SZÜLŐSÉG

"Ne reménykedjen, úgysem marad meg a baba!"

2007. január 8., hétfő 09:49

Nem orvosi műhibákról írok és rémisztgetni sem szeretném a kismamákat ezzel a történettel. Azért mesélem el, mert az eset után jöttem rá, hogy mennyire fontos egy olyan szülész-nőgyógyász, aki nem csak szakmájában jó, hanem emberileg is megállja a helyét.


Sosem felejtem el azt a napot, amikor sikeresen leállamvizsgáztam. Aznap este határoztuk el: diploma megvan, szeretjük egymást, nyáron lesz az esküvő, akár jöhetne is a baba. A gyógyszereimet lehúztuk a vécén és elkezdtünk nőgyógyászt keresni.

Egy ismerős ajánlására jutottunk el egy idősebb orvoshoz, első vizsgálatkor vázoltuk neki a helyzetet: abbahagytam a gyógyszert, gyermeket szeretnénk. Akkor kellett volna elmenekülni, amikor közölte, hogy a gyógyszer abbahagyása után három hónapig biztosan nem fogok teherbe esni. Azt olvastam, hogy ennek pont az ellenkezője az igaz, a tabletták elhagyásakor könnyebb teherbe esni.

Mivel nem volt túl szimpatikus a doki, kerestem egy másikat. A fiatalos középkorú nőgyógyászt a neten találtam, rokonszenves és barátságos volt, de megtartotta azért a három lépés távolságot. Abban maradtunk, hogy ha elmarad a menstruációm vagy pozitív a terhességi tesztem, jelentkezem.

Nem kellett sokat várni, a gyógyszer abbahagyása után jelentkező vérzés után nem jött meg többet. A teszt viszont negatív volt. A fiatalabb doki ultrahangon sem látott semmit, azt mondta, várjunk még néhány napot. Mikor nem történt semmi, elküldött vérvételre, hogy abból nézzék meg a hcg szintet. A laborban valamit elkavartak, aznap nem tudták megmondani az értéket. Hazafelé vettem még egy tesztet, amely pozitív lett. Hívtam a fiatalt, mondta, hogy örüljek neki, holnap még biztosabbat fogunk tudni, ha meglesz a laboreredmény.

Itt követtem el egy majdnem végzetes hibát. Mint első terhes, rettentően szorongtam a neten olvasott információk miatt, aggódtam, hogy nem méhen kívüli-e. (Visszahívtam a dokit ez ügyben még egyszer, megnyugtatott, hogy másnap a vér hcg szintjéből kiderül.) Annyira izgultam és féltem, hogy felkerestem az idős dokit még aznap este (úgy szerettem volna látni ultrahangon a picit).

Este hétkor érkeztünk a magánrendelőjébe, ahol az ultrahang képernyőjét figyelve aggodalmas hangon közölte, hogy itt bizony nincs semmi méhen belül, egészen biztosan méhen kívüli a terhesség. Ezért azonnal beutalt egy budai kórházba. Nem mertem vitatkozni vele.

A kórházban alig aludtam éjszaka. Azt álmodtam, hogy a baba jó helyen van, csak még kicsi és nem látszik. Reggel nem vettek vért, ahogy vártam, pedig abból nagyon hamar meg lehetett volna állapítani a méhen belüli terhességet.

E helyett csináltak még egy ultrahangot (aki átesett már hüvelyi ultrahangon, az tudja, hogy nem a legkellemesebb érzés). Borzasztóan fáztam a vizsgálat alatt. Az idős orvos ekkor is megerősítette, hogy nem lát semmit a méhben. Nem sokkal később megvizsgált az osztályvezető főorvos is, hogy alá tudja írni a műtéti papírokat. Szenvtelen, már-már gúnyos hangon közölte, hogy ez méhen kívüli terhesség. Még a vizsgálóasztalon feküdtem és keservesen sírni kezdtem. Erre rám kiabált, a szavai most is itt csengnek fülemben: „Azért nem kell egy százas csomag papírzsebkendőt telesírni!” Ott feküdtem öt-hat ember előtt kiterítve, megalázva és azzal a tudattal, hogy a babámat ki fogják szedni belőlem.

Nem görcsöltem, nem véreztem, és vérvizsgálatot sem csináltak, ennek ellenére szinte azonnal betoltak a műtőbe. Elaltattak.

Amikor magamhoz tértem, a nővér közölte velem, hogy nem volt méhen kívüli terhességem. A dokim is bejött este, emlékszem, ahogy a zsebét simogatta, várta volna a borítékot, de a kérdéseimre, hogy akkor most mi is van a babával, nem tudott válaszolni.

Másnap reggel csörgött a mobilom, a fiatalabb doki asszisztense hívott, hogy ne aggódjak, minden rendben, olyan magas a hcg szintem, amely bizonyítja, hogy méhen belüli terhességről van szó. Ekkor megint elsírtam magam és elmondtam neki, mi történt. Nem sokkal később felhívott az orvos is és finoman letolt, hogy mit keresek én a budai kórházban. Felajánlotta, hogy ha gondolom, visszamehetek hozzá és megvizsgál. Ha nem akarok visszamenni a kórházba, a varratokat is szívesen kiveszi.

Még aznap elhagytam a kórházat és elmentem hozzá. Az ultrahangon icipici petezsák látszott, sírni tudtam volna a boldogságtól. Az orvosom azt mondta, ne aggódjak, az altatástól nem lesz baja a kicsinek. Menjek haza, pihenjek.

Néhány nap múlva felhívott az idős orvos is, hogy miért nem mentem vissza varratszedésre és vizsgálatra. Mondtam neki, hogy találtam másik orvost, aki már látja a méhen belül a terhességet. Rövid csönd volt a vonal végén, majd ezeket mondta: „Ne reménykedjen, úgysem marad meg a baba.”

Szerencsére nem lett igaza. A méhen kívülinek nézett lányom 8 hónappal később egészségesen megszületett, most volt négy éves.

A fiatalabb dokinál azóta szültem még egy babát, és három jó barátnőmnek is ajánlottam, azóta ők is hozzá járnak. Igaz, négy év elteltével is azzal húz, hogy „De ugye ide jön, ha problémája van és nem a másik kórházba?”

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2007.01.08 11:10:43napos oldal

    Hogy történhet meg ilyesmi???

    Felelős nincs???

  • 2007.01.08 11:24:18mulan

    Tünde, kedves, megkönnyeztem a történetedet. Annyira örültem, hogy jó vége lett.! :)

    Öreg dokinak korbácsot a nyaka közé! Nagyon mérges lettem rá.

  • 2007.01.08 12:28:21borsó

    Sziasztok!

    Nekem is idösebb dokim volt,de most lecseréltem egy fiatalabbra.Pont akkor amikor terhes lettem.Nálunk is hasonló volt,"az első 3 hónapban nem haradhat(!) terhes..",aztán csak ugy lett.Bármilyen kérdést tettem is fel neki,mindig az volt a válasz,hogy majd visszatérünk rá,ha már bennt van a baba..
    Hát nem adtam neki meg azt a lehetőséget ,hogy visszatérjen rá.Az új dokimnál szült 2 barátnöm ,összesen 5 gyereket.Egyiknél sem volt semmi panasz.Bizom,hogy nálam sem lesz.

    nagyon megható a történet!

  • 2007.01.08 12:44:45munduri

    Ez szörnyű! Tényleg annyira jó, hogy végül semmi baj nem lett! Az Isten mentsen meg mindenkit ezektől a kiöregedett, zsebsimogatós nemistudomkiktől.... Az a kár, h az ilyenek ellen senki nem tesz semmit, mert annyira örül, hogy végre megszabadult tőlük... Pedig lehetne...

  • 2007.01.08 12:59:07thais

    Nálunk a doki azt mondta, hogy akkor számít terhességnek a terhesség, ha az UH vizsgálat bebizonyítja. Ha nem látszik az legeslegelején, egy kicsi időt kell adni a babának, hogy látszódjon. Ha már a kritikus időn túl nem látszik semmi a méhben (petezsák), akkor kell csak aggódni, ill. akkor, ha nem fejlődik pozitívan. Addig beavatakozni tilos, bármit is mutat a teszt. Én türelmesen kivártam a plusz két hetet, amíg az UH végre produkált egy foltocskát. Az ilyen dokiktól el kellene venni a diplomáját. Ha valami bajt csinált volna, ne adja Isten, akkor hogyan számolt volna el a feletteseivel, és ami a legfőbb, a lelkiismeretével. Vagy Nekik ilyen nincs? Különben vannak olyan hölgyek, akiknél a HCG hormon mennyisége azonnal nem jelenik meg olyan mennyiségben a vérben, ami kimutatható lehetne. Csak később. Ilyenkor "eheti" magát az ember, hogy most mi van. Ugyanúgy a petezsák láthatósága is relatív. A doki stílusáról no komment, ennél rosszindulatúbb nem is lehetett volna. Én egyszer kaptam ilyen megjegyzést. és nem hagytam szó nélkül. Csak azt nem értem, mit tudtak csinálni a műtőben, hogy szerencsére, nem lett semmi következménye? Ennyire nem lehet valaki dilettáns. A méhen kívüli terhesség UH-val kimutatható és fájdalmas tünetei is vannak, ha jól tudom.
    Mondjon Le!

  • 2007.01.08 13:01:06manci

    Nekem is van klassz kis élményem évekkel ezelőttről:

    Rendesen fájt a hasam és késett már egyhete. Elmentem a barátnőm nőgyogyijához: fullextrás rózsadombi magánrendelő, vagyonokba kerülő vizsgálat, nem túl szimpi doki. Mondja: a méhem kétszer akkora, mint ami normális, terhes vagyok. Világ elsötétül, majdnem elájultam. Akkoriban egy halódó kapcsolatom volt egy francia fiúval, ritka találkozások, abban a hónapban speciel egy, akkor is csak franciáztunk (haha). Mindezt megosztottam a dokival is, aki közölte, hogy akkor is terhes vagyok vagy pedig nagyon súlyos hormonzavarom van, de menjek be holnap hozzá a kórházba és akkor majd jól megmondja.

    Na, teljesen kikészültem, most nem ecsetelném, mennyire. A barátnőm, aki elkísért, bedobta a mentő ötletét, hogy ugye a Jani, az éppen aktuális udvarlója nőgyógyász bír lenni, mi lenne, ha felhívnánk. így is lett, pont ügyeletes volt, megvizsgált, közölte: méh teljesen normális, az illető rózsadombi orvos pedig köztudottan alkesz, nyugodjak meg, minden oké. Na így nem lettem én terhes egy pettingtől:) Azt azért nem akarom ragozni, milyen érzés volt a barátnőm pasija előtt széttenni a lábam...

  • 2007.01.08 13:06:33ananasz

    Haaat megint baromira megnyugodtam, h en egy fiatal dokinenit valasztottam, akinek akkor meg nem is volt babaja (csak a pocijaban:)) Mamam kapacitalt, h azert csak jobb lenne egy idoseb, tapasztaltabb ffi dokeszka, de en ellenalltam. Minden siman ment, dokineni mindig keznel volt a 9ho alatt is, a szulesnel pedig irto porfi munkat vegzett. nembeszelvearrol, hogy a nemtom hanyfele szulesi datum kozul az oven szuletett A Baba:))

  • 2007.01.08 13:07:50ananasz

    porfi=profi

  • 2007.01.08 13:24:22druantia

    Nekem 12 éven át mondogatták különböző orvosok, hogy nagyon úgy néz ki, nem lehet gyerekem. Próbálkoztam különböző kapcsolatokban, tényleg nem lett. Bődületes hasfájások miatt voltam kórházban is, ahol a Józsin, Pistán, Jánoson át talán még a takarítónő is bekukkantott. Persze, megint megállapították, hogy valószínűleg elzáródtak a petevezetékek, a méhet tartó szalagok pedig megrövidültek és megvastagodtak egy korábbi gyulladástól, ezért ájuldozom minden reggel. Ha valami csoda folytán, vagy művi úton terhes lehetnék, szerintük nem bírnám kihordani. Aztán amikor már tényként fogadtam el, hogy nem lehetek anya, berendeztem ez szerint az életemet, akkor jött az én Péterem. Vadiúj kapcsolatban, alig két hónappal azután fogant, hogy összejöttünk apucival. Ismerek olyan orvost, aki cisztát nézett gyereknek és viszont, de személyes tapasztalat a szexuálisan zaklató nőgyógyász, a tapló szülésznő, a kíméletlen asszisztens is.

  • 2007.01.08 13:32:57druantia

    Amikor úgy tűnt, hogy egy (téves) vizsgálati eredmény miatt szükség lesz amniocentézisre, megjegyeztem nagy zavaromban az asszisztensnek, hogy ha baj van, és a huszadik hét után meg kell szülni a babát, akkor már olyan nagy lesz, hogy talán már életben is lehetne tartani. Erre ő barátságosan megveregette a vállamat, és közölte, hogy nyugodjon meg anyuka, majd úgy csináljuk a szülést, hogy ne maradjon életben. Ki kellett mennem, hogy ne vágjam pofán.

  • 2007.01.08 13:40:35kovvacs

    Eszembe jut, amit annak idején a gyerekorvos nénim mondott anyámnak:

    "Nézze, túl fiatal orvost nem jó választani, mert tapasztalatlan. Túl öreget szintén nem, mert azt már csak a pénz érdekli. Legmegbízhatóbbak a középkorúak."

    Nem tudom, igaza volt-e a néninek. Mindenesetre az én nődokim középkorú, szegény sógornő meg sokat szívott a nemtörődöm vén dokijával (akinél ő is született).

  • 2007.01.08 13:42:23kovvacs

    druantia, jesszusom :((((

    Mindegyik, amit írtál, nem is tudom rangsorolni

    :((((

  • 2007.01.08 13:45:59Hicudzsi

    Szörnyű volt olvasni Tünde posztját, de Druantia beírását még jobban...



    Hogy lehetnek ilyen szemét lelketlenek!?

  • 2007.01.08 13:54:03kovvacs

    Nekem a saját dokim rendben van,

    és nagy szerencsém volt azzal a dokinővel is, aki ügyeletes volt, amikor mentem szülni. Egy tündér volt.

  • 2007.01.08 14:01:46eszter

    Húú, nem semmi.

    Nekem sem lehet ám gyerekem. Papírt is írtak róla. Az esküvő után úgy döntöttünk, hogy azért legyen. 3X nem védekeztünk sztem életemben (na jó, max 5X) és 3 gyerekem van...

  • 2007.01.08 14:02:10eszter

    Bocsi kisbaba, bocsi bocsi: 4 GYEREKEM VAN!!!

  • 2007.01.08 14:08:07fischerkalman@t-online.hu

    Hát ami azt illeti Tünde története elég rémséges. Velem is megtörtént két spontán vetélés valamint állandó riogatás miszerint terhességi cukorbetegség fog fellépni.Persze ebből egy szó sem lett igaz.Egyébként jobbak a fiatalabb dokik nekem például egy afgán dokinőm volt.Mégis úgy érzem jó választás volt. Hallottam olyatis hogy akinek tömték a zsebét épp a lényegnél szabadságon volt ill. valami más sürgős dolga akadt a kismama pedig az ügyeletes orvosnál szült.

  • 2007.01.08 14:17:10dalma

    Sziasztok;

    Új vagyok,eddig csak read only voltam,de nagyon szívesen olvasom a posztokat,amint időm engedi.:)
    Mikor mi akartunk gyereket,már 7 éve ugyanahhoz a dokihoz jártam,igaz csak cytológiákra szorgalmasan.
    Mikor már két mensesem kimaradt,és mindennap hánytam szinte,egy pozitív teszttel elnyargaltam nagy boldogan hozzá.(azért ilyen későn,mert előtte sokáig hiába próbálkoztunk,és kezdtem feladni a reményt).Közölte hogy nincsen terhesség,de megnézi UH-gal.Megnézte.Nincs baba,hormoningadozás-Norcolut 2 hétig,nyugodjak meg,meg fog jönni.
    aznap éjjel begörcsöltem,ugyan nem véreztem,de felmentem a kórházba,nézzenek már meg.UH: Gr.s. 8- 9.
    Ugyanez az idős doki 7 év alatt viszont többször nyilvánított terhesnek is,nem kevés idegbajt okozva.:)).
    A lányom már nagylány,tervezzük a kistesót.
    Mindenkinek sok boldogságot a babákhoz:)

    Dalma
    Nem

  • 2007.01.08 14:41:33borsó

    Dalma!Ugye a kistestvért nem ennél a dolinál akarod szülni??

  • 2007.01.08 15:00:19thais

    Már írtam egyszer, de biztos elfejtettétek. A 6. héten voltan orvosnál, és azt mondta, hogy krónikus gastritisem van, nyugodjak meg. Természetesen, az első menstruáció a terhességtől függetlenül megjött. Én már csak ilyen vagyok. Az összes gyerekemnél menstruáltam az elején. A krónikus gastritisem most 19 éves lesz. Mikor akkoriban megmutattam neki a gdiagnosztizált gastritisét, nem szólt semmit. Legalább nem tett bennem kárt.
    A barátném anyukáját terhesen nyilvánították meddőnek. Megnyugtatták, hogy sohasem lehet gyereke, s már legalább 4-6 hetes terhes volt és a menstruációja is kimaradt.
    Nagy az Isten állatkertje.
    Mikor gastritiszes gyerekemmel elmentem egy orvoshoz, akit ajánlottak, családnevem hallatán megkérdezte, mikor akarom az abortuszt. (Nincs né szócska a nevem előtt, a lánykori nevem viselem.)Mikor megkérdeztem, mi köze van a kettőnek egymáshoz, lezárta azzal a dolgot: Úgyis elhagy a férfi, ha már egyszer nem vett feleségül, szóval mikor lesz a műtét. Azóta sem láttam. Osztályvezető főorvos volt az István kórházban 10 éve.

  • 2007.01.08 15:02:22dalma

    Borsó szia:)Nem,nem nem nem és nem.egyébként tavaly kapott agyvérzést.((

    Ezt a vén kecskét a 8.ik hónapban ott "kellett hagynom",persze ezidáig ment neki a rendszeres para a zsebébe.Nem kevés.

    Egy hónap alatt 7 kg ot híztam,testszerte ödémás voltam,a vérnyomásom 170 / 110 Hgmm.
    Igazán rosszul pár nap alatt lettem.Ügyeleten mondták hogy toxémia,keressem fel a vén kecskét.Másnap felkerestem,jobb bordaív alatti fájdalommal.Néz,néz erősen,mondja hogy CTG. Magzati szívhang beszűkült,etc,mondja a kisöreg hogy "szépen haladunk az eclampsia felé."
    elméleti szülésznőként(nem dolgoztam soha a szakmában,suli megvan)erre iszonyat megijedve kérdem:Mi lesz?
    Doki: Jövő héten jöjjön vissza UH -ra,ha nagyon (!) fullad,ügyelet.

    38.ik héten új orvos keresése,megtalálása.
    azonnal befekvés,másnap szülésindítás,12 órás oxitocin-nyomatás,méhszáj természetesen zárva,fájás nincs.Este magzati szívhang beszűkülése,anyai életveszély miatt császár.
    Hogy hogyan rontották el a műtétet(a metszéskor kirúgtam,mert éreztem mindent,bár nem hitték el),hogy utána atóniás vérzésem lett,arról most nem írnék,mert rémségekből van elég.A gyerek makkegészséges lett,de nekem 6 év után is kissé görcsöl a gyomrom a terhességre gondolva.De csak kissé.:))


  • 2007.01.08 15:41:12Hicudzsi

    Dalma!

    Hát ez elég rémtörténet.

    Azért a gyerkőc egészséges és ez szuper!



    Ha jól tudom császárnál ha spinális érzéstelenítéssel dolgoznak nem lehet elrontani semmit... de az EDÁ-t ha rosszul adják be történhet olyan, hogy érzel valamit. Egy ismerősömnek pl. az EDA csak a fél oldalát érzéstelenítette el császárnál.



    A másik tippem ami sokkal valószínűbb, az, hogy sürgősségi császárnál csak pár perc áll rendelkezésre, hogy kivegyék a babát, programozottnál, kérdezgetik, hogy érzed-e ezt vagy ezt? Illetve megkérnek, hogy emeld meg a feneked, a lábad.. és ha nem tudod akkor megy a menet...



    Szóval szerintem mégegyszer nem fordulhat ez elő nálatok! :)

  • 2007.01.08 15:45:28Hicudzsi

    Na olyan se füle, se farka hozzászólás lett az előző.



    Azt akartam mondani, hogy sürgősségi császárnál általában nincs idő ellenőrizgetni, hogy elzsibbadt-e a mama. Egy kis idő kell ahhoz, hogy hasson az érzéstelenítés.

  • 2007.01.08 15:50:37janka

    Miközben olvastam ez járt a fejemben: úristenúrustenúristen...
    Az a jó, hogy a babáknak nem lett baja, de az ilyen szemét dokik megérdemelnék, hogy megtapasztalják azokat az érzéseket, amiket okoznak. Ehhez képest az semmi, hogy engem egy vidéki "menő" vén doki kb. 4 évig félrediagosztizált és jó sokszor erős antibiotikumot szedetett velem teljesen feleslegesen. Azóta csak ismerős dokikhoz járok, mert hál' istennek a férjem is orvos és van ismeretség. De hogyan választ orvost, akinek nincs ismeretsége???? mertugye csak utólag derül ki, ha valaki kókler/f*szkalap stb...

  • 2007.01.08 16:24:07olgi

    Sziasztok!
    Eddig csak olvasgattam... stb. :)
    3 gyerkőcöm van = 3 császár.
    Az első valóban sürgősségi volt, azonnal elaltattak. A harmadik előtt már hallottam egy-két ilyesmit, hogy nem zsibbadt el az anyuka, így volt némi para. Megnyugtattak, hogy ilyen csak akkor fordulhat elő, ha valami gerinc-probléma van (nemcsak egy ferdülés, amivel jómagam is rendelkezem), szóval, nyugodjak meg. Hát nem nyugodtam, szóltam, hogy én mindent érzek ám! De amikor láttam, hogy nagyon kacsintgatnak fölöttem, rájöttem, hogy ok, sikerült minden. :) De általában, ha gond van, akkor a babát gyorsan kiveszik, és utána altatnak.

  • 2007.01.08 16:42:58Hicudzsi

    Hát igen, doki-doki között nagy a különbség..



    Én 20 hetes várandósan voltam urológián egy kórházban, mert nagyon begörcsöltem (16 éves korom óra vagyok kőgyüjtő, csak néha durvábban jön elő).

    A rendelőintézetben lejárt a műszak mire sorrakerültem volna, így átküldtek a kórházi osztályra. Ott be akartak fektetni infúzióra és hál' Istennek akkor volt a lányom szülinapja, nameg amúgy sem szeretek kórházban feküdni, nem vállaltam be a dolgot. Saját felelősségre hazamentünk és vittem a kis receptjeimet magammal.

    Többször rákérdeztem, hogy biztosan szedhetem-e ezeket, minden esetben IGEN volt a válasz.

    Azért nem hagyott nyugodni a dolog és felhívtam a nődokim helyettesét (az igazi dokim külföldön volt) azonnal mondta, hogy be ne szedjek egy darabot se a gyógyszerből, ugyanis vetélést okozhat bármelyik terhességi szakaszban.



    Hétfőn mentem vissza a rendelőintézetbe. Az ottani doki nagy kárörvendve hívta az osztályos orvost aki a vetéléses gyógyszert kiírta és még infúzióban is azt adta volna be és szépen kioktatta... Nagyon boldog volt, látszott rajta, hogy ráverhet a másik dokira...

    Nem is merek belegondolni mi lett volna ha megkapom az infúziót vagy beszedem a gyógyszert...

  • 2007.01.08 16:46:42dalma

    Sziasztok,
    Tényleg nem akartam senkit ijesztgetni.Nálam elég sok dolog összejátszott.Igazán csak azt sajnálom hogy nem szoptathattam (el se kezdhettem) mert a császár után 4 hétig szedtem gyógyszert,utána meg nem volt elég,a baba meg nem is fogadta el a cicit.(mellet;)) ).

    Olgi! Nekem van egy ún.fokozott lordosisom,valszeg azért hajlott belém a spinálnál a tű először,és ment mellé vagy a Jóisten tudja hogy hova az érzéstelenítő.Mindenesetre csaszi után 10 órán át nem tért vissza az érzés a lábamba.Se.Úgyhogy utána több anesztes is emeltette volna a fenekem.:)).
    engem nem lehet altatni,(állítólag) az asztmám miatt,ez ott derült ki gyorsba'...
    a baba mindenki nagy meglepetésére 9/10 -es Apgarral,rózsaszínen és ordítva látta meg a műtőt:).
    Most lesz 6 éves,éppen betűket mutogat itt nekem,amiket rajzolt.
    ez a lényeg.
    egyébként a tervezett kistesónál vadonatúj orvossal és kórházzal szeretnék bepróbálkozni.Az Istvánon gondolkozom.
    Dalma

  • 2007.01.08 18:01:04szanna

    Az én dokim szakmailag és emberileg is szuper. Pl. megmentette a szemem világát, amikor kimentett egy kókler kezei közül és elküldött egy jó szemészhez, aki másnap megműtötte a szemem. De kezelte a torokgyulladásomat is, amikor a háziorvosunk szabin volt, a helyetteséhez meg nem jutottam be. Fantasztikusan kedves a környéken mindenki nála szeretne szülni :-) .

  • 2007.01.08 19:59:06druantia

    Janka, csak nem soproni vagy? :-) Velem egy soproni doki szedetett egy éven át folyamatosan antibiotikumot, általában Cataflammal kombinálva. Legalább a Lyme-kóromat kikezelte. :-)

  • 2007.01.08 21:06:40munduri

    Szia Dalma!
    Én a Bajcsyt nagyon tudom ajánlani, a saját nagyon jófej dokim szabin volt, más császározott és az is nagyon jófej volt. Csak az anesztesek gázok kicsit... És tök szépek a szülőszobák, ha érdekel nézd meg a honlapon! Ja és az a két szülésznő akit láttam azok is nagyon helyesek voltak. Szóval korrekt osztály, szakmailag mindenképpen!

  • 2007.01.08 21:08:43Brumibaby

    Poronty, mi történt,a múlt héten nem volt sikeres a terhes-paráztató poszt, ezért dobtátok be az újabbat? Végigolvastam a sztorikat, kardomba kell dőlnöm. Még jó, hogy túl vagyok a dolgon, lehet, elriasztana, ha előtte lennék.

  • 2007.01.08 21:51:40Nyuli

    hát igen, rémesek a történetek, és rémes, hogy mindezek megtörténhetnek, pedig a legtöbben magánorvoshoz járnak, megfizetik őket privát is, persze a tökéletes ellátás mindenkinek járna.



    Velem is történt ez-az. Találkoztam nőgyógyásszal, aki molestálni próbált, találkoztam olyannal, aki értésemre adta, ha nem fizetek, ne sok jóra számítsak, találkoztam egy csomó rossz diagnózissal és sorolhatnám.



    A csúcs az UH-s volt, aki a terhesség nyolcadik hónapjának ultrahangozott és közölte, hogy a gyereknek nem csak vesetágulata van, de túl kicsi feje, úgyhogy lehet, hogy értelmi fogyatékos lesz. Mindezt a legkisebb érzelem, vagy részvét nélkül. Köpni nyelni nem tudtam, teljes rémülettel mentem a nődokimhoz, aki nagyon korrektül azonnal kért egy másik UH-st, akiben bízik, és azonnal egy új vizsgálatot.

    Szerencsére a doki látta, hogy én sem vagyok egy kimondott nagyfejű (általában gyereksapkát kell vennem :) ) és megnyugtatott hogy csak miliméterekről van szó.

    A gyerek megszületett, makk egészséges (a tágulat egy év alatt elmúlt), A feje tényleg kisebb, mint kortársaié, de egyszerűen csak hasonlóak az arányai a felnőttekéhez.

  • 2007.01.08 22:34:43dalma

    Munduri!

    Megnéztem,tetszik is.Szerintem holnap telefonálok,hogy hogy tudnám felvenni a kapcsolatot ott orvossal.Vagy hogy tudnék bejelentkezni.
    Köszönöm szépen.
    Egyébként nem jött meg,és nem vagyok valami jól:))))
    Dalma

  • 2007.01.09 11:49:46napos oldal

    Jót ér írni? Névvel?



    Bardóczy Zsoltnál szültem műtéttel. Egy angyal. Így, nemes egyszerűséggel :)

  • 2007.01.09 14:54:25Gesztenye

    Azt nem értemm, hogy miért kell az első gyanus napon elrohanni ultrahangra. Azután egy másikra. És ha ott sem látták volna, akkor tovább mentek? Nem attól lesz egészséges a gyerek, ha sokat vizsgálják. Velünk annak idején a 10-12. hét előtt szóba sem álltak. Ezek szerint nem véletlenül. Egyébként meg a gyógyszer abbahagysása utáni 3 hónapon belüli teherbeesés kb. olyan, mint a szoptatás alatti teherbeesés. Van, akinek bejön, de ezt előre nem lehet tudni. Olvasni meg sokmindent lehet. No meg az ellenkezőjét is!

  • 2007.01.09 17:45:22R.

    nekem még 22 éves koromban akarta egy ciszta miatt kivenni a méhem a Margitban egy doki. közölte, hogy nincs mit tenni, másnap váltásruhával feküdjek be.
    mentem be a munkahelyemre és bőgtem végig az utcán. az a szerencse, hogy sok nő között dolgoztam, leültettek, belémtöltöttek némi konyakot és azonnal elküldtek egy másik dokihoz.
    ő megivzsgált és azt mondta, hogy várjunk egy hónapot, mert lehet, hogy a ciszta a következő vérzésnél magától is felszívódik. és lőn.
    ha belegondolok, hogy az a szemét sintér pedig kivette volna a méhem....

  • 2007.01.09 17:51:46jidele

    végre sikerült bejelentkeznem. de folyamatosan olvastalak titeket. mondjuk kicsit meglepő, hogy ezek után van gyerek, aki épen, egészségesen születik.

  • 2007.01.09 18:03:35katampusz

    üdv jidele, feltűnt, hogy nem olvasni téged mostanában, minden rendben?

  • 2007.01.09 18:10:03jidele

    igen, csak nem tudtam vmiért ezt az újfajta belépést megcsináli.

  • 2007.01.09 20:58:11munduri

    Dalma! Akkor írok neveket is! Mosonyi Péter, Szécsényi István és Polgár Zoltán akiket ajánlani tudok. A többiről csak hallottam, h okésok. Hajrá :-) Drukkolok!

  • 2007.01.10 09:39:20Pumatex

    Nálunk nagyon sok volt a vetélés a családban, ennek ellenére az első babánál azt mondta a dokim hetykén a folyosón (aki egyébként a "család nőgyógyásza" volt, én is nála születtem, vagyis ismert minden részletet), hogy majd jöjjek visza 2 hét múlva. Sem egy félmosoly, sem vizsgálat, sem semmi. Na itt váltottam orvost.



    Az új dokim megvizsgált, és miután elmeséltem a családi kórtörténetet, mondta, hogy várjunk a 7. hétig, és nézzük meg UH-val. Volt egy csinos kis petezsák. :-) Ennek ellenére elment sajnos.

    A második babával is így jártunk.

    A harmadik meg 24 hetes a pocimban, és nagyon aktív. :-)))

    Szerintem fontos, hogy olyan esetben, amikor nem megy minden magától, az ember megbízhasson az orvosában. Amikor a két műtét volt, én meg km mélyen magam alatt, akkor is csak egy mondatot mondott, de az - a körülményekhez képest - egészen megnyugtatott. Bár már nem emléxem, hogy mit mondott (nem voltam teljesen magamnál).

    Szóval nekem fontos a doki, hogy jó kezekben érezzem magam, mert ezt a harmadikat már nagyon nem szeretném, hogy bármi baj érje.

  • 2007.01.10 13:07:35ska

    Már bocsánat, de szerintem Tünde egy nagy (hadd fogalmazzak finoman) csacsi volt. Mindössze egyetlen pozitív terhességi teszt után képes volt egy szerintem idő előtti UH eredmény alapjkán kés alá feküdni??? Meg sem várta a vizeletvizsgálat eredményét, csak és mindenféle rémképeket beszélt be magának. Persze az orvosok is hibásak, de épeszű ember nem vágatja magát, mielőtt nem kapta meg a leleteket. Egy kis műtétnél is előzetesen végeznek min. vér, vizelet, EKG, esetleg mellkasröntgent is.

  • 2007.01.10 13:13:57Tünde

    ska: Utólag mindig okos az ember... Én bíztam a dokiban, hogy tudja mit csinál.

    Mint említettem, hiba volt részemről túlaggódni a dolgokat, tanultam is belőle. De ez nem menti fel a dokit. Szerintem.

  • 2007.01.11 04:14:13voroske

    Bar az orvos bunkosaga es hozza nem ertese ketsegtelen, szerintem is nagyon butuska lepes volt Tundetol kes ala fekudni az adott szituacioban.

    Mi meg csak probalkozunk par honapja es meg nem jott ossze ,de mar most olvastam annal tobbet a temarol hogy nem csinalnek ilyen butasagot.

    A vervetel eredmenye megvarasa nelkul barmit is csinalni elhamarkodott ilyen korai stadiumban, plane mikor egy masik dokinal az eredmeny kesz 1 nap mulva.

    Mielott kes ala fekszik az ember lanya barmivel(kiveve ha azonnali surgos eletmentes okan) az a minimum hogy alszik ra 1-2 napot. Plane ha mar egy masik orvossal is kapcsolatban vagyok aki 1 napon belul megerositheti a beavatkozas szuksegesseget.

  • 2007.01.11 08:33:30ska

    Ne érts félre Tünde, nem bántani akartalak. Egyszerűen csak arra hívtam fel a figyelmet, hogy mennyire káros lehet, ha túlságosan is sokat adunk az olvasottakra. Sok bajos eset van, de azért a túlnyomó többség általában normális egészséges babát hoz világra. Nem kell hozzá más, csak egy kis odafigyelés, kávé, cigi, stb. elhagyás.

    Az orvosok sajna ilyenek, kevés az olyan, aki a betegben embert lát.
    Te viszont a saját bőrödet viszed a vásárra, ezért tízszer is meg kell gondolni, mielőtt visszavonhatatlan dologba mész bele, egy műtét márpedig az.

    Mindenesetre örülök, hogy a vége jó.

  • 2007.01.11 09:59:23Brecsi

    Sziasztok!



    Én is új vagyok a kommentelők között, leendő apuka. (Májusban, ha minden jól megy, akkor már végleges apuka:))



    Nálunk a 16. heti vérvizsgálat után közölte az orvos, hogy Down kóros lesz a gyerek! Az APF érték alacsony, nincs mitt tenni, menjünk genetikai tanácsadásra. (Mindezt olyan hangvitelben, mikor otthon mondja valaki, hogy elfogyott a kenyér, kéne venni...)



    1 hét sirás, majd a genetikán az újra elvégzett vérvizsgálat alatt kiderült, hogy semmi rendellenes nincs a dologban, annyi történt, hogy a nagyokos doki elfelejtette a vizsgálati lapon beikszelni a BHCG leleltet, így azt nem is nézték. A Citogenetikán is csak annyit kérdeztek, melyik volt az a nagytudású, amelyik ide küldte magukat...? A szakvélemény szerint 2100:1-hez az esély arra, hogy nem lesz egészséges a gyerek.



    Lelettel vissza az orvoshoz, aki közölte, hogy ugye most nem nyugodtunk meg, mert ez nem azt jelenti, hogy nem lesz beteg a gyerek!! Igenis van esély.



    Na ez volt az utolsó beszélgetés vele, péntektől egy mások által is ajánlott dokihoz megyünk. Ennél a félkegyelműnél már nem kevés pénzt otthagytunk és gondolom tovább pumpolt volna minket, majd mikor minden rendben van, akkor tartotta volna a markát igazán, hogy de megcsinálta...



    Hétfőn elmentünk 4D-re, mert még nem tudtuk mi lesz a gyermek, ott is megerősítették, hogy minden teljesen normális, és kisfiú lesz!:)

  • 2007.01.11 11:05:14Pumatex

    Brecsi,

    Mi is májusra várjuk, csak mi még nem tudjuk, hogy mit.

    Nekem is alacsony lett az AFP, de ez még _önmagában_ nem jelent semmit. Ezért küldtek el genetikára, ahol mindent rendben találtak, szúrás már nem is volt.

    A dokival kapcsolatban teljesen igazatok van, az ilyen sürgősen kell otthagyni. :-)

    Csak határozottság kell, de az sokat segít! :-)

    Sok erőt a továbbiakhoz!!!

  • 2007.01.11 11:06:40Tori

    Hajrá Brecsiék! Várjuk a további fejleményeket!



    Utólag persze, hogy elhamarkodottnak tűnik, amit Tünde engedett, de lássuk be, az egész egészségügy (tisztelet a kivételnek) úgy működik évtizedek óta, hogy a fehérköpenyes az egy isten, a szava szent, a betegnek nem is kell tudnia, mi történik vele, fogja be a száját és engedelmeskedjen, vegye be amit felírnak neki, és egyáltalán. Utólag én is tudom, hogy akkor kellett volna pofán rúgnom az orvost, amikor először látott neki a méhszájam tágításának kézzel, úgyis pont lábra esett nekem, de akkor nem mertem semmit mondani, megbénított a kórháziakból áradó gőg. Most is nagy a pofám, majd meglátjuk a következő szülésnél, szájember maradok-e, vagy ki merek állni az álomszülésemért.

  • 2007.01.11 12:10:21Brecsi

    Pumatex!



    Mi is tudtuk, hogy nem jelent semmit, mert utánaolvastunk, de ahogy közölte... mint ha e már végleges 1000%-os dolog lenne... Szúrásig mi sem jutottunk, sőt a béta teszt alapján még ultrahangig sem!



    Tori!

    Köszönjük:))

Blogok, amiket olvasunk

A TASZ JELENTI Azt hittem, jobban járok, ha nem az autót viszem szervizbe, hanem én megyek orvoshoz.

Képzeld el, hogy 15 éve minden nap ugyanazon az útvonalon mész a reggeli csúcsban munkába, majd a délutáni dugóban haza. Újabban visszatérő fájdalmat érzel a lábadban, mikor kiszállsz az autóból.

MAI MANÓ Kép-párok #187

Kép-párok rovatunkban minden alkalommal két olyan fotót láthattok, amelyeket neves fotóművészek készítettek ugyanazon témában vagy olyat, amelyeken éppen egymás munkáira reflektálnak.

HATÁRÁTKELŐ A lakókocsis élet árnyoldalai

Gyakran olvasni, hogy „persze, mert mindig csak a külföldi élet pozitívumairól van szó”, ami mondjuk szerintem nem igaz, de nem is ez a lényeg, hanem hogy a például a furgonlakó létnek is vannak bőven nehézségei.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta