SZÜLŐSÉG

Az olvasó kiegészít: kórházi lista

2006. október 30., hétfő 15:44

Olvasóink hasznos és praktikus tanácsokkal szolgáltak a kórházi motyó összeállításához. A mellszívó és a mellápoló krém szükségességéről kisebb vita folyt a kismamák között. Akadt olyan is, aki fölöslegesnek találta az autós hordozót a kisbaba hazaszállításához, a Poronty szerint azonban ez létfontosságú.



Nona nevű olvasónk felhívta a figyelmet arra, hogy nem minden kórházi épületben található büfé, a kórházi kosztot ismerve javasolt enni- és innivalót is csomagolni. Mivel a gyermekágyas osztályokat a csecsemők miatt alaposan befűtik, jó, ha készülünk hidegebb és melegebb hálóingekkel is.

Gzp egy kis szíverősítőt javasolt a kispapáknak, szerinte már a szüléskor vihetünk ruhákat a bébinek, hogy abba öltöztessék őket.

Egyanyuka véleménye szerint fontos tartozék a konzervnyitó, hogy az ember lánya ne haljon éhen a kórházban, de hasznosnak tartja a körömvirág kenőcsöt is, amit gátsebre javasolt. Sötét színű törülközőt tanácsol csomagolni.

A négygyermekes Thais a legfontosabb dolognak gondolja az otthonról hozott, saját kispárnát. Szerinte a Garmastan krém felesleges, ő anyatejjel vagy körömvirág-kenőccsel ápolná a kisebesedett mellbimbót. Mivel császármetszéssel szült, lényegesnek tartja, hogy vigyünk könyvet, rádiót, esetleg discmant a lábadozás idejére, mikor még nem lehet velünk a baba. Szoptatós tea helyett az Urtica urens 5 nevű homeopátiás szert javallja.
„A mellszívó biztos nagyon kényelmes, de nem elégséges – írja. – Egyrészt problémás a kórházban a fertőtlenítése, másrészt otthon is macerás. Legjobb és leghatásosabb a kézifejés. Higiénikus és hatékony. Persze nem túl kellemes, sőt néha fájdalmas, de el kell viselni, sőt meg kell tanulni. Egy csomó pénzt nem dobtok ki feleslegesen az ablakon,és jobb és biztonságosabb is.”

Ezzel nem ért egyet többek között Pepi nevű olvasónk, akinek az Avent kézi mellszívó bevált, és képtelen lenne kézzel fejni. Szerinte viszont fölösleges a könyv és a discman, az ember úgyis el lesz foglalva az újszülött kisbabájával, nem lesz ideje ilyesmire.
„A vérzés meg jó sokára fog csak annyira lecsökkenni, hogy az intimbetét elég, még a leggigantikusabb TENA betétet is gyakran kell cserélni...” - írja Pepi. „A hazamenős ruhánál pedig nem kérdés a terhesruha, a pocak akkora még, mint 5 hónapos terhesen.”

A Poronty szerint valószínűleg sosem sikerül olyan listát összeállítani, ami mindenkinek százszázalékosan megfelel, mindazonáltal köszöni a sok hozzászólást.

Ne maradj le semmiről!

KOMMENTEK

  • 2006.10.30 22:29:32mulan

    Fontos kérdésem lenne: hogyan viszi haza az ember a babát? Nekünk nincs autónk, de a trolira való fel- és lemászás gondolata sem vonz, marad tehát nyilvánvalóan a taxi.

    Mik a KRESZ szabályai a csecsemő szállítására vonatkozóan? Azt tudom, hogy az ülni tudó gyerekeket speciális gyerekülésbe kell ültetni, van ilyesmi csecsemőknek is? Vagy imádkozzak, hogy ha karambolozunk, akkor nem fog a kezemből pólyástul kirepülni ágyúgolyóként az ablakon? Ez a kép most teljesen elrémiszt, léci, nyugtasson meg valaki!

  • 2006.10.30 22:45:04Süti

    A KRESZ szabályai szerint a csecsemőt is autósülésbe kell tenni. Szerintem kérj egyet kölcsön. Ez a fajta kell a piciknek: http://www.einfach-autos.de/zubehoer/maxi-cosi.jpg

  • 2006.10.30 22:45:16sacka

    Szia Mulan!
    Mindhárom babámat pólyában és a kezemben hoztam haza. Ugyan előírás, hogy autóban a gyerekülés kötelező,és ma már egy komplett fizetésért hiper-szuper csecsemőknek való üléseket lehet kapni, de én nem azért döntöttem úgy, hogy nem élek ezzel a lehetőséggel, bár pénzünk sem lett volna rá... Egyszerűen azt éreztem a legbiztonságosabbnak, ha én tartom. (a férjem pedig nagyon óvatosan vezetett)
    Ezeken az üléseken szerepel, hogy 0-tól x kg-ig, csak az a baj, hogy azt a pici puha testet sosem tudtam beleképzelni egy ilyen bizonyos szintig döntött ülésbe, még akkor sem ha fejtámla, meg ilyen-olyan párnácskát adnak mellé. Egyszerűen azt gondolom, hogy ez nagyobbacskáknak való nem egy friss újszülöttnek. Szerintem ilyenkor csak a pólya vagy a mózeskosár jöhet szóba, ahola pici gerince kellemesen és biztonságsan meg van támasztva, azaz fekszik. AKármilyen csecsemőknek szóló ülést nézel, mindegyikben olyan, mintha ülne az a csecsemő, még akkor is ha dönteni lehet.
    Nekem is voltak ilyen rémképeim,de akkor amikor hoztuk őket haza sosem jutottak eszembe. Egyszerűen tudtam, hogy nem történik semmi baj, mert az ÉN kezemben van, annyira természetes volt... Történetesen a csecsmősök, akikkel amúgy is szerencsém volt, szintén ezt javasolták kocsi ide vagy oda.
    Annak idején amikor mi születtünk szintén ez vált be.

  • 2006.10.30 23:00:18Süti

    Sacka, sajnos nem biztonságosabb a karodban, mint az ülésben, még ha az olyan csúnyán is néz ki, max. fél órát kibír benne a baba. Ráadásul az ülés kötelező is. Én nem kockáztatnék.

  • 2006.10.30 23:01:19kovvacs

    sacka!

    Most szívből mérges vagyok rád rontombontom!

    Ad1, mégis mit bizonyít, az, hogy Te úgymond nem tudod beleképzelni a pici puha testet az úgynevezett bizonyos szintig döntött ülésbe?!

    Ez itt NEM KEDV KÉRDÉSE, Te meg - akármilyen hihetetlen - egyelőre nem vagy a Jóisten, és ha a kocsitokba belészáguld egy esetlen vadbarom marha oldalról, akkor hiába vezetett a férjed óvatosan, elmondhatod szépen a bíróságon, hogy a gyereked azért halt meg kirepülve a kezedből, mert gyenguska volt a fantáziád.

    Most őszintén fel vagyok háborodva.

    Ez egy szabály.

    Nem választható opció.

    Az meg, hogy mit mondanak az ősöreg csecsemősök a kórházban, sajnos semmit se számít, valószínűleg a mosógépet se ajánlják, hiszen vidám dolog a patakban mosni, és amikor ők születtek, akkor pont ez vált be.

    (Megnyugtatlak, remekül lehet az üléseket fekvő módon használni, és nem kell milliomosnak lenni egy ülés beszerzéséhez.)



  • 2006.10.30 23:01:44subidubidu

    Mulan,

    Abszurd, de közcélű közlekedési eszközön ( taxi is ilyen) nem kötelező a biztonsági ülés használata.



    De persze, szerezz kölcsönbe egy ülést. A csecsemő derekánál meg textilpelussal jól kipárnázod és kész. Negyedóráig kibírja. :-)

  • 2006.10.30 23:05:14mulan

    Drága Süti és Sacka, köszönöm! Sajnos fogalmam sincs, hogy a taxisok mennyire lehetnek gyerekszállításra fölkészülve.

    Tényleg ijesztő kicsit ez a dőlésszög; ha nyár lenne, biztosan inkább gyalogolnék, mert csak 20 perc séta a kórház, de nov. 20. körül már vsz. sokkal rosszabb idő lesz, mint most van.

  • 2006.10.30 23:07:25pepi

    Mi csecsemő-autósülésben hoztuk haza, mert hát a szabály az szabály. Tényleg rettentő pici még a baba benne, az ember legszívesebben kikapná belőle. Pláne, ahogy a feje lefittyed... Én végig fogtam a kis kobakját, de nem vettem volna ki a helyéről. Később vettünk a fejéhez kis hurkapárnát, azzal utazik, az megtámasztja a buksiját. Egyébként lehet kapni becsatolható mózeskosarat is, de mivel csak a mózes van beszíjazva, a baba nem, ezért nem szabályos, nincs elfogadva. Ezek a vacakok azért ilyen drágák, mert tényleg védik a babát, ezt komolyan kell venni szerintem.

  • 2006.10.30 23:08:52mulan

    Kedves Subidubidu, ez tényleg furán hangzik. A troli is (a sok influenzás utason meg a hegymászólépcsőkön túl) azért vonz kevésbé, mert nem érzem biztonságosnak. Nyilván átadnák a helyet, de akkor is... Szóval a személyautó vonzóbb. De azért különös a dolog.

  • 2006.10.30 23:12:19Csöre

    Én úgy tudom, hogy taxiban nem kötelező a gyermekülés használata (meg mentőben és rendőrkocsiban sem). Viszont: 1. szerintem bárkitől kölcsön lehet kérni egy alkalomra, de még talán hoszabb időre is, ahol épp nincs ilyen kicsi (a legkisebb ülést hívják hordozónak is, általában 13 kilóig írják, hogy jó, de akkor már minden irányból kilóg belőle) és ez tök ingyen van; 2. ha csak apa/nagypapa/szomszéd bácsi lenne az utakon, aki épp hazavisz, és ugye nagyon óvatos, akkor persze minek a felhajtás. De talán nem mondok újat azzal, hogy totál idióták is ülnek a volán mögött istentudja hány lóerős terepjárókban, és általában nem ők szívnak, ha balesetet okoznak. Egy ütközéskor iszonyatos erők hatnak az autóban ülőkre!!! Akkor is, ha pirinyót sem lépik át a sebességkorlátozást! Mi most keresünk eggyel nagyobb ülést, és a férjem végignézett egy rakás töréstesztet az interneten. Karambol esetén nem véd semmit a pólya, de anya karja sem!!!! És egy újszülőtt végképp nem tudja tartani magát! Mulan, ha ezzel segítek, mi szívesen kölcsönadjuk a hordozónkat, sőt, vettünk bele újszülött betétet is (még nem is volt használva), hogy ne nézzen ki úgy, mintha ülne benne.

  • 2006.10.30 23:16:49mulan

    Drága Csöre, tündér vagy! De lehet, hogy sikerül egyet a rokonságból szerezni, ahol már nagyobbak a babák.

    Sok puszi!

  • 2006.10.30 23:43:00pepi

    Tényleg, nem tudjátok, lehet-e kölcsönözni ilyet valahol? Esetleg vehetne ilyen esetekre egyet-kettőt valamelyik taxivállalat. És az adott taxi persze soklóerős terepjáró lenne világoskék-rózsaszín mintával és kék villogóval. :)

  • 2006.10.31 07:22:21szanna

    Sziasztok!

    Szerencsések vagytok, merta kórházból negyed-fél óra alatt hazaértek. Nekünk a Babánkat a 10. főúton kell hazahozni, ami hétvégén kb. 1 óra, de hétköznap (a dugók miatt) akár 2 óra is lehet.

    Hordozót kaptunk kölcsön, de benneteket olvasva elbizonytalanodtam, hogy a Baba kibírja-e benne ezt a hosszú időt. De mivel a tizesen mindennaposak a balesetek is, a pólyában és az anya ölében való hazamenetel is megijeszt.

    Ráadásul, ha leesik a hó.....

    Mit csináljak? Tudtok tanácsot adni?

    Előre is köszönöm.

  • 2006.10.31 08:40:50sacka

    Kedves kowacs és süti!
    Nyilvánvalóan igazatok van, hiszen jó magam is tudom, hogy kötelező a kisgyermekek számára a biztonsági ülés ezzel semmiképpen sem szálltam szembe, és hál'Istennek a fantáziammal nincs semmi gond, az, hogy én akkor miért választottam a pólyát és a karomat, nem ezen múlt. Mindhárom gyerekem hazaért épségben és mindhárom azóta is biztonsági ülésben, illetve ülésmagasítón utazik. Feltétlenül hozzá kell tennem, hogy a születésük előtt ez az eszköz már a birtokunkban volt, úgy hogy pontosan tudom, mennyire lehet fektetni vagy nem az ilyen üléseket. A példám nem követendő, én így csináltam... Lelkem rajta, lehet ezért elítélni.
    Kedves kowacs, a csecsemősök nem múzeumi darabok, akikről úgy kell lesöpörni a port, még csak ódivatúaknak, begyöpösödött gondolkodásuaknak se mondanám őket, nyilván vannak kivételek, többségük segítőkész és a tanácsaikat sem kell mindenesetben megfogadni. A hozzászólásom miatt pedig nem kell átesni a ló túloldalára, de nyugodtan felháborodhatsz.

  • 2006.10.31 08:49:53sacka

    Ezeket az üléseket a babaules.hu-n találtam, tökéletesek, de pont ezeket nem tudtam megvenni, ami pedig számunkra elérhető volt az nem rendelkezett pl.: szűkítő párnával, nem volt vastagon párnázott viszont ugyanígy 0kg-tól ajánlották. Szerencsés az, akinek van lehetősége vagy ismeretségi köre, ahonnan kölcsön tud kérni ehhez hasonlókat.

    MAXI-COSI - CABRIO -Quinny szín
    Babahordozó
    0-13 kg (0+ kategória)
    Oldalvédelem (Side Protection System)
    Cosi-Dosi szűkítőpárnával
    Vastagon párnázott
    Biztonsági öv
    Napvédő
    Állítható fekvőfelület a baba súlyának megfelelően
    Ideális 3 az 1-ben utazó összeállítás a Maxi-Cosi és Quinny babakocsikkal
    Az Európai Unió ECE R44/03 biztonsági szabványának megfelelő
    cab1102243
    A lábzsák külön rendelhető.
    Ár: 35880 Ft Oceanic


    MAXI-COSI - CABRIO Basic
    Babahordozó
    0-13 kg (0+ kategória)
    Oldalvédelem (Side Protection System)
    Cosi-Dosi szűkítőpárnával
    Vastagon párnázott
    Biztonsági öv
    Napvédő
    Állítható fekvőfelület a baba súlyának megfelelően
    Ideális 3 az 1-ben utazó összeállítás a Maxi-Cosi és Quinny babakocsikkal
    Az Európai Unió ECE R44/03 biztonsági szabványának megfelelő
    cab1102243
    A lábzsák külön rendelhető.
    Ár: 35880 Ft Nautica


    MAXI-COSI - CABRIO Basic
    Babahordozó
    0-13 kg (0+ kategória)
    Oldalvédelem (Side Protection System)
    Cosi-Dosi szűkítőpárnával
    Vastagon párnázott
    Biztonsági öv
    Napvédő
    Állítható fekvőfelület a baba súlyának megfelelően
    Ideális 3 az 1-ben utazó összeállítás a Maxi-Cosi és Quinny babakocsikkal
    Az Európai Unió ECE R44/03 biztonsági szabványának megfelelő
    cab1102243
    A lábzsák külön rendelhető.
    Ár: 35880 Ft Graphite Gray


    MAXI-COSI - CABRIO FIX
    Babahordozó
    0-13 kg (0+ kategória)
    Oldalvédelem (Side Protection System)
    Cosi-Dosi szűkítőpárnával
    Vastagon párnázott
    Biztonsági öv
    Napvédő
    Állítható fekvőfelület a baba súlyának megfelelően
    Ideális 3 az 1-ben utazó összeállítás a Maxi-Cosi és Quinny babakocsikkal
    Az Európai Unió ECE R44/03 biztonsági szabványának megfelelő
    cab1102243
    A lábzsák külön rendelhető.
    Ár: 35880 Ft Blue Mist Reflection


    MAXI-COSI - CABRIO FIX
    Babahordozó
    0-13 kg (0+ kategória)
    Oldalvédelem (Side Protection System)
    Cosi-Dosi szűkítőpárnával
    Vastagon párnázott
    Biztonsági öv
    Napvédő
    Állítható fekvőfelület a baba súlyának megfelelően
    Ideális 3 az 1-ben utazó összeállítás a Maxi-Cosi és Quinny babakocsikkal
    Az Európai Unió ECE R44/03 biztonsági szabványának megfelelő
    cab1102243
    A lábzsák külön rendelhető.
    Ár: 35880 Ft Navy Reflection


    MAXI-COSI - CABRIO FIX
    Babahordozó
    0-13 kg (0+ kategória)
    Oldalvédelem (Side Protection System)
    Cosi-Dosi szűkítőpárnával
    Vastagon párnázott
    Biztonsági öv
    Napvédő
    Állítható fekvőfelület a baba súlyának megfelelően
    Ideális 3 az 1-ben utazó összeállítás a Maxi-Cosi és Quinny babakocsikkal
    Az Európai Unió ECE R44/03 biztonsági szabványának megfelelő
    cab1102243
    A lábzsák külön rendelhető.
    Ár: 35880 Ft Hot Orange


    MAXI-COSI - CABRIO FIX
    Babahordozó
    0-13 kg (0+ kategória)
    Oldalvédelem (Side Protection System)
    Cosi-Dosi szűkítőpárnával
    Vastagon párnázott
    Biztonsági öv
    Napvédő
    Állítható fekvőfelület a baba súlyának megfelelően
    Ideális 3 az 1-ben utazó összeállítás a Maxi-Cosi és Quinny babakocsikkal
    Az Európai Unió ECE R44/03 biztonsági szabványának megfelelő
    cab1102243
    A lábzsák külön rendelhető.
    Ár: 35880 Ft Black Reflection


    MAXI-COSI - CABRIO FIX
    Babahordozó
    0-13 kg (0+ kategória)
    Oldalvédelem (Side Protection System)
    Cosi-Dosi szűkítőpárnával
    Vastagon párnázott
    Biztonsági öv
    Napvédő
    Állítható fekvőfelület a baba súlyának megfelelően
    Ideális 3 az 1-ben utazó összeállítás a Maxi-Cosi és Quinny babakocsikkal
    Az Európai Unió ECE R44/03 biztonsági szabványának megfelelő
    cab1102245
    A lábzsák külön rendelhető.
    Ár: 35880 Ft Red Flame Reflection


    MAXI-COSI - CABRIO FIX
    Babahordozó
    0-13 kg (0+ kategória)
    Oldalvédelem (Side Protection System)
    Cosi-Dosi szűkítőpárnával
    Vastagon párnázott
    Biztonsági öv
    Napvédő
    Állítható fekvőfelület a baba súlyának megfelelően
    Ideális 3 az 1-ben utazó összeállítás a Maxi-Cosi és Quinny babakocsikkal
    Az Európai Unió ECE R44/03 biztonsági szabványának megfelelő
    cab1102243
    A lábzsák külön rendelhető.
    Ár: 35880 Ft Deep Red


    MAXI-COSI - Citi hordóka
    Babahordozó
    0-13 kg (0+ kategória)
    Cosi-Dosi szűkítőpárnával (kivehető)
    Vastagon párnázott
    Biztonsági öv
    Napvédő
    Állítható fekvőfelület a baba súlyának megfelelően
    Levehető és mosható huzat
    Ideális 3 az 1-ben utazó összeállítás a Maxi-Cosi és Quinny babakocsikkal
    Az Európai Unió ECE R44/03 biztonsági szabványának megfelelő
    cit1002264
    Ár: 26999 Ft Björn

  • 2006.10.31 09:00:59jidele

    Először végigolvastam, és utána hőbörgök;)
    1;Tényleg igaz, hogy taxiban nem kötelező. Ez egy baromság, de ez a törvény. DE. életveszélyes ülés nélkül szállítani autóban gyereket. Én 2éve kerestem olyan taxivállalatot, ahol van gyerekülés, de nem találtam, bár lehet, hogy azóta változott a helyzet.
    2; Magyarországon törvény írja elő az autósülést MINDEN gyerek számára, ideértve a csecsemőt is. És ez kivételesen nem baromság, hanem a gyerek életét menti meg. Aki anélkül szállít -kivéve az említett taxit - az pénzbírságra ítélhető. Vmint (ez az én véleményem)felelőtlen és buta, aki nem lát tovább az orránál. Kölcsön kell kérni, biztos van, az ismerettségi körben, aki egy napra oda tudja adni.
    3;Ezeket az üléseket nálunk kicsit hozzáértőbb emberek fejlesztették ki a csecsemők utaztatására. A csecsemő meg rugalmasabb, mint amilyennek kinéz. Kibírja. Ellentétben azzal, ha elrepül egy ütközés során. Egy karambolnak minimum két résztvevője van: egy aki okozza, és egy, aki elszenvedi.
    Én borzasztó felelőtlennek tartom azt, aki ülés nélkül szállítja a gyerekét. Mondjuk mert sajnálja. Ha, ne adja az ég, vmi baja történik, akkor sokra megy a sajnálatával...
    Szanna, sztem egyértelmű a tanács: gyerekülés:D Ha nagyon hosszú az út, és a baba nyüszít, meg kell állni egy parkolóban, kivenni, szoptatni, plenkázni, stb. Max 3óra lesz az út, nem 1. De nagyobb eséllyel értek haza mind egészben.
    (Bocs a stílusért, de tényleg felháborít, ha vki veszélyezteti -akár sajnálatból is - a gyerekét.)

  • 2006.10.31 09:06:39dijon

    Sziasztok!

    Off: Új vagyok itt, nagy élvezettel olvaslak Titeket, sokszor adtok erőt a babavárás utolsó napjaihoz. Tegnapra voltam kiírva, szóval ketyeg a 12 nap. On

    A Minimanóban biztosan tudom, hogy lehet hordozót kölcsönözni, sajnos nem tudom az árát. A kocsiba csatolható mózesek egy (nagy?) részében van biztonsági őv, így nam csak a kosarat, hanem a babát is stabilan lehet rögzíteni.
    Mulan, én sem merném karban hazahozni a fiamat, maximálisan bízom férjem vezetésében, de sajnos csak az övében...

  • 2006.10.31 10:27:15kovvacs

    sacka:

    ne haragudj, bocsánatot kérek, hogy ennyire túlreagáltam, meg leugattalak, bunkóság volt. Tényleg bocs!

    Ezzel együtt úgy gondolom, hogy a babaülés a jó megoldás.

    Kismamák, figyelem,

    november 4-én szombaton 7.45-től bababörze a bp-i vásárközpont a pavilonjában,

    sokan viszik el 1-2 gyerekük által használt cuccaikat, amelyek még teljesen jók,

    így van esély olcsón jó minőségű babaülést is beszerezni!

  • 2006.10.31 10:39:11prinyo

    Hello,

    Gyakorló apuka vagyok 1 gyerekkel a hátamon, a köv. pedig januárban gyün.
    Én azt javaslom, hogy a kölök/kölkök mindig ülésben legyenek, mert akármilyen óvatosan is vezetünk barmok vannak az utakon.Ez nem kérdés, ez tény.Én már csuktam össze gazdasági totálkárra autót úgy, hogy a feleségem terhesen ült benne.Persze bekötve.Az autó rommá tört, de mi 2 lábon szálltunk ki. 0 problémával.
    A kórházból ha busszal jöttök, én a babahordozót tartom a legmegfelelőbb megoldásnak.
    Ezeket úgy alakitják ki hogy a gyereknek a legkényelmesebb legyen.Ha jól megnézitek akkor úgy ül benne mint anyuci hasában.
    Szóval, gyerekülést, használni, bekötni a gyereket!
    Ha nincs ülés/hordozó kell venni vagy kölcsönkérni.

    Üdv:prinyo

  • 2006.10.31 13:18:50Sziszimama

    Gyereket a gyerekülésbe!!!! Van az a jogi fogalom, hogy kiskorú veszélyeztetése, talán nem véletlenül...
    Mi a kórházból haza (és utána még jó sokáig) úgy szállítottuk a bébit, hogy az ülés legalját összehajtogatott törölközőkkel "pótoltuk ki", arra kreatív párom rátette a konyhaszekrényben talált legnagyobb vágódeszkát:), még egy réteg törölköző, és szinte vízszintesen lehetett tartani a gyereket. Ahogy nőtt, fogytak ki alóla a vágódeszkák és törölközőrétegek:)

  • 2006.10.31 13:22:25jidele

    ja, azt kifelejtettem, hogy vannak olyan helyek-na nem kishazánkban-, ahol csak a babaülés felmutatása ellenében adják ki a kórházból a gyereket, ha kocsival szándékozzuk elvinni.

  • 2006.10.31 14:20:16iricc

    Nekem halt meg autóbalesetben ismerősöm csecsemője, mert nem ülésben ült, hanem anyuci karjában.

    Anyuci be volt kötve, apuci óvatosan vezetett, és nem mentek messzire. Nekik semmi bajuk nem lett, a baba viszont azonnal szörnyethalt. Ha ülésben ült volna, maximum megijed és sírni kezd...

  • 2006.10.31 14:27:17eszter

    nekem is....a boltig mentek 2 sarokkal odébb, kb 20-szal, egy cica átszaladt előttük. Babán egy karcolás se, csak egy olyan koponyasérülés, amit nem élt túl.

  • 2006.10.31 14:42:29katjana

    én tavaly decemberben szültem, szóval szintén nagy hidegben, így a kocsi elengedhetetlen volt. gyerekülés, kérdés nélkül, egy bébi-alápárnázással. ráadásul nagy overallba kellett a fiamat csomagolni (sztem neked is az kell majd, Mulan), úgyhogy annyi párnaréteg volt alatta, körülötte stb, hogy bőven jól érezte magát. hazaúton elaludt, pedig csak fél óra volt, majd 2 hét múlva mentünk Szegedre Pestről, ami 2,5 óra, és akkor sem panaszkodott a gyerekülésre.

    amúgy a gyerekek szinte mindig elalszanak az autóban, főleg a nagyon picik, úgyhogy NE AGGÓDJ!!

    csak rakd be az ülésbe :)

  • 2006.10.31 14:53:24kovvacs

    ...másik megfontolandó dolog.

    A gyermekem 2 hónapos korában úgy alakult, hogy majdnem 3 hónapnyi időre kettesben maradtunk, a hétvégék kivételével.

    A nyűgösködések közepette jöttem rá, hogy a gyerkőc szereti az autósülést benn a lakásban. Nekem ez óriási segítség volt, hurcolásztam magammal mindenhova, még ide a számítógéphez is. Itt ült mellettem a babaülésben. Kezdetben még kicsi volt ahhoz, hogy játsszon, csak nézelődött, és sokszor elszundikált.

    Amíg nem jöttem rá az ülésre, nagyon nehéz volt bármit is csinálnom, mielőtt valami különlegesre gondolnátok, olyan "luxusról" beszélek pl., hogy lezuhanyozni. Más az, ha hallod ugyan, hogy felébredt, de tudod, hogy van időd megtörülközni, mert a párod addig kiszedi az ágyból. De ha egyedül vagy, és még ilyen kicsi a baba, akkor jó érzés látni, hogy ott alszik 2 méterre, Te meg nyugodtan zuhanyozhatsz. (A normális zajok nem zavarták sose az alvásban.)

    Később az autósülés volt a megoldás arra az esetre, ha vendégségbe mentünk. Sokszor üldögélt benne kicsiként, jobban szerette, mint hason vagy hátom fekve egy ágyon.

    Aztán etetőszékként is funkcionált. Igaz, ehhez le kellett ülni mellé a földre. De működik!

    Tehát egy ülés nemcsak az autózáshoz jó. Nem csupán "pénzkidobás".

  • 2006.10.31 14:53:28sacka

    Egyre rosszabbul érzem magam

  • 2006.10.31 15:19:36peti

    életem, én is felelőtlen voltam. bár remekül vezetek:), szóval, túlélte, és ez a lényeg. a következő gyereket majd ülésben szállítjuk:))

  • 2006.10.31 15:24:06sacka

    Örülök Neked! Puszi

  • 2006.10.31 16:30:28szanna

    Jidele!

    Köszönöm a választ, megnyugodtam. Viszünk plusz plédet, ha kell berakjuk a Baba alá.



    Üdv, Anna

  • 2006.10.31 19:22:37mulan

    Sziasztok! Sacka, szerintem a jó szándékodats enki nem vonta kétségbe. Természetes, hogy az ember úgy érzi, hogy nála van a legnagyobb biztonságban a baba.

    Viszont a kommentek engem abszolút meggyőztek (szerintem téged is), hogy a babaülés biztonságosabb.

    Úgyhogy már el is indítottam a beszerzését. :)

  • 2006.10.31 22:41:39sacka

    Szia Mulan! Örülök Neked! Igen tudom, és akkor is volt amikor megszülettek, csak olyat nem tudtam beszerezni, ami párnázott meg fejtámlás,a miénk az a kemény ülőfelületű volt... Mindegy, tudom, hogy mindenkinek igaza van ezzel kapcsolatban, akkor rosszul tettem amit tettem, de később, amikor az élet úgy hozta, hogy autóznunk kellett mindegyik gyerek ott csücsült az ülésében bekötve és ez mind a mai napig így van. :)

  • 2006.10.31 22:48:56mulan

    Az a jó, kedves Sacka, hogy akkor nem lett belőle baj; :) és hát persze évtizedekig nem is volt semmilyen gyerekülés az autókban, ahol azért mi is utaztunk kisgyerekként anno. De azért jó, hogy most már van ilyen és biztonságosabb vele a dolog. :)

    Puszi!

  • 2006.10.31 23:00:14Csöre

    Az autóba beköthető mózeskosár - noha a gyerek is be van kötve, de csak a derekánál - egyáltalán nem biztonságos. Láttam róla videót... szerencsére csak műgyerek feküdt benne.

  • 2006.10.31 23:04:04Csöre

    http://www.adac.de/images/Kisi2006_schlecht_DSL_tcm8-148367.wmv

    Ez biztonságosabb:
    http://www.adac.de/images/Kisi2006_gut_DSL_tcm8-148365.wmv

  • 2006.10.31 23:11:55sacka

    Igazad van Mulan, akkor én is erre gondoltam, és őszíntén szólva akkor is amikor olvastam a szigorú kommenteket, eszembe jutott, hogy majd ezzel "vágok" vissza, de észbe kaptam és rájöttem, hogy mint oly sok minden másban itt sem a múltra kell hivatkozni, hogy akkor mi volt, hanem be kell látni, hogy ha van annál biztonságosabb és alkalmazhatóbb lehetőség, akkor nem tehetem meg, hogy anyáinkra hivatkozom ... Jó éjt, puszi!

  • 2006.11.01 00:07:15mulan

    Kedves Csöre, köszi a videókat! woááááá! Abszolút meg vagyok győzve!

  • 2006.11.01 08:11:29dijon

    CSöre! Ezer kösz. És én még azt hittem, hogy a rögzíthető mózes jó megoldás. Ráadásul pont a teszten szereplő mózessel rendelkezünk... Tényleg nagyon hálás vagyok!!!

  • 2006.11.02 17:34:45juu

    sziasztok,
    a videót nem tudom lejátszani sajnos, de keresek hozzá progit.
    Viszont nekem eddig a mózest ajánlották autóban amig a pici 3 hónapos, mivel a gerincének nem tesz jót a hordozó, még akkor sem, ha az van ráírva, hogy 0-13 kg. Szegényke teljesen összecsomagolva ül bene akárhogy kipárnázzák a szülők, fejecskéje előreesve.

  • 2006.11.02 17:49:54Kékfelhő

    kovvacs: ezt ismerem, én is csak úgy tudtam egy időben fürödni menni, ha a gyereket bekötöttem a babahordozóba, beállítottam a fürdőszoba közepére, én meg végre áztathattam magam picit. :)

  • 2006.11.02 18:32:33Hicudzsi

    Nekünk csak úgy engedték haza a gyereket a kórházból ha ilyen babaülésbe tettük. Pedig nekünk sincs kocsink, de hintának is szuper volt később otthonra :)



  • 2006.11.02 21:25:53Csöre

    Juu! Ha arról van szó, hogy melyik oldalára fektesd a gyereket, akkor is tapasztalod, hogy mindenki mást mond (has, hát, oldal - a fejére és a talpára nem szokták gördíteni... :)) Eredmény: vagy eldönti a gyerek, vagy forgatod mindig máshogy... Nyilván ortopédiai szempontból a tök vízszintes a nyerő, azaz a mózeskosár, de az semmiképpen sem, ha baleset esetén (és sajnos azért használunk bármit is, mert erre kell felkészülni) mondjuk eltöri a gerincét (elő ne forduljon!). Akkor már feküdjön egy kicsi kifliként, amúgy a hasunkban is ezt teszi. Újszülött gyereket amúgy sem kell sétakocsikáztatni.

  • 2006.11.03 00:52:32mulan

    Én néha úgy érzem, amióta van ez a nagy pocak, hogy a legtermészetesebb az a négykézláb fekvés lenne, valahogy úgy, ahogy a kutyák meg a macskák csinálják. Amí kisebb hasam volt, szépen felhúztam a térdemet, és valahogy térdre-könyökre támaszkodva lefeküdtem. Szuper volt, csak egy idő után az ember nagyon elzsibbadt. De asszem, a babaát nem próbálnám meg ilyen pózba mozgatni majd. :)

  • 2006.11.03 08:35:43Kékfelhő

    Nyugi, még fél éves sem lesz, és máris elsajátítja majd ezt a fajta alvásmódot a gyerkőc :)

    Sosem értettem, hogy tudnak úgy aludni, hogy a feneküket az égnek tolják, de megy nekik...

  • 2006.11.03 10:04:41katjana

    arról nem beszélve, hogy nem véletlen, ez a menetiránynak háttal ülés.
    a videón is jól látszik, de fejben is át lehet gondolni, hogy ütközésnél (leginkább szemből v oldalról ütközik az ember)a baba hátrafelé süpped az ülésbe ellentétben a többi utassal, akik jól nekilendülnek a szélvédő irányába, jó esetben a tüdőbe hatoló biztonsági övvel.

  • 2006.11.03 11:04:35katampusz

    Mulan, ez a négykézláb alvás egy nagyon nyűgös pillamatomban nekem is eszembe jutott :) Állati kényelmes póz, kábé 5 percig, de többnyire nekem ennyi is elég volt hogy lenyugodjak és békés derűvel feküdjek az oldalamra, ahonnan aztán reggelig megmoccanni sem tudtam... :) Kitartás, semmi sem tart örökké (sajnos).

  • 2006.11.03 13:34:38hanna

    Sziasztok!
    Az autósülés tényleg sokféleképpen jó, a lakásban is, mózeskósárként, stb, ahogy fent látni. Ha viszont nem sikerült beszerezni, akkor fel kell hívni a taxitársaságot, hátha van gyereküléses kocsijuk, és megrendelni előre. A 6*6nak van kettő, de nem tudom, csecsemőnek is jó-e. Kérdezzétek meg őket.

  • 2006.11.03 16:30:09juu

    Csöre,
    most sikerült megnéznem a videot, és valóban egy jól rögzített ülés életet menthet, de ami ott rosszul votl rögzítve az nem egy mózeskosár volt, hanem szintén egy bébihordozó. nem?

  • 2007.10.02 15:22:46kecskekoma

    Csak roviden: a mozeskosar nem azert nem jo, mert nem lehet bekotni, vagy a babat benne bekotni, hanem mert a feje az utkozesnel kileng es eltorik a csigolyaja. A babahordozoban viszont van betet (olyat kell venni) sot meg plusz kis parnacskak is, amivel stabilizalod a fejet oldalrol. Es nem ul benne a baba, megjegyzem a hasban pedig nem fekszik, miert kene szuletes utan mindig egyenes gerinccel fekudnie? Aki itt kommentezik az talan arra is hasznalhatja a gepet, hogy keressen hasznaltan olcson babahordozot, erdemes venni egyet ha maskor is autoval kell szallitani. Allitolag etetni is remekul lehet benne kesobb, mielott meg a szekbe lehetne ultetni. A bababorze pedig tudtommal nem november 4-en hanem oktober 28-an vasarnap van.

Blogok, amiket olvasunk

TÖRI MÁSKÉPP Ilyen volt a Habsburgok udvarhölgyének lenni

A filmek, regények alapján azt gondolhatjuk, hogy udvarhölgynek lenni buli volt: az ember lánya szép ruhákban pompázott, elcsacsogott a királyi fenségekkel, és nagyokat mulatott az udvari bálokon. A valóság nem volt ennyire fényes.

OTTHONTÉRKÉP A világ ultraexkluzív villáinak toplistája

Luxusingatlannak azt szokták hívni, aminek az ára 1 és 8 millió dollár között van. Na, itt most olyan házakat mutatunk, amik százszor ennyibe kerülnek. Ulta-mega-gigadrága körkép a világból

B1Gasztró Izgalmas dolgok másnapos pékáruból

Ha már unod a pirítóst, itt van 3 ötlet, amivel új életre kelhet a háromnapos kifli. Élet a mákosgubán innen és túl, nem csak kiflimaradékra gondolva.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta