PORONTY

A tinik (fél)meztelen képekkel sokkolnak az interneten

2009. április 14., kedd 10:30

Sextingnek hívják Amerikában a tinédzserek legújabb divatját: interneten és mobiltelefonon teszik közzé az önmagukról készült meztelen, félmeztelen fotókat. Egy 2008-as felmérés szerint, amelyet 13-19 év közötti fiúk és lányok körében végeztek, minden ötödik amerikai tini megmutatja magát „natúr” állapotban, vagy pedig olyan pózokban, amelyek már a pornográfiát súrolják. E fotócserebere, a szexuális exhibicionizmus egyik fajtája egyre nagyobb méreteket ölt, olyannyira, hogy a hatóságok már azon gondolkodnak, hogy megfékezzék-e és ha igen, hogyan.



Bill Albert, a Kampány a Kiskorúak Terhességének Megelőzőséért szervezet vezetője szerint a jelenség nagyon aggasztó és terjedőben van az egész világon, mivel igen szuggesztív fotókról van szó. A sextingről szóló vita a The Wall Street Journal szerint máris kettéosztotta Amerikát: az egyik oldal szerint veszélybe került a családi erkölcs, míg a másik oldal úgy véli, hogy a 2008-as felmérés „felfújta” a jelenséget. David Finkelhor, gyermekek elleni bűntettekkel foglalkozó szociológus is ez utóbbiak véleményét osztja: mivel a felmérést online végezték, a szakember szerint minden bizonnyal „elsősorban az exhibicionisták, az internet szexuálisan felszabadult cowboyai és cowgirljei” válaszoltak, és ezért ez nem tükrözheti az általános viselkedési szokásokat, írja az MTI.

A felmérést végző chicagói Teenage Research Unlimited szerint igenis megbízhatóak az eredmények. „Igaz, hogy online válaszoltak, de az általunk megkérdezett csaknem 1300 tizenévest telefonon is felhívtuk. A telefonban sokkal visszafogottabbak, mert főleg otthon, szülők vagy mások is meghallhatják őket. Az interneten elengedik magukat. Azt is figyelembe vesszük, hogy többet kommunikálnak az interneten, mint a családban” - mondta a szervezet szóvivője, Becky Wu, aki elmondta, hogy a „sexting” nagyobb népszerűségnek örvend a 16-19 évesek között, ott 22 százalék műveli, míg a náluk fiatalabbak „szemérmesebbek”, csak 11 százalék hódol e divatnak.

David Finkelhor szerint a felmérés leggyengébb pontja, hogy nem tesz különbséget akt és félakt között. „A női topless a médiában már teljesen elfogadott. A tinédzser lányok ezt utánozzák” - mondja. Bill Albert számára azonban teljesen mindegy, hogy a lányok meztelenül vagy félmeztelenül mutogatják magukat. „Ha megmutatnák testük bizonyos részeit, a rendőrség letartóztatná őket. A céljuk az, hogy provokáljanak. Nem véletlen, hogy Pennsylvaniában egy ügyész perrel fenyegetett pornográfia címén egy 15 éves lányt arra az esetre, ha nem veszi le az internetről félmeztelen képeit”. Jeanne Pascoe, a Berkeley egyetemről attól tart, hogy a sexting, amelynek jó reklámot csinált a körülötte folyó vita, egyre jobban terjed majd. Az egyetem egyik kutatója szerint ez is olyan probléma, amellyel épp úgy szembe kell nézni, mint az internet általános szabályozásának kérdésével, számol be az MTI.

KOMMENTEK

  • 2009.04.14 10:33:20Mamszi

    Tessék körülnézni a MyVip oldalán, www.myvip.hu, több száz, ezer ilyen adatlap van...

  • 2009.04.14 10:35:55Subbantósdi

    Mamszi=Subbantósdi

    OFF:

    csak megint az ONGO-n jártam, akit érdekel, tettem fel élménybeszámolót galériával az idei húsvéti wellness-ezésünkről, Mórott.

  • 2009.04.14 11:31:00Pikka

    Wiwen, cseten szintúgy. És van akinek ez jön be...nincs még gyerekem, de már most aggódok, mi lesz ha lányom lesz? Mit tud ez ellen tenni egy szülő?

  • 2009.04.14 11:35:05Beautiful life

    privi.hu ugyebár

  • 2009.04.14 11:49:25Ibigoo

    Kampány a Kiskorúak Terhességének Megelőzőséért szervezet vezetője...azt hittem már túl vagyunk azon, hogy csupán a mezítelen fotók által teherbe lehet esni :)

  • 2009.04.14 12:05:26zsipe

    Magyarország ezen a téren mélyebbre süllyedt mint a jenkik. Csak szét kell nézni az undorító közösségi oldalakon. Némelyik már a pedofiliát surolja.

  • 2009.04.14 12:15:50Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és

    pikka,



    nem tudsz tenni semmit, csak alaposan elmagyarázni neki, hogy a testét áruba bocsátani, arról képeket a netre feltenni nem menő, és veszélybe kerülhet általa, főleg, ha lány (ha fiú, akkor is, épp elég pedofil van fenn a neten), és hogy az emberek az alapján ítélik meg, amit látnak róla, nem pedig az alapján, hogy milyen ember (ez reméljük, hamarosan változni fog), illetve, hogy elidegeníthetetlen jogai vannak a testéhez, és a szexualitásához, amit nem muszáj korai nemi élettel, szexis képekkel, vagy fiúkkal kielégítenie, rengeteg más lehetőség is van erre. arról nem beszélve, hogy rengetegen húznak hasznot ezekből a "divatirányzatokból", és ha ilyen képeket tesz fel magáról, akkor átvitt értelemben a "menőség" áldozatává válik.



    egyébként várom azt az időt, amikor a nők testét is ugyanolyan tiszteletben tartja majd a média, mint a férfiakét (hány pucér pöcsöt lehet manapság látni a médiában? és hány pucér mellet? na ugye.) egyelőre csak a nők testének kiárusítása folyik, és hogy ez mennyire káros, jól mutatja az anorexia, bulimia, és plasztikai műtétek számának ugrásszerű emelkedése.



    és sajnos ez nem vicc, mert többségében kiskorúakról van szó. alkoholt sem adunk nekik, drogot sem vehetnek, miért éppen az lenne rendben, ha szexis képekkel kiszolgáltatják magukat egy csomó perverznek, pedofilnak? (ajánlott irodalom: vujity tvrtko, fertő)

  • 2009.04.14 12:25:10potha

    hát lehet az a baj, hogy még nincs gyerekem és tuti megkapom majd ha lesz akkor aztán engem is enni fog a méreg stb.



    De szerintem ez cseszett prűdség...

    Hadd mutogassa magát ha neki ez a jó.

    Ha így érzi jól magát hát tessék én aztán leszarom.

    Ha az én lányom csinálná, nem tudom mit kezdenék vele, de nem hiszem, hogy elkezdenék visongani és a médiába irkálni!



    Nah tessék kövezzetek meg :D

  • 2009.04.14 12:27:02PR00F88

    "egyelőre csak a nők testének kiárusítása folyik" - nem tudom, hogy jutottunk el idáig megint, mindenesetre ha egy nő nem akarja eladni a testét, akkor nem teszi meg és ennyi. Nem csak fiatal lányokról van szó, hanem fiúkról is, akik többet mutatnak magukról, mint kéne.

    Szerintem ebben az egészben nagyon fontos szerepe van annak, hogy a gyerek otthon milyen mintát lát 3 éves korától kezdve, hogy viselkednek a szülei, stb.

  • 2009.04.14 12:55:14mickimacko

    Potha: a kamaszok életkorukból adódóan sok hülyeséget megtesznek, ami veszélyes rájuk nézve, és nem lehet annyival elintézni, hogy csinálja, ha neki jó.



    Pr00f: itt a szülői példa nem feltétlenül játszik szerepet (persze ez sem kizárt), inkább a közösség, amibe kerülnek a gyerekek, és persze a sokat kárhoztatott média, net stb.



    Ma egyszerűen ez a "divat" a kölkök között. Akkor vagy faszacsaj, ha 13 évesen már fehérneműs-pucsítós képed van fenn a privi.hu-n, és kavarsz fiúkkal-lányokkal egyaránt.

  • 2009.04.14 12:59:10Stipistopi

    "Ma egyszerűen ez a "divat" a kölkök között. Akkor vagy faszacsaj, ha 13 évesen már fehérneműs-pucsítós képed van fenn a privi.hu-n, és kavarsz fiúkkal-lányokkal egyaránt."



    Csak az a baj, hogy ez nem "faszacsajság". Aztán csodálkozik, ha megerőszakolják páran este hazafelé menet. Valaki még a pedofil embereket is írta...

  • 2009.04.14 13:07:52Ribizlee

    20 éves unokaöcsém panaszkodott a hétvégén: ő személyit kér a csajoktól mert nem tudja megállapítani, melyik 13 és melyik 18. márpedig nem pedofil - ha a csaj nem hajlandó megmutatni az igazolványát, nem ismerkedik...

  • 2009.04.14 13:09:19dodóó

    potha,szerintem én nagyon kiakadtam volna ha a nagyobbik kislány fehérneműs képet tesz fel magáról valahova.



    De nem tett.Eszébe sem jutott.

    A neveléssel is akadhat probléma ha egy "kis"lány ily módon akar érvényesülni akár a haverok akár a fiúk előtt.

  • 2009.04.14 13:21:38raszta macska

    Én tök nyugodt szívvel vállalom fel a lányom által iwiwre felrakott képeket, csupa családi kép, vagy barátnőkkel készült.



    Viszont kicsit elgondolkodtató, hogy ő azért nem tetszik egy fiúnak sem (mondták az osztálytársai), mert "túl szende". Erről kb. pont annyi tudott eszembe jutni, hogy "nabazmeg!" és hogy hosszú távon mégis ő fog jobban járni, mint az az osztálytársa, aki minden fiúnak "csak barátja" (vagyis szédíti őket, de neki egyik se tetszik, csak bejön neki, hogy udvartartása van), de volt már olyan srác, aki falhoz nyomta akarata ellenére és lesmárolta. Most 13 évesek, mi lesz 3-4 év múlva?

  • 2009.04.14 13:39:22bmbsz

    raszta, szerintem örülj, hogy MOST nem kelendő, mert "szende", és minden grat neked, hogy "szende" kislányt neveltél! :)



    Annó, a kilencvenes évek végén, amikor mi voltunk 13-15 évesek, ugyanígy volt. A legmenőbb csajszi viszont az érettségéig sem jutott, és ma egyik pasi jön a másik után, kb. ugyanolyan 2 hetes váltásokkal, mint az általános iskolában.



    a szendék viszont - fiúk és lányok is - megteremtették a kis egzisztenciájukat. Ki nagyon ügyes és szorgalmas szakmunkás, mások phd-znek vagy már gyereket nevelnek. Mind stabil párkapcsolatban.



    Én akkor leszek nagyon kétségbeesve, ha a fiam/lányom ünnepelt sztár lesz, és mindenki járni akar vele, mert tudni fogom, hogy valami nem stimmel. A tizenéveseknek még nincs kialakult értékrendszere, könnyen befolyásolhatóak, a szendék vágyakoznak a nagyhangú menők életére, és rosszul érzik magukat egy jobb jegynél. Emlékszem, még a gimiben is hajlandó voltam őrültségekre csak azért, hogy az aktuális menőnek imponáljon. Ma már haragszom ezért magamra.

  • 2009.04.14 13:43:28Vicuska

    Én csak azt nem értem, hogy miért kerül erről a témáról 2 hetente ugyanolyan cikk a porontyra???

    Igen, mindenki felfogta, mai világunkban tizenévesek pucsítanak le a közösségi oldalakról, és ez szörnyű meg szomorú, ééééééééés?????? Van neki anyukája, aki ha tájékozódik (márpedig egy tizenéves mellett kötve hiszem, hogy nem ismeri a netet, vagy ha tényleg nem, akkor az neki nagyon ciki lehet)rájön, és az orrára koppint. Másrészt ha a gyereknek annyi esze van, hogy ilyen képeket tölt fel, ott alapból a szülőben van szerintem a hiba. Mert egy tizenéves magától nem jut el idáig... Ja, hogy kortárscsoport, hát persze, mert minden szülő megalkuvó, egyéniség nélküli majmot nevel, és ha ezt szomorúan konstatálja, erre foghatja, mert így egyszerűbb, mint beszélgetni vele... Na véranyukák pucsítós tinigyerekekkel lehet támadni...

  • 2009.04.14 13:44:18verkaverka

    Azért ne csináljunk már úgy mintha az, hogy valaki népszerű 13 éves korában az kizárná hogy rendes ember legyen. Irgumburgum. :)

  • 2009.04.14 13:45:04raszta macska

    bmbsz: megint egyetértünk. :)))

  • 2009.04.14 13:45:16verkaverka

    (Teljesen egyetértek, hogy a meztelen kép iwiwen nem jó ötlet, és hogy nem baj ha 13 évesen túl szende a lány, csak ne fordítsuk meg mintha csak az lenne majd valaki aki nem kellett senkinek 13 évesen...)

  • 2009.04.14 13:45:21mickimacko

    Stipistopi: egyetértünk, de attól nekik még a "faszacsajság" a mérvadó.



    Sajnos a kamaszok legtöbbjénél a csordaszellem iszonyú erős. Állati nehéz őket megvédeni, és ha tiltod őket bármitől, csak az ellenkezőjét éred el vele. Ez pont nemrég volt itt téma.



    Én pl. nagyon stabil hátteret tudhattam magam mögött, a szüleim próbáltak megvédeni, de én is meghülyültem kamaszként, az akkori "normáknak" megfelelően. Szerencsére akkor net még nem volt, és csak kevés 12 éves drogozott, és vesztette el a szüzességét.



    A mai kölköknek sokkal nehezebb, veszélyesebb a kísértés, mint a mi időnkben.

  • 2009.04.14 13:46:36verkaverka

    Vicuska, ez a Poronty specialitása, ugyanazt a kilenc témát keringetik, szerintem fogadásokat is kötnek hogy mennyi a legrövidebb idő ami után hajlandóak vagyunk újabb sok száz hozzászólást írni ugyanabban a témában :)))))))))

  • 2009.04.14 13:50:35Selkt-Sa

    szerintem tök jó, ha "szende" legalább lesz ideje érni mentálisan, fizikálisan, és érzelmileg is, és a kreatív energiáit nem arra pazarolja el, hogy fiúzzon, meg hogy hogyan tartsa meg a fiút, meg hogyan nyalja ki a seggét, hogy el ne hagyja (hajajj, ha látnátok, milyen történeteket olvasok nap mint nap...), meg hogyan tegyen a kedvére, ahogy a közösség elvárja tőle, hanem van ideje és energiája tanulni, képezni magát, felfedezni, hogy mik érdeklik az életében, milyen személyiség is ő, etc...



    úgyhogy adj érte hálát. a szendeség sok pozitív dolgot fog hozni, legfőképpen azt, hogy a szendesége miatt valószínűleg nem kerül olyan bandába, ahol veszélyeztetett lenne valamilyen szempontból.



    én ma már baromira örülök, hogy annak idején sótlan virágszál voltam, bár nagyon fájt, hogy engem nem hívtak házibuliba, meg diszkóba, és senki nem akart velem járni (brühühü :D), viszont akkor nem lett volna annyi időm szanaszét olvasni az agyamat, hogy kialakuljon a mostani személyiségem, és jobb híján nem néztem volna szirupos filmeket a német és angol filmcsatornákon, aminek köszönhetően német nyelven végeztem a főiskolát, és ha minden jól megy, angol nyelvű egyetemre fogok továbbmenni (kár, hogy francia csatornánk nem volt :((().

  • 2009.04.14 13:50:38raszta macska

    verkaverka, a kislány, akiről írtam feljebb az pl. 13 évesen azt csinálja, hogy az egyik fiúval moziba megy, a másikkal felmegy dvd-zni a lakására, a harmadikkal elmegy fagyizni, közben a lányomnak panaszkodik, hogy mennyire az agyára mennek a fiúk, hogy körberajongják.



    Persze, lehet, hogy 15 év múlva NMA lesz, elvégre a mondás is úgy tartja, hogy "kurvából lesz a legjobb feleség".



    Ebben most van némi túlzás, mielőtt torkomnak esne valaki, de mégis örülök, hogy nem az én gyerekem ilyen manipulatív kis "szűzkurva".

    De nem tudhatom, milyen lesz 5 év múlva.

  • 2009.04.14 13:52:33másutt

    Hat en nemtom, talan rossz suliba jartam, de nalunk is az volt a "meno csaj" aki leszopta a fiukat a WC-ben a hosszu szunetben.

    Jo kis klikkjuk volt.

    Erettsegiig 1-2 abortusz megvolt, tobbeknel.

    Most kivetel nelkul elvaltak, gyerekeiket egyedul nevelok.

    Fenn vannak az iwiw-en, meg mindig dogos csajnak mutatjak magukat.

  • 2009.04.14 14:01:36bmbsz

    verka, senki nem mondta, hogy aki népszerű, az korai halálra van ítélve.



    nem a népszerűség volt a téma, hanem a kelendőség. ami akár tetszik, akár nem, de tizenévesen 80%-ban dekoltázs- és menőfüggő. A menőség alatt itt értsd a cigi-pia-fű kombót. Ritkán találkozom olyan tinikkel, akiknek az jön be, hogy Bélus ötös kémiából és oktv-ra készül, miközben nagyon kedves és minden hétvégén otthon segít. Általában az a szívdobogtató, ha Tibi az edzőterembe megy suli után és ad egy slukkot.



    Ez pedig nem baj, a tiniség a külsőségekről szól. 17-18 évesen elkezd kialakulni a saját, egyéni értékrend, ami vagy marad látszatközpontú vagy nem.

  • 2009.04.14 14:04:20bmbsz

    egyébként raszta kislánya igencsak népszerű lehet azok alapján, amiket itt összeolvasok a porontyon. csak csókolózni meg felfedezni nem vele akarnak még a fiúk. ennek pedig örülni kell.

  • 2009.04.14 14:07:43mammina

    az en idomben is - kb 15 evvel ezelott - voltak ezek a tipusu lanyok. nekem mindig az fajt, hogy engem remek havernak tartottak - sokszor tartanak ma is - a sracok, akivel megoszthatjak a titkaikat es nem mondja tovabb, akivel beszelgetni lehet, moziba jarni, focimeccsre jarni, koncertre jarni, ott lehet nala aludni anelkul hogy akarna valamit. en sem, ok sem akartak soha semmit tolem. a mai napig rengeteg pasi haverom van. a lanyom nem tartom burokban, csak nem reklamozom neki ezeket az oldalakat, nincs itthon tinimagazin, - noi magazin sem soha, mert undoritonak tartom oket - igy nem is latja ezt a kozeget, nem jut eszebe hogy magat fenykepezze. mivel a mobil tilos a suliban, igy ott sincs kesztetes ra. meg csak 9 eves, es tudom hogy ket-harom ev rengeteget szamit, de ugy erzem, ha egy mas korben indul el, ahol ez nincs kepebe vagva nap mint nap, akkor nem fogja erdekelni. lehet kesobb talan hatrannyal indul a vaganyokkal szemben, es "videki" libanak fog tunni. a wiw-en is fent voltak, de leszedettem oket, mert ... mindegy. szoval az ismeros ismerose is lehet egy diszno mint kiderult :-(



    arra meg hogy hol vannak a szulok, lehet latjak is a kepeket, de hogyan tegyen barmit, mikor mindenhol jelszo van, es ha agyerek tudja hogy tilosban jar, nem arulja el a jelszavat. privi.hu meg egy pedofilok altal koztudottan latogatott szennyoldal. borzaszto.

  • 2009.04.14 14:07:48verkaverka

    Jó, nyilván nem arra gondolok aki leszop bárkit is 13 évesen meg drogozik, én jártam elég durva iskolába de ott se volt ilyen, nem állítom hogy egyáltalán nincs csak hogy én ezzel nem találkozom és nem ezzel számolok, azt hiszem egyszerűen egész másról beszélünk. :)

  • 2009.04.14 14:09:10verkaverka

    mammina belezavarodtam a mondatba mi fájt neked mindig?

  • 2009.04.14 14:09:54raszta macska

    bmbsz, így van. :)



    Tipikusan ő az, akiben mindenki csak barátot lát, legalábbis egyelőre. Én meg nem is bánom, bár néha fáj, hogy pont az a fiú, aki tetszik neki, ebbe a barátnőbe van belezúgva és az én lányomnak panaszkodik, hogy hülyére van véve.



    Basszus, most hogy belegondolok, a kamaszok élete olyan bonyolult, mint egy szappanopera!

  • 2009.04.14 14:11:03mammina

    "Ritkán találkozom olyan tinikkel, akiknek az jön be, hogy Bélus ötös kémiából és oktv-ra készül, miközben nagyon kedves és minden hétvégén otthon segít."



    (a keresztlanyom egy ilyen Belusba van belezugva :-)



    "Ez pedig nem baj, a tiniség a külsőségekről szól. 17-18 évesen elkezd kialakulni a saját, egyéni értékrend, ami vagy marad látszatközpontú vagy nem"



    hat igen, de addig meg kell tudni orizni az onbecsulest es buszkeseget is. ja es tul is kell elni. :-) en emlekszem meg az osztalytalalkozon az egykori meno csajokrol miket meseltek es hogyan a sracok, hogy mennyire sz@rba sem vettek, mert ugyis megvolt mindenkinek. hat koszi, akkor inkabb a szurke kiseger, akirol tisztelettel beszelnek evek mulva is.

  • 2009.04.14 14:11:23raszta macska

    akiknek az jön be, hogy Bélus ötös kémiából és oktv-ra készül, miközben nagyon kedves és minden hétvégén otthon segít.



    -------------------



    Most nagyon röhögtem, a gyerekem jövő héten megy német- és angolversenyre, múlt héten harmadik lett a fizikaversenyen és hobbiból a kishúgával tölti az időt. :-DDDDDDDDDD

  • 2009.04.14 14:12:53másutt

    verka, a WC-ugy a gimiben volt (15-18 evesek), ott jott elo a "meno csajok, akik fiuznak" dolog.



    abszolut ugy latom, hogy a hosszu tavon a keson erok jottek ki jol, akik meg 15-16 evesen buta ruhakban jartak es a szunetekben tanultak...

  • 2009.04.14 14:13:41mammina

    verkaverka - az hogy mindig csak havernak tekintettek. nem akartam vezeregyeniseg lenni, vagy olyan akiert sorban allnak, de azert fajt, hogy mindig en maradtam a nagyon jo haver, szerelem sosem, csak barat. persze kesobb valtozott. :-) (lehet kevesebbet kellett volna fociznom a teren es tobbet sminkelni :-)

  • 2009.04.14 14:13:58raszta macska

    Egyébként számomra teljesen meglepőek azok a dolgok, amik a csajszim baráti körében futnak, mert pár hónapja ilyesmikről még szó se volt. Iszonyú hirtelen nyílt ki a csipájuk.

  • 2009.04.14 14:17:13Selkt-Sa

    mammina,



    én sem veszek "női"-nek aposztrofált újságokat. tiszta agymosás, amit művelnek, éppen elég az a rengeteg reklám, amivel az ember nap mint nap kénytelen szembesülni az utcán, mert csukott szemmel ugye nem járhatunk, a tévét még legalább el lehet kapcsolni...



    mi volt ez az ismerős-ismerőse is lehet disznó történet?

  • 2009.04.14 14:17:55bmbsz

    na, látom Bélusom népszerű lett :))))



    mammina, én a legcsúnyább fiúba voltam szerelmes a gimiben, mert fantasztikus maketteket készített és nagyon jó volt történelemből, meg azért, mert hihetetlenül kedves volt. soha nem mondtam el senkinek, mert tudtam, hogy nem felel meg a trendnek. de a mai napig olyan szívesen gondolok rá, és mindig nagyon örülök, ha hallok róla. mellesleg asztalos lett, és nagyon szép dolgokat készít még mindig.



    a menzán viszont csak Laciról tudtam beszélni, hogy nemcsak magas, de azok a szemek meg az a bicepsz! na igen... :):)



    raszta, nagyon-nagyon sok sikert "Bélusnak"! izgulós?

  • 2009.04.14 14:21:19mammina

    azert vetettem le oket, mert ugyebar elvileg mindenki ismer mindenkit valahogyan keresztbe kasul, akarhogy, meghivassal lehet jonni stb. ok megis kaptak olyan uzenetet kettot-harmat (mire olvastuk, persze mar nem latszott ki kuldte, mert mar torolt regisztraciokent latszott, gondolom nem egyedul mi kaphattuk) amitol egnek allt a hajam. holott latta hany eves akinek kuldte. amit meg belinkelt, az nyomdafesteket nem turt. pedig eleg oreg es tapasztalt vagyok mar. :-) en sem vagyok fent semmi mas kozossegi oldalon, nem is ertem miert jo az ha valaki tobbfele oldalon is jelen van. ez az egy ami egy elo telefonkonyv nekem es kesz. nem tudom milyenek lesznek a lanyok nagyobbnak, de igerem megirom hogy hogyan boldogulok ket nagyobbacskaval.



    most megyek, irany a szep napsuteteses jatszoter! (cipelhetem a labdat a gorkorit, a rollereket, stb. :-) szep napot mindenkinek.

  • 2009.04.14 14:23:24raszta macska

    bmbsz, hajjaj!



    Az előző németversenyen azért csúszott le a harmadik helyre másodikról, mert elpirult a szóbelin. :(((

    Legalább ne mondták volna meg neki, basszus, azóta azon görcsöl, hogy hogy fog felvételizni álmai középiskolájába, mert ő ilyen pirulós.

  • 2009.04.14 14:26:38Selkt-Sa

    raszta,



    juujjj... azért csúszott egy helyet, mert elpirult? milyen objektív bíró az ilyen???



    nyugodtan mondd meg neki, hogy nincsen semmi baj a pirulással, a középiskolában nem azt fogják nézegetni, hogyan pirul el, hanem, hogy mennyi ész van a fejében. (remélem...)

  • 2009.04.14 14:32:29bmbsz

    raszta, szegénykém! együtt tudok vele érezni, én huszonéves fejjel is ilyen vagyok. Csak én a nyakláncomat birizgálom, meg zsebbe csúsztatom a kezem, de ezek is mindig mínusz pontok voltak...



    A felvételin viszont ez nem lesz gond. Ott a retorikát kevésbé veszik szigorúan, inkább a tudást próbálják mérni. A szóbeli versenyeken meg hát mégiscsak ez lenne a lényeg... :(

  • 2009.04.14 14:36:37raszta macska

    Igen, én is mérges voltam és tényleg nem tartom korrektnek. Egyforma pontszámot értek el egy barátnőjével és végül ez alapján döntöttek, ki legyen a második meg a harmadik.

    Jogosabb lett volna plusz egy kérdést feltenni nekik. :(



    És igen, nagyon remélem, hogy a középiskolai felvételin ez nem lesz szempont. Mert ez aztán olyasmi, ami ellen nemigen tud tenni, ilyen.

    A tudása miatt viszont nem aggódom, hihetetlen kitartása van és mindig van valami célja, nem tudom, kire hasonlít, ebben sajnos tuti nem rám.

  • 2009.04.14 14:38:48bmbsz

    Selk-Sa, objektív volt a bíró, a szóbeli versenyen nagyon sokat számít, hogy milyen rétor az illető. A pirulás, egy elcsuklás, hadarás vagy nem megfelelő gesztikuláció mind számít. Ezért van az, hogy általában a szóbeli az már min. egy írásbeli után következik és csak a jók mehetnek. Ez egy újabb szűrő, újabb szempontokkal.



    Egyébként ezt simán lehet gyakorolni, és szerintem az nagyon jó, hogy emiatt lett "csak" harmadik, és nem a nyelvhelyesség vagy a kiejtés miatt. Utóbbi kettő nagyobb hiányosság, mint a pirulás. Az előadói készség meg sokat fog fejlődni, főleg, ha nem vette el a kedvét a további versenyzéstől ez az eset. :)



    Én szurkolok így ismeretlenül is!

  • 2009.04.14 14:39:24bmbsz

    .

  • 2009.04.14 14:43:02verkaverka

    raszta ne aggódj ez egy felvételin nem lesz szempont!

  • 2009.04.14 14:49:22raszta macska

    Köszi a biztatást! :)

  • 2009.04.14 14:58:45Ribizlee

    kanyar vissza az eredeti témához:

    ha ismerős tiniről hümm képeket találnátok pl iwiwen, szólnátok a szülőknek?

  • 2009.04.14 16:08:31cozumel

    Hiaba pampogunk, tok felesleges.

    Majd szepen eltelik 10 ev, amikor ezek kozul a kislanyok/kisfiuk kozul mar nagyon sokan szegyellni fogjak, hogy valaha pucsitos kep viritott roluk a neten.

    Eltelik 25, es mar maguk fogjak mondani a gyermekeiknek, hogy azert ez nem annyira jo otlet.



    Talan majd hallgatnak rajuk, hiszen apunak/anyunak elso kezbol lesz tapasztalata....

  • 2009.04.14 16:14:26ladystorm

    a sexting jó, nekem nincs vele semmi bajom :P (főleg azt figyelembe véve, hogy nekem is vannak ilyen képeim) 14 éves fejjel én nem látok ebben semmi rosszat :D lehet ezért engem szidni, nem különösebben zavar :P

  • 2009.04.14 16:34:05bmbsz

    egyetértek cozumellel. most van internet, régen nem volt, így a rododendron takarásában megmutatott mellek most itt kerülnek megmutatásra (egyébként szép számmal lehet látni meztelen fiúkat is a közösségi szájtokon). Ha tiltja a szülő, akkor is ott lesznek, vagy még inkább. aztán vagy rájönnek, hogy hülyék voltak, vagy nem.



    bár az is igaz, hogy valamilyen (nem biztos, de talán érzelmi) defekt áll az ilyen képek hátterében. amit okozhat a család, de a legjobb barátnő is. én azoknak az ismerőseimnek az adatlapjainál látom a sexting képeket, akik átestek valamilyen traumán vagy sokkon, lehet(ett) az válás, szakítás, vagy kihasználás, bármi. Ha eddig nem szóltak, beszéltek erről a szüleikkel, akkor a sexting képekről sem fognak vagy tudnak. általában egy erős baráti vagy párkapcsolat hatására, vagyis egy stabilabbá váló érzelmi helyzetben ezek a képek le is kerülnek. de ez nagyon általában.

  • 2009.04.14 19:11:42kerlill

    Ladystorm ez ugye csak vicc? Én 15 évesen visszataszítónak találom és szerintem aki ilyet csinál az finoman fogalmazva érdekes ember (temészetsen rossz értelemben).Pedig én nem vagyok az a "Bélus" típus, de ez akkor is kiakaszt.

  • 2009.04.14 19:34:05verkaverka

    Ribizlee, hát jó barátaim esetén biztos megkérdezném mit szólnak a dologhoz. Csak úgy egy ismerőst nem fogok megkeresni, hogy tudja-e ill. mit szól.

  • 2009.04.14 20:27:23ladystorm

    Kerlill: hát mások vagyunk, én szeretem a furcsa dolgokat, és annak ellenére, hogy rühellem magamat, a testemet meg mindenemet, azokon a képeken azt érezhetem, hogy ember vagyok. De a netre csak kevés került ki belőlük, a legtöbb msn-en van kint képnek, meg 1-2 myvipen, de azok a visszafogottabb képeim. (már amennyire lehet) Én ilyen vagyok és így fogadom el magam :P nem vagyok egyszerű eset :D

  • 2009.04.14 20:56:52Heatherette

    na és?

    (uncsi)

  • 2009.04.14 21:09:08Philantropos

    van köztetek, aki tag a wwwm.mywip.hu - n? Hálás lennék egy meghívóért!

  • 2009.04.14 21:09:23Philantropos

    van köztetek, aki tag a wwwm.mywip.hu - n? Hálás lennék egy meghívóért!

  • 2009.04.14 21:09:46Heatherette

    am. az ilyen poszt mindig csak arra jó, h mindenki elmondhassa magáról, hogy neki milyen fasza gyerekei vannak, és ők aztán nem ilyenek, mint a cikkben szereplők, vmint a régi ismerősök, azok a kis kurvák ma milyen egy szerencsecsomagok (régen is azok voltak, csak menőnek képzelték magukat), ma meg elvált emberek (huh, mondjuk nem vágom, hogy ez miért gáz, nem mintha itt nem lenne elég elvált, na mindegy). szal ja, végül is ez lemegy 2 hetente, amikor mindenki könnyíthet a kis lelkén.

  • 2009.04.14 21:14:14Philantropos

    Kedves Másutt, én majd 15 évig tanítottam középiskolában (2004-ig), voltam művészeti táborban a vegyes társaságommal, de ilyet még nem tapasztaltam. Kifordult volna magából a világ?

  • 2009.04.14 21:21:20raszta macska

    Heatherette, és legalább te is idejöhetsz levezetni a frusztrációdat, hát nem isteni? Mi lenne veled különben?

  • 2009.04.15 09:23:46bölcsésztanár

    Kicsit az az érzésem, mint mikor a 12 éves fiúzós lányokat a fogamzásgátlásra oktatják: nem ott a bibi. 12 évesen nem kell se szexelni, se meztelen fotókat kitenni (azt még 16 évesen se kéne). Az lenne inkább a kérdés: anya-apa mit csinált az elmúlt években, hogy a gyerek a családban nem tud boldog lenni, gyerek lenni, beszélgetni, korának megfelelően fejlődni? Nem hiszem, hogy akinek tud őszinte viszonya lenni a szüleivel, problémáit meg tudja velük beszélni, sőt, még az örömeit is, az virtuálisan élni ki magát.

  • 2009.04.15 09:41:05kriszi

    Hm, ééérdekes, kamaszkoromban én is úgy gondoltam, hogy nagyon fura vagyok, meg nem egyszerű eset, meg minden... ki is mutattam a magam módján... írós-szöszölős darab voltam, hát szuicid költeményeket és episztolákat gyártottam halomra :D

    Netes ismerős most (15 éves) úgy véli, ő nem komplett, vonzzák az őrültek, és ezért pszichiáter szeretne lenni... no mindegy, csak ez jutott eszembe Ladystorm megnyilatkozásáról.



    Neeeem tudom, mit fogok majd csinálni, ha a kölkeim kipakolják magukat ide-oda... egy menet már lement, hatéves kiscsaj szeretett volna saját wiw-adatlapot, egyik ovis kisbarátnőnek van... nagy nehezen megértette, hogy gonoszbetegbolondveszélyes emberek, neten fent lévő képek stb. Asszem, a végén vágta.

    Nézegettem a privit, hát ez egy nagyon más világ. Lázadás, pukkasztás, különcködés, furcsálkodás, menőzés, szárnypróbálgatás, ismerkedés - a szokásos dolgok, amikről minden nemzedék azt hiszi, hogy ő találta fel... Kár, hogy nem lehet megoldani, hogy ez biztonságos keretek között menjen, akkor nem lenne kifogásom ellene.



    Bölcsésztanár, szerintem jelen lenni a virtuális világban, annak egy részében, annak szabályai szerint és virtuálisan kiélni magadat két egészen különböző dolog. A meztelenkedésről: ha topless mixer lenne a csaj egy valós bárban, akkor nem virtuálisan éli ki magát, de gondolom, azt sem helyeselnéd. Nem a virtualitás jelenti a problémát a gyerek számára.

  • 2009.04.15 09:43:26kriszi

    De azért elmondom a kedvenc sztorimat: újdonsült ismerős, mielőtt elköszönt tőlem, figyelmembe ajánlotta nem egésze hároméves leánya wiw-adatlapját, mondván, ott a gyermek portfóliója - a lapon a kísérőszöveg a modellkarrier egyengetéséről szólt. No szerintem a veszély itt kezdődik, nem a kipakolós tizenkét éveseknél.

  • 2009.04.15 11:57:46norma jean

    szerintem lehet úgy nevelni hogy eszébe se jusson ilyesmi

  • 2009.04.15 12:05:42mammina

    "De azért elmondom a kedvenc sztorimat: újdonsült ismerős, mielőtt elköszönt tőlem, figyelmembe ajánlotta nem egésze hároméves leánya wiw-adatlapját, mondván, ott a gyermek portfóliója - a lapon a kísérőszöveg a modellkarrier egyengetéséről szólt. No szerintem a veszély itt kezdődik, nem a kipakolós tizenkét éveseknél."



    jessszusom! szegeny gyerek.

  • 2009.04.15 15:05:57bölcsésztanár

    kriszi,

    Igazad van, hogy ma már nem nagyon lehet elkerülni, hogy a gyereked rajta legyen virtuális felületeken, viszont vannak annak normális formái. Szerintem az a veszély a neten, hogy sokkal kisebb erőfeszítéssel lehet ugyanúgy elrontani dolgokat, mint a való világban. Nem hiszem, hogy a neten meztelenkedők topless pincérnőként ki mernék próbálni magukat, ahhoz sokkal több minden kell. A másikhoz csak néhány fotó és néhány klikk. A végeredmény pedig hasonló: prostituálják magukat, ez a kicsi lelküknek pont olyan romboló, mintha a valóságban történne. Nem vagyok pszichológus, de sok kamaszt ismerek, nagyon-nagyon zavartak a családjukkal való rossz kapcsolatuk miatt. Ha nem foglalkoznak velük otthon szeretettel, nagy személyiségtorzulásokat tudnak okozni, szerintem ennek csak egyik tünete a virtuális meztelenkedés. Ha van itt valaki pszichomókus, szóljon hozzá!

  • 2009.04.15 15:09:16cidre

    Azért az az alapvető különbség megvan a rododendron takarásában megmutatott keblek, s az internetre kitett fotók között, hogy ez utóbbiak tetszés szerint másolhatók, többszörözhetők, s esetleg olyankor is előkerülnek, mikor a hajdani tizenéves már pl. felelősségteljes beosztásban van, s igen kínos pillanatokat szerez számára a fotó. Míg a bokorban megmutatott keblekről max. mesélni lehet, aztán találni valakit, aki el is hiszi.

  • 2009.04.15 15:26:42fatál natál

    Nekem van már 4-5 csecsemőkorú ismerősöm. Ők jelöltek be :-) Az összes kislány. Kisfiúknak, úgy látszik nem divat profilt gyártani az iwiw-re.

  • 2009.04.15 15:35:56fatál natál

    Ha már iwiw:



    kuruc.info/r/22/37741/

  • 2010.01.26 12:54:42Welt

    Szerintem magánügy hogy ki milyen fotót tesz ki, persze más kérdés, hogy igen veszélyes elég csak a pedofil hajlamú zaklatókra gondolni....

SZÓLJON HOZZÁ!

Kórházfigyelő

  • Budapesti kórházak
  • Vidéki kórházak

Kérdezz szakértőnktől

Dr. Gyarmati Andrea gyermekgyógyász válaszol.

Kérdezni szeretnék »

Blogok, amiket olvasunk

CsP Lefeküdtünk, mégsem szexeltünk

Levélírónk annyira tiszteletben tartja a lány kérését, miszerint lassítsanak, hogy megpróbál lopakodó üzemmódba helyezkedni az ágyban.

Makronauta Aszalt gyümölcs kompót

Hogyan varázsolhatunk a télbe nyarat? Igen, aszalt gyümölcsökkel! És ha még egy kis praktikával, néhány adalékkal megbolondítjuk, máris ott vagyunk!

Juhari Zsuzsanna Hátborzongató ölelés

Akadt olyan sír, amelyben nemi aktus pózát utánozva temették el a párt.

Asperger 2.0 Érzelmi vakság

A férjem az alexitímia tipikus tüneteit mutatja – ő sokáig képtelen volt beszélni minden olyan témáról, ami erős érzelmeket váltott ki belőle, és most is csak nagyon nehezen nyílik meg.
Ajánlok blogbejegyzést

Travelo utazási ajánlatok

Hirdetés

Hirdetés