SZÜLŐSÉG

Szórakoztató kölykök

2006. november 28., kedd 09:09

22 hónapos kisfiam kedvenc meséje a Kisvakond. Egész nap nézné, ha hagynám. Tegnap délután pakolgattam, miközben ő nézte. Egyszer csak megütötte egy mondat a fülemet: "Hát baszki, leesett a kisbakont!" Majd egy perc múlva: "Micinálsz, az iszten áldjon meg!" Esküszöm, nem beszélünk előtte csúnyán! – írta p.eszter nevű olvasónk. Gyerekszáj.



Erről másik olvasónknak, Nekitának is eszébe jutott egy történet: „A Kisvakondból a kedvenc részem, amikor szül a nyuszilány. Töki végignézte, majd megkérdezte: "Nekem is így kellett megszülettem? Mert ez elég gáz.." Mondtuk neki, hogy nem egészen. Erre a válasz: "Akkor jó. Mert a bukfencezés az nekem nem megy."

Igen gyakori, hogy a kisgyerekek rosszul tanulnak meg egy-egy szót, ami nem kis derültséget okoz a környezetüknek. Nekita unokaöccse a légkondicionálót légkondícináliónak hívta, Nyuli kisöccse pedig a bicikli szót mondta bicicinek

Nálunk családi örökség a paradicsom szó megtanulásának nehézsége. Édesanyám elmesélése szerint gyermekkoromban én parapicsomnak mondtam, lányom pedig pici kora óta paracsidonnak hívja a piros zöldséget. Néha mi is átvesszük gyerekeink szavait. Időnként azon kapom magam, hogy a zöldségesnél egy kiló paracsidont kérek.

Kedvenc bejegyzésünk Tori története:
„Reggel nem tudtam felkelni, hogy szendvicset csomagoljak Apának, ezért az ilyenkor megszokott koreográfia szerint délben elé mentem Tamarával, hogy amíg mi a játszón vagyunk, Apa az ebédszünetet kihasználva találkozhasson velünk, és persze kaját is kapjon. Volt egy adag romlásnak indult parizerünk, azt is magunkkal vittem, hogy a közeli építkezésen gyülekező kóbor macskahadnak adjam. Miután ezt is letudtuk, sétáltunk egy nagyot, és hazatérve Tami rögtön elaludt. Ébredés után egy mesekönyvet olvasgattunk, aminek egyik képén egy királykisasszony eteti a kacsákat. Ennek kapcsán elbeszélgettünk 19 hónapos tündéremmel:
- Mi ez a képen?
- Néni!
- És mit szór a vízbe?
- Ham-ham!
- És milyen állatokat etet?
- Háp-háp!
- És még milyen állatok laknak a tóban? (Itt a hal babajele következett, a két tenyér összeillesztve ficánkol.)
- Okos vagy! Ma mi is adtunk enni az állatoknak! Milyen állatot etettünk meg ma?
- Apa

Ön is szeretné megosztani olvasóinkkal történetét? Küldje el nekünk a poronty@mail.velvet.hu címre!

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2006.11.28 20:59:23Csiperke

    jidele: szerintem ne aggódj, a gyerekek roppant rugalmasak, nem fogja zavarni
    eszter: angoltanár volnék,-bár már rég pályaelhagyó, de az angollal dolgozom most is, tőlem is mindenki megkérdezi, hogy de jó, ugye te csak angolul beszélsz vele. Hát nem. Eszembe sem jutott, nem természetes.

  • 2006.11.28 21:02:44jidele

    igen, ez meg a másik fele. Bár nagyon jól belejött újra az uram a magyarba, héberül fesztelenebbül beszél. De azt hiszem, ezt majd az idő dönti el:)

  • 2006.11.28 21:03:36jidele

    nnna, most úgy járok, mint a viccben a rabbi: és neked is igazad van:D

  • 2006.11.28 21:08:44Dexter68

    Nekem a teljesen szubjektív véleményem, hogy az lehet a legjobb, ha mindenki úgy beszél, ahogy neki természetes. A gyerek általában mindent tolerál, de a hamisságot, természetellenességet azonnal megérzi.

  • 2006.11.28 21:50:21Tori

    Az a sváb gyerek jut eszembe, akit a szülei nem tanítottak németre, hogy meg tudjanak beszélni előtte dolgokat, amiket nem az ő fülének szánnak. Aztán egy német veszekedés közben a 6 éves gyerek közbeszólt. Németül. Ohne akcentus. :)



    Dexter68, a babajelek pont arra a korszakra vannak, amiről Te panaszkodtál.

    Idegen nyelvű óvodába, oktatásra akkor érdemes kicsi gyereket küldeni, ha otthon is hallja a tanulandó nyelvet.



    Állítólag mindenkinek az az anyanyelve, amelyen fejben számol. De nem hiszem, hogy a korai több nyelven tanítás káros lenne a gyereknek, ha következetesen végzik. Lásd pl. a Polgár-lányokat.

  • 2006.11.28 21:57:18eszter

    következetesen és hibátlan kiejtéssel. No meg persze ha nem megy a játék, mozgás, stb hátrányára. Egyik ismerősöm különórára járatja a 2éves gyereket...nem tudom, nem tenném, amíg legalább ne iskolás. Addig nem kell terhelni, a "most pontosan odaérünk és Te figyelsz egy órát" baromsággal.

  • 2006.11.28 22:08:17Dexter68

    Kösz, Tori... sajnos a babajelekről lecsúsztunk, pedig érdekes lett volna. Német óvoda felejtős, bár nejem überjó németből, de mégse volna természetes, ha németül beszélne itthon. Majd az idő meghozza a többit. A két nagy közül az egyiknek iszonyú jó nyelvérzéke van, a másik képtelen megtanulni a szavakat.

  • 2006.11.28 22:08:37Nyuli

    Úr Isten. Az én gyerekem meg csak magyarul tud, pedig majdnem nyolc éves. Ezt a maradi családot, rendesen szégyellem magam.

  • 2006.11.28 22:17:07eszter

    Nyuli, rettenetes. Húúúúúúúúú, válassz gyorsan másik topikot ;)

  • 2006.11.28 22:18:55MissN

    Sziasztok!



    Elnézést, hogy gyermektelenként belekontárkodom a Nagyok beszélgetésébe, de ezt a 2nyelvű nevelés témát nem tudom szó nélkül hagyni.



    Szóval nálunk úgy néz ki a helyzet, hogy a szüleim egymással lengyelül beszélnek, a testvéreimmel, meg az anyukánkkal hollandul, az apukánkkal meg magyarul. Magyarul, hollandul folyékonyan beszélünk, lenygelül sokat értünk, de egy kis ráfordítással gond nélkül megtanultunk beszélni is. Szóval sztem, ha a szülők következetesen azon a nyelven beszélnek (és CSAK azon), ami nekik az anyanyelvük, akkor a gyerek egyáltalán nem fog megzavarodni, hanem egy olyan hatalmas előnnyel fog indulni, amit semmilyen idegnnyelvű óvoda, vagy különóra nem fog neki tudni nyújtani...

  • 2006.11.28 22:20:00Skylark

    Sziasztok:)

    Anno az unokaöcsimnél is csinálták a szüleik hogy németül beszéltek velük, persze nem az az anyanyelvük. Mikor hozzájuk mentem kérték ne beszéljek hozzájuk magyarul... én kicsit ezen kiakadtam mivel akkor maximum mutogatni tudtam volna mivel angolul tudok kuommunikálni németül viszont csak értek vmennyire.
    Eredménye viszont ennek sem lett a két gyerek máig sem beszél németül sőt...
    Egy pszichológus mintha azt mondta volna hogy az anyának a saját anyanyelvén kell a gyerekkel beszélni, mivel gyermekként a szavakat az átadott érzelmekkel együtt tanuljuk, míg egy nyelvórán nem. Ha a gyerekkel tanult nyelven beszélünk ez az érzelem átadás nincs meg.

  • 2006.11.28 22:21:10MissN

    ja, és az anyukánk következetesen társaságban is hollandul beszélt/beszél velünk. Semmi kellemetlen nem volt benne, sőt általában a jelenlévők marhára élvezték, hogy "ufó-nyelven" beszélgetünk ;-)

  • 2006.11.28 22:32:10mulan

    Ha a nyelveknél tartunk, én ide szeretném majd a babust íratni: Magyar-Kínai Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola. :) Ha a kínaival később nem is kezd semmit, vagy nem is jut el benne komoly szintre, szerintem sokat jelenthet a gondolkodásában az, ha egy ennyire más nyelvet és kultúrát fiatalon megismer, nem beszélve arról, hogy (ha jól tudom) a kínait beszélik a világon a legtöbben. (Persze abban a mandarin és kantoni is benne van, szóval picit olyan mondat ez, mintha zat mondanánk, hogy a [neo]latint hányan beszélik; értsd: olaszt, spanyolt, franciát, stb.)

  • 2006.11.28 22:34:03mulan

    Tudom, hogy hülyeség ennyire előre tervezni a sulival kapcsolatban, de ez nem terv azért még, csak ötlet. :)))

  • 2006.11.28 22:34:51mulan

    Ebben az anyanyelv-érzelem dologban én is hiszek!

  • 2006.11.28 22:42:48Dexter68

    Nyuli! An én gyerekeim is csak magyarul beszélnek. Pedig a két nagyobb már nem is tudom, hány éve „tanul” angolul :oDDDD

  • 2006.11.28 23:00:22Tori

    mulan, már felmerült bennem a nickválasztás kapcsán is, hogy Te kínai vagy? Egyébként azon röhögök, hogy én is oda akarom iratni a lányom, és a cél érdekében hajlandó vagyok én is megtanulni kínaiul! Japánul már nyomtam három évet, szerintem menni fog. Kína jön felfelé nemzetközi szinten, mire a lányom érettségizik, simán meg fog élni egy felsőfokú kínai nyelvvizsgából (legyen mandarin vagy kantoni). Szerintem nem hülyeség előre tervezni. Iszonyú sokat nyerhet vele, olyan vizuális memóriája lesz, mint keveseknek.

  • 2006.11.28 23:06:52kovvacs

    Asszem Vekerdytől kérdeztek egyszer ilyen ügyben, hogy milyen nyelven beszéljenek a gyerekhez, mert:
    a házaspár ha jólemléxem Németországban élt, dolgozott;
    az anya magyar volt, az apa pedig orosz;
    arra nem emléxem, hogy milyen nyelven kommunikáltak egymással.

    Vekerdy azt mondta, hogy mindkét szülő a saját anyanyelvén beszéljen a gyerekkel, és ne aggódjanak, majd az óvodában meg fogja tanulni a kölyök a befogadó ország nyelvét is.

  • 2006.11.28 23:20:45kovvacs

    Hát ez a kínai suli marha messze van tőlünk, de tartok tőle, hogy 5-6 év múlva lesz már közelebbi is.



    Én abban "hiszek", hogy minden kölök egyedi, és meg kell találni a neki való iskolát - HA már akkora luxusban élünk, hogy itt van Bp. fél órára.

    Az egyik tesóm élt-halt a precíz követelményekért és a versenyért. Neki jó volt a szokásos iskolamodell. Nekem inkább alternatív suli kellett volna, de nem volt.

    Ha a gyerekem olyan, hogy be lehet zavarni egy kínai kéttannyelvűbe, meg fogom tenni. Ha a másik nem olyan, akkor őt meg nem.



    Azt hiszem, az egyik legnehezebb dolog a világon, hogy a gyerekben ne önmagunkat valósítsuk meg,

    hanem Őt, saját magát.

    Hogy ráérezzünk.

    Hogy meghozzunk döntéseket, amikhez ő még túl kicsi, de ami nem nekünk mint szülőknek jó, hanem neki.

    Hogy Őt lássuk valóban és ne a vágyainkat vagy saját gyermekkori önmagunkat. Hogy kibontakoztassuk és ne átneveljük.

    Itt van pl. az én majdnem11hónaposom. Teljesen más világ, mint én. Olyan furcsa ez. A helyzet az, hogy persze nagyon félek, hogy hogyan fog sikerülni - azt a jót akarni, ami neki jó. De abban mázlim van, hogy őbenne pl. hihetetlen erő van. El fogja söpörni az esetleges rossz döntéseket. Nem kell majd annyit agyalnom, hogy jó-e neki az adott suli vagy sem, elég hamar ki fog derülni. Csak utána önmagamat meghazudtolva kell majd rugalmasnak lennem és belemenni a változtatásba, ha a gyereknek nem jó.



    Mekkora egy kaland azért, ha az embernek gyereke van...



  • 2006.11.29 00:29:24mulan

    Tori! Tényleg ezt észre se vettem, de most nagyon klappol! :) Nem, nem vagyok kínai. :) De ugye jól emlékszem, hogy a tes kislányodat hívják Lucának? :)



    Kovvacs, hát, azt írják, hogy van iskolabusz, de nem tudom, meddig mennek el. És persze, ha nem akarja kínai iskolát, nem erőltetem. De ha nem ellenzi, akkor szerintem jó lehetőség, mert sem nem elitiskola, ahol túlterhelt és fusztrált lenne, sem nem a legszimplább, ahol a jó szerencsén múlik, hogy mennyire normális tanárokat kap. És egy gyeréknél nagyon függ az iskolai teljesítmény attól, hogy mennyire jó a tanár, mert ők még 80%-ban a tanárnak tanulnak. Ezzel a kínaival nem lenne úgy túlterhelve, mert a nyelv nem túl nagy plusz teher, és -- ahogy Tori is írja -- ha sikerül magas szintre jutnia benne, akkor ebből símán megél; persze ha inkább matematikus lesz vagy néderlandista, az is teljesen oké, vagy szobafestő, vagy nem tudom, fazekas, egy kis kínai akkor sem fog ártani, mert csak szélesebb lesz a látóköre.

    Mondjuk modell ne legyen. Gyönyörű baba :), de nem díjazom azt, ha valaki a testéből akar megélni.

  • 2006.11.29 00:56:44kovvacs

    mulan,

    nehogymár. Ne szidd így látatlanban a modelleket. Nekem a legeslegjobb barátnőm - egyben esküvői tanúm - is az volt. Az is egy foglalkozás, amit lehet marhán és normálisan csinálni.





    OFF de nagyon:

    folyik az orrom, fáj a torkom, tutter betegség lesz belőle áááááá. Remélem, a kölköm megússza, drukkoljatok!

  • 2006.11.29 01:14:49mulan

    Kovvacs, drukkolok!

    A modellséget sajnos akkor sem ismerem el, mint normális keresetet, sorry. Inkább hagyjuk a témát!



    Miket álmodnak ezek a babák? Az enyém álmában már az első napoktól végigjátssza a főbb érzelmeket: mosolygás, sírás, harag, meglepetés tükröződik a pici kis arcán, nyújtózkodik álmában, meg ezt az elejtős átkaroló reflexet is gyakran produkálja, emelgeti a lábait, sírós hangokat hallat vagy másféléket, van, hogy a szemét is nyitogatja, de olyankor is alszik, a szeme ilyenkor másmilyen: bandzsít vagy valahogy világosabb a színe. Szóval néha elég ijesztő, ahogy alszik. Normális ez? :

  • 2006.11.29 08:04:29Nyuli

    eszter, azért maradok a topikban, mert a gyerekem tényleg szórakoztató - egynyelven is :) :) :)

  • 2006.11.29 08:13:37Nyuli

    Szóval iskola. Na ezen mi már túl vagyunk. Amikor általános iskolát választassz, szerintem még fogalmad sem lesz róla, hogy jó lesz-e a gyerek kínaiból vagy sem, nem fog kiderülni, hogy matematikus lesz-e vagy táncos-komikus. Úgy gondolom, hogy ahhoz, hogy mire kiderül, hogy mely irány, amelyben tovább érdemes gondolkodni, addig meg kell szerezzen olyan alapokat, hogy bármerre szabad legyen majd az út. Olyan biztos tudást, olyan önbizalmat, olyan nyitottságot.

    Örök igazság, hogy ne iskolát válassz, hanem tanítót!

  • 2006.11.29 08:50:11Kékfelhő

    Ez a kínai nyelves dolog ezek szerint másokat is foglalkoztat? :)

    Tisztára hülyének néztek az óvodában, mikor mondtam, hogy tök jó lenne a fiamnak kínait taníttatni, mert az lesz a jövő. Kínai + angol lenne a legtökéletesebb :)

  • 2006.11.29 09:37:29mulan

    Jól egymásra találtunk itt! :)

  • 2006.11.29 10:25:06kuanyin

    Off:
    Nahát, de jó ezt olvasni...:))
    Én egyetemen kezdtem el tanulni a kínait, amikor kisiskolás voltam, akkor nemhogy a kínai nem volt lehetséges opció, de az oroszon kívül más sem nagyon, illetve akkoriban kezdett lenni angol meg egyebek.. Szóval most nagyon fura, de nagyon jó érzés is amikor azt olvasom, hogy ez számotokra egy valós, sőt megfontolásra érdemes lehetőség, hogy a gyerkőc majd kínai krikszkrakszokat fog tanulgatni. Egyébként saját tapasztalatból azt gondlom, hogy ezt a nyelvet pláne hasznos korábban elkezdeni, mivel a szerkezete nagyon más mint a miénk, úgyhogy gyerekként megszokva könnyebb elsjátítani, mint amikor felnőve már mindenféle megszilárdult elképzelés van a fejünkben...
    Offoff: Ha valakinek ezzel kapcsolatban kérdése van, szívesen segítek, tapasztalatom szerint elég sok a tévhit ezen a téren.

  • 2006.11.29 11:05:50Nyuli

    Visszakanyarodnék a címhez, két történettel a családi legendáriumból:

    Öcsém a következő képpen számol mikor kicsi volt:

    egy, kettő, három, ...., kilenc, tizennulla :)

    Teljesen logikus!

    A másik. Külföldön autóztunk a családdal. A gyerek még kicsi volt. lelkesen magyaráztuk, hoyg ez itt Németország, amin pedig keresztüljöttünk az Ausztria volt. Egyszer csak az mondja: Anyúúúú! Menjünk el a Menyországba is, jó!

    :) - Végül is ország-ország :) De mondtam neki, hogy ezzel még várjunk egy kicsit - illetve nagyon.

  • 2006.11.29 11:07:40Kékfelhő

    ez a tizennulla nálunk is előjött :)

  • 2006.11.29 12:02:26jidele

    egy kicsit vissza a nyelvekhez: egy érdekes felfedezés a bababeszédről: http://www2.oprah.com/tows/slide/200611/20061113/slide_20061113_350_101.jhtml

  • 2006.11.29 12:56:51Nyuli

    Ja és a kedvenc gyerekbeszólásom:

    A lányom olyan négvéves körül lehetett, mikor egyik reggel azt mondtam neki:

    - Kicsim, vegyünk pulcsit, mert nem süt a nap.

    Erre rám nézett értetlenül, és azt mondta:

    - Anyu, a nap süt, csak eltakarja a felhő.

    :)

    Hát, igen. Imádom a logikájukat!

  • 2006.11.29 13:30:24Csiperke

    Barátnőm kislánya velem beszélget 3.5 évesen, miközben megy a Cartoon Network:
    -Eszter, itt milyen nyelven beszélnek?
    - Tudod, hogy angolul!
    - Tudom. És azt is tudom, hogy te angoltanár vagy, de azt hittem, hogy anyát megtanítottad és neked elfogytak a szavaid!

  • 2006.11.29 14:40:00Tori

    Erőltetni én sem akarnám a kínait, de szeretném kihasználni, hogy kicsiként még olyan az agyuk, mint a szivacs, amit eléjük teszünk, mind felszívják. Persze a szivacshoz hasonlóan ezt sem szabad szorongatni. Viszont pont a saját japán tanulmányaim alapján gondolom, hogy 1, nem olyan nehéz, csak rendszerbe kell illeszteni, 2, a nyelven, főleg az írásjeleken keresztül egy más kultúrát, gondolkodásmódot olyan mélységben ismerhet meg, mint másképp sehol. Ráadásul nyelvtanárnak tanultam, tehát van valami fogalmam az idegen nyelvek elsajátításának folyamatáról. :)

  • 2006.11.29 18:11:38elf

    Kedves Eszter, hicudzsi, nyuli es dexter 68,

    Koszonom szepen a valaszokat, meg annyit a dolgokhoz, hogy rengeteget mondokazok neki, valamint sok meset es dalokat hallgatunk, eddig csak az esti mesehez van turelme, amugy a konyvet allandoan kiveszi a kezembol es bogarassza, szoval foglalkozom vele,de nagyon jol eljatszik egyedul is.
    Ja igen, anyukam mondta, hogy en is mar beszeltem masfel evesen, erre a ferjem azt mondta, hogy megsem lettem zseni, es milyen igaza van...
    Tudom, hgoy nem kell aggodni, de egy kicsit idegesito,mikor a masik sztarolja a gyereket.
    Arrol, hogy anyanyelv csak egy van, az nagyon is igaz, de szerintem udvariatlan masok elott magyarul beszelni, amikor azok nem ertik, en is kenyelmetlenul ereznem magamat, forditott esetben.
    Koszonom megegyszer a valaszokat!

  • 2006.11.29 20:52:59darjeeleng

    Lehet, hogy egyedul vagyok ezzel, de nekem nemcsak furcsa, de kifejezetten idegesito és sznob ez a kulfoldiul beszélés a gyerekhez (pedig mi is egy nemzetkozi csalàd vagyunk, apuka oroszul beszél babàhoz, én magyarul, nagyteso franciàul, mi angolul egymàs kozt.. Huh, hogy mi lesz ebbol..). Sajna làttam ilyet a kornyezetemben, és elég messze volt attol, amit valaki igy fogamazott meg fentebb: csak természetesen..
    Olyan szép maga a szo is, anyanyelv - az anya nyelve. Nyelvtudàsombol élek, de eszembe sem jutna nem magyarul szolni a babàhoz..

  • 2006.11.29 21:02:33jidele

    egy barátnőmnek eszébe se jutott nem magyarul beszélni a gyerekeihez: aztán annyira frusztrálta, hogy a férje (amerikai), nem érte, mit beszél, hogy váltott az angolra

  • 2006.11.29 21:21:43Dexter68

    Játszótéren láttam (hallottam) anyukát németül társalogni a gyerekével. De olyan borzalmas kiejtéssel, hogy égnek állt a szőr a hátamon. Szegény gyerek. Sztem egy igazi németről azt fogja hinni, hogy japánul beszél.

  • 2006.11.29 21:29:57darjeeleng

    hat, nem mondom hogy ideàlis, valaki ki van rekesztve, mi ugy tervezzuk, hogy lesz egy "csalàdnyelv", amit mindenki ért, és ez a francia lesz, de csak azért mert olyan nyelvteruleten is élunk. A cél az, hogy a pàrom tudjon magyarul, én oroszul, de ezen még dolgozunk..

  • 2006.11.29 23:54:26zs

    Tori! Azert a kinai es a japan az egy teljesen mas rendszeru nyelv. Azert mert az egyik nem tul nehez, azert nem biztos, hogy a masik sem az:) A magyar sem hasonlit az angolra, pedig mindketto latinbetus...

  • 2006.11.30 00:10:55Tori

    zs, tisztában vagyok vele, de mivel mindkettő elsősorban kandzsikat használ, a tanulásuk erősen fejleszti a vizuális memóriát. Egyébként szerintem az emberek java a japánra se mondaná, hogy könnyű, én meg majd' megvesztem érte, annyira imádtam. Alig várom, hogy kicsit visszakapjam az agyam és megint belevessem magam!

  • 2006.11.30 00:44:07zs

    Ha ilyen nagy a szerelem, akkor nem forditanal kicsit helyettem a 800 evvel ezeleott szuletett Heike monogataribol par oldalt:)? Persze, tudom mirol beszelsz, 10 eve gyurom a japant es meg mindig szeretem...

  • 2006.11.30 00:48:06Tori

    Örülök, ha a két éve született animéket értem az A+ műsorán. :)

  • 2006.11.30 01:14:50mulan

    Ez nem gyerekszáj, hanem a (felnőtt) húgom. Éppen pelenkáztam a babám, és mondtam, hogy utána megetetem. A húgom figyelmeztet, hogy tehéntejet nem szabad ám a babának adni, mert attól allergiája lesz. Mondom, nem adok neki tehéntejet, a baba anyatejet eszik. Mire a 29 éves húgom:

    - De honnan szerzünk anyatejet?!

    Nézek rá:

    - Szeeeeerinted?!

    :)))

  • 2006.11.30 09:12:05Kékfelhő

    mulan :)



    Tegnap gyereket majd megzabáltam, az egyik a következő szóösszetétel volt: iciri-pindurka, a másik egy Deko-s műsor kapcsán - épp Hollandiáról volt szó, és mutattak egy kastélyt - megkérdeztem, tetszik-e neki a ház, erre közölte, hogy "Picikét nem tetszik, mert nincs rajta burkolat, mint a mi házunkon." Burkolat. :) Hiányzott drágámnak a színes vakolat a kastélyról, szürke volt az egész, nem tetszett neki :)

  • 2006.11.30 14:06:26titi

    A fiam mondta volt: " A tészta élólény, mert mozog és megnó."

  • 2006.11.30 14:23:29Kékfelhő

    :)

  • 2006.12.01 13:24:28jidele

    tegnapi termés nővéreméknél. Sógorom és a négyéves nagylány olvasnak: Jákov feleségül vette Leát és Ráchelt - akkor Jákovnak ugye két felesége volt. akarod, hogy apának is két felesége legyen? - nem, mert már van neked egy. - na jó, de ha Jákovnak kettő volt, akkor apának is lehet, nem? - nem. - és miért? - mert te nem vagy Jákov

  • 2006.12.01 13:34:38Csiperke

    Jidele: ott a pont! :-)

  • 2006.12.03 01:34:49tuli

    Sziasztok! Olvastam a hozzászólásaitokban kétnyelvű gyerekes történeteket is, és épp erről kell szemináriumi dolgozatot írnom magyar szakon... Ha van 5 (-10) percetek egy kérdőívre ezzel kapcsolatban, légyszi írjatok az eszti12 - ide jön a kukac - yahoo.com címre egy emailt, és küldöm a kérdőívet. Óriási segítség lenne... Különösen örülnék a válaszaitoknak: subidubidu, jidele, darjeeling, elf, skylark, MissN, eszter, Csiperke!:))
    (Az se baj, ha csak ismertek kétnyelvű gyerekeket, vagy Ti vagytok azok...)

  • 2007.03.22 14:35:43Gabica26

    Kedves donna! az hogy a gyereknek két keresztneve van, azért is lehet, a "családi hagyomány és a nagyobb tesó kívánsága is teljesüljön. A férjem családjába már megszokott, hogy az első fiú gyerek az apa nevét kapja. De amikor már szinte kibékíhetetlen vita van a születendő baba nevével kapcsolatban, akkor ésszerűbb mind a kettő kívánságát teljesíteni. Mulatságos volt ettől függetlenül amikor a 24 éves apa és a 3 éves gyerek azon vitázik, hogy hívják majd a trónörököst.

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta