PORONTY

Szülések a kórháztól az otthonig a császáron keresztül

2008. január 26., szombat 12:06

Otthon, kórházban, segítséggel, egyedül, földön, vízben, fájdalomcsillapítva, négykézláb, kikötözve, énekszóval, ringatózva, hangtalanul, ordítva. A gyermeket sokféleképpen világra lehet hozni. Alábbi összeállításunkban különböző módon szülő nők videóit mutatjuk be. 

Kitolás a kórházban

Rövid, véres videó kitakarás nélkül, a baba kibújásának pillanatáról.






Dézsában, hangtalanul

Ez a kismama otthonában, egy vízzel teli dézsában szül, hangot szinte ki sem ad.



Fájdalomcsillapítva

Nyugodt pihenés a kórházi ágyon, miközben folyamatosan ellenőrzik a monitort. Néhány kiáltás, a baba már kint is van, anya kisimult, mintha szexelt volna az imént és nem gyereket szült volna. Apa elvágja a köldökzsinórt.



Négykézláb a nappali szőnyegén

A baba könnyen kicsusszan.



Császármetszéssel

Hogyan szedik ki a babát, ha természetes módon nem tud megszületni? 40 másodperc a műtétből. Csak annak ajánljuk, aki bírja a vér látványát.



Ha kell a segítség

Biztos megvan a magyarázata, miért kell a dokinak szinte teljes súlyával a kismama pocakját nyomnia. Nem lennénk a nő helyében.



Énekelve

A kismama szerint az éneklés segít a méhösszehúzódásban. Elképesztő, hogy képes fájások közben dalolni!



Egy kád víz a kórházban

Alternatív szülőszoba, hatalmas kád, a szülésznő/orvos nem restell hónaljig a vízbe nyúlni, hogy megvizsgálja a vajúdó kismamát.



Ágyban, párnák közt

Rutinos lehet az anyuka, ha az ágyában térdelve minden segítség nélkül tolja ki gyermekét és veszi a mellére. Mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne. Talán az is.

KOMMENTEK

  • 2008.01.26 20:58:49is

    andie: majd nézzél meg lovat is



    hallány: nincs ismerősöm 26 alatt, aki akarna gyereket (persze, ha már megvan, az más); és nincs ismerősöm 35 felett, aki ne akarna gyereket. valahol a kettő között.

  • 2008.01.26 21:04:31idonno

    Én az EDÁsra voltam kíváncsi, azt végignéztem.



    Aki EDAval szült, kérem, írjon, hogy tényleg ilyen "könnyű"-e? Valóban nem fáj? A végén mennyire fáj, a kitolásnál? Volt, akinél azért lett végül császár, mert az eda lelassította annyira a szülést, hogy nem tágult eléggé? Ne nyugtassatok meg, hanem őszintén írjátok meg :)

  • 2008.01.26 21:06:08hímzőkör

    ez engem is őrülten érdekel:) EDA szakértőket kérünk:)

  • 2008.01.26 21:06:21cozumel

    "Annak pedig, hogy a férjem végignézze hogyan szenvedek, és hogy születik meg a szemefénye semmi értelmét nem láttam. De csk azért mert ő ilyen. Ha olyan a férj aki birja, hát rajta... Azért néhány házasság ment már tönkre emiatt."



    Ugy latszik, ma az altalanositgatasok napja van. Hiaba, szombaton az agysejtek is pihiznek :-)

  • 2008.01.26 21:55:53miramira

    Nekem Október 5.-én kezdődtek a 6 percesek a barátok köz alatt.Reggelre 3-4 percesek lettek,és 6.-án reggeltől 3 percesek voltak 7.-e reggelig.11.20-kor megszületett Mirella baba.

    Apa bent volt de a fejemnél állt nem mindent látott.Fürödtem a kádba-kapaszkodtam a bordásfalba,ültem a labdán,kaptam EDA-érzéstelenítést,amit nagyon emberi módra adtak be.Marhára fáradt voltam,de a 4. nyomásra kibújt,nálunk is volt has lenyomás de nem volt vészes,pedig a Dr-nő nagyon oda térdelt mellém.Kibújt megmutatták a szemeébe sikerült néznem,ami felejthetetlen pillantás volt.

    Rendbe tették visszahozták szopizni,megszületett a méh lepény(kicsit Nehezen)

    kettő órára magunkra hagytak minket hármasban,aztán apa hazament,baba megfigyelésre,engem még meg katétereztek mert nem sikerült pisilnem,és vittek le a gyermek ágyra.Ott négy órát aludtam ,volt gátmetszés,nem is kicsi,de felkeltem lezuhanyoztam és mikor kész lettem újra neki állhattam mert eszméletlen mennyiségü vér ömlött ki.Jó ha valaki tud róla hogy felkeltél és tusolsz,és majdnem elájultam,de aztán összekaptam magam............

    Kimentem és ......

    kiabált a csecsemős hogy anyuka!!!!

    Itt vagyunk hozom a babát nem ismeri meg????

    de ez már egy másik felyezet.

    Nem volt ilyen könnyű,de nagyon örülök hogy megtörtént.

    Mindenkinek gyönyörű élményt gyors gyógyulást,

    EGÉSZSÉGES BABÁT_SOK SOK ANYA TEJET!!!!

  • 2008.01.26 22:01:41morcos68

    Kedves Hallány és Lavoro, tökéletesen megértelek Benneteket; sőt, örülök is, mert már kezdtem azt hinni, hogy csak én kapok hányingert az ilyesmitől... Ilyen szintű undorító gusztustalan videókat nem lenne szabad így, egy klikkel elérhetővé tenni. Nagyon felkavaró, mitöbb, kiábrándító.

    Mindazonáltal egyet értek (talán Miss Marple?) hozzászólóval, Hallány, szerintem is férfi vagy...! Én is az vagyok, és annyira helyttem szóltál, hogy az nem származhat hölgytől... De van egy nyomósabb érvem is: még ilyen szélsőséges helyzetben sem nevezné egy hölgy sem a puncusát "piná"nak. Ez durva. Férfi szemmel is. No meg a nőgyógyászos rész is sántít; még a legfakezübb kontár is felismer egy szűz hüvelyt.

    A többi stimmel; magam sem értem, mi az,(ösztön? a génekbe kódolt valami?)ami "felülírja a józan észt, és bevállalnak mindent: fájdalmat, 2 napos vajúdást, gátmetszést, potenciális beteg gyereket (ez a legdurvább!) stb stb. Én egészen egyszerűen minden idegszálammal tiltakozom.

    De nem hergelem bele magamat; fél éve már megtettem, az indavideón "Gyermek születik" címmel volt egy animáció - hát, felpörgött a társaság ott is...

  • 2008.01.26 22:05:01miramira

    Én nem akartam hogy a párom bent legyen,de már feküdtem a szülőágyon mikor kopogott a nővér hogy látogatóm jött!!

    Na mondom ide ki a csuda jön látogatni,még elis nevettem magam hogy ha ennyire fontos hát jöjjön beszélgesssünk!!!!!!

    Apuka jödt-maradt!!!

    Nagyon sokat segített!

    Ezalatt azt értem hogy a fejemnél ült/állt

    Fogta a kezem!

    Ennyi.Ja mikor ő elment két óra után akkor bejöhetett tesóm meg anyukám megnézni.

    Semmi extra hely!!Ez a Pécsi Megyei korház.

    Enni inni nem lehetett,de volt nálam kispárna+Mp3 lejátszó mert terhességem alatt a kislány imádta az AKON LONLEY-tkettőnapos volt mikor meghalgattuk közösen hiszi nem hiszitek felismerte.

  • 2008.01.26 22:12:52miramira

    idonno-nak!



    Nem könnyű az EDA fájadomcsillapítóval szülni.

    Jó mert egy két óráig semmit nem érzel,de ezt úgy adják hogy mikorra nyomni kell akkora érezzél mindent!!Ja nekem nem kötötték ki a lában én tarthattam.

    Én arra lennék kiváncsi hol milyenek a szülőszobák.

    Itt volt alternatív francia ággyal,én egyszemélyesbe voltam,volt asszem 4-személyes,meg a műtő.Volt fogadott dokim de lekéste a szülést,így ügyeletben szültem ,Szira Mártánál!

    A következőt is csak nála fogom!

  • 2008.01.26 22:14:07Vierre_

    Uhh látom botrány volt :))) Én azért hozzá fűznék , ki hitte volna.

    Sztem azzal nincs baj, ha valakinek az a fixa ideája hogy megosztja az itt lévő nagyonmamukákkal, hogy ő bezony nem akar gyereket és nem hisz az anyai ösztönben.

    A stílussal van a baj.

    Én azt gondolom, lehet fújolni egy szülés látványát és azt is megértem ha valaki nem érti miért rakják fel. A prűdségtől , a szexuális frusztráción keresztül, az intimitás elveszéséig rengeteg érvet lehet felhozni.

    Én amondó vagyok, hogy tudomásul kéne venni, hogy szülés van, a szülés véres, Hallány, nem büdös, ha kapsz beöntést :) jó esetben alig, amúgy meg fáj mint állat, és így néz ki. Hasban baba, punából kijön. Én azt gondolom hogy az elborzadók nagy tábora valójában tudatalatt ott akad meg hogy punából jön ki. És itt már is lehet vájkálni, vajh miért? Miért tabu a puna? O.o Ha szájon át szülnénk azt gondolom kevésbé lenne sokkoló sokak számára. A Puna a kulcsrönk- Dűnéből vett fogalommal élve. :)

    Meg a mezítelenség. Biztos vagyok benne, hogy az epis nő akinél nem lehetett semmit látni, az nem volt annyira dráma. Puna és mezítelenség. Több ezer év alatt eljutottunk oda hogy a puna és a pucérság nyilvános láttatása egy szülés keretén belül az undorítótól a nem értem hogyan tehetté-ig jutott. És úhhhh most erős leszek, lehet agyon csapni, biztos vagyok benne, hogy ha a Nő meg lenne elégedve a testével, ha alig hízott volna és nem köldökig lógna a cici, továbbá nem a szexben is használt pozitúrákban láttatná a dolgot, akkor kevesebb felhördülés lenne :))) igen igen, akárki akármit mondd, biztos vagyok benne, hogy itt a gyarló testi frusztráció is megjelenik :)))

    TEhát azt gondolom hogy egy szülés, amely nélkül sehol nem lennék, aminek nem szabadna tabunak lenni, ami így néz ki, nincs mese, ez a szülés, pucér nők vajúdnak, vér, kín és gyerek... látványa bár sokkolhatja a népet- engem is- de a fújtól messze kéne hogy álljon.

    Egen, a fúj egy vélemény volt elfogadom. Ez van. Értem miért érzi hogy fúj. Értem. Sztem nem fúj, de értem. :)



    Anyai ösztön. Kamu. Baromira jól hangzik de kamu. :)) És ha nincs meg benne, amúgy hol benne??? HOl a helye az anyai ösztönnek?? Aki nő annak van ilyenje? vááóóóóó :D

    Én inkább mindig azt mondom. VAn egy szines világ amit látsz, a gyerek egy olyan új szín amit eddig nem láttál. Nem tudod milyen , foggalmad sincs. A gyermek- jó esetben egy olyan érzés ami elötte nem volt. Ez nem több nem kevesebb ez nem hiány nem plusz, ez valami amit elötte nem ismertél. HIába keresed magadban gyerek nélkül, felcimkézve hogy anyai ösztön. Nincs. A gyerek egy új érzet-világ egy új valami.

    Soha nem ítélem el azt akinek nem jön meg. Aki szült és mégsincs. Elég lelkiismeretfurdalás az neki, elég kín felvállalni, elég kín megérteni, felfogni, feldolgozni és ha motivált, dolgozni rajta. Nem hiszem, hogy azt mondta volna magának, akartam gyereket érzés nélkül.

    És akinek nincs gyereke, az miért is kell bármit is érezzen? VAgy akar vagy nem. Ha nem, teljesen elfogadom. Ha igen azt is. Ne gondoljuk már hogy mi , az ember , csak azért van hogy szüljön.

    Én soha nem vágytam arra hogy felturbózzam az anyai ösztönöm és nem vártam szülés után , nem figyeltem magam. Ha az ember természetesen éli meg, akkor ha megjött a gyerek, majd tudja hogy mi az a valami, a mi eddig nem volt. És ha mégsem? Dráma. De nem elitélendő.

  • 2008.01.26 22:16:38Pity

    Én is EDA-val szültem és tényleg nem fáj. ,Persze úgy indultam, hogy én aztán nem. Olyan kórházban szültem ahol nagyon szeretik adni és mivel annyira ajánlgatták, a burokrepesztés utáni egypercesek beidulásakor azonnal kértem. Ja és persze mire beadták akkor jöttem rá, hogyan is kell alkalmazni a tanult légzéstechnikát és tök jól tudtam voltna már koordinálni a dolgokat, úgyhogy akkor gyorsan meg is bántam.

    Volt aztán pillanat mikor azon röhögtünk a férjemmel, hogy mintha zsúron lennénk nem is szülésen.

    Amikor kicsit kiment a hatása jött a szülésznő és adta a következő adagot. A kettő között azért éreztem szülési fájdalmat :)

    Ja és a beadástól féltem de totál nem fájt sőt nem is éreztem semmit.

    A kitolás viszont szar volt, mert előtte valahogy úgy sikerült beadni a cuccot, hogy mindenem, totál elzsibbadt, és semmit nem éreztem az egészből. Nyomtam én, hogy csak úgy vörösödött a fejem, de nem éreztem, hogy mi történik. Emiatt nekem is volt hasbakönyöklés, na azt baromira éreztem. Sajnos azt azt viszont nem mikor kicuppant a baba.

    A szülés jó élmény volt, viszont van bennem azóta is egy kis hiányérzet, hogy nem csináltam végig és nem tapasztaltam meg, hogy milyen egy szülés, meg hogy feladtam, mikor kértem az EDA-t. Valszeg nem is fogom, mert ezek után a másodikat is EDA-val szülöm az tuti. :)

    Mondjuk a végén nekem is zűr volt a lepénnyel, hát nem tudom mit művel az orvos, mire kiszedte, de nem is akarnám tudni, pláne natúrban átélni.

    Ja és szó nem volt EDA miatti tágulási problémáról, hanem inkább az mondta a dokim, hogy az EDA lerövidítette az egészet és pl. oxitocint sem kaptam.

    Ja és tök simám kiment a hatása, semmmi fejfájás vagy ilyenek.



  • 2008.01.26 22:19:35morcos68

    Vierre, jókat írtál, elfogadom, teljesen rendben van. TE vállaltad, ösztön ide vagy oda, én nem tenném. Nem vagyok prűd, nagyon nem, inkább az orvosi része taszít, de az nagyon.

  • 2008.01.26 22:25:21druantia

    Vierre, ennyire azért nem kell kiélezni. Nagyon hatásos, amit írtál, de rajtam pl. volt hálóing a szülés alatt. Kórházi, lyukas hálóing, amiből kilógott a bal cickóm egy ideig, amire észrevettem.



    Szerintem nem ott akad el, aki elakad, hogy punci, hanem inkább azon, hogy egy kis (vagy annak gondolt) valamiból egy nagy valami jön ki. Szerintem ugyanúgy elszörnyednének, ha valakinek az orrlyukából bújna ki a gyerek.

  • 2008.01.26 22:27:13morcos68

    Druantia, azért ne bagatelizáld el...

  • 2008.01.26 22:28:08marywolf

    miramira, állítólag teljesen normális, hogy felismeri, hiszen már benn is működik a memóriája, főleg ha még szerette is a számot.

    Az én pocakomban Linkin Park rajongó lakik, főleg a Numb című szánuk a nyerő, bár ebben tuti benne van az is, hogy én is szeretem, de már felismeri a számot, és nem lehet átverni már LP számokkal. Szóval én is viszek be majd zenét. Amúgy meg a népzenét szereti nagyon, arra mindig beindul.

    Én mostanában kezdem el nyugisabb zenét is hallgatni, pl Mandy Moor Umbrella, ami a Rhianna, vagy hogy írjáknak a feldolgozása, csak lassabb és szerintem sokkal jobb, youtube-on fenn van, annyit hallgattam a héten, hogy az lesz a csoda, ha nem unja meg.

  • 2008.01.26 22:29:21druantia

    Morcos, mármint mit?

  • 2008.01.26 22:32:03marywolf

    durantia, vagy épp kitüsszentené.

  • 2008.01.26 22:32:03Vierre_

    druantia, már ne haragudj, de nem éleztem ki.

    Az hogy rajtad volt ok. A videókon már nem nagyon volt. Én arról beszélek, Te magadról? O.o

    Sperc rajtam először nem volt ,aztán volt és én kérek elnézést, de tartom magam ahhoz amit írtam.

  • 2008.01.26 22:33:38morcos68

    Ezt az egész szülésesdit. Nem, tényleg nem a puncin akadok el, nem is a kilógó cicin. Hanem az egészen. Azon, hogy bevállaltok egy csomó - amúgy elkerülhető - fájdalmat, megaláztatást, kellemetlenséget és sok-sok rizikót. Tudván tudva minderről. Persze, ha nincs más választás, az ember bevállalja a szívműtétet is, minden rizikóval együtt, mert esetleg elkerülhetetlen. De egy gyerekvállalás nem kötelező műsorszám, hanem "szabadon választott". Már bocs a megfogalmazásért.

  • 2008.01.26 22:33:53Vierre_

    Jahm és elnézést kérek hogy ilyet ki merek mondani, és tényleg lehet kövezni, rá se rántok, ismerem a nőket és ismerem a férfiakat. Nem akadna fel ennyire senki, ha az orrodból ficcene ki a gyerek. Ennek szexuális vonzata is van dögivel, tehát még mindig tartom magam a fentebb írtakhoz :))

  • 2008.01.26 22:35:31druantia

    Én általánosságban beszéltem :). Ha rajtam volt, akkor máson is lehetett, nem kell feltétlenül pucérnak lenni. Nyugodtan tartsd magad ahhoz, amit leírtál, bocsánatkérés nélkül is :).



    Csak csodálom azt a tüzet, ahogy írsz. Irónia nélkül. Ettől függetlenül én máshogy gondolok néhány dolgot.

  • 2008.01.26 22:38:10morcos68

    Naná, hogy van szexuális vonzata... Az a bizonyos "megfordul a pótos Ifa" vonzata...

    Hát, igen, tegyük fel van egy gyönyörű autóm, valaki nekem jön, totálkárosra zúzza. Szépen kikalapálják, kicserélnek ezt-azt, átfényezik, de én tudom, hogy már nem az igazi...

    Bocs, ha bántó a hasonlat.

  • 2008.01.26 22:38:35Vierre_

    Tedd :)) nem értem a csodálkozásod, én nem látok tüzet, vazz, hívom a tűzoltókat O.o. Nekem ez a letisztult , sima, egyszerű véleményem. A videókból kiindulva a botrányon kereszül a saját meggyőződésig. Hol van ebben benne a te hálóinged? :DDD Nekem is volt. De a puna szabadon volt hagyva. És nálad? :)) Erről beszélek. És a videókról, és megint kezdhetném előről de nem kezdem. :)

  • 2008.01.26 22:38:49druantia

    Morcos, valaki írta egyszer, hogy a szülés túró ahhoz képest, ami utána jön. És én tényleg szépnek tartottam a magam nem túl könnyű szülését annak minden fájdalmával. Főleg utólag :). Meg a szülés együtt jár a többivel. A terhességgel (amit a kezdeti őrületes hányingertől eltekintve imádtam), az első összenézéssel a babával, az első szoptatással, meg a másfél évesem elképesztő dumájával :). Tényleg csak pár óra az egész, és valójában nem is annyira szörnyű. Szerintem.

  • 2008.01.26 22:40:55druantia

    Gratulálok, megadóan felteszem a kezem, ha kint a puna, akkor kint a puna...

  • 2008.01.26 22:41:24Vierre_

    morcos68 egen sok faszinak törés, sok rá se ránt. Valahogy ketté szedik a dolgot. itt van az hogy tudnia kell a férfinek, hogy ő hogy élné meg. És ha úgy ahogy leírta, ne menjen be a szülésre. Én a nőkről beszéltem. MIndig a férfi jön elő ezügyben , pedig szerintem ez a poszt is mutatja hogy a nők a nagy szavak mellett mennyivel nehezebben dolgozzák fel ennek a vizualitását. Bezony.

  • 2008.01.26 22:41:54marywolf

    Azért még jó, hogy szabadon hagyják, ciki lenne a gyerek fejéről lerángatni a bugyit:)

    Elnézést én is fáradok.

  • 2008.01.26 22:54:03morcos68

    Holnap benézek, most álmos vagyok...

    További jó érvelést.

    (Ja, és a puna bizony kint van... és lehet, hogy négy vadidegen nézi a folyosóról... :))

  • 2008.01.26 22:57:40druantia

    Ne már...

  • 2008.01.26 22:57:58verkaverka

    Biztos van olyan is akit nagyon megzuz a szules de ne csinaljunk mar ugy mintha gyerek utan mindenki automatikusan megvaltozna, onnantol akkora huvelye lenne mint az alagut a nulla kilometerkonel es se neki se a pasijanak nem lenne mar jo a szex utana. Igen, vannak akinkek kell nemi intimtorna hogy visszanyerjek a szules elotti allapotokat, biztos van olyan is akinek mutet is kell. De ne csinaljunk mar ugy mintha ez lenne a kotelezo, es aki onkent huvelyi uton szul az mind befizetett arra, az igenytelen libaja hogy o mar szexualisan vonzo es/vagy hasznalhato sose lesz...

  • 2008.01.26 22:59:37cozumel

    Vierre



    En abszolut egyetertek Veled, nem tartom a termeszet No.1. torvenyenek, hogy egy noben mindenkepp benne legyen az anyai oszton.

    Sajnos, lattam en mar anyukat, akinel egyertelmu volt, hogy az anyasagnak egyetlen pillanatat sem elvezni:-(



    De ezt 25 evesen meg senki nem tudhatja biztosan magarol.



    Masreszt, nekem is tulsagosan "veres valosag" egy szules ahhoz, hogy szepnek nevezhessem. Atvitt ertelemben persze, de en ebben a temaban nem tudok az atvitt ertelemmel sz.rozni:-)

    De ne fogadjuk mar el, hogy egy terhessegtol, szulestol a no aztan feltetlenul ugy megvaltozik, hogy utana mar sosem lesz igaz.

    Mert egyreszt a termeszet rugalmasnak alkotta meg a testunket, masreszt rajtunk is mulik. A dolgok nagyreszet helyre lehet tenni, csak kis ido kerdese.



    Harmadreszt ugyan lehet, hogy bekovetkeznek vegleges valtozasok (amin esetleg mar a sebeszkes sem segit) de azok korantsem olyan jelentosek, hogy egy normalis kapcsolat ettol megromoljon.

  • 2008.01.26 23:02:264tissimo

    Tünde, köszönjük ezt a szuper posztot! Olyan-olyan-olyan nemtudommilyen hangulatba kerültem a videóktól, egyszerre meghatott és lelkesült, 10 éve el nem tudtam volna képzelni, hogy _én_ ilyet érezhetek, most meg ott szuszog egy "Produktum" a kiságyban. Hallány, téged is megértelek emiatt, bár kicsit naturalisztikus a fogalmazásod, szvsz, ez böki itt némelyek csőrét.

  • 2008.01.26 23:03:54Békanőci

    Nem féltem a szüléstől,pedig rendelkezek nőgyógyásszal kapcsolatos negatív tapasztalatokkal.Az a normális,hogy fájdalommal jár.Fájdalomcsillapítás nélkül szültem(valahogy szóba sem került,de úgy tudom,abban a kórházban nincs is rá mód).Lehet,hogy egy mazochista állat vagyok,de sokkal rosszabbra számítottam.Olyan más lelki állapotba keveredtem,hogy alig győztem kivárni a következő fájást.Persze fájt rohadtul,belekönyöklés is megvolt,de ott és akkor úgy volt jó(nem csak a helyzetnek felelt meg,de nekem is)!

    Valahol már írtam,hogy elvekkel mentem szülni de ez olyan esemény,ahol elvesztette ez a szó számomra a jelentését.A még dokik előtt(mint idegenek előtt)is amúgy szégyenlős énem szeretne ismét szülni,nagyokat pinát tátongatni,és nem foglalkozni azzal,hogy ki látja.

    Amióta megszületett a lányom jobban megértem,hogy mit érezhetnek azok akik nem adhatnak életet.Eret vágtam volna magamon,ha soha nem teszem meg.

    A videókat senkinek nem kötelező megnézni,ahogy gyereket szülni sem,sőt,ahogy apaként végigasszisztálni sem kell!Viszont:aki ilyen kategorikusan kijelenti,hogy "őbiza'sohadesohamertfúúúj",és "eznemfogmegváltozni"az fogja kézen az édes anyukáját,köszönje meg neki,hogy ismét megszülné,és menjenek el együtt egy pszichoizéhez!

  • 2008.01.26 23:07:53miramira

    Lehet hogy sok apuka feszesebbre vágyna ,addig nincs is baj amig vágyakozik....

    Én 58kg -al lettem terhes-87kg-al szültem.

    Semmi bajom nem volt,a lábam sosem vizesedett,napi 1-2 km-t sétáltam vagy gyorsabban gyalogoltam.

    De mivel napközbe csak bekapok valamit(kaja)

    Este mikor a gyerek alszik akkor vacsizunk apával,(sokat)Leginkább valami ++++ Kenyér!!

    Nem vagyok kövér de sovi sem ,DEVISZONT: nincs kint a hasam,bövebb rucikat hordok,más vonalu a bugyim,stb.....Igen változtam naés???

    Nem vagyok igénytelen de van egy kisgyermekem akivel játszóra járok stb...

    ha elmegyünk valahová felöltözöm én is illetve (kiöltözöm)De egyenlőre arra szeretnék emlékezni milyen jókat játszottunk nem pedig arra amit ma láttam a buszmegállóba.

    Anya kiabál babával nem veszlek fel csinálj amit akarsz sáros leszek tőled!!!!

    Én Mirellát még ma is az ölembe vittem pedig 27 hós és 14kg.

    Nah kicsit elkanyarodtam!!!Bocs

  • 2008.01.26 23:14:59Vierre_

    Békanőci az ítélkezés alapja hogy az ember magából indul ki és azt gondolom, az ítélkezés magában hordozza az indulatot, az indulat pediglen semmivel sem különb.

    Szvsz. :)))



    Óó nem vagyok szent, szoktam én is ilyet csinálni, de az anyaság és a poszt témája valahogy nem az a téma, nem gondolom hogy leírható egy negyven soros reagban.



    A pszihologust ebben a szövegkörnyezetben ahogy írtad, én nem ajánlom, szerintem sejthető miért.



    cozumel



    :)) én nem beszélem arról hogy hogyan változik meg a nő és a teste, én az nő vizuális vagy akár verbális irtózásának okát kerestem :) Én az én személyes , magán, egyéni véleményem szerint meg is találtam, tehát már ezért jó volt ma itt dekkolnom, rájöttem hogy szerintem miért irtózik a nő :D És arra is, erre morcos vezetett rá, hogy könnyen akarjuk hogy jöjjön be a papus de vaze, mi nem látjuk csak csináljuk.

    Erre jön az érv hogy de az mekkora dolog úúúú, hogy az szent űűűű és ennyi áldozat aaaaa, erre meg én azt mondom hogy kinek mi.



    Én meg azt nem szeretem ha magasztaljuk a szülést és az anyaságot. Juuuuj. Ez most gáz? Miért? Egy: mert ok hogy szerencséseknek alig fáj és ha igen akkor is hussss ki a fejünkből amikor megjött a baba, de kérem én annyi nővel találkoztam és beszéltem aki be merte vállalni hogy nála ez nem volt ilyen magasztos. Brutálhorror volt. Fájt mint állat. Örült hogy vége és kint a gyerek. Örült annak az öt percnek amig piheghetett egy kicsit, varták, akkor még vinnyogás egy fél órát. Ne csináljunk úgy mintha a szülés egy nagy közös női spiritualitás lenne, nem ettől lesz értéke.

    Szerény véleményem szerint az anyaság és a szülés értékét az adná meg, ha természetesnek vennénk minen felsöbbrendű belemagyarázás nélkül. Az anyaság egy más-állapot. Más tudat és létezés-állapot.

    És persze, kinek mi. Aki hisz istenben, annak lehet hogy szent dolog. Aki a karmában, annak lehet hogy sorsszerűség.

    Nekem személy szerint a fenti reagomhoz igazodva egy új szín. :)

  • 2008.01.26 23:16:53Békanőci

    Ja,és az az apu reklamáljon,hogy anyu nem feszes itt-ott,aki olyan tökéletes,hogy anyu ránézésre összecsinálja magát tőle,hanem attól is ha gyereket gondoz amíg anyu elmegy tornázni,és az ágyban szenvedélyes hím de ugyanakkor gyengéd és türelmes!

  • 2008.01.26 23:20:41Vierre_

    ööö ez most hogy jön ide? :)

  • 2008.01.26 23:36:37Békanőci

    Vierre_!

    Igen,felindultam,igazad van!

    :)



    A pszichológus segítene az érintett személyek lelkének mélyére ásni.Együtt rájönnének,hogy mi volt az az esemény a múltban(talán a születésükkor,talán gyermekkorukban?)ami ilyen ,az ösztönös viselkedés elől teljesen elzárkózó viselkedésforma kialakulásához vezethet.Szerintem. ???



    Azt hiszem...ennyi!

  • 2008.01.26 23:39:55Hicudzsi

    Vierre!

    "Ne csináljunk úgy mintha a szülés egy nagy közös női spiritualitás lenne, nem ettől lesz értéke."



    Ha valaki így éli meg akkor miért ne csináljon úgy?

    Két programozott császárom volt, minden sírás és könyörgés ellenére befektettek és vágtak, mindkétszer, sok időnek kellett eltelnie ahhoz, hogy úgy érezzem én is szültem és ehhez hozzásegített az a gondolkodásmód amit te utálsz, amit hazugnak érzel.



    Ha nem értesz egyet egy másik látásmóddal legalább tiszteld azt, így írod, hogy: "Ne csináljunk úgy..." TE ne csinálj úgy, ha neked forog tőle a gyomrod, hazug dolog lenne tőled, de hagyd meg másoknak a döntés/érzés szabadságát. :)))

  • 2008.01.26 23:42:18Hicudzsi

    Nautila7 :)))



    Tünde én is köszönöm ezt a posztot. :)

  • 2008.01.26 23:44:36Békanőci

    Ja,az még a felindultságból maradt,előbb kimaradt...

    Szerintem érted! :)

  • 2008.01.26 23:49:43MaMy

    No, megnéztem mindet.

    Kár, hogy a császárosnál nem látni, ahogy kiemelik a babát. A hasnyomogatóstól ne ijedjen meg senki, pancser doki vvolt szerintem, igazából inkább megtámasztják, és tartják fölülről a hasat, de semmiképp nem így pumpálják! A fájdalomcsillapítós nem tetszett, anyuka sztár lett, a gyereket meg úgy kezelték, mit egy vekni kenyeret. A legjobban a kádban szülő tetkós nő filmje tetszett, a baba is édes volt, ilyenek után érzem kicsit, hogy jó lett volna kipróbálni ... dehát már mindegy, 2 csaszi után már nem vár rám természetes szülés, az fix. ;-)

  • 2008.01.26 23:51:01Vierre_

    Békanőci: ok :))



    Hicudzsi: rossz volt a szóhasználatom. Ettől még a véleményem nem változik de ha egy kicsit is érteni akarnád, amit írok, és nem ragadnál le stilisztikai hibáknál, felfognád, hogy soha nem akarom másra eröltetni a véleményem.

    Ellenben emberből vagyok és néha rosszúl fejezem ki magam. Azért bocccs. A véleményemért nem. :)

  • 2008.01.26 23:52:37Vierre_

    Mamy MaMy nnnnneeeaddfel, ismerek én olyat ahol öt gyerekből kettő normál harmadik császár, négy öt normál. Nah, lehet az még normál ha nincs fizikai ellenindok. Jó doki kell, aki megmondja a tutifrankót és nem a kötelezőt hozza :))

  • 2008.01.26 23:54:44MaMy

    Micsoda vélemények vannak itt! :-/

    Aki nem akar soha gyereket, az nemcsak a szülés fájdalmából, a sebes mellbimbó fájdalmából, stb. marad ki, hanem soha nem fogja érezni azt a mindent elsöprő, hatalmas szeretetet, amit egy anya érez a gyermeke iránt.

  • 2008.01.26 23:55:41Hicudzsi

    Vierre, hidd el, én tiszteletben tartom mások véleményét és a tied is egy látásmód. Csak annyira lekezelő volt a stílusa az irományodnak, bántó, hogy gondoltam elmondom a saját tapasztalatomat, hátha az megérteti veled, hogy ez a spirituális közös női holdravonyítás nem is nagyon hülye dolog.:)

  • 2008.01.26 23:56:10MaMy

    Köszi, Vierre, de maradok a császárnál!

    (az első nem úgy indult, de majdnem otthagytuk a fogunkat mindketten, úgyhogy...)

  • 2008.01.26 23:58:30Vierre_

    MaMy olvasd végig, pont ez a téma, a lényeg, hogy ez a szeretet nem biztos , értsük meg és dolgozzuk fel. Olvasd el a reagokat :) Az hogy van akinek természetes az nem jelenti azt hogy másnak is. Sajnálat érte nem jár, mert neki az a természetes. És ha még is jön a gyerek és még sem jön a szeretetfless, elég neki azt feldolgozni. Mert és itt feltenném a kérdést.

    Válaszoljatok rá ha van kedvetek.

    Mi a gyerek? VAjh mennyit nyom a latba hogy belőlem-enyém? Őszintén?

    Ne, ne gondoljuk hogy mindenkinél jön. Mert nem.

  • 2008.01.26 23:59:48Vierre_

    MaMy olvasd végig, pont ez a téma, a lényeg, hogy ez a szeretet nem biztos , értsük meg és dolgozzuk fel. Olvasd el a reagokat :) Az hogy van akinek természetes az nem jelenti azt hogy másnak is. Sajnálat érte nem jár, mert neki az a természetes. És ha még is jön a gyerek és még sem jön a szeretetfless, elég neki azt feldolgozni. Mert és itt feltenném a kérdést.

    Válaszoljatok rá ha van kedvetek.

    Mi a gyerek? VAjh mennyit nyom a latba hogy belőlem-enyém? Őszintén?

    Ne, ne gondoljuk hogy mindenkinél jön. Mert nem.

  • 2008.01.27 00:01:14Vierre_

    Hicudzsi



    nem gondolom hogy lekezelő lett volna, ha a többi reagot is hozzá olvasod rájössz, hogy nem volt szándékomban bárki lekezelni, pont ez ellen küzdök itten már órák óta :))

    Mind a mellett a közös anya-spirituális holdvonyítás híve nem vagyok attól függetlenül hogy parapsziho lennék, ha szakmában lennék :DDD

  • 2008.01.27 00:03:35MaMy

    Ó,nekem ehhez már túl késő van, megyek is alukálni.

    Nem értem ezt, hogy nem jön meg a szeretet-fíling... hogyhogy? Soha?

    Nem kell rögtön megszületés után szeretetet érezni a csúcsfejú kis béka iránt (aki amúgy gyönyörű!!), az általam említett mindent elsöprő szeretet hetekkel, hónapokkal is jöhet később!

    Akiknél nem jön, nos, azoknak a gyerek is csak egy kipipálandó tétel a listán, a hawaii nyaralás és a luxusterepjáró között. Szerintem.

    Na jóccakát!

  • 2008.01.27 00:04:16Guruljka

    Szerintem meg egy darab itt kommentelő nő sem fog életében nagyobb dolgot végrehajtani annál, hogy szül/szült. A pasik sem fognak nagyobb cuccot végrehajtani, mint azt hogy hazaviszik a mamutot és hozzáteszik a magukét a kisskacuk felnövekedéséhez.

    Hacsak nem itt klimpírozik a majdani világbéke megteremtője...



    Aha, lehet egy hétköznapi természetes cuccnak kezelni a szülést.

    De akkor mik is a nagy wow dolgok??????



    Szerintem valóban kevés nő élvezi a szülést és tényleg nincsenek sokan a spirituális élményekkel. De azt még nem hallottam soha senkitől, hogy ez is természetes, mint a szarás. Persze valahol természetes, beindul az ösztönállat sőt ő a robotpilóta, de akkor is ez egy megrázó dolog. És gyanítom az is volt mindig, csak a nőknek még pofázniuk sem volt szabad, nemhogy az érzéseikről és főleg nem erről az élményről és ezzel kapcsolatos érzéseikről. Ükanyám ne fosott volna szüléstől, mikor az ő idejében sokkal többen haltak bele? Ugyan már...

    Én sem szeretem azt a nagy trendi áhitatosságot az anyasság meg a szülés körül, de a ló másik oldala sem szimpibb.

  • 2008.01.27 00:06:44marywolf

    Multkor az egyik lelkigyakorlaton összejött egy pár kisgyerekes anya, volt gyerekvigyázás is, ezért voltak ott a 6 hónaposokkal. Az egyik szünetbe csajos dumaparti volt, bekapcsolódtak a nagyobb gyerekesek is és a szülésről beszélgettek, volt akik történetét más ismertem, volt aki szakadt, volt akinél ferőzés is bejött és olyan is akinek az egyik babája halva született, szóval az x gyerek közül voltak kemény sztorik is. De az a beszélgetés valami hihetetlen volt,amikor előadtak egy csomó mindent, egyértelmű volt, hogy mennyire fáj, meghogy szakadt a gátsebe és két órán át üvöltött míg varrták, mert nem hatott semmi, de ezt fantasztikusan "eljátszotta" ott nekünk, kacagva.

    Nem nagy spirituális összélmény volt az a beszélgetés és benne volt az is, hogy ez úgy fáj mint semmi más és az is hogy mennyire megszenvedték,de ahogy elmesélték, nem félelmet keltettek, hanem nyugtatólag hatott.

    Bocs, ha kicsit zavaros.

  • 2008.01.27 00:07:37Jutta

    Sziasztok!



    Hallány, nem olvastan végig az egész litániát... de



    Egyrészt, ha nem akarsz gyereket, ne szülj! Ilyen marha eccerűű... és tényleg felesleges ezen vekengni... ha jön később az ihlet, majd szülsz... ha soha nem jön, hát nem szülsz...



    Másrészt, ha volt valaha kellemetlen élményed nőgyógyásszal, hát persze, hogy nem bízol meg bennük! Ezért jó az apás szülés (gondolom ezen azért akadsz ki mert a párod lát szétesve... hát én is csak a fejemhez engedtem a férjem)! Ha ő bent van, akkor intézkedik helyetted is, ha kell - de úgy sincs rá szükség (remélhetőleg).



    Harmadrészt, a szüléstől én is be voltam... de túléltem... sőőőt, annyira féltem, hogy még meg is lepődtem, hogy "csak" ennyi.



    Negyedrészt, szülés után kb 1 kg van rajtam, hasam majdnem totál visszament, gátmetszéses pinám (hamár így hívod) konkrétan szűkebb mint előtte, és a férjem köszöni, nem megy a szomszédba... :-)

    (23 kg híztam és nagyon fájt eleinte alul, tehát ez számomra is a csoda kategóriája, de minden rendeződött, pedig még 3 hónapos a babám)



    Mindenkinek hasnyomásról: nekem is volt hozzá szerencsém, tényleg kellett... de ami ezen a videón van... hááát vagy a doki béna, vagy nagyon nem akaródzik annak a gyerkőcnek kijönnie...

    (nálam is elakadt egy ponton, de 2 jólirányzott és nem a videón látható erősségű nyomással megoldotta a doki, se nyoma nem maradt... se nem fájt különösebben)

  • 2008.01.27 00:15:10Vierre_

    Guruljka



    Attól még hogy megrázó, természetes. És valahogy sejtettem hogy valaki a természetest össze fogja kötni azzal a "természetessel" hogy háztartás kell vezeni, vásárolni kell bla bla bla.

    Szerintem a dolog természetességének a szépsége a természetessége. Ellenben az ahogy a férfiakat degradáltad, az nekem nem természetes. Nekem az anyaság nem érdem.

    Az anyaság állapot. És hogy kinek milyen az már más tészta. De ha az anyaság wow és az anyság az über, akkor tüntessük ki magunkat.

    Baromira nem értünk egyet de ez nem újdonság így fel sem veszem.

    VAjon az az ember aki az anyasága által érzi magát magasztosnak mennyire élte , éli az életét hogy anélkül is annak érezné? Vajon mennyire hiszi hogy az anyaság misztériuma által nem kitüntetve ő magasztos lenne önön valójában? Nah ez a pótlék nem a cumi.

    Már boccs. Ehhez a témához nem szólok többet hozzá, mert érzem én hogy meddő vita lenne belőle.

  • 2008.01.27 00:47:13Guruljka

    Virre_ és én értek félre?



    Nem áhitatoskodom én, csak aszondom nem fogom megváltani a világot, nem leszek szupersztár stb. Amikkel én itt nyomot hagyok, (ha) azok a gyerekeim. És sacc per kábé a többi kommentelőnek is. Naná, hogy ebbe teszem a legtöbb energiát és nem a melómba. A melóm is azért kell, hogy legyen lóvém, amit arra költök hogy nekik szép és jó legyen, hoyg majd egészséges unokáim lehessenek. ez a világ rendje. És minő meglepetés a férjem is. DEGRADÁLOM???? Nagy fenét! Ugyan áruld már, mi nagyobbat tesz a FÉRFI, minthogy nemz és eltart? EZ a FÉRFI. Szex+mamut. Ezért kell a nőnek. Vagy sorold még miért! De csak ha nem képmutatunk!



    Még egyszer kérdem, akkor mi az a wow, amit ezen felül teszünk, akármilyen neműek vagyunk is?



    Egymás kielégítése vagy a szép ház vásárlása vagy mi?????

    Én nem látok a gyereknél nagyobb dolgot a biztosan silány kis életemben a degradált férjemmel.



    Persze etethetjük itt egymást hogy a munkánk is fontos, meg a pénz is, meg a szüleink, meg ki ne hagyjam a szex és szex és a szex. De valójában nem _annyira_.

    És aki ezt egész életében nem tudja az áltatlában megvilágosodik, amikor érzi, hogy közeleg a kaszás.

    Én figyeltem amikor elmondta több haldokló öreg is, meg pár írni tudó meg is írta, hogy ha már ott vagy úgyis rájössz mi számít.

    Akinek meg nincs gyereke mert nem akar, annak nincs. Kutya bajom vele, az az ő ügye és dolga. Senki nem mondta, hogy nem lehet teljes életet élni gyerek nélkül is. Hogyne lehetne. Csak én mióta van kölköm úgy látom, nem nagyon lene értelme nélkülük. Látom mennyire hajt, mekkora ösztönző erő a gyerek. Hogy basszus az viszi előre a világot, hogy meg akajuk csinálni a jövő nemzedékének a tutit és az hátráltatja, amikor bizonyos emberek szarnak rá, hogy annak amit tesznek mi lesz a hatása 20-30-100 év múlva.

    De nem kell ezen elgondolkodni, csak lehet.



    És igen veregesd meg a saját váladat is, meg bármely anyáét, mert ebben az országban egyre kevesebben vagyunk _pontosan_ azért, mert egyre terjed a nézet, hogy a gyerek csak max. egy pipa az elvégzendő dolgok listáján, illetve nélkülük is tök teljes az élet.

    Persze van olyan. De a legtöbben akik nem vállalnak gyereket később baromira megbánják.



    És akkor egy sci-fis(ha már az egy olyan dolog, amit mindketten szeretünk) gondolattal gondolj bele, hogy 100 év múlva már alig lesz valaki aki _akar_ gyereket. Akkor mijafax lesz? Esteleg majd jöhet a kitüntetés a fajfenntartásért hozott áldozatért? Vagy inkább majd műméhben tenyésztenek új generációt? Vajh milyen lenne azoknak az érzelemvilága?



    Hogy téged visszaidézzelek a te olvasatodban ez a "természetsség" az érték (vágom és ebben egyetértek egyébként) akkor a XXI. századra szinte az egyetlen ilyen értékünk. Amit viszont nem lehet múzeumba zárni, hogy megmaradjon, úgyhogy akár nagyra is értékelhetnéd a többi anyával együtt.



    Azért éljen a szabad választás és nem kötelező a gyerek. Majdnem az összes barátnőm gyerektelen és akad aki az is szeretne maradni. Ettől még nem félemberek a szememben. Csak másképp látjuk ezt a dolgot.

    Ez is csak egy vélemény.

  • 2008.01.27 00:49:32Sólyomszem

    Hallány, ez a szüléskorkintapunafujj-dolgot én úgy látom, ahogy szoptatáskor a női mellet. Ilyenkor más funkciót tölt be az illető testrész: Szüléskor nem puna van a képen, amit máskor csak apuci láthat-érinthet és nagyon intim környék, hanem a szülőút vége.

    Amikor meg társaságban szoptatok, akkor nem egy női mellet veszek elő a ruhám alól, hanem a gyerek táplálékforrását, ami akkor nem ugyanaz, amit máskor apuci dédelget. Nekem ez így jön le, hátha neked is segít más szemszögből nézni.

    Amúgy három gyerek után állítólag jobban nézek ki, mint előttük, pedig 11 éve kezdtem a szülést, plusz (és ez most nagyon-nagyon intim dolog, maradjon kettőnk között!) a hüvelyem szűkebb, mint a gyerekek előtt. Úgyhogy ezek az érvek nem kell hogy visszatartsanak a szüléstől.

    Én is azt modnom, amit többen előttem: ha egyszer majd úgy érzed, hogy kell, akkor szülj. Ha nem érzed, akkor ne. Egyik döntés sem rosszabb a másiknál, csak a te döntésed legyen, ne a társadalom (vagy a pasid) elvárása vezéreljen.

  • 2008.01.27 01:07:28hímzőkör

    nem hittem volna, hogy egy james bond, meg egy horror alatt egy komment jön...



    1. aki férfi, az lókukit sem tud az anyaságról, ergo ugatja a Holdat. véleményezhet, de minek. én sem tudok autentikusan nyilatkozni a telített herék sajgásáról...



    2. az anyaság túlmisztifikálása divat az elmúlt években, csakúgy, mint a szülés mostanában. de azért könyörgöm, tudjunk már elvonatkoztatni a kirívó példáktól, és nem ezt venni alapállapotnak! vannak anyák, akik szülés után csak a gyereknek élnek. kétlem, hogy ez jó lenne a gyereknek, az anyának, vagy az apának. de ha TE nem így csinálod, vagy nem a TE feleséged/gyermeked anyja, akkor mi az isten közöd van hozzá??



    3. anyaságtudat. azt gondolom, hogy a nők legtöbbje nem lesz anya rögtön. és a rögtönt itt a születés utáni percekre értem, abszolút nem az előtte levő időszakra. anyává a legtöbb nő ÉRIK. hetek, hónapok kérdése lehet, és ez egy teljesen egészséges folyamat. gondoskodik a gyerekről, szereti, az életét is adná esetleg érte, de nem biztos, hogy a szüléssel (főleg nem a terhességgel) rögtön anyává válik. saját magamon látom, hogy a bennem levő gyerek-kezdemény néha inkább megijeszt, mint örömmel tölt el. ismeretlen dolgok történnek velem mind fizikálisan, mind mentálisan. és egyáltalán nem várok magamtól semmit sem el ez ügyben. mert ezt nem lehet erőltetni. majd anya leszek, ha a gyerekem AZZÁ tesz. mert csak ő tud anyává tenni. egyszerűen nem értem ezt az egész vitát, már azt sem, hogy mi a tárgya? hogy miért szülünk?? baszki, azért, mert nem tudunk egy Tesco-s zacskóban tenyésztődni. nem nagyon van más választásunk.



    kedves okoskodók, hadd tegyem már fel a kérdést, TI miért esztek, és miért szartok?



    nem azért, mert ez kell a létfenntartásotokhoz? nem hiszem, hogy egy jó ízű kakálás - úgy férfi módra, amikor 40 percig költitek ki a gombócokat a párás kakaszagban - olyan észveszejtően gusztusos...

  • 2008.01.27 01:10:19hímzőkör

    nem egy komment, hanem ennyi..elírtam.

  • 2008.01.27 01:24:55Guruljka

    hímzőkör,



    "anyaságtudat. azt gondolom, hogy a nők legtöbbje nem lesz anya rögtön. és a rögtönt itt a születés utáni percekre értem, abszolút nem az előtte levő időszakra. anyává a legtöbb nő ÉRIK. hetek, hónapok kérdése lehet"



    Szerintem is így van. És vannak a kivételek.

  • 2008.01.27 01:27:22Sólyomszem

    Guruljka, Vierre_, az a fura, hogy mindkettőtökkel egyet tudok érteni, mikor melyik hsz-t olvasom (na nem mindennel, de úgy általában). Nem lehet, hogy mindkettőtöknek igaza van (vagy legalábbis van igazsága)?

    Pl. nem leszek szent attól, hogy egy (két, három, iksz) gyereket szültem és nevelek legjobb tudásom szerint. És mégis nagy dolog.



    Vagy csak nagyon késő van és már csak hiszem, hogy ébren vagyok...



    U.i.: hímzőkör, a gyerekszülés nem kell a létfenntartáshoz, az csak a fajfenntartáshoz kell.

  • 2008.01.27 01:51:26Vierre_

    Guruljka



    Nem baj az ha nem akarod érteni amit írok, van ilyen. Tényleg. Semmi gond. És hát kell egy kis feszkólevezetés is, értem én.

    Ha majd egyszer hajlandó vagy érteni is szólj. Mert én nem az anyaság értékéről és nem értékéről beszélek. De. Számomra nem szentség. Ezt szentségtelenség? Vajon az hogy nem szentség az nem lehet valami más magasztosság? Vagy nem magasztos. Attól még nem lehet értékes? Érted? Nem érdem. Állapot. Nem hiszem hogy ez az élet célja. De nem mondtam hogy ház kocsi. Mondtam? Nem :). Nem gondolom hogy ez a z élet célja és nem gondolom hogy a gyerek mindenek felett. Mert én ebben nagyon nagyon sok sérülést látok- szülői oldalról s így a gyermek oldaláról is.

    Nem mondtam hogy csak egy pipa az elvégezendő dolgok mellett. MOndtam? Nem mondtam. A gyerek az gyerek. És hogy kinek mit jelent az a saját dolga. Itt nem degaradálom a gyereket. CSak a gyerek az gyerek. MÉg is a legtöbb ember saját másolatának produkálja az évek alatt.

    Ha ilyen nagy szavakat használunk, biztos morálisan repkedünk, hiszen ehhez tiszteletben tarjuk a gyermek szellemi és lelki szabadságát, tiszteletben tarjuk minden körülmények között. Nem mozgatjuk arra amerre mi szeretnénk, hagyjuk hogy ő döntse el, miben higyjen, nem kereszteljük meg, mert az a szabadságának tiprása, majd ő megteszi ha akarja , hagyjuk hogy eldöntse milyen legyen a szexuális orientációja, mi legyen az érdeklődési köre , megbeszéljük vele, tanácsot adunk, de nem toljuk semerre ugye? Mert ő a jövő, az az élet célja értelme alfa és omegája.

    Önzetlenek vagyunk.

    Szentek vagyunk.

    Ó bocsánat, én szerintem az ember gyarlóbb és szerintem az anyaság kiemelése, az anyaság misztifikálása, az anyaság tényének magasztosítása az én botor gyarló elmémben a saját frusztrációk kompenzálása.

    A szeretetet nem lehet követelni sem magamtól sem mástól. Attól még hogy szülök és anya lettem attól még ez nem vált spirituális, háromdimenzión kívüli, téren és időn túli univerzálitássá. Az, hogy ebből az ÁLLAPOTBÓL és nem erényből ki mit hoz ki, az igen. Az már válhat magasztossá. Az már válhat valamivé ami láttán az ember mosolyog és boldog.

    De maga az anyaság ténye számomra még ehhez nem elég.

    És itt megint nem degradálom.

    És ne tegyünk úgy, mi után vállon veregettem magam, az után írom, mint ha ebben az életben a pénz nem lenne fontos. A pénz nem boldogít? A pénz szabadság. Sajnos. MOndom én- az anti anyagias. Az vagyok. És hogy ki hiszi ki nem? Vállvon. Tényleg.

    Neeem, nekem Gu, a te irásod szent- túl szent. nem gondolom hogy kötelező az egyetértés, de azt gondolom hogy bár felróvod nekem, hogy nem értem amit írsz, az gondolom hogy sajnos mocsok módon kénytelen vagyok ezt a labdát vissza passzolni , mert én úgy érzem te nem vagy képes beemelni azt amit én írtam.

    Légyen a te életed célja a gyermek. De gyarló ember vagy. Csak szurkolni tudok, hogy ebből jól jöjj ki, mártiromság nélkül, az önön fontosság túlontúl tömény érzetével, amit nem látunk, hanem a gyerekre vetítjük rá. Hálát nem várva. Óóó bárcsak erre képes lenne bárki. De ezekbe a hibákba mindenki bele esik.

    MOndhatunk nagy szavakat, de az én, az ÉN véleményem szerint a nagy szavak helyett a reális motivácó, a reális, öszinte, józan és felvállalt indokok és érzetek azok amelyek a boldogsághoz vezetnek, önámítás nélkül, nem pedig az anyaság wowságának mindenekfelettisége.

  • 2008.01.27 01:57:58Vierre_

    És utóiratként hozzá kell tennem, hogy azonban abban a pillanatban, hogy az anyaság tényéből és állapotából a szeretet által valóban valami magasztos, valami egyedi születik a napok, hetek, hónapok, de az értékét- szvsz években mérném ha lehetne- abban a pillanatban már lényegtelen hogy te ezt anya-gyermek viszonyban produkáltad e, az én szemeben ez az állapot sokkal több, itt már teljesen mindegy hogy ki kinek a kije. És számomra, számomra ismétlem, pont ezért értékes. És hogy mégis csak szülő-gyermek között alakult ez ki? Ez egy egy plusz, egy fűszer hozzá, nem pedig A, nagy A-val. ember-ember. Nekem így megy. ember -ember.

    Nem pedig anya-gyermek. A szeretetet nem lehet ebbe a skatyujába belegyömöszölni.

  • 2008.01.27 04:20:11trollkotze

    Én nem látom Vierre_-t lekelezőnek, csak szókimindónak. Mellesleg nagyon egyetértek vele a túlmisztifikált szülésről.



    morcos68, a te hozzáállásodat egy kissé... betegnek érzem. Bocs, hogy ezt írom. De te már-már fóbiaszerűen irtózol a szüléstől, a hasonlatod meg... van benne igazság, de valahol nem kerek, hogy életed párjával kapcsolatban ilyen gondolataid vannak. Totálkáros nő, csak mert szült...?

  • 2008.01.27 08:11:53ready_real

    Macikababa és hallány: ne esstek egymásnak.

    Más mentaliás , ennyi.



    én 28 vagyok de pl én sem érzek késztetést a szülésre. sok nő amúgy úgy van ezzel, hogy jaj nem sok mindent ért el életében, végre itt egy gyerek, akit ő teremtett.



    Nem tudom, nem akarok én sem feszültséget szítani, de szerintem kell valami optimális egyensúly az életben, hogy egy nő ne csak anya legyen, hanem pló feleség, meg jó munkaerő , satöbbi. És persze élvezze az életet, és ne nőjjön a gyereke fejére.



    Szóval én keveselném ha csak azt mondhatnám az életemben a gyerekeimre vagyok büszke... (Nincs még gyerekem, lehet lesz idővel, de lehet adoptálok majd ,de lehet az is hogy egyik sem, majd kiderül)



    Szóval amíg egy nő nem érzi, felnőtt fejjel, hogy igen, akarja a gyermeket, és felelősségteljesen vág bele a dolgokba, addigszerintem jobb is ha nincs az embernek gyermeke.



    Engem sem nyűgöz le egy kisbaba látványa, sőt , nem mozgat megsemmit bennem, lehet idővel változik majd...



    Ettől függetlenül elhiszem hogy másoknak lehet a legcsodálatosabb dolog az életben a gyerek:)

  • 2008.01.27 08:19:46ready_real

    "Ugyan áruld már, mi nagyobbat tesz a FÉRFI, minthogy nemz és eltart? EZ a FÉRFI."



    Hát ha ez a férfi, akkor ebből én nem kérek.

    nekem a férfi társ kell legyen , és nem akarom, hogy eltartson. Mert akkor lehet nem lennék jobb a sarki kánál, aki legalább bevalja, hogy pénzért szex. ez nekem nagyon visszás...



    Nem örülnék neki ha a férfi életemben csak arra lenne jó, hogy belém szórja magjait, meg hogy kitart... Ez nekem túl sekélyes.

  • 2008.01.27 09:27:14Starlark

    Nem olvastam minden posztot túl sok.



    De pl morcos68 te is megérdemled a Darwin díjat, nem osztod tovább a génálományodat, jobb is :)

  • 2008.01.27 09:41:23morcos68

    Hát, pörög a téma, várható is volt...

    Starlark, tegnap óta itt többnyire érvek ütköznek, a kinyilatkoztatásoddal nem tudok mit kezdeni.

    Hímzőkör, ez "nem azért, mert ez kell a létfenntartásotokhoz? nem hiszem, hogy egy jó ízű kakálás - úgy férfi módra, amikor 40 percig költitek ki a gombócokat a párás kakaszagban - olyan észveszejtően gusztusos... " azért túlmutat az eddigi stíluson... és igen, az ürítés és a szülés nincsenek egy lapon: fajfenntartás kontra létfenntartás.



    Agresszív vérmacska: a totálkáros nem a nőre vonatkozik, ezt rosszul olvastad: a totálkáros de helyrepofozott kocsit a szüléskor széttrancsírozott - és persze több-kevesebb sebészi munka + varrás után helyre hozott hüvelyhez hasonlítottam. De rögtön elnézést is kértem a hasonlatért. Bár szerintem azért van párhuzam.

    Mellesleg tegnap kimaradt az erotika... e téma után a Fűrész 4 is felüdülés volt...

  • 2008.01.27 09:47:14Starlark

    morcos68

    "Azon, hogy bevállaltok egy csomó - amúgy elkerülhető - fájdalmat, megaláztatást, kellemetlenséget és sok-sok rizikót. Tudván tudva minderről."



    Ezzel a hozzáállásal kihalt volna az emberiség...

  • 2008.01.27 09:50:40Nilüfer

    Mennyivel egyszerűbb az állatoknak..teszik a dolgukat az ösztönük szerint, nem agyalnak..és főleg nem veszekednek feleslegesen........

    Szerintetek lehet itt vakainek is igaza? nem lehet, mindenki másként éli meg.

    Én magam sose tudtam megmagyarázni, miért akarok gyereket, és főleg miért hármat.

    Csak.

    Szerintem senki sem tudja, miért akar gyereket.Így vagyunk programozva, kinél erősebb a program, kinél gyengébb.



    Kellett.

    Ettől vagyok elégedett.

    Más attól elégedett, hogy benne van a tévében.

    Én rögtön anya lettem

    Mindig is anya szerettem volna lenni.

    Más nem.

    Nincs közöm máshoz.

    Én úgy csinálom, ahogy szerintem csinálni kell, és akárki akármit mond, úgy csinálom, mert nem tudom máshogy csinálni.

    Miért kell mindenen veszekedni?



    A szeretet meg teljesen más tészta..

  • 2008.01.27 09:50:51hímzőkör

    biztos vagyok benne, hogy a nők túlnyomró részének lila gőze sincs arról, hogy milyen ez, amikor gyereke lesz. vannak elképzelések arról, hogy illatos, meg kisbaba, meg sokat sír, keveset alszom, etc, de ez cirka olyan, mint elképzelni, hogy milyen lehet egy űrutazás. sőt, az is meggyőződésem, hogy a legtöbb egykét nemző család nem úgy indul, hogy na, nekem tutifixesen egy kölyköm lesz, hanem menet közben módosul az álláspont.



    mert piszok nehéz. szuper jó, de piszok nehéz. nincs ebben semmi magasztos, meg semmi szentség. vannak nagyon ótvar családok, ahol isznak a szülők, vagy letojják a gyereket, vagy néha el is kapják balkézről. vagy ezek egészséges keveréke. ebben nem is lehet szentséget belelátni...



    de azt gondolom, tetszik, nem tetszik, AZ elsmerést érdemel, ha valaki törődve, energiát belefektetve, odafigyeléssel és szeretettel felneveli a gyerekeit. mert ez hatalmas munka. és még akkor is lemondás, ha az önálló életed nem akarod teljesen sutba dobni. egyébként nem is kell. de az élet igenis változik egy gyerek mellett, más lesz az értékrended. ja, hogy ez ijesztő, és nem akarod? ha most tudod, akkor még időben vagy... 9 hónap múlva nehezebb kimondani, hogy én nem ezt a lovat akartam.....



    de továbbra is fenntartom, hogy aki nagyon húzza magát a gyerektől és a családtól, az igazából nem tud felelősséget vállalni, erre rengeteg élő példát látok magam körül. az önzés elsősorban az önzőt keseríti meg....

  • 2008.01.27 09:58:15morcos68

    Így már oké.

    Igen, kihalna az emberiség, igen, én is így születtem, igen igazad van. Ettől én még elszörnyülködhetek, fájdalom, gátszakadás/metszés, kétnapos vajúdás vér, veríték stb. És azt is mondhatom, hohy nőként nincs az az isten, hogy be merném vállalni.

    Ettől persze még lehetek tök normális (asszem, az vagyok. azt mondják) és nőként is lehetnék teljesen normális.

    Útálom ezt az aranyfüstös fennkölt ájtatosságot az anyaság körül (emellett őszinte tiszteletem a hölgyeknek!!!)és útálom a szinglizést is.

    Ha x y nem akar szülni (bármi miatt) ne tegye. De ne jöjjünk azzal, hogy nem teljes az élete, (még egy lépés és a "Kösse fel magát" jön...) Lehet, hogy egy gyermektelen megrögzött szülés ellenes nő találja fel a rák ellenszert... Tehát, okafogyott a vita. (no meg van egy csomó dolgom mára... lassan mennem kell)

  • 2008.01.27 10:05:27Hicudzsi

    Én teljesen megértem ha valaki "utálja az aranyfüstös ájtatosságot" mg ha azt írja "semmi szentség" de lányok a gyerekekkel közös mesemesélést és összebújást is lehet "kötelező bevett gyakorlatként" vagy máshogy is megélni.



    Persze nem kell, hogy mindenkinek más dimenzió legyen a szülés, vagy más tudatállapot, nem kell, hogy azt érezze a női segítők többet tudtak lendíteni rajta... igen a szülés, véres és hús és test - pláne az enyéim - de meg lehet élni máshogy is, akár utólag is... csak nem értem EZ MIÉRT BAJ???

  • 2008.01.27 10:13:09verkaverka

    De morcos, a huvely NEM lesz totalkaros a szulesnel, a gatmetszes az egy dolog, ami nem kotlezo, ha attol irtozol azt megertem, olyan helyet kell keresni ahol csak vegszukseg eseten vagnak, de normalis esetben semmi komoly serules nem eri a gatat vagy a huvelyt vagy a mehszajat. Van hogy serul de ritkan komolyan, es a komoly sem totalkar.. Az meg egy legenda hogy ahol kijon egy gyerekfej az onnantol akkora is marad, minden visszarendezodik szepen, ugye erdekes modon a hasunk se log a terdunkig csak mert valaha meter korul volt a derekbosegunk a kilencedik honapban. :)

  • 2008.01.27 10:15:13morcos68

    Hicudzsi: Nem baj, csak pl én nem tudom megérteni, hogy hogyan lehetséges. Hogyan lehetséges, hogy női dumapartikok (nem a hüvelygombáson :) bocs) amint előttem az egyik hölgy írta, nevetgélve mesélte vki, hogy két órán át varrták, ő üvöltött annyira fájt stb, szóval az ilyesmi mi a túrótól lesz hirtelen annyira szép. Oké, szüljetek - mi is lenne máskülömben - de ezt ne csináljuk már... Szép az anyaság - biztosan az, szép először (századszor is) a melletekre venni a kicsit, ez minden oké. De ami véres, fájdalmas és bocs de gusztustalan (és most nem folytatom) azt ne szépítsük, nehogy az legyen már, "ugyan semmiség!" mert egyszerűen becsaptok egy csomó még szülés előtt álló nőtársatokat. (és kicsit Magatokat is, szerintem)

  • 2008.01.27 10:16:26Hicudzsi

    Még valami: én pl. nem érzem a szüléseimet, a várandósságot stb. életem legnagyobb tettének, mégis azt gondolom, hogy egy gyerek születése csodálatos dolog, lehet, hogy azért mert nem ismétlődhet meg minden nap, lehet, hogy azért mert mikor először az arcomhoz tették mindkettőt az örökre bevésődött az agyamba, az illatuk, a nézésük, minden.

    Ha lehetne én nagyon szeretnék még szülni és többet, nem császárral, hanem rendesen, mint a nő a vízben, mint az anyuka az ágyon, ez perverzió? Nem.

    A szülés fáj, nagyon fáj, akár császármetszés akár természetes de mi az a pár óra/nap fájdalom a gyerekhez képest?!

    (Druantia elmondta ezt már előttem, de én is csak megerősíteni tudom :))

  • 2008.01.27 10:16:40morcos68

    Verkaverka, ez egy kedves hozzászólás volt. és jópofa :)

  • 2008.01.27 10:25:16Hicudzsi

    Morcos, ha valaki azt mondja, két órán át varrták és nagyon fájt, de közben már csak nevet rajta, az miért becsapás?

    Én már az első császár utáni napon (24 óra fekvés után) vigyorogva és csoszogva ingáztam a császáros előkészítő meg a szobám között (amíg a gyereket levitték) és tartottam a lelket az utánam császározottakban meg akiket még nem vágtak. Elmondtam pontról-pontra, hogy mi fáj nagyon és mire figyeljenek és utána meg a csajok ingáztak, hogy megköszönjék, hogy szóltam.

    Ettől még csodálatos dolognak tartom és ha egészségügyileg lehetne még megcsinálnám vagy nyolcszor akár. :) Ha egy orvos azt mondaná, hogy hölgyem a harmadikat szülhetné rendesen, már a jövő héten "belecsapnánk a lecsóba" :) de halehetne én már idén megszülném a harmadik babánkat a baromifájdalmas császár tudatával együtt.



    Lehet, hogy "elmennek otthonról" az első szülésnél... :)))



    A test változásairól eszembe jutott valami. Nekem két hegem van a szülések miatt a bikinivonalon, de sosem jutott eszembe, hogy szégyelljem magam miattuk, vagy el akarjam tüntetni őket, de én kifejezetten szeretem a hegeimet. :) Ez komoly, biztos nem vagyok zázas :)))

  • 2008.01.27 10:28:00morcos68

    Hát igen, ez a heges rész határeset...:))

  • 2008.01.27 10:49:19Hicudzsi

    Morcos, szerintem a szüléshez az is hozzátartozik, hogy utána el tudjuk-e fogadni a picit megváltozott testünket és igen, van olyan is mikor orvosi beavatkozás szükséges a károk helyreállítására, de ez igencsak ritka szerencsére és nem erről beszélek.

  • 2008.01.27 10:49:59marywolf

    Én nem tartom nagy durranásnak a babavárást, meg valami nagyobb tettnek, de az tuti, hogy soha ilyen kiegyensúlyozott nem voltam még egész életembe, mint most, pedig jeleneleg két szakon szakdolgozom és van egy futó szakom is mellette, szóval lehetne idegeskedni, de valahogy eszembe sem jut.

    Az elején csak elvoltam a tudattal, hogy lesz baba, de utána folyamatosan belopózott ez az érzés, ami nem a világ legkülönlegesebb érzése, nem mondom rá, hogy mindnekinek ki kell próbálni meg mittom én blabla duma.

    Én inkább azt mondanám, hogy pont most érzem szuperul magam az életembe, mintha minden puzzle darab a helyére került volna, és hangsúlyozom nem csak a baba miatt, hanem valahogy körülöttem minden olyan normális, családdal, egyetemmel rendbe van minden, férjemmel jó a kapcsolatom és még van egy normálisan lezajló terhességem is, én nem keresem a fölösleges feszkót és nem kezdek el panaszkodni sem, mert az magyar szokás és a boldogságtól fröcsögni sem fogok, mert az a trendi. Én egyszerűen csak jól érzem magam.



    A szülés gusztustalanságához csak a Grace klinika egyik része jutott az eszembe, amikor a hallgatók az ablakon át nézik, hogy a Christina keresztöltést vagy mit csinál a szívre, és simán sárgultak az irígységtől, mert nekik az volt a legnagyobb gyönyörűség, pedig nekünk valahogy a szívműtét sem tartozik a vadromantika a kategóriájába, sőt az is lehet gusztustalan, vár tuti több van ott, mint szülésnél, meg sokkal több ember nézeget az emberbe, ok nem a puncijába, ahogy ezt sokan problémásnak tartották.

    De milyen érdekes egy nemi szerven elvégzett plasztikai vagy egyéb műtétre még soha senki sem mondta, hogy jaj milyen gusztustalan, meg mittom én, mondjuk akkor lehetne nyomni, hogy jaj de gáz egy heresérv műtét, meg hogy ott is mennyi ember látja a pasi kukiját megmittom én. Persze leht felhozni, hogy az milyen szükséges, miért sükséges, nem muszáj, ahogy gyereket szülni sem.

    Akik meg megtették vagy megteszik hagy gondolják azt, amit akarnak és engedjük meg, hogy a sok fájdalom és trutyi ellenére szépen és méltósággal éljék meg. Én például határozottan várom, kiváncsiság is van bennem,meg félelem is, meg tuti, hogy ott fogok én is kiabálni, amire a szülésznőm azt mondta, hogynyugodtan habírja a torkom. Utána pedig megfogni azt a kis rugdosódóst, aki már lerugra a fél vesémet és felsimeri a kedvenc számaimat.

  • 2008.01.27 10:50:19Starlark

    morcos68: persze mindenkinek szíve joga hogy akar-e gyereket vagy nem akar, de a pótkocsis ifával példálózni azért enyhén durva egy kismamis blogban meg hihetetlen érzéketlenségre vall.

  • 2008.01.27 10:53:33druantia

    Az én szülésem lényegi pontja a gyerekem születése volt, ami számomra (és számára is, gondolom) különleges esemény volt. Gyakorlatilag eddig a legnagyobb ünnep az életemben.



    Ha viszont valaki úgy gondolja, és ragaszkodik is ahhoz, hogy a szülés, vagy az ő szülése lényege az, hogy véres, fáj, gusztustalan, meg puna és kiszolgáltatottság, az az ő dolga, de nagyon kérem, ne mondják már azt, hogy túlmisztifikálok meg becsapom magamat és másokat.



    Igen, a szülés általában fáj és véres. Az, hogy mi a gusztustalan, az egyéni ízlés dolga. Szerintem a szülés természetes dolog és én nem igazán tartok semmit, ami az emberi testtel (főleg a sajátommal és a szeretteimével) kapcsolatos, gusztustalannak. Mindegy, ezek a dolgok vele járnak, de én nem erre helyezném a hangsúlyt. Sőt, abszolút mellékesnek gondolom őket.

  • 2008.01.27 10:54:07cseresznye

    Az a jó, hogy az élet minden fázisa előkészület a következő fázisra. Van, aki már tizenévesen babázni vágyik, aztán megint nem, nem mindenkinél azonos a sorrend.



    Az ember mindig tervez, már öt évesen is elmondtuk, hogy mikor megyünk férjhez, és ilyen hosszú szőke hajunk lesz, stb, és az a szép, ahogy ez mindig felülíródik, csak engdjük.

    És nem árt, ha valami életcél életszemlélet azért egy irányba terelgeti az egészet, az segít.



    Én sem voltam túl érdeklődő babatémában, de azt tudtam, hogy majd biztosan lesz gyerekem. Aztán lett is, egyik esemény hozta a másikat.



    Nézegetni most sem szeretem a szülést, nekem fura ez a távolság, akkor ott benne vagyok, megcsinálom, egész más az egész, az életem, az életünk része.



    És rengeteg minden történt azóta, amit nem lehet előtte elképzelni, de ez mindennel így van, csak nem ilyen éles kontrasztban talán.



    Testi fenntartásokat nem értem, mindenki megöregszik, az is, aki nem szül, előbb utóbb lóg minden, és midenkinél csak a karbantartás lassítja a folyamatot.



    A rizikó érvet sem értem, az egész élet rizikó, saját magamnak is egy rizikó vagyok. Ha már él az ember,akkor ez van.



    Amúgymeg mindenki nyilván a saját általános életszemléletébe illeszti az egész dolog interpretációját.



    Viszont mi az a pár óra egy életért?

    Akár szép, akár nem.



    pici megjegyzés, hogy az életet élni kell, nemá a halál legyen valakinek az első kihívás, amire válaszolni kell. Ezzel azt akarom mondani, hogy gyereket szülni nagyobb horderejű dolog annál, mint hogy az döntsön, hogy kitágulok-e, meg hogy a másé milyen látvány. Oké, el lehet utasítani, azt elfogadom, de úgy, hogy meg van dolgozva a téma.

  • 2008.01.27 10:58:20cseresznye

    dru, leírtad, amit nekem nem sikerült, és ami helyett valami elvonatkoztatott zagyvalék jött ki. Már egy órája ülök itt, kényszerrel, hogy megszólaljak, de sokminden túl evidens ahhoz, hogy megfogalmazzam, hülyeségekről vitázni meg nincs kedvem.



    A szülés tényleg csak annak relációjában értelmezhető, hogy gyerekem lesz, önmagában nem igazán. Az meg, hogy kell-e gyerek...parttalan téma.

  • 2008.01.27 12:35:02kisbalas

    Na, lusta voltam ám végigolvasni, majd ha több időm lesz. De egy pár gondolat, Hallánynak, meg úgy mindenkinek. Anyai ösztön, hmmm. Nekem nem volt olyanom a baba előtt, mondjuk mi a bánattól is lett volna... Nem akartam gyereket, mindig majd 5 év múlva akartam elgondolkozni azon is, hogy akarok-e egyáltalán. A gyereksírásnál csak az a gondolat húzgálta meg jobban az idegeimet, hogy ekkora felelősséggel tartozzam valakiért, cseppet sem hiányzott, sőt, a világból lehetett kizavarni vele. Aztán "besikerült" a baba (megvan ennek is a története, hogy tud egy gyerek besikerülni, de ez most hosszú lenne). Megijedtem, el akartam vetetni, nem kell nekem ez az egész, egyelőre semmiképpen. Megvolt már minden papírom az abortuszhoz, egy ultrahang hiányzott. Elmentem, megláttam a gyerkőt (8. hét, fehér golyóban fekete golyó...) és sokkot kaptam. Zokogtam. Nem tudtam megtenni (szerencsére, így utólag!!!). Az összes barátom megdöbbent, tőlem várták volna legkevésbé. Most már 3 hónapos a lányom, alaposan felforgatta az életemet, és nagyon király!!! Lett olyan anyai ösztönöm, vagy mim, hogy csak na :)) Pedig, ha egy éve valaki ezt mondja nekem, biztosan elküldtem volna a p*csába. A terhességem vége felé rengeteg ilyen videót néztem meg, méghozzá azért, mert nagyon akartam tudni, mi fog történni velem, szerintem ez a legjobb ellenszere a félelemnek és az hiányzik egy szituban a legkevésbé. Viszont szerintem sem férfiaknak való látvány, megkértem a férjemet, ne jöjjön be, nem akarom, hogy ez jusson eszébe később, ha a lábam közé kukkant. Őszintén szólva nem is hiányzott, hogy ott legyen, kint várt, tudtam, hogy "lelkiekben velem van", ami bőn elég is volt. Ehelyett vittem anyámat, aki ugyebár egy anya, tehát csak sejti, mi újság. A személyzet egyáltalán nem zavart, ez a munkájuk, láttak ők már cifrábbat is. A doki nekem is rákönyökölt a hasamra, ott, abban a pillanatban is nagyon hálás voltam érte, mert szép nagy babám lett, segített, és ügyesen csinálta. A 13. órában már olyan mindegy volt, hogy ez fáj-e, csak legyen már vége, hadd pihenjünk mind a ketten végre. Edával szültem, elárulom, fáj az úgy is, de nekem azért volt jó, mert így kevésbé merültem ki a végére. Igen az alfeled szét tud menni rendesen, de azért az esetek többségében ez nem jelenti azt, hogy innentől fogva tropa az egész, van ám intimtora is a világon, nem kell elhagyni magadat. Az ilyen videókra meg általában oda van írva, hogy "szülés", nyilván véres, meg egy szülés van rajta, aki nem akarja látni ne nézze meg. Ez kicsit olyan, mint amikor a sok hülye megnéz ilyen balesetes videókat, aztán meg megy a sírás, hogy jujj, de gusztustalan, fú, én ezt nem bírom. F*szér kellett megnézni akkor, tudta mi lesz benne. Akit meg érdekel, nézze meg nyugodtan, de akkor nem kell sírni.

  • 2008.01.27 12:44:01Guruljka

    Most az jutott eszembe, hogy tán a szexre nem azt mondja e a gyerkek jó része, hogy gusztustalan? Persze akkor még éretlenek ugye.

    Tán sokaknak nem fáj-e az első aktus?

    Mégsem gondolja azt egézséges ember felnőttként, hogy ezért inkább nem is csinálja. Vagy igen?



    A szülés egy esemény, aminek nem az a lényege, hogy anya leszel-e vagy sem. Hanem az, hogy egy életet adsz egy embernek. Ha ez nem nagy dolog, akkor most teszem fel utoljára a 10 forintos kérdést: mik a nagy dolgok???

    Árulja el már nekem valaki, mit csinált már éltében, ami ennél többet ér, bármilyen mérce szerint is!

    Nem azt mondtam én, hogy ezért a továbbiakban nagy áhitatban térdighajolva nyaljuk a gyerekünk seggét, minden igényünket rendeljük alá az övéinek mert ő egy új élet és a mi életünk _egyetlen_ értelme. Hanem azt mondtam csupán, hogy a legfontosabb az életünk értelmei sorban. Igen a többi emberi kapcsolatunk van a többi "életünk értelme" felirat alatt. A párkapcsolatunk, a szüleinklel való kapcsolatunk, a baráti kapcsolataink. De az emberi kapcsolataink szerintem baromira kiemelkedik a gyerekeinkkel való kapcsolat. Mert a gyerekünk az az ember, akire a legnagyobb hatást gyakoroljuk, akinek az életét a legjobban befolyásoljuk. Még azokra is hat az anyjuk, akiket születésükkör elhagyja.



    Másrészt azért az remélem tény, hogy az élet "szent". Innen nézve szülni akát lehet "szentség" is. A kérdés csak az, hogy kinek mit jelent a szentség? Lehet ebben az analógiában csak babonának és faxságnak tekinteni, lehetne idióta vallási fanatizmussal ájhitatos dolognak tekinteni, de szerintem lehet ezt egy nagy dolognak tekinteni, amire ugyan mindenki képes elvben, de mégis nagy dolog megcsinálni.

    Én erről bezséltem, hogy a nyálazó fanatizmus engem is taszít, de ugyanúgy taszít az is, ha valaki azt mondja ez bagaetell. Nem az.

    Mert kérdem én elismerjük-e azok FIZIKAI teljesítményét, akik lefutják a maratont?

    El. Akkor miért ne lehetne elismerni azoknak a nőknek a fizikai teljesítményét is, akik 9 hónapig hordanak és aztán kemény és fájdalmas és véres melóval szülnek 1-2-x gyereket. Ez teljesítmény.

    Azon kívül, hogy bátorság is kell hozzá, mert bele is lehet halni.

    Én nem értem miért nem lehet a középutat látni. Hogy az elismerése valaminek nem egynelő az áhitatos magasztalással.



    És végül én nagyon rühellem, hogy manapság megy ez a kettős trend szinte mindennel (szüléssel, gyerekkel, házasságal, munkával, stb...), hogy a népesség egyik fele a legegyszerűbb dolgokat is valami csodálatos áhitattal ruházza fel,mintha csak arról szólna az élet, míg a másik szerint semmi nem nagy dolog csak fel van fújva.

    Pedig vannak nagy dolgok.

    Nagy dolog egy gyerek születése és felnevelése is.

    Nagy dolog lefutni a maratont.

    Nagy dolog életen át tartó hűségben élni.

    De nem nagy dolog egy munka. Nem nagy dolog egy jó szex. Nem nagy dolog egyszer leüvölteni egy gyereket. Nem nagy dolog bocsánatot kérni pl...

  • 2008.01.27 12:50:34Guruljka

    Hja, de nem is áhitataos dolog a házasság a hétköznapokban és a nevelésé sem egy leányálom, mikor mondjuk agyereked visszadumál.

    Csak egy nagy dolog apró, fárasztó és idegesítő része. Nem kell minden hányás feltakarítás ésé kakis pelus közben azt gondolni, hogy jaj mekkora szerencse, hogy anya vagyok. De utálni sem kell.

  • 2008.01.27 13:06:52Brumibaby

    morcos, tudod, MINDEN kocsi tönkremegy egyszer, elkopik a hengerfej,megfakul a fényezés, szivárog az olaj... az is, amelyikkel nem utaztunk el a legjobb helyekre kirándulni. Akkor most mi a jobb...?

  • 2008.01.27 13:16:32nyúl bella

    sziasztok,



    én már lógushoz jártam lógushoz, hogy elmulassza a Hallány-véleményemet, amint szintén egy nőgyógyász okozott. Továbbá súlyos Poronty-függővé váltam, valószínűleg ugyanezen okból. De nem múlik. És mindjárt 30 vagyok.

    Megnéztem a kádast. Gyönyörű. Így bevállalnám.

    2 dologról szeretnék olvasni tőletek, ha segítetek. Az egyik az érzés, amikor a szülésről máról holnapra nem a kiszolgáltatottság, a méltóság elvesztése és a széttárt p*jú brutálborzalom jut eszedbe, hanem csakis a gyerek, akiért ezt érdemes kiállni. Nektek mikor, hogy jött ez a pillanat? Elsősorban azok véleménye érdekelne, akik előtte irtóztak a gondolattól (persze mindenkié, csak a „kislánykorom óta erre vágytam” alkatok tapasztalatait nemigen tudnám hasznosítani).



    A másik az, hogy ti, akik végigcsináltátok x-szer, mekkora esélyt láttok arra, hogy ha kitalálom, hogy pl. vízben akarom, kizárólag nőneműek jelenlétében és beavatkozásmentesen, akkor azt kivitelezni is tudom. A helyzet: mai Mo., vékony pénztárca, problémáimat nem értő környezet. Az esélyt úgy értem, a mai kórházi gyakorlat mellett/ellenében… Köszi, ha valaki megosztja velem a gondolatait.



    És még valami. Hallány nem kell, hogy férfi legyen. Én sem vagyok az, mégsincs anyai ösztönöm. Nem beszélnék a nevében, de az ember mélyen valahol érzi, hogy ez gáz. Nem véletlenül porontyozik. Lógus nem segít, anya ellágyult sztorija nem segít, önkényszerítés nem segít. Ezért lenne érdekes, hogy idegenek, sokan hogy „fordultak át”. Hogy bízhatok-e a megváltó kattanás bekövetkeztében. Vierre-rel szólva: semmi bajom nem lenne, ha az orromban nőne, és ott jönne ki:) de így :(((

  • 2008.01.27 13:17:41nyúl bella

    mínusz 1 lógushoz

  • 2008.01.27 13:18:12kisbalas

    Brumibaby :))) ez jó. Meg amúgy... a női test azért úgy van megtervezve, hogy ez is egy funkció rajta, nem egy természetellenes dolog történik vele, amikor terhes, szül, szoptat, ergo ezek a dolgok is beletartoznak a "rendeltetésszerű használatba". (Kicsit off, de ha szexuális élet minősége egyedül a hüvely feszességén múlna, nem lenne olyan izgalmas dolog...) Mindegy, ettől még nem kell rohanni szülni, de azért ne írjuk már le azt, aki mégis ilyesmire vetemedik.

  • 2008.01.27 13:23:22morcos68

    Guruljka: "Árulja el már nekem valaki, mit csinált már éltében, ami ennél többet ér, bármilyen mérce szerint is!" Na ha van valami, amit útálok, hát akkor ez az. Mintha ez lenne a világ közepe. Évmilliók óta sikerült már mindenkinek, aki így vagy úgy akarta. Az a lepukkant lumpen aki él bele a világba és kinyom (direkt nem "szül"-t írok) 9-10 kölköt, az 9-10 szer nagyobbat alkot? Urambocsá' többet ér? Ugyan már. Meg ez a mérce is... Igenis, aki feltalál ezt -azt, nekem többet ér, mintha szülne gyereket. Azt mindenki tud. Gyógyszert feltalálni meg nem.

    Brumibébi: az autós hasonlatod sántít: 18 éves megkímélt, 300ekm fölött futott kocsim olyan becsben volt, hogy azt el sem tudod képzelni. Tehát az öregség valóban velejárója az életnek. A szülés meg választható.

  • 2008.01.27 13:28:37kisbalas

    Nyúl Bella! Te szeretnél gyereket? (Komolyan kérdezem.) Mert ha igen, és ezért mentél el lógushoz, szerintem ne félj, már így is sokat tettél érte, pedig még meg sem fogant. Nem félteném én azt a gyereket. ("Kattanás" nem biztos amúgy, hogy lesz, kis kattogásokkal, meg sok idegtépő jelenettel is el lehet jutni oda, hogy egyszer csak azon kapod magad "gyáááá, de szeretem ezt a kis tökmagot!!!")

    Ha meg nem, ha nem szeretnél, akkor miért parázol ezen?

  • 2008.01.27 13:31:51nyúl bella

    tudod, kisbalas, nevelni igen. kihordani-megszülni nekem a folyamatos tárogatással egyenlő: ezért parázok... ha már meglenne, sima ügy... szóval nincs Katt...:(((

  • 2008.01.27 13:46:30Guruljka

    nyúl bella, nekem sem volt ilyen vágyam, hogy én most gyereket akarok. És becsúszva is érkezett. Nem is jött a nagy áradó érzelem. Ez szerintem nem is anyai ösztön amúgy, hanem egy lelki beállítottság+környezeti hatás, hogy ki milyen személyiség lesz, menyire természetes neki, hogy egyszer gyereke lesz. Én úgy voltam vele, hogy majd egyszer persze lesz, mert az a normális. De érzelmi vágyakozás nem volt az első gyerek előtt.



    Én az egyéb emberi kapcsolatokhoz szoktam hasonlítani a folyamatot. Találkoztunk, megismerkedtünk megkedveltük majd megszerettük egymást a gyerekeimmel. Másodszorra nekem gyorsabban ment. Elsőre lassabban.



    A kádas szülésre azt tudom mondani, hogy vastag bukszával mindent lehet, vékonnyal, meg szerencsével pedig lehet egy rendes szülésed.

    Menj szülés előkészítő tanfolyamra és ismerkedj a témával, az általában segít. Mindenképp minél alaposabban tájékozódj arról, hogy mik a lehetőségeid, ott ahol élsz. Mert nagy ám a szórás.

  • 2008.01.27 13:57:17Guruljka

    morcos aha! Itt a gyógyszerfeltalálók tucatjai kommentelnek...

    Nem mondtam, hogy nem lehet gyerek nélkül értelme az életnek, csak rendesen el kellett volna olvasnod...

    Kérlek ne szülj, ha nem akarsz. Élvezd az életet és tűnj el nyomtalanul, ha neked ez esik jól. Vagy találj fel gyógyszert és élvezd egód nagyszerűségét. Áldásom rá! De amit nem próbáltál, nem tudod mi, azt ne fikázd!



    Egyébként érdekes ám a felfogásod, az aki életet ment a találmányával az értékesebb, mint azok akik azt az életet adták...



    Hja és mint írtam én azt is becsülöm aki lefutja a maratont, mert bár elvileg/fizikailag én is képes vagyok rá, valahogy mégsem teszem meg, mert valami hiányzik belőlem. Ezért azok akik meg is teszik ebben többek nálam.

    Riszpekt tudod?

  • 2008.01.27 13:59:38verkaverka

    Hogy visszaterjek a videokhoz, lehet am hogy ha a csaszaros utan mutatnak percekig ahogy a halalboldog anya baratkozik a gyerekevel a kadas meg veget erne amikor a vizbe megerkezik a gyerek, akkor nem lenne _ennyire_ egyertelmu hogy mindenkinek a kadas a kedvence... :)

  • 2008.01.27 14:04:11druantia

    Nyúl Bella, szerintem nincs egy nagy katt, sok kis katt van. Amikor kiderül a terhesség, az egy elég kicsi katt. Aztán amikor először meglátod az uh-n, az már közelebb visz. Amikor először megmozdul, amikor először ki tudod tapintani, hogy hol a feneke, meg hogy ezt tuti a talpa, az egy még nagyobb katt. Amire megszületik és először összenéztek, addigra már el sem fogod tudni képzelni nélküle talán. És utána még sok-sok katt: szoptatás, első mosoly, első ölelés, első "szeretlek, anya", stb.



    Az egész egy folyamat szerintem, nem egy hirtelen átfordulás. Az meg, hogy a szülést hogyan éled meg, véleményem szerint elsősorban rajtad múlik. Mármint a lelki alkatodon. Hidd el, tényleg automatára kapcsol olyankor az ember, szinte egy más tudatállapotba. Egyetlen tanácsot tudok csak adni a szülésre vonatkozólag: lazítani, átengedni az irányítást a természetnek.

  • 2008.01.27 14:05:01Guruljka

    Hja morcos és még mindig nem látom, hogy mi volt a te nagyobb tetted... csak azt, hogy szerinted ez nem nagy tett. Mondj nagyobbat, amit te csináltál!

  • 2008.01.27 14:06:07morcos68

    Guruljka, egyre agresszívabb vagy... Arra azonban nem válaszoltál, hogy aki 9 kölköt nyom ki, az külömb/jobb/több-e akárkinél is kilencszer...? Az Általad mondottakból az jön le, hogy ige.

    Az egóm minimális, bár tényleg hiszem, hogy pl a rák ellenszer feltalálója nekem több, mint ember, mintha szül egy gyereket. Nem becsülöm le a képességeidet,szülni is nagy dolog, de nem a világ közepe.

SZÓLJON HOZZÁ!

Kórházfigyelő

  • Budapesti kórházak
  • Vidéki kórházak

Kérdezz szakértőnktől

Dr. Gyarmati Andrea gyermekgyógyász válaszol.

Kérdezni szeretnék »

Travelo utazási ajánlatok

  • Gleccservizet nyakaltunk A mai napig különleges hangulata van a luzerni óvárosnak. (x)
  • Utazzon Szép-kártyával szép tájakra! Belföldi pihenés 3 613 Ft / fő / éjtől
  • Utazni készül, de még nem kötött biztosítást? Online, 5 perc alatt elintézheti!
  • Gyönyörű tájak, felhőtlen kikapcsolódás. Töltsön el egy kellemes hetet Korfu szigetén!

Hirdetés

Hirdetés