PORONTY

Terhesnapló 6.0: A szív hangja elhallgat

2010. július 28., szerda 14:03

Az orvosom elnéző-kedvesen magyarázta ma reggel, miközben vetkőztem, hogy a rózsaszínes folyás majdhogynem természetes a terhesség alatt és ha nem kísérik görcsök, vagy nem erősödik látható vérzéssé, nem kell aggódni. Tévedés, hogy fertőzés okozná. Megnézett, azonnal látta is, hogy a méhszájam vérzik egy kicsit, ott ahol az előző szülésnél szétrepedt. De ne aggódjak, semmi vész, a méhem szép nagyot nőtt, mióta utoljára látott. Lássuk akkor azért az ultrahangot!

Egy fél pillanat alatt öregedett húsz évet az arca, szuggerált a látvány, és mikorra kimondta, hogy sajnos rossz hírei vannak, már valami nyugodt kábulatban voltam. Hát persze! Nem sikerült. Megint nem.

Nehéz dolog ez. Végiggondolni, hogy mi rossz, hogy mi a rossz bennünk, hogy hol a hiba.

Kismamák, akik gond nélkül estek teherbe és hordjátok ki a gyermekeiteket, még ha közben néha rosszul is vagytok, ha fáj a derekatok, ha rosszul alszotok, adjatok hálát, hogy ilyen szerencsések vagytok!

Ti pedig, akiknek harc a teherbeesés, vagy akár, mint nekem, mi sem könnyebb annál, csak épp újabb és újabb gyermeket veszítetek el útközben, ne adjátok fel!

Nekünk egyszer már sikerült, a fiunk gyönyörű ajándék, és sikerül majd újra, akármilyen rögös is addig az út!

Nyuszómuszó

KOMMENTEK

  • 2010.07.28 15:41:07sztroberi

    erre nem lehet mit mondani. sajnálom. kegyetlen.

  • 2010.07.28 15:41:53sztroberi

    nuleotid, hogy finom legyek, és nőies: az anyád.

  • 2010.07.28 15:46:17nyunyóka

    nukleotid, Te nem tudod, mit beszélsz. Vagy ha igen, nem vagy normális.

  • 2010.07.28 15:47:07tökcsősz

    Tünde, moderálnál? Kérlek..

  • 2010.07.28 15:49:21Mzee3000

    VELVET! Engem miért kellett kimoderálni, semmi rosszat nem írtam. Azért ész nélkül nem kell törölni, mert akkor hanyagolni fogjuk az oldalt!

  • 2010.07.28 15:49:32nyuszómuszó

    hát, nukleotid, bazd meg, most erre nem tudok szebbet mondani, tényleg

  • 2010.07.28 15:51:51Anura

    Krisztina, és mit tudnak tenni ennek megelőzésére? Gyógyszeres kezelés, vagy csak jobban figyelnek?
    Nekem toxémiám volt, azóta is rettegek, hogy még egyszer szerencsétlenségem lesz hozzá.

    Erről tud valaki valamit?[link]
    Átlagember besétál, és elvégezteti a vizsgálatot, így működne?

  • 2010.07.28 15:52:44solare

    Ezek az emberek(?) tényleg ennyire érzéketlen tuskók és képesek más lelkébe így beletaposni? Vagy vmi fura perverz indokból provokálni akarnak? De miért ilyen témában?
    Milyen életük lehet? Vagy velük is így bánnak?
    Pfff...sose fogom megérteni!

  • 2010.07.28 15:57:30Ben Zinkoot

    Ugyan ebben a cipőben. :-( Részvétem! Kitartunk!

  • 2010.07.28 15:58:51Temptation

    Solare: mert trollok....szeretik itt megkavarni a dolgokat, aztán lehet röhögni a Gumicukron, hogy hű de jól felbaszták a P-ok agyát.
    Ezért nem kell nekik válaszolni, csak törölni a hsz-eket.

  • 2010.07.28 16:00:01Krisztina

    van terapiaja, viszonylag egyszeru de mint mindennek,ennek is van kockazata, ezert nem irom le. orvosi ellenorzes nelkul terhesen ne szedjen az ember semmit, meg ha artalmatlannak gondolja is, mert nem biztos, hogy az.

  • 2010.07.28 16:00:27solare

    Akkor ennyi örömük legyen!!!!

  • 2010.07.28 16:01:08verity777

    2010.07.28 15:39:53nukleotid
    Miért lenne gyilkosság? A gyilkosság, az szándékosságot feltételez. Vagyis aki azért fogan gyereket, hogy aztán elvetesse és az Alzheimeres nagyapjának csináljanak az abortumból gyógyszert: az gyilkosság. Ez nem az.

  • 2010.07.28 16:02:15korallka

    Sajnálom,nyuszó,nagyon. Viszont ne törődj az ilyenekkel,vagyis próbáld meg inkább:( csak azért mert a téma,a hozzászólók,az index vagy mit tudom én mi nem tetszik neki,hát elmondja-paraszt módon.Ahogy mostanában általában szokás.
    Légy ügyes,feküdj amíg kell és koncentrálj a családodra!

  • 2010.07.28 16:03:39Rina, a Rhino

    Reszvetem. Nagyon sajnalom.

  • 2010.07.28 16:03:48gillian

    Jajj, Nyuszó, sok-sok erőt péntekig, meg azután is, és így távolból, ismeretlenül is nagyon szorítok, hogy a következő babával egyáltalán semmilyen gond ne legyen!

  • 2010.07.28 16:04:29cantaloupe

    Nyuszó,
    tudom, hogy erre kevés a "sajnálom". Én is átmentem rajta, mikor a 2. szonográfust hívták aki a monitorra nézve elsírta magát, tudtam, hogy nagy a baj.
    Sok erőt kívánok, remélem, a műtét minden komplikáció nélkül lezajlik!

  • 2010.07.28 16:08:15cherrypie

    Őszintén, tiszta szívből sajnálom (aki pedig múlt héten a drámát hiányolta... pfff. már akkor is fennakadtam azon a rohadt kommenten). Sok erőt kívánok az elkövetkező napokhoz!

  • 2010.07.28 16:09:36Ziebi

    Oh Istenem :((((((

  • 2010.07.28 16:10:26Bűbájos

    Sok erőt a következő napokra!
    Olvastam a blogodat, nagyon klassz csaj vagy!

  • 2010.07.28 16:16:24Borstörő

    Nagyon sajnálom én is. 8 hete sajnos én is megtapasztaltam. Nagyon sok erőt kívánok!

  • 2010.07.28 16:20:33pirosalma

    2010.07.28 16:08:15cherrypie

    Az a komment nálam is kiverte a biztosítékot...

  • 2010.07.28 16:23:03welmi

    Ezt én is ismerem... pont, mire belesimultam a helyzetbe és élveztem a sok szeretetet, amit egy ilyen helyzetben kap az ember, közölték, hogy már nem dobog a szíve.
    Már elgyászoltam, majd jön másik. Megvolt az oka annak, ami történt.

    (Nézd
    Ez megint egy kis halál,
    Hát miért ne élhetnéd túl?
    A régi dal másra vár,
    Gyönyörű lettél és új,
    Jelez egy új világ,
    Engem miért ne
    Léphetnél át?)

  • 2010.07.28 16:27:05nyúlmama

    nyuszómuszó
    Nagyon sajnálom.Sok erőt.
    A családban is volt ilyen, kettő ment el, de utána lett egy gyönyörűséges, aki most 10 éves.
    Így lesz, meglásd!

  • 2010.07.28 16:28:42szl1102

    Nekem 8 hetesen ment el a babám egy problémamentes terhesség és szülés után 17 hónappal. Aztán a műtét után 2 és fél hónappal újra terhes lettem és most van még egy gyönyörű kislányom.
    Nem mondom, nehéz volt. És nagyon paráztam, hogy vmi baj lesz megint, de nem lett!
    Az orvos szerint természetes kiválasztódás volt és manapság túl gyorsan tudjuk meg a terhességet a tesztek miatt, mint régen. Pedig korábban is volt sok ilyen vetélés, amiről a szüleink nem is tudtak...

  • 2010.07.28 16:30:57szl1102

    Nyuszómuszó! Együtt érzek veled, tudom milyen nehéz volt. Kitartás!
    Az orvosom szerint egy méhtisztítás után sokkal könnyebb teherbe esni. Nekem a műtét utáni 2. menstruáció már nem jött meg. :-)

  • 2010.07.28 16:42:08ani2

    Nagyon sajnalom. :( Remelem hamarosan jo hirekkel is jossz ujra. Kivanom, hogy hasonloan jarjatok mint mi. Nekunk ilyen elozmeny utan a kovetkezo lehetseges alkalommal osszejott es meg is maradt.

  • 2010.07.28 16:42:48kitike

    Kedves nyuszó, gondolj arra, hogy biztos oka volt, hogy nem jön... én arra gondoltam, hogy biztos beteg volt, vagy még nem érett meg a helyzet a fogadására.

    A durva beszólásokra meg nem kell reagálni, csak ezt akarja. Ha nem reagál senki, nem lesz izgalmas.
    A moderátor meg figyelhetne jobban, hiszen Nyuszó feltárta nekünk a legszörnyűbb fájdalmát, óvni kellene a bunkóktól!!

  • 2010.07.28 16:45:55hinta-palinta

    kitike, nee.

  • 2010.07.28 16:46:02cilavirág

    én 11 hetes vagyok, de fel vagyok rá készülve, hogy a genetikai illetve kombinált szűrésig bármi történhet.. illetve ezeken is kiderülhet bármi, és akkor elbúcsúzok a babától, és újrakezdem, biztos nem lenne egyszerű, de ezen túl kell tennie magát az embernek, a természet szelektál,és ez így van rendjén..amúgy nem gondolkodom állandóan ezen, egyszer átgondoltam, és erre jutottam..a dokim azt mondta, hogy 12 hetes korig mindent vagy semmit elv alapján működnek a dolgok..de azért nagy kő esik le a szívemről, ha túl vagyok a 12 héten és minden vizsgálaton..

  • 2010.07.28 16:48:48Miramama

    Sok kitartást kívánok Nyuszó.És mi mind szeretünk Téged és melletted állunk!

  • 2010.07.28 16:53:48kitike

    Mit nee, hinta?

  • 2010.07.28 17:21:24zsircica

    Nagyon sajnálom:(( Nekem is volt ilyen többször... Ilyenkor nem lehet okosat mondani:(

  • 2010.07.28 17:30:41hinta-palinta

    kitike
    "...gondolj arra, hogy biztos oka volt"

    Hát ez nem így működik, hogy ja, oké, akkor rendben.

    Látod, akik átestek ilyen tragédián, senkinek eszébe nem jut ezt írni.Mert nem számít.

  • 2010.07.28 17:34:33Zahara

    Csak találgatok Kitike, de sztem Hinta arra céloz, hogy a "nem érett meg a helyzet a fogadására" az olyan, mintha őket hibáztatnád, miközben ugye Rita itt már ezerszer felvázolta a ruszki katonák példáján, hogy ez mennyire valósziinűtlen.

  • 2010.07.28 17:35:27Zahara

    ja, akkor melléfogtam, bocs

  • 2010.07.28 17:35:47cantaloupe

    Kitike,
    az ilyen tanács, bármilyen jóhiszemű, friss vetélőnek nem segít. Én is megkaptam, hogy A "Jóisten tudja, mi miért történjen" egy amúgy közeli és szuper barátnőmtől, de akkor gyomorvágás volt ezt hallani.
    Mert még fáj a szíved, azért a gyerekért, és nem a racionalitásra akarsz gondolni, hogy ennek valami oka van.

  • 2010.07.28 17:50:19Naresz

    Nagyon sajnálom, kitartást!

    Megtörtén!:Szülők felháborodtak szülés után, h hogy nem lehetett látni UHn hogy eggyel kevesebb ujja van a gyereknek, mert ha tudták volna, akkor elvetetik... Ilyenek vannak. Más meg bármit megtenne hogy lehessen babája, és küzdelmes út vezet odáig.

    Az első gyerekemnél még nem volt, a másodiknál meg nem is kértem down szűrést se. Minek? Ha kiderült volna h van esély a down kórra,akkor se váltam volna meg tőle. Másnak meg már egy ujj is mekkora probléma úgy, hogy már a kezében tartja a gyermekét. Ja, és én 12 ujjal születtem. :)

  • 2010.07.28 18:02:51Miramama

    Naresz

    Felvetetted a down-szűrést

    Nos, ha a Babám down-szindrómás lett volna,akkor bizony elvetetem.Egész életemben azon rágódni,hogy mi lesz a gyermekemmel,ki fogja ellátni és szeretni, ha én meghalok,vagy csak simán lerokkanok...
    De ez gondolom egy másik poszt témája,és ez úton is bocsi az offért mindenkitől.

  • 2010.07.28 18:13:23nyúlmama

    Szerinte zet a Down-t felesleges ide keverni Naresz, meg azt is, hogy kinek mekkora a baja.
    mindenkinek a sjátja.
    És azt, hogy milyen egy fogyatékos ygrekkel élni, azt csak az tudja, aki ebben benne van.
    De ezt tényleg hagyjuk,ez itt OFF

  • 2010.07.28 18:17:17korcsolya

    Nyuszómuszó, nagyon-nagyon ... sírok, pedig nem is ismerlek.

  • 2010.07.28 18:18:59ági anyu

    Sajnálom :(

  • 2010.07.28 18:25:29prozi

    nyuszómuszó, nagyon sajnálom:( sok erőt és kitartást kívánok nektek!

  • 2010.07.28 18:38:33Farkasokkal táncoló

    Francba. :-(
    Sajnálom.

  • 2010.07.28 18:54:04Zsuzsi főz

    Először azt hittem, rosszul látok, de sajnos nem.
    Nagyon sajnálom, kitartást kívánok nektek.

  • 2010.07.28 19:18:02tereza

    nyuszo
    borzalmasan sajnalom

  • 2010.07.28 19:18:02tereza

    nyuszo
    borzalmasan sajnalom

  • 2010.07.28 19:29:29monique_1

    Nyuszó,
    részvétem!!! Veled vagyok lélekben én is, mint oly sokan, akik már átmentünk ezen. Bárcsak segíteni tudnánk.
    Kitartást neked!

  • 2010.07.28 19:56:05pilár

    én is szívből sajnálom :(

  • 2010.07.28 19:57:39kitike

    Azért jó, hogy ilyenkor is tudtok kötözködni. Én utálok a fájdalmamban fuldokolni, ezért jár az agyam, próbálom magam így-úgy vigasztalni. Bocsánat. Nem mindenkinek jó ez.

  • 2010.07.28 20:09:01szösznyúl

    Nyuszo... :( Nagyon-nagyon sajnalom, sok erot kivanok es kitartast, sikerulni fog ujra!

  • 2010.07.28 20:09:40nanemárrr

    Nekem pl. segített annak idején az, amikor a nővér azt mondta, hogy inkább most, mint később (férjem kollegájáéknál pont akkor történt sokkal brutálabb vetélés), vagy egy beteg/fogyatékos gyerek a végén...és az is, hogy az ezotériában jártas barátnőm azt mondta, hogy ő még nem a mi babánk volt. Van akinek hülyeség ez, normál esetben én is körberöhögném az ilyen hablatyot, de akkor és ott ez sokat segített nekem is és a férjemnek is!
    Azóta mindig ott motoszkál a para, hogy a következő sikeres terhesség előtt ugye nem kell átéljük ugyanazt!

    nyuszómuszó, kitartást kívánok!

  • 2010.07.28 20:14:13cozumel

    Egyszer ment azon a nyafogas, hogy milyen unalmas mar az ikszedik terhesnaplo, blablabla...
    akkor mondtam, h egy terhesseg azert igazabol akkor jo, ha viszonylag unalmas...

    Nyuszomuszo, remelem, nem is tul sokara, toled is olvashatunk 9 honapon keresztul rem unalmas posztokat!

  • 2010.07.28 20:19:56Homokvár

    Ó Istenem. Borzasztóan sajnálom, nagyon együttérzek! Sok-sok erőt és kitartást kívánok!!!

  • 2010.07.28 20:25:09Brumibaby

    Jaj, nyuszó, annyira reméltem, hogy a cím nem ezt jelenti :(
    Nagy ölelés neked. Vigyázz magadra.

  • 2010.07.28 20:31:33kitike

    Nanemárr, én is így gondolom.

    Szerintem mindenki sok-sok energiát és biztatást küld Neked, kedves Nyuszó.

  • 2010.07.28 20:34:57kicsimami

    Mit is írhatnék, hiszen előttem már oly sokan leírták, de én is nagyon sajnállak és sok erőt kívánok Neked és családodnak.
    A következő babóhoz pedig sok szerencsét. :˝(

  • 2010.07.28 20:36:02Andi41

    Kedves Eszter,
    sosem kommentelek itt, de annyira megrázott ez az írás, hogy beléptem. Ha a Margitba jársz, akkor azt hiszem azonos az orvosunk, aki már kétszer közölt velem ilyen hírt - szerencsére kétszer jót is.

    Neked is ezt kívánom!

  • 2010.07.28 20:36:16Leluti

    Nyuszó, nagyon sajnálom......
    Erőt, egészséget és kitartást Nektek.

  • 2010.07.28 20:41:01manó99

    Sajnálom :(

  • 2010.07.28 21:07:33oreille

    Nyuszó nagyon sajnálom!

  • 2010.07.28 21:15:50tengelic

    Nagyon sajnálom. Ilyen kitartással lesz még kistestvér, biztos vagyok benne.

    Genetikai vizsgálatot Magyarországon is végeznek, ingyen ráadásul. Szegeden legalábbis így van. Hozzátartozik a Leyden-mutáció és az MTHFR-eltérés is, és sok más egyebet is néznek - az anyánál és az apánál is, ha felmerül, hogy bármi genetikai probléma van. Minket is megnéztek a harmadik -ismeretlen okú - vetélés után, nagyobb baj szerencsére nem derült ki. Van is már egy kisfiam (végig rettegtem/aggódtam a terhességet), most várom a következő gyermeket, reméljük semmi gond nem lesz.

  • 2010.07.28 22:01:31Békanőci

    Nyuszó, nagyon sajnálom... :..(

  • 2010.07.28 22:01:32eino.

    Jaj, szörnyen sajnálom! :-(
    Nem írtam még a posztjaidhoz, de szívesen olvastam őket.
    Sok erőt neked és a párodnak!

  • 2010.07.28 22:04:29csutkababa

    eino
    Off
    Van hír?

  • 2010.07.28 22:09:37eino.

    off
    Csutka, igen, a topicodban

  • 2010.07.28 23:44:19ditakai

    Nyuszó, nagyon örültem a jó hírnek, és most nagyon elszomorít a rossz hír - így viszont könnyen előfordulhat, hogy megint együtt pocakosodunk majd...

  • 2010.07.28 23:56:48bölcsésztanár

    Nyuszómuszó,
    Ha még olvasod: a fiam óvónénije épp sokadik terhességével van otthon, mert végre sikerült a 12. héten túl is életben maradni a gyerkőcnek. Kérdeztem, hogy találtak-e jó orvost, de azt mondta, hogy nem, már épp lemondtak a tesóról, és akkor hopp. Szerintem sokan tudnak ilyen sztorit.
    Sok sikert!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 2010.07.29 06:35:22Veg_

    Ó, a francba! :( Sajnálom...

  • 2010.07.29 07:36:57Vakmacska

    Nyuszómuszó, sajnálom:(((

    (Bölcsésztanár asszem tudom kiről van szó, én úgy hallottam, elveszített vagy négy-ötöt.... a frászt hozta rám amikor még vidáman tornázott ezek után a kicsikkel vagy húszhetes terhesen, esküszöm látva jobban féltem mint ő maga)

  • 2010.07.29 08:24:06Rosa Rugosa

    2010.07.28 17:50:19Naresz
    Komoly, 12 ujjal születtél?
    És mi lett vele?
    Levágták?
    Több száz évvel ezelőtt sásmán lett volna belőled.:)

  • 2010.07.29 08:24:47Rosa Rugosa

    Ha valakinek a kezén nem 5, hanem ennél több - általában 6 - ujj van születésekor, a régi időkben ebből azt a következtetést vonták le, hogy az illető természetfeletti képességekkel áldott, ezért lett sokszor sámán vagy gyógyító a polidaktilizmusban szenvedő emberből. Általában minden ötszázadik gyerek születik felesleges ujjal, ujjakkal, bizonyos belterjes csoportokban ez még gyakoribb. A plusz ujj sokszor csak kis mértékben fejlődik ki, tehát funkcionálisan nem működik ujjként, nincs benne csont sem, s ma már általában néhány hetes korban műtétileg eltávolítják. Oka genetikai mutáció, amely halmozódhat is egy családon belül - talán így alakultak ki a sámándinasztiák is. Sok nép hat ujjal ábrázolja egyes isteneit, óriásokat. A bibliai Nephilim és leszármazottai is hatujjúak voltak. Ady Endre is hat ujjú volt, s aztán Léda halva született gyermeke is, köszönhetően Ady apaságának.
    Hat ujjal ábrázolták Szent István királyunkat a koronázási paláston, és IV. Béla egyik kezén is hat ujj volt, ahogy más Árpád-házi királyunknak is. Hiába, a családi halmozódás jelentős egy domináns gén vezérelte tulajdonságnál.

  • 2010.07.29 08:25:29mazsola84

    Nyuszó, együttérzek (sajnos tudom mit éreztek).
    Ez a mai nap egy fos, ma reggel én is elvesztettem valakit, ami természetesen nem ér fel a te veszteségeddel, de én is itt bőgök egy órája.

  • 2010.07.29 08:51:49Meni

    Nyuszomuszo, nagyon sajnalom! Kivanok nektek nagyon sok erot es kitartast, gyors lelki es testi felepulest :(

  • 2010.07.29 09:22:58hanga78

    Nagyon sajnálom.

    Nem csak Szegeden csinálnak ilyen MTHFR Leyden stb vizsgálatot, Pesten is több helyen pl. SOTE, TB finaszírozott, de magánban is pl. Istenhegyi.
    És van olyan orvos (nem könnyű találni) aki foglalkozik az okok keresésével már két vetélés után is.

  • 2010.07.29 09:29:26Krisztina

    Bennunket Szegeden sikerult kis hijjan elkuretelni. Az, hogy megcsinaljak a vizsgalatot meg nem jelenti azt, hogy torodnek is az eredmennyel...
    A "naaaaaaaaaagy genetikus" Szabo Janos professzor ur ugy kuldott el konkretan a picsaba telefonon (meg csak talalkozni sem volt hajlando) ezzel, hogy csak ugy porzott. A nogyogyaszom meg azt mondta, hogy "ugyan mar, olyan sok no siman kihordja meg megszul annelkul, hogy tudna, van ez a baja, mit aggodom" De bazdemeg, ha egyszer TUDOD, hogy ez a baj es TUDOD, hogy mar negyet elveszitettel...

  • 2010.07.29 09:43:04hanga78

    Tapasztalatból írtam, hogy nem könnyű olyat találni aki foglalkozik vele...
    De van ilyen, meg tudom adni az elérhetőségét.

    Sajnos az orvos is csak egy szakma, vannak jók-közepesek-rosszak...

  • 2010.07.29 09:53:10Brumibaby

    Krisztina,
    mindig megdöbbenek azon, hogy az orvos, ha beteg, semmivel se kap több figyelmet, mint más. Valahogy több szolidaritást feltételeznék.

    Más, és ez off.
    Tegnap említetted, hogy a grapefruitmagolaj-kivonattal akár ártani is lehet. Bővebben? Mert én már két télen gondoltam róla, hogy jó hatású volt a szokásos légúti nyűgeim megelőzésében, ezek szerint csak véletlen? De ha placebó lenne, nem árthatna, nem?

  • 2010.07.29 11:03:00Krisztina

    Grapefruit mag olaj:
    A maj egyik enzimenek a mukodesebe szol bele. Illetve abba is beleszol. Ezert ha valaki kronikus beteg (pl.daganatos, aki kemoterapiat kap vagy valamifele allandoan szedendo gyogyszere van) vagy valaha az eleteben volt a majanak akarmi baja, vagy a csaladban van halmozodas barmifele majbajra az tartsa tavol magat tole.

  • 2010.07.29 11:04:59Krisztina

    Koznapi nyelven "nem meregtelenit a maj rendesen/maskepp meregtelenit" ettol az izetol. Bar utalom a pongyola fogamazast, mert abba mindig bele lehet kotni es jogosan.

  • 2010.07.29 11:18:35Brumibaby

    Értem, köszi

  • 2010.07.29 12:14:09tengelic

    A "naaagy genetikus" Szabó János professzor úr engem azzal győzködött a vetéléseim után, hogy legyek vegetariánus, az majd segít. Horváth Emese doktornőt javaslom inkább.

  • 2010.07.29 12:23:39tengelic

    Én úgy szoktam magyarázni -bár ez ugyanaz, amit Krisztina mond, csak más szavakkal- hogy a grapefruitmag -kivonat bizonyos gyógyszerek lebontását gátolja, így azok a szervezetben maradnak és kárt okoznak. De ez lehet sajnos, egy sürgős műtétnél adott altatószer is, amikor nincs idő megvárni, hogy a kivonat kiürüljön a szervezetből és nem lehet pontosan kiszámolni, hogy mennyi altatószer lesz szükséges a műtéthez.

  • 2010.07.29 12:36:12anika82

    Kedves Nyuszómuszó!
    Ismeretlenül is együttérzésem, nagyon sajnálom a történteket! Remélem, hogy mihamarabb lesz Benedeknek testvére és Tőled olvashatjuk a következő kismamanaplót!Sok-sok erőt és kitartást kívánok!

  • 2010.07.29 12:37:56Krisztina

    En is Horvath Emeset javasolnam...
    Igen tengelic, valoban a gyogyszerek lebontasat gatolja. Csak nem akartam ebbe belemenni melyebben. Volt szerencsem a vilag egyik legnagyobb es leg elismertebb eu es kutato intezmenyeben vegighallgatni egy eloadast a "taplalekkiegeszitokrol". Haltak bele rakos betegek, hogy a grapefruit enzimek meggatoltak a maj megfelelo mukodeset, aminek kovetkezteben es egyes kemoterapias szerek szo szerint megoltek a betegeket.

  • 2010.07.29 12:38:37ditakai

    pont jókor jött ez a grapefruitmag téma : tegnap valamiért épp ezen gondolkodtam :-)

  • 2010.07.29 12:44:50Krisztina

    ha valaki "immunerositeni" akar-legszivesebben megfolytanam, aki ezt a szot bevezette-az inkabb egyen sok sok friss es nagyon szines zoldseget, gyumolcsot es fozzon otthon maganak es a csaladjanak a hideg vacsorak es a menzakoszt helyett. A kornyezeti hatasokat nem valtoztathatod meg, a genetikadat nem valtoztathatod meg, stb. de arrol tehetsz, hogy mit viszel be a szervezetedbe. Azt meg, hogy valami mibol keszul, csak akkor tudhatod igazan, ha Te magad csinalod, nem ami a papirra van irva...

  • 2010.07.29 12:53:37Tish77

    Nyuszó, nagyon sajnálom!:( Erőt és kitartást kívánok neked...

  • 2010.07.29 13:58:10puszedliツ

    Nyuszómuszó!
    Nagyon sajnálom, ami veletek történt!
    Bár nem teljesen, de egy részét át tudom érezni. Egész terhességem alatt havonta véreztem, folyamatosan rettegtem, hogy ez fog történni velem. Rohanás az orvoshoz, vizsgálatok, haza, utána minden elölről! Aztán épen, egészségesen megszületett a kislányom.
    Sok erőt, kitartást kívánok a következőkhöz, remélem utána minden rendben lesz, és hamarosan megírhatod, mi pedig boldogan végigizgulhatjuk, örülhetjük veled a következő terhesnaplót!!!

  • 2010.07.29 16:04:33a szív fészkei

    Mielőbbi felépülést minden téren!

    Olvasom a kis mosolygombócod születését - egy napos Bricanyl-infúzió után szültem én is korababát - nem volt semmi az az etap sem neked!

    Szerintem, adj időt a testednek, lelkednek - mindkettő nagyon nagy megterhelésnek volt akkor is kitéve. A korababákkal foglalkozás is az: fejlesztőtorna, kétszeres aggódás, stb., tudom... Pihenned kell. Látszik a picin, mennyire kiegyensúlyozott és boldog gyerek, legyél büszke rá és magatokra!

    Részvétem a fájdalomért, bánatért, de talán nagyobb bajtól menekültél most így meg. Biztos lesz még kicsid, ez nem kérdés - tán két év múlva - ne görcsöljetek azon, mit rontottatok el. Semmit. Mindennek ideje van.

  • 2010.07.29 19:40:46tengelic

    Krisztina
    nem akartam én neked ellentmondani, írtam is, hogy ugyanazt mondom, csak én más szavakkal szoktam ezt elmagyarázni.

  • 2010.07.29 20:27:07Lümier

    Nyuszómuszó!

    Átérzem a fájdalmadat. Múlthéten hétfő du-i pozitív teszt után, másnap reggel elkezdtem vérezni, majd pénteken műtétileg befejezték a terhességet.

    ...és igen. Bármennyire is ágál ellene hinta - mindennek oka van. Nehéz elfogadni ebben a helyzetben, pedig akkor is így van.

    ... és mégegyszer igen. Inkább most, a várandósság elején, mint akár félidőben, vagy szüléskor veszítsük el, vagy már kisgyermekként a gyerekünket.

    Kitartást kívánok neked. Az a baba, aki a "tiétek" előbb-utóbb, de meg fog érkezni.

  • 2010.07.29 21:54:58Zsó74

    Nyuszó, nagyon sajnálom. Sok erőt a holnaphoz és kitartást a jövőhöz.

  • 2010.07.29 22:13:50manka78

    Jajj, meglepődtem, hogy miért van 2 terhesnapló. Nagyon sajnálom, kitartást a holnapi naphoz. Remélem ezek után már csak a jóból kaptok.

  • 2010.07.29 22:26:13hinta-palinta

    Lümier, nem ágálok ellene, hogy oka van.Persze, mindennek van.De ez nem biztos, hogy vigasz mindenkinek, friss történéssel.
    Nekem sem volt vigasz, hogy tudtam az okát.A gyerekem hiányzott, kész, mindegy miért hagyott itt.Cant jól leírta.

  • 2010.07.30 00:11:12Felicitasz

    A grapefruitmag-kivonatról azt tudnám elmondani, hogy a kurrens kutatások szerint tévedés. A növényre fecskendezett tartósítószerek miatt van a mag esszenciájának baktérium- és vírusölő hatása, a grapefruitmagban önmagában semmi nincs, ami ezt indokolná, de szintetikus tartósítószert olcsóbban is ehetsz, mint ha grapefruitmag-esszenciáért adsz pénzt.
    Van itt egy link, erre érzékeny lelkűeknek mondanám, hogy NEM a blogom :-S (cserébe nincs is kifejtve és nem is magyarul van).
    [link]

  • 2010.07.30 01:46:59ditakai

    Nagyon frappáns volt a linkelt összefoglaló :-DD

  • 2010.07.30 16:49:33Kukacvirág

    Kedves Nyuszó!
    Nagyon sajnállak. Tudom, milyen érzés. Nekem 5-ször nem sikerült. Ezt a fájdalmat csak az érzi át, akivel megtörtént.
    Legyél erős! Kívánom, hogy a következő alkalommal sikerüljön!

SZÓLJON HOZZÁ!

Kórházfigyelő

  • Budapesti kórházak
  • Vidéki kórházak

Kérdezz szakértőnktől

Dr. Gyarmati Andrea gyermekgyógyász válaszol.

Kérdezni szeretnék »

Blogok, amiket olvasunk

I love London Ez is csak 1 fontba kerül?

A magnum néha olyan olcsó, hogy nagyjából utánad is dobhatnák, a fagyasztott rák kilója pedig nagyjából 7,5 fontra jön ki.

Praxis Vannak még kiváló nőgyógyászok

Azt mondta ha nőgyógyászati beavatkozásom lesz, szóljak feltétlenül, mert kárt tehetnek a méhemben, ha nem figyelnek.

CsP Mit adott a válás? Az életemet

Levélírónk elsősorban a tegnapi posztolónknak kíván üzenni, a saját példáján keresztül.

Otthonkommandó Csináld magad: fűszerszárítás

A nálunk provanszi fűszerkeverék néven ismert Herbes de Provence-ot alkotó összes fűszernövényt megtermelhetitek erkély- vagy ablakládában is.
Ajánlok blogbejegyzést

T-Home Játszd újra!

Újraforgatott filmjeleneteket zsűriz Kálloy Molnár Péter a T-Home pályázatán.
h i r d e t é s

C-Travel ajánlatok

  • Olaszországi nyaralás
    Olaszországi nyaralás Napsütés, tengerpart, igazi olasz pizza...böngésszen oldalunkon, olaszországi ajánlatok 8.200 Ft / fő / éjtől.
  • Utazás Egyiptomba Utazzon a fáraók földjére, a napfényes Egyiptomba! Ajánlatok 42.393 Ft / fő / 7 éjtől!
  • Bulgária Tudja már hol tölti a nyaralást? Válassza Bulgáriát 12.100 Ft / fő / 7 éjtől!

Hirdetés

Hirdetés