PORONTY

Félelmei és belső feszültsége miatt pisil be a gyerek éjszaka

2009. július 6., hétfő 08:42

bepisiles

A pszichoterapeuta szerint az éjszakai bepisilés oka lelki eredetű: nincs más dolga a szülőnek, mint megtalálni a gyermekéhez az utat, hogy megnyíljon és el merje mondani félelmeit, szorongásának okait. Ha pedig a gyerek kiadja magából a feszültséget, elmúlnak a bepisilős éjszakák.

„Ha bejártuk már az összes ezzel kapcsolatos szakrendelést, a fizikai elváltozást kizártuk, és amikor a doktor néni csak széttárva a karját, annyit tud mondani, hogy nem tudja, mitől pisil be a gyerek éjszaka, akkor kell felkutatni a pszichés okokat. A betegségeknél illetve a velük járó tüneteknél megállapítható, honnan ered az ok, ami kiváltotta." – mondta el a Porontynak Borza Zsuzsanna pszichoterapeuta.

A hólyagunk egy olyan gyűjtőtartály, ahonnan a vese által kiválasztott anyagok egy idő után vizelet formájában távoznak. Ahogy nő a vizeletmennyiség, úgy nő benne a nyomás, ami végül arra kényszerít bennünket, hogy meglátogassuk a mellékhelyiséget. Ha tehát előfordul, hogy a gyermekünk, aki már egyszer szobatiszta lett, mégis néha, vagy akár rendszeresen bepisil, gondolkozzunk el, hogy mi az az erős pszichés nyomás, amit ő nem bír el, és csak éjszaka tud elengedni. Túlzott szülői szigor, vagy megfelelési kényszer az óvodában / iskolában?

Eltitkolt dolgok nyomasztják, vagy nem mer beszélni valamiről? Esetleg fél? A megoldás, hogy legyünk őszinték a gyermekünkkel, és őt is erre bátorítsuk, javasolja a pszichoterapeuta, aki így fogalmaz:
„Kortól függetlenül biztosan meg tudjuk vele találni azt a közös nyelvet, amitől megnyílik, és kiadja magából azt, ami a szívét nyomja. Éreztessük vele, hogy mellette állunk, és következmények nélkül bármit elmondhat. A gyerekek sokkal fejlettebbek és sokkal többet érzékelnek a világból, mint azt mi, felnőttek gondoljuk. Érzik minden rezdülésünket, érzik, ha anya szomorú, ha a szülők már megint veszekedtek, érzik az eltitkolt dolgokat, így sokszor ők is ezt teszik: magukba zárják a félelmeiket, eltitkolják, ha rettegnek egy ovis társuktól, vagy ha rossz jegyet kapnak az iskolában. Gyakran éjjel felerősödnek a gyerekek félelmei, és rémes alakokat vélnek felfedezni. A saját fantáziavilágukat felhasználva juthatunk el a megoldáshoz, ha például azzal nyugtatjuk meg, hogy az angyalkák még éjjel is vigyáznak rájuk, és nem esik bántódásuk."

A szakértő szerint tehát fontos, hogy közel kerüljük gyermekünkhöz, hagyjuk, hogy kiadja magából a napi feszültséget, és érezze, hogy szeretjük, és biztonságban van, ennek biztosan meglesz az eredménye, és elmúlnak a bepisilős éjszakák.

KOMMENTEK

  • 2009.07.06 09:00:08Gilderoy

    "Ha bejártuk már az összes ezzel kapcsolatos szakrendelést, a fizikai elváltozást kizártuk, és amikor a doktor néni csak széttárva a karját, annyit tud mondani, hogy nem tudja, mitől pisil be a gyerek éjszaka, akkor kell felkutatni a pszichés okokat."

    Addig meg se próbálj a gyerek közelébe kerülni.

  • 2009.07.06 09:22:28hinta-palinta

    "...gondolkozzunk el, hogy mi az az erős pszichés nyomás, amit ő nem bír el, és csak éjszaka tud elengedni. "

    A felnőttek is szoktak néha éjszaka pisilni, csak ők legtöbbször akkor is felkeresik a mellékhelységet.Azon kellene gondolkozni, miért nem ébred fel a gyerek a vizelési ingerre.Mielőtt pszichotherápiára vinnénk és magunkban keresnénk a hibát, hogy biztos nem vagyunk megértő szülők, fogadjuk el, hogy gyerekkorban a mélyalvás sokkal "mélyebb", más az alvásciklus mint felnőttnél, nehezebben ébred, ez ilyen egyszerű. (nem zárja ki, hogy valakinél van a háttérben pszichés ok)

  • 2009.07.06 09:49:48Zsákos ember

    nalunk volt egy olyan idoszak 3 es fel eves kora korul, hogy neha bepisilt. forgolodott, nyoszogott, es ha nem hallottuk meg, hogy kivigyuk pisilni, becsorgatta az agyba. nem hiszem, hogy barmi lelki oka volt, egyszeruen csak nem ebredt fel. emlekszem par bepisilesemre gyerekkorombol, mind ugy tortent, hogy azt almodtam, hogy a wc-n pisilek, aztan arra ebredtem, hogy megsem, de akkor mar keso volt...
    persze ezzel nem azt mondom, hogy nincs olyan eset, amikor tenyleg van valami megoldando problema a hatterben.

  • 2009.07.06 09:52:29kriszi

    Hinta-palinta, szerintem itt arról van szó, amikor a gyerek már egyszer ágytiszta volt, és újra elkezd éjszaka bepisilni. Az enyémek szépen felkelnek éjjel, és pisilnek, aztán visszafekszenek - már ha minden rendben van. A fiam ellenben rendszeresen bepisil éjjel (sőt a délutáni alvásnál is), ha valamelyik szüleje két vagy több napra eltűnik a képből. Az összefüggés kiáltó (miután a szülő megjött, a bepisilés is megszűnik), csak még ki kell találni, hogyan kezeljük.

  • 2009.07.06 09:53:53Borcsika

    Nálunk összesen kétszer volt olyan, hogy bepisilt. Nem éjjel, hanem reggel, mert kinézett az ágyából, látta, hogy még alszunk, és nem akart zavarni minket. Akkor megbeszéltük vele, hogy bármikor, és bármi miatt kijöhet, és felébreszthet minket. Azóta él ezzel a lehetőséggel, és hajnalonta kikúszik közénk. Nekem meg olyan finom, ahogy odabújik. És azóta nincs ilyen pisiügyletes gond sem.

  • 2009.07.06 09:56:11hinta-palinta

    kriszi, persze h lehet a háttérben lelki ok, nem is zártam ki...Szülő nincs otthon, gyerek nyugtalanul alszik rel, fáradtabb, kimerül, aggódik, pisiingerre nehezen ébred. A gond nem egetverő súlyos, nem kell mindig pszichotherápia...csak ennyit akartam.

  • 2009.07.06 10:03:43druantia

    Nem biztos, hogy lelki problémák miatt pisil be a gyerek. http://www.inkoforum.hu/tajekoztatok_20_ejszaka.html

  • 2009.07.06 10:10:56Zsákos ember

    amugy nalatok milyen sotet van ejszaka a kecoban? nalunk a brutalisan semmit nem lato sotet van, ennek megfeleloen nem is mozdul ki a gyerek magatol, hanem addig hivogat, amig meg nem halljuk, hogy vigyuk ki. ugyanakkor ejszakai fenyt nem akarok hasznalni, nem irnak rola jokat, meg amugy en sem tudok jol aludni, ha nincs tok sotet. csak igy meg gaz, hogy nem tud egyedul kimenni.

  • 2009.07.06 10:12:11rhubarb

    zsákos, én is így pisiltem be kiskoromban, mindig azt álmodtam, hogy a wc-n ülök...aztán egy idő múlva, emlékszem már az álmomban elkezdtem tanakodni, hogy most álmodok-e vagy sem, akkor volt a legroszzabb felébredni arra, hogy tessék, közben bepisiltem:)
    szerintem gyerekként sokkal mélyebben alhatunk, olyan is volt, hogy felébredtem az éjszaka közepén a sötét szobában, és elfelejtettem, hol az ajtó. körbe-körbe tapogatóztam a kilincs után, nagyon szar volt.

  • 2009.07.06 10:14:06kriszi

    Szerintem elbeszélünk egymás mellett, lányok - pontosabban ugyanannak a jelenségnek a különböző oldalairól beszélünk :)

    Hinta-palinta, ezzel maradéktalanul egyetértek. Én sem a pszichoterápiától indulnék, hanem inkább a "kályhától" :)

    Dru, ajaj, ha tudnád, hányszor néztem ilyen infókat a lányom négyéves kora körül... de még mindig arról van szó (szerintem), amikor a gyerek már ágytiszta, azaz az esetek többségében már száraz marad éjszakára. És egyszercsak megint bepisil. Nem egyetlenegy alkalommal, hanem 3-4 napon keresztül mindennap. Akkor valami áll a háttérben (persze csak ha kizártuk az olyan egyértelmű dolgokat, mint hogy levedelt az esti levesre még három pohár vizet, vagy hogy csípi a pisilés, vagy hogy nappal is ötpercenként szaladgál pár csepp erejéig).

  • 2009.07.06 10:17:33kriszi

    Nálunk bevilágít az utcalámpa (a redőnyt kb. kétharmadig húzom le, azt is csak nyáron, amikor este még világosban fekszenek, és ha túl világos lenne, akkor már hajnali ötkor kukorékolnának), ez köztes megoldás, és elég jól beválik: mindenki lát annyit, amennyit muszáj, de nem zavar az alvásban. Én meg töksötétben nem tudok jól aludni, pánikba esem, és ha felkelek pisilni, dűtök-borítok mindent.
    Ja és be kell hogy valljam, a kicsinél még bili van éjjelre odakészítve az ágy mellé (egyébként ő is vécére jár már).

  • 2009.07.06 10:18:5278as évjárat

    Zsákos
    mi az a nem jó, amit az éjszakai fényről írnak?

  • 2009.07.06 10:35:17hinta-palinta

    78-as, szerintem ilyesmire gondolt Zs.


    http://www.paramedica.hu/200510/20_lelekmelyen1/index.htm

  • 2009.07.06 10:43:20Zsákos ember

    igen, eloszor megijesztett a "lelekmelyen" a linkben, de kb ez az a tema, ami az ejjeli fenyekhez passzol. en amugy a ledes orat is kipateroltam a haloszobabol, mert meg annak a fenye is zavart, es tenyleg jobban alszok azota, amiota nincs feny. az ejszakai fenyeket viszot mar tv-ben meg irasban is lattam fikazni, hinta-palinta linkjen elhangzottak miatt.

  • 2009.07.06 10:52:44hinta-palinta

    "eloszor megijesztett a "lelekmelyen" a linkben"

    Jáj, mire gondolhattál....:))

  • 2009.07.06 12:51:08Imiface

    Sok sorozatgyilkos (kb. 60%-uk) még 12 éves kor felett is ágybavizelt gyerekkorában.

  • 2009.07.06 13:32:12keke80

    Én ugyan tv mellett alszom el, de a gyereket szigorúan sötéthez szoktattuk. Így nincs, ami eltereje a figyelmét a feladatáról, azaz az alvásról.

    Pisilni szintén pisil, de még a pelusba..:DDD

  • 2009.07.06 13:49:52Meni

    Imiface, koszi az infot. Jot rohogtem. Ez vajon hogy jutott eszedbe a posztrol? De azert tenyleg koszi, majd figyelmeztetem az erintett szuloket, hogy dugjak el a konyhakest a gyerek elol :D

    (ui. bocs, ma genya napom van)

  • 2009.07.06 14:14:38ruju

    Elöljáróban csak annyit, hogy sok soratgyilkos 12 éves koráig, sőt néha azon túl, sőt a környezete sincs tisztában azzal, hogy sorozatgyilkos :-DDDD

    Szóval nálunk is volt szobatisztaság uáni bepisilés, persze rögtön bepánikoltam, hogy mit csináltam rosszul, és biztos sorozatgyilkos lesz a gyerekem (azért nincs kizárva :-D), az első dolgom az volt, hogy még aznap orvoshoz mentem vele, aki kimutatta a húgyúti fertőzést, ami ilyet okozhat, úh ismét gratulálok a címadáshoz, jól sikerült és kicsit sem félrevezető :-)

  • 2009.07.06 14:46:31kn

    4,5 évesem éjszakai bepisilése a kezdődő cukorbetegség első jele volt. egyből vizeletvizsgálat a körzeti dokinál, korai stádiumban kiderült a betegség. nem mintha ettől gyógyítható lenne :-((

  • 2009.07.06 14:51:07ruju

    kn, :-( milyen egyéb tünetek voltak?

    OFF
    a másik posztban megköszöntem a könyvet, nem tudom, olvastad-e még. de mégegyszer köszi!

    ON

  • 2009.07.06 14:53:05Zsákos ember

    kn es mennyit ivott naponta a gyerek? nem a napi 4 litertol pisilt be? ne ijesztgesd itt a noket, egy rakas para-mama, mar szerintem most vagy 10-zen a cukorbetegseget bujjak a neten...

  • 2009.07.06 14:54:04kriszi

    Kn, nagyon sokat pisilt szegényke? Ilyesmit hallottam már. Kitartást kívánok nektek, remélem, amennyire lehet, rendben lesz a dolog.

  • 2009.07.06 14:55:28kriszi

    Ahogy emlékszem, a cukorbeteg nagyon sokat pisil, és ezért nagyon sokat iszik. Nem fordítva. Tehát akkor is sokat pisil, ha nem iszik sokat. De lehet, hogy most hüleséget mondtam, évekkel ezelőtt olvastam ilyet utoljára.

  • 2009.07.06 14:58:17hinta-palinta

    A paramamk ne cukorbetegséget üssenek a keresőbe, hanem diabetes insipidust, szűkíti a kört...

  • 2009.07.06 14:58:52kriszi

    Na meg is van (Zsákos, csak a te kedvedért bújtam a netet ;) ):

    "Cukorbetegségben az inzulinhatás csökkent vagy hiányzik, emiatt a szervezet egyes sejtjei nem képesek a vérből a szőlőcukrot felvenni, így éheznek. A vérből a szőlőcukor a vizelettel kiürül, sok vizet vive magával, innen a betegség neve."
    http://www.hazipatika.com/services/betegseglexikon/view?id=73

  • 2009.07.06 15:01:32Normi

    Hát, jó lett volna, ha arról olvasok, ami bennünket érint most. És még -állítólag sok más családot, gyereket. A fiam 5,5. Sosem volt ágytiszta. Azt olvastam, hogy a 6 év körüli gyerekek kb 10 %-a így van ezzel a témával. Ehhez képest ez tabutéma....:(

    És ha esetleg valahol szóba kerül, a legtöbben mindjárt azt feltételezik, hogy pszichés okai vannak, ugyanis általában ezt hangsúlyozzák. Pedig tényleg van különbség aközött, hogy valaki volt-e már ágytiszta éjszaka ill. hogy sosem volt az.
    Mi most naplózásokon, pelenka levételen túlvagyunk, felébresztem este, stb., de minden éjszaka becsurrant a fiam.

    (Szóval csak jó volna, ha beszélnénk erről, mert igenis van ilyen, egyáltalán nem ritka probléma. És elképzelhető, hogy sokkal többeket érint évekig, mint az, amiről a posztban írnak.)

  • 2009.07.06 15:07:42Zsákos ember

    kriszi tenyleg, jol tudtad, forditva mukodik, mint ahogy gondoltam.

  • 2009.07.06 15:45:33kn

    hinta-palinta:diabetes mellitus
    kriszi: sokat pisilt, mivel a 10 feletti cukrot így üríti a szervezet (neki 21 volt, mikor kórházba került, de nem volt a vizeletben aceton!)
    zsákos: ezt egy egyszerű vizsgálattal ki lehet zárni, de ha mégis emiatt pisil be, akkor jobb előbb megtudni, mint ahogy nálunk is, mert sok esetben kiszáradás, ájulás, stb. inkább gyanú esetén vigye le a dokihoz a kicsi pisijét és dugjanak bele egy csíkot, 1 perc alatt kiderül, h feleslegesen aggódott-e.
    ruju: nagyon szívesen a könyvet, örülök, h sikerült! egyéb tünetek: rengeteg evés, mivel nem hasznosítja a szh-t, éhezik a szervezet, hiába eszik. nekünk más nem volt, írtam, h nagyon korán kiderült.

  • 2009.07.06 15:50:22ruju

    húúú, ez durva. kinőhető? inzulinos?

  • 2009.07.06 15:51:45ruju

    nálunk egyébként inkább az a probléma, hogy nagyon keveset iszik a gyerkőc. N bírom rávenni, hogy többet igyon, igaz én is elég keveset iszom, de mivel tudom, hogy ez rossz, őt próbálom "ránevelni" a többre.

  • 2009.07.06 16:00:01cozumel

    Nem, ez a type 1 diabetesz nem kinoheto, de remekul kontrollalhato.

  • 2009.07.06 16:05:40kn

    inzulinos, nem kinőhető, de hogy gyermekkorban remekül kontrollálható, azzal vitába szállnék.

  • 2009.07.06 16:07:09Ribizlee

    kn, hányszor szúrtok naponta?

  • 2009.07.06 16:16:19kn

    mérni húzósabb napokon több, mint 10x, ahhoz is kell szúrni, inzulin 3-4x, értéktől függ.
    nagyon nehezen kiszámítható, szinte nincs két egyforma nap, még ha ugyanazt eszi, akkor is van, h lefele indul az értéke, van h felfelé. azért írtam az előbb, h egyáltalán nem jól kontrollálható. ha valaki tapasztalatból ír ilyet, akkor örülök, h ilyen nagy szerencséjük van, ha nem, akkor jobb lenne, ha meg sem szólalna. a 3 havonta mért hga1c érték ha 8 alatt van, akkor már táncot jár a doki ilyen kisgyereknél.

  • 2009.07.06 16:26:04ruju

    :-(

  • 2009.07.06 16:30:21cozumel

    KN

    ugy ertettem, hogy hosszutavon jol kontrollalhato, tehat hosszu es teljes elete lehet ezzel a problemajaval egyutt is !

  • 2009.07.06 16:40:24Farkasokkal táncoló

    Normi, amiatt nem ágytiszta még a fiad, mert még nem alakult ki nála az gerincpálya vagy mi, ami jelzi alvás közben az ingert. Vannak akiknél ez később alakul csak ki. Az én lányom pl 4 éves koráig masszívan bepisilt éjszaka, a szomszéd kisfiú pedig 5 éves elmúlt, amikor végre ágytiszta lett. Ez a délutáni ovodai alvásnál is gondot jelentett, de hála az akkori ovónőknek, akik szerették a gyereket, amint mocorogni kezdett felkeltették, és kiküldték pisilni.

    Először természetesen ki kell zárni a fizikai okokat. És a magad megnyugtatására beszélj erről egy gyerekurológussal.

  • 2009.07.06 16:42:27kn

    cozumel, nyilván én reagálok érzékenyebben a témára, talán érthető. hála istennek már nem halnak bele ebbe a betegségbe, van sok más, ami ezerszer rosszabb ennél. hogy nem ehet akkor és azt, amit akar, viszont enni csak szúrással tud, kicsit tompítja számomra a teljes élet kifejezést. de ez legyen az én bajom.
    eléggé szétoffoltam már itt a témát,be is fejezem, csak az eredeti hsz-emmel akartam felhívni a figyelmet, h talán érdemes a cukorbetegséget is első körben kizárni az éjszakai bepisiléskor.

  • 2009.07.06 16:45:16Ribizlee

    kn, azért kérdeztem, mert ovistárs-barát járt hasonló cipőben, neki most már egészen jól karban lehet tartani az értékeit, de beletelt pár évbe. most már 12 és egyedül mér-szúr, nagyon ügyesen.
    szóval kitartás, lesz ez jobb is! :-)

  • 2009.07.06 17:04:53ropee

    A kommenteket nem olvastam végig, de elképesztő, hogy egyeseknek nem egyértelmű, hogy minden ilyen dolog lelki eredetű! A másik, amikor a fejem verem a falba, hogy a gyerekből próbálják kipréselni, hogy mi a baja (akár lelki, akár testi gondok után kutatva). Könyörgöm vegyétek már észre, hogy ez tudattalan dolog. Hiába kérded a gyerektől, hogy mitől fél, mitől szorong. Nem biztos hogy meg tudja mondani. Sokszor nem is érzi rosszul magát, csak tudattalanul így reagál arra, hogy a családban (nem vele, hanem a családban!!!) gond van. Legtöbbször a szülökkel.
    Akinek bepisil a gyereke, az saját magán kezdje a (lelki) vizsgálatot! Aztán ha a szülökkel minden rendben, lehet menni tovább. Tesók, nagyszülők egyéb közeli hozzátartozók.
    Én 14 éves koromig pisiltem be. Senkinek fogalma sem volt róla, hogy miért.
    Felnőtt szemmel nekem már egyértelmű: a szüleim mindig is marták egymást, régesrég el kellett volna válniuk, hogy ne rombolják tovább egymás életét. (14 évesen elkerültem kollégiumba, messze az otthoni tűzfészektől, nem is volt több ilyen gondom)

  • 2009.07.06 17:08:27Xta

    Norminak, és aki még érintett lehet: nem feltétlen cukorbetegség az ok! A lányom egy bizonyos hormon hiányában "szenvedett", amiből kifolyólag éjszaka túl sok vizeletet gyártott, sőt, nappal is néha picit becsurizott.
    Először én is lelki okokra gondoltam, de gyorsan elvetettük a doktor nénivel - sosem volt előtte ágytiszta, lelki sokk sem érte. 4 évesen még elviseltük a dolgot pelenkával, 5 évesen már bosszantott minket, még vuduzni is megpróbáltunk kineziológussal (nem hiszek benne, de ez volt a hátha esete...) A nagyon normális és gyakorlatias dokinéniknk küldött el minket nefrológushoz, merthogy higgyem el, az esetek nagy részében szervi-hormonális probléma van, nem lelki. És mire iskolás lesz, legyen rendben a dolog.
    És tényleg.
    Kiderült a hiány, kaptunk gyógyszert - ártalmatlan hormon, nem hízlal és nem tesz kárt a gyerekben - szakorvosi vélemény -, ami átlagosan 3-6 hónap alatt megszünteti a problémát. Ezek szerint a lányom nem egy átlagos nő, mert majdnem 1 év kellett hozzá, de most már teljesen rendben van (8 éves), egyszer-kétszer havonta azért előfordul "baleset", de általában közben felébred - és nem alszik benne reggelig. Tavaly és idén is volt táborban és semmi gond nem volt.
    A dokinénink a következőket javasolta az elején: ne csináljunk ügyet belőle - nem csináltunk sose, ez nem volt gond, lefekvés előtt ne igyon, valamint ne kínozzuk a gyereket felébresztéssel, az nem segít, viszont nem piheni ki magát és még be is pisil, ha úgy alakul.
    Szóval ez egy betegség, amit kell és lehet gyógyítani, érdemes elmenni szakorvoshoz, meglepően sokan járnak ebben a cipőben.

  • 2009.07.06 17:10:17Xta

    Bocsi, a balesetek előfordulása elíródott: a havonta AZÓTA!!!! Nagyon nem mindegy. Szóval az utóbbi másfél évben volt egy-két eset összesen...

  • 2009.07.06 17:11:08ruju

    ropee, akkor talán most olvasd végig őket.

  • 2009.07.06 17:19:09ropee

    Annak aki még nem hallotta volna: azok a dolgok, amiket szervi eredetűnek gondoltok (mert csak az orvosnak hisztek), azok is lelki eredetűek. A lélek okozza a testi elváltozásokat is. Persze sokszor az orvos is tud segíteni szervi eredetű dolgokon (csak nem mindig tudja megmondani, hogy mitől van a probléma - szerinted miért nem?)

  • 2009.07.06 17:28:32ruju

    ropee, a fertőzés ér? cukorbetegség ér? csak, hogy a szerveknél maradjunk...

  • 2009.07.06 17:35:11Xta

    Gondoltam, hogy lesz, aki mindent ide vezet vissza, nem minden lelki eredetű. Namost: ez a fajta hormonhiány örökölhető (a családban érdemes körülnézni), és az emberi szervezet az életkor előrehaladtával általában elkezdi termelni, tehát 12-14 éves korban magától is rendeződik. Rengeteg ilyen esetről hallottam, családon belül is ez fordult elő, csak 50-60 éve még nem annyira tudták gyógyítani. Szóval lehet addig várni, amíg "kinövi" a gyerek, csak nagyon nem érdemes.
    Egyébként az orvos meg tudja mondani: a gyerek azzal a hibával született, hogy nem termeli a megfelelő anyagot.(Mint más pl. elég inzulint). A gyógyszernek pont az a hatásmechanizmusa, hogy megtanítja a szervezetet a normális működésre - alapesetben, ezért kell csak bizonyos ideig használni. A dokinéni persze mondta, hogy van extrém eset is, aki sose gyógyul meg, az élete végéig nem tud lejönni a szerről..
    Egyébként pont a hasonló hozzászólások miatt tartom én is szerencsétlennek a címet: én is magamban/a környezetben kerestem a hibát és jó nagy lelkiismeretfurdalásom volt, mivel nem találtunk magyarázatot, a gyereknek se tudtam mit mondani, ezért ő azt hitte, hogy "rosszalkodik", én meg győzködhettem, hogy nem tehet róla - szerintem ettől lesz igazán depis az ember. Amikor kész lett a diagnózis, a gyerek is tudatában volt, hogy ez egy betegség, amiből ki lehet gyógyulni és ő azon lesz, hogy ez meg is történjen. Sose kellett piszkálni, hogy szippantson (orrspray a gyógyszer), csinálta lelkesen. Merthogy meg akart gyógyulni. És lőn.

  • 2009.07.06 17:50:13ropee

    Tehát mégegyszer elmondom, mert lehet, hogy nem voltam egyértelmű: minden testi betegségnek lelki oka van! A fertőzésnek is, a cukorbetegségnek is!
    Ha az ember életében problémák vannak a lélek egy kóros egyensúlyt hoz létre, megpróbálja a problémára felhívni figyelmet, legtöbbször testi tünetek formájában.
    Csak a materiális világunk ezt nehezen veszi be.

    Családdal kapcsolatban igen hasznos dolgok találhatóak ezekben az előadásokban:
    http://www.palferi.hu/2007-2008
    Meg asszem ebben az évadban hallottam pont a cukorbetegségről (és egyéb pszichoszomatikusnak mondott betegségekről, mint pl asztma):
    http://www.palferi.hu/2001-2002
    A gyógyíthatatlan témában pedig ajánlott körbenézni alternatív gyógymódok után kutatva.
    pl:
    http://www.youtube.com/watch?v=XOuYdPfQEPY

  • 2009.07.06 18:06:09másutt

    ropee, nagyon szepen kerlek nyugtass meg, es ird le, hogy NEM az egeszsegugyben dolgozol.

    (hogy a jofeneben tudod megmagyarazni a boldog, kiegyensulyozott csaladban megbetegedo kicsi csecsemoket, a rakos gyerekeket es a terjedo jarvanyokat? nem is folytatom, mert csak felbosszantom magam)

  • 2009.07.06 18:06:56ruju

    ropee, meggyőztél. Igen. A gyerekem fél, szorong, éjszaka retteg és erről mind én tehetek. Már értem.

  • 2009.07.06 18:11:58másutt

    ropee, nagyon szepen kerlek nyugtass meg, es ird le, hogy NEM az egeszsegugyben dolgozol.

    (hogy a jofeneben tudod megmagyarazni a boldog, kiegyensulyozott csaladban megbetegedo kicsi csecsemoket, a rakos gyerekeket es a terjedo jarvanyokat? nem is folytatom, mert csak felbosszantom magam)

  • 2009.07.06 18:13:03kn

    "A gyógyíthatatlan témában pedig ajánlott körbenézni alternatív gyógymódok után kutatva."
    nyitott vagyok mindenre , kedves ropee! ajánlj bármit, ami használna, vagy mutass csak egyet a rengeteg 1-es cukorbeteg közül, aki meggyógyult! csak egyetlenegyet!! ne hidd, h az eltelt 2 évben nem próbáltunk majdnem mindent, a családi költségvetés a megmondhatója, h igen.

  • 2009.07.06 18:15:32Xta

    Ízlés dolga mindenesetre...
    Persze sok minden lelki eredetű - de nem minden, szerintem. És még ha az is: nagyon hasznos, ha van kéznél egy orvos vagy egy gyógyszer, ami meggyógyítja a tüneteket vagy orvosolja az eredendő bajt. A rettentő materiális világnézetemmel azt gondolom, hogy a hagyományos orvoslás is egy alternatíva. És milyen hatékony tud lenni sokszor!
    De ez már egy másik szféra...

  • 2009.07.06 18:51:34fatyol11

    Xta: ti meg jok voltatok, mi 12!! eves korig kinlodtunk vele. Az elsok kozott volt a pszichologiai vizsgalat, amit megismeteltek itt kanadaban is, mindenhol egyontetuleg mondtak, hogy nem, a gyerek nem psziches alapon pisil be ejszakankent. Vettunk riasztos bugyit, kapta a hormont, kiprobaltuk a gyogyito meseket, es meg sorolhatnam napestig. Rengeteg gyerek szenved ettol, es badarsag azt irni focimben!!!! (cikk iroja!), kijelentve, hogy aa felelmei, es akarmik miatt pisilnek be, mert az esetek tobbsegeben NEM ezektol. De igen, meg kell vizsgalni, ki kell vizsgalni, mert fontos, de kijelenteni, hogy ezek miatt , illetve mint egyetlen lehetseges ok feltuntetni a cimben nagy hiba.

    Az utobbi nem neked szolt, csak nem akarok tobb hsz-t irni.

  • 2009.07.06 19:00:17hinta-palinta

    ropee, az asthma sosem volt pszichoszomatikus betegség. Pszichés okból lehet légszomj, de az nem asthma.

  • 2009.07.06 19:32:40csutkababa

    Ropee
    Talán magyarázd ezt a leukémiás gyerekek szüleinek, amikor a baba 1 éves sincs, és szar a vérképe. Vagy a retinoblasztómás 2éves szüleinek, amikor ki kell venni a pici szemét.
    Vagy a terhes nőnek, amikor policisztás vesét találnak a magzatban.

    A fanatizmus minden formája veszélyes.
    De te nyugodtan gyógyítsd a papád infarktusát ráolvasással, és pszichoterápi
    ával, a gyereked otitisét nem javaslom, mert előbb-utóbb veszélyeztetéssel előkapnak.

  • 2009.07.06 19:50:46Normi

    Ropee, elhiszem, hogy neked ilyen okok miatt állt fenn az enuresis, de ebből rögtön levonni a következtetést, hogy minden gyereknél így van, nos, az több mint érdekes. (Ebbe az ezoterikus izébe meg inkább ne menjünk bele, mert pont a kisgyerekeknél látszik megbukni ez az egész, hacsak nem ráncigálunk elő valami jó kis előző élet-témát...)

    Xta és Farkasokkal Táncoló!
    Beszéltem már nefrológiával, megvoltak az alapvizsgálatok (vér, vizelet, hasi UH) is, negatívak lettek, és úgy tűnik, hogy túl kicsi a húgyhólyagja a fiamnak. Legalábbis kevés vizeletet tud produkálni egyszerre, ráadásul iszonyú mélyen alszik, nem ébred fel semmire. Igazából nagyon jó volna a gyógyszereket kihagyni ebből, félek tőlük, de azt látom, hogy nem érünk el máshogy eredményt. Persze tudom, várhatok még, hátha megérik magától erre (de mikor? 1 év vagy 3 év múlva???),de erről is megoszlanak a vélemények. :(

  • 2009.07.06 19:59:17másutt

    Es az allatok akkor miert betegek?
    Mert meg egy aranyhal is lehet beteg.
    Pl amikor a macskamnak nemreg begyulladt a foga, es ennek kovetkezteben bedagadt a pofacskaja, belazasodott es ki kellett huzni a fogat?
    vajon mifele lelki banat es stressz okozhatta azt?

  • 2009.07.06 20:11:06baudolinA

    másutt,
    a macskád azért beteg, mert csúnyán néztél rá/nem kapott lila Whiskast, és ezért teljesen bestresszelt. Nem véletlen, hogy ez a testi tünete. Máskor csak Whiskast adj neki. :D

  • 2009.07.06 20:19:55KarbatettKezűZoltán

    Én is mindig azt álmodtam, hogy a Wc-n vagyok. Annyira életszerű volt...
    Azóta sem tudom melyik az igazi valóság.
    Mikor vagyok ébren és mikor álmodok...

  • 2009.07.06 20:24:44ruju

    másutt én is akrtam ötletekt adni, de gondoltam ez erről a kmoly tmáról messzire vezetne :-)
    (nem fika, tényleg komoly, és tényle ezért nem akartam analizálni a macskádat :-DDD)

  • 2009.07.06 20:28:28Heatherette

    "Es az allatok akkor miert betegek?
    Mert meg egy aranyhal is lehet beteg."

    a halak nagyon durván stresszelnek. mindig és mindenen, viszont számukra a stressz gyilkos dolog, mert azonnal bele is pusztulhatnak, vagy legalábbis annyira legyengül a szervezetük 1-1 nagyobb sokktól, h elkapják a legapróbb szart is, amitől aztán még inkább stresszelnek, és attól lesz végük.
    voltak halaim :)

  • 2009.07.06 20:36:23másutt

    khm... akinek a macskajanak a szeme be van csukodva (mert a fel pofaja bedagadt) .. de a helyi szaki allatorvos 1 hetig a szemet kezeli 8 ezerert antibiotikumokkal.. mire a kettes szamu (5 km-rel arrebb) allatorvos kideriti, hogy biza ez nem a szeme, hanem csak az arca van bedagadva, ezert van a szeme csukva, es az arcdagadast a foga okozta... (tovabbi parezerert ki is huzza)
    SZOVAL, annak kerem ez egy halalosan komoly tema es egy hetig az egesz csalad errol beszelt.
    egyebkent is, a macska nalunk csaladtag es ez siman bennevan a gyerektemaban. mint a sicc. de tenyleg. na.
    mas is kert mar itt haziallat tanacsot, biza. total temaba vag, szerintem. sokkal inkabb, mint hogy a fott, vagy nyers kukoricat hasznaljunk onkielegitesnek diszkurzus eggyel arrebb. :D miau.

  • 2009.07.06 20:46:08ruju

    másutt, vágom a humort :-D Na jó, szóval nekem is az volt a véleményem, mint baudolinanak, a kaja miatt volt, tutira. Illetve nem is. Miattad volt. Szar macskaszülő vagy, ez helyzet. Jobb, ha nem is a macskát, hanem magadat kezelteted ennyi pénzért, hogy a probléma gyökerét meg lehessen egyből szüntetni, a macskád lelki/testi egészsége céljából. És: minekazilyennekmacska???!!!!!

    :-D

  • 2009.07.06 21:06:41Farkasokkal táncoló

    NOrmi, a túl kicsi hugyhólyag vagy egyéb, azt hiszem indokolttá teszi, hogy - bármennyire is averzióval vagy iránta - próóbáljátok meg a gyógyszert.

    MInt írtam (vagy nem?) az említett lányom már 35 éves, de azóta is ő az, aki állandóan mindenhol azonnal kimegy pisilni, valószinüleg neki is kicsi lehet a hólyagja, szóval ez egyáltalán nem hihetetlen.

    Én azt mondom, próbáljátok ki a gyógyszert, és ha nem használ, még mindig van időd várni arra, hogy az idő meghozza az eredményt.

  • 2009.07.06 21:11:11Farkasokkal táncoló

    Egyébként nem állom meg, de ha nekem lenne egy 6 éves 1-es típusú cukorbajjal élő gyerekem, és jönne egy ilyen ropee szerű izé, aki a pofámba vágná, hogy mndez a gyerek lelki baja miatt van, és - ha nem így névtelenül, hanem élőben IRL állnék vele szemben, akkorát húznék a pofájába, hogy kiesnének a fogai, de minimum megtekeredne a feje. Ezt még muszáj volt beírnom, mert különben rosszul aludnék a lelki bajaim miatt.

  • 2009.07.06 21:30:29dini78

    hinta-palinta:
    elolvastam ezt a cikket: "http://www.paramedica.hu/200510/20_lelekmelyen1/index.htm"
    És most egy dolgot ...vagyis többet, csak most egy dolog nagyon érdekelne. Az én 2,5 éves fiam, ha este letesszük aludni, szinte pár perc múlva felkapcsolja a lámpát a szobában, játszik, majd vealszik magától. Ha már úgy látom, hogy alszik, lekapcsolom a lámpát. Alig érek vissza a szobámba, hallom, ahogy újra felkapcsolja és alszik tovább. Ezt jó párszor eljátszottuk, mígnem lecseréltük az izzót 8wattos energiatakarékosra. :) De ő csak fénynél tud aludni. Akkor most ez a jövőben káros lesz az egészségére?

  • 2009.07.06 21:46:38dini78

    apránként olvasom vissza a kommenteket, így találok még olyat ami érdekelne.
    xta: az én lányom 4 éves múlt és nem tudtam szobatisztaságra szoktatni. Vannak akik azt gondolják, hogy az én hibám, túl későn kezdtem el. De asszem más dolog is lehet benne. Ugyanis mindennel próbálkoztam (még "szakkönyvet" is vettem...bár nem szokásom), bevallom minden erőfeszítésem csődöt mondott. Valahogy nem érdekli a "téma". Sokan mondták, hogy hagyjam rajta a pisis pelust vagy bugyit, majd rosszul érzi benne magát és legközelebb rájön, hogy jobb, ha a bilibe pisil. A szobájába mindig van 1 bili és az ágymatracára gumilepedőt tettem, ha véletlenül "baleset" történne. De az én lányomat nem érdekli ha pisis. Egyáltalán nem zavarja...vagy ha mégis, akkor max. leveszi magról és felvesz egy tisztát...vagy pucéran rohangál. Na most ez lelki eredetű lehet, vagy szervi (erre eddig bevallom nem is gondoltam)...vagy csak várjak türelmesen...hátha, mert igaz még csak 4 éves, csak nem fog pelenkában férjhez menni....

  • 2009.07.06 21:56:51Farkasokkal táncoló

    dini78 más a szobatisztaság és más az ágytisztaság. Ha a lányod már 4 éves, és nappal ennyire sem érdekli a szobatisztaság, akkor én bizony szakemberhez fordulnék. Lehet, hogy a csakis világosban való elalvás is benne van valahogy ebben (ami önmagában nem jelent semmit, csak így együtt esetleg).

    3 éves kor körül általában 100 gyerek közül már 99,9% valamilyen módon szobatiszta, vagy úton van affelé.

  • 2009.07.06 22:04:11dini78

    Farkasokkal táncoló: napközben előfordul, hogy ráül a bilire. És volt már 1 olyan éjszakánk is, amikor reggel azt láttam, hogy a bili tele van. Csak azt nem értem mitől van az, hogy néha sikerül, néha pedig nem érdekli a bilibe-csinálás. És járt már oviba, ahol néha ráültették a wc-re (akkor amikor másokat is vittek és gondolták, őt is ráültetik...hátha kell pisilnie), és akkor pisilt is, de 5 napból 3szor úgy jöttünk haza, hogy a pisis ruháit alig bírtam összeszedni. Még jó, hogy türelmes ovónőnk volt. Most nem jár oviba...pedig arra is gondoltam, hogy a közösség "nyomására" hátha neki is kedve támad wc-re járni. Ja és ő sötétben alszik...a akisfiam a világosban alvó. :))))

  • 2009.07.06 22:28:05Vierre_

    A bilit nem tartom jó ötletnek, soha nem is alkalmaztam. Először is szerintem ráér addig az esti szobatisztaság ameddig kinyílik az öntudata és meg lehet vele beszélni illetve igen, követelni tőle valamelyest, de felfogja. Másodszor a biliből át kell szokni a vécére, egy kockább gyereknek ez lehet trauma. Én mind a kettőt egyből a rötyire ültettem és nem volt ebből soha semmi baj. A nagy három évesen lett szobatiszta, három hét szoktatás után, a kicsivel már volt annyi eszem, hogy amikor leszokott a nappaliról leszokott és egy hajnali fosás után totál zombin megkérdeztem a három és fél évestől hogy mi lenne ha most nem tolnék rá pelenkát. Aszonta: jóóóóó, olyan álmosan. Soha többet nem is kellett. Szerintem nem kell erőltetni ezt a dolgot, az oviig legyen napközeben rendben.

  • 2009.07.06 22:34:21manka78

    A mi 18 hónaposunk sem érti, miért kéne neki bilire ülnie. Viszont a wc-re fel kell ültetni, ül egy kicsit és fut tovább. Múltkor is itt voltak nálunk az ősök és anyukám ráültette a bilire. Ücsörgött egy kicsit, de mással foglalkozott inkább. Mondtam, hogy kurvára nem érti a gyerek mit akar tőle. Inkább a wc-re ültessük. Mondtam nekik, hogy szerintem ott kezdődnek a gondok, hogy soha senkit nem látott még bilizni, viszont a klotyóra utánunk jön, hallja, hogy csorgatunk bele, megtöröljük, lehúzzuk stb. Erre azt mondja az apósom, hogy jó, hogy nem ülünk rá a bilire, hogy azt lássa.

  • 2009.07.06 22:46:25Vierre_

    manka, az enyém konkrétan feltornázta magát a vécére és geci büszke volt magára. Sőt, fejjel lefelé tartott maga előtt könyvet, mert látta tőlem ahogy olvasok a vécén. Le is fotóztam mert: cukiiiiiiiiiiiiiiiiiii :)))))) Továbbá van olyan vécészűkítő izé. Nagynál elvoltunk vele, kicsinek ne kellett, bicepszből megoldotta. A bili egy baromság.

  • 2009.07.06 22:49:51kn

    farkasokkal táncoló, nagyon örülök, h jól fogsz aludni! :-) tudod, gondolkodtam én is , h elküldjem a ...-ba, de nem az én stílusom, élőben sem lenne az.
    egyébként gondolhatod, mennyi agyalás van egy ilyen betegségkor, h miért pont az én gyerekem, ki a hibás, stb...szerintem ezen minden beteg gyermeket nevelő szülő keresztülmehet, nem kell hozzá ilyen ropee szerű izé, aki jön és megmondja a tutit, aztán kussol nagyokat.

  • 2009.07.06 22:52:23manka78

    Vierre! A szűkítőt a nagy utálta, mert mindig odacsípte a combját vele, így inkább izmozott a budin, tartotta magát. A kicsi meg alapból egy gengszter, ki tudja nála hogy lesz.:)))

  • 2009.07.06 23:21:41inmem

    2,5 körül jár a gyerkőc és őt sem érdekli még a szobatisztaság. WC-n ücsörög de semmi produktum. Nem nyomatjuk a dolgot, majd csak lesz belőle valami de azért nem bánná, ha végre nyugi lenne... valahol olvastam, hogy matricázni kell. Ez bejött mert azóta legalább magától ráül de produktum továbbra sincs. Abszolut nem látjuk az alagút végét...

  • 2009.07.06 23:27:45Vierre_

    inmem szerintem nagyon korai még. Nagyon. Tök felesleges görcsölni rajta, amikor eljut arra a pontra hogy érdemben kommunikáltok, akkor már lehet neki mondani, hogy nah innentől kezdve vécé, de két és fél évesen az alagút végét keresni szerintem irreális. Legyen napközben szobatiszta, éjjel pedig majd később.

  • 2009.07.06 23:32:17inmem

    Vierre: nálunk a nappali szobatisztaság az ami még el se kezdődött... pedig tudom, hogy szeretne produkálni (kell az a matrica) de semmi. Már ott tartok, hogy azért is kap matricát, ha szól, hogy bekakilt... mert néha azt is titkolja. Nem stresszelünk a dolgon de néha felmerül, hogy teljesen rosszul csinálunk mindent. (jobban kéne nyomatni a témát stb.)

  • 2009.07.06 23:33:17manka78

    Nekünk a nagy 2 évesen lett szobatiszta és csak 4 évesen ágytiszta. Hosszú két év volt, már izgultam, hogy baj van. Kérdeztem is a dokinénit, hogy nem kellene-e megnézetni a gyereket, de ő azt mondta, hogy 4 éves korig semmiképp sem. Aztán szinte napra pontosan 4 évesen már éjszakára sem kellett a pelus.

  • 2009.07.06 23:34:50Vierre_

    Én a helyedben orrba szájba egy szál semmibe tolatnám. Magyarán otthon soha ne legyen rajta pelus. Soha. Meleg van, simán. Nálunk ez vált be. Ha nincs pelus, nincs a megszokás, így lépnie kell. A matrica kicsit kutyaiskolás, rászokik aztán visszaesik, ha nem kap. :)))))))) Én ha mennék mezőre, szigetre, bárhová, akkor is csak bugyiba rakatnám, ha nem vagytok nagyon kényesek, akkor ahol lehet, még bugyiba sem. Próbáljátok ki. Ha mindig a segge alatt van a pelenka, persze hogy oda rakja.

  • 2009.07.07 01:19:23inmem

    Köszönöm, akkor pucérkodni fog :)

  • 2009.07.07 04:36:07fatyol11

    Vierre en total kesz vagyok, hogy mit tegyek.. A fiam ugye ( a nagy) enuresises volt, na ez mar akarmennyire is nem az en hibam, de csak csodot jelentett szamomra, a lanyomat az anyam szoktatta le, mert o vigyazott ra napkozben akkoriban, es sec-perc alatt szoba-meg agytiszta lett. Nos, a kistokos most augusztusban lesz 2,5 eves. Levettuk rola a pelenkat, azt latom, hogy tudja, amikor pisilnie kell, mert a kerti kis pancsolojabol kivagodott, es szaladgalt, hogy mit is tegyen, fogtam, hogy gyerunk a bilibe, wc-re akarmibe, de valamibe, es nem, all nagy delcegen, es oda pisi allva maga ele. nem a medencejebe (ennyire azert levagja, hogy a sajat hugyunkban nem furdunk ugyi), de gond nelkul szonyegre, parkettara, sajat labara, mindegy. Adtam ra kis gatyat, hogy talan ha nedves lesz, akkor zavarja. Zavarta is. Nem engedte, hogy rahuzzak egy masikat, inkabb pucer seggel akart rohangalni. Nos, most az a baj, hogy bar kanadaban a nyar meleg, de ez most megsincs igy. Mert bar meleg, de ha beborul, akkor nagyon nem az, szoval idonkent nem merem megkockaztatni, hogy pelenka nelkul legyen, mert raadasul ki-be tud jarni a lakasbol a hatso pici kertbe, szoval biztos felfazas, mert az kajakra nem zavarja, hogy nyakig vizes, azaz annyira nem erdekelne , ha nyakig hugyos sem. WC-re megcsak ra sem ul, van szukito, lat minket, adogatja nekem a klotyo papirt, de ennyi az erdeklodes, ja meg imadja lehuzni. mar lejatszottuk, tancoltuk neki az egesz csaladdal a Huggies Potty dance-t, ami tok aranyos, jokat rohogtunk, infantilis, de teszunk ra, nekunk tetszik , a gyerek ezutan mar erdeklodobben leste a klotyot, de ennyi.

    http://www.youtube.com/watch?v=DacxAfN_T-Y

    Szoval tenyleg nem tudom, hogy mit is kellene csinalnom, nagyon nem akarok eroszakos lenni, de mar tenyleg nem tudom mit csinaljak, amikor nagy buszken odahuggyant a szonyegpadlo kozepere, amire anyam mondta ugyan, hogy gyenge gyerekhugy, oda se neki, de meddig magyarazzak meg neki, hogy felfogja, hogy oda azert nem koser?

  • 2009.07.07 04:38:18fatyol11

    Amugy nem ostoba a gyerek, szoval nem az agyi kapacitasa a baj, hanem en benazok valamit nagyon el..

  • 2009.07.07 07:43:28hinta-palinta

    dini78, ezt ki tudja.
    Saját vélemény és "tapasztalat" az ilyen kutatásokkal kapcsolatban: nem kell mindent "szó szerint szigorúan mindig és mindenkire érvényesnek venni nyakló nélkül." A cikkben amúgy inkább arról van szó, hogy nem egy ártatlan kislámpa okoz bajt, hanem a hosszú időn át éjszakai műszakban dolgozók kivilágított hangárokban végzett munkája, az állandó, nagyfokú fényterhelés, ahol nincs meg a ciklikuság. Sőt, én megkockáztatom: a nyitott szem:)Ha csukott szemmel alszik valaki egy kislámpa fényénél, nem kell aggódni. Szerintem.( a cikk elején, a kék szövegben ott van, hogy az agyba eljutó fény a szemen keresztül "érkezik" a tobozmirigyhez)

  • 2009.07.07 07:47:25hinta-palinta

    + s :))

  • 2009.07.07 07:52:15dini78

    hinta-palinta: persze, én sem vettem szentírásnak...és hát majd leszokik róla a pasi, a "nagylányom" is kb. egy fél éve még "díszkivilágításban" aludt...mi tartottuk el az áramszolgáltatót, de most már 2rájött", hogy jobb sötétben. :)

  • 2009.07.07 07:56:36dini78

    na de, abban egyetértek, hogy a bilit ki lehetne iktatni és egyből a wc-re szoktatni. A 4 évesem azonban azóta fél ráülni a wc-re amióta becsípte a wc szűkítő. Utána megpróbáltuk anélkül, tetszett neki, hogy ott "lóg" a feneke a levegőben, de nem igazán ment a wc-be semmi. Na akkor jött a 2,5 évesem és ő is rá akart ülni. örültem, mint majpm a farkának...gondoltam tök jó, majd egyszerre leszoknak...leszoktatják egymást a pelusról. Nem így lett. Csak hülyültek. Bár én ennek is örültem. Akkor jött az, hogy a lányom sírt ha azt mondtam menjünk pisilni a wc-re. Akkor ő hozta a bilit, hogy abba akar. Mondtam ok. És emiatt került be estére is a szobájába. 3 esetből egyszer beletalál, kétszer az ágyba pisil. napközben pedig sokszor pucéran rohangálnak kint az udvaron és akkor sem jön be, ha rottyantani kell, hanem elintézi kint. Komolyan, olyan vagyok este, mint aki a kutyagumit szedi össze sétáltatás után. :(

  • 2009.07.07 11:15:58kriszi

    Dini, a lányom volt hasonló fazon, csak éppen egy évvel idősebben. Mást nem nagyon tehetsz, mint hogy teregetsz mindenhová pisibiztos cuccokat, ha van (én annak idején felszedtem a szőnyegeket, bútorokon frottírlepedők, de padlószőnyeggel ez nyilván nem ilyen egyszerű. Amúgy mit tudsz mást csinálni, magyarázol. És amennyire lehet, nem csinálsz ügyet belőle. Ez e legnehezebb, de ha egy kb, dackorszakos korú kölkec leveszi, hogy neked ez baromi fontos, akkor dafke mást csinál. Kár, hogy nincs elég meleg, mert a pucérkodásnál tényleg nincs jobb stratégia. A lányom akkor jött rá, hogy ez klassz dolog, amikor lepisilhette a fák tövét :D
    Amit még én csináltam, hogy próbáltam periodikusan pisiltetni - dolgokhoz kötni, mint az oviban: kajálás előtt, után, alvás előtt, után (akkor is, ha alváshoz még pelus van), séta előtt, meg mittudomén.
    Esetleg "céltáblát" kreálni a bilibe/wc-be? Amire rá lehet célozni? (Kisfiú, ugye?) A fiam nagy bilifüggő volt egészen az utóbbi időkig, a wc-t úgy szerette meg, hogy 1) megtanult állva (sokáig nem ment neki) 2) apjával egyszerre mentek, és elhülyéskedték.

  • 2009.07.07 11:31:18dini78

    kriszi: köszi, és igen próbálok uralkodni magamon...ami nem könnyű...kos vagyok. :) Mostanában megpróbálom azt csinálni, hogy egyszer sem adok rá pelust. Ha bepisil, bekakál, akkor leszedem róla, kimosom és szárazat adok rá. Fapofával. Akivel most problémáim vannak, mert 4 éves és jó lenne oviba járni anélkül,hogy a ruhásszekrényt vinnénk magunkkal minden nap, ő lány, de van egy 2,5 éves fiam is. Asszem vele kipróbáltatom a céltáblás tipped. :) Ja és van egy 1 hetes kislányom...ő még nem ül, így nem ültetetm wc-re...de csak tanuljon meg ülni, rögtön ott kezd. :))))))))))))))))))))))))))))

  • 2009.07.07 15:09:45Xta

    Dini, nem lehet, hogy az 1 hetes a "főbűnös"? Mármint hogy a nagyobbak rájöttek, hogy az ő rovására így remekül fel tudják hívni a figyelmet magukra? Esetleg még egy lehetőség: a bepisilős (bocs ezért!) lányomnak volt még egy olyan problémája is, hogy az izmai gyengék voltak, emiatt volt a becsurizás, tehát könnyen megadta magát. Mivel egyébként hozzászokott a bepisiléshez, nem különösebben izgatta emiatt magát, de erre is kaptunk gyógyszert és ez sokkal hamarabb rendeződött. De figyelni kellett, hogy rendszeresen menjen pisilni, ha akar, ha nem. (Persze sokszor dafkéból nem akart, viszont MINDIG tudott kicsit pisilni.) Tehát lehet, hogy annyira gyors és váratlan az inger a lányod számára, hogy felméri a wc-re jutás esélyét, és ha az minimális, inkább elengedi magát. Ez egyszerűbb, úgyis átöltöztetik, és nem zavarja a húgy. Van ilyen. Ebből a szempontból néha ((majdnem) irigylem azokat, akiknek a gyerekük a homokozóba se megy, mert az koszos. Van, aki bírja az ilyesmit.

  • 2009.07.07 15:37:07ropee

    Nem akarok bővebb magyarázkodásba belemenni, mert sokan úgysem értenétek meg.
    Vannak testi tünetek, melyek könnyen kezelhetőek, de vannak olyanok is, melyek az orvosok nem tudnak meggyógyítani. Ezek között előfordul, hogy ha körbenézünk a családban, egyszerűen rájöhetünk a probléma okára (mint az én esetemben a szüleim folyamatos veszekedése), de az is lehet, hogy az ok nehezen felfedezhető vagy akár teljesen rejtett. De meggyőződésem, hogy minden esetben a lélek felől, a tudatalattiból indulnak a testi tünetek. (Az ártatlan gyermekek szörnyű betegségeinél sem tudjuk megmondani, hogy mitől vannak)

    Szerintem hallgassatok bele kb 18p 40 másodpercnél ebbe:
    http://palferi.hu/download/hang/20011204.mp3
    További jó csevegést és szeretetteli szülősködést!

  • 2009.07.07 15:39:53Xta

    Ja, és csak a hecc kedvéért: a nagyfiam nem volt még két éves, amikor legnagyobb meglepetésemre hipp-hopp éjjel szobatiszta lett - anyukám szerint én is ezt csináltam, de utána még sokáig bepisiltem nappal, kényelmes volt a pelenka, ezt közöltem is vele. A fiam azóta soha nem pisilt be, pedig már 17 éves, nappal meg észrevétlenül, az egy szál fütyi - bili a kéz ügyében módszerrel lett szobatiszta. Vele semmi gond nem volt, ez után jött a kicsi lány.
    Még egy okosság: pl. a fiamnál működött az, hogy menetrendszerűen kakilt vacsi után és akkor mindig rátettük a bilire, hogy szokja, szeretett is ott ücsörögni - valszeg kényelmes volt, még meséltem is így neki, sőt, az első Mikulását is trónolva fogadta:-))
    Egyébként meg a kisméretű ovis wc is doppingolhat, szerintem próbáljátok a lányoddal tovább az ovit. És esetleg a fiadnak is megmutathatod a kicsi wc-ket, hátha kedvet kap.

  • 2009.07.07 16:07:39ropee

    (ja, és az asztma pszichoszomatikusságáról ugyanebben a hanganyagban 46. percnél)
    http://palferi.hu/download/hang/20011204.mp3

  • 2009.07.07 16:16:23dini78

    Xta: igen én is az ovis wc-re gondoltam még, hogy hátha bejön neki. vagyis Mo-on ahol járt oviba, ott csak nagy wc volt. mindig az ovónéni, vagy a dadus rakta fel a gyereket...nem túl jó dolog, de ez volt. Most No-ban élünk, itt sokkal jobb oviba fog majd járni szeptembertől.

    az "1 hetes" miatt nem aggódom...vagyis hogy miatta lenne. mert ő még csak 1 hete van itt és ez a probléma előtte is fennállt...sőt az 1 hetest szinte le sem szarják...már bocs. Néha jön, pesztrálgatja, segít fürdetni, stb. sőt ha sír, akkor mondja nekem a nagylányom, hogy "anya vedd már fel a gyereket". De pl. most a két nagyobb kint játszik az udvaron és mintha nem is lenne huguk. Bár a "hugi" most még csak eszik, alszik...

  • 2009.07.07 16:18:05dini78

    Okoska: lehet, hogy hülyeséget kérdezek, de mi az a PMS? Bár meg tudnám nézni a gugliban.... :)

  • 2009.07.07 16:20:33dini78

    Okoska: megnéztem...nem valószínű. Fiú a lelkem...és még csak 2,5 éves. :)))))

  • 2009.08.05 05:43:23elemes2

    ropee,

    én is ismerem pálferi előadásait, épp ezért nem gondolom, hogy bölcs dolog kivágni egy részletet és lángoló pallosként körbehordozni.

    az éjszakai bepisilésnek nagyon ritkán lehet nem lelki eredete is, de ezt vizeletsűrűség-méréssel ki lehet zárni.

  • 2009.08.05 05:44:47elemes2

    A szobatisztaságról van egy érdekes cikk a mipszi 2009/2 számában. Hangsúlyozom: érdekes. Más jelzőt nem használtam.

  • 2010.05.18 17:14:16hadrien

    Állítom, hogy mindenki szerint más a megoldás az éjszakai bepisilésre. Szerintem sokkal több figyelmet kell szentelnünk a gyermekeink irányába, megértőbbnek kell lennünk. A problémával küszködő szülőknek csak annyit üzenhetek, amíg a betegség tart, tegyék a gyermekük számára minél elviselhetőbbé az éjszakákat. Ne arról szóljanak a reggelek, hogy a kicsi felébred és tocsog az egész ágya a pisiben. A szégyenérzetről nem is beszélve! Akár lelki vagy szervi oka van a betegségnek, szerintem a legfontosabb az, hogy a gyógyulás folyamatában gyermekeink biztonságban érezzék magukat, ne gondoljanak arra, hogy „hú, baj lesz, ha bepisilek”, nem is beszélve a szégyenérzetről! Ha ezt el tudjuk érni pl. gyermekpelenkával, már nyertünk egy csatát a betegséggel szemben! Adrienn

SZÓLJON HOZZÁ!

Kórházfigyelő

  • Budapesti kórházak
  • Vidéki kórházak

Kérdezz szakértőnktől

Dr. Gyarmati Andrea gyermekgyógyász válaszol.

Kérdezni szeretnék »

Travelo utazási ajánlatok

Hirdetés

Hirdetés