PORONTY

Röhögjünk a balfácán apákon!

2008. november 27., csütörtök 08:30

„Rajtam röhögsz?” - szegezi nekem a kérdést, miközben a hároméves pulcsiját próbálja rápréselni a hatévesre. Nem is merem megnézni, hogy a kicsire mit adott rá. „Nem” hazudom, miközben próbálom a röhögés visszatartása miatt az orromon át távozó levest eltüntetni. Istenem, most kellene megveszni a vinnyogó nyerítéstől, de ha kirobban, világvége lesz. A férfiúi önérzet, ugye. De én már rutinos vagyok, megtanultam, hogy ilyenkor érdemes hanyatt-homlok rohanni, ahol nem látják, hogy kiröhögjük őket, s észrevesszük, hogy sokszor úgy állnak a dolgokhoz otthon, mintha életükben először látnának gyereket, háztartást sőt, minket is.



A múlt héten például egy kisebb előadást tartott nekünk a szent családi ebéden a Remek Ember a nyelvtanulásról, melyet azzal zárt, hogy ideje Pannának elkezdeni az angolt, elvégre már másodikos. Néztem rá döbbenten, a család érezte a zavart az erőben. Mikor közöltem, hogy már második éve van angoljuk, hetente kétszer, hitetlenkedve bámult vissza. ”Meg vagyok döbbenve.” Én is.

Az óvodában örök klasszikusnak számít az apukák tehetsége a gyerekek öltöztetéséhez, így külön figyelmet kell fordítani a jelekre, amit a cipőkbe nem a gyerek miatt, hanem sokkal inkább apának rajzolunk. S még így is vitt már haza egy számmal kisebb topánt nemrég egy csoporttárs kispajti, a harisnyában oviba érkező gyerek pedig bizonyára csak városi legenda.

A nővéreméknél például öntisztuló a padló, legalábbis sógorom szerint. „Csodálatos, itt szinte soha nem kell takarítani, mindig tiszta a padló, látod, egy porszem sincs rajta”. Világos, amit nem látunk, az nincs is, így ignoráljuk a takarítást. Ezzel valahol R.E. is így lehet, mert szerinte olyan, hogy portörlés egyszerűen nem létezik. Tényleg hülye dolog, pont olyan valószínűtlen, hogy valaki néha ezeket megcsinálja, mint a csecsemő körömvágása. „Tényleg le kell vágni neki? Azt hittem, hogy magától kopik”. Feltéve, ha nyulunk, vagy hörcsögünk született, gyerek helyett.

Persze nem kell mindig egy hullámhosszon lennünk, s tulajdonképpen nem is akarom végiggondolni, hogy a füllázmérőt, amit én fél évtizeden keresztül a kölyköknél célirányosan használtam, ő miért is dugta a fenekükbe, „Miért, ez nem sima digitális hőmérő?” - derítettünk fényt a rejtélyre.

Azért sem kell a szomszédba menni persze, hogy rajtunk röhögjenek egy picit, a parkolásunkon, a technikai zsenialitásunkon, a pénzügyi szakértelmünkön és még sorolhatnánk. Azt a posztot majd talán egy férfi írja majd meg, mi inkább tegyük bele a közösbe a saját Remek Emberünk örökzöldjét!

KOMMENTEK

  • 2008.11.28 10:30:01trollkotze

    szövetszöcske

    Ha a férfiaknak kellene szülni, már rég kihalt volna az emberiség :))

  • 2008.11.28 10:33:23atrask

    Tény, a nő nem csicska, de ezt az effektet is nézzd (tudodm, megint én vagyok a balek, meg a hülye): Majd 1éve egyedül voltam már a gyerekkel, mikor "csatlakozott" hozzánk egy nőnemű. Nem dolgozott, csak mikor úgy jött ki a lépés reggel bevitte a fiam a bölcsibe. Én melóból hazafelé elhoztam Danit, hazaértünk, megfőztem, lefürdettem lefektettem aludni. Este elkezdett a csaj kárálni, mint egy vénpi..a, hogy a konyhában nem toltam be a széket és ő nem a csicskám. Na erős késztetést éreztem, hogy "kézrátétellel meggyógyítsam". Aztán inkább műhold lett belőle (pályára állítottam)! :D

    Na jöhet a fikázás. :D

  • 2008.11.28 10:34:36hinta-palinta

    "Gondoljatok bele, mégis a saját gyereketekkel vagytok otthon, én nem is értem hogy lehet ezt rabszolgamunkaként felfogni..."



    Nem ez a rabszolgamunka itt senkinek, épp az a lényeg, hogy a tartalmas gyerekfoglalkozás mellé nem fér a tökéletes háztartásvezetés.

  • 2008.11.28 10:38:42mandy

    Hello,



    Szerintem a férfiembernél nincs is édesebb a világon :)



    Én sokat szoktam nevetni rajta, de ő is rajtam ...



    pl.: kicsi korom óta félek minden bogártól, és ő jókat derül azon, hogy kb. 1 órás küzdelemben sikerült a poloskát lokalizálnom és likvidálnom. stb.



    Egyébként is, ha szólok neki, megcsinálja. Ha nyűgös és éppen lusta, akkor egy jól irányzott medvepuszival munkára lehet bírni :) :) :) ...

  • 2008.11.28 10:38:48krizma

    Én is kelével értek egyet. nem azért vagyok otthon, hogy enni lehessen a padlóról (bár a gyerek megteszi), azért a koszt sem szeretem. Köztes megoldást választottam, a legszükségesebbeket csinálom. RE elég együttműködő, de azért látszik, hogy anyu odahaza kiszolgálta. Megbeszéltük, hogy nem az a kérdés segít vagy nem, hanem hogy mit. Legtöbbször a bevásárlás és a bébiszitterkedést választja (most már együtt is megy a kettő, mennek a lánnyal), időnként alkot a konyhában. Esti fürdetés az övé vetkőztetéssel együtt, csak a pelusnál akad el, ha kaki van benne :D, és ő vacsoráztatja a porontyot.

    Nekünk ez vált be, másnak más.

    A nagymamák messze vannak, csak egymásra számíthatunk. Egy gyerekkel megoldom az ablakpucolást is, igaz az elvégzéséhez szükséges idő több, mert a 15 hónapos aktívan segít, port törölni, meg pakolni is :D Legalább megtanulja. :)

    Azt majd meglátjuk 2 gyerekkel hogyan boldogulunk, tesó tervbe véve.

  • 2008.11.28 10:40:03nagyzsolt23

    hinta-palinta: kele leírta az ő módszerét, szerintem az pontosan elég. Túl van bonyolítva ez az egész háztartás biznisz. Legyen kaja minden nap, legyen egy általánosan elfogadott rend és kész. Hétvégén be lehet pótolni az egész hetet, mi általában a szombat délelőttöt szánjuk takarításra barátnőmmel :)

  • 2008.11.28 10:42:43kéksárga

    nagyzsolt! ott a hiba, hogy most is azt írod, hogy a férfi SEGÍT! Nem, mert ha segít, azzal elfogadjuk, hogy a nő dolga, de az a drága ember a munka után oly' jó fej, hogy még segít is! De tényleg abbahagyom. Nem vitázom veled tovább, de kíváncsi lennék, hogy anyukádon kívül éltél-e már együtt valakivel és van-e gyereked, mert partvonalról kívülről én is annyira tudtam, hogy hogyan is kell ezt jól csinálni.

  • 2008.11.28 10:44:38Mazsola073

    Sziasztók! Nekem is van történetem az én apukám lassan átlépi a hatodik "x" de még mindig eredeti fekete a haja és fényes,az ilyen koru munkatárs nője mindig érdeklődik, hogy mi csinál vele, a sokadik kérdés után kiderült, hogy apukám a kád szélén lévő samponal mossa a haját,de az nem más mint a hugom intim lemossoja.

    Szerintem nem csak férfiak lehetnek bénák a testvérem a mai napig ugy inditja el az mosogépet, hogy anyukám reggel bepakol, beprogramoz a nővérem meg este bedugja a konektorba. Szerintem ez sulyos.

    ( Különben vezető beosztásban dolgozik.)

  • 2008.11.28 10:45:52hinta-palinta

    nagyzsolt23, a kele-módszer nekem is tetszik, nagyjából mi is így csináljuk, nem bonyolítjuk túl, örülök, hogy ti sem, de a "Gondoljatok bele, mégis a saját gyereketekkel vagytok otthon, én nem is értem hogy lehet ezt rabszolgamunkaként felfogni..."

    nem passzolt ehhez a "lazaságodhoz":))

  • 2008.11.28 10:50:24Magenta

    hehhe, az én mai melóm, hogy itt ülök.

    Gyerek az ölemben alszik, mert ma roppant nyűgös és kizárólag így nem üvölt.

    Minden más majd akkor, ha apa bébiszittel délután. :)) Vagy a nagylányom.



    Egész jól pötyögök fél kézzel.

  • 2008.11.28 10:51:21atrask

    papucsbojt!

    Azt írtad érdekelne egy főállású apuka véleménye, hogy melyik a nehezebb: munka, vagy 24óra gyerek. Én megmondom, egyiksem nehezebb. Ha az "egyiknél", hiányzik a másik, ez az ami nehézzé teszi. Ha otthon vagy akkor beszűkül a világod, csak a gyerek és kész. Bölcsek megmondták: minnél több emberrel beszélsz annál szélesebb a világod. Viszont ilyenkor kivel? A sarki hentessel, a házfelügyelővel, a 80éves Marikanénivel a szomszédban aki csak a szedett gyógyszereiről, és a köszvényéről beszél? Hiányzik az embernek a munka, mert ott vannak kollegák, kolleganők akikkel tök jól kilehet vesézni párunk előnyeit-hátrányait. Ha dolgozol és a gyerek otthon van, akkor az ember úgy érzi 70órából áll a nap, mert szíve szerint otthon lenne a csöppséggel, mert a munkahelyi viszonyokhoz-viszályokhoz viszonyítva egy hangoskodó csecsemő is jobb, mert az legalább az enyém, és nem egy idegen.

    Én szívem szerint a bölcsiben dolgoznék, ahová a fiam jár. 2legyet 1csapásra! :D

  • 2008.11.28 10:52:43Magenta

    nagyzsolt, azt hittem szombatonként csekket adtok fel, együtt, hogy tutira sikerüljön



    :-DDDD

  • 2008.11.28 10:54:42Magenta

    2008.11.28 10:51:21 atrask



    hevesen bólogatok!



    Utána mennél óvóbácsinak, majd tanítónak. :))



    amúgy ezér' lógunk itt, mert felnőtt társaság.

  • 2008.11.28 10:54:42szajberpiraty

    Apósom simán megmosta haját Coccolino öblítővel.

    (Az ő szóhasználatában Cicciolina), kicsit csípte ugyan a szemét, de nem sokat izgatta magát ezzel...

  • 2008.11.28 10:55:48atrask

    Bocs! Ha az "egyiknél" VAGY, hiányzik a másik! csak a vagy kimaradt.

  • 2008.11.28 10:58:45papucsbojt

    koszi atrask! pont erre gondoltam en is, hogy hagyjuk mar ezt a haz ura faradtan hazajon, es anyutunder meg szexin integet az alcvo gyerekek felett cimu szappanoperat. meg a forditottjat is.

  • 2008.11.28 10:59:31baud

    papucsbojt,

    sajnos igen. Tőlem azt is megkérdezték egyszer, hogy akkor én ezek szerint nem szeretem a férfiakat? Sajnos nem bírtam magammal, szemberöhögtem a delikvenst. :)



    nagyzsolt,

    többen írták már, hogy az "átlagos háztartás" általában kétkeresős. És nem segíteni kell (mert az azt feltételezi, hogy azért alapvetően a nő dolga a háztartás+gyereknevelés), hanem szétosztani a munkát. Az itt írogató nők pedig természetesen nagyon szeretik a gyerekeiket, de bakker iszonyat fárasztó naphosszat egy párhónapossal ellenni. Nekem nincs sajátom, csak a máséra vigyáztam, de teljesen lemerített. Egyébként pedig a szülésen és a szoptatáson kívül MINDEN megtanulható.



    atrask,

    szerinted a munkahely csak annyit ad hozzá egy nőhöz, hogy a kolléganőkkel kivesézik a párjukat? Én egyébre gondoltam volna. Mint pl. olyan munka, aminek látod a végét, ami nem a szaros pelenka és a konyha közötti végeláthatatlan ingázásban merül ki, amelyben nyugodtan elmerülhetsz, mert nem kell tízpercenként felugrálnod. Biztosan nagyon jó a gyerekkel otthon, de azért azt is vedd figyelembe, hogy felnőtt nőkről van szó, akik azért igénylik a felnőttek társaságát. És nem feltétlenül azért, hogy a férjüket cikizzék. :)

  • 2008.11.28 11:00:44nagyzsolt23

    kéksárga: csak neked elmondom :) másfél éve költöztem össze barátnőmmel Bp-en, gyerek még nincs, de nem a szándékon múlik, hanem még nincsenek meg a szükséges (leginkább anyagi) feltételek.

    Szerintem nincs baj a segít szóval. Inkább az a kérdés, hogy önként vagy rugdosni kell. Elismerem én még kicsit inkább a "rugdosni" kategória vagyok, de azért másfél év alatt már sokat változtam, előnyömre :D



    hinta-palinta: ott arra akartam utalni, hogy sokan úgy tűnik nyűgnek érzik a gyereknevelést (sír, 24 órás szolgálat), pedig szerintem az élet legszebb ajándéka egy egészséges kisgyerkőc, én alig várom már a sajátomat :)

  • 2008.11.28 11:01:09baud

    atrask,

    nem kötekedés volt, egyetértek. :)

  • 2008.11.28 11:01:47baud

    nagyzsolt,

    akkor maradj vele te otthon három évig, aztán majd beszámolsz. :)

  • 2008.11.28 11:03:24nagyzsolt23

    2008.11.28 10:52:43 Magenta

    A csekkfeladás már megy, multkor egyedül küldtem a postára és sikerült! :D

  • 2008.11.28 11:05:42nagyzsolt23

    2008.11.28 11:01:47 baud

    Ha magától házhoz jönne a pénz, hidd el otthon maradnék, nagyon is szívesen :)

  • 2008.11.28 11:06:15baud

    Miért, a barátnőd nem dolgozhatna?

  • 2008.11.28 11:07:10atrask

    baud!

    :D

    Nyugi, mi is kibeszéljük nőinket. :)

    Nem csak a cikizést írtam. Én is igénylem a társaságot, pedig 16óra munka után, pl éjszaka főzök stb. Ezért például hetente-2hetente, gyerekkel együtt kiszoktam menni egy barátomhoz vecsésre, akinél egy estét ott is alszunk. A "három kandúr". :)

    Nekem ez szokott lenni a kikapcsolódás. :)

  • 2008.11.28 11:08:34nagyzsolt23

    2008.11.28 11:06:15 baud

    De, csak nem keresne annyit a végzettségével, mint amennyit én.

  • 2008.11.28 11:12:33Magenta

    Nálunk, ha én keresnék többet, tgyás után az ember maradna itthon gyeden.

    De sajnálnám. :)))



    Imádom a zsebmacskát, még az ilyen napokon is, a háztartás meg nem szalad el. :)

  • 2008.11.28 11:13:32Magenta

    így enyém volt az első vigyor és gügyögés pl. :)

  • 2008.11.28 11:19:17atrask

    2008.11.28 11:00:44 nagyzsolt23

    Figyu! Én azt tapasztaltam, hogy ha az ember az anyagi feltételek beteljesülésére vár, akkor soha nem ér célba. Ha van hol laknotok és azt fenntudjátok tartani, akkor jöhet a gyerek. Ne várjatok (sokat). Az a baj, hogy ma már megváltoztak a dolgok. Ma a legszarabb melóhelyért is rengeteget kell hajtani és eltűrni, mert ma már bárkit,bármikor kirúghatnak. Hajthatsz akár 20évet, akkor is megválnak tőled 2 perc alatt. Most képzeld el, hogy folyamatosan hajtasz,gürizel, és az állandó stresszben felőrlöd az idegeid. Ezután jöjjön a gyerek?! Ááááááááááá....

    Fiatalon az ember többet bír. Fiatalon, még jó ideig bírja az ember, hogy keveset alszik, de ha bemegy a melóhelyre szépen kellmosolyogni a vevőre,vendégre, stb. Idősebben ez már nem megy, ez pedig kihat a munkamorálra, amit meg a főnökök tartanak nagyon szem előtt. Gondoljátok meg.

    Én egy kisközértben dolgozom, és hidd el nem vagyok gazdag. Albiban lakom a fiammal, akit egyedül nevelek. Ti ketten vagytok, hidd el nem nehéz.

  • 2008.11.28 11:24:17vasszűz

    2008.11.27 19:24:32 Okoska



    Magenta. Igaz ;-)

    Főként, mert kiterveltem, h. textil pelenkát fogok használni.

    Okoska, azért arra készülj föl, hogy textilpelenkával nem hetente egyszer-kétszer, hanem inkább háromszor-négyszer fogsz mosni. De valahogy mindig tele lesz a mosógép. Hozzátenném még, hogy barátaim még gyerek nélküli időszakukban mostak ennyit, pedig nem szénbányában dolgoznak.



    nagyzsolt23

    nagyzsolt23



    "Én csak azt mondom, hogy egy átlagos háztartásban, ahol a férfi dolgozik, a nő meg otthon van a gyerekkel/gyerekekkel, ott a nő feladata napközben a lakás, gyerek rendben tartása."

    :DDDDDDDDD

    Az év hozzászólása. Nem látok a röhögéstől.

  • 2008.11.28 11:24:32atrask

    OFF!

    Pöttömöt ma nem vittem bölcsibe. Felébredt, úgyhogy majd jövök. Most séta lesz, közben vásárlás. :D

  • 2008.11.28 11:26:57trollkotze

    Enyim ember is kijelentette, hogy szívesen otthonmaradna a poronttyal, én meg gürcöljek csak :)

    Persze ez attól is függ, éppen mennyit keresünk.

  • 2008.11.28 11:34:08nagyzsolt23

    2008.11.28 11:19:17 atrask

    Köszi a bíztatást, amint reális esély lesz rá, sztem nem fogunk sokat várni :)





    2008.11.28 11:24:17 vasszűz

    Örülök, hogy ilyen jó kedvre derítettelek, mindig is tudtam hogy egy mókamester veszett el bennem jó mélyen :D

    Egyébként áruld már el mi az a hatalmas poén ebben? :)

  • 2008.11.28 11:36:49mesianyu

    Följebb olvastam a bogárvadászatot. Nálunk a férjem fél minden légynél nagyobb soklábútól, én is. Nyáron beröpült egy zöld sáskaszerű valami és remekül érezte magát a konyhában. Csipet épp reggelizett mikor felfedeztem. Életem Értelme gyorsan visszaspurizott a szobába. Keresgéltem valami célszerszámot az eltávolítására de apa megszánt és előállt a nagy ötlettel: szívjuk föl a porszívóval. Ő előszedte a konkrét begyűjtés nemes feladatát rám bízta. De sikerrel jártunk. Csipet közben jól szórakozott rajtunk :)

    A másik sztori, éjjel nyitva az ablak, macska randalírozik a szobában és valami fura csipogó hang van. Biztos a gyerek elhagyott játékát találta meg, ezért nem kelek fel. Apa felkelt, felkapcsolta a villanyt, majd kishíján infarktust kapott. Egy denevérrel játszott a macska. Apa kivonult a konyhába, hogy amíg ez a jószág a szobában van, ő nem teszi be a lábát. Kissöprű, kislapát denevér rápaterol, ablakon kidob. Macska lelke romokban, apa visszatér az ágyba.

  • 2008.11.28 11:37:40baud

    nagyzsolt,

    talán az a poén benne, hogy ezt kb. 30 éve gondolták helyesnek, azóta némiképp változott a gyerek fekvése, hogy találó képpel éljek. :)

  • 2008.11.28 11:53:41nagyzsolt23

    Akkor úgy látom itt többeknek gondja van a szövegértéssel :)



    A napközben szó azt jelenti, hogy amíg a ffi dolgozik. Ebben nem tudom mi a furcsa, annyira csak nem változott meg a leányzó fekvése, hogy a ffi-aknak a munkahelyről kelljen távmosogatni :D

  • 2008.11.28 12:00:36Selkt-Sa

    mesianyu,

    a macska lelke azóta rendbejött? :)



    baud, hallo, vasszűz,

    látom itt az egész csapat! éljen, szeretlek benneteket... :D és úgy látom, partizán, undercover harcosok is vannak :-)

  • 2008.11.28 12:03:49nagyzsolt23

    2008.11.28 11:53:53 Okoska

    Egyik sem :D

    De szerencsére közelebb áll az életkoromhoz, 25 vagyok. 85 évesen nem ide írogatnék, hanem az öregotthonban pókereznék :P

  • 2008.11.28 12:05:29nagyzsolt23

    Meg horgásznék az unokáimmal és a szelíd sárkánnyal :D

  • 2008.11.28 12:07:25trollkotze

    Akkor 23 centis? :)

  • 2008.11.28 12:07:31csutkababa

    Baud



    hogyaza...vissza a pulykához!:-))))

    minek nézel? /sértődött ikon/

    2 hétig jártam vissza és lestem, mikor jön natttur gesztenyepuree a boltba!

    és ennek ellenére lett tökszar.



    Hehe, eszembe jutott,hogy a bőr bevarrásához a töltés után pont 3 kézre lett volna szükségem. Kettő tart, egy varr.

    Híttam lánykámat, üvöltve, miközben ültettem a madarat a deszkán.

    Lyánygyerek be, ránéz, majd szélsebesen kifarol, és biztonságos távolból kérdezte, hogy MI EZ A BAROMI NAGY CSIRKE???

    Mert ő még olyat nem látott...

    Pár percig eltartott, hogy rávegyem,illesse kacsóival az állat derekát:-)))))

    Mindezt tök töltelékes kezekkel, a befűzött tűt keresgélve, amit végül a madár alatt találtam meg.

    Próbáltatok már maszatos húsvágó deszkáról varrótűt felszedni fél kézzel????

  • 2008.11.28 12:13:05háromnegyed

    csutkababa

    vizualizáltam a varrást, nagyon jót röhögtem. kösz



    közös történet RE-vel, hasonló:

    valami göngyölt húst gondoltunk készíteni, hiszen már nem szorulunk rá az otthonról hozottra. van már saját otthonunk, felnőttek vagyunk, vagy mi.



    recept remek. közös főzés, romantika. aztán össze kellett volna tűzni. nem volt hústűnk. úgyhogy próbálkoztunk varrni (nekem akkor még csak gyöngyfűző tűm volt) nem ment, aztán a tűzőgéppel(RE innovatív ötlete) nem ment.



    így készült a gémkapcsos-göngyölt

  • 2008.11.28 12:13:44nagyzsolt23

    2008.11.28 12:07:25 fortisszimafingusz

    Ez sem nyert :D

    23-as volt a kedvenc kosarasom mezszáma :)

  • 2008.11.28 12:17:44csutkababa

    Háromnegyed



    :-DDDDDDDDDDDDDD

    De ugye nem műanyagbevonatú volt a gemkapocs????

    Én is vizualizálok:-))))

    Enyém a piros ráolvadt, tied a kék..... romantikusan megosztoztok:-)))

  • 2008.11.28 12:18:37baud

    nagyzsolt,

    mi meg azt próbáljuk neked elmagyarázni, hogy nem kellene törvényszerű legyen, hogy a ffi dolgozik, nő otthon ül. Főleg, hogy a családok legnagyobb része kétkeresős. Még akkor is, ha az anya otthonról dolgozik távmunkában.



    csutkababa,

    sajnálom, csak már volt hasonló tapasztalatom egy másik lánnyal, aki ugyancsak töltött pulykát készített, rumos gesztenyepürével. Egyébként az is lehet, hogy nem felelt meg az ízléseteknek, van ilyen. :)



    háromnegyed,

    én fogpiszkálóval szoktam összetűzni, bár azok rövidek, úgyhogy esetleg több kell egy göngyöleghez.

  • 2008.11.28 12:19:27Magenta

    csutka, háromnegyed! :-DDDDDDDD

    hhahhhaaaa



    Háromnegyed, ti legalább kreatívok voltatok, nem?

    Csutka, melyik lányod volt?

  • 2008.11.28 12:20:00baud

    A címhez igazodva: (bal)fácánból nem szoktatok semmit sem készíteni? :D

  • 2008.11.28 12:21:34Morango

    Bocsánat, nincs időm végigolvasni minden hozzászólást, kb. tegnap de. 11 óráig jutottam, lehet, hogy ezeket azóta kibeszéltétek, de ez a téma a húsomba vág, így megírom a magamét :)

    Selkt-Saval értek egyet. Én sikítva menekülnék egy ilyen „Remek(nek nem igazán mondható) Embertől”. Messzire kerülöm az igazi férfinak titulált pipogyákat. Én nem vagyok az anyja, hanem a TÁRSA. Közös otthon, közös élet, közös gyerek, közös felelősség- és munkavállalás, amelyben mindenkinek van feladata és felelősségi köre, de nem esik egyikünk sem kétségbe, ha a másiknak be kell segíteni. És mindketten felnőttek vagyunk.

    Tudom miről beszélek, mindkettőnk családjában előfordul, hogy a mélyen tisztelt Férj feneke simára van nyalva, cserébe pedig mit kap a „Tökéletes Feleség”? Legszívesebben le sem írnám, olyan keserű lesz tőle a szám íze, mint az epe, de ha már belefogtam befejezem. Szóval cserébe… leginkább semmit, néha egy-egy jó sok pénzen megvásárolható ékszert (basszus!!), többmilliós konyhát stb. Sem kedves szó, sem tisztelet, sem közös döntéshozás, sem semmi. Feleségek mindenféle betegséggel, megkeseredetten, megalázottan, kiszolgáltatottan. De erről soha egy szót – sőt gondolatot sem – inkább maradjon az üres látszat, hiszen diplomás, értelmiségi, vezető beosztású, professzori stb. családoknál ilyen nincs is, nem is lehet. Ja, a Feleségek is a felsorolt kategóriák között vannak, már nem „otthonülő” (ehh…) háziasszonyok sokszor tíz éve…

  • 2008.11.28 12:21:40Magenta

    Okoska, én csináltam már töltött pulykát és marha jó lett. :)



    Kivitelezhető, csak macerás, úgyhogy egy évben csak egyszer állok neki.

  • 2008.11.28 12:22:16Magenta

    Jaj, nem, hazudok, csak a mellét töltöttem! :)



    Viszont gyönyörűen lehetett szeletelni.

  • 2008.11.28 12:22:51csutkababa

    Jajj, saját bénázás...

    Világéletemben gáztűzhely mellett cseperedtem.

    Első önálló háztartás,első tejforralás a villanytűzhelyen.

    Tej előírásszerűen jön fel. Én előírásszerűen ELZÁROM a gombot.

    Tej jön tovább.

    Én hülyén nézem.

    Tej ki. Büdös, sistergős, odaégős.



    Én:&meu3783udfuiawzuie%% ez idézet volt.

    :-DDD

  • 2008.11.28 12:25:03atrask

    Csak nem Jordan?!



    Betojok a kölkömön! Visszajöttünk a vásárlásból (ahol a boltban ki is szolgálta magát, levett egy joghurtot, kinyitotta, beverte, útban hazafelé meg elaludt [itt a csodálkozás ikonja]). Mire felkel kész a hami. Ma szívpörkölt lesz. Álomkóros ma ez a gyerek? Ilyet nem szokott. Bár ma éjjel nyűgös volt kicsit, biztos rosszat álmodott.

  • 2008.11.28 12:25:54csutkababa

    Magenta

    A nagy:-)



    És MINDENT töltöttem, plusz mellé is raktam, és még mindig maradt abból az átok töltelékből...

  • 2008.11.28 12:26:52baud

    atrask,

    valami vírus kering, mert én is elkaptam. Nyűgös voltam reggel, folyik az orrom, lázam van, és nem tudok tanulni. Remélem, a gyereked nem beteg.



    Magenta,

    arra a pulykamellre kíváncsi volnék.

  • 2008.11.28 12:31:45atrask

    Ne is mond baud!

    Múlthéten 1nap alatt mit állt ki. Fütyihátrahúzás + pneumococcus oltás :(

  • 2008.11.28 12:33:14Magenta

    baud, minden évben böngészek a neten valami receptet, amit kipróbálok. :)

    Már nem tudom, melyik volt. :(((



    Tavaly kacsacombot csináltam, mert apósom szereti (be is vágódtam nála :-D).



    Idén viszont csak vendégszeretetet fogok élvezni, úgyhogy max. bejglit sütök.

  • 2008.11.28 12:33:17csutkababa

    Baud

    Én nem, de anyósom szokott,élettársa vadászgat néha.

    a hetedik emeleten a fürdőszobában felkötötte a fregolira. Letollazta.A maradék pihéket égő papírral lepörkölte.Kiszellőztetett.

    Elkészítette.

    Nekünk a fogunk tört a pecsenyébe:-)

  • 2008.11.28 12:34:16Magenta

    fütyihátrahúzás???

  • 2008.11.28 12:34:21nagyzsolt23

    2008.11.28 12:25:03 atrask

    Dehogynem :)



    2008.11.28 12:18:37 baud

    Én azt írtam, hogy ahol a ffi dolgozik, a nő otthon ül, ott még jó hogy napközben a nő végzi a házimunkát. Ez evidens nem? Bátyáméknál ez a szitu, ők is úgy csinálják, hogy bátyám este mosogat, segít fürdetni, stb, de azért a házimunka nagy része a feleségé.

  • 2008.11.28 12:36:13Magenta

    baud, de főzésben szoktam kreatívkodni is. :)

    Töltelék: ami eszembe jut.

    Töltés: egész pulykamellben csinálsz helyet, kisütöd, gyönyörűen szeletelhető. :)

  • 2008.11.28 12:42:01B-

    Bocs, én sem olvastam végig a kommenteket, mert dógom van :-), de elolvastam az elején belinkelt cikket arról, hogy milyen fontos, hogy az anyák bátorítsák a férjüket és ne fikázzák, amikor a gyereket látja el.



    Szerintem ez nálam működik, de főleg azért, mert tényleg ügyes a gyerekkel, imádják egymást stb stb. Büszke is vagyok rá, totál rá lehet bízni a gyereket, mindent megcsinál, amit kell. Nem ugyanúgy, mint ahogy én csinálnám, de a végeredmény szerintem ugyanaz.



    Viszont a háztartásban sokszor érzem, hogy türelmetlen vagyok vele, mert ISZONYAT LASSÚ, mire lehúzná a lábost a tűzről, nem hogy a kaja odáégne, de a ház is. Minden háromszor annyi időbe tellik neki, mint nekem. Én ezt sokszor úgy értelmezem, hogy ez egy (tudatalatti) trükk, hogy kihúzza magát a munka alól, de asszem a saját dolgait is ilyen sebességgel intézi.

  • 2008.11.28 12:42:57madz

    észrevettétek, hogy a héten milyen kevés poszt van? Abigél sem volt...

  • 2008.11.28 12:43:59baud

    Magenta,

    én is szoktam kreatívkodni, bár a legutóbb a sajtlevesem nem aratott osztatlan elismerést. :) Viszont piszok jó erdélyi almáshúst tudok készíteni, a krumplipüré a párom dolga, a mandulaszósz pedig az én kiváltságom. :)

  • 2008.11.28 12:46:03baud

    csutkababa,

    én fácánból készített levest ettem egyszer, az ízlett. Bár kétségtelen, hogy szálkásabb volt a húsa.

  • 2008.11.28 12:48:46atrask

    2008.11.28 12:34:16 Magenta



    Igen. Még mindig levolt tapadva neki. Nem lehetett neki rendesen felhúzni a kukiján a bőrt. Mivel októberben volt 2éves, így időszerű volt vmi megoldás. Doktornéni megoldotta.

  • 2008.11.28 12:50:54B-

    Asszem kevés frusztrálóbb dolog van, mint amikor fél órát könyörögsz, hogy csinálja meg, és mire megcsinálja, rádöbbensz, hogy tízszer hamarabb végeztél volna magad, és legalább úgy csinálod, ahogy te szereted. A második legfrusztrálóbb dolog meg amikor megcsinálja, de kb ugyanannyi munkád van a végeredmény rendbehozásával (vagy a romok eltakarításával).



    Ezzel együtt azt gondolom, hogy senki sem tökéletes, ha a háztartási bénaságát teszem az egyik serpenyőbe, a másikba meg az emberi kvalitásait (mert azért vannak :-)) ), meg azt, hogy a gyereket 100%-ban rá lehet bízni, akkor még mindig azt hiszem, hogy jól jártam :-)



    Régebben segített a főzésben önként (hagymapucolás, szeletelés stb), most meg a gyerekre vigyáz, hogy nyugodtan bűvészkedhessek az éles késekkel meg a forró tűzhellyel anélkül, hogy kis praclik matatnának a veszélyes zónában. Szerintem ez is ér pontot. Ha a gyerek már nem lesz ön és közveszélyes főzés közben, szerintem mindketten kuktáskodni fognak körülöttem.



    És elég gyakran süt palacsintát, szerintem hétvégén vacsorára tök jó, és ezt is értékelni kell.



    A maga után elpakolás és a mosogatás viszont igen gyenge pontja. Fürdőszobát szerintem az életben nem takarított. Ez utóbbit én sem taníthatnám az egyetemen - talán éppen ezért jól esne, ha legalább ő megcsinálná néha :-))

  • 2008.11.28 12:52:18atrask

    Alap,hogy 2 dolgot nem csinálhat nálam nő. Milánóit, és hideg salátát. Ezt a kettőt sosem engedném át senkinek (még pasinak se!). :)

  • 2008.11.28 12:53:31Veritas

    B-! Az én férjem is ilyen: ha megkérem, h segítsen a konyhában, akkor tovább tart a munka, mert még őt is kerülgetni kell. :)

    Én is próbálom dicsérgetni, ha vmit megcsinál, igyekszem nem röhögni nagyon azon, ahogy a gyerkőcnek ruhát válogat (ez csak ritkán fordul elő), de amikor sál nélkül viszi fagyban oviba a gyereket, vagy a vékony kabátot adja rá a vastag helyett valahogy nem tudom nem lecseszni.

  • 2008.11.28 12:53:32Magenta

    atrask, az fájhatott! :(((



    baud: kihagytad a házicsokit. :)



    A tejbenvajban rovatban viszont nagyon jó dolgokat találtam most. Már sajnálom, hogy megvettük az ajándékokat. :(

  • 2008.11.28 12:55:20Veritas

    Magenta! Megvagyok? :))

  • 2008.11.28 12:55:44Magenta

    Viszont elaludt a gyönyörűm, úgyhogy én lépek kenyeret sütni, ebédet csinálni meg vasalni.



    :)

  • 2008.11.28 13:03:14háromnegyed

    nekem szerencsém volt, épp időben olvastam a tejbenvajbant.



    múltkor keseregtem, hogy nincs listám a rokonoknak. hát nem is lesz!

    egyéletem-egyhalálom, csinálunk a zurammal, meg a nagyobbik kölökkel ilyen üvegeseket.



    (kicsit még gyűjtöm az erőt, mert a gémkapcsos eset óta ugyan fejlődtünk a gasztronómiai dolgokban, de valljuk meg, azért nem vagyok konyhatündér)

  • 2008.11.28 13:31:10Dr. Han Fastolfe

    "2008.11.28 10:29:10 fortisszimafingusz

    Ha annyira irigylik a férfiak (mert a házimunka, az nudli), miért nem cserélünk? :)"



    Légy erős: én már ezen is túl vagyok:) a bölcsibe beszoktatás után egyből jöttek a betegségek. Két hete is meg most is én voltam otthon 3 napig a beteg gyerekkel. Jó tudom, ez csak 2x3 nap nem 2 év, de korábban is sokszor maradtam otthon a gyerekkel 1-1 napot egyedül.

    Átérzem a problémát: én is néha már megváltüként vártam haz anyát, hogy kicsit mással is foglalkozhassak. Viszont tényleg 100% átvétel volt, mivel a gyerek mellett főztem is minden alkalommal, mivel nálunk a főzés elsődlegesen az én feladatom.

    Úgyhogy klasszikus felállásként reggel kelés, anya fürdik-borotv...sminkel, puszi mindenkinek, iránya munka. Mire este hazajött, vacsora a tűzhelyen, gyerek rendben, lakás összepakolva. Játszik a gyerekkel 1-2 órát, aztán fürdetünk, fektetés és eléteszem a vacsorát.



    Elolvastam a kézikönyvet, de bevallom, nem sminkeltem ki magam és szalagot se tettem a hajamba mire megérkezett:)



  • 2008.11.28 13:35:13trollkotze

    "A második legfrusztrálóbb dolog meg amikor megcsinálja, de kb ugyanannyi munkád van a végeredmény rendbehozásával (vagy a romok eltakarításával)."

    Ja, de ez sem genetikailag meghatározott hiányosság. Én is úgy segítettem gyerekkoromban, hogy nem szembesültem a sütés-főzés-befőzés járulékos feladataival, úgymint mosogatás, rendrakás, ezért nem is csináltam. Aztán az albérletben megtapasztaltam ezt is.

    Egyszerű.

  • 2008.11.28 13:35:32papucsbojt

    nagyzsolt: nemtom megallni, "az otthon ul" az egy fantazia. sok melo tud lenni a gyerekkel, de nem tepem tobbet a szam, majd meglatod :)

  • 2008.11.28 13:39:08háromnegyed

    Dr. Han Fastolfe

    szerintem imádott volna b. nejed szalaggal :D

  • 2008.11.28 13:44:37mpbm

    Én nem akarok megint negatívkodni, de ez a remekemberezés nekem nagyon nagyon béna. És eddig csak egy ember nyomatta, és most midnenki átvette. áááááá.

  • 2008.11.28 13:49:49háromnegyed

    mpbm

    nehéz jó kifejezést találni

    férjem - az olyan száraz

    párom - az kissé szentimentális

    életem értelme - az feltétlenül nem igaz

    lelkem - azt se mindig érzem

    uram - az egyenjogúsággal nem áll jól

    apa - az csak a gyerekkel kacsolatban ok



    engemet néha a férjem "exbarátnőmnek" nevez... hát, nem tudom

  • 2008.11.28 13:53:14Sanima

    háromnegyed: ezt már egy párszor megbeszéltük itt...és arra jutottunk, hogy a Remek Ember legjobb megnevezése:

    " A Zoli "

  • 2008.11.28 13:53:28kele

    kele-módszer, hehe, szabadalmaztatom:)

    Egyébként néha apósom beszólogat, hogy mit is csinálok én egész nap itthon, ha a párom még mosogat vagy főz esetleg. Azt szoktam mondani, hogy GYED-en vagyok, ami gyermekgondozási díj, és én komolyan veszem a feladatot, amiért a pénzt kapom:)

  • 2008.11.28 14:06:04B-

    Egyébként szerintem ha az ember nem lihegi túl a házimunkát meg a gyerkőc is egy ici-picit nagyobb, már nem is az a fárasztó a dologban, hogy fizikailag megterhel (bár ez is benne van), hanem hogy 100%-osan leköti a figyelmedet a gyerek. Vagy legalábbis nagyon próbálgatja. Egyszerűen nem jut idő arra, hogy végiggondolj egy mondatot vagy bármi olyat csinálj, ami csak neked fontos, és nem szeretnéd, ha a gyerek belemancsolna, összefirkálná, összegyűrné, összetépné.



    Ami muszáj meg közérdek, azt keresztülverekeded a gyerekeden, de pl a hobbi és az olvasás szó is felejtős, ha a gyerek nem alszik vagy nincs otthon a párod. És még a második esetben is 5 percenként történik valami :-) Nekem ez hiányzik nagyon, a saját idő, hogy önzőzzek egy kicsit, olvassak, hímezzek, dekupázsozzak stb. Azelőtt elég sok időt töltöttem ezzel. Ja, és amikor napközben alszik a gyermek, akkor házimunka van (főzés, mosás, ilyesmi), amikor este alszik, akkor meg már sötét van a kreatív hobbikhoz (hímzéshez pl).



    De egyértelmű a javulás, ahogy nő a gyerek, úgyhogy vérmes reményeket táplálok az óvodás időszakkal kapcsolatban :-))))



    Ez kb ugyanaz, mint a pasiknak a sörözős meccs nézés. 2X45 perc, amikor nem kell más problémáin agyalnod. Nekem is lenne erre igényem, de még a tévével is az a gáz, hogy mindig, amikor a poént mondják vagy kiderül, ki a gyilkos, akkor megszólal egy éles kis hangocska, hogy "annnnya annnnnya" :-)



    De most alszik, kaja van, ruha kiteregetve, úgyhogy legalább porontyozok egy kicsit :-) A fürdőszoba állapotán meg már nem nagyon változtat, ha még egy napig rohad a koszban :-))

  • 2008.11.28 14:11:38nagyzsolt23

    2008.11.28 13:35:32 papucsbojt

    Jó, azt természetesen nem szó szerint értettem :)

  • 2008.11.28 14:12:06kele

    B-

    nagyon igaz!

    Ha a gyerek alszik (pl. most), akkor netezek, olvasok, vagy csak nézek ki a fejemből:) Szerencsére annyira kicsi a házunk, hogy szóba sem jöhet a házimunka alvásidőben, mert felébred a kismanó;)

  • 2008.11.28 14:17:25Dr. Han Fastolfe

    Egyébként az én talasztalatom is az, hogy gyerek mellett otthonról dolgozni elég limitáltan lehet. babával még csak-csak, ha olyan szerencsées vagy, hogy sokat alszik.

    egy 1-2 évessel már lehetetlen komoly munkát végezni. Telefonokat elintézni, gyor megrendeléseket feladni, egy-egy gyorsan megválaszolható emailt lerendezni és hasonlók az megy. De az olyan odafigyelős-elmélyedős munkák mint pl (nálam) az ajánlatkészítés, szoftverfejlesztés és hasonlók lehetetlen: "Apppaaaa...! Dejeeeee...!", "BAJBÍÍÍÍÍÍBAAAAABAAAAA!!!" :))

    Az is vicces, amikor a telefonba beleüvölt valamit, a túloldalról meg döbbent csend:)

    Meg nyilván ha valaki kőműves vagy vizvezeték-szerelő annak is problémái lesznek.

    De azért nem is lehetetlen. Nekem visoznylag sok mindent sikerült elintéznem. Igaz, hogy a telefonom 1 nap alatt lemerült, a fülem meg ropogósra sült:)

  • 2008.11.28 14:29:14B-

    Hát igen, de ha nagyon kell a pénz, valahogy csak megoldod a gyerek mellett (bár én sok ajánlatot inkább lemondtam, mert nem bírtam azt a stresszt, hogy a gyerek nyaggat én meg nem vele törődöm...), viszont olvasás, hobbi, pihenés, szóval azok a dolgok, amiknek nincs annyira látványos hasznuk, valahogy mindig kevésbé tűnnek fontosnak, mint a gyerek. Pedig ezek nagyon kellenek a feltöltődéshez. Hosszú távon ahhoz a kínzáshoz hasonlítanám a dolgot, amikor állandóan hangos zenét kell hallgatnod, és mindig ugyanazt. Ez az állandó készenlét a fárasztó.



    Bármilyen ciki, eddig 2X szabadultunk meg a gyerektől néhány napra, és nem hiányzott :-) Mondjuk sokat emlegettük, de olyan jó volt egy kis adásszünet. Kicsit azért furdalt a lelkiösméret, hogy milyen anya vagyok, hogy még csak nem is hiányzik. Mondjuk tudtam, hogy tutira visszakapom :-)))



    De ezzel együtt tök jó, ha gyereked van meg rengeteg öröm. És hiszek benne, hogy néhány éven belül már nem fog mindig zúgni a "RádioKisbaba" a fejemben, és akkor aztán süti lesz minden.

  • 2008.11.28 14:48:23baud

    Magenta,

    nahát, hogy még emlékszel rá... :) Az speciel mindig jól sikerül. :)



    Han,

    pedig milyen jól talált volna a piros kötényedhez egy rózsaszínű hajszalag. ;)



    mpbm,

    nem mindenki. :) Én nagyon sokszor utalok rá úgy, mint a szeretőmre. Vagy az élettársamra - de ezt kifejezetten polgárpukkasztó célzattal, mikor kiderül, hogy milyen erkölcsi fertőben élek. :)



    Sanima,

    a Zoli pedig igenis szép név. :)

  • 2008.11.28 15:01:44B-

    baud: apropó pukkasztás: meséltem már azt sztorit, amikor bejött Brüsszelben a magyar kabinfőnök (aki persze nem magyar)ismerkedni kicsit a magyar tolmácsokkal, és mi meséltünk neki a családunkról?

  • 2008.11.28 15:07:59cozumel

    Azert az is milyen ciki, hogy egy felnott ember nem tud kitolteni egy csekket. En eleg furcsan neznek a paromra, ha ennyire alapveto kepessegnek nem lenne birtokaban.

    De biztos van, akinek pont bejon az ilyen "elesett" tipus...

  • 2008.11.28 15:15:16baud

    B-

    nem, mesélj! :) A kabinfőnök most dán, nem?

  • 2008.11.28 15:15:31tökcsősz

    Csekkitöltés: ember kezébe nyomtam, hogy lécci. Ment a postára, beadja a postáskisasszonynak, az meg nézett rá, hogy talán ki kéne tölteni.. :)

  • 2008.11.28 16:07:02B-

    Dán.



    Elküldöm priviben, mert nevesített sztori.

  • 2008.11.28 16:12:17VilágosKékHarisnya

    Lányok, asszonyok!



    Itt lehet privit írni?

    (NEMRÖHÖG!!!!!!)

  • 2008.11.28 16:15:12szövetszöcske

    Ez most akkor csak menőzés volt, hogy lebratyiztál valami brüsszeli kabinossal? Milyen sztori már az, hogy hú mekkora polgárpukkasztás volt már vazze, akkora, hogy inkább elsem mondom? Tolmácsok parasztvakítanak egymás közt, aztán közben kiderül, hogy nincs se kabinos, se úszómester:(

  • 2008.11.28 16:39:51baud

    szövetszöcske,

    irigykedsz? :)

    Egyébként ez nem az a kabin, és úszómester sincs. :)

  • 2008.11.28 16:57:28buborék

    Atyám reggel bevállalt egy kakis peluscserét a kétévesemen - amikor bementem a szobába éppen egy denkmit-es törlőkendővel (olyan mint a domestos) akarta letisztítani a Samu alsófertályát mondván nem talált babatörlőkendőt...

  • 2008.11.28 17:01:12mesianyu

    Selkt-Sa már rutinos, tavaj egy verebet kergetett be a szekrény mögé, azt is elvettük tőle :)))

  • 2008.11.29 13:36:54tigrincs

    Az én remek emberem olvasva a hozzászólásokat, többször is megkérdezte, hogy én írtam-e. Meg is nyugodtunk, hogy a mi családunk egy igazi átlag család. Apa bénázik a konyhában, én vezetésben a tolatással, de ettől még szeretjük egymást. És ez volt a legjobb a cikkben. Akik nevetnek a párjukon azokról az is kiderült, hogy jól megvannak együtt. Akik ezt sértésnek vették azoknak minden bizonnyal komoly gondjaik vannak.



    Az én párom minden este betolat helyettem a garázsba, sőt hívtam már telefonon azért, mert annyira rám parkoltak, hogy nem tudtam kiállni. Neki persze sikerült :)

    Sose dörgöli ám az orrom alá, mint ahogy én se az övé alá, azt hogy képtelen a főzésre. Kivétel a kávé főzés, de a mosás, vasalás teregetés nem neki való. Ha kérem (csak amikor úgy látom, hogy nincs nagyon elhavazva a munkahelyi dolgaival), akkor pakol, porszívózik. Szóval tényleg remek ember. Kérés nélkül bármikor örömmel játszik a srácainkkal, de tanulni nem tanul velük. Valamiért azt én tudom jobban.

  • 2008.12.01 04:02:21arwena

    Énishaddírjam leee!!!!

    Szóval egyszer volt, hol nem volt, a férjem keresett valamit (talán vajat?) a hűtőben, de nem találta. Megkérdezte tőlem, hol van. Mondtam, hogy a hűtőben.

    -De hol a hűtőben?

    -Nem tudom, szerintem valahol jó mélyen lehet, ha nem látod.

    ... Erre hallom ám, hogy kinyitja a MÉLYhűtőt... :-DDD



    Egy másik hűtős eset: anyóséknál voltunk vendégségben, és valamit ki akartunk venni a hűtőből, amire a mama azt mondta, hogy könnyen megtaláljuk majd, mert ott van a tejföl mellett.

    Be is mentünk a spájzba,kinyitottuk a hűtőt.. és a hűtő telis-tele volt tejföllel! Akkor most melyik tejföl mellett keresgéljük? Inkább hangosan felröhögtünk.

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6

SZÓLJON HOZZÁ!

Kórházfigyelő

  • Budapesti kórházak
  • Vidéki kórházak

Legfrissebb

Kérdezz szakértőnktől

Dr. Gyarmati Andrea gyermekgyógyász válaszol.

Kérdezni szeretnék »

Shopline

Travelo utazási ajánlatok

Hirdetés

Hirdetés