fiam sem szerette korábban - és még most is zavarba hozza - ha ölelgetik idegen kisgyerekek. De én mindig azt mondom neki, hogy a baba csak megszeretget Téged, nincs semmi baj. Sztem anyuka csak mégjobban elvadítja a gyereket a többitől.

  • 2008.06.16 11:38:55susannakaysen

    hehe.én is jót röhögtem.főleg, hogy én is állandóan feszengek a játszón, hiába szokhattam bele 3 év alatt. én a fiatalonszüljajdebuliznék ( sajnos a külső megítélésem még rosszabb lehet, elég gyakran nem adnak cigit igazolvány nélkül, pont tegnap kérdezték meg, h a fiam az öcsém-e, képzelhetitek, hogy nézek ki...)anyák táborát gyarapíttottam egy ideig, mára jöttem bele, mikor mindjárt vége. :) ): de valahogy homoksütizni szeretek, meg jól elvagyok a más kölkével is, főleg, h nincs kilátásom egy újabb sajátra.): a magna materek valahogy engem is belső kacajra fakasztanak, de szégyellem is magam érte rendesen. a "ne sarazz" anyuka szintén kiborít, rajtuk lelkiismeretfurdalás nélkül röhögök, de azért szólok mindig mindenkinek, hogy bocccccs, ha nem baj, mi most vizezni- sarazni fogunk, mert gyerek egész évben erre vár, és 40 fok van, ha te félsz a kosztól, tartsd távol a tiedet tőlünk.mellesleg, ahogy én látom, legalábbis ezen a környéken, baromi ritka az egyetlen csemetével 3 évig otthon maradó mama (kapcsolódva az index főoldalas cikkhez, ahonnan ehhez az íráshoz jutottam link- úton:), ha valaki évekig otthon van, azt azért teszi, mert ott a következő baba, a legtöbben 2 év után bölcsiznek, de addig is tanulnak/dolgoznak.

    hol készült az a felmérés?..

    nade eltértem

    szóval vicces a cikk, de játszóterezni igenis kell, és a világ legtermészetesebb dolga, ha valakinek egy időben legeksztatikusabb beszédtémája a fogak kibújása/biliztetés stb.

    ha emberundorom van, egyszerűen nem megyek az itteni játszótérre, hanem felülünk a trolira, és elmegyünk liget, kacsaetetés stb

    gyereknek szüksége van az ismerős kis babákra, a játszóterezés a bölcsis/ovis beszoktatást is tuti megkönnyíti.

    talán paranoia, de nem érzem magam népszerűnek a mi játszónkon, és ez is csak egy emberi közösség, pletykával, klikkekkel,intrikával. lesz..om, és megyek.és nem érzem azt, hogy a játszóterezés az én láblógatásom lenne, sőt, az pontosan az az idő, amikor csakis a gyerekkel foglalkozom, ami csak az övé!!mert itthon házimeló, tanulás, kis munka, stb.

  • 2008.06.16 11:53:09susannakaysen

    jidele, nálunk is van egy babysitter lány, asszem csak én tudom, h az, és szoktunk beszélgetni :) nemrég volt szó róla, h ugye ő nem kiabálhatja le a gyerek fejét, mert nem az övé, és 8tól 5ig bizony talán több felelőssége van, mint a mamáknak.

    szaisztok!

  • 2008.06.16 12:02:05cseresznye

    Ja, azt én is bírom, hogy most hirtelen mindenki olyan jól tudja, mi a jó az anyáknak meg a gyerekeknek, leginkább a gazdag politikusfeleségek, újságírószerűségek, stb, Ranschburg Jenő meg mehet a sunyiba a véleményével. Éljenek a szakértők!



    Ezt az index cikkhez szántam. (Persze véleménye lehet bárkinek, de ez említett cikk bosszantóan demagóg, egyoldalú, szóval szar.)

  • 2008.06.16 12:39:00susannakaysen

    hm, az előbb elszálltam volna?..

    "nem utolsó" szempont: a gyerekem SZERETI - IMÁÁÁDJA a játszóteret.

  • 2008.06.16 12:50:16Vakmacska

    Az a mai indexes cikk sötét nagyon szerintem is, de majd a blogomon eresztem el a nagyobb fikázást - figyelem, csúnyákat fogok mondani, szerintem nem kicsit.



    De most megy a hangulatkeltés a gyeses anyák mint ingyenélők ellen, nem tom miért kezdték el, de főleg olyanok vannak mögötte akik a) nem mennének át egy egyszerűsített matek érettségin vagy b) gyereket messziről és hátulról látott, elit fiúkollégiumban PhD-zett jólszituált, kétségkívül okos, de csőlátó ficsúrok vagy c) véridióta politikusok, akik ezt a pénzt is inkább valami másra, illetve leginkább magukra költenék.

  • 2008.06.16 12:54:16Niterider

    En egy apuka vagyok aki nagggyon gyakran viszi gyermekeit a jatszoterre, es szokott beszelgetni mas anyukakkal/apukakkal, de elsosorban a gyermekeimmel foglalkozom, ha kell jatszom veluk, ha nem akkor csak nezem oket, de nem osztok eszt. A fiamat neha ugyan le kell allitani, mert 22 honapos kora ellenere szeret verekedni, ill. homokot dobalni masok fejere, de egyebkent jol elvan.

  • 2008.06.16 13:03:55Tamarácska

    Atyaúristen. Ezt most olvastam.

    index.hu/velemeny/eheti/e7i080616/





    Szerző férfi, és azt hiszem, komolyan gondolja, amit írt. De inkább a hangneme sért. Mit képzel ez a kis köcsög?!! Már bocs. De próbált már óvodai, vagy bölcsis helyet találni?!! Mivel minket épp most utasítottak vissza, kicsit ki is borultam a hangvételén.

    Persze, kommentelési lehetőség az nincs a cikk után. Akkor még egyszer a link: index.hu/velemeny/eheti/e7i080616/

  • 2008.06.16 13:04:03katicaboglarka

    Tökjó Vakmacska, nagyjából leírtad a véleményemet a cikkről, nem kicsit húztam fel magam rajta.

  • 2008.06.16 13:13:38Bukowszky

    én férfiként a leghatározottabban elhatárolódom attól a mocskosszájú Zappe Gábor nevű index-firkász féregtől. Az alapfelvetés igaz, oké, persze.. de ez a stílus, ez a mérhetetlen, vak, ostoba gyűlölet a nők, az anyák iránt, ez elfogadhatatlan.

  • 2008.06.16 13:17:40Bukowszky

    ez mindennek a legalja: "mert a nőnek nem a játszótér és a cumisüveg a természetes közege, hanem az alkotó munka." - már elnézést, de nem egy új élet, egy ember létrehozása a legszentebb, mindenek felett való alkotómunka?

  • 2008.06.16 13:26:11Tamarácska

    Sztem nem is ez a gond. Döntse el mindenki saját maga, a családjával. De ha történetesen ez a bizonyos család úgy dönt, hogy mehet a két éves bölcsibe, vagy a nagyobb gyerek óvodába, na ez sajnos kevés. Mármint az akarat, meg a hely. Vagy nincs egyáltalán bölcsi, vagy van, de nincs hely, két éves várólista, stb. Óvodai hellyel ugyanez a helyzet. Pesten, vidéken egyaránt. Helyhiány. Kedves cikkíró, tájékozódjon. Azért is fizetik, ha csak úgy leül, és hülyeségeket ír??! Ó, hát ezt én is tudnám, gyerek mellől. Tudja mit, cseréljünk. Nekem papírom is van róla,hogy némileg értek az irodalomhoz, kommunikációhoz, magának nem hiszem. Ezek után?! De legalább lenne kommentelési lehetőség. Mert akkor azt gondolnám, hogy vitát akart generálni, összehozni a közösséget, akik szídhatják. Na de nem. Akkor miért volt erre a cikkre szükség? Vagy talán a főszerkesztője sincs a helyzet magaslatán?

  • 2008.06.16 13:28:30Tamarácska

    Na, most csináltak kommenteknek helyet. De inkább megyek unatkozni egy kicsit a konyhába. Meg a játszótérre. Meg a piacra. Meg beszélgetek kicsit, nehogy beszűküljön a látóköröm. Meg újra átnézem az Expresszt, távmunkaügyileg.

  • 2008.06.16 13:28:57Tamarácska

    Aki nem olvasta volna:

    index.hu/velemeny/eheti/e7i080616/

  • 2008.06.16 14:25:57Matyko

    most, hogy mar mi is jatszoterezunk, kokemeny ujraolvasni ezt a cikket.

  • 2008.06.16 15:33:56susannakaysen

    dejó, látom már mindenkinek kinyílt a bicsek a zsebében a "húzzatok dolgozni"-n

    sajnos én csak valami nagyon csúnya szóösszetételt tudnék megereszteni a szerző felé. jahh, utáljanak mindket, meg a nyugdíjasokat, meg mindenki keresztbe- kasul mindenkit...

    nekünk szerencsénk volt, befértünk a bölcsibe, de két hónapig rágtam a körmömet, vajh lesz- e hely.üdv mindenkinek, én a tananyag felett fogok ingyenélni az elkövetkezendő percekben! gondoljatok rám ismeretlenül is kérlek! :)

  • 2008.06.16 16:46:54A Hannibal Lektűr-attitűd



    Zappe, húzz anyádba!

    reakcio.blog.hu/2008/06/16/zappe_huzz_anyadba

  • 2008.06.16 17:32:02szegeny magyarorszag

    egyszeruen nem birtam ki hogy ne reagaljak a uj indexes cikkre. irtam is egy levelet a cikk ironak, de ide is beirom:



    tisztelt cikk iro!



    kivancsi lennek, hogy van e gyereke, illetve hogy hany testvere van. van e csaladja (itt a sajat csaladot ertem: feleseg, gyerekek...).



    ezenkivul egy ket velemeny amit meg lehet fogalmazni e tema szuk koruljarasa folytan amit a cikkben elkovetett:



    -egyaltalan nem ilyen egyszeru a kerdeskor mint ahogy arra itt utalva van

    -a cikk teljesen szubjektiv, a sorokbol ingerultseget lehet kivenni...es ezek miatt teljesen hiteltelen, nem mervado a velemeny amit megfogalmaz. ugy gondolom.

    - sokkal hitelesebb lenne, ha a cikk iro mondjuk azt fejtene ki, hogy az o felesege (esetleg edesanyja...amikor a cikkiroval volt otthon) hogyan kezeli ezt a helyzetet, mit csinal a gyermek elso 3 eveben...stb.



    varom valaszat! akar cikkben is...

    udvozlettel,

  • 2008.06.16 20:10:54konyszkykokot

    Szellemesnek hatnak ezek a játszótéri anyuka kategóriák, mindaddig, amig az embernek nem lesz saját gyereke. Utánna már csak sajnálkozni tud ezen a zappegáboron.

    Gabika a te anyád egy végtelenül hideg pina lehetett, akitől csak a cinizmust tanultad el a játszótéren. Egyébként meg a felhasználói nevem a bélsárvezetékedbe!

  • 2008.06.16 21:17:05oreille

    a mai játszóteres délután után olvasva jókat nevettem, főleg, hogy nálunk ezek a kategóriák alig stimmelnek :-) autszájder csak a két lengyel anyuka volt, a többiek mind szóba elegyedtek velem, persze azon a nyelven, amelyiken főleg csak makogok, illetve mosolygok. de sebaj, a lényeg, hogy nem volt menekülhetnékem egy percig sem.



    kiegészítésképpen:



    laza nagyi: divatos, ámde játszótérre illő ruhában, hihetetlen lazasággal és szeretettel terelgeti a két gyereket. mindig pont ott van, ahol szükség van rá. szívemben kis irigységet ébreszt: ilyen szeretnék lenni én is ennyi idősen.



    nem laza nagyi: kiskosztüm+mokaszin párosban majrézik folyamatosan a gyerek sarkában, szalad a gyümölccsel, innivalóval, törlőkendővel. a gyerek tűri és már látszik a szemén, hogy még néhány hónap fejlődés és nagyit rákapcsolja az igazi szivatóra.



  • 2008.06.16 22:16:28tris

    a szellemes index cikkhez, csak annyit, hogy kedveském, akkor példálózz a nyugattal, ha itt is olyanok lesznek a fizetések.

    Nekem nehéz szellemi munkám van, természetesen aprópénzért, nem tudom a cikkíró, hogyan tudná ezt a munkát szoptatás és bőgő kisbaba, végtelen pelenkázás és házimunka mellett elvégezni, úgy hogy ne ejtsen benne olyan hibát, ami esetleg veszélyeztetne másokat, vagy anyagi kárral járna.



    Ha a munkám úgy meg lenne fizetve mint a nagy nyugaton én akkor is otthon maradtam volna a gyerekkel 0 forint juttatással. Mert akkor lett volna miből spórolni.

  • 2008.06.16 22:19:44tris

    Szarjankó.

  • 2008.06.16 22:25:44szegeny magyarorszag

    a "draga" orszag es nagy cegek vezetoinek mar reg nyugati szinvonalu a fizetese...



    sajnos sokan nem fogjak fel hogy az orszag (mindenki) erdeke az, hogy mentalisan is egeszseges gyerekek nevelkedjenek fel...es ehhez anyakra van szukseg akik veluk vannak. az elso 3-6 ev a leg kritikusabb idoszak ilyen szempontbol.

  • 2008.06.16 22:32:14hallohallo

    a gyereknek nem anyukára van szüksége, hanem szülőre, aki adott esetben lehet az apa is.

    az sem jó, ha évekig nem látja a ded az apját, mer az gürcöl, mer egy fizetésből nem lehet rendesen megélni, csak ha a papa heti 20 túlórát vállal.

    ha az anya is elmehetne dolgozni (ha akar!), mert adottak lennének a körülmények, bölcsi-ovi férőhelyek, rugalmas munkaadó és rugalmas munkaidő apának és anyának is, és nem ezer túlóra, hanem max heti 40 órás munkahét, normális munkabérek és megfizethető háztartási alkalmazottak, na akkor lenne jó a gyermeknek. meg a szülőknek is.

  • 2008.06.16 23:28:34a-v-v

    Érdemes megnézni a skandináv mintát, aholis az apáknak is van lehetősége (fizetett) gyermekágyi szabadságra, és nem sajnálják a pénzt a "társadalom utánpótlására".

    Azt pedig már legalább a hatvanas évek óta sejtjük, hogy a gyermeknevelés nem egyenlő a kóros munkakerüléssel, mégis főállású anyának lenni tulajdonképpen megalázó helyzetnek számít ebben az országban. És ilyen újságíróink vannak hozzá...hogy az "anyuka" a gyerek lefektetése után efféle szellemi nyalánkságokhoz is jusson az interneten, ahol ugye végre beszűkült agyát tágíthatja. Jól tökön kéne rúgni az urat.

  • 2008.06.17 17:54:20zati

    Sziasztok!



    Apukaként mosolyogva olvasom ezt a vidám csevelyt, tényleg tetszik. Én magam is sokszor játszótereztünk kicsiny lányommal, de a csikkszóró tahók (egyes anyukák - háááát, nincs rájuk kategória fentebb...) miatt elszoktunk, inkább park, dunapart, stb.

    Látom, ennek a Zappe Gábor nevű firkásznak a förmedvénye sokaknál kicsapta a biztit. Véleményem szerint Z. Gábor húzzon dolgozni, valami fizikai munkára, mert a szellemi túlzott kihívást fog jelenteni számára...

  • 2008.06.17 20:39:47szegeny magyarorszag

    igy van.



    hallohallo:

    kifejthettem volna en is jobban. igazad van.

    annyit hozza tennek, hogy az "anya" vagy "apa" az tobb mint a "szulo"...



    az egeszseges (nem fizikai ertelemben) gyerekhez egeszseges csalad kell, amihez egeszseges szulo kell (ketto!!! - ja es sajnos mostmar azt is ide kell irni, hogy kulonbozo nemu...).



    valakitol hallottam egyszer es teljesen egyetertek vele:

    "a legtobb amit egy apa tehet a gyerekeert az az, hogy szereti az anyjukat (a feleseget)." - es termeszetesen viszont is (a feleseg a ferjet).

  • 2008.06.17 22:31:27a-v-v

    az "anyuka" szó csakis azért került idézőjelbe, mert sokat emlegetett újságírónk pejoratív fogalomként használja...mintegy a tökkelütött és az ingyenélő szinonémájaként

  • 2008.06.18 10:54:58hallohallo

    szegény magyarország, nem értek veled egyet, a gyereknek szülő kell, aki szereti, szerintem tökmindegy, milyen nemű, akár két egynemű is.

    és a legtöbb, amit egy apa tehet, az, hogy szereti az anyjukat? nana, azért egyéb dolgokat is tehet. a szeretet szép dolog, meg kell, de nem elég.

  • 2008.06.19 08:29:37szegeny magyarorszag

    hallohallo:

    "nem értek veled egyet, a gyereknek szülő kell, aki szereti, szerintem tökmindegy, milyen nemű, akár két egynemű is."



    nem akarok nagyon belemerulni, mert oriasi a tema, megis egy megjegyzest ehhez:

    csak par szempont amiert a kulonbozo nemuek kozotti hazassag az egeszseges: anatomiai (fizikai) szempont, apa-anya szerep megelese (peldakent a gyerek elott), noi-ferfi nem (erzelmi, temperamentumbeli...stb.) kulonbozosege...tenyleg nagy tema...



    masik:

    "és a legtöbb, amit egy apa tehet, az, hogy szereti az anyjukat? nana, azért egyéb dolgokat is tehet. a szeretet szép dolog, meg kell, de nem elég."

    igy van meg mindig igy gondolom, hogy ez a legtobb, mivel ha ez az elso, akkor ez fogja motivalni minden egyeb dolgat, es termeszetesen fog tenni mas "egyeb" dolgokat is. de ez az alap, es ha az alap jo, akkor sokkal konnyebb, hogy a raepitett dolgok is jok legyenek.







  • 2008.06.19 08:30:48szegeny magyarorszag

    nem is szolva arrol a peldamutato eletrol, amit megel a gyerekei elott.

  • 2008.06.19 08:48:18hallohallo

    "apa-anya szerep megelese (peldakent a gyerek elott), noi-ferfi nem (erzelmi, temperamentumbeli...stb.) kulonbozosege...tenyleg nagy tema..."

    tényleg nagy téma, és pont ebben nem értünk egyet. szerintem nem egy ember biológiai neme fontos, nem hiszek az óriási különbségekben, és szerintem éppen hogy a női-férfi társadalmi szerepek eltűnése lenne a fontos, mindenki számára.

  • 2008.06.20 12:27:57ritka minta...

    Vakmacska!

    Blogod elérhetősége????

  • 2008.06.20 12:39:34Vakmacska

    itt ni: vakmacska.blog.hu/2008/06/16/porontyosoknak_a_szamok_arrol_hogy_huzzunk_e_dolgozni_vagy_huzzon_el_mas_mashova, be van amúgy a porontyon linkelve a 2. sz. "anyákhúzzatokel" poszt fejében.

  • 2008.06.20 16:40:06ritka minta...

    köszi :)

  • 2008.06.22 14:10:42VRbagoly

    Nagyon tanulságos post.. első tanulság rögtön, hogy ha nem volna cigi, akkor egy csomó embernek szegényesebb volna az élete, mert nem volna mire rászokni, miről leszokni, mi ellen küzdeni.. voroske egyébként nagyon igazat írt, bár azt hiszem, nem úgy, ahogy ő szerette volna:). Az a rémes, hogy statisztikai képtelenség, hogy itt minden hozzászóló bölcs, belátó, értelmes anya legyen. Tanulágos továbbá, hogy mindenki szeret outsider lenni, még akkor is, ha véletlenül sem outsider, vagy ha 20-30 másik outsider veszi körbe ("itt mindenki egyéniség, legyünk hát mi is azok" .. Alpár Balázs rulz). Igen, egyébként mindenki szivárványos, mindenki önálló, mindenki egyéniség és jó anya, és persze főképpen mindenkinek igaza van, ezért is van az, hogy olyan jóvátehetetlenül haldoklik a világ és a társadalom..



    Zappe Gábort meg tessék megkövezni, felnégyelni, felkoncolni, tessék hangosan óbégatni hozzá, mert akkor biztosan nem kell kihallani a szavaiból azt, ami talán igaz belőlük, és amit talán is beleírt.. egyébként is, semmi sem tud úgy fájni, mint az igazság.. tessék inkább Kiszel Tündének a "főállású anya vagyok, Donatellácska az életművem" riportsorozatát elolvasni, és soha nem eltöprengeni rajta, hol kezdődik az elmebaj.. soha ne gondolkozzatok el rajta, hogy vajon kijátszottátok-e magatokból azt, ami bennetek volt, és hogy jók voltatok-e, vagy csak a saját frusztrációtkból próbáltok valami családfélét eszkábálni.. reagáljatok kommerszként, kommersz-mássággal, vágyva a magatokhoz hasonlók után, de óbégassatok is hozzá; ha elég nagyok a felháborodás szikrái, akkor majd minden gondolkodás időtmúlt, arisztokratikus sznobságnak hat majd, és zavartalanul folyhat öneltemetésetek.



    Egyszerűen félelmetes, amikor valakik az igazságban nem ismerik fel annak a lehetőségét, hogy esetleg segíthet jobbá tenni a dolgokat, és minden véleményről csak a saját önérzetük jut eszükbe.

  • 2008.06.24 23:35:58a-v-v

    Ez a gondolatsor se nem arisztikratikus, se nem sznob. És Kiszel Tünde micsoda vitriolos hivatkozási alap...grat.

  • 2008.06.24 23:57:04Vierre_

    bruhahahaha. De kicsit kínosan ciki, hogy az író besorolta magát a benyelhető Autszájder-be, lehetett volna egy kicsit önkritikusabb :DDDD



    én a kövér nő B-be tartozom talán? :DDDD

  • 2008.06.24 23:59:23Vierre_

    Sztem én a kövér B- vagyok egy adag kocsog és paraszt vénával megáldva, egy csipetnyi "hú de idegesít ez a gyerek" filingel- persze nem az enyim :DDDDDD



    Lakótelep, itt ezek a kategoriák kb megtalálhatóak, hiányzik a fehérzoknis-szandálos. az pedig van. Létező jelenség. És a fehérzokni-szandál bizony kötelez... hogy mire? TApasztaljátok ki :DDDDDD

Blogok, amiket olvasunk

TÖRI MÁSKÉPP Így nevelték a kis Habsburgokat

Már a kicsi születése előtt kiválasztották a nevelőnőt, aki aztán a királyi gyermek mindennapjait felügyelte, gyakorlatilag az anyukájává vált. A saját szülei naponta egyszer, a buzgóbb szülők akár kétszer is meglátogatták a porontyaikat.

STÍLER 6 zseniális koktél forró nyári napokra

A nyár a hűsítő és frissítő italok szezonja. Napközben szürcsölgetheted a kedvenc házi limonádédat, este pedig jöhet a koktél, amit pillanatok alatt elkészíthetsz.

EGY SZAKÁCS Azért mert az életed elb.sztad, a vacsorát nem kéne

Három hónap alatt 8 nap volt, mikor nem részegen aludtam el. Minden egyes nappal egyre mélyebbre kerültem. Megbánás, bűntudat, lelkiismeretfurdalás. Remek hármas, és csak még többet vonz, ha nem képes kezelni őket az ember.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta