PORONTY

Kutyanyelv a gyerek szájában

2009. július 24., péntek 13:10 |

Van olyan szülő, aki viccesnek tartja, hogy a háromhetes gyereket a pitbull mellé fekteti, vagy hagyja a sikongató, csapkodó totyogót a dobermannal játszani. Sok ebnek valóban fát lehet vágni a hátán és nem bántaná az embergyereket, és nyilván az internetre sem teszik fel a balesettel járó kutya-gyerek játékok videóját. Összeszedtünk néhány aranyos vagy megdöbbentő videót, amelyen kisgyerekek játszanak kutyákkal.

Gyerek harap kutyát


Van, amikor az embergyerek harapdálja a négylábú barátot. Csak nehogy visszaharapjon.

A pitbull és a háromhetes baba


Vajon a baba bőre mit szól a nyálas nyelvhez?

Jóbarátok


A labrador a gyerekek jóbarátja.

Doberman és baba


A doberman egykedvűen fekszik a gyerek mellett.

Nyalogató doberman


Ez a doberman viszont mániákusan tisztogatja a babát.

Kutya csiklandoz gyereket


A hatalmas méretű eb azzal szórakozik, hogy orrával csikizi kis gazdáját.

KOMMENTEK

  • 2009.07.24 16:16:52Bilux67

    http://icanhascheezburger.com/2009/04/24/funny-pictures-bwainz/

  • 2009.07.24 16:17:14csutkababa

    A bolha, kullancs, ún. köztigazda.
    Pestises emberből vért szív, majd patkányra megy, majd újra emberre.Az egész azon múlt, hogy a patkánybolha embert is szeret...

    És a patkány is megkapja a pestist, pusztul tőle.

  • 2009.07.24 16:17:20keymaker...

    Szerintem a kullancsot ne keverjük ide.

    Amúgy itt egy cikk róla: http://index.hu/tudomany/pestis/

    Pestisbaktérium először.

    "...méreganyagok termelésével lehetővé tették, hogy a baktérium bolhákat is megfertőzzön." fertőzött bolha - utána patkány - utána bármi más.

  • 2009.07.24 16:18:25csutkababa

    Bocs. A bolha, kullancs vektor, a patkány a köztigazda.

  • 2009.07.24 16:20:37rath.dinen

    A Diamondot én is olvastam.

    Azért a védettséghez tegyük hozzá hogy az úgy ment, hogy először egy csomóan betegek lettek, aztán aki bírt ellene védekezni, az szaporodott, a többi elpatkolt vagy nagyon legyengült, így egy idő után a populációban nagyrészt olyanok maradtak, akik védettek voltak mert védettséget örököltek. Oké, hogy ha aztán ezek az emberek átnéztek a szomszédba, ott nem volt védett senki, mert nem volt alkalmuk védettséget szerezni mondjuk a tevepata-vörheny betegség ellen. De ez nem változtat azon a tényen, hogy a tevepata-vörheny nem terjedt volna át az emberekre, ha azok nem élnek együtt a tevékkel, így azoknak az embereknek nem lett volna alkalmuk lassan védettséget szerezni ellene, és az így "humanizált" kórokozóikat nem lett volna alkalmuk áthurcolni mondjuk az eszkimók közé, akik sose láttak ugyan tevét, de a tevepata-vörheny kórokozójának ez mindegy volt, mert az ő szemében az eszkimó is csak ember.

  • 2009.07.24 16:20:46csutkababa

    keymaker
    Én úgy tudom, a fertőzött bolha emberre ugrik át, így viszi át a fertőzést, emberről emberre pedig pl. cseppfertőzéssel terjed át, a tüdőpestis formája.

  • 2009.07.24 16:23:30csutkababa

    Háborúk, járványok, technikák???
    És jó a példád, így van.Ilyen volt a spanyolnátha is, ahol ugyan nagy pusztítást okozott az europid rasszban is, de konkrétan teljes eszkimó falukat ölt meg. Senki nem élte túl.

  • 2009.07.24 16:27:04keymaker...

    Igen, a cseppfertőzést én is olvastam, szerintem mi egyre gondolunk max rosszul fejeztem ki magam. :) Nyilván a bolha emberre is átugrik, vagyis bármilyen emlősre.

    "Fejlődéstani szempontból igen rövid idő alatt a pestisbaktérium megszerezte azt a képességet, hogy bolhákról átkerülhessen az emlősökre, illetve hogy a bélrendszer helyett a vérben éljen."

  • 2009.07.24 16:28:55csutkababa

    Így van, a vérben fejlődik, ezért volt a bubópestis formája, vagy csoma, ami a nyirokmirigyek fekélyes duzzanatát jelenti.

  • 2009.07.24 16:29:29rath.dinen

    Ja, meg egy másikat is, de lényegében ugyanazt az elméletet fejtegette. Amin jól be is rágtam, mert szerintem nem kedves dolog kétszer megíni és eladni ugyanazt a könyvet. De az elsőt nagyon izgalmasnak találtam.

  • 2009.07.24 16:34:41csutkababa

    Akkor én királyság vagyok az egy könyvvel...És nem veszem meg az Összeomlást, mert sztem az volt a másik...

  • 2009.07.24 16:44:20Farkasokkal táncoló

    Macskacicó, nagyon sajnálom a macskakarmolást, de vigaszul elmesélem, hogy nekem a 13 éves lányomat harapta meg úgy az akkor 6 éves német juhászunk, hogy plasztikázni kellett az arcát és félig visszavarrni a fülét.

    (Kutya persze el lett altatva másnap, állatorvos szerint van úgy, hogy ebben a korban idegbajosak lesznek. Ez volt az első kutyánk, ajándékba kaptuk, nem értettem eléggé egy ilyen munkakutyához, ez után az eset után állandóan a kutyákról olvastam, és lett is még utána pár...)

    A lányom arca olyan volt amikor leszedtem róla a dögöt (az egész rövidebb idő alatt ment végbe, mint ahogy most leírom) , mint a pörkolt, azonnal mentő stb... és hogy ebben neked mi a vigasz? Hát az, hogy semmi nyoma nem maradt az arcán, állitólag az arcbőr gyógyul a legszebben és legnyomtalanabbul. Szóval nagyon kicsi a valószínűsége annak, hogy a kicsiden bármi nyoma is fog maradni. (Ettől még persze kenegetheted a magad megnyugtatására akármivel.)

    Macska/kutya harapásnál azonnal orvos, mert a seb túl mély ahhoz, hogy kivérezzen, viszont karmolásnál nem olyan fontos, elég ha betadinnal lekezeled a felületet.

  • 2009.07.24 16:55:38cozumel

    FT

    Nemet juhasz???? csak kuvaszrol hallottam meg, hogy megbolondul oreg korara, nemet juhaszrol nem hallottam soha...


    Szocske

    nem jo a peldad, a gyereknek a jatek/mozgas igenye belulrol jon, a kutyaval valo smacizas igenye nem.


    Nekem spec annyi jutott eszembe, hogy ez is egy nyilvanvalo jele annak, hogy a szaros halakhoz engedely kell, gyereket meg barki csinalhat....

  • 2009.07.24 17:02:52Farkasokkal táncoló

    Abban az időben éppen a német juhász volt az egyik státusszombólum, és rengeteg B törzskönyves idegbeteg állat volt köztük. Azóta csakis kifejezetten szelíd kutyafajtáim voltak, uszkár, tacskó, labrador, ilyesmi. És azóta nem úgy bánok velük mint a macskákkal, hanem fegyelmeztem őket az elejétől kezdve.

  • 2009.07.24 17:06:54Farkasokkal táncoló

    Ezek közül a videók közül engem leginkább az riaszt, amikor a pasi ölében ül a kutya, és mellette a csecsemő. A kutyán látszik a féltékenység. Pasi nincsen tisztában vele, mennyire evszélyes ez.

    A másik meg az a nagy kutya amelyik csiklandozza a kicsit: túl nagy a gyerekhez szerintem túl durván bököd, és ha mondjuk a kicsi valami miatt felvisítana, jobb nem belegondolni abba, hogy általában mint is szoktak a kutyák csinálni a sípoló játékkal.

    Mondjuk a kutyanyál engem hidegen hagy, szerintem az nem fertőző, sőt tudtommal a kutyanyál fertőtlenít. Max. gilisztás lehet a gyerek, de azt végülis könnyű kikezelni.

  • 2009.07.24 17:25:40blazska

    Macskacicó, én is csak biztatásképpen: a kisfiamnak másfél éves korában lett egy csúnya karcolás az arcán - nem állat csinálta, hanem a radiátor sarka. Több hónap múlva is látszott, eléggé el voltam keseredve. De most, kb. másfél év után, már semmi nyoma. Szerintem a tiéd is ki fogja nőni, jó, hogy nagyobb baj nem történt!

  • 2009.07.24 17:35:19Heckler

    Én óriási kutyabarát vagyok, de nem hülye: azt kell mondjam, elég gáz 1-2 videó, az első mindenképp, de inkább az utolsó is! A kutya önző, és imádja a labdáját, a gyerek meg irtó kockázatosan ugrik oda többször is. Ha ilyenből baj van, az a szülő hibája, a gyerek kicsi, a kutya meg "bele lett rakva" ebbe a helyzetbe. Nekem nincs még gyerekem, ha lesz a látottaknál szofisztikáltabb módon fogom őket "összeereszteni", és amíg nem elég nagy és nem érzi a kutya felnőttnek nem hagyom őket 2esben. A kutyám egyébként imádja a gyerekeket, szerintem azért is, mert 3 gyerek közé született, már az anyja "hasában" hallhatta a zsibongást :) Meg utána 6 hetes koráig. Szerintem ez telitalálat, aki teheti gyerek mellé így született kutyát szerezzen, persze csak akkor, ha azok a gyerekek akiknél született kutyabarát nevelést is kaptak! Nem akarok flame-et indítani, de én pl. a macskákban nem bízom, a kutyámat is féltem tőlük (pedig pitbull hasonmás, imádom azokat de ő nem az), mert nem harapná meg, viszont ha maga alá dönt egy macskát az egyből kikaparja a szemét (vagy szétnyitja az orrát...). A macska sztem ált. nem érti úgy meg a családot, h mi helyes, mi nem, stb. Volt, hogy magamról is alig tudtam leszedni (szelíd?) macskát, belevájta a körmeit a farmeromba és jött volna feljebb. És már nem voltam gyerek! Kutyabaciktól meg szerintem hülyeség rettegni, létezik erre olyan, hogy immunrendszer. Max. férges lehet... írja már meg aki tudja milyen kortól és mit adnak a kisgyerekeknek ez ellen, érdekelne! Ja és úgy tudom, a kutyának "vonzó táplálék" az emberi széklet... mi van, ha ezért ki akarja csomagolni a pelenkából a kicsit? (Ezért sem hagynám így őket, mint ahogy nyalogatja is a pelust az egyik videón a kutya!)

  • 2009.07.24 17:43:55Heckler

    @Farkasokkal táncoló:
    Én sem csinálnám utána az ölben a kutya is, csecsemő is videót, de az a kutya nyalogatja a lábát a kölöknek, ami baráti, behódoló jelzés. Saját tapasztalatom szerint a nagyobb kutyák nyugodtabbak (megfelelő neveléssel persze. (A kaukázusi meg egyéb hasonló óriásokról nem nyilatkoznék...) Soha nem tartanék (pláne gyerek mellett) tacsit, pumit, pulit, spitzet - saját tapasztalot alapján. Ezek is biztos nevelhetőek, de mégse. Alapvetően viszont a felnőttekkel van a legtöbb gond, akár kutyagazdi, akár szülő!

  • 2009.07.24 17:47:25Heckler

    Ja és foxit sem, meg olyanokat amik ezekre hasonlítanak. Nem szándékom megbántani ezek gazdáit itt konkrét "ok" nélkül, névtelenül, ez csak az én véleményem és ajánlásom. Ha ilyened van, 99%, hogy nem sok mindenre nevelted meg, kutyaiskolát pedig max. utcáról látott a kutyád... :( Vidd el suliba a kutyád (bármilyen és bármekkora), pláne ha jön a gyerek!

  • 2009.07.24 17:58:21Farkasokkal táncoló

    Heckler,
    az általam felsorolt kutyákat nagykamasz lányok mellett tartottam, illetve később felnőtt nők mellett, az unokám születésekor egy fekete labradorszerű kutyánk volt, aki egyrészt öreg volt, végtelenül nyugodt, másrészt nem is engedtem őket össze (sajnos azóta kimúlt). Most 5 éves az unokám, majd akkor lesz ujra kutyánk, ha betöltötte a 8 éves kort, és egyedül is viheti sétálni (elég gyerekbiztos környéken lakunk, zsákutcák, stb) , és speciel kölyök boxert szeretnék, vagy középuszkárt, esetleg ujra labradort? Még nem bizos, hogy melyik lesz a befutó.

    Macskák: 100 macskából van 5 hülye, aki karmol magától is. Egyébként a macska csakis és csakis akkor támad, ha sarokba van szorítva, vagy úgy gondolja, hogy sarokba van szorítva. Védekezni persze védekezik karmolással, ha valaki úgy nyúl hozzá ami neki kellemetlen (és ez - gyerekeknél - igen gyakori, mert plüssállatnak szokták használni), de amúgy ha egyedül kell hagyni egy gyereket egy macskával vagy kutyával, milliószor inkább a macskára szavazok.

    Jelzem aki a gyereke mellé akar cicát, az legjobban teszi, ha olyat keres, amiben van persza vér, a félperzsa macskák a világon a legnyugodtabbak, vagy a main-coon macskák.

  • 2009.07.24 18:25:45Heckler

    @Farkasokkal táncoló,
    sry, végülis nem rád vonatkozott az egész, inkább azoknak próbáltam elmondani mit gondolok, tudok a témáról, akik tapasztalatlanok, stb. Te már rég nem vagy az. Sajnálom ami a lányoddal történt! Lelkileg hagyott benne nyomot? A kutyaiskolás rész pedig olyanokra - és azokra mind - vonatkozott, akik még sosem neveltek meg jól kutyát, v. sosem voltak kutyasuliban vele. Sajnos nagyon kevesen viszik el, ill. sokat ismerek akik nagyon rövid ideig jártak és semmi foganatja nem volt, ők is szidták a sulit utána de másikba sajna nem vitték mégse. 2 évnél fiatalabb kutyával meg ált. nehezebb megértetni a dolgokat, u.i. kisgyerekkel is. Mondjuk írtak mások itt kutyát bántalmazó gyerekről, hááát... Nagyon gyorsan és hatásosan kéne az ilyeneket leállítani, ha 3x sem használ a szép szó akkor visszaadni neki úgy, h érezze mit tett (persze nem arra gondolok, h adott esetben mi is szorjunk homokot a szemébe). Ha lesz gyerekem, ilyen barátja nem lesz, mert vagy megnevelem a kölköt a saját anyja (vagyis apja :-) ) helyett, v. ha vmiért nem megy, akkor eltiltom tőle, mert az ilyenekből lesznek a bűnözők is sokszor, ki van mutatva!
    Aki meg az anyóstémában írt (bea-balázs), igaza van, nagyon keményen kell bánni az anyóssal is ha nem ért a szép szóból, mert megrögzött dolgai vannak, és azt hiszi koránál fogva neki mindig igaza van. Vannak ilyenek is, nyugodtan konfrontálódj vele, ha bízol a férjedben - ha meg nem bízol benne, hogy logikus érved miatt balhé esetén is a végsőkik melletted áll, akkor ott már más a baj. De írtad, h nem. :)

  • 2009.07.24 18:25:46Timtim

    Heckler:csak egy kérdésem van:miért gondolod,hogy akinek terrierje van az nem sok mindenre nevelte meg a kutyát?Nekem yorkim van,és pontosan tudja,hogy mit tehet és mit nem!Én inkább a szaporítókat hibáztatom a sok idegbeteg kutya miatt.

  • 2009.07.24 18:36:37Heckler

    Timtim: a yorkid is terrier, pongyolán fogalmaztam, másra gondoltam (nem, nem is pitbullra!) Egy yorkit senki nem vesz komolyan veszélyesség szempontjából, talán én sem, bár láttam pár agresszívet. Nem a fajtával van gond feltétlen, hanem egyrészt te is írtad a szaporítókat, azokkal, meg a gazdáikkal. Az én kutyám roti keverék, volt olyan yorki akivel tök jól megvolt, mert a yorki tudta, hogyan viselkedjen, ill, hogyan ne. Gondoltam is magambam, hogy miért nem az ilyet szaporítják! Talán mert csak a külcsínre mennek a vevők miatt? Vagy a gazdák nem szocializálták a yorkiaikat? Válaszolj, nincs yorkim, tényleg kérdezem. (Más yorkik meg nem szocializáltak, és póráz nélkül odafutnak a közelünkbe és ugatnak agresszíven. Jobb esetben és ált. a kutyám rájuk sem hederít, de ha úgy viszonozná a köszöntést ő is, és ráadásul ő is póráz nélkül lenne...?)

  • 2009.07.24 18:40:21Heckler

    Amikor kutyasuliban voltunk, 1 pitz és 1 spániel volt, a többi mind nagyobb testű kutya volt a csoportunkban. Ebből milyen átlagot vonjak? Becsülöm a gazdáikat, hogy kiskutya létük ellenére elhozták oda! A spitzel pl. komoly gondok voltak az elején, rendkívül agresszív volt minden emberrel és állattal, viszont a suli hatására napról napra jobb lett!

  • 2009.07.24 18:58:35Timtim

    Heckler:sokmindenben igazad van!A yorkikat álltalában milyen embereknél látod?Na azok szarnak rá,hogy a kutya mit csinál!Nekik az a fontos,hogy a hóna alá kapja.Az enyém kifejezetten utál kézben lenni!Most a szaporítóknál a yorki van soron,mert most sajnos ők lettek a divatkutyák!A kutyaiskolában például sokan röhögnek amikor meglátnak egy ilyen kistestű kutyát.Én nem vittem suliba egyrészt mert az enyém még a standard méretet sem éri el a maga 1.30-val,másrészt itthon vagyok egész nap volt-van időm nevelni!

  • 2009.07.24 19:25:01Heckler

    Timtim: enne szívből örülök ;) Akkor már csak térítőbe menj át, biztos találkozol kiskutyásokkal sétáltatásnál. :)
    Amúgy a kutyasulikban jó lenne külön csoport a kiskutyáknak, kevesebb lenne a rizikó! Szocializálódjon 1 v. 2 nagykutyával egyszerre, akiket egyre jobban megismer. De ne 10-el... Nem szabad a kutyákat verekedni hagyni, de megesik, h elkezdik, 2 nagytestű viszont amíg odaugrasz nem okoz talán olyan sérülést egymásnak, mint 1 nagy 1 kicsinek tud... :(

  • 2009.07.24 19:40:40Timtim

    Az a baj,hogy az én kutyám a saját méretét nem szereti.:-(A múltkor is a ligetbe egy ír farkaskutyától volt elájulva.A yorkikat le se kakilja!

  • 2009.07.24 20:06:44Farkasokkal táncoló

    MOnddjuk én a kutyaiskolát feleslegesnek tartom, éppen elég egy átlag kutyának, ha 4-5 vezényszavat megjegyez és megtanul, ilyen a maradj, az ereszd, a gyere ide, meg talán az ül és fekszik... ennyivel már frankón kulturkutyát lehet nevelni.

    Hát persze ha valaki a K9-re vágyik, az más.

  • 2009.07.24 20:41:06cantaloupe

    En azokkal ertek egyet, akik a macskat tartjak veszelytelenebbnek-nemcsak azert, mert mashogy gondolkodnak, s legtobbszor ignoraljak a bebit, hanem mert olyan eset nincs surun, hogy a macska kiharapja a gyerek fel arcat, intenzivre kerul tamadasa miatt stb.

    A mi egyeves, hebrencs kandurunk megszimatolta a babat, amugy a korhazbol a noverke tanacsara hozott a parom egy babaszagu takarot es SOHA ra sem ult a cica..szoval a szimatolason kivul nem erdekli.
    Annyi van, hogy kicsit tobbet kell vele foglalkozni.

  • 2009.07.24 20:52:59Farkasokkal táncoló

    Unokámnak volt egy macskája, mikor 1 éves volt, akkor kapta, a macska pici volt, együtt nődögéltek, na az a macsek aztán mindent hagyott, olyan volt mint egy sál ha a nyakadba tetted, ha meg a gyerek hozzányúlt, egyszerűen ronggyá változott, jelzem együtt is aludtak.
    Őt is megmérgezték tavasszal. Úgyhogy pillanatnyilag nincsen állat, sünöket etetünk.

  • 2009.07.24 20:58:24Timtim

    Szerintem meg macskája válogatja!És persze a szülő sem mindegy,hogy mit enged.A mi macskánk is tök jó fej volt,néha már sajnáltam szegényt.De mindig ő kezdte a játékot!
    A barátnőmék előre félnek,hogy mi lesz ha megszületik a baba mert a mecskájuk eléggé vad.

  • 2009.07.24 20:59:32Timtim

    mecska-macska

    Egyébként szerintem az a legjobb ha együtt nőnek fel.Én megtapasztaltam mindkét variációt.

  • 2009.07.24 21:37:32Timtim

    Hogy lehet ilyet írni,hogy mérgezze meg?És nem mudi-pittbull hanem mudi-puli.

  • 2009.07.24 21:43:09Timtim

    De szerintem nem ennyire drasztikusat!

  • 2009.07.24 21:51:38Timtim

    Na,ebben igazad van.A gyerek épsége a legfontosabb!!

  • 2009.07.24 22:02:19Farkasokkal táncoló

    Körtepofa mérgeztél te meg már állatot? Tudod hogy milyen szenvedés az neki? Tudod, hogy nem egy nap alatt döglik meg, hanem hosszú hetek - náha hónapok alatt? Mert ugye a gazdája elviszi először állatporvoshoz - infúzió, vitaminok anyámkínnya stb... vissza-visszajár vele - hol jobb, hol rosszabb az állapota... tudod eredj innen a picsába.

    Ha nekem van egy anyósom, aki azt gondolja, hogy az ő kutyája nem veszélyes a gyreekre én meg nem, akkor megbeszélem vele. Megbeszélem, normális emberi nyelven, hogy , lehet ő így gondolja te meg nem . és az a kérése, sőt, ahhoz ragaszkodik, hogy hasamennyiben ők ott vannak, akkor a kutya a gyerektől elkülönítve tartassék. Lehet pofákat fog vágni, na és?

  • 2009.07.24 22:07:01rath.dinen

    Nem a kutyát kell megmérgezni, nem ő tehet róla. Egy olyan családban, ahol az egyetlen eszköz a kutya megrendszabályozására, hogy bezárják, nem a kutya a hunyó. Senkinek fogalma sincs, hogyan kell egy kutyával bánni.

    Ez tök ugyanaz, mint a gyereknevelés. Nem tanítják, nem kell tudni. Van, akinek van érzéke hozzá, és az a rosszcsontokat is leveszi a lábáról, a többi meg a halál intelligens, okos, alkalmazkodni vágyó kutyáját is elcseszi.

    A legtöbb családban azt látom, hogy következetlenül nevelik a kutyát. Nem mutatják meg neki, mivel tudna bevágódni, nem foglalkoznak vele, hanem amikor betellik a pohár, verik. Olyasmiért, amiért 2 perccel azelőtt csak morogtak, fél nappal azelőtt meg röhögtek rajta.

    Amitől agyérgörcsöm van, az az a gazda, aki egész nap nem foglalkozik az állattal, kibassza a hátsó kertbe, aztán amikor este nyolckor hazajön, kimegy inspekciózni, és jól elveri a kutyát, ha az kiásott valami növényt. 6 órával a tett elkövetése után. Zseniális, biztos megérti, mi volt a baj. De ettől függetlenül egyetlen percet se szán a kutyára, sétálni sose viszi, mert hogy ott a kert. Viszont társaságba büszkélkedik vele, hogy 3 kutyája is van. Sajnos ismerek ilyet, ráadásul az intelligens-nehezen nevelhető magyar fajtából (kuvasz stb), nem merek a kutyák közelébe menni, pedig imádok minden állatot és meggyőződésem, hogy egy másik családban csillogó szemű, halál okos házikedvencek lehettek volna.

    Borzasztó látni, ahogy a tök okos kiskutyából a szar nevelés hatására elviselhetetlen dög lesz. Bár ezeknél a családoknál - lassabban ugyan, de - tök ugyanezt látom a gyerekeik nevelésében is.

  • 2009.07.24 23:01:28Farkasokkal táncoló

    Nem köll annyira félteni. A pulik-pumik-mudik terelőkutyák, max abban gázosak, hogy kurva sokat ugatnak indokolatlanul, és esetleg oktalanul "csánkon" kapnak, azaz bokánharapnak. Nem szoktak gyerekeket széttépni, de az igaz, hogy sokkal hamarabb kitépnek egy darabot a postás nadrágjából, mint a többi - ha kertben vannak és nem mezőn, mert nekik a mező az életterük.

  • 2009.07.24 23:16:14nastygirl

    Nekem mindig is voltak állataim,kutya,macska,vadászgörény is.Napjainkra csak 2 göri maradt,a kutyus súlyos izületi gyulladást kapott,el kellett altatni:(A cica meg már oltári öreg volt,megoldotta a természet.A görik még jól bírják.Eszem ágában nem volt túladni rajtuk,mikor jött a kisfiam és most,hogy jön az öccse most sem fogok.Igaz egy időre elköltöztek,csak azért,mert nagy hassal nem bírom a ketrecüket takarítani,meg az első hetekben az öcsi érkezése után nem lesz elég időm rájuk.Így anyuéknál elszállásoltuk őket.
    Szabályok vannak:
    Nem nyúlunk ketrecbe.
    Nem bántjuk ha eszik.
    Kezet mosunk ha simiztük.
    Nem baszogatjuk feleslegesen őket...
    Ezzel tisztában van a fiam is,be is tartja őket.Felügyelet nélkül nincs együtt az állatokkal.
    Higiénia szempontjából pedig:minden oltást megkapnak,takarítva vannak rendszeresen,ha betegek látja őket orvos,mivel egy környezetben élünk ez a minimum.
    Amúgy ők az erkélyen nagy ketrecben,mi meg a lakásban.visszük őket sétálni,meg néha a lakásban is mehetnek egy kört.
    Az öcsi közelébe ők még nem fognak menni,mivel nem kutyák nem macskák, hanem görények.Intelligensek,de azért messze nem alkalmasak arra,hogy egy bébivel hencseregjenek.
    Kutya macska jobban szocializálható, tőlük annyira nem félteném.Természetesen nem smárolhatna a picivel,meg a macska se dögölhetne egész nap a kiságyban, de az hogy közel megy megszagolja,az nem gáz sztem.

  • 2009.07.25 07:05:02különös illúzió

    vki írta korábban bea-balázsnak, h. nem a kutyát kéne kutyaiskolába.... anyóst anyósiskolába? :)viccen kívül, pontosabban nagyanyósuliba, éppen, ahogy szintén leírta vki- rögzíteni az általunk (szülők) elvárt "minimumkövetelményeket", ha ők vigyáznak a dedre, aztán leülni velük megbeszélni, ahogy fentebb szintén: EZ A MI GYEREKÜNK szlogennel.
    Gyakorlott gyerek-kutya-macska tartóként én ezeket a videókat képtelen vok végignézni- nem vicces, félelmetes.
    Összeszocializálni kezdeni fent említetteket ztem kb. attól a kortól lehet, amikor a gyerek a veszélyes fogalmával már nagyjából tisztában van- tehát kb. amikor pl.a konnektorvédő már nem létszükséglet- addig nem lehet megbízni egyik félben sem.

  • 2009.07.25 08:54:56tüske nélküli sünsertés

    1. KUTYA AZ UTCÁN SZAGOLJA MÁSIK KUTYA KAKÁJÁT, KICSIT MEG IS NYALOGATJA

    2. KUTYA HAZAMEGY, ELKEZDI NYALOGATNI A HÁZIAK KISGYEREKÉT AZZAL A KAKÁS SZÁJÁVAL, AMIVEL AZ UDVARON MÁS KUTYÁK-MACSKÁK KAKÁJÁT NYALOGATTA

  • 2009.07.25 11:33:20vagyah

    2009.07.24 20:06:44Farkasokkal táncoló

    Nem értek egyet azzal, hogy a kutyaiskola felesleges. Szerintem abban az esetben igenis fontos, ha az ember nem tudja, hogy hogy kell egy kutyával bánni. Személy szerint minden elsőkutyásnak kötelezővé tenném, hogy járjon végig egy kutyasulit, mert sajnos túl sok olyan kutyatartóval találkoztam, aki egyszerűen nem tud bánni velük, nem érti a reakcióikat, ami nagyon veszélyes helyzeteket is előidézhet.

    A kutyaiskola leginkább a kutyával tartó ember fejlődését szolgálja leginkább (embersuli kutyákról :) ), aki ha egy kutyát kiképzett a többit már nem muszáj iskolába vinnie, mert már megvan a kellő tapasztalata.

    Nekem egy kistestű (10-11 kg) kutyám van és nem tudtam, hogy hogy bánjak vele, hogy tanítsam meg alap dolgokra, amik mindkettőnk életét könnyebbé teszik. Elvittem egy kutyaiskolába (először a kiképző is furcsállta, de kitartottam) és minél jobban tudtam kezelni őt és a pórázt, annál könnyebben érette és tanulta meg a dolgokat. Pár hónap alatt annyit fejlődtünk, hogy az engedelmes vizsgát is megcsináltuk. A következő kutyámat, ha lesz, már valószínűleg egyedül is tudom majd ugyanilyen eredményesen tanítani.

    Bocs a kisregényért.. :)

  • 2009.07.25 18:47:47Macskanya

    Mivel a férjem aggódott, mikor teherbeestem (én nem mivel már előre utánanéztem a dolognak), megnyugtatásul megkértem, hogy beszéljen az állatdokival és a nődokimmal róla.

    A nődokim volt a legédesebb, aki egyébként gyerekkori barátja és elismert szakember. Mosolygott és megnyugtatta. 10 éves prakszisa alatt nem találkozott olyan babával, aki emiatt született volna rendellenességgel. Persze pár nőnél lett pozitív teszt: jellemzően állatotthonban dolgoztak, állatokkal foglalkoztak, nagyüzemileg. A babáknak hál istennek nem lett baja.

    Szóval, bár ezeknek a zoonózisoknak a legfolyása enyhe, azért bőven észrevehető, főleg az állaton. Az állatdoki, aki egyébként már az életüket megmentette egyszer egy halálos vírustól, jellemzően pár szabályt mondott. Ezek: én nem almozok, nem etetek védőfelszerelés nélkül. Lásd: kesztyű, alomnál maszk. Macska étel közelében nem jár, a pultot rendszeresen fertőtlenítjük. Simizni lehet, de nem kell utána szájbavenni a kezemet, gyakran kézmosás, ne engedjem, hogy megnyalja az arcomat. Ez utolsó volt a legnehezebb, mert a sziámi orra szeret puszit adni. Volt, hogy kicselezett, megmostam az arcom utána és kész. Ettől függetlenül, azt mondta, az ő esetükben a legrosszabb és legvalószínűbb csak az asztma lehet. A cipőinket nem tartjuk bent a földön, elzárva vannak a szekrényben. A macskák 8 hónap alatt egyetlen alkalommal sem voltak betegek. A babám pedig köszöni jól van. Nem süket és vak, mert a hangomra a pociban már reagál és nyitogatja a szemén, 4D-n láttuk. Nem értem miért riogatják a kismamákat állandóan. Az állat társ, számomra nem kevesebb az élete, mint egy emberé. A baj a mentalitásban van.

  • 2009.07.25 18:48:45Macskanya

    Mikor a babám megszületik, nem lehetnek a felügyeletem nélkül együtt és nem nyalakodhatnak, nem mászhat az ágyába. Takarítás lesz, szőnyegek lecserélve perzsára, amint mászik, a szobájában már születésére. Nem értem, mit lehet ezen annyit problémázni. Az állatot érteni kell és ismerni, oda kell rájuk figyelni. Nem fogja a gyermekemet bántani és nem fogja megfullasztani, ő ugyanis nem agyhalott, azt is tudja, ha kérek valamit és aszerint viselkedik. Hozzáteszem, ők ketten olyasmik, mintha kutyák lennének: roppant jól idomíthatóak.

    Mindent kiolvastam és tájékozódtam már a témáról. Egy ilyen állat akár 20 évig is él, én tudtam mikor magamhoz vettem őket, hogy az én felelősségem. Az a mondat a rókával a kishercegből, az az én mottóm. Nem értem, hogy emberek mért nem képesek megérteni, hogy nekünk ők is a család részei és megbotránkoznak azon, hogy nem dobjuk őket az utcára vagy ajándékozzuk el. Aki egy állatot ilyen egyszerűen elhagyna, az mit tenne egy nehezebb esetben a saját gyerekével? Nehéz lepleznem az undoromat azoknál a kérdéseknél, hogy "...na, és mi lesz a macskákkal?" :-S

  • 2009.07.25 19:04:44Macskanya

    Macskacico: engem a saját macskám sosem marna meg, úgy neveltem, hogy megharaptam a kezét egész kicsinek ilyenkor :-) Egyébként, érdemes vágnod a karmait. Egy idő után megszokják és teljes nyugalommal tűrik. Csipesszel 2 perc. Nekem muszáj amúgy, mert ketten vannak. Egyébként egymásnak sem okoztak soha sebet. A családban lévő kölkök imádják őket, de ők óvatosak velük, sokkal óvatosabbak, mint bárkivel. Tanulmányoztam őket. Viszont ahogy makka, annyi személyiség. Nehéz jóslatokba bocsátkozni, melyik milyen lesz.

  • 2009.07.25 19:30:01Anyek

    Én soha nem kockáztatám a gyerekem egészségét. Az állat, legyen az kutya vagy macska, nem lakásba való. Egyébként sem hiszem, hogy jól érzik magukat bezárva. Attól meg egyenesen rosszul vagyok, amikor valaki a macskáját vagy kutyáját puszilgatja.

  • 2009.07.25 19:49:56Macskanya

    Kockáztatni én sem kockáztatnám soha. Hozzáteszem, hogy a macska tiszta állat, az egyik legtisztább. Bezárva olyan helyen van, ahol nincs élettere, itt azonban van. Mi pedig nem puszilgatjuk. Azt hiszem azonban Anyek, hogy sosem foglak meggyőzni. Főleg vidéken egészen más szemléletmód uralkodik. Az állatok háztájon kóborolnak, mindenfélét összeszednek, nem tekintik őket társnak, csak amolyan hozzánkcsapódónak. Meglepődnél rajta, mennyire nem lehet észrevenni, hogy macskák élnek velünk. A mexikói kolleganőm allergiás rájuk. Nem tudtam, pedig én trainingelem és néha átjár, mivel én már keveset járok be. Mindössze kettőször tüsszentett 9 óra alatt. Egyébként nem puszilgatom őket, pont ezt írtam, hogy nem ildomos.

  • 2009.07.25 19:51:15Macskanya

    A gyermekem egészségét pedig akkor kockáztatnám, ha nem néztem volna utána, van e kockázat. No mind1, ez azt hiszem ez egy meddő vita.

  • 2009.07.25 20:53:36Anyek

    Minden kockázatot kizárni nem lehet, ha állatot tartasz a lakásban. Persze, tiszta állat, de Te, majd a babád oda teszi a fejét, ahova ő a hátsóját. Ne mondd, hogy nem. Nem vagyok vidéki, nekünk is volt macskánk lakásban, mert kaptuk ajándékba, 14 évig élt úri módon. De egy lakásban akkor is érezni, hogy állat van. Persze én sem akarlak meggyőzni.

  • 2009.07.25 21:15:08Farkasokkal táncoló

    Állat nélkül sem lehet minden kockázatot kivédeni. Én világéletemben állatok mellett nőttem fel, volt 3 kiscsibém 10 éves koromban, és még arra is emlékszem, hogy egy svácisapkába raktam őket éjjelente, és a fejem mellé a párnára, és őket átkarolva aludtam el... nem tudtam akkor mit teszek, de utólag helyesen cselekedtem, mert a naposcsibék testmeleg híján kihűltek volna.

    Neveltem fel rigót, verebet, galambot, varjút, sündisznót, nyulat voltak pintyeim, papagájom, de macskám mindig, néha több is. Soha semmi bajom nem lett tőlük.

    Amikor az öcsém született, egy félig romos ház alagsorilakásában laktunk, és máig előttem van a kép, ahogyan az anyám sikítva kergeti ki az öcsém babakocsijából a jól megtermett patkányt (1950-et írtunk akkor). Hetente egyszer fürödtünk, mert a vizet melegíteni kellett, nem volt porszívó, jégszekrény semmi, a szőnyegeket ecetes vizes kisseprűvel tisztogattuk - most meg néha rohamot kapok attól, hogy a mai minden komforttal felszerelt világban, amikor már akkor is kijön az ügyelet, ha a gyereknél keresztbe áll a fing, mennyit nyavajognak az anyák a kockázatokról, meg a higiéniáról. Érdekes mód ma több az allergiás gyerek éppen ezek miatt a "nem vállalhatom ezt a kockázatot" felfogás miatt.

  • 2009.07.25 21:19:20Anyek

    Ó Farkasokkal táncoló! És akkor nem volt véletlenül magasabb a gyermekhalandóság? Gondolom Te sem csecsemőként dugtad a fejed a csirkekakiba.

  • 2009.07.25 21:48:39bmbsz

    azért Kevin Costner rajongójának annyiban mindenképpen igaza van, hogy az allergia elterjedése és a higiénia szintje között van összefüggés.

    ugye általában a nagyvárosban is az arányokat tekintve sok az allergiás, vidéken kevesebb. akinek gyerekkorától van állata, ritkán allergiás a szőrre stb.

  • 2009.07.25 21:52:56iciny

    "Kutyának kutya a barátja". Ez közmondás de ide vonatkozik.Az állat/mint az ember is /,kiszámíthatatlan.Végzetesen megsebesítheti a kedvenc bizalmat élvező állat.Még látni is szörnyű a képeket.Azzal együtt írom ezt,hogy nagyon szeretem az állatokat.Sokat tanulok tőlük. Tisztelem Őket.A gyermek:szentség!Nem való intim közelségbe az állatokhoz.Ő EMBER!

  • 2009.07.25 21:56:27Anyek

    Mi az összefüggés? Az allergia nem attól alakul ki, hogy nem találkozik az illető az allergénnel.

  • 2009.07.25 21:56:48Farkasokkal táncoló

    Anyek, nem tudom a statisztikát, hogy mekkora volt a gyerekhalandóság, de hogy a macskatartásba nem haltak bele a csecsemők, az hétszentség. Most így visszaemlékezve nem emlékszem egyetlen gyerek halálesetre sem, illetve később egyre ( a második baba rh összeférhetetlen volt, emiatt), később iskolás koromban meghalt egy kisfiú fejtífuszban (nem tudom pontosan mi az orvosi neve, de így mondták) , mert a hűvös márciusi szeles időben hajmosás után vizes fejjel indult a felvonulásra. Anyám legalábbis így mesélte. Meg emlékszem két gyerekre, akik túlélték a gyerekbénulás járványt, és sánták maradtak.

    Olvastam egy könyvet, most hrteen nem jut eszembe az írója neve, orovs-író volt, orvostörténeteket mesélt (tán dr Sava?), na ő mesélte - már a századelejéről - hogy falun a kanyarós gyereket úgy kúrálták, hogy a fekvőhelyére ráhordták a tehéntrágyát, és arra a meleg takarót, ő rosszul lett amikor meglátta, de a mentora elmagyarázta, hogy nem akkora bolondság ez, a tehántrágya hőt termelt, és még a kiütések is hamarabb eltűntek tőle. Most ezt nem amiatt írom, hogy ez a követendő módszer, hanem azért mert a mostani "kockázat-félelemek" 90%-a egyszerű és indokolatlan para.

  • 2009.07.25 22:00:39Anyek

    Nem állítottam, hogy a macskatartásba bele lehet halni. Vannak azonban kockázatai, bárki rákereshet az interneten. Kérlek olvasd el mit írtam, mert a válaszod nem adekvát.

  • 2009.07.25 22:01:29Macskanya

    Úristen, Anyek F.T. sem mondta, hogy tedd a macskaszarba a gyereket. Hidd el, jelenleg annak több a kockázata, hogy elkapom a H1N1-et a cégnél a heti 1 napon míg bejárok, mint bármit a macskától. Az állat megfelelő higénia betartása és rendszeres orvosi felügyelet mellett, bizonyos szabályok között olyan minimális kockázat, hogy szerintem az már burokban nevelés lenne. Hidd el, számomra a család első helyen áll és mindkettőnket így neveltek a férjemmel. Soha nem írnék le ilyet, ha nem lenne biztos forrása.

  • 2009.07.25 22:05:05Anyek

    Macskanya! A cicáid popsiját oda teszik ahová a babád fogja a fejét (előbb-utóbb). Ez Téged nem zavar? De komolyan?

  • 2009.07.25 22:15:07Farkasokkal táncoló

    Anyek, MIK a kockázatok?
    Tényleg érdekelne.
    Amiről én tudok: elkaphatja a gilisztát a gyerek egy olyan macskától, amelyik gilisztás. Zagson, ennyi kockázat belefér. De egy otthon tartott oltott, féregtelenített stb macskánál még ez sem áll fenn. Hogy odarakja a popsiját a macska ahol a baba fekszik? Lehet, hogy ujdonságot mondok, de macska nagyon tiszta állat, minden ürítés után sokáig tisztogatja magát, én még egészséges szaros seggű macskát nem láttam.
    A szájában lévő nyál, pedig - hiszed, nem hiszed - FERTŐTLENÍT mint MINDEN nyál. Fertőtlenítő nemcsak a Domestosban van.

    A te nyálad is fertőtlenít, éppen emiatt gyógyulnak be nagyon hamar a szájban lévő sebek.

    Ha téged egy pszichésen idegesít az egy dolog. De ettől még nem lesz a macskától semmi baja a csecsemőnek.

  • 2009.07.25 22:19:22Macskanya

    Anyek: a cicáim nem teszik a popsijukat oda, ahol a baba a fejét fogja, ebben teljesen nyugodt lehetsz. Egyébként a macskaimnak nem szaros a feneke, de ebbe a fejtegetésbe nem megyek mélyen bele. A ragadozóknál az étel, az ürülék eltüntetése életösztön. Nem vagyok mindentudó, de a gyerekre sokkal veszélyesebb bacik leselkednek. Pl. egy szimpla homokózóban. Mire a gyerekem odatehetné a fejét, ahol a macska kakil, már azért nem lesz olyan pici, másrészt nem fogom hagyni. Nem hiszem, hogy ez olyan egetrengető feladat. A macska nem mehet a csecsemő intim közelébe majd, ezt azt hiszem elmagyaráztam már. Egyébiránt nem hiszem, hogy baja lenne mondjuk attól, hogy megszagolják, de soha nem mászhatnak pl. az ágyába stb. Minek nézel te engem??
    :-)

  • 2009.07.25 22:21:41Macskanya

    Az orvosi ellenőrzést pedig pontosan amiatt írtam, amiért F.T. Viszont tudom, hogy nem tudlak meggyőzni, mondtam már, szerintem ez egy meddő vita.

  • 2009.07.25 22:27:43Anyek

    És ezt komolyan gondold, hogy a nyál fertőtlenít, olyannyira, hogy a macska nem terjeszt semmilyen betegséget? Ha olvastad volna amit pl. én írtam korábban, nem lennél ilyen kioktató. Macskák által (is) terjesztett betegségek: atípusos mycobacterium, toxoplasmosis. Ja és "csak" férgek???

  • 2009.07.25 22:32:13Anyek

    Macskanya! Nem sértegetni akarlak, biztosan körüljártad a témát, de majd ha a gyerkőcődet nem éred utol a lakásban, mert olyan sebességgel mászik, vagy azalatt az idő alatt amíg egyet pislogsz már benne is van fejjel a macska bilijében, akkor majd eszedbe fogok jutni. Vagy addig bezárod a macskákat egy külön helyiségbe? De természetesen mindez a Te magánügyed, megsérteni egyáltalán nem akartalak.

  • 2009.07.25 22:44:27Macskanya

    Atípusos mycobacterium, toxoplasmosis - pont emiatt írtam le, hogy rengeteget olvastam utána és két orvossal konzultáltam. Egyébként látszik egy állaton, mégha egy betegség ilyen gyenge lefolyású is. Mégis hogyan kapnák el? Nyers húst nem kapnak, más állattal nem érintkeznek, cipőt nem látnak. Még, ha elkapnák sem kéne megfertőződnöm, ez nem influenza! Mondom, hidd el, nagyobb eséllyel kapom el a H1N1-et. Az a gyerek, amelyik meg marha gyorsan mászik, megtalál mást is, nem csak macskaszart. Egyéb iránt, igen, hiszek abban, hogy el lehet őket különíteni. Meg inkább macskaszar, mint ami a homokozóban van, mégis beereszted oda. Tudod mi az oviban, bölcsiben annak idején füvet, homokot, földet ettünk. Nem erre fogom nevelni, de sztem ez nem macska kérdés. A vitát erről viszont tényleg befejezném, mert amit akartam leírtam, de megérteni nem fogod sosem. Sértődős nem vagyok, ilyesmin nem tenném, csak furcsállottam, ahogy ezt a kakis dolgot mondtad. Mert eszemben sincs a macskát a csecsemő ágyába beengedni.

  • 2009.07.25 22:52:40Macskanya

    Toxoplazmára pedig egyébként van teszt. Aki már átesett a fertőzésen, az védett, a baba is. Nekem megvolt a teszt, az eredmény magáért beszélt, gyerekkorom óta macskabolond vagyok, szedtem össze utcáról is. Ennek tekintetében... egyébként anyukám is végzett 3 évet az orvosin, ugyan nem fejezte be. Nem kapott frászt, hogy beteg leszek, mikor 12 évesen összeszedtem azt a nagyon gyatra állapotban lévő macskakölköt, bár nem örült. Na, ezt azért nem tenném egy kisgyerek mellett semmiképp, de az én macskáim teljesen mások.

  • 2009.07.26 05:49:33fatyol11

    Nekunk van ket kutyan (Golden retriever, es egy bisho bolognese), es van egy macskank, de a fiam szuletesekor 3 macsekunk volt. Mindket kutyafajta olyan, hogy a gyerekek akar a hatukon lovagolhatnanak, a goldi egyebkent itt kint megszokott csaladi kutya, raadasul a legtobb vakvezeto is kozulluk valo, vagy mozgasserulteknek (sokszor gyerekeknek) a mindennapjait konnyitik meg. Nagyon-nagyon intelligens kutyak, a mienk sem tultenyesztett, azaz nem idegbeteg.
    Mikor Noaht hazahoztuk a korhazbol, nem tudtuk, hogy hogyan fog reagalni, de szerencsere nem volt semmi baj, a biho pedig Noah 8 honapos koraban kerult hozzank, szinte egyutt nonek fel. Akkoriban a kutyust kellett feltenunk a babatol, mert neha eleg durvan nyult hozza. Igazabol nem szeretjuk, ha nyalogatjak a kicsit, sot en magam sem szeretem, ha nyalogatnak, talan mert a goldie ezt naphosszat csinalna a csalad minden tagjan, meg sem lehet simogatni, egybol nyalna a kezunket, vagy amit er. Ekkora a veszelye. Korbenyalja az idegenek kepet is. Nem hagyjuk oket magukra, eppen mert ok kutyak, de egesz nap itt vannak egyutt a gyerekkel, kergetoznek, jatszanak. Nekem tetszettek a videok, a pit bullnal azert tartottam volna, de egy rokonomnak van, meghozza jambor fajta, a latvanya ijeszto, maga a kutya szerintem meg soha, senkit sem bantott, mondjuk ot sem soha senki. Egyszer ott aludtunk naluk, meg a konyhaban beszelgettunk, amikor a lanyom meg aludt az osszetolt fotelekben. A rokon mondta a kutyanak, hogy jelezze, ha a baba sir. No a lanyom elkezdett nyoszorogni, a kutya ott strazsalt mellette, vigyazta. szoval mikor Blanka nyoszorogni kezdett, odajott a kutya a rokonhoz, es jelezte, hogy a baba sirdogal. En szaladtam volna oda a gyerekhez, de a kutya engem nem engedett, illetve ahogy morgott nem eroltettem, mentem a rokonnal. A lanyomat utana is orizte ahogy meglatta, mindig ment utana, neha a frasz jott ram, de az akarmit csinalhatott vele, a kutya meg sem nyikkant.

  • 2009.07.26 10:10:14Farkasokkal táncoló

    Atípusos mycobacteriumról nem tudom micsoda, de a toxoplazmósis kizárólag a terhesség második felében veszélyes a magzatra nézve, az élve születettekre már nem. Állitólag a toxoplazmózison minden 100 állattartóból 80 átesik úgy, hogy észre sem veszi, vagy jelentéktelen tünetekkel jár. (MIk is azok? Mert ezt pl. nem tudom.)

    A toxoplazmózis a macska székletében található, ezért mondják, hogy az állapotos nő ne foglalkozzon a macskaalommal. Ja meg a nyers húsban is található, így gyakorlatilag minden olyan terhes nő ki van téve ennek is, aki otthon nyers hússal foglalkozik, és nem mossa közben mániákusan a kezeit.

    Én nem szeretem az olyan posztokat, amikor az állattartással kapcsolatban jól megrémítik a leendő szülőket, be kell vezetni bizonyos óvintézkedéseket és ennyi. Ezen az alapon pl az állatorvosnők egyáltalán nem is szülhetnének. Érdekes mód, mégsem esnek pánikba, ha terhesek lesznek, pedig ők kifejezetten beteg házikedvencekkel foglalkoznak.

  • 2009.07.26 10:54:50bmbsz

    anyek, az allergiához:

    http://drinfo.hu/az-allergia-fajtai-kialakulasa

    és ebből kiemelném ezt:

    "Az állatok közelében, falun élõ gyerekeknél ritkább az allergia, mivel immunrendszerük folyamatosan találkozott többféle baktériummal is."

  • 2009.07.26 10:55:43bmbsz

    meg ezt:

    "A fertõzõ betegségek veszélyesebbik hányadát oltásokkal elõzzük meg, az egyéb betegségek ellen antibiotikumokkal védekezünk, ugyanakkor környezetünk az olykor túlzásba vitt higiénés rendszabályoknak (fertõtlenítõs felmosás, antibakteriális szappan és így tovább) köszönhetõen túlságosan tiszta. A következmény: az immunrendszer nem kapja meg azokat az ingereket (betegségek, fertõzések), amelyek természetes fejlõdéséhez szükségesek, ehelyett működése kóros irányba tolódik el - olvashatjuk Cserháti Endre professzor és Dr. Mezei Gyöngyi gyermekgyógyász allergológus könyvében. Azok a gyerekek, akik életük elsõ három évében több, úgynevezett banális fertõzésen estek át, késõbb lényegesen alacsonyabb arányban voltak allergiásak."

  • 2009.07.26 10:58:55Macaroon

    hol a hozzászólásom?

  • 2009.07.26 11:00:11Macaroon

    Tök király beírtam egy rohadt hosszút és eltűnt, kösz Index.

  • 2009.07.26 11:03:19bmbsz

    Macskacico, ha még olvasod:

    kisgyerekkoromban a felnőtt, hatalmas (7 kg volt) házi macskánkat simogattam, amikor egy kutya megijesztette és úgy spurizott el tőlem, hogy végigszántott a karomon és az arcomon. a nagyságát azért írom, hogy a karmolás erejét szemléltessem. anyuék elvittek az orvoshoz, aki fertőtlenítette a mély sebeket. nem másnapra, de nyomtalan begyógyult. szerintem nem kell aggódnod.

    ez a cicánk egyébként a legszebb volt a környéken :)

  • 2009.07.26 11:04:26Anyek

    A banális fertőzéseket ne keverjük már össze a komoly betegségekkel. Én sem vagyok híve az antibakteriális szappannak és társainak. Amit Te bmsz beidézel, az pedig ezekre vonatkozik. Kedves FT! Te pedig utánaolvashatnál, milyen komoly következményei is lehetnek az általam megnevezett (nem az összes) fertőzésnek, mielőtt elbagatellizálod azt.

  • 2009.07.26 11:05:13anyamadár

    2009.07.26 10:58:55Macaroon
    Ha túl hosszú a hozzászólás egyszerűen elnyeli a rendszer.
    Érdemes kijelölni, ctrl+c-t nyomni rá és újra bemásolni darabokban ha nem jelenik meg.

  • 2009.07.26 11:06:19Anyek

    Bocsánat, rosszul írtam a neved, bmbsz.

  • 2009.07.26 11:11:30bmbsz

    anyek, most őszintén: szerinted milyen komoly betegséget kaphat el egy gyerek a család kedvencétől, ami tisztán van tartva?

    nem a szerencsétlen kóbor, ápolatlan állatokról van szó...

    mellesleg ott a másik idézet is. ezek szerint átsiklottál felette, szóval még egyszer:

    "Az állatok közelében, falun élõ gyerekeknél ritkább az allergia, mivel immunrendszerük folyamatosan találkozott többféle baktériummal is."

  • 2009.07.26 11:21:58Hűbele

    Bmbsz, hagyd, van, aki nem vevő az észérvekre.
    Nálunk a férjem állatorvos, és bizony a legtöbb kisgyerekes állatorvos ismerős tart valami házikedvencet. Biztos egyik se ért hozzá és teljesen tájékozatlan a témában;-)

  • 2009.07.26 11:22:05Magenta

    Én még senkit nem ismertem, akinek konkrétan toxoplazmózistól lett volna baja, de több olyat, aki fertőzést kapott, mert mondjuk belenyelt a medencevízbe, ahova belepisilnek a "kulturált" emberek.

    Mi három hete fogadtunk be egy cicát (bementünk egy autókereskedésbe körülnézni, aztán ez lett belőle :-D), a teljes környezetem kiakadt, hogy most aztán a gyerek toxoplazmózisba fog belehalni tutira.
    Még aznap elvittük állatorvoshoz, fültisztítás, féregtelenítés, oltás.

    Nekem is az a véleményem, hogy nem kell mindentől óvni a gyereket, normális higiéniai körülményeket kell teremteni és nem túlzásokba esni.

    Pedig én sterilizáltam a cumisüvegeket. :)))

  • 2009.07.26 11:23:56Magenta

    Ja, és mivel naponta kétszer átkefélem a szőrét, a lakás nincs tele macskaszőrrel. A cicc meg nem mer bemenni a gyerekszobába, szerintem fél a hangzavartól. :)

  • 2009.07.26 11:24:17bmbsz

    Hűbele, igazad van. :)

    Magenta, a lényeget: milyen a cica? :)

  • 2009.07.26 11:35:20Magenta

    bmbsz, fajtára sima "házimacska", kinézetre pedig egyszínű szürke, a négy mancsa és a nyaka meg fehér.
    Csizmás-nyakkendős a csajszi. :)

  • 2009.07.26 11:38:04Magenta

    Egyébként én a tengerimalacot jobban féltettem, de az állatok "elrendezték" egymás közt a viszonyokat, úgyhogy mióta a cicu kapott a malactól egy sallert, azóta csak nézni meri a ketrecet.

  • 2009.07.26 14:42:55Anyek

    Azon, hogy mik az észérvek nyugodtan el lehet vitatkozni. Kapásból nem egy forrást találtam, amely ellentmond bmbsz forrásának. Szóval mindenki azzal azonosul, amelyikkel akar, így elég nagyképű dolog kijelenteni azt, hogy "Bmbsz, hagyd, van, aki nem vevő az észérvekre." Nem megfellebbezhetetlen a Te álláspontod, kár, ha annak látod. Pl, csak kapásból: http://www.harmonet.hu/cikk.php?rovat=245&alrovat=246&cikkid=5401

  • 2009.07.26 21:26:32Macskanya

    Anyek, bár megígértem, hogy már nem szólok, hozzá... most akkor, kérdem, szerinted a nőgyógyászom és az állatorvosom hülye? Meg az Hűbele férje is olyan hülye, hogy nem szólna a saját családja érdekében? Arra meg, amit a toxoplazmáról és a tesztről írtam, semmit nem is reagáltál, csak azt, milyen veszélyes. Nem számít, hogy a nődoki 10 éves praxisa alatt nem látott ebből szövödményt, meg az sem, hogy a véremben az ellenanyag? Ne hari, de tényleg úgy tűnik, nem reagálsz az ész érvekre.

  • 2009.07.26 22:13:14sarah stanley

    sztem hagyjátok! Anyeknek is jobb hogy nincs állata meg az állatoknak is hogy nem ö a gazdája ennyi:)
    Magenta: grat a kiscicához!!:D

  • 2009.07.26 22:26:21Anyek

    Macskanya! Én viszont személyesen ismerek olyat, akinél probléma lett belőle.
    Kedves sarah stanley! Több állatom is volt, többek között egy macska 14 és egy kutya 15 évig. De meggyőződésem, hogy nem lakásba valók, különösen, ha kisgyerek is van. Imádtam a kutyámat, a macskát is, kár, hogy ilyet szóltál hozzá. Mindkettőhöz amikor beteg volt, heteken keresztül keltem akár óránként is, hogy beadjam a gyógyszerét, ujjammal etettem, ha kellett, külön neki főzött húslevessel, az orvosok már feladták, de én nem. Meg is gyógyultak. Az állatok szeretete nem jelenti azt, hogy mindenben igazat adok Nektek és nem látom a kockázatokat.

  • 2009.07.26 22:36:19Anyek

    Macskanya! A mai világban bármilyen tudományos és/vagy áltudományos érv mellé pro és contra legalább ugyanannyi szakembert lehet állítani. Mindenki annak hisz, akinek akar és olyan kockázatot vállal amilyet akar. Ha akarja cáfolja a kockázatokat, vagy mondhatja, hogy ő kivédi azokat, de ne vonja kétségbe az ellenérvek létét. Ugyanazokból a kiindulópontokból más következtetésre jutottál, ettől szép az élet, mi lenne, ha mindenki mindenben egyetértene?

  • 2009.07.27 09:02:53különös illúzió

    kutyáról, macskáról emberre terjedő betegségek:
    Toxoplasma (macs)
    gyermeket váró nőknél a magzatban fejlődési rendellenességet, magzatelhalást okozhat.
    Macskát tartó, ill. olyan babát váró nőknél, akik kerülhettek (akár korábban) macskával kapcsolatba, a terhesség alatt érdemes vérvizsgálatot végezni, h. átestek-e a fertőzésen korábban. Ha igen, nincs gond, védettek, sőt a baba is.Ha negatív az eredm.,érdemes 2 havonta megismételni+ a higiéniai javaslatokat, amit már többen is leírtak, betartani.(alom csak ha muszáj, kesztyűben stb). Ezen kívül fontos lehet még, aki kertészkedik (mivel a cicusok ugye előszeretettel végzik dolgukat a kertben- és nem csak a sajátunk!)kesztyűben ezt is.
    folyt.köv.

  • 2009.07.27 09:13:47különös illúzió

    Férgesség (kuty,macs):
    fonal, ill. galandférgek- nem azonos a gyerekek közt közösségben előforduló "cérnagilisztával"
    Sok szarságot okozhat(na), de nagyon egyszerű a védekezés: a kutyust, cicust első pillanattól kezdve rendszeresen féregteleníteni kell.(külön odafigyelve arra, hogy a tablettában beadott gyógyszert ki ne köpjék, mer igen rafináltak ezügyben)
    Gombás bőrbetegségek, rühösség (kuty, macs):
    az állaton látható tünetei vannak (szőrhullás, vakaródzás, ebből eredő sebek)
    Kezelni kell az állatot, és gyógyulásáig kesztyűben hozzányúlni, kölyköt (a miénket, nem a macskáét)nem engeni hozzányúlni.
    Veszettség (kuty, macs)
    Ez (lenne) a legbrutálabb, de Mo.-on az utóbbi években nagyon visszaszorult.Kutyáknál természetes, (remélem)h. mindenki oltat, de különösen kertes házban élő kijáró cicákat érdemes szintén beoltatni.

  • 2009.07.27 10:13:54bmbsz

    Anyek, én egy orvos cikkét citáltam neked, te viszont egy "mindenkinek, akinek lelke van" mottójú oldalra hivatkozva ellenérvelsz. Nem rossz :)

    Viccet félre: átfutottam a cikket, de én ebben nem találtam semmi olyat, ami cáfolta volna azt, amit én mondtam. Ha jól értem, ez a cikk azt mondja, hogy ne tarts állatot, vigyázz a poratkával, párologtass meg táplálj rendesen, mert ha esetleg érzékeny valamire a gyerek, akkor akár ki is jöhet az allergiája... Azt elfelejtették hozzátenni, hogy városból költözz vidékre, a biztonság kedvéért szedd fel a padlószőnyeget stb.

    Az óvatosságot bármeddig lehet fokozni, de vannak egészséges határok. Ha te félsz attól, hogy allergiás lesz az állatszőrre, ne tarts állatot. De pánikkeltésnek semmi értelme.

  • 2009.07.27 10:36:31snoopykutya

    kortepofa:
    Nagyon remelem, hogy csak viccbol irtad a megmergezest! Bar tartok tole, hogy nem... Ez esetben pedig szallj magadba, megis mit kepzelsz, megmergezni egy allatot borzalmas kegyetlenseg!

    Bea-balazs jobban tenne ha leulne anyossal es jol helyrerakna, mert a no minden masban is le fogja sz@rni.

  • 2009.07.27 10:48:50Anyek

    bmbsz

    ez volt az első, amit olvastam, de jó pár van még. Szívesen belinkelem mindet, de nem hiszem, hogy értelme lenne. Mint fentebb utaltam rá, minden mellett és ellen lehet szakembereket felsorakoztatni. Minden állat kockázatot jelent, ami nem jelenti azt, hogy nem kell, vagy nem szabad állatot tartani. Én mindösszesen azon csodálkozom, mint akinek kicsi gyereke van és állata volt, hogy hogyan lehet a gyerektől távol tartani a macskát. Én bizony nem szeretném, hogy a babám oda tegye a fejét, hova a macska a hátsóját, mert gusztustalan és akárki akármit mond nem higiénikus. Nem hiszek abban, hogy ezt meg lehet akadályozni. Volt olyan hivatkozás, hogy megkarmolta gyerekként a macska, és igen rövid időn belül begyógyult. Hát nekem pl. gyerekkoromban nem. Látod? Mindenre van ellenpélda. Ha jól tudom, ezek a cikkek pont arra jók, hogy ezekre rávilágítsanak. Nem objektív a Te igazad és az enyém sem. Azt sem tagadom, hogy a kockázatot lehet minimalizálni, de vannak helyzetek, amik szerintem nem megoldhatóak egy pici baba mellett. Egy olyan korú gyereknél, akinek már meg lehet magyarázni, hogy ne nyald meg a kezed, ha az állatot simogattad, vagy ne szórd ki az almot a macska bilijéből, ne igyál bele a vizébe, a megfelelő higiénia mellett én sem tartom problémásnak az állattartást. De amíg nem ér el ebbe a korba, addig igen.

  • 2009.07.27 11:15:35Connie

    Na ez az, ami veszélyes! Nem csak mert a baba mindenféle fertőzést összeszedhet semmi perc alatt, hanem mert akár milyen nyugodt a kutya, a baba/kisgyerek akkor is bármikor csinálhat valamit, amit a kutya félreért és megharapja, megkapja. Arról nem is beszélve, hogy egy kúszó-mászó baba elkapja a kutyát és nyúzza. Ami szintén nem a legjobb a kutyának. (Olyan, mintha bárkit elkapnék, ráncigálnám a haját, cibálnám a fülét és a lábánál fogva húznám magam után. Ahogy az embernek fáj, ugyan úgy fáj a kutyának/macskának. Azok meg nem kérdeznek vissza, hanem megkapják, megkarmolják a gyereket.) Odáig rendben, hogy kutya, macska, más kedvenc tartható baba mellett, de ezeket, amiket a videók mutatnak, azért mégsem!

  • 2009.07.27 11:25:39nyúlmama

    Én most néztem meg a videókat, a hideg kirázott tőlük! Szeretem az állatokat, nekünk is volt gyerekkoromban, de ezt azért mégse!
    Lehet állat a gyerek mellett, de nem így!ha az állatnak fájdalmat okoznak, oda fog kapni, mert nincs más megnyilvánulási lehetősége.A kisgyerek pedig még nem tudja kontrollálni a mozdulatait, ha elkap valamit, azt aztán elkapja, akinek a haját húzta már meg kicsi gyerek, az tudja.

  • 2009.07.27 12:04:43pantufül

    Én meg sem merem nézni a vidókat. Nagyon felelőtlen emberek vannak. Nem hiszem, hogy tökéletesen be lehet idomítani egy állatot, hiszen az ösztönösen cselekszik. SZERENCSÉRE nem tudok érdemben hozzászólni a cikkhez.

  • 2009.07.27 12:55:49mazsola84

    Nekem van sajnos ismerősöm, akinek a 6. hónapban elhalt a babája toxoplazmózis miatt. Sosem volt állatok közelében, nem tudják hol kaphatta el.

    A legjobb barátnőm macskákkal nőtt fel, most is van neki 4. Negatív lett a toxoplazma tesztje. Érthetetlen, hogy hogy, de mégis negatív.

    Én nagy állatbarát vagyok, szerrintem minden gyereknek kellene háziállat, rengeteget lehet tanulni tőlük. A nyalakodást én se bírom, esetleg egy puszi mehet (mármint nem gyereknek, nekem jöhet).

SZÓLJON HOZZÁ!

Kórházfigyelő

  • Budapesti kórházak
  • Vidéki kórházak

Kérdezz szakértőnktől

Dr. Gyarmati Andrea gyermekgyógyász válaszol.

Kérdezni szeretnék »

Travelo utazási ajánlatok

Hirdetés

Hirdetés