PORONTY

Nyáron az ovikban megszűnik az élet

2010. június 2., szerda 17:15 |

Budapesti óvodába járó kiscsoportos gyermek anyukája vagyok. Mindemellett „halmozottan hátrányos helyzetűnek”  számítok, hiszen még dolgozó nőként is funkcionálok. A fővárosi óvodákkal kapcsolatban már sokféle észrevételt, kritikát hallottam, de mostanra már magam is megtapasztalhattam egy-két dolgot, így az első év vége felé közeledve.

Azon már túl vagyok, hogy meg akarjam érteni, hogy vajon miért telnek meg 4 óra körül ovis gyerekekkel a játszóterek, és miért van az, hogy ha fél 5 után érek oda az oviba, akkor szinte utolsóként hozom el a kisfiamat. Vagy, hogy miért kerülnek fél 5 után összevont csoportba a gyerekek, miközben a munkaidő a legtöbb helyen 9-től 5 óráig tart.

Azon sem csodálkozom, mikor azt hallom, hogy néhány óvodában péntekenként szinte kötelezik a szülőket, hogy ebéd után vigyék el a gyerekeket. Még az is belefér, hogy egy évben adott mennyiségű (5?) „nevelésmentes” napot tartanak az óvónők, és persze ezek egészen véletlenül mindig hétfőre vagy péntekre esnek.

Az viszont már tényleg érthetetlen számomra, ahogyan a nyári szünet szervezése történik. Igaz, hogy az óvodák gyakorlatilag csak 1-1 hónapra zárnak be, de június közepén mindegyikben megszűnik az élet. Az utolsó szülői értekezleten felhívják a szülők figyelmét, hogy ettől az időponttól kezdve összevont csoportok vannak. Azt sem lehet tudni, hogy mikor melyik óvónő felügyel a kicsikre, melyik csoportban lesznek, szóval egy nagy káosz alakul ki. Emiatt erősen ajánlják, hogy– ha megoldható – két és fél hónapig ne nagyon menjünk az ovi környékére sem. Főként a kiscsoportosokat érinti ez a dolog, mert az óvónénik szerint elég nagy trauma nekik az összevont csoport.

Bennem viszont felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg minden szülő meg tud oldani két és fél hónapot nagyszülők bevetésével, és az összes szabadságának erre az időtartamra való csoportosításával? Tényleg olyan nagy trauma a gyerekeknek az összevont csoport? Ha igen, akkor miért nem találnak erre valamilyen más megoldást? Vajon az mekkora trauma lenne a gyereknek, ha anya munkahelyén egyszer csak megelégelnék a nevelésmentes napok miatt megnyújtott hétvégéket, a késő délután tartott megbeszélésekről való állandó hiányzást, és – mint olyan munkaerő, akire nem lehet bármikor számítani – egyszerűen elbocsátanák???

Zita (32)

KOMMENTEK

  • 2010.06.02 21:59:29Vérkönyvtáros

    bölcsésztanár,

    én elhiszem, h van, akinek rossz, viszont ha az a másik lehetőség, h valamilyen táborba napközi menjen, akkor már jobb az összevont csop./gyűjtőovi is, mert ott legalább pár gyerek/óvónéni/udvar ismerős.

  • 2010.06.02 22:05:25sajtos pogi

    A pedagógusoknak sem fenékig tejfel az élete.

    -Június végéig meló
    -Júliusban előbb utóbb 2 hét napközis tábor (ide a sajátját nem viheti, mivel ő akkor dolgozik) általában a kerület problémás tanulóival
    -augusztus 20. után az első munkanaptól meló
    - ha pechje van egy-egy szerdára is beosztják ügyelni az iskola nyári fogadónapján

  • 2010.06.02 22:13:05farkasokkal tancolo

    Engem az összes ilyen irányú panaszblogban tulajdonképpen az irritál, hogy ab ovo gonosz ovónők/tanitónők kontra szerencsétlen ártatlan szülők a felállás.

    Nem lenne okosabb valahogy a szülőknek meg a pedagógoszoknak inkább összefogni? Hiszen NEKIK közös lenne az érdekük vagy nem???

  • 2010.06.02 22:14:01bölcsésztanár

    Még egy:
    Katarina,
    Én arra emlékszem, hogy mikor nyári napközisbe akartak adni gyerekkoromban, két nap után lázadtam fel, hogy egy tanteremben, egy iskolaudvaron, és egy menzaebédlőben töltöm a nyári szünetemet. Senkit nem ismertem, a barátaim mentek a Balcsira az iskola táborába. Engem meg végül elcipelt magával a nagyanyám dolgozni, mert kézbesítő volt, jártam vele a várost egész nap. Szuper volt!

    A te problémádhoz:
    Tényleg meg kéne próbálni keresni hasonló cipőben járó anyukákat és bartelt folytatni velük.
    A KÖSZInek Kőbányán vannak jó kis táboraik, és úgy emlékszem, nem a megfizethetetlen kategóriába tartoznak.

  • 2010.06.02 22:14:43sajtos pogi

    A ped. élete évközben:

    - heti 1 nap ügyelet, érkezés 6.30-ra
    - lyukasórákkal tűzdelt órarend miatt végez kb. 14 órára
    - heti egy napon értekezlet általában 15-16 óráig. Ha szerencséje van ezen a napon van a munkaközösségi értekezlet is. Ha nem, akkor 2 du. ugrik.
    - heti egy napon tartalékos ügyeletes, így oda nem tervezhet rendszeres elfoglaltságot
    - ha du.-os, akkor 16.15 előtt nem lép ki a suliból
    - a du. is ügyel heti egy nap, ilyenkor akár 18 óráig is bent kell lennie
    - a du.-osnak is vannak értekezletei és 1 nap tartalék ügyeletes


    Egy segítség nélküli pedagógusnak sem könnyebb az élete. Csak annyiban más, hogy neki nem 200 nettóból, hanem 100-ból kell megoldania a bébiszittert.

  • 2010.06.02 22:15:59Wish1973

    Ft, ha majd az unokád iskolás lesz, te is látni fogod, h a 10 hét nyári szünet senkinek sem jó. és baszki, ha nyáron csak 6 hét lenne szünet, miből gondolod, h fennmaradót év közben nem osztanák szét? minden más országban 6 hét hosszúságú a nyári szünet, viszont a tavaszi nem 2 munkanap, és nem kell jan. 3-tól június 15-ig egyvégtében lehúzni fél évet. (mert a húsvéti szün. tokkal-vonóval 5 nap) szóval sokkal arányosabban is el lehetne osztani ugyanennyi időt. és persze, akkor nem telne el másfél hónap tanév elején azzal, h a feledés homályába merült tudást előbányásszák a gyerek fejéből.
    szóval némi racionalizálás megkönnyítené a gyerek, szülő, pedagógus dolgát. tényleg bagatell, ennyiért kár is belepiszkálni, jó ez így. minden elcseszett május-júniusban gyomorgörcsöl a szülők nagy része, megy a meccs a munkáltatókkal, megy a fillérezés, h hogyan köhögj ki annyi pénzt, amennyi 10 heti elfoglaltsághoz szükséges. és akkor ne a te egyke unokádat vedd alapul, hanem egy 2-3 gyerekes családot, ahol egy mezei napközis tábor (nem az iskolai udvari) 20-25 rugó. na, azt szorozd 3-mal, és egy hétre anyu kicsengette a havi fizetése felét. upsz, biztos van testvérkedvezmény, akkor már olcsóbb.
    van olyan ismerős házaspár, ahol a két szülő majdnem az összes szabiját beáldozza úgy, h hol egyik, hol másik van a gyerekekkel, és a nyár során van egy közös hét, amikor mindketten szabin vannak. családi fíling 7 napra.

  • 2010.06.02 22:21:03Vérkönyvtáros

    Wish, felét? Sokak az egészet...

  • 2010.06.02 22:21:44Wish1973

    a szakszolgálatban dolgozó pedagógusnak a 2010/11-es tanévtől nincs nyári szünet. folyamatos nyitva tartás lesz, vagyis ugyanúgy egyeztetni kell a főnökkel,h ki mikor megy szabira, és nem lehet eltűnni kollektíve az egész nyárra, mert nem maradhatnak a gyerekek ellátatlanul 10 hétig. jó,h erre most jöttek rá. én mondjuk örülök ennek minden szempontból. de de ennyit erről, h a pedagógus hú, de ráér a nyáron

  • 2010.06.02 22:22:10sajtos pogi

    Ja és az új módi!

    A szerződéses pedagógusokkal csak júni közepéig, végéig szerződnek, majd aug. utolsó hetétől kötnek vele újat. Magyarán nyárra pénz nélkül marad, mehet alakalmi munkát vállalni.

  • 2010.06.02 22:24:35farkasokkal tancolo

    Wish most ugyanazt mondod, amivel kezdtem, hogy ott, ahol a nyári vakáció 6 hét, ott évközben van elosztva a többi!!!! Hogy általában 6 hét oktatás után mindig jön egy hét vakáció.

    Na és évközben egy dolgozó nő mindezt könnyebben abszolválná? Nem mindegy? Nem mindegy hogyan van elosztva az,, hogy neked van (optimális esetben) 30 nap szabid, de a gyereknek ugyanakkor van 72???

  • 2010.06.02 22:25:24Anura

    Azért a hosszú nyári szünet egyvalakinek jó: a gyereknek. :)
    Emlékszem, mennyire vártam, és mennyire szerettem a szabad nyarakat.

    Egyébként szomszédunk unokái Olaszországban élnek, és azt látom, hogy a tavaszi szünetben +1 héttel tovább vannak itt, mint a mieinknek van szünet, télen dettó, és úgy tűnik nyáron is.
    Él valaki közületek Olaszországban, hogy hogy is van ott ez?

  • 2010.06.02 22:27:37Mind. Amp.

    Ennek a cikknek minden egyes szavával egyetértek.

    Mintha a saját esetünk leírása lenne.

    Jó látni, hogy másnak is ugyanolyan problémája van, mint nekünk.

  • 2010.06.02 22:29:28Vérkönyvtáros

    2010.06.02 22:24:35farkasokkal tancolo,
    könnyebben, mert sokaknak pont a nyár elve hajtás (vendéglátás, mezőgazdaság stb.), teljesen esélytelen, h anyut/aput elengedjék folyamatos több hét szabira - még ha van is nekik annyi.
    1-1 hetet megoldani sokkal egyszerűbb, mint (iskolás korban) 2,5 hónapot.

  • 2010.06.02 22:30:54Magenta

    "Csak annyiban más, hogy neki nem 200 nettóból, hanem 100-ból kell megoldania a bébiszittert."

    Komolyan úgy gondolod, hogy az óvodán/iskolán kívül mindenki 200 nettót keres?

  • 2010.06.02 22:34:40sajtos pogi

    Az év közbeni 1-1 hét szünetnél szerintem lényegesen több gyerek lenne "belökve" ügyeletre, mondván annyit azért kibír.
    Ráadásul az idő rövidsége miatt a szabadidős szektor sem nyomulna rá a különböző programok, táborok szervezésére.

  • 2010.06.02 22:35:02farkasokkal tancolo

    Hát innentől én visszavonulok inkább.
    Mert ha már odáig megy a dolog, hogy vegyük el a gyerekeinktől majd a fele nyári vakációt, én onnantól már nem is értem miről is beszélünk. :-((((

  • 2010.06.02 22:41:35sajtos pogi

    Nem, de aki a diplomájával helyezkedik el, azoknak a többsége szerintem 15 éves munkaviszony után szerintem nem 100-at visz haza.
    Tudom nem csak diplomások vannak, van aki minimálbért keres, stb....

    Mondjuk aki anyagilag nem engedheti meg magának a minőséget, annak be kell érnie az önkormányzati összevont táborral. A pedagógusnak is. Az pedig mindenhol van, tehát szó sincs arról, hogy valakinek a gyereke az utcán lenne kénytelen lézengeni, míg a szülő dolgozik.

  • 2010.06.02 22:42:15Vérkönyvtáros

    Ft, ne vegyük el, csak mondjuk lássuk, h miért vannak ált. pont a nők hátrányban a munkaerő piacon. Akiket ismerek mint részmunkaidőseket, szinte mindenhol a nyári szünet volt a fő indok, a gyerek ált. iskolás koráig.
    És sok gyereknek a nyári szünet nagyrészt táborokról szól. 1 hét még buli úszótáborban, de a 3. már toxikus.
    A szösz sem akar rosszat a gyerekeknek, de nem vagyok arról meggyőzve, h úgy jó nekik, hogy a családnak rossz, mert a szabi elmegy és mondjuk pont együtt nem nagyon tud lenni az egész család...

    Sajtos pogi, 6 hetes szünetre is nyomulnának, esetleg pont jobban kiforrná magát, kik tarthatnak tábort...

  • 2010.06.02 22:43:09Vérkönyvtáros

    mármint ált. iskolás korának végéig.

  • 2010.06.02 22:46:31flinstone

    Tanárként szeretnék hozzászólni. Az iskolai szünetekkel kapcsolatban mindig egy dolgot felejtünk el megemlíteni: az időjárást. Németországban nem jellemzőek azok a hőmérsékleti viszonyok, mint nálunk, ill. létezik náluk a hőségszünet fogalma, ami azt jelenti, hogy ha nagyon meleg van, akkor elrendelhetnek tanítási szünetet. Nálunk pedig ha beüt a kánikula, már nem lehet hatékonyan tanítani, mert a kb 40 fokos tantermekben tanár-diák a saját túlélésével van elfoglalva. Én személy szerint örülnék, ha a szünetek arányosabban lennének elosztva, mert ilyenkor már eléggé le vagyok fáradva, de pont az időjárásból adódóan nem tartom ezt megvalósíthatónak. Ezen kívül az én gyerekem is járni fog július közepéig óvodába, mivel az iskolai kötelezettségeim eddig tartanak. Augusztus második felében pedig majd lesz valahogy, mert akkor is már jelenés van. Jövőre iskolás lesz a gyerekem, és nem tudom, hogy hogyan fogjuk megoldani a június közepétől július közepéig tartó időszakot. Pedig tanár vagyok.

  • 2010.06.02 22:47:36sajtos pogi

    Én az 1 hetes szünetekre értettem. Márpedig ha nincs tábor, akkor kénytelen a szülő szabit kivenni, vagy összevont napközibe küldeni a gyereket.
    Ismerve a mai munkaerő piacot sokan inkább az utóbbit választaná, ami a gyereknek kevésbé lenne pihenés/kikapcsolódás.

  • 2010.06.02 22:56:47Vérkönyvtáros

    Nem hiszem, h most 2,5 hónapig izgi táborokban vannak folyamatosan a gyerekek, pont, mert nincs rá pénz. A csanák lassan olcsóbbak, mint 4 hét tábor.

  • 2010.06.02 23:03:22farkasokkal tancolo

    2010.06.02 22:42:15Vérkönyvtáros

    Ne keverjük ha kérhetem...

    Az, hogy a nők miért vannak hátrányban az egy dolog.

    Az, hogy a gyerekeknek mennyi vakáció jár az meg egy másik.
    A nők jogaiért harcolni kell, de nehogy már úgy, hogy a gyerekek vakációját rövidítsük meg! :-(

    Ne keverjük a kettőt, ha kérhetem.

  • 2010.06.02 23:05:37Magenta

    Én maximálisan támogatnám, hogy álljon meg az élet nyáron. :))) Csak a strandok legyenek nyitva.

  • 2010.06.02 23:21:12farkasokkal tancolo

    Én is támogatnám Magenta... persze csak elviekben ugye. :-)

    De amit még igenigen támogatnék... nevezetesen az pl., hogy a nyári rekkenő hőségben ugyan miafasznak járnak bizonyos foglalkozású egyének öltönyben vagy kiskosztűmben??? Hát ha rájuk nézek már leizzadok komolyan.

    Van egy csomó meleg ország, nekik is vannak diplomáciai kapcsolataik, és nézd már, akkor is tárgyalnak velük, ha lebernyegekben jelennek meg! Mert ők már együtt élnek a meleggel... nekem személy szerint fizikai rosszullétet okoz, ha a tévén keresztül pl az aug. 20-iki ünnepségen látom a politikusokat a fekete öltönyükben vigyázzba állnia tűző napon... :-(((

    Ez a legidétlenebb hagyomány szerintem.
    (Igazis ki találta fel a nyakkendőt? Szivesen karóba húznám...)

  • 2010.06.02 23:23:29Wish1973

    Ft, miért elvevés, ha egyenletesen van szétosztva? ez olyan, mintha egy ültő helyedben kéne végigenned egy egész napi kaját, ahelyett, h eloszthatnád reggeli-ebéd-vacsorára.
    persze, lenne gyerek, aki "egy hetet úgyis kibír"-napközis ügyeletben, de olyan is lenne, akinek a szülei egy hetet ki bírnak venni áprilisban, h együtt pihenhessenek. plusz, ha egységesek a szünetek, minden suliban ugyanakkor vannak, akkor a vállalkozók ugyanúgy tudnának szervezni prg-ot. az meg, h a 30 nap szabi 70 szünnapot nem fed le, tény. de a hosszú nyárral az is a baj, h a meglévő szabit sem mindig lehet úgy kivenni, ahogy a szülőnek szüksége lenne rá. márciusban bmelyik főnök kiad 5 napot, nyáron meg megy a harc.
    ja, és a pénz. 10 heti prg egyhuzamban két gyerekre megfizethetetlen. (minden másra ott a visa kártya:D ) szóval, nem csak a szabi, de a költségek egyenletes elosztása is amellett szólna, h ne egy blokkban legyen a szünet. és akkor még a csellengő gyerekekről nem is volt szó. vagy igen, csak nem olvastam. 10 hét alatt totál szét lehet csúszni.

  • 2010.06.02 23:26:51Magenta

    Ft, az én munkahelyemen szigorú dress code van, férfiak csak hosszúnadrág, zárt cipő, különben hazaküldik és aznapra fizetetlen szabi. :(

  • 2010.06.02 23:27:52Wish1973

    flinstone,
    nehari, de a hőségre hivatkozni 13 fokos júniusban- könnyesre röhögöm magam. ne csinálj már úgy, mintha mo. vmi mediterrán hely lenne. júni vége, aug. vége nem 40 fokos. ha júl.1-től aug. 20-ig lenne a szünet, akkor a legmelegebb időszak alatt senkinek nem kéne a padban ülnie.
    olaszo, sp.o, görögo? ott 10 hetesek a szünetek? lepj meg azzal, h igen.

  • 2010.06.02 23:33:17Anke-tto

    2010.06.02 20:17:26farkasokkal tancolo
    2010.06.02 20:55:52farkasokkal tancolo

    Elsősorban tőled kérdem, mert te állítod, hogy szegény gyerek károsul, ha nincs a hosszú nyári szünet, de bárki más is írhatna a témában.
    A kérdésem tudnál konkrétan is valamilyen tanulmány címet, linket mellékelni, hogy miért is jó 2,5 hónap nyári szünet, ahelyett,hogy lenne max. 4-6 hét, a többi időben pedig a szűk tanévbe besuvasztott tananyagot húznák szét, illetve egy részét a szünetnek év közben osztanák szét?

  • 2010.06.02 23:36:36Magenta

    Az én gyerekeim mennek táborba is, van nagyszülő is, dupla annyi szülővel csinálnak programot, mint más gyerek, és augusztusban már nagyon várják a tanévkezdést.

  • 2010.06.02 23:36:59Anke-tto

    Nem lehet, hogy pont a túl hosszú nyári szünet miatt kell szinte az egész szeptembert, vagy ahogy visszaemlékszem, az októbert is ismétléssel tölteni, mert senki nem emlékszik már rá, hogy mit tanult egy éve, hiszen 2,5 hónapig nem hinném, hogy sok gyerek magától trenírozná az agyát, tán még a tanulás tanulását is évente újra kell kezdeni.

  • 2010.06.02 23:37:15Magenta

    2010.06.02 23:23:29Wish1973

    Annyira igaz.

  • 2010.06.02 23:47:13Anke-tto

    2010.06.02 23:36:36 Magenta
    Pont ezt akartam írni, hogy személy szerint imádtam az iskolát és alig vártam a szeptembert, és nem azért mert unalmas volt nyár, sőt mindig csodálkoztam, hogy mások "csak" otthon, esetleg a nagymamánál voltak. Egyszer kértem a szüleim írassanak be napközibe, mert a többiek nagy örömmel beszélnek róla, kb. 3 napig bírtam, annyira untam magam. "Bele is haltam volna", ha napköziben kellett volna töltenem a nyarat.
    Ma már tudom, hogy akármilyenek is voltak a szüleim, gazdag programot biztosítottak, plusz volt két nagymama segítség is, akiknél 1-1 hetet töltöttünk a nyárból. Fogalmam sincs, hogy én, hogy fogom megoldani a nyári szüneteket. Remélem addigra ismerek majd pár embert a porontyról és átszervezzük az oktatási rendszert. :))

  • 2010.06.03 00:08:34Wish1973

    tavalyelőtt írtam egy levelet a Hillernek, mint ped. és mint szülő. persze, nem kezdtem aláírásgyűjtésbe, h hangsúlyosabb legyen a mondandóm. én naiv, arra gondoltam, h ha mint szakember és mint érintett szülő jól összeszedem a gondolataimat, érvekkel támasztom alá, h mi miért probléma, akkor legalább azt a választ kapom, h "tisztelt Hölgyem, köszönettel vettük észrevételeit, adandó alkalommal gondolkodni fogunk róla". ehhez képest azt írta vmi samesza, h a szüneteket minden évben szakmai egyeztetés alapján állapítják meg, így ez jól van, ahogy van.
    WTF, milyen szakmai egyeztetés? minden évben ugyanúgy vannak a szünetek. kikkel egyeztetnek ezek? miről? hogy a húsvéti szünetben megadják-e a szerdát is, vagy csak a keddet?
    lehet, hogy Seres Máriaként kellett volna nyomulnom. ha pártot alapítanék, bejutnék a parlamentbe. bizottsági pénzeket is kapnék. és költségtérítést számla nélkül. éééés az egész nyaram szabad lenne, merugye a honatyák, honanyák nyáron nem üléseznek. úgyhogy utána le is kattannék a témáról, mert rá is érnék, pénzem is lenne, szóval továbbiakban nem lennék érdekelt

  • 2010.06.03 08:18:08marcangoló

    Wish, szavazok rád! :-)
    Minden évben szakmailag egyeztetnek, és _pont_ ugyanarra jutnak, hát olyan furcsa ez? :-)

  • 2010.06.03 08:35:59Laliath

    2010.06.02 23:36:59Anke-tto
    2010.06.02 23:36:36Magenta

    Nos, én ezzel úgy vagyok (és voltam gyerekként), hogy ha augusztus közepén kezdődött volna a suli, akkor úgy mentem volna be, hogy azt mondom "na ne már, megint, fúúúj", így pedig örömmel és lelkesedéssel indultam neki minden évnek, és azt mondtam "hurrá, megint tanulhatok". Szerintem sokat számít ez egy gyereknél. Legalább az év eleje nem kényszerként csapódik le.

    Ami pedig a szeptemberi ismétlést illeti. Nekem soha nem kellett újratanulnom az anyagot, mert anyám nem engedte, hogy elfelejtődjön. Ezért nem értem, miért zárkóznak el sokan itt olyan élesen attól, hogy pár hetente játékosan átvegyék a tanultakat otthon a szünetben a gyerekkel. csak egy kis odafigyelésre van szükség és máris öröm az iskolakezdés.

    S mielőtt valaki felhozza, hol töltöttem a nyarakat. nem, nem volt nyugdíjas nagyi, aki felvigyázzon ránk (nyugdíj mellett dolgozó nagyink volt) - így a nyár elejét napközis táborban, közepén egy hetet nyári táborban töltöttem, a többit pedig forgó rendszeres szabival és egy iskolatársam anyukája segítségével oldotta meg anyu.
    Nem cserélném fel ezeket a nyarakat rövidebbre.
    Az őszi, téli, nyári szünetet utólag látom, hogy nehezebben is oldotta volna meg anyu, és annyira nem is lehet kihasználni sem szerintem a gyerek szempontjából.

  • 2010.06.03 08:40:22Temptation

    Amióta 2-3 éve új óvodavezető van, azóta nálunk csak 1 hétre van az ovi bezárva (falu Bp. közelében). És mégis elkészül a nagytakarítás és kiadják a szabikat is.Szóval azért ez is szervezés és hozzáállás kérdése is.
    Év közben a szünetekben és a nevelés nélküli munkanapokon is van ügyelet. Ha a gyerek a saját ovijában, de esetleg más csoportban, más óvónővel van, az azért nem tragédia, mert év közben is találkoznak az udvaron a többi gyerekkel, többi óvónővel, tehát nem teljesen ismeretlenek.
    Amikor a három nagyobb volt kicsi, én is vért izzadtam, hiába volt egy nem dolgozós nagymama, meg anyu aki dolgozott, de azért valamennyit be tudott vállalni.
    Itt iskolai napközi csak június végéig volt, aztán érdeklődés hiányában nem.
    Most úgy vagyok a kicsivel (7). hogy nem is szívesen adnám olyan táborba, ahol senkit nem ismer. Ott alvóshoz kicsi is, a bejárósakat nem tudom megoldani, mert nekem nem 9-kor kezdődik a munkaidő, hanem 1/2 8-kor, ezért cserébe délután emberi időpontban végzek.

  • 2010.06.03 09:01:33huncut_kata

    2010.06.02 19:37:53Katarina

    Azért nincsenek már Hűvösvölgyi/Hárshegyi napközis táborok, mert az önkormányzatok eladták azokat az ingatlanokat arany áron.

  • 2010.06.03 09:01:45Laliath

    [cool, csaj komment felénél kinyomta a gépem :) ]

    Szóval... de ez nagyban függ a gyerektől is (a nevelés mellett) Én szerettem a táborokat, nem akadtam ki már 6 évesen sem, hogy egy hétig távol leszek. Szórakozás volt rúgni a bőrt a napközis táborban és ha nem is mélyreszántóan, de könnyen ismerkedtem.
    Ahol a gyerek kevésbé független, ott ez sokkal nagyobb problémát jelent(het), amit megértek.

  • 2010.06.03 09:02:37anyamadár

    2010.06.02 22:25:24Anura

    Nem tudom írt-e már valaki az angol helyzetről, de itt úgy van, hogy harmadévek vannak.
    Szeptember elsején kezdődik az iskola és október végén van egy hét (half-term szünet), decemberben karácsonykor nagyszünet két hét meg egy kicsi, aztán második harmadév januártól. Február közepén ismát egy hét szünet (half-term), majd húsvét tájékán kicst több mint két hét ismét.
    Harmadik harmadév (most van half-term szünet) és az iskolának július vége előtt pár nappal lesz vége.

  • 2010.06.03 09:04:50anyamadár

    A nyári szünet olyan hat hét kb.

  • 2010.06.03 09:21:09huncut_kata

    anyamadár, akkor lehet, hogy az még kicsit több is, mint nálunk, csak többfelé osztva

  • 2010.06.03 09:21:16angyalB

    Nehéz ma gyereket vállalni! Sok "okos" mondja, hogy "ne törődj ezzel meg azzal meg amazzal....., csak szülj" És tényleg, ilyenkor mi van, ha az Ovi is nehézségeket szül az embernek! Látom barátnőimen - akik velem egy idősek - hogy "boldogságukban", hogy gyűrődnek! Mert, igen.... bezár az Ovi, Nagyi nem vállalja, munkahelyen morognak, és ez is stressz, lelkileg megtör. És ez még csak a munkahely és az Ovi!

  • 2010.06.03 09:32:46csí00

    Az olasz példáról csak annyit, hogy 3 hó szünet nyáron (Szardínia sziget) szeptember 16-án mennek suliba a gyerekek. Addig fizetős napközi felügyelet van. Ha egy gyerek születik 6 hónap szabi, utána meló. Gyerek vagy bébiszitter vagy bölcsi. Kaja, pellus beviszed a bölcsibe. Igazán csak gyerekmegőrző. És akkor nálunk rossz a helyzet?Még 2 év a GYES vagy GYED. Igaz az életszínvonal ott jobb, de nem mindenkinek. Ott a törvények másabbak, fizetés időben, és a kisgyerekeseket nem rúghatják ki a melóhelyről.

  • 2010.06.03 11:10:45nanemárrr

    A nevelés nélküli munkanapok adottak, igen egy tanévben 5 nap...azonban szerintem ezen napokra is kötelesek biztosítani az ellátást a gyerekek részére...ezt a dolgot kicsit meg kellene kapargatni a jegyzőnél pl. Nálunk ugyanis ezeken a napokon a pedagógiai munkát segítők tartanak ügyeletet, így nem a szülőnek kell megoldani azokat a napokat.

    Az, hogy mekkora trauma a gyerekednek az összevont csoport, azt csak te sejtheted, te ismered, hogy mennyire könnyen alkalmazkodik/barátkozik. Esetleg összebeszélhetsz a csoportból másik anyukával és akkor már ismerős csoporttársával mehetne az ügyeletbe. Óvónéni nem biztos, hogy csak a gyerek érdekeit félti, hanem egyszerűbb neki, ha nem téblábolnak még a kicsik is körülötte az összevont csoportban. Elnézést a rosszindulatért, de ez a sejtésem!

  • 2010.06.03 12:03:34caixa

    az én nagyobbik lányomat (4 éves lesz) nem zavarja az összevont csoport. ő elvan, olvas, motozkál, játszik. a ksiebbik lányom már nem ez a típus.

    óvónéni nekünk sose szól, hogy hamarabb hozzuk el, tudja, hogy dolgozom és kész. szerinte meg jól elvan a kicsim a másik teremben is. ez egy típus, belső érzelmi biztonsága van. tudja, megyünk érte, szeretjük, imádjuk.

    a kicsi már instabilabb, pedig ha lehet, hát ő még inkább dédelgetve van.

  • 2010.06.03 12:40:11pilár

    Én is az angliai rendszer láttam élőben, és az én tapasztalatom az volt hogy jobban ki tudták pihenni az évközbeni leterhelést a gyerekek kicsit hosszabb évközi szünetekkel. Egy kisgyereknek meg 6 hét is hosszúnak tűnik, ha ez lenne az átlag, egyikőjük sem panaszkodna (az angliai kiscsajok sem mondták soha hogy jaj de kevés volt a 6 hét.)
    Wish, azért vicces hogy a mostani időjárást hozod fel ellenpéldának, én is emlékszem, hogy május közepétől mindig 'döglöttünk meg' a forró tantermekben.
    A mediterrán országokban az építészettől kezdve sok dologgal tudják ellensúlyozni az időjárást, de ezt Magyarországon szerintem soha nem vették figyelembe. Pl egyszerű épület tájolással, hogy ne minden tanterem ablaka mondjuk délre nézzen, stb.

  • 2010.06.03 12:46:27Magenta

    Laliath, bocs, hogy jön össze a független gyerek a hosszú szünettel? Vagy azzal, hogy nem barátkozik boldog-boldogtalannal? Nem értem, tényleg.

    Egyébként meg megkérdeztem őket közben, jobban örülnének év közben több szünetnek. Ha már a gyerekek érdeke számít. Én is azt veszem észre, hogy rettentően elfáradnak, és ha tetszik, ha nem, a mostani rendszerben szerintem többet követelnek egy gyerektől, mint akár 20 éve.

    Volt olyan matek felvételi feladat, ami 92-ben még a gimis negyedikesek matekverseny feladata volt a Fazekasban.

  • 2010.06.03 12:51:43Magenta

    Januárban van egy hajtás a félévi bizonyítványért, utána a júniusi év végéig van egy darab öt napos szünet, ez lófütty. És bizony hét végén is kell tanulniuk, meg suli után is kell tanulniuk, néha úgy érzem, a mai követelmények többet tesznek egy gyerekre, mint amennyit mi lenyomunk a munkahelyen. És mi felnőttek, legalább hétvégén lazíthatunk egy kicsit a munkánkból.

  • 2010.06.03 12:59:44Laliath

    Magenta,
    úgy értem a független gyereket, hogy én mondjuk jól megálltam a magam lábán. Nem lettem feszült vagy elveszett idegen társaságban vagy ismeretlen helyen és örömmel kipróbáltam mindent, ami új volt. Sok az ilyen gyerek is.
    De vannak, akik "függnek" az ismerőstől - legyen ismerős barát, ismerős hely. Nagyobb szükségük van valami fixre.
    Emlékeimben ők azok, akik láthatóan elveszettek voltak, mert nehezen barátkoztak és vágytak volna az ismerősökre, akik nem voltak ott. Zavarta őket az új hely, nem tudták elengedni magukat. Nem tudtak elszakadni attól, amit ismertek. Akinek ilyen a gyereke, az tudja, hogy nem küldheti el egy hétre táborba első után, mert nem bírja ki. Hiszen a napközis táborban sem tudja jól érezni magát, pedig onnan minden nap hazamegy.
    Mire pedig eléggé megbarátkoztak a hellyel, addigra vége is lett.

  • 2010.06.03 13:04:49Magenta

    Ok, így értem, köszi. :)

  • 2010.06.03 13:22:04Apafarkas

    Azért pár dolgot ne felejtsünk el, különösen a nyári szünet nagy védelmezői.
    A 2,5 hónapos nyári szünet annak idején a mezőgazdasági idénymunka miatt lett bevezetve, hogy a gyerekek is tudjanak DOLGOZNI a betakarítási időszakban. Figyelem: nem pihenni, kikapcsolódni, hanem dolgozni.
    A másik pedig az, hogy a pedagógusok és a szülők között igenis érdekellentét van. Főleg, amióta a kontraszelektált pedagóguspalánták kerülnek egyre inkább többségbe.
    A szülő minőségi szolgáltatást akar (legalábbis a normálisabbja) a pedagógus meg minél kevesebb macerával letudni az egészet. És mivel a bére nem függ a teljesítményétől, ez így is marad még egy darabig!

  • 2010.06.03 13:44:10madz

    Apafarkas, valami forrással alá tudod ezt támasztani?
    a 2,5 hónap az többek között azért van, mert ekkorra esik a meleg. bizonyos fokú hőmérséklet felett nem tud az ember figyelni.
    kontraszelekció pedig sajnos mindenhol lehet, csak fizikussal, brácsással vagy mélyépítőmérnökkel nem mindenki találkozik élete során, tanárral meg igen. ezért aztán könnyebb azt hinni, hogy köztük több a hülye. nyugodj meg, arányaiban kb megegyezik más foglalkozásokéval.

  • 2010.06.03 13:52:16Vérkönyvtáros

    Ft, mintha rád ragadt volna a "ne vegyétek el a zemberektől" propaganda.
    Folyamatosan azon agyalunk épp, h lenne szünet, akár napra ugyanannyi, csak elosztva.
    Az időjáráshoz: egyrészt most épp nincs kánikula, másrészről nem ritkán meg már az egész május dögmeleg. Tavaly nyáron is totál változó volt, leginkább 1-2 hét kánikula, aztán 1 hét hűvösebb...

    Az iskolából meg pont arra emlékszem, h nagyjából máj. közepétől már a szösz sem tudott odafigyelni, csak vártuk a vakációt és aztán augusztusban meg a szeptembert.


    A nők munkaerőpiaci-helyzetéhez: miért is ne keverjük bele? Mikor tanítási gyakon voltam, pont arról győzködtek, h gondoljam meg a tanítást mert pl. a nyári szünetet így könnyebb megoldani. És nagyon jó tanárok mondták ezt, nem kontraszelektáltak, akik mellesleg családosak is voltak és a gyakorlat beszélt belőlük. Mert ok, júniusban még van munka (de nem 8-16,30 közötti), meg aug. közepétől megint (akkor sem egész napos még), a kettő között viszont nagyjából semmi, max. táboroztatás.
    Tényleg sok ismerősöm azért lett pedagógus, mert családot mindenképpen akar és ez az a pálya, ami mellett talán jobban megoldható.

    Szülői oldalról: miért is van gond a gyesről visszamenők elhelyezkedésével? A betegségek és az iskolai szünetek miatt. Mert úgy is betegek lesznek a gyerekek és a nyár. Az őszi/téli/tavaszi jobban megoldható, 2-2 napot felváltva könnyebben megold a két szülői is. És anyagilag is egyszerűbb évközben kigazdálkodni a rövidebb nyárra a táborokat. Persze lehet perselyt venni és abba tenni szeptembertől, de pont gyerekes családban mindig van évközben valami, amire jobban kell.

    Szóval a 2,5 hónapos nyári szünet az kb. olyan, mint a gyes: megszoktuk, ne bántsuk, h miért is vezették be, azt ne is nézzük, de nevegyékeleztis.

  • 2010.06.03 13:55:32Vérkönyvtáros

    Ja, az ovis szünethez. 50+ éves ismerőseim mesélték, h régebben az általuk közelről ismert bölcsikben/ovikban nem volt hónapos bezárás. 1-2 hét egészségügyi festés és kész. A szabikat mégis kiadták valahogy...

  • 2010.06.03 13:58:02Rosa Rugosa

    Azért nem szokványos, hogy ilyen hideg van májusban, tavaly már május közepén kiégett a fű.
    Az én gyerekeimen meg azt látom, hogy pont ezek a kis szir-szar 4-5 napos szünetek zavarnak be. Pl. elkezdődik a suli, aztán mire belerázódnak, jön az őszi szünet. Szerintem tök fölösleges. Ahhoz nem elég hosszú, hogy hangulata legyen, de arra pont jó, hogy kizökkentse a gyereket a hétköznapokból.

  • 2010.06.03 14:05:44kicsinap

    Ezt a szabi kiadást én sem értem teljesen. 5 hét szünet az már eleve 25 nap, és decemberben is bezárt az ovi, akkor is min. 2-3 munkanap szünet van, ezzel szerintem a legtöbb óvónő már ki is merítette az összes szabiját.
    Nekem legalábbis 10 év munkaviszonnyal és a 3 gyerek utáni járó pótszabikkal együtt évi 30 napom van, ezt kell valahogyan beosztani.
    A legtöbb szülő, akit ismerek bébiszitterekkel oldja meg, egyetemisták szívesen vállalnak ilyen munkát. Vagy éppen pedagógusok is.:-)

  • 2010.06.03 14:10:14kicsinap

    Ja és még persze sokan csinálják azt, hogy anyuka, apuka kivesz 3 hét szabit (bár ehhez már jó melóhely kell, hoyg engedjenek ennyit egyben), de csak 1 hete vannak mindketten otthon. Szerintem ez is elég gáz helyzet...De így megoldottak 5 hetet.

  • 2010.06.03 14:14:28Vérkönyvtáros

    RR, pont ezért lenne jobb, ha évközben lenne 3*2 hét szünet. Mert pihennek is, de nem felejtenek, szülőknek is könnyebb.

  • 2010.06.03 14:20:12Rosa Rugosa

    Szerintem jó a hosszú szünet, nálunk így is hamar elmegy. Az viszont gáz, hogy a legtöbb iskolában semmiféle nyári gyerekfelügyelet nincs. Bár senkinek semmi baja nem lenne, ha a suli mondjuk 1-2 héttel előbb kezdődne.

  • 2010.06.03 14:21:16Laliath

    2010.06.03 13:58:02Rosa Rugosa

    Szerintem ez olyan, mint az 1 hét szabi. Nem ér semmit, (sőt!) mert mire a szervezet tényleg pihenne, addigra jön újra a mókuskerék :(

  • 2010.06.03 16:22:26Hircsák Micike

    2010.06.03 14:05:44kicsinap

    Ez pontosan így van (mármint a szabikiadás), tanáréknál is. A szünetekben kötelezően kiadják a szabadságokat. Ha tanév közben jön közbe bármilyen, szabadnapot igénylő dolog: oldd meg, ahogy tudod, óracsereberével (amit a főnökök többnyire nem néznek jó szemmel), vagy fizetésnélkülivel.

  • 2010.06.03 20:06:36nyúlmama

    Én a nyári záráshoz nem szólok már hozzá, de egy -két észrevételem lenne a cikkel kapcsolatban.
    Az 5 nap nevelés nélküli munkanap TÖRVÉNYILEG adott, és akkor vehetik ki, amikor akarják. Mi évek óta max. egyet használunk fel....
    Mi az, hogy meghal az élet nyáron?
    A nyár az nyár,a foglalkozások -mint a tanítás is- , nyáron szünetel. Van játék, de én pl. azért rajzolok, hajtogatok, stb.Van, aki szerint egyáltalán nem is kell foglakozás az ovikban, van, aki szerint nyáron is legyenek.Kedvére tenni mindenkinek...
    Az meg, hogy miért van csak kevés gyerek 4 után? Hát, mert nyilván aki tudja elviszi.Ez van. Van aki ebéd után viszi el.
    Összevont csoport. Valóban kevés a gyerek nyáron. Mert az iskolás tesó miatt otthon van a nagy is, és van, aki megteheti, és meg is teszi, hogy otthon legyenek.

    Temptation,én nem tudom, hogy csinálják abban az oviban,de tudtommal a zárást az önkormányzat, és nem az óvodavezető határozza meg.

    A hat hét nyári szünetről meg annyit, hogy van német ismerősöm, és izraeli is. Valóban, a nyári szünet rövidebb,de a húsvét nem két munkanap, és a téli sem szűk két hét ünnepnapokkal együtt,meg van még vallási szünetnap, stb. Ha összeadod, kijön annyi, mint nálunk.És még nem tettem hozzá a német szokást, az un, hőség napot, amikor bizonyos hőmérséklet fölött tanítási szünet van(legalábbis,amikor ismerős gyerek isis volt, volt ilyen, a rádió mondta be, folyton azt lesték.)
    Én azokkal értek egyet, akik szerint jobb a hosszabb szünet,mert pl a röhejes téli szünet alatt mindent lehet, csak pihenni nem.
    A szabinál meg, csatlakozva Micikéhez: nyáron veheted ki, szorgalmi időben csak nagyon indokolt esetben.

  • 2010.06.03 20:07:32nyúlmama

    Vérkönyvtáros
    1981 óta vagyok óvónő. Mindig volt legalább 4 hét nyári zárás. És abból két hetet lehetett kérni a másik, ügyeletes oviban, írásos indoklással. Szemben a mai rendszerrel, amikor van olyan gyerek, aki a kerület minden óvodáját végigjárja, és konkrétan egyetlen napot sem tölt el a szüleivel a nyáron....

    Amúgy, igen, valaki kérdezte, valóban most van a pedagógus nap. Gondolom, nem véletlen a cikk időzítése.

  • 2010.06.03 20:18:02MLH

    nanemárrr! Igen, elvileg köteles az óvoda ügyelet biztositani a nevelés nélküli munkanapokra. Nálunk ez úgy működik, hogy az óvónők mindenkinek azt mondják, hogy csak az ő gyereke lenne. Ugyan ez a helyzet az áthelyezett munkanapokkal is. Ettől kezdve persze mindenki szánja-bánja, szégyelli magát, hogy csak az ő gyereke lenne ott és végül nem kéri az ügyeletet. Nekem is konrkétan ezt mondták. Az én gyerekem miatt is befűtenek, de hát a mai gazdasági helyzetben, értsem meg, oldjam meg..... Mondtam, hogy a mai gazdasági helyzetben féltem az állásomat.
    Ráadásul tanár vagyok, igy már áprilisban felhivták a figyelmemet arra, hogy ugye jún. 15-e után már nem viszem a gyereket. Érettségiztetek, beiratkozás van stb. Szóval megy júl. 2-ig, és aug. 23-a után megint.
    Tavaly 8 hétre akart bezárni az ovi, akkor volt felzúdulás és csak 6 hét lett belőle.
    Szerintem a bölcsi és az ovi között azért van ekkora különbség,mert a bölcsi szociális intézmény, az ovi pedig oktatási.

  • 2010.06.03 20:18:05Vérkönyvtáros

    nyúlmama, erre írtam, h az általuk ismert bölcsik/ovikban, amik amúgy "üzemiek" voltak.

  • 2010.06.03 20:19:58MLH

    nyúlmama, annyit teszek hozzá, hogy igen pedagógus nap van. A pedagógus kap egy szál virágot. A köztisztviselő egy nap szabit.

  • 2010.06.03 20:27:34Magenta

    "Nálunk ez úgy működik, hogy az óvónők mindenkinek azt mondják, hogy csak az ő gyereke lenne."

    Hát, ha nem tudom megoldani máshogy, akkor basszus az óvónő bent lesz az én egyszem gyerekem miatt, ha kérem az ügyeletet. HA (figyelem, feltételes mód!) nem tudom elhozni fél hat előtt és az ovi hivatalosan hatig van, akkor meg ott fog ülni az én egyszem gyerekemmel. A gyereken keresztül (valaki írta, hogy a gyereknek tesznek megjegyzéseket) meg kettő darab alkalma lesz összesen, de bízom benne, hogy olyan óvónőink lesznek majd, mint a nagyoknál.

  • 2010.06.03 20:28:34Magenta

    tehát kettő darab alkalma lesz beszólni a gyereken keresztül, a beszólni kimaradt a mondatból.

  • 2010.06.03 20:28:54sorstárs

    Az a probléma, hogy a szülő a pedagógussal találkozik naponta és minden óvodai-iskolai dolgot vele azonosít, pedig , mint azt már tegnap is írtam és mások is , hogy a tanév rendjét nem mi határozzuk meg. Több, mint 20 éve tanítok 6-10 éveseket és bizony nagyon egyetértenék a hat hetes nyári szünettel és áprilisban két hét szünet kellene. Mert bizony januártól , ha a húsvét április végén van, az 4 hónap.

  • 2010.06.03 20:33:51nyúlmama

    MLH
    Kitől?

  • 2010.06.03 20:40:02nyúlmama

    Ja, és még egy.
    A pedagógusnak van egy törvényes munkaideje. Ha ezt nem tartja be, akkor lehet neki szólni. Ugyanez áll a szabira. Van egy törvényben meghatározott szabija. Ha ezt kiveszi, joga van. Ha többet, akkor van gáz.
    Van egy nyitva tartása az óvodának, amit mindenki tud. Ha ez előtt bezárna az ovi, akkor lehet szólni.

  • 2010.06.03 20:46:48Magenta

    nyúlmama, kezded felhúzni magad, de miért?

  • 2010.06.03 20:46:55sorstárs

    Szóval inkább szeretnék három x két hetet és egyszer 5-6 hetet. A gyerekek valóban rengeteget felejtenek, van olyan évfolyam, hogy matekból október végéig csak ismételünk, megírjuk az "év eleji" mérést és elmegyünk őszi szünetre. A többség nem tanul nyáron, amin én egyáltalán nem csodálkozom. Elvégre szünet van. Anya sem könyvel, vagy vagy interjúztat vagy varr stb. a szabadsága idején. Az más kérdés, hogy egyéb felgyülemlett háztartási munkát igen.:(

  • 2010.06.03 20:48:33nyúlmama

    Magenta
    nem húztam fel magam, pusztán leírtam egy két dolgot.
    de lehet, hogy én más kommenteket olvasok, mint te.

  • 2010.06.04 16:04:01Sudve

    Kicsinap, a pedagógusoknak sokkal több szabadságuk van törvényileg, mint a mezei halandónak, vagy akár a köztisztviselőknek, a 25 nap + karácsony még messze nem fedi ezt le.

  • 2010.06.04 20:06:29MLH

    Sudve, nem tudom, de akiket én ismerek köztisztviselőket, több nap szabija van, mint nekem tanárnak. 90% táppénzen van itthon minden második héten a fiával stb.

    Nyúlmama, a sulitól kaptunk egy szál szegfűt.

  • 2010.06.04 20:36:03Sudve

    MLH, ez a Kjt-ből van:

    "Kjt.
    56. § A közalkalmazottat
    a) az „A”, „B”, „C” és „D” fizetési osztályban évi húsz munkanap,
    b) az „E”, „F”, „G”, „H”, „I”, „J” fizetési osztályban és a 79/C. §-ban említett munkakör betöltése esetén évi huszonegy munkanap alapszabadság illeti meg.

    57. § (1) A közalkalmazottnak a fizetési fokozatával egyenlő számú munkanap pótszabadság jár. Az 1. fizetési fokozatban a közalkalmazottat e címen pótszabadság nem illeti meg.

    (2) A magasabb vezető állású közalkalmazottat évi tíz munkanap, a vezető állásút évi öt munkanap pótszabadság illeti meg.

    (3) A bölcsődékben, a csecsemőotthonokban, az óvodákban, továbbá az alsó-, közép- és felsőfokú oktatás keretében, valamint az egészségügyi ágazatban az oktató, nevelő munkát végző közalkalmazottakat évi huszonöt munkanap pótszabadság illeti meg, amelyből legfeljebb tizenöt munkanapot a munkáltató oktató, nevelő, illetőleg az oktatással, neveléssel összefüggő munkára igénybe vehet. Az oktatással és neveléssel kapcsolatos munkák körét a miniszter állapítja meg."

    Vagyis a legfiatalabb pályakezdő óvónő szabadsága is minimum 45 nap, de akkor még nem vettük figyelembe a fizetési kategóriáját.
    Én köztisztviselő vagyok, nem volt ennyi szabadságom, 90%-os tp-em meg pláne, azt hogy kell elérni?? (Idősebb köztisztviselőknek lehet ennyi szabadsága, de jellemzően annak a korosztálynak, aki ovis gyereket nevel, ennyije nincsen, meg esélye sem, hogy az egészet egyben kivegye.)

  • 2010.06.04 21:08:34Wish1973

    90%-os tp-e a hivatásosoknak van. katona, rendőr, tűzoltó, kormányőr. pedagógusnak 15 napig 70, utána 60%

  • 2010.06.05 20:53:34Angel Wing

    Sajnos nem ép családbarát ovódai rendszert kaptunk.
    Mi ezért járunk alapítványi oviba.
    Ott 8-18-ig vannak, és nem gond, ha pont 18-ra érek oda.
    Sajnos volt már rá példa, hogy 18:20-ra értem oda a fiamért, de egy rossz szót sem kaptam.
    Persze fizetni kell érte, de több szempontból is megéri.
    Ráadásul nyáron csak két hétig vannak zárva.

  • 2010.06.05 21:02:48nyúlmama

    Mi meg 1/2 7- 18-ig vagyunk nyitva.

  • 2010.06.05 21:15:44farkasokkal tancolo

    Nálunk 6-18-ig van nyitva az ovoda.

  • 2010.06.05 21:26:31nyúlmama

    Nagyon szemét leszek, de azért csak megkérdeném: a bankba, üzletbe is lehet zárás után 20 perccel érkezni?

  • 2010.06.05 21:29:04ditakai

    nyúlmama, természetesen nem, de a fizetővendégeket nem szokták kivágni ;-)

    bárkivel előfordulhat kivételes esetben

  • 2010.06.05 21:31:11nyúlmama

    ditakai
    Előfordulhat,természetesen. Csak nem kéne ezt úgy feltüntetni, hogy ez az elvárás.

  • 2010.06.05 21:37:00ditakai

    nyúlmama, nem a ti hibátok, de megérteni azért még szabad, hogy más a munkarend a versenyszférában, mint a közszférában

  • 2010.06.06 00:42:38Wish1973

    ma voltunk dunai árvizet nézni a pesti rakparton. elkezdett dumálni velem egy orosz nő. vicces volt, ő mondta oroszul, én válaszoltam magyarul. (sajna megszólalni már nem tudok. ő meg magyarul inkább csak ért, mint beszél.)
    két érdekessége volt a beszélgetésnek. az egyik: a nő tanár moszkvában, magánzó, korrepetálásból él, ebből futja az útra. a hélia szállóban lakik. épp azon agyalt, el merjen-e utazni bécsbe. a másik: kérdezte, h van-e még tanítás itthon. mondom, ja, bő egy hét. erre: náluk már jún.1. óta szünet van. mondom, nálunk viszont 10 hét. erre ő: náluk 3 hónap. nem mertem megkérdezni, h év közben hogy vannak a szünetek, pedig nagyon érdekelt volna, csak félő, h mire megértettük volna egymást, a felső rakpartot is lezárják.
    szóval, úgy tűnik, lehet ezt még cifrábban csinálni, mint nálunk.
    megnéztem a köv. tanév rendjét. "nagy változás", h az őszi szünet nov. első hete, nem okt. 23-mal kombinálják. így nettó 4 munaknappal megússzák, és mégis kijön a 9 nap. a tavaszi szünet 6 nap lesz tokkal-vonóval.

  • 2010.06.06 01:18:02nyúlmama

    ditakai
    Ettől nekem még van egy munkaidőm. És senki nem fizeti ki nekem a plusz órákat.
    És továbbra is azt mondom, hogy van egy nyitvatartás, mindenhol, nem csak az oviban. A boltba sem mehetsz be zárás után, akármeddig is dolgozol. Legfeljebb abba, amelyik még nyitva van. De nem úgy működik, hogy addig van nyitva, amíg van vevő.

  • 2010.06.06 01:38:50ditakai

    Nem a munkaidőd lejártát kérdőjelezem meg, csak nem értem miért kell úgy felháborodni, ha valakivel egyszer egy életben előfordul, hogy 20 percet késik az oviból.

    Vagy azt akarod mondani, hogy neked ebből napi problémád adódik, mert hetente háromszor fél órával később fejeződik be a munkaidőd a késők miatt? Ilyen gyakori lenne a probléma?

  • 2010.06.06 01:44:36nyúlmama

    Ja, hogy ez természetes, hogy későn jövünk? Ezt nem tudtam.
    És nem azon háborodtam fel, hogy egyszer késik valaki, mert előfordulhat. de hogy ez legyen a fokmérője a jó óvodának, és természetesnek kell venni a késést, azt nem írom alá. Továbbra sincs válasz arra, hogy a boltba beengednek-e, ha zárás után mész?Nem engednek be.Akkor én miért vagyok szar, ha azt szeretném, hogy ha 6-ig van nyitva az óvoda, akkor addig vigyék is el a gyerekeket?

  • 2010.06.06 01:47:09nyúlmama

    És pl az én óvodámba 80 gyerk jár, de van , ahová 200. ha mindenkiígy gondolkodna, hogy ó, hát egyzer az életben késhetek, na bumm, akkor valszeg gondot jelentene, igen. Mellesleg, nekem is lehet programom a munkaidőm vége után, és például, aki bejáró, lekésheti a vonatját-volt már erre példa.

  • 2010.06.06 01:55:35ditakai

    nyúlmama, már megint csúsztatsz

    nem természetes a késés, de nem életszerű, hogy óra nullanullakor neked betonba van vésve a munkaidőd lejárta

    'egyszer egy életben' > nem hobbiból !

    'heti háromszor', és 'késők' > tehát gyakran szembesülsz vele, mert többekkel is megesik ?

    nem bántásból mondom, de szerinted mások más beosztásokban milyen pluszterheléssel szembesülnek nap mint nap?

  • 2010.06.06 02:04:15Erenya

    Angel Wing:
    alapítványi ovi szép, jó a szülőnek, de SOKSZOR nem jó az óvónőnek - ahol én dolgoztam (2 helyen is), a fizetésem 10%-kal volt csak több, mint amennyit egyetlen gyerekért fizettek , és volt huszoniksz gyerek. Ezeken a helyeken sokszor nem jelentenek be, és ha nem tetszik az arcod, felmondanak.
    Én magamtól mondtam fel, mert nem vagyok hajlandó nyalni a pénzes szülőknek, ha egyébként meg utolsó tirpákok, a gyerekük meg szociálisan nullfunkciós (szegényke), és még csak szólni se lehet érte, mert ő a Range Roverjéből biztos jobban tudja, mint a csóri BKVző óvónéni. Grrrr.

  • 2010.06.06 08:53:56Brumibaby

    Akkoor mondja meg valaki: 6-tól 18-ig nyitva tartó önkormányzati ovi vegyes 25-30 fős)csoportokkal, kedves és segítőkész óvónénikkel, akik a gyerekek személyes szükségleteit a lehetőségeken belül maximálisan figyelembe veszik (a nagyok, ha nem alszanak, csendesen játszanak, színeznek, vagy fejlesztő foglalkozást kapnak) - szóval ha én ilyen helyre hordtam a gyreekeimet, a Holdra jártak oviba?

  • 2010.06.06 09:26:06Erenya

    Brumy, most sem csalódtam benned
    :)))))))))

  • 2010.06.06 09:32:37Starlark

    2010.06.06 01:38:50ditakai
    Hát nem tudom de itt Nyulmamával maximálisan egyetértek. Én is zokon venném ha csak úgy jótékonyságból heti 3szor + félórát kéne bent dekkolnom a munkahelyemen. Ha lenne fizetős ügyelet megkezdett félóránként X ft. az más tészta.
    Én is tervezem a napom hetem és igen rosszul veszem ha ebbe vki belerondít. Én se tapsikoltam mikor a főnököm fél4-kor kitalálta hogy 4-re ott van nálam és hoz egy csomagot amit vigyek már el 100km-rel arrébb...
    Ha nekem vhová időre oda kell érnem igenis odaérek, ha nem megy szólok előre megbeszélem.

  • 2010.06.06 09:43:38Brumibaby

    Erenya, tök komolyan mondom. Nagyon szerettük őket akkor is, de most, hogy ennyi borzalmat olvastam másoktól, még mélyebbbre hajtom magam előttük.

    2x4 évig jártak oda, nem volt egyetlenegy különóra se. Viszont - a beszokás első féléve után - reggel örömmel indultak és szívesen mentek (na jó, a kicsi a felkelés miatt balhézott, de mire odaértünk, már rendben volt).

    Minden nap volt reggeli torna, étkezések után fogmosás, programok, kirándulások, és mire nagyok lettek, segítettek az óvónéniknek feladni a kicsikre a kabátot, megkötni a cipőt, vigasztalni a beszoktatósokat. Na jó, ha rossz volt az idő, akkor volt dvd, de ennél komolyabb negatívumot képtelen vagyok felidézni.

    A legelső évben történt, hogy amikor mentem érte, a fiam még aludt. A holmija a radiátoron. Mi történt, kérdeztem, bepisilt, vagy leitta magát? Nem, mondta a dajkanéni, csak a múltkor is úgy szeretett a meleg ruhába bújni, hát ezért mindig odatesszük neki.

    No, hát ennyi szeretet mellé a fenét se érdekelte, hogy nincsenek extra foglalkozások.

  • 2010.06.06 10:04:06Erenya

    :))))))))))))
    mondom én mindig hogy kizárólag a személyes feltételek számítanak.

    jövő évtől meg úgyse lesznek extra foglalkozások másutt se :P a lusta óvónénik kénytelenek lesznek kitalálni vmit amivel le lehet kötni a du 4kor is teljes létszámmal rajcsúrozó sereget - csak nehogy a rajzfilm legyen az...

  • 2010.06.06 10:17:18Brumibaby

    Erenya, ahogy az oktatási rendszer egészében. Én sajnálom a pedagógusokat, hogy nem keresnek többet, de akinek nincs személyes hitele, annak ötször ennyi pénzért se lenne. Akinek meg van, az nem dugja el, csak azért, mert nem fizetik meg.

    (Amúgy én az a manapság birkának számító szülő vagyok, aki ab ovo tiszteli a pedagógust, attól a puszta ténytől, hogy reggeltől estig arra vigyáz, ami nekem a legfontosabb, és ez akkor is így van, ha sok mindenben nem értek egyet a módszerekkel és az eszközökkel)

  • 2010.06.06 10:47:01Erenya

    ezt vhogy sejtettem a hsz-id alapján :)

    én ezt mondjuk nem nevezném birkának, inkább a másik fajta szülők előtt állok értetlenül, hogy ha valóban ennyivel jobban tudja, mit kéne csinálni, miért nem csinálja ő?

SZÓLJON HOZZÁ!

Kórházfigyelő

  • Budapesti kórházak
  • Vidéki kórházak

Kérdezz szakértőnktől

Dr. Gyarmati Andrea gyermekgyógyász válaszol.

Kérdezni szeretnék »

Travelo utazási ajánlatok

Hirdetés

Hirdetés