PORONTY

A kórházi szülés - amikor kéznél a segítség

2010. október 18., hétfő 20:36

A fájások 10-15 percenkénti jelentkezése, illetve a magzatvíz elfolyása esetén haladéktalanul el kell indulnia a kórházba annak, aki a szülésnek ezt a módját választja.

Minden esetben azonnal mentőt kell hívni, és kórházba kell menni, ha a terhesség vége felé vérzés jelentkezik, ez ugyanis a méhlepény leválásának jele lehet, ami közvetlen életveszélyes állapotot jelenthet az anya és a magzat számára is.

Előkészületek

A kórházba beérve megvizsgálják, hogy a magzat szívverése milyen, hogy tiszta-e a magzatvíz, illetve, hogy mennyire van nyitva a méhszáj. A szülész ez alapján tudja megállapítani, mennyi idő van hátra a szülésig, és hogy komplikációmentes szülés várható-e. Ha a magzatvíz nem tiszta, hanem barnás, az azt jelenti, hogy a magzat az anyaméhben valamilyen okból stresszállapotban van, és emiatt székletet ürít a magzatvízbe. Ez eleve kockázati tényezőnek számít, és az is előfordul, hogy nem látják előre, hogy a magzatvíz véres vagy „meconiumos”, mert a magzat feje elé szorult víz – amit a szülész vizsgál – még tiszta volt, amikor az elöl fekvő rész beilleszkedett.

Az előkészítés része még a vizsgálaton kívül a borotválás és a beöntés, ami azt a célt szolgálja, hogy az orvos jobban lásson, illetve, hogy a magzat tiszta környezetbe születhessen meg. Természetesen vissza lehet utasítani az előkészítést is, mint bármilyen kezelést vagy ellátást, ami nem közvetlenül az anya vagy a magzat életének a megmentését célozza. Ehhez A leendő édesanyát megfelelően (érthetően) kell tájékoztatni az állapotával kapcsolatban.

A szülőszobában

Ezután a leendő anyuka a szülőszobára kerül, ahol vajúdni kezd. Ezalatt az idő alatt folyamatosan, vagy nagyon gyakran figyelik a magzat szívműködését az anyuka hasára tehető kis koronggal (CTG: kardiotokográf), mert ha a magzat állapota ebben a kritikus időszakban romlik, azonnal császármetszést kell végezni, és megmenteni a magzat életét. Az, hogy mennyi ideig hagynak vajúdni egy nőt, attól függ, milyen gyorsan halad előre a szülés. Nem célszerű a szülő nőt 10-12 óránál tovább vajúdni hagyni, mert annyira kimerülhet, hogy nem lesz ereje megszülni a gyermekét. Általában 6-8 órát várnak, és ha nem halad előre a szülés, oxitocint adnak, ami erősíti a méhösszehúzódások erejét, ezáltal segíti a gyermek megszületését.

Fájdalomcsillapítás

Természetes szülésnél - ugyancsak visszautasítható - epidurális fájdalomcsillapítást szoktunk alkalmazni (erről bővebben lásd: webbeteg.hu), ami egy gerincközeli érzéstelenítés. (Egy kis tűvel bejutnak a gerincvelő burkát körbevevő résbe, és egy kicsi műanyag kanült vezetnek be.) Ennek előnye, hogy míg a fájdalmat megszünteti, a mozgást nem gátolja, tehát a méh össze tud húzódni, és a szülés természetes úton halad tovább. Császármetszéshez spinális érzéstelenítést használnak, melynek során a burok alá, közvetlenül a gerincvelő mellé juttatják a gyógyszert, ami nem csak fájdalmat csillapít, hanem a méhösszehúzódásokat is leállítja (gátolja a mozgást a mellkas szintje alatt), hogy a császármetszést ne akadályozza a mozgó méh.

Gátmetszés

A kitolási szakaszhoz érve gyakran alkalmaznak gátmetszést, főleg az első szülés alkalmával, mivel általában túl szűk a szülőcsatorna kijárata ahhoz, hogy a baba feje kiférjen anélkül, hogy a szövetek maguktól repednének szét. Természetesen a gátmetszést is vissza lehet utasítani, de sokkal fájdalmasabb és veszélyesebb, ha a szövetek maguktól repednek, és ebben az esetben a gyógyulás is sokkal hosszadalmasabb. Második, harmadik szülésnél általában van mód a gátvédelemre is, vagyis arra, hogy a szülésznő a kezével tágítsa a megfelelő részt.

Amikor a baba kibújt, megvárják, hogy a méhlepény is megszülessen, majd ellátják a babát (köldökcsattal, illetve szemcseppel egy gyakori baktérium, a Chlamidia ellen) és a mamát (ha volt gátmetszés, varratokkal). A fájdalomcsillapítás erre a részre is érzéstelenítést biztosít. Ezek után egy órán át megfigyelik az édesanyát a szülőszobán, hogy nincs-e szülés utáni vérzése, ez ugyanis szintén nagyon veszélyes, akár az anya életébe kerülhet.

Az egészséges magzat is elakadhat - az oxigénhiány következményei

Az otthonszülésnek ezúttal a szülő nőre és a gyermekre való veszélyeit ismertetném, hiszen a kórházban én - sajnos - többnyire a nem komplikáció-mentesen lezajlott otthonszülések következményeivel találkozom. Szeretném leszögezni, hogy magát az otthonszülést nem tartom rossz dolognak. Ahogy arról már volt is szó, léteznek olyan fejlett országok, ahol ezt biztonságosan meg lehet tenni, mert adottak a feltételek hozzá. Azonban nem árt tudni, hogy egy komplikációmentesnek induló szülésnél is bármikor bekövetkezhet olyan esemény, hogy azonnali életmentő beavatkozásra lesz szükség. Néhány dolgot a terhesgondozással sem lehet kiszűrni, illetve kizárni. Például egy egészséges magzat is elakadhat a szülőcsatornában, vagy szülés után felléphet egy atóniás vérzés, ami nagyon gyorsan az anya halálát okozhatja. De a leggyakoribb eset, ami egyben a legszomorúbb is, hogy megszületik egy teljesen egészséges kisbaba, és a születés után nem sír fel rögtön, vagyis nem vesz levegőt. Ilyenkor egy kórházban azonnal ellátják, maszkkal-ballonnal lélegeztetik egy kis ideig. A legtöbb esetben ez egy-két perc alatt megoldja a problémát, és utána az újszülött magától veszi a levegőt. Ha a levegőt nem biztosítják a megszületett gyermeknek azonnal, minden egyes perccel nő a visszafordíthatatlan agykárosodás és halál esélye.

Az pedig számomra végképp felfoghatatlan, hogy hazánkban egyes helyeken miért nem alkalmazzák ezt az egyszerű, könnyen alkalmazható eszközt legalább addig, amíg a mentő kiér, ezzel megmentve meg az újszülött életét, és elkerülve a súlyos agykárosodást a babánál. A két legutolsó eset, amikor otthon született gyermek került az osztályra, ahol dolgozom, zavartalan terhességnek indult. Mindkét gyermeket oxigénhiányos állapot miatti súlyos agykárosodással kezeltük.

KOMMENTEK

  • 2010.10.18 21:27:33oliv08

    kedves "orvir" nagyon jó cikk az utolsó bekezdésig, hasznos annak, aki még csak most ismerkedik a témával. De hogy jött a végére oda az otthonszülés? miért nem sír fel a teljesen egészséges kisbaba? a vége eléggé negatív, szerencse, hogy nem akarok több gyereket, most beijedtem volna.

  • 2010.10.18 21:32:02mystic83

    Hmm...csak két pontban vitatkoznék én idén szültem és hagytak vajúdni ha az otthon eltöltött 4 órát nem számolom akkor 11 és fél órát a kórházban..nagyon nem érdekelt senkit, hogy már magamon kívül vagyok a fáradtságtól és ki tudom-e nyomni a gyereket vagy sem.. A gátmetszés helyének összevarrására adott injekció meg akár ne is lett volna , az összes kampózást éreztem és annyira fájt hogy még pont ez hiányzott a szülés után.Ha lenne időgépem én edával szülnék csak és kizárólag.

  • 2010.10.18 21:50:36R2D2 & C3PO

    Kicsit fura az edás szülést természetesnek nevezni... Nem hüvelyit akartál írni?

  • 2010.10.18 23:58:09hinta-palinta

    1.ha 10-15 perces fájásokkal megy a kórházba, az már a vajúdás, nem akkot kezd majd vajúdni,, nem pedig: "Ezután a leendő anyuka a szülőszobára kerül, ahol vajúdni kezd"
    2, A ctg készülék nem egy kis korong.Van ott egy nagy készülék is. Korong meg kettő van, a nevében is benne van cardio-toko- a másik korong a méh fundusára helyezve az összehúzódásokat érzékeli.

    3.a meconium ürítés nem valamilyen okbóli stersszálapot miatt van, hanem magzati stersszállapot miatt, mami tul.kép oxygenhiányos állapot.
    ASK vizsgálatot nem csinálnak, ha az anyu elfolyt magzatvízzel jelentkezik( a bevezetőben írtad)

    4. a hosszú vajúdást nem azért nem ajánlják mert fárasztó és nem lesz az anyukáak ereje gyereket szülni, hanem mert a beilleszkedés nem történik meg.
    5.hüvelyi szülésnél és császármetszésnél is több módja van az érzéstelenítésnek, bár kétségteleül az említettek a leggyakoribbak.

    6."Amikor a baba kibújt, megvárják, hogy a méhlepény is megszülessen, majd ellátják a babát (köldökcsattal, illetve szemcseppel "

    ködökcsatot akkor kap, miután elvágták a köldökzsinórt.Tehát még a méhlepény megsületése előtt.
    Az újszülöttellátás nem azt jelenti, hogy ellátjuk VALAMIVEL.
    Az újszülöttellátásról:

    [link]

    folytatom...

  • 2010.10.19 00:03:19hinta-palinta

    Nem levegőt kell biztosítani hanem oxygent, sav-bázis egyensúlyt rendezni, vércukorszintet rendezni.

    Apgar osztályozás kimaradt, ide illett volna pedig.

    Ez nagyon slendrián összefoglaló volt.Nekem:)

    Bocs a sok elütésért.

  • 2010.10.19 07:55:32Veg_

    Nem lehetne ilyen posztot hozzáértő orvos végzettségü személlyel iratni? Aki legalább elvben vizsgázott már belőle?

  • 2010.10.19 09:31:58libelula montana

    Miért kell elvágni a köldökzsinórt azonnal?
    Orvosilag megalapozott választ szeretnék. Tudom, hogy a nagykönyv ezt írja, DE...
    Ha végignézne a posztíró néhány háborítatlan szülést, akkor megfigyelhetné, hogy a babák alapvetően úgy is tudnak levegőt venni, hogy nem sírnak.
    Miért kell megfosztani a babát a köldökzsinóron keresztül érkező oxigéndús vértől, még mielőtt leválik a placenta? Miért nem lehet megvárni, amíg a baba magától nem dönt úgy, hogy levegőt vesz?
    persze, csak háborítatlan szülés esetén,

  • 2010.10.19 09:35:30libelula montana

    A posztírót szeretném megkérdezni, hogy az általa említett oxigénhiányos gyermekek mellett kezelnek-e olyan gyermekeket is hasonló károsodással, akik kórházban születtek?

  • 2010.10.19 09:40:48Veg_

    010.10.19 09:31:58libelula montana
    Nem! A tankönyvek nem irják, hogy azonnal. Konkrétan, mikor megszünik lüktetni, ami 3-4 perc, addig pedig mindent megtesznek, ami fontos az ujszülött minél jobb ellátása érdekében (pl. leszivják az orrát, ami gerébék szerint beavatkozás, de jé, nem fulladnak meg, mint nála, megállapitják az appgart, meg még egy halom minden)
    És azért nem lehet megvárni, amig a gyerek magától levegőt vesz, mert lehet, hogy nem tud. Ez esetben sose vesz levegőt, és viheted a temetőbe.

  • 2010.10.19 09:52:28oliv08

    Sztem nálunk nem lehet visszautasítani a borotválást és beöntést.Vajúdni a folyosón lehet. Mikor mi bementünk, elfolyt a magzatvíz, jöttek a fájások, az ügyeletes meg mondta, hogy első szülés? Akkor az 24 óráig tart. Na, ki is nyúvadtam volna.

  • 2010.10.19 09:54:09R2D2 & C3PO

    Veg
    Ezzel egyébként az a legnagyobb probléma, hogy akkor is leszívják a váladékot, ha az nincs...

    Tehát, ha várnak pár percet és beindul a spontán légzés, akkor ez a művelet fölösleges. Ha nem, akkor tényleg le kell szívni. Ezt jelenti a háborítatlanság. (Tehát nem egyáltalán nem avatkozik be, hanem akkor avatkozik be, ha arra szükség van.)

  • 2010.10.19 10:01:26libelula montana

    Veg_
    Láttál már olyat, hogy megvárják, azt hogy ne lüktessen?
    Nagyon végletesen fogalmazol dr. Geréb Ágnessel kapcsolatosan.
    Amíg lüktet a köldökzsinór artéria, addig oxigéndús vért kap a baba, ugye ezt te is így látod? Tehát megszületés után 3-4 percig miért is venne levegőt? Hogy te megnyugodj?
    Azért szoktak a kórházban azonnal lélegeztetni, hogy jó appgart írhassanak be, jó legyen a statisztika. Én józan paraszti ésszel csak azt lélegeztetném, akinek szüksége van rá, mondjuk lila. Te lélegeztetnél egy rózsaszín, maximális appgar értéket elért gyereket?

  • 2010.10.19 10:09:30samudenis

    Mai napig emlékszem a megkönnyebbülésre, amikor megkaptam az eda-t!! jaj, de jól jött.

  • 2010.10.19 10:18:29hinta-palinta

    "2010.10.19 09:31:58libelula montana
    Miért kell elvágni a köldökzsinórt azonnal?
    Orvosilag megalapozott választ szeretnék. Tudom, hogy a nagykönyv ezt írja, DE...
    Ha végignézne a posztíró néhány háborítatlan szülést, akkor megfigyelhetné, hogy a babák alapvetően úgy is tudnak levegőt venni, hogy nem sírnak.
    Miért kell megfosztani a babát a köldökzsinóron keresztül érkező oxigéndús vértől, még mielőtt leválik a placenta? Miért nem lehet megvárni, amíg a baba magától nem dönt úgy, hogy levegőt vesz?
    persze, csak háborítatlan szülés esetén,"

    Na, sztem te tényleg nem vagy orvos.Senki nem írta, hogy a kzs-t lüktetése előtt vágnák el.A placenta megszületése nem a kzs lüktetésének megszűnése.
    A kzs küktetése pár percig tart maximum, a plac megszületése pedig ezután történik.De vanak akik siogha nem vágatják el a kzs-t, tudom, hordják kosárba a gyerek után hetekig is, míg lerohad.

    [link]!ACFDC00FFC065895!5352.entry


    Az Apgar egy pé. Ha csak elütés, akkor bocs, de sztem tudatosan 2 pével írtad.Mert ismétled.Nem vagy orvos, vagy nem tom, ez szomorú lenne, ha az orvosi egyetemi oktatás színvonala már itt tart.

    NEM VAGY ORVOS.Vagy nagyon gyengécske, uramisten, jó, hogy nem praktizálsz.

  • 2010.10.19 10:19:15Veg_

    2010.10.19 10:01:26libelula montana
    Sehogyse látom, ugyanis nem szültem, nem fogok szülni, és nem vagyok szülészorvos. Viszont te azt irtad, hogy a könyvben az van, hogy azonnal. Mivel nem ez van, kijavitottalak. Éppen elég gáz a poszt, nem kell még fokozni. Ugyanis a hivatalos eljárást leirta egy orvos. Abban az volt, hogy mikor már nem lüktet, ami 3-4 perc.
    Egyébént szeméylesen akár azonnalnak is érezhetsz 3 percet, az nem sok idő.
    Még sose hallottam olyanról, hgoy boldogan lélegző, rózsás bőrü ujszülöttet, tökéletes appgarral lélegeztettek volna (eleve nem irtam lélegeztetésről). Ha tudsz ilyenről, ird meg, hol és mikor láttál ilyet, mert szeretnék megdöbbenni. Tudod: mikor 1900ban kiss juliska szült a taksaharkányi kiskorház szülészetén... Ilyen stilusban irj meg egy esetet, amikor jól lélegző, rózsás bőrü ujszülöttet lélegeztettek.
    Gerébről azt irom, amit gondolok, és nem csak én. Ha az első itélet után zsebbre vágja a mancsait, eldugja a fanatizmusát, és kulturált verbálkommunikációban harcol tovább, miközben az otthon szüléseknél nem letiltott bábák segédkeznek, az is lehet, hogy már régen van törvény. Neki hála, mindig el tudták a törvényt mismásolni, miszerint: nem lehet engedni, látják, hogy akkor ikreket születnek otthon, tulhordottat, 5kilóst, stb, és itt a gond, ott a gond, ergo nem szabad engedni.
    Ha olyat vállalnának nem fanatizált emberek, amit más országban vállalnak, akkor nincs mibe belekötni, akkor lehet harcolni a tervezett otthonszülésért.
    Szóval igen, én utálom azt a banyát, mert amig ő nem hagyja abba a sarlatánkodást (pl. mostani eset, nagy sulyu, tulhordott baba, vérzékeny anya, eskü, dilis a nő), rohadt nehéz helyzetben van, aki szeretne törvényt a tervezett otthonszülés kapcsán.
    És én inkább az ő pártjukon vagyok.

  • 2010.10.19 10:20:01hinta-palinta

    Látod, én is sok elütéssel kommentelek, de látszik, hogy ez hülye kalimpálás, az 'appgar' ismételgetése nem elütés.

  • 2010.10.19 10:23:30hinta-palinta

    A helyes link:
    [link]!ACFDC00FFC065895!5352.entry

  • 2010.10.19 10:24:45hinta-palinta

    Na, nem jó megint, írd be a googleba, hogy lótusz szülés.Első találat.

  • 2010.10.19 10:34:08Avaran

    A meconiumos magzatvíz zöldes színű nem barnás.

  • 2010.10.19 10:40:33hinta-palinta

    Avaran, hát lehet olyan zöld, ami barna felé hajlik.Mint a Mikulitz- paszta.Sötétzöld az alapvetően, de ha egy kicsit szétkenünk belőle, barnás inkább.Mármint a paszta.

  • 2010.10.19 10:41:38libelula montana

    Hinta-palinta
    Téged minősít a stílusod.
    Tényleg nem emlékszem már 1 p vagy 2 p az apgar, és őszintén szólva Veg- hozzászólásából vettem ki 2p-vel, de annyira lényeges ez?
    A kérdésem lényege: addig amíg jön oxigén a köldökzsinór véren keresztül - 3-4 perc - miért kell lélegeztetni a poszt írója szerint egy rózsaszín babát? Mert ebből az derült ki számomra: nem sír fel azonnal, akkor lélegeztetés.
    "De a leggyakoribb eset, ami egyben a legszomorúbb is, hogy megszületik egy teljesen egészséges kisbaba, és a születés után nem sír fel rögtön, vagyis nem vesz levegőt. Ilyenkor egy kórházban azonnal ellátják, maszkkal-ballonnal lélegeztetik egy kis ideig. A legtöbb esetben ez egy-két perc alatt megoldja a problémát, és utána az újszülött magától veszi a levegőt. Ha a levegőt nem biztosítják a megszületett gyermeknek azonnal, minden egyes perccel nő a visszafordíthatatlan agykárosodás és halál esélye."

  • 2010.10.19 10:44:25libelula montana

    Az én itthonszületett gyermekem csak kb 8 órával a születése után sírt fel, mert a gyerekorvos belemászott a szájába, de levegőt azt vett!!!!
    Meg szopott, meg nézett, szóval élt, él most is, nem agykárosodott, tökéletesen ép, átlagos gyerek!!!!!
    Szóval miért is kell születés után azonnal felsírni?

  • 2010.10.19 10:55:12vonBismarck

    "Sztem nálunk nem lehet visszautasítani a borotválást és beöntést"

    Szegyelheted magad ha borotvalatlanul jeelnsz meg egy korhazban.
    Most komolyan.
    Nem valo oda prém,ahogy tusarku meg szemfestek sem.

  • 2010.10.19 11:14:50Avaran

    A paszta az igen, de a meconium magzatvízbe kerülve zöld. Sárgászöld->haragoszöld->zöldborsópüré színű.

  • 2010.10.19 11:15:44hajsza

    A gátvarráshoz adott érzéstelenítő tényleg semmit sem ér- én is éreztem minden öltést és úgy tűnt az a fél óra, mintha sosem akarna véget érni. Azóta is azt mondom, jobban fájt az, mint maga a vajúdás, szülés. Szerencsére én első babával 3órát vajúdtam, minden rendben ment. Hihetetlen számomra a mai napig, hogy semmi kellemetlen élményem nem maradt a gátvarrást leszámítva.

  • 2010.10.19 11:20:07Veg_

    2010.10.19 10:55:12vonBismarck
    Hát borotváld magad akkora hassal és szülési fájdalmakkal. Addig ne dumálj. A tüsarkuval ellentétben az valakire ránő... Tüsarkut felhuzod.

  • 2010.10.19 11:23:07samudenis

    vissza lehet... amúgy a borotválást meg lehet oldani a fájdalmak megkezdődése előtt, nem magadnak, hanem párodat is meg lehet kérni. naaaaaaaaaaaa!!

  • 2010.10.19 11:26:54vonBismarck

    Akkor labon se vagjunk kormot,mert kenyelmetlen a nagy hastol???
    Szep megsargul karmak.
    Ez kell.

  • 2010.10.19 11:34:09hinta-palinta

    "Normális körülmények között víztiszta, kóros körülmények között tört fényű, sárga, zöld, barna vagy súlyosabb esetekben borsólé színű lehet. "

    A meconiumos magzatvíz színváltozatairól én ezt tudom.

    Attól még nem biztos, hogy nem neked van igazad;)

  • 2010.10.19 11:59:40Avaran

    Hát, barna színűnek, árnyalatúnak a meconiumos magzatvízet még nem neveztem volna. De attól még mások előfordulhat,hogy igen.:)

  • 2010.10.19 12:10:58oliv08

    vonBismarck: nem mondtam, hogy bundásan jelentem meg. Vagy csak a prémesek szégyelljék magukat? Valóban célszerű hetente leszedetni a párunkkal, ha már itt az idő, nehogy készületlenül érjen. A cikkre írtam, hogy nem lehet visszautasítani. Kben meg ki a franc akarja, hogy a kórházban borotválják ki tudja milyen eszközzel, és előtte kit borotváltak azzal? azért oldja meg mindenki előtte, ahogy tudja/akarja. (Esetleg tükörrel, ha máshogy nem megy.) Na jó, ebből máris többet kihoztunk, mint amennyit kell :)

  • 2010.10.19 12:16:49kekcsillag

    Azért a lábköröm levágását meg az altesti borotválást én nem venném egy kalap alá. Mondjuk nekem a párom leborotválta időben - mármint a kiírt nap előtt -, de a baba 4 napot még maradt, és az a fránya szőr meg kinőtt. Aztán 2 perces fájásokkal indult meg a szülés (derült égből), amikor is inkább a kórházba siettünk és nem kezdtünk borotválkozni. De az előkészítőben elég rutinosak a dolgozók: egy-két lehúzás és meg vagy borotválva. Nem értem, miért kéne azt visszautasítani?
    Én egyetemi kórházban szültem mindkét gyerekemet. Az elsőnél volt váladék, amit ki kellett szívni, a második rögtön felsírt. Mindkettőnél addig hagyták a köldökzsinórt, amíg lüktetett.
    De mindkettő túlhordott volt, nagysúlyú (de még az utolsó UH alkalmával is átlagosak voltak, tehát a végén híztak meg :)). Az elsőnél nem vált le a lepény, a másodiknál csak részben. Ha nem kórházban szülök, már valószínűleg nem élnék, bár ezt nyilván nem állíthatom biztosra.
    Nekem az otthonszülés pont azt a háborítatlanságot és nyugalmat nem adná meg, ami miatt esküsznek rá. Ugyanis én végig azon paráznék, mi van, ha valami rosszul sül el, és nem nem ér ki időben a mentő.
    Pedig amúgy nem vagyok veszélyeztetettnek minősíthető: 0 káros szenvedély (levegővételen kívül), nem vagyok túlsúlyos, 25-30 között vagyok, nincs a kórtörténetemben semmi extra, de még így is sikerült két viszonylag panaszmentes terhesség után mindkét alkalommal orvosi beavatkozást igénylő szülésen átesnem. Ha lesz harmadik, azt is kórházban fogom szülni, az biztos.

  • 2010.10.19 12:21:48vonBismarck

    Sztem egy negyna[pos szor maradhat az nem baj.
    Az semmi.

  • 2010.10.19 12:33:44kekcsillag

    Oké, nyilván a többség nem 9 hónapos borotválatlansággal megy a kórházba. Amúgy a higiéniáról annyit, hogy ha jól emlékszem (elég kába voltam a fájásoktól, szóval lehet, hogy nem), a hölgy,a ki megborotvált, akkor bontotta ki a csomagolásból az eldobható borotvát, tehát nem kellett azon aggódni, hogy kit borotváltak vele előtte. De mint már említettem, ez egyetemi kórház, amiknél állítólag jobb a felszereltség meg a színvonal, mint egy kiskórháznál (ezt sem tudom, nincs összehasonlítási alapom).

  • 2010.10.19 12:36:36vonBismarck

    Dehogynem.Foleg az osanyak.Nezd meg csak a fejuket,aztan kovetkeztess.

  • 2010.10.19 12:40:51oliv08

    Sztem már csak az idősek nem borotválkoznak lenn.

  • 2010.10.19 12:49:03vonBismarck

    Ketlem.
    Aki smink nelkul,jo zsiros hatkozepig ero hajjal jarkal saruban es tarisznyaval,az tobb mint valoszinu nem borotvalja.

  • 2010.10.19 12:55:54oliv08

    Miért, a smink az kötelező, ha kilépsz az utcára? Ahá, ez egy sztereotípia, hogy vannak "ilyenek". Szerencsére még eggyel sem találkoztam, engem az üdvözült mosolyú anyák idegesítenek.

  • 2010.10.19 13:48:45kriszi

    oliv, meg azok sem, akiknek olyan szőrtüsző-gyulladásuk lesz, hogy a fal adja a másikat. Meg azok, akiknek alapból csak egy kis kefe van ott. Meg akiknek a pasijuk szereti a prémet, nekik meg mindegy. Soroljam még? :)

  • 2010.10.19 18:23:16Rabyn

    Hú bakker akkor én idős vagyok, mert nem borotválom (sőőt télen a lábamat sem:DD)).

    Egyébként lehet, hogy én tudom rosszul, de mintha dédanyáink idejében is az lett volna (akkor is ha otthon szültek), hogyha nem sírt fel a baba rögtön, akkor kapott egy "pofont". Sőt az állatvilágban is az van, hogyha nem nyöszörögnek rögtön a kölykök, akkor az anyuk pofozza őket. ([link] ezt érdemes megnézni, bár a gyengébb idegzetűeknek nem ajánlom.)

  • 2010.10.19 18:43:53oliv08

    Azért némi fazont csak csináltok, hogy ne lógjon ki a fürdőruhából? Kben meg semmi közöm, nem is gondoltam volna, hogy ebből ennyit ki lehet hozni. Még szerencse, hogy nem nézzük egymásét :) Télen én is ritkábban borotválom a lábamat, mert hosszúnadrágban nem zavar a látvány.

  • 2010.10.19 19:00:36vonBismarck

    A lyuk korul sem???

  • 2010.10.19 19:05:16Anameridián

    Juhu!! Szőrtéma! Ti tényleg nem szeditek le???? És mit szól a pasitok??? vagy ő is ilyen NDK-s??? Vagy 60 fölött vagytok, akkor bocsesz....

  • 2010.10.19 20:47:00Rabyn

    Oliv08: nyáron az más, bár most gondolkodom, egy olyan fürdőruha vételén ami rövidnacis.

    Egyébként ti sem szívesen borotválnátok, ha minden egyes alkalommal begyulladnának a szőrtüszők, nagy élmény mondhatom:)

  • 2010.10.19 20:57:24vonBismarck

    De A LYUK KORUL SEM????

  • 2010.10.19 21:35:22Mariana

    Bismarck, Nem. Ott pláne nem. Csak a bikinivonalnál. Én ki is akadnék, ha nem engednék meg visszautasítani a beöntést és borotválást.
    Kellemetlen a széklet. Hát istenem. Természetes dolog az is.Fogadja el az egészségügy, hogy a kórházban szülőknél is csak akkor avatkozzanak be ha az szükséges,semmi rutin fogások, rutin beavatkozások. Szóval semmi borotoválás, semmi beöntés.

  • 2010.10.19 21:38:10vonBismarck

    Es a ferjetek ezt elviseli????
    Nem nez pornot?
    Nem tudja,hogy manapsag mar minden normi no leborotvalja?
    Legalabb a liknal,en ertem ha a csonton nem,az szep,de lyuknal???
    Te draga jo isten hat nem Yakutskban a permafroston eltek!!!!

  • 2010.10.19 22:04:54Rabyn

    Bismarck: El tudod képzelni, hogy van szexuális élet orális szex nélkül is?:D Mert van:D

  • 2010.10.19 22:16:20vonBismarck

    Igen.En sem szeretem ha nyalnak.
    De esztetikailag....azert csak megnezi...
    hat nekem rosszabbodna vagy ket dioptriat a szemem ha meglatnam mason vagy magamon.
    Mondom a csonton elmegy.

  • 2010.10.20 07:13:36oliv08

    Mariana: akkor jól válasszál kórházat. Szerintem odaszarni az orvos elé elég kellemetlen. Azon senki sem akadt fenn, hogy nálunk nincs vajúdó, ott a folyosó, mert a pasi nem mehet be a kórterembe (ami jó kben később), és lehet idegenek előtt szenvedni. Szülőszoba akkor kerül képbe, amikor már a finisben van a nő.
    vonBismarck:nem mindegy neked más szőre? Úgysem látod :)
    Rabyn:nekem is rövidnacis van, de most a hasam nem szalonképes, egyberészeset kell venni. Kényelmesebb is a nacis.

  • 2010.10.20 08:16:21mystic83

    oliv08:Ez a kórház az ország melyik részén van? Aki kitalálta azt szenvedtettném a folyosón egész nap.. vajúdásom utolsó pár órájában már örültem ha nem látok senkit és a párnámba fúrt fejjel ordtíthatok, nyöszöröghetek, könyöröghetek nem hogy üljek a folyosói székeken..azt hittem már nem tud meglepni az egészségügy..

  • 2010.10.20 08:41:12kriszi

    VonBismarck, a "minden normi nőn" minden pornóscsajt értesz, ugye? Mert nem, messze nem borotválja mindenki hatvan alatt sem. És tudod, vannak különféle ízlések. Ha a pasim a teljes csupaszságot részesítené előnyben, akkor a közelembe sem jött volna, az elején sem. Ugyanis én olyan brutál szőrös vagyok, hogy ha pasi lennék, burjánzana még a hátam is. És alapból olyan szemöldököm van, hogy Kiszel Tünde sírva könyörög a receptért :) És rémes módon nem szedem pl. alkarról a pihéket. És jár mindehhez olyan igazi finom fehér, átlátszó bőr, hogy ha ráfújsz, már bedurran. Szóval bikinivonalon és azon belül bármi van, sehogy sem lesz csupasz értelemben "esztétikus" (remélem, nem vagy vizuális típus, de képzeld el a lyuk körül a nagy, vörös, sárga közepű, gennyes pattanásra hajazó szőrtüszőket... guszta, mi?) És persze a nem borotválom nem azt jelenti, hogy tíz centis göndörségek nőnek, mint egy jobb szakállban. Csak vannak a kettő között is fokozatok.
    Ja igen, rövidgatyás fürdőruhát hordok. A csípőmön is jobban mutat, minden egyéb előnye mellett :)

  • 2010.10.20 08:51:04vonBismarck

    Alkar?En se.
    De a lyuk korul csak nem hagyom ugy.
    A bajuszodat is meghagyod mint Lourdes?
    Bajuszos Lourdes??

  • 2010.10.20 08:51:43vonBismarck

    De sztem a pasid egy teljesen csupasz szoke noere veri amikor nem latod.

  • 2010.10.20 08:56:05kriszi

    Biztos. Csak azt nem értem, akkor mijjafrászt keresett körülöttem már az elején? Akkor is voltam ilyen szőrös. Sőt akkor szőrösebb voltam, mint most. Bonyolult a férfilélek, hiába :)
    Bajuszom kivételesen nincs. Mit tudom én, mit csinálnék vele, ha lenne. És szőke vagyok :)

  • 2010.10.20 08:59:30vonBismarck

    Miert?
    Elhullt??

  • 2010.10.20 09:02:05oliv08

    mystic83: nyugati részen van, kisváros. Utolsó pár órában természetesen fel lehet menni, de akkor már eléggé odavan az ember. Én sem üldögéltem addig, mászkáltam a folyosón. Lehet a kórteremben is szenvedni, ami hatágyas. Engem óránként vizsgáltak, közben volt nst is. De volt csaj, aki már 2 napja benn volt, éjjel is hallottuk a nyögdécselést. Na, erre gondolva kivételesen örültem, hogy ismét császárom lett. Ami a lényeg, hogy nincs külön vajúdó.

  • 2010.10.20 09:04:38oliv08

    vonBismarck:van ismerősöm, aki rövidre nyírja a hónaljszőrét ollóval. Gondolom, mert ő sem bírja a borotvát. Azt nem kérdeztem meg, máshol mit csinál a szőrrel. Nem kell rögtön csupaszban meg bozontban gondolkodni.

  • 2010.10.20 09:06:47vonBismarck

    :DDDD
    En nemtom ti milyen nokkel,fajzatokkal talalkoztok,az en ismeroseim kozott,es nem nem cicabarbi pornosztarok,hanem jomunkasnok :DDD,mar az is kuriozum,ha nem teljesen kopasz a no,es egy baratom meselte,hogy durvan megkritizalta egy csaj,mert nem nyirja a szoret :DDD

  • 2010.10.20 09:11:23oliv08

    Kben a kórházi állapotok tényleg nem a legjobbak, de az ott dolgozók, a szülésznők, a csecsemősök és az orvosom is remek munkát végeznek, törődnek az emberrel, pl. mikor hozták a babát, nézték, hogyan szopik a gyerek, ha nem jól, akkor segítettek, fejésben szintén.

SZÓLJON HOZZÁ!

Kórházfigyelő

  • Budapesti kórházak
  • Vidéki kórházak

Kérdezz szakértőnktől

Dr. Gyarmati Andrea gyermekgyógyász válaszol.

Kérdezni szeretnék »

Shopline

OnGo beszámolók

Hirdetés

Hirdetés