KlipRadar: ezeket a magyar videókat szerettük 2016-ban

Idén is összeszedtük azokat a magyar klipeket, amiket szerettünk 2016-ban – legalábbis azokat, akiket amúgy is ritkán, vagy egyáltalán nem játszanak a zenecsatornák, legyen szó tévéről, vagy akár az önmaga paródiájává vált Petőfi Rádióról. 

Kezdjünk egy friss videóval a Fritz Rockkal, ami az egyik legizgalmasabb magyar együttes, a Fran Palermo újdonsága. A videó amúgy a legújabb albumuk, a Razzle Dazzle zárószámához készült és egyben ez a zenekar legelső klipje is. A videót Szabó Áron rendezte, aki már jó pár zenekarnak készített klipet, ilyen például a Dope Calypso, az Anton Vezuv, vagy a BABEL, de lentebb találni fog újabb neveket is.

2016 egyébként sikerév volt a Fran Palermo életében: beérett a visszatérésük, döntősök voltak az Index tehetségkutató versenyén, és kiadták a Razzle Dazzle című albumukat, ami minden túlzás nélkül az év egyik legjobb magyar lemeze lett. A frontemberrel pont az album munkálatainak sűrűjében készítettük ezt az interjút.

2016 egyik kellemes meglepetése volt  Barbara Stahl, aki végre hozott valami újat a hazai, lényegében pangó elektronikus R&B női szcénájába. Idén jelent meg 9 című bemutatkozó lemeze, ehhez készült a Flower című klipje is. A bemutatkozó lemezt jól fogadta a szakma és a közönség is, sőt, az énekesnő pár hónapja felléphetett Európa egyik legfontosabb zeneipari eseményén, a Reeperbahn Fesztiválon is.

A sztori nélküli klipet Szelei Dóra rendezte, az operatőr Hencz Péter volt. A videóban Victoria Chanel a fiatal, ciprusi balerina is szerepel,aki egyben a zenés elemek koreográfusa is. A klip olyan mint maga a szám, finom és lányos. De ez is volt a terv.

Áprilisi termés volt a 2011-től aktív Blahalousiana Deeper című számához készült videó, ami egyben a debütáló, Blahalousiana című albumuk nyitódala is. A videóban a zenekartagok lényegében vállalhatatlanul táncolnak a Beat on the Breat asztalán, meg egyéb ülőalkalmatosságain, de az alapötlet is onnan jött, hogy próba közben mindannyian annyira hülyén kezdtek el mozogni a dalra, hogy úgy döntöttek, akkor szóljon erről a videó. Így is lett.

Szerettük SONYA a Krypta (Tales of Youth) című klipjét is, ami egyben visszatérés is volt számukra, ugyanis a garage-poszt-rock-indie vonalon mozgó együttes ezzel jelentkezett újra némi hallgatás után. A kissé sötét jövőképet festő Kryptát, a francia származású Sébastien Praznoczy rendezte, az idei Magyar Klipszemle zsűrije pedig különdíjazta is a videót. A zenekar egyébként szépen végigkoncertezte az évet, jövőre pedig reméljük, kapunk tőlük valami újat.

Nem titok, hogy bírtuk az Anton Vezúv tavasszal megjelent Into The Sea című klipjét, ami a Far Camp Song című számához forgott, ez egyben a 2014-ben megjelent albumuk nyitódala is. Nem volt alaptalan a lelkesedésünk, ugyanis a  videó II. Magyar Klipszemléről is elhozott egy díjat.

A videót szintén Szabó Áron rendezte, aki egy kémfilmes szerelmi sztorit rendezett Osvárt Andrea és Makranczi Zalán a főszereplésével."Talán a kis büdzsé miatt, talán mert mindenki érezte, hogy ebből a videóból fasza végeredmény lehet, a forgatás során mindenki csinált mindent. Ha kellett, az operatőrrel bútorokat pakoltunk, Andi szendvicset készített, Tasnádi Zsófi látványtervező és Becsey Kristóf operatőr pedig tényleg nagyon sokat dolgoztak a végeredményért" - mesélte nekünk a rendező  egy évvel ezelőtt.

2015-ben, öt év szünet után új lemezzel (Dead End Darling), jelentkezett az EZ Basic, ami egy elég jól sikerült psychpopos album lett, 2016  decemberében pedig megjelent egy új dal tőlük, Bruise Boy címmel, amiben olyan korai zenei hatásaikhoz nyúlnak vissza, mint The Jesus & Mary Chain, Dandy Warhols, vagy a Brian Jonestown Massacre. A dalhoz készült el az alábbi videó, ami inkább vicces, mint szexi, régi filmjelenetekből áll, amiket a 40 Days zenekarból ismert Hundt Zsolt vágott össze archív anyagokból

Szintén új lemezzel jelentkezett  Péterfi Bori & Love Band, ennek apropóján pedig egy új klipet is összehoztak a Szép halott című számhoz. A videót a hazai zenei szcéna egy másik kedvenc rendezője, Miki357 készítette, az operatőre Reich Dániel, producere Hídvégi Zoltán, Kázmér Miklós és Angyal Gergő voltak. Péterfi a klipben egy feleséget alakít, akit a férje megpróbál megölni, de a videó végére kiderül, hogy ez nem jött össze rendesen.

A Belau első dala az Island of Promise önjáróvá vált: bekerült az Aranyélet című HBO sorozatba, a Deezer Magyarország szerkesztőinek az éves kedvencei közé, a hozzátartozó videó pedig megnyerte az első magyar Klipszemlét is, idén pedig megjelent az alábbi egyszerű, de szerethető videó, és egy remix EP is.

„Az Island of Promise megjelenése óta rengeteg pozitív visszajelzést kapott a projekt. Sosem gondoltam volna, hogy ilyen sikereket ér el már az első dalom, mostanra több, mint 230 ezren hallgatták meg. Mindenképp szerettem volna, ha néhány, számomra kedves előadó újragondolná, szerencsére igent mondtak a felkérésre. Mindegyik remix picit más irányba viszi az eredeti számot, mindenki belevitte a saját egyéniségét."

- mondta Kedves Péter, a Belau megálmodója. Január 27-én adja az A38 Hajón, az amerikai Com Truise társaságában láthatjuk az élőben négyfős Belau-t

Oszd meg másokkal is!
Érdekességek