Bölcsinapló: Zizi bölcsődés lesz

2010.09.01. 20:03 - olvir

Zizi másfél éves kislány. Édesanyjával és édesapjával, akiket mamának és papának hív, Budapest egyik külső kerületében él. Szeptember közepétől bölcsődés lesz. Zizi mamája tehát most bölcsődenaplót készít, amelyben rögzíti az előkészületeket, a beszoktatás fejleményeit, a felfokozott érzelmeket, a bölcsőde atmoszféráját, kialakuló és megváltozó emberi kapcsolatok dinamikáját. Az első fejezetben a bölcsőde kiválasztásának körülményeiről, illetve az első szülői értekezletről lesz szó.

Zizi a kerületi önkormányzat által fenntartott, körzetes intézmény gondozottja lesz. A felvételi eljárás előtt a szülei és a kislány nyílt napon vett részt, ahol megnézték az épületet, a szobákat, az udvart, megismerkedtek néhány gondozónővel, illetve a bölcsődei mindennapokkal. A szülők kedvező benyomását megerősítették a szomszédok elbeszélései, akik gyermekei szintén e bölcsőde tanoncai.

Mivel Zizi mamája és papája erősen kapaszkodik a közalkalmazotti állásába, ezért Zizit májusban beíratták a bölcsődébe (a mai napig tartó érzelmi vívódás közzétételétől eltekintünk, mert Zizi mamája telesírná a laptopot, illetve a megfelelő tudományos háttér híján e napló nem érinti a bölcsődébe menetel vs otthon maradás diskurzusát sem). A beiratkozáshoz szükség volt a kislány anyakönyvi kivonatára, a szülők lakcímkártyájára, illetve mindkét szülő munkáltatójának igazolására (mama esetében arra, hogy mikorra várható a munkába állás). A beiratkozás időszaka ugyan egyhetes volt, de a férőhelyek gyorsan betelnek, ezért Zizi mamája az első napon fél órával a nyitás előtt megérkezett. Nem hiába: ő kapta az 1-es számú sorszámot (azért azt elárulhatjuk, hogy nem magától találta ki ezt a stratégiát, a szomszédasszony okosította ki). Június végén érkezett a hír, hogy Zizit felvették. Borítékra, apró ajándékokra, önkormányzati kapcsolatra nem volt szükség.

Az első szülői értekezletre augusztus végén került sort. A bölcsőde vezetője általános tudnivalókat összefoglaló egységcsomagot nyújtott át a szülőknek, amiért Zizi feledékeny és állandó kapkodásban élő mamája igen hálás volt. A szülői értekezlet gerincét a kiscsoportban, az egyes gyerekekhez tartozó gondozónőkkel történő megbeszélés adta. Zizi a legkisebbeket tartalmazó Fáni csoport tagja lett (a gyereket igyekeztek korosztályos alapon szétosztani). A Fáni csoportban két gondozónő és egy segítő (hívjuk dadusnak) terelget tizenkét kisgyereket, akik 9 és 12 hónapos kor között vannak. Megbeszéltük a házirendet, amiben olyan evidenciák vannak; mint „beteg gyereket ne hozz a csoportba” vagy pedig olyan információk, hogy például meddig van nyitva a bölcsőde. A bölcsödének nemcsak saját gyerekorvosa van, hanem rendszeresen meglátogatja a gyereket egy gyógytornász, illetve gyerekpszichológus is (hogy ezek a vizsgálatok mit jelentenek, Zizi mamája előtt még nem világosak).

A bölcsőde, hacsak nem történik valami fatális, mindössze nyáron zár be négy egymást követő hétre. Nincs őszi, tavaszi, téli szünet, és nincs úgy nevezetett nevelésmentes nap sem. Az étkezés térítéses; napi 365 Ft.

Zizi jele a szilva lesz, és szeptember közepén kezdi a beszoktatást. Előtte ki kell váltani az egészségügyi bölcsődei törzslapját (körzeti védőnőnél), el kell mennie fogászatra, ahol megszámolják a fogait (arra Zizi mamája külön befizet, hogy miként fog egy idegen fehér köpenyes belenézni a lánya szájába), 48 órával a beszoktatás előtt a körzeti orvosnak egészségesnek kell nyilvánítania Zizit, amiről igazolást ad. A mama munkáltatójától is kérnek egy igazolást a foglalkoztatás tényéről (a gyedet szigorúan vissza kell mondani a beszoktatás első napjától). Szükséges még 1 db üzenő füzet, amelynek első oldalára a szülők elérhetősége és azok neve és személyi igazolványszáma kerül, akik elvihetik Zizit a bölcsődéből. Zizi mamájának össze kell még állítania egy tisztasági csomagot, amelybe szalvéta, zsebkendő, pelenka, törlőkendő és popsikrém kerül. A beszoktatás első napján fel kell mutatni a gyerek TAJ kártyáját is. A feladatok közül Zizi mamájának személyes kedvence az a néhány oldalas fogalmazás, amit a gondozónők kérnek a kislányról. A beszoktatás előtti napokban a gondozónők családlátogatásra érkeznek majd.

Ami még tetszett Zizi mamájának:

-        tágas, de mégis otthonos szobák,

-        fedett és nyitott (de árnyas) udvarrészek,

-        jó állapotú udvari és szobai játékok,

-        szívélyesnek és türelmesnek tűnő gondozónők,

-        egészségesnek és finomnak látszó ételek,

-        egyéni diétára fogékonyság (Zizi nem iszik tejet),

-        televízió hiánya.

Ami nem tetszett Zizi mamájának:

-        szigorúan szeptemberben kezdődő beszoktatási rend (ez fenntartói előírás), ezt enyhíti a gondozónők rugalmassága, amely alapján akár több hétre is elhúzható a beszoktatás, így biztosítva a fokozatosságot.

-        a leves (Zizi nagy kedvence) mint olyan teljesen hiányzik a menüből (igaz, érthető praktikus okokból).

-        Zizi mamája soknak tartja a csoportlétszámot is.

Zizi szülei most nekiállnak beszerezni a sok-sok mindent, amire szükség lesz, illetve megpróbálják magukat trenírozni az elkövetkező hetek érzelmi hullámzásaira, esetleges betegségekre. A továbbiakkal hamarosan jövünk!

Zizi mamája

Kommentek

  • 2010.09.02 08:35:29manó99

    Nálam a nagy 2,5 évesen nyáron hipp-hopp leszokott a pelusról.Egyszerűen ledobta magáról és irány a Wc.A bilire ráültetni sem bírtam. Persze alváshoz még kellett,de minden görcsölés nélkül megoldódott,remélem a kicsinél is így lesz.

  • 2010.09.02 08:40:49cat a

    RR az én fiam 2éves koráig ha meglátta a bilit üvöltött, wc-nél ugyanez volt a helyzet ha ráültettem. 1x véletlen én is elkaptam a pisit a bilivel, az eredmény: üvöltve kapta ki a kezemből és laza csuklómozdulattal szétterítette a szőnyegen. 2évesen aztán nyáron hagytam meztelen rohangálni és az udvaron intézte a dolgát, én meg mentem utána kislapáttal söprűvel, őszre kapott másik bilit és gyönyörűen rászokott

  • 2010.09.02 08:45:56Jávorka

    Jaj de jókor jött a téma. A fiam október elején kezdi a bölcsödét.

    Rosa,

    Én pont úgy próbáltam, ahogy leírtad. Udvaron pelenka le, megbeszéltük, hogy a fűbe legugolva pisil. Elméletben szépen működött, ha kérdeztem hova fogsz pisilni bemutatta. Ezután rendszeresen akkor pisilte össze a lakást, amikor beszaladt valamelyik játékért.
    Kétéves a gyerek, eltelt a nyár és sajna marad a pelenka. :(

  • 2010.09.02 08:52:13Rosa Rugosa

    Jávorka, a szomszéd kissrác egyidős a fiaimmal, amikor kicsik voltak, közösen slagolgatták a bokrokat. Jaj de jó, mondta anyuka, így legalább leszokik ő is a pelenkáról.
    Csak nála ez valahogy rögzült és -20 fokban is ki kellett vinni az udvarra pisilni.:)))

  • 2010.09.02 08:56:14Jávorka

    Ha akkora hó lesz idén, mint tavaly volt, akkor a fűbe pisilés igencsak almás. :))

  • 2010.09.02 08:56:16korallka

    Nagyon örülök egy bölcsis posztnak, bár a lányom már veterán,második évét kezdi:)
    Viszont sajnos a nyáron nem szokott le a pelusról.Korrektül tudja,mi hová való és mindig megígéri,hogy este szól ha pisilni/kakilni kell.Eddig még sajnos semmi:(

  • 2010.09.02 09:02:42verity777

    Én jövő szeptembertől akarom a lányom bölcsibe adni, és visszamenni dolgozni. Kérdés, hogy felveszik-e, mert a hátrányos helyzetűeket mindenütt preferálják, mi meg nem vagyunk azok. Talán az hat rájuk, hogy köztisztviselő (elnézést, most már kormánytisztviselő) vagyok. Persze a környékbeli nagycsaládosoknak, akik sosem dolgoztak és gyesből élnek, biztos nagyobb szükségük van a bölcsire. Hiába na, Józsefváros, kellett nekem ide költözni...

  • 2010.09.02 09:08:28kriszi

    Rosa, hát pontosan ez az. Az embernek vannak tapasztalatai, és azok alapján általánosít. Néha helytállóan, néha nem. Az én tapasztalataim alapján azt mondhatnám, hogy nincs olyan gyerek, aki hároméves kora előtt törés nélkül szobatiszta lesz. A lányomról hároméves kora utáni nyáron úgy robbantottam le a pelust, és bizony ráment az egész nyár, mire nagyjából szobatiszta lett. Éjszakára akkor sem, csak egy évvel később. Bizony a nagy bumszli négyéves vetette csak le az éjjeli pelenkát. Egyéves kora, sőt kétéves kora után sem volt halvány gőze sem, mit akarok tőle egyáltalán. Pedig aztán ment mindenféle praktika. Nem értette.
    A fiam bölcsődés volt, de ez sem rengette meg, háromévesen a bölcsiszünetben vakartam le róla én a pelust, nem ihlették meg a biliző-vécéző bölcsistársak. Arra is ráment vagy két hónap. Alváskor még tavaly is volt probléma, az óvodában is.
    ...és azt, hogy egy gyerek fogja magát, és apró totyogóként ledobja a pelust, a saját élményeim alapján képtelen városi legendának tarthatnám.
    Nálam okosabbak szerint a széklet és a vizelet visszatartásának és akaratlagos ürítésének képessége pusztán az érintett agyi terület érettségének a kérdése. Főleg az éjszakai. Nem lehet siettetni. Állítólag...
    Hehe, Gyermekévek-cikk :)
    (Egyébként olvasni persze ebben a témában is kígyót-békát...)

  • 2010.09.02 09:09:07Farkasokkal táncoló

    2010.09.02 08:31:38Rosa Rugosa

    Unokám se hordott pelenkát amúgy, ha kakilni kellett akkor szólt, és fel kellett adni rá a pelust. Már régen ovodába járt, és még mindig ez volt. Aztán a lányom azt mondta neki, hogy jól nézd meg ezt a csomag pelenkát, mert ha ez elfogy nincsen több, nincsen pénzem rá. Volt egy hét rettenet, amikor visszatartotta, meg tekergett, és csak a legvégén volt hajlandó ráülni a wc-re nagy hisztik közepette, de sikerült.

    A röhej az, hogy érdekes módon a wc után pucsított, hogy töröljük ki a fenekét - és a szülőtársak szerint ezt csak az ovodában tanulhatta, szóval még az is elképzelhető, hogy ott kiment a vécére a többiekkel...

  • 2010.09.02 09:11:31kriszi

    [link]

  • 2010.09.02 09:12:27Farkasokkal táncoló

    2010.09.02 09:08:28kriszi

    Tényleg nem lehet siettetni, mert az agyban döl el először, viszont sok gyereknél ez kialakul 2 éves korra. Kisebbik lányom is egyszerűen ledobta magáról a pelenkát amikor ennyi idős volt, a nagyobbik viszont 4 éves koráig bepisilt alvás közben. És sok gyereket ismerek, akik az ovoda előtti májusban még masszívan pelenkások voltak, aztán érdekes módon az ovodakezdésre már szobatiszták lettek.

  • 2010.09.02 09:12:50KornéliaHanna

    írtam egy hosszút, elszállt, de Kriszi tökéletesen megfogalmazta a véleményem :)

  • 2010.09.02 09:13:43Rosa Rugosa

    Azért régen, amikor a jó kis textilpelust hordták a gyerekek, nem hiszem, hogy soknak lett volna kedve még 3 évesen abba eregetni.:)

    A legjobb az volt, amikor mondtam a lányomnak, már lassan kitörölhetné egyedül a fenekét. Erre azt mondta, -De anya, az olyan gusztustalan!

  • 2010.09.02 09:14:31KornéliaHanna

    azt írtam még, hogy a záróizmok tudatos kontrollálása kb 2-3 éves kor között alakul ki a gyerekek többségénél. A bilivel futok utána, az nem szobatisztaság

  • 2010.09.02 09:15:42Farkasokkal táncoló

    És még valami ami még befolyásolhatja SZERINTEM.
    Nevezetesen a mostani pelenkák "tiszta száraz érzést" nyujtó minősége. Ugyanis még a gyerekeim idejében textilpelenka volt, és az bizony nem nyujtotta ezt a komfortot, ha teli volt, nem volt kellemes érzés. Szóval akkor még a gyereknek is kellemesebb volt, ha nincsen rajta pelenka, valahogy jobban rögzült bennük az, hogy bilibe, wc-be pisilni jobb dolog.

  • 2010.09.02 09:20:30KornéliaHanna

    RR, na az én lányom meg olyan, hogy egyrészt mindent maga akar csinálni, másrészt egyszerűen elég hosszú a karja ahhoz, hogy elérje a fenekét. Ez pedig a 3 évesek többségére nem igaz. Nem érik el simán. Adottság. Mint ahogy az is, hogy mikor lesz érett a szobatisztaságra. Felnőtt korára mind egyformán képes lesz majd kitörölni a fenekét és egy se fog bepisilni éjjel.

  • 2010.09.02 09:20:48Rosa Rugosa

    KornéliaHanna
    A bölcsiben senki után nem futnak. Ha csak egy kicsit is labilis, tuti pelenkát kap.

  • 2010.09.02 09:21:00KornéliaHanna

    FT. meg napi több órát ültették a gyerekeket a bilin, míg nem termeltek... Ezt sztem inkább idomításnak hívják.

  • 2010.09.02 09:22:38Rosa Rugosa

    Végül is pohárból is megtanul inni mindenki 30 éves korára. Aztán többen visszaszoknak az üvegre...
    Na jó, mindenki csinálja ahogy akarja.

  • 2010.09.02 09:23:56KornéliaHanna

    igazából tök mindegy az egész, csak fogadjuk már el, hogy nem megnyomorított hülyegyerek, aki 3 évesen pelenkás, és nem géniusz aki egy évesen szobatiszta. Totálisan lényegtelen, hogy 3 éves korában ki tudja-e törölni a seggét avagy sem. Irreleváns

  • 2010.09.02 09:26:03Rosa Rugosa

    KornéliaHanna
    Azért elhiszem, hogy a te gyereked nem volt érett, vagy nem akart, de attól még lehet, hogy más meg igen.
    Ugyan már, hogy ülne egy gyerek több órát a bilin?

    nem kell mindenkit zsarnoknak nézni, akinek a gyereke 2 éves kora előtt szobatiszta lett.

  • 2010.09.02 09:37:10kriszi

    KornéliaHanna, jaja, a csecsemőkor meg a kisgyerekkor annyi irreleváns marhaságán tudunk ölre menni, aztán utólag csak pislogunk, hogy minek? :)

    Ft, igen, én is ezt mondom. Van, akinek ekkor megy, van, akinek akkor. És a peluskérdéssel is egyet tudok érteni. De aaaaannyival kényelmesebb volt nekem is, mint a textil lett volna főleg amikor ott volt egy újszülött meg egy kétéves. Csak néztem, miért mondják, hogy jaaaaaj, akkor kettőt pelenkázhatsz. Igen, és? Semmi gáz nem volt ezzel, sőt ez a része volt a legkönnyebb, állítom.

    Rosa, mindenki tud(na) olyat mondani, hogy ja igen, ez elképzelhetetlen, micsoda hülye inkompetens szaranya, akinek ez vagy az van. Én pl. ilyeneket tudnék, hogy akinek
    - másfél évesen nem beszél a gyereke komplett összetett mondatokban, az biztos túl ingerszegényen neveli
    - akinek nem szopik a gyereke két évig, az nyilván túl lusta meg önző ahhoz, hogy egy szimpla szopási sztrájkot / cumizavart kezeljen, vagy ahhoz, hogy elég gyakran mellre tegye;
    - akinek a gyereke három éves koráig megbetegszik, az hanyag lúzer, mert ilyenkor oooolyan könnyű őket egészségesen tartani;
    - akinek a gyereke cumizik, az túl lusta foglalkozni ezzel, mert igenis kiküszöbölhető;
    - aki cumisüvegből etet, az is lusta / béna, a gyereknek nem is kell ismernie a cumisüveget egyáltalán, mert először mellből szopik, aztán pohárból iszik meg kanalaz, meg eszik kézzel;
    satöbbi. Mert _én személy szerint_ nem találkoztam ezeken a területeken a problémákkal. Vagy ha igen, akkor nekem személy szerint fontos volt ezeket a magam módján kezelni (pl. a szoptatásnál).
    _De nem mondom._ Mert az én gyerekeim ilyenek, mások meg olyanok. Meg mert nem ugyanazokkal a helyzetekkel találkozunk, hanem minden egyes gyereknél mással. Te ezt aztán igazán sokkal jobban tudod nálam.

  • 2010.09.02 09:37:57korallka

    A lányomat képtelen lennék órákon(!) át egy helyben ültetni, legyen az bili vagy klotyó.Én szeretném,ha már nem kellene a pelus,még nem megy hát nem megy.Nem ütöm korbáccsal,hogy te büdös kölök miért nem a wc-ba pisilsz már.

  • 2010.09.02 09:38:38Farkasokkal táncoló

    2010.09.02 09:21:00KornéliaHanna

    Ezt honnan veszed? kb 30 évvel ezelőtti állapotokról beszélek, és nem 1800-ról. Senkit nem ismerek, aki így szoktatta volna bilire a gyerekét. Igenis a gyerekek egy része (különösen a lányok) hamarabb lesz szobatiszta, általában két éves korra. Más részük meg nem, ez ilyen egyszerű.

  • 2010.09.02 09:39:41kriszi

    "Ugyan már, hogy ülne egy gyerek több órát a bilin?"
    Például úgy, hogy az anyja ott eteti (!). A saját szememmel láttam ilyet. Felül be, alul ki :D

  • 2010.09.02 09:42:51kriszi

    Szerintem egyébként megint tyúkudvarozunk. Jöhetne már szöcske, hogy jól megaszondja a frankót, ő, a mindentudó pasas :D

    Szóval úgy látom, senki nem mondta egyik "oldalon" sem, hogy a másik lúzer vagy zsarnok, legfeljebb Rosa az elején egy kicsit direktebben fogalmazott. Azóta meg tulajdonítgatunk egymásnak fűt-fát. Világbéke, ma nincs kedvem durván huzakodni :)

  • 2010.09.02 09:50:07zolnaid

    A leves a dietetikai előírások miatt hiányzik a menüből, nem a praktikum miatt.
    A bölcsis korú gyerekeknek ugyanis nincs igazán szükségük arra hogy egy híg jóízű levesel tömjék tele a pocakjukat.
    Ellenben van 4* főzelékféle egy héten.
    Leves max heti egysezr lehet, utána meg tésztaféle. A mi bölcsinkben pl. kiválóan készítték a darakochot.

  • 2010.09.02 09:51:02Rosa Rugosa

    Igaz, igaz, itt verem magam, ahelyett, hogy dolgoznék, pedig szorít a határidő.:)

    Egyébként orrfújással hogy álltok? Mert nekem van egy tuti módszerem, hogy lehet megtanítani egy egészen kicsi gyereket orrot fújni. Már ha nem veszi senki menőzésnek...

  • 2010.09.02 09:55:42kriszi

    Rosa, ide azzal a tuti módszerrel. Az enyémek ugyan már bőven fújják, de mindig tanul újat az ember, majd szédítem vele a most-kisbabás haverokat :)

  • 2010.09.02 10:02:22Rosa Rugosa

    Hát én azt figyeltem meg, hogy minden gyereknek van egy olyan korszaka még egy éves kora előtt, amikor azzal szórakozik, hogy hangosan szuszog (meg kamuköhécsel, ilyenek).
    Na ez egy idő után elmúlik, de én amikor a gyerek ezt csinálta, akkor mindig vicceskedtem vele, mondogattam neki, hogy "szuszi, szuszi" és nevettünk, aztán ha mondtam, csinálta.
    Na ezt nem hagytam elmúlni, hanem legalább hetente egyszer kétszer emlékeztettem rá.
    Amikor meg náthás lett, akkor simán rájött ebből, hogy kb. hogy működik az orrfújás.

    Van egy barátnőm, akinek downos gyereke van, náluk is bejött, a kicsi másfél évesen büszkén fújta a rendelőben - a többi anyuka ámulatára.:)

  • 2010.09.02 10:07:28átlagos anya

    Sziasztok! Nálunk a fiam 1,5 éves korában kezdte a bölcsit. Semmi gond nem volt a beszoktatással, elválással, a gondozónénik nagyon értették a dolgukat és nagyon szerették a gyerekeket (ez sem egy utolsó szempont). A fiam elvolt a bölcsiben, mivel beszélni még nem tudott, nem mondta, hogy utálja vagy szereti, de kiegyensúlyozott jókedvű gyerek maradt továbbra is. A bölcsiben tanult meg szépen fogat mosni, kezet mosni és megtanult sok szabályt amit be is tartott. Biztos azért is ment ilyen simán, mert én sem aggodalmaskodtam túl a dolgot és gondolom ezt megérzik a gyerekek. Persze könnyes volt az én szemem is az első napokban, de mindig akkor sírtam mikor már kijöttem a csoportból:). A bölcsi után az ovikezdés is sima ügy volt. Szóval nekünk csak kellemes emlékeink maradtak a böliről, ami egy szimpla intézmény Csepelen.

  • 2010.09.02 10:08:45átlagos anya

    Orrfújásra reagálva, én egy óvónőtől hallottam, hogy úgy tanítja a gyerekeknek, csináljanak úgy, mintha egy gyertyát akarnának elfújni az orrukkal. Mármint a levegővel, ami az orrukból kijön.

  • 2010.09.02 10:10:43korallka

    kriszi:ne már!
    Rosa:kérném a módszert:)A lány kér zsepit,odateszi az orra elé majd a szájával

  • 2010.09.02 10:11:54korallka

    folytatás: brümmög kicsit hozzá...
    közben elolvastam és köszi, kipróbálom:)

  • 2010.09.02 10:16:53renege

    átlagos anya, az szuper, csak mi van, ha gyertyát sem tud elfújni? :D
    Az enyém pl 4 éves, és nem tud, mert állandóan az orrába fúj helyette (felfelé fúj).
    Nem tudom, ez valami nagy gondot jelent-e, vagy csak simán béna.

  • 2010.09.02 10:19:40kitike

    Köszi a bölcsis posztot, jövő ilyenkor mi is startolunk, addig tanulok :) én is meg szeretném tartani az állásomat és a gyerekecske imádja a többi gyereket, indulásnak nem rossz, ugye? Arról is szeretnék olvasni, anya hogy szervezi az életét utána a család-meló-háztartás Bermuda-háromszögében...?

  • 2010.09.02 10:20:33Silverveil

    böli... :(

  • 2010.09.02 10:22:49Rosa Rugosa

    Állítólag 5 éves kor körül tanulják meg fújni.
    De amit írtam, az nekem bejött, meg az ismerőseimnek is.

    Egyébként lehet olyat gyakorolni nagyobbakkal, hogy csukott szájjal orral elfújatni vele tollpihét, vagy vattapamacsot, úgy, hogy az egyik orrlyukát befogja.

  • 2010.09.02 10:44:50kriszi

    Rosa, kösz. Majd adott alkalommal továbbadom :)

  • 2010.09.02 10:51:52cat a

    nekem a szomszéd módszere tetszett szobatisztaságra: addig ültetni az 1évest a bilin amíg nem pisil bele (az istennek se ült rajta egy másodpercre se), és ha nem megy neki csapot megnyitni, hogy a vízcsorgásra beinduljon az inger.következtetés: akinek vízcsorgástól pisilhetnékje támad, köszönje meg anyukájának, ezt ő nevelte bele

  • 2010.09.02 11:01:32donna

    #
    2010.09.02 10:19:40kitike
    Arról is szeretnék olvasni, anya hogy szervezi az életét utána a család-meló-háztartás Bermuda-háromszögében...?

    én a sajátomban kurva nehezen, biztos rosszul csinálom, de én most vagyok kialvatlan amióta dolgozom, (speciel ma elaludtam, másfél órával később értem be a melóhelyemre :-))

  • 2010.09.02 11:08:55Zsé2

    Jó a bölcsiposzt, mi is most kezdünk...
    Olvasva a posztot, megint felötlött bennem egy régóta dédelgetett kérdés: miért nem lehet Mo-n a bölcsődei felvételre és a járulékos kérdésekre (milyen papírokat, felszerelést stb. kérhet a bölcsi) egy egységes, központi szabályozást kidolgozni?! Hogy lehet az, hogy egyes helyeken hónapokkal-évekkel előre lehet bölibe jelentkezni (VII. ker. asszem), máshol meg nem (XII.)? Miért van, hogy van ahol nem lehet "évközben" kezdeni (XI.), máshol igen (XII.)? Miért kérnek bizonyos bölikben még egy plusz munkáltatóit a beszoktatás kezdetén, miért nem elég az, amit az ember lead már a jelentkezéskor? Miért engedélyezik a saját cumisüveget at egyik böliben, a másikban miért nem? A törzslapért miért kell még egy kört futni a védőnőnél (Zizi-böli), másutt miért nyomják a szülő kezébe az első szülőin (XII.)?

    A kedvencem egyébként most a 48 órával kezdés előtti "egészséges igazolás". Ha hétfőn reggel viszem a gyereket, akkor szombat reggel kerítsek egy gyerekorvost, aki kiállítja? Mázli, hogy a dokinknak pénteken van egészséges rendelése, azt talán elfogadják (bár 48 óránál régebbi lesz). De ha mondjuk szerdán lenne az egészséges rendelés, és hétfőn kezdünk, vigyem be a gyereket pénteken a BETEGrendelésre egy EGÉSZSÉGES igazolásért????

  • 2010.09.02 11:15:18Veg_

    2010.09.02 10:16:53renege
    Izé... Milyen orra van, hogy képes belefujni az orrából az orrába? :-O
    Egyébként ugy fujassátok vele a gyertyát, hgoy az egyik orrlyukat fogja be, elvégre ha nem akartok ugye késöbb homlok, arc, meg egyéb guszta gyulladást kapni, ugyis ugy kell fujni, hogy egyik orrlyuk, másik orrlyuk... Sokszor láttam már müködni a dolgot :)

  • 2010.09.02 11:16:25Veg_

    Persze elötte szájon át nagy levegő :)

  • 2010.09.02 11:32:14Veg_

    Izé... böli??? Ha már muszáj a bece, legalább bölcsi, mert a bölcsödét, nem a böllért becézi az illető... (igen, többször hallottam, hogy disznóvágás lesz, de az a hülye böli nem ér rá reggel 6 után...)
    Persze visszavonom, ha böllértanulónak viszi a dedet...

  • 2010.09.02 11:32:52vidornet

    Hogy ez a Rosa Rugosa milyen tuti anya :-)
    Persze ha olvasna néha egy kis szakirodalmat, akkor tudná, hogy egy átlag gyerek (nyilván nem az övéi, mert ők messze átlagon felüliek)úgy 18-22 hónapos kor között érnek meg mentálisan arra, hogy képesek legyenek visszatartani a vizeletüket, ill. székletüket TUDATOSAN!!!, ergo ne akkor csinálják, amikor rájuk jön, hanem akkor, amikor alkalmas helyen vannak, ergo tudjanak szólni apunak/anyunak, hogy vigye őket alkalmas helyre, és addig ki is bírják TUDATOSAN!!! Így nem valószínű, hogy érdemes korábban erőltetni ilyesmit, ha magától nem csinálja az "ebadta". Persze "csodagyerek" volt, van, lesz. És a pelenka is szörnyen drága.

  • 2010.09.02 11:37:39fityisz

    szobatisztasághoz: egyik lányom 2 évesen szobatiszta volt nappal, éjszaka pelus, másik lányom 3 és 1/2 évesen lett szobatiszta nappal, éjjel pelus. És később is többször 6 éves koráig éjjel bepislantott. Anno a régi cseh textilpelusuk volt.Hiába volt "totyakos" a pelus, ők jól birták. Unokám: 3 évesen szobatiszta lett, DE ha kakilni kellett neki, addig az istennek sem amig nem kapott pelust- /kikövetelte/ és a függöny mögé az erkélyajtóba beállt, a függönybe kapaszkodva nyomta. Hát ez van, most 4 és fél éves és nevet, ha mesélem neki. Szóval egyik gyerek ilyen, a másik olyan, nem egyformák. Előbb utóbb mindegyik szobatiszta lesz.

  • 2010.09.02 11:58:55Hűbele

    "#
    2010.09.02 08:04:42Rosa Rugosa

    Szerintem a 3 éves pelenkás, az gáz."

    Szerintem az ítélkezés a gáz. Illetve szimplán butaság. Pláne egy olyan témában, amiben a szakirodalom mást mond.

    Nálunk a fiam későn lett szobatiszta (a 3. szülinapja után 2 hónappal), akkor viszont 2 nap alatt állt át a pelenkáról a WC-re (bilit soha nem volt hajlandó használni). Pedig minden másban nagyon önálló, mérhetetlenül vagány gyerek, de ez nem ment neki.
    Lányom még nincs 2 éves, de a bili már érdekli, úgy tűnik, ő jóval korábban lesz szobatiszta, viszont lassabban fogunk haladni. Ez van, ovis korra mindkettő szobatiszta, nekem pedig ennyi bőven elég.

  • 2010.09.02 12:20:41Scarlett O´Hara

    Húú, akkor neken nagyon "gáz" gyerekeim vannak: a nagyobbik 3 éves kora körül lett nappalra szobatiszta, teljesen pedig csak 4,5éves korára. A kicsi 3,5évesen lett nappalra szobatiszta és majdnem 4 évesen teljesen.
    Egyébként, a fiúknál eleve lassab a folyamat és a mai pelenkák annyira jónedvszívók, hogy a gyerek igazából nem is érzi, hogy bepisilt. Az orvosunk szerint a mai világban egy fiúnál akár iskolakezdésig is elhúzódhat a szobatisztaság teljes kialakulása, anélkül, h vmi kóros dologról lenne szó. OK, azért ha nappal még 3,5évesen sem az, akkor érdemes megnézetni.

  • 2010.09.02 12:34:23jazmine

    A nagy 3,5 évesen lett, 7 nap alatt, ágytiszta is.
    A kicsi fiam 2,5, nappalra teljesen szobatiszta - magától.
    A nővérét (8 perc kül.) pedig nem izgatja az egész, simán pisil, kakál wc-be, de pelusba/bugyi is. Tudja mi történik.
    Én a bilit nem szeretem mint szobatisztasági tárgyat, szerencsére nem is volt a gyerekeimnél keletje, takarítás szempontjából sokkal jobb a wc-szűkítő.

  • 2010.09.02 12:50:45Czumpákovics Izidóra

    Sziasztok!
    VII. ker. bölcsikről van valakinek tapasztalata?

  • 2010.09.02 13:18:44teemi

    DE JÓ TÉMA!! Mi is most augusztus 2-án kezdtük a bölcsikét (igaz, helyileg Németországban), tehát némileg más elvárásokkal és szokásrendszerrel találkoztam. De alig várom Zizi kalandjait!! :)

  • 2010.09.02 13:19:59Kryssy

    Affene, mi előbb kezdjük a beszoktatást, de érdekes lesz olvasni, hogy mi történik egy másik bölcsiben. :)))))
    Úgy látszik, hogy külvárosi és külvárosi bölcsi között is van különbség. Nem kell fogorvoshoz vinni Bogyót, hosszabb a nyári szünet (van téli is) és drágább az ellátás, viszont van leves heti egyszer, stb.. Ja, és ismerem a gyerekorvost, mert az enyém is ő volt, úgyhogy nem lesz itt semmi baj. :)))

  • 2010.09.02 13:25:13Kryssy

    Ja igen... A családban 1 év eltéréssel születtek gyerekek, az egyik 28 hónaposan egyik napról a másikra szobatiszta lett, a másik majdnem 3,5 évesen még csak most kezdi a bilizést, mert egyáltalán nem lehet őt rávenni a bili/WC használatára (őt nem is vették fel az oviba, úgyhogy most nagyon gyúrnak arra, hogy mégis sikerüljön, mert az anyjának vissza kell mennie dolgozni).
    Szóval baromira nem egyformák a gyerekek, mindenkinek megvan a saját ritmusa. Az utóbbi kislánynál láttam, hogy az erőltetés inkább csak ellenállást váltott ki. :(((

  • 2010.09.02 13:30:18Scarlett O´Hara

    jazmine, a bili nálunk is kimaradt. Én rögtön a WC-re szoktattam öket, hiszen mi is odajárunk.

  • 2010.09.02 13:39:18korcsolya

    Zizi mamája, nem akarsz E/1-nem írni? Különben tetszett az írásod :)

  • 2010.09.02 13:56:35Homokvár

    Bevallom, tegnap óta rosszul érzem magam ettől az írástól. Az én lányom is pont ennyi idős és a szívem szakadna meg, ha bölcsibe kéne adni most.(Nem mintha lenne hely a bölcsiben... Mi így csak 1 év múlva kezdjük el a beszoktatást.

  • 2010.09.02 14:18:38korallka

    Homokvár:minden él nélkül kérdem a következőket.Ugye 2,5 éves lesz a babád,ha bölcsibe megy.Akkor már miért nem rögtön oviba megy?Tényleg érdekelne.Sztem teljesen felesleges egy fél évet cipelni bölcsibe,hogy utána mehessen oviba.Két közösséget megszokni rövid idő alatt sztem nehezebb,mint korán bölcsibe menni.
    Vagy másképp lesz nálatok?

  • 2010.09.02 14:19:02verity777

    A férjemnek mondtam, hogy kétévesen beadnám a lánykát bölcsibe, erre teljesen kiakadt, hogy ott majd nem vigyáznak rá, megveri valaki, félrenyel, összetöri magát stb. Maradjak csak szépen itthon. De szerintem a gyereknek társaságra (is) lenne szüksége, meg nekem is arra, hogy rajta (és a háztartáson) kívül is foglalkozhassam valamivel...

  • 2010.09.02 14:33:18Farkasokkal táncoló

    Ovodában ugyanezek megtörténHETnek vele, és bölcsiben jobban odafigyelnek, mégis nem 25-30 gyerek van egy csoportban, hanem 10-12.
    Szóval CSAK EMIATT ne maradj otthon, és mond meg ezt a férjednek is.

  • 2010.09.02 14:40:35nyúlmama

    korallka
    bocs, hogy belepofázok, de a 2,5 éves ovikezdés ott játszik csak, ahol erre magvannk a lehetőségek.Ez nemm úgy megy, hogy te 2,5 évesen úgy gondolod, hogy ovis lesz, és akkor az is lesz.
    az óvoda még mindig 3 éves kortól alapopció.És ez nem véletlen, de ez hossszú tészta.

  • 2010.09.02 14:47:01Jedenew

    Itt Németországban általában egy évesen adják a gyerekeket bölcsibe, és mennek vissza dolgozni.
    Pont most találkoztam egy ismerős családdal, az anyuka boldog, a gyerek kiegyensúlyozott és ügyes, bátor. Akikkel találkozom, ott fel sem merül, hogy egy max. 2 éves gyereknek nem a bölcsiben/oviban (nem válik így szét) a helye. Mikor a gyerekorvos az általános vizsgálatokon kérdi, hogy mit tud, mit nem, rögöt megkérdi, hogy hát nem megy még oviba?
    Pont most gondolkodom azon, hogy hülye vagyok-e, hogy (rendszeres éjszakázás árán)megfosztom a gyereket ettől. Pláne, hogy itt nincs az a nagy játszótéri bandázás délelőttönként, mert a gyerekek oviban vannak... a játszók konganak, vagy ovis csoportok, privát gyerekgondozók vannak kinn a gyerekeikkel.

    Csak annyit akartam mondani ezzel, hogy baromi kultúrafüggő az egész. Én most pont attól szenvedek, hogy a magyar látásmód küzd a fejemben a helyivel. És nem jutok dűlőre.

  • 2010.09.02 14:49:01korallka

    Tudom Nyúlmama,azért kérdeztem hogy megy náluk.Csak nekem furcsa így,nem akartam kötözködni.Engem érdekel,hogy ki miért dönt úgy ahogy,már ha publikus okai vannak.Én nem így csináltam,viszont érdekel a másik oldal véleménye és elgondolása is.

  • 2010.09.02 14:51:03korallka

    Viszont iszonyatosan intézmény és városfüggő minden.Hiába adná be vki a gyerekét akár oviba is,ha nincs hely és nem veszik fel. Ez megint más tészta,jó sokat beszélgettünk már erről azt hiszem:)

  • 2010.09.02 14:57:06Homokvár

    2010.09.02 14:18:38korallka

    2,5 évesen még nem veszik be a gyereket itt oviba. Viszont nem fél évet járhat így bölcsibe, hanem 1 évet és utána mehet oviba szeptembertől. Fura, nem fura, de ez az oka. :)

    2010.09.02 14:47:01Jedenew
    Egyetértek veled abszolút. Teljesen kultúrafüggő. Akármennyire is szidjuk a magyar rendszert, azért szerintem ez hatalmas adomány, hogy 2(-3) évig itthon maradatunk a gyerekkel, ha tudunk/akarunk.

  • 2010.09.02 14:58:15nyúlmama

    korallka
    Én sem kötözködésből mondatm:)
    És igen, nagyon hely függő-mindkét értelemben véve.
    Mindazonáltal szerintem egy 2,5 évesnek jobb a bölcsi, mert a felszerelés jobban igazodik a méretéhez-tudom, van kisebb és van nagyob 2,5 éves-de főleg azért, mert a bölcsiben lényegesen kevesebben vannak, mint az ovikban, ahol sajnos nem ritka újra a 30-as létszám.

    És én ugyan nem éltem külföldön, csak barátaim vannak itt-ott, de azért azt mondom , nem összehasonlítható.
    Sok helyen az 1 éves nem tölt 10 órákat az intézményben, míg nálunk sajnos, aki dolgozik, az sokszor kényszerül erre.És persze, jó doldog a közösség, csak nem mindegy, hogy hány éves kortól, milyen létszám,és milyen intevallum.

  • 2010.09.02 15:00:27nyúlmama

    és senkit nem bántani akarok, de nem lesz attól semmi baja egy gyereknek, ha otthon van anyával 3 évet, már feltéve, ha ez azt jelenti, hogy foglalkoznak is vele, nem csak otthon van, mint a befőtt.
    Úgyhogy csinálja mindenki úgy, ahogy akarja.

  • 2010.09.02 15:08:21korallka

    áh,érzékeny pontom ez bocsánat:)Csak azért kérdeztem,mert a lányom bölcsijében pl vegyes csoportok vannak,azaz az egy éves együtt van a 2,5-3 évessel,mert ez jobban hasonlít a családhoz.No,ez ellen berzenkedtem eleget,de hát ez van,ezt kell szeretni.Már a lányom a rangidős és lelkesen mesél a kisbabáról aki most szokik be.Én remélem,hogy jövő szeptemberben mehet oviba (októberben tölti a 3at),de majd meglátjuk.
    Hozzám inkább a német rendszer áll közelebb,nem is kedvelnek érte sokan:)

  • 2010.09.02 15:13:13nyúlmama

    korallka
    ovikban is dívik a vegyescsoport-csak mondom:)
    Mármint a német rendszerből mi áll közelebb? az ovi, a munkaidő?

  • 2010.09.02 15:22:51korallka

    A lányom 1 éves volt mikor kezdte a bölcsit,én sajna teljes időben dolgozok (nincs részmunka).Amennyire emlékszem (Jedenew légyszi mond el hogy van most),azért kint sokkal gyakoribb a részmunkidős foglalkoztatás mint itthon.Mondjuk én elég régen voltam kint és akkor még ennyire nem volt aktuális a probléma.Szóval szívem szerint én a bölcsi kezdést nem halasztottam volna el,de szívesen dolgoznék rövidebb ideig,hogy legyen időm takarítani is:)))))

  • 2010.09.02 15:23:16Puszpanya

    A szobatisztaság kérdéséből is látszik, h minden anya és gyerek más.
    Én várom, h a leányzó (1 év) adjon valami jelet, h kész foglalkozni a folyamatokkal. A napokban birizgálta a pelusát, de ez szerintem a tépőzárra hasonlító rögzítő pántnak szólt csak. Mert hogy a tépőzárat kipiszkálni, emiatt cipőt elhagyni nagyon klassz dolog szerinte. Legalábbis nagyokat kacag rajta, mikor lecseszem érte.
    Van bilink, ami a nappali dísze lett. S időnként a fejére (vagy az én fejemre) teszi. Párszor ráültettem, de csak nézett rám, h ebben mi a poén?
    Anyám persze tudja a tutit, mert ő már bennünket akkor biliztetett, mikor még ülni sem tudtunk. Ui. fél délelőtt bent hagyott a kiságyban a bilin párnákkal körbetámasztva.
    Szerencsére szobatiszta lettem, és járni is megtanultam.
    Lányom nem tud MÁR pohárból inni. Kisebbnek tudott. Aztán, h mindig kéznél legyen a pia, ha inni akar, cumisüveget kapott, ami a lakás különböző pontjairól vadászható le utántöltés céljából. Azóta meg kinőttek a fogai, és nagyon poénos ráharapni a pohár szélére. Emiatt meg csorog mindenfelé félre a víz.
    Szóval egyes dolgokban visszafelé fejlődünk.

  • 2010.09.02 15:25:25oreille

    Jedenew, biztos nem segít a dilemmádon, de a németeknél is vannak, akik a "magyar" modellt alkalmazzák. Az egyik barátnőm például állását feladva az iskolakötelezettség (nálunk 5?) kezdetéig tervez otthon maradni a gyerekekkel. Ő pici koruktól heti többször viszi (hasonszőrű) gyerektársaságba a gyerekeket, szervezett túracsoportot, állatsimogatást, barkácsdélutánt, koncertbérlet, anyámkínja. Ettől még nem értek vele egyet, de látom, hogy nagyon komolyan veszi a feladatát. Nulla családi segítséggel.

  • 2010.09.02 15:25:29keke80

    Hát, nem tudom mi tetszik a német rendszerböl, de nekem van némi fenntartásom a dologgal kapcsolatban. Ami ellen ágálhatok amennyire csak akarok, a gyerek úgyis ebben fog felnöni, akár tetszik nekem, akár nem!!!

    Csak gyógyuljak meg utcaképes állapotúba, mert beszélni akarok az ovi vezetöjével itt a faluban. Oda csak szeptemberben mehetnek a gyerekek azaz iskolakezdéskor alakul az új csoport. A gyerek legkorábban 2éves9hós korában mehet, ami nekem csak azé nem szuper, mert így most Lena csak jövöre jut rendszeres társaságba, akkor is már 3év4hós lesz. Jó, így nem épphogy6évesen megy iskolába, de érzem, az én gyerekemnek szüksége lenne már most az ovis közösségre!!!

    Az ovi itt alapdíjon reggeltöl délig tart. Ha otteszik a gyerek, akkor az alapdíj 3szorosa, ha 16:00kor mész érte, akkor az alapdíj5szörösébe kerül. Persze vannak magánovik is, ezeket általában a cégek hozzák léttre, hogy a szülök mihamarabb visszatérhessenek a munkába. Itt nem ritka az éjszakai megörzés sem. Ez azt jelenti, este, müszakkezdés elött beadod a gyereket, a dadus lefekteti, te meg müszak végén mész a kipihent picúrért. Te hulla vagy, ö virgonc, csókolom.. Ez a fajta ovi akár 500ojró is lehet havonta, gyerekenként!!!!!

  • 2010.09.02 15:29:40Homokvár

    2010.09.02 15:25:29keke80

    Jesszusom. Ez az éjszakai ovi nagyon killerül hangzik. :((((

  • 2010.09.02 15:34:18nyúlmama

    homokvár
    Magyarországon is van, bébihotel a neve.
    valamint anno az üzemi ovikban is volt olyan, hogy aki három műzakban dolgozott, az akkor vitte, hozta, amikor vége volt a műszakjának.Adott esetben este 10-kor mentek haza.
    Ettől persze még nem jó ez.

  • 2010.09.02 15:35:01oreille

    Homokvár, ilyen Finnországban is van.Az egyedülálló éjszakás nővér anyukának (ez csak egy példa) az egyetlen esélye a túlélésre. Mondjuk nemtom ha reggel elhozza a gyereket, akkor mikor alszik, ha egész nap gyerekfelügyel-házimunka...

  • 2010.09.02 15:35:19nyúlmama

    ja, és én dolgoztam hetes oviban is, ahová hétfőn gyerek be, pénteken haza.

  • 2010.09.02 15:41:26Homokvár

    2010.09.02 15:35:19nyúlmama
    Vasárnapi apuka helyett vasárnapi gyerek?
    Ezek annyira elszomorítóak. Mármint az, hogy ezeknek a szerencsétlen szülőknek nyilván nincs más választásuk és erre kényszerülnek. :( A gyerekekről már nem is beszélve.

  • 2010.09.02 15:44:11Jedenew

    Nyúlmama! Teljesen igazad van. Nem mindegy, miről beszélünk. Az én ismerőseim gyerekei is 4-5-6 órát töltenek oviban.
    Én foglalkozom a gyerekemmel, nyilván, de gyerektársaság nem tudok lenni. És ez a nagy parám. Én amolyan visszahúzódó gyerek voltam, felnőttként sem vagyok túl könnyen nyitó, társasági ember. És azt szeretném, ha a gyerekem nem ilyen lenne.
    És a barátaim ovis gyerekein azt látom, hogy természetes nekik a kortárs társaság, míg az enyém áll szeppenten, és 3 méterről nézi őket.
    (Lehet, hogy ez habitus kérdése is, és pont ezért nekik nem feküdne így az ovi. Meg szerintem valamennyire korfüggő is - korábban ő se volt ilyen kis félénk, és félénk ismerősgyerek is vagány lett pár hónap alatt.)
    Szóval ezért írtam, hogy nem vagyok meggyőződve, hogy jó döntés tőlem itthon tartani a gyereket (20 hós) noha van most rá lehetőségünk. Meg írtam, mivel itt általános a kis korban kezdett ovi, nem pezseg úgy a játszótéri élet, mint otthon.

  • 2010.09.02 15:47:18nyúlmama

    homokvár
    volt, aki hetes bölcsiből jött, és ment tovább hetes suliba.
    ami meg azt illeti, hogy nem volt más választása a szülőnek.....hát, én erről azért tudnék mesélni.
    elég ha azt mondom, gyesen lévő anyuka gyereke is volt ott

  • 2010.09.02 15:52:19Homokvár

    2010.09.02 15:47:18nyúlmama
    Ezekben az esetekben CSAK a gyereket sajnálom.
    De szívből remélem, hogy nem ez az általános...

  • 2010.09.02 15:52:27nyúlmama

    Jedenew
    Biztos, hogy gyerekfüggő is.az én lányom 2 évesen számon tartotta a barátait a játszón, nagy társadalmi életet élt.
    a fiam ugyan annyi idősen meg tök elvolt a homokban, velem.
    Aztán ő szokott bele hamarabb az ovis életbe.

  • 2010.09.02 15:54:18korallka

    nyúlmama:hetes bölcsi/ovi még létezik?Azt hittem ez már csak volt egyszer rég kategória...

  • 2010.09.02 15:54:29nyúlmama

    korallka
    nem tudom.én a nyolcvanas években dolgoztam egyben.

  • 2010.09.02 15:58:26Lapis Lazuli

    Valamikor egy ilyen hetes oviba fizettünk be ebédelni a munkahelyemen. Rettenet.

    A Naggyal voltam terhes, mikor a villamoson megszólított egy anyám korú asszony és elmesélte hogyan ment ez régen (!), amikor ő egy szövödében dolgozott három műszakban. Vitte magával a 8 hetes babát a három műszakos gyerekipari művekbe. A gyerek három hónapos koráig kapott négy óránként, azaz műszakonként egyszer, 15 perc szoptatási időt.

  • 2010.09.02 16:00:07nyúlmama

    Na, gugliztam egy kicsit.2007-es az utolsó dátum, ami említést tesz ezekről, de úgy hogy be fogják zárni a hetes ovikat.

  • 2010.09.02 16:05:29nyúlmama

    Ll
    Az volt ott dolgozni is. Mármint nem a gyerekek miatt.Hanem azért , mert tudtam, milyen indokokkal kerültek be a gyerekek. A gyomrom nehezen viselte.

    amit meg írsz, bizony úgy volt. anyósom is vitte a férjemet 6 hetesen bölcsibe, ő is kapott ilyen szoptatási kedvezményt.csak ő legalább nem 3 műszakban dolgozot.
    meg egy nagyon aranyos kolléganőm i mesélte, hoyg ő is 6 hét után vitte a ygerket, és nem volt kész a laóhelyén a bölcsi, így a babával uatzniuk is kellett, villamoson. Na, az volt még jó. Aztán a doki bácsi azt mondta, a sokadik betegség , meg majdnem kiszáradás után, hogy akkor ő most felveszi az anyukát betegállományba, amíg át nem adják a közeli bölcsit.

  • 2010.09.02 16:06:41korallka

    Ez durva,bakker.Vhol olvastam én is a hetes oviról,ott hátrányos helyzetű gyerekekről volt szó,de ez se tegnap volt az biztos.

  • 2010.09.02 16:11:02nyúlmama

    korallka
    én egy fél évet voltam ilyenben, csak azokról írok, akik akkor ott voltak
    akkor a hatvanból két gyerek indokai tűntek megalapozottnak-azokat el is vitték, ahogy rendeződött a helyzet.

  • 2010.09.02 16:15:15Lapis Lazuli

    Én nem tudtam miért vannak ott a hetesben, csak nem bírtam ott enni, na.
    Azt viszont tudom, h kiknek és milyen indokkal vannak gyerekeik a közeli méregdrága magánbölcsiben. Nincs a bölcsinek udvara, oda hordják a gyerekeket a "mi" játszónkra. Meg, ugye, látom a gyerkőt délelőtt a bölcsivel, délután anyuval... Őszintén remélem, h Zizi bölcsije nem olyan mint ez.

  • 2010.09.02 16:15:46Homokvár

    Minekazilyennekgyerek. :)

  • 2010.09.02 16:21:59keke80

    HAHA, bölcsi!! Mifelénk azt se tudják, azt eszik vagy isszák... Legalábbis falun nincs! Itt most az a nagy szám, hogy kibövítik az ovit, hogy 2évesek is jöhessenek. Ehhez kell egy plusz terem, hálószoba, pelenkázó és mittoménmi. Örülök neki, de ez minket most egy darabig nem érint...

    Remélem valahogy csak sikerül legalább tavasztól beiratnom Minit, mert akkor lesz 3éves.

  • 2010.09.02 21:39:58hacikamacika

    2010.09.02 16:21:59keke80

    Bölcsöde nincs (Németországban ugye eltéröen a magyartól a keresztény-kapitalista családmodell a hagyományosan megszokott, ezért nem ismerik a bölcsödét és ezért nem 3 év a GYED/GYES, csak kettö, két éves kortól pedig megkezdheti az óvódát a gyerek), cserében viszont szerencsére alapdolog a részmukaidö. Két anyukáról tudok, akik teljes munkaidöben dolgoznak, rajtuk kívül minden anyuka

    - vagy háztartásbeliként otthon van és csak apuka dolgozik,

    - mások pedig 25% vagy 50% vagy 75%-ot dolgoznak, azaz heti 10 vagy 20 vagy 30 órát, különbözö modellekben. Pl. napi 4 órát, vagy hetente két napot, stb.

    Èn pl. heti 20 órában dolgozom. Szerintem anyukaként nagyon élvezhetök az óvódás-kisiskolás évek a részmunkaidövel kombinálva (most elsös a kisebbik kislányom).

    Annyira jó lenne, ha Magyarországon is természetes dolog lenne, hogy a szülök valamelyike részmukaidöben dolgozik: rengeteg családi probléma lenne elkerülhetö.

    (Amúgy merre laktok :-)? )

  • 2010.09.02 22:37:24hacikamacika

    2010.09.02 14:47:01Jedenew

    Jedenew, ha Nálatok van lehetöség bölcsire, és Te amolyan "kellene is meg is nem is a gyereket beadni" állapotban vagy, nem lehetne valami minimális idöre - pl. napi 1,5-2 órára - bölcsibe vinni? Ha nem válik be, legfeljebb kiveszed öt.

    Mert ez az önmarcangolás, amiröl írsz, nem használ egyikötöknek sem, egy próba viszont talán elörébb vihetne, nem? : Ha beválik a bölcsi, attól nyugodnál meg, ha meg nem, akkor meg biztos lehetsz, hogy jól döntöttél, amikor otthon maradtál vele.

    (Szerintem azért se legyél ilyen bizonytalan, mert 20 hónaposan nincs lekésve semmiröl, a félénkségének egészen biztos nem az az oka, hogy Te eddig nem járattad öt bölcsibe. Lehet, hogy talán tényleg a javára válna, ha rendszeresen hasonló korú gyerekek közé mehetne nélküled, de bátorság-ügyben elkésve nincs semmivel. Ìrtad, hogy az ismeröseid gyerekei mind bátrabbak - talán pont az a baj, hogy Te csupa élénkebb gyereket ismersz. Talán ha sok más bölcsis/ovis gyereket ismernél, láthatnád, hogy egyáltalán nem minden gyerek élénk és kezdeményezö! Nagyon sok a félénk, visszahúzódó kisgyerek - akik egyébkét nagyon-nagyon aranyosak! Nem kell mindig társaság közepének lenni ahhoz, hogy valki szimpatikus legyen és sokan szeressék öt.)

  • 2010.09.08 12:35:48kanga t

    Kedves Anyukák! Csak engem ért teljesen váratlanul, hogy ugyan az értesítés szerint szeptember 1-től vették fel a bölcsibe a gyereket, attól még a beszoktatásban majd szeptember 27-től kerül rá a sor és innem még 2 hét, hogy dolgozhatok? És az, hogy mindez augusztus utolsó napján, a szülőin derül ki? Van olyan kicsi, akinek novemberig kell várnia! Őrült mázli, hogy még nem köteleztem el magam a szeptember közepi munkakezdéshez, viszont nem nagyon látom, hogy októberben, amikor már csak gyest kapok, mégis miből élünk majd... :(

  • 2010.09.08 12:48:40Kryssy

    2010.09.08 12:35:48kanga t

    Szerintem menj be balhézni.
    Nálunk júliusban volt szülői. Az általános tudnivalók után mindenki ment a "saját" dadusához, hogy személyre szabottan beszéljük meg, hogy mikor kezdjük a beszoktatást, mi legyen a gyerek jele, mit hozzunk első nap, s mi az, ami még ráér. Mi csak azért nem 1-én kezdtünk, mert az szerdára esett, s nem jó fél héttel kezdeni. Bogyó ma volt harmadszorra, s nagyon élvezi! :)))

    Szóval állj a sarkadra, s ne hagyd magad!
    Sok sikert!

  • 2010.09.08 12:53:41Laliath

    2010.09.08 12:35:48kanga t

    szerintem is próbálj meg beszélni a bölcsivel, hogy nektek ez így nem jó. Hátha meg tudtok egyezni egy másik időpontban.
    A munkahelyeddel kapcsolatban pedig kell legyen egy csomó felhalmozott szabadságod, amit elvben ki kell vegyél a kezdéskor, így az aktív állományba vételed után nem kezdesz azonnal, de mégsem gyest kapsz, hanem szabipénzt. Ezt a munkahelyeddel és a főnököddel érdemes lenne megbeszélni.

  • 2010.09.08 13:01:08korallka

    Kanga:nálunk is a szülői után a dadusokkal közösen beszéltük meg,kinek mikor jó a kezdés.Meg sem kérdeztek arról,h.nektek mikor lenne jó a beszoktatás?Azért ez így elég necces,mindenképp érdemes lenne erőteljesen érdeklődni.

  • 2010.09.08 13:08:42kanga t

    Mindenkinek nagyon sürgős volt, van több pedagógus is. (A szabadság az én esetemben pusztán egy elméleti szó, nem vagyok a hagyományos értelemben vett alkalmazott.)Engem igazából az zavar, hogy teljesen váratlan helyzetbe kerültem én is, meg a kölök is, aki nagyon készült már, már kétéves nagyfiúként elkezdhesse a bölcsit. Nem értem, miért nem lehet a beszoktatás várható rendjét SOKKAL hamarabb tisztázni, akár még nyár elején? Vagy csak itt voltak nagyon bénák?

  • 2010.09.08 13:19:32Kryssy

    Kanga,

    Valóban nem szerencsés és nagyon késői ez a dátum, de nyár elején sokan még "helyezkednek". Nekünk is csak 2 héttel a szülői előtt derült ki magának a szülőinek a dátuma, mert addigra sikerült összerakni a csoportokat. A sok okos szülő jól bekavart a bölcsinek. Persze rengetegen meg nyaraltak...
    Ha pedig Nektek "annyira" nem volt sürgős, mint a pedagógusoknak, akkor sajnos így jártatok (ne vedd rossz néven, nem akarlak bántani, de tényleg). Én minden lehetséges módon jeleztem, hogy pontosan kell tudnom, hogy mikor megyek vissza dolgozni, mert csak addig helyettesítenek, s rengeteg meló van, nincs visszaút. :(

Kedves Olvasónk!

A Díványon korábban megszokott belépés helyett, hozzászóláshoz Indapassra lesz szükséged, mely az Index és az Inda szolgáltatásainak egységes beléptetőrendszere.

Nincs még Indapassod? Regisztrálj most!
Maradjak belépve
Elfelejtettem a jelszavam

Kórházfigyelő

  • Budapesti kórházak
  • Vidéki kórházak

Friss kommentek

  • _nora_: Jaj, ne bántsátok tündérborsót! Már elnézés kért, tisztáztuk :)Amúgy nem vettem magamra, mert én tudom, hogy mi a valóság, amit azért pár sorban nem lehet teljesen ... 2012-02-11 21:24
    Mit jelent az, hogy sajátos nevelési igény?
  • seftiteri: kérdésem az lenne , van egy 5 hetes unokám ,a fejét hátrafele fesziti szinte álandóan , nem lehet ugy foni hogy ne támasszam kia fejét , ha a melkasomon hason fekszik mert... 2012-02-10 19:35
    Mozgásfejlődést segít a Poronty-olvasó
  • oksimoksi: Én 2009-ben a Máv-ban szültem,nem volt fogadott orvosom, leglábbis hivatalaosan nem, csak egyhez jártam, szülésznőt nem is lehet választani. 2012-02-10 12:08
    Hálapénzt fizettek a szülésért? Ki gondolta volna?!

  • Farsangi ajánlatok
    Farsangi ajánlatok Fergeteges farsangi mulatságok belföldön már 8.580 Ft / fő / éjtől! Böngésszen és kérjen ajánlatot!
  • Törökország
    Törökország Utazzon a téli hidegből a meleg napsütésbe! Törökországi ajánlatok már 69.900 Ft / fő / 7 éjtől!
  • Valentin-nap
    Valentin-nap Lepje meg kedvesét és töltsenek el egy romantikus hétvégét együtt! Valentin-napi akciók már 7.625 Ft / fő / éjtől!