PORONTY

Kuki vagy fütyi?

2007. június 26., kedd 14:07

A heti kérdés igen kényes: hogyan nevezzük a gyerekek előtt a nemi szerveinket? Úgy vélem, az anyák ebben a témakörben szemérmesebbek, pláne, ha lányuk van. Az átlaganya puncit vagy nunit mond. De vajon az apukák hívják-e például faroknak vagy pöcsnek a gyerek előtt a legnemesebb testrészüket?


Megkérdeztem a környezetemben élő gyermekes családokat, ők hogy beszélnek a témáról a gyerekkel. A legtöbb szülő a kuki/fütyi és a punci/nuni elnevezést használja, illetve ezek becézett alakjait: kukac, kukesz, fütykös, puni, puncika, puncus, nunika, nunus. Akad, aki a női nemi szervre a puni, cuni, cuna, cunus kifejezést, a férfira pedig a bögyörőt mondja.

Találkoztam olyan apukával is, akinek a lánya pöcsnek hívja a bizonyos szervet, de hallottam kisfiú szájából a pöcskös szót is rá. A futottak még kategóriában megtalálható a nuna, suna, cunci.

Olyan szülőbe eddig még nem futottam bele, aki a péniszt, a muffot illetve a nemi szervek csúnya megfelelőit tanította meg kisgyerekének.

És a kedves Poronty-olvasók milyen szavakat használnak a csemeték előtt?

KOMMENTEK

  • 2007.06.26 19:07:25B-

    Szerintem nem gáz, ha megtanítjátok a gyereknek, hogy az ilyesmit ne mások előtt csinálja. Persze semmi megszégyenítés, büntetés stb. Egy csomó dolog van, amiről az ember megtanulja, hogy bizonyos helyeken vagy emberek előtt nem lehet csinálni, és nem roppan bele. Egyébként szerintem nem gáz, ha egy kislány már pici korában ilyesmiket csinál, sokkal könnyebb dolga lesz felnőtt korában (orgazmus elérése stb), a lényeg, hogy trauma nélkül terelődjön a dolog oda, ahova való, vagyis a szigorúan vett magánszférába.



    Egyébként szerintem nagyon sok gyerek csinál ilyet, de ez még akkora tabu, hogy na!

  • 2007.06.26 19:07:29thais

    A fiúké nálunk bögyörőcske, bögyörő, a lányocskáé nunuska. Csúnya verziókat nem használhatunk. Még akkor sem, ha az iskolában másképpen használják.

  • 2007.06.26 19:10:21thais

    A magyar népmesékben a lányokét "csúnyájának" hívják. Meg is kérdezték azonnal, mi az. MOndtam, hogy nunuska. Válasz. Az nem is csúnya.

  • 2007.06.26 19:14:17etek

    a betyár leánygyermekemnek gyakorlatilag szivacs az agya, így ha az utcán is hall valamit, visszakapjuk. A picsa már 3 évesen benne van a szókészletében, jelentéssel együtt.

    Nálunk apának és az öccsének pöcse van, neki és anyának puncija. A punci nagyon jó, vicces szó, a pöcs meg egyszerűen a magyar nyelv zsenije.

    Ősszel óviba megy a lányom. Ott a legtöbb gyerek az összes addig esetleg titkolt, ocsmány kifejezést és idétenséget meg fogja tanulni.

    Lehet választani, hogy az addigi 3 év szigorú - és az én esetemben jelentős önmegtartóztatást feltételező - SZÉP BESZÉDE megy "kárba", vagy azzal együtt, hogy a gyerek tudja mi illik és mi nem, teljesen " felkészült" lesz a csúnya beszédre.

    ha otthon néha kicsúszik egy bazeg vagy társai, hozzátesszük, hogy ez nem szép dolog stb., és meglepő módon a lányunk nem használja, mondogatja.

    Nagy szavak: neki kell tudni eldönteni, mi a jó és a nem jó, nem tiltások útján, hanem a már kicsi kortól fejlesztett értékrenddel.

  • 2007.06.26 19:21:25chill

    eszter, B-, tabu vagy nem tabu, én is ezt csináltam kislány koromban. Talán tizenpárévesen nőttem ki. Azt hiszem az én szüleim sem bírtám, tulajdonképpen meg is értem őket. Elég idegesítő látvány egy rángatózó gyerek egy takaró alatt megbújva. Azt hiszem a szexualitásommal semmi gond, és gondolom ez a lényeg. Engem nem látott pszichológus vagy más szakértő ezügyben (más ügyben sem), de azt hiszem amolyan feszültséglevezetés volt. Olyan mintha rágtam volna a körmömet, vagy a hajamat simogattam volna állandóan. Arra nem emlékszem mikor kezdődött, de abban biztos vagyok, óvodás korban már volt. Egy táborban hallottam valakitől gyerekkoromban, hogy ő is csinálja. Ez van. Azt hiszem kinővi majd a lányod is Eszter. Nekem legalábbis bajom nem szérmazott tőle.

  • 2007.06.26 19:24:36másutt

    thais: HAHA! EMLEKSZEM! pedig utoljara kb 25 evvel ezelott lattam! mar akkor is megdobbentett!

    volt egy resz, ahol a lanynak valasztania kell, hogy mit takar le, a mellet, vagy a puncijat es o a mellet valasztja, a tobbi meztelen marad es a kiraly (?) megkerdezi, hogy 'miert nem a csunyadat takartad le?' es erre o aszongya, hogy mert a mellet maga nevelte.

    total plafonra vagott, pedig eleg aproka voltam.



    ami egyebkent NAGYON erdekes, hogy majd' minden nyelvben van a noi nemi szervre minimum egy szo, ami a tabuk tabuja es nagyon csunya, pedig 20 masik szo teljesen mindennap hasznalt.

    angolban ez a c-u-n-t, amit gyakorlatilag az USA-ban nem lehet kozhelyen kimondani, es sajat tapasztalatom szerint a legtabubb szo (valakit annak hivsz es megszabadultal tole orokre)

    Pedig CSAK EGY SZO! magyarul a p-i-c-s-a sokkal gyakrabban hasznalt, mint a fenti, de talan a fentivel valo tapasztalatom miatt nagyon bantja a fulem, es nem hasznalom soha amikor magyarul beszelek. pedig prud nem vagyok egy vicc kedveert lazan eluvoltenem magam kozhelyen, hogy PUNCIIIIII!





  • 2007.06.26 19:25:36eszter

    Chill, B, köszi. Nem zavar már, hogy csinálja, mert más előtt már nem teszi, csak nagyon nem szeretném, ha a kicsi lelke azt a követketetést vonta volna le, hogy ez rossz, amiértz egy időben rászóltunk...

  • 2007.06.26 20:26:22marcangoló

    Eszter, elképzelhetetlennek tartom, hogy úgy szóltatok volna neki, hogy attól sérüljön.

  • 2007.06.26 20:33:05eszter

    marcangoló, kösz a bizalmat, azért az ember elveszti a türelmét, ha mát egyszer átöltöztette este a csatakban úszó gyereket, és megint arra megy be, hogy nyögdécsel, meg úszik a vízben. Napközben meg "dugiban" elvonul fetrengeni...azért én is bízom, hogy nincs veszve semmi.

  • 2007.06.26 20:52:15marcangoló

    Á, szerintem, ha egyébként egészséges a család hozzáállása a szexhez, akkor úgyis az a mérvadó, nem az ilyen elszigetelt esetek. :-)

  • 2007.06.26 20:59:58manoka

    nálunk használatos még az ormány (fiú) is becézésképpen, illetve az orrocska (lány), természetesen a hétköznapi nevekkel párhuzamosan :)

  • 2007.06.26 21:01:49kovvacs

    Eszter, de ha mégis elballagtok pszichológushoz, akkor jól nézzétek meg magatoknak, ki legyen az, nehogy maga a pszichomókus csináljon nagyobb bajt a felesleges aggodalmaskodással. Vekerdy nem ír erről valami okosat valahol? Mintha rémlene, de nem tudnám, hogy hol keressem...

  • 2007.06.26 21:11:34Guruljka

    Nálunk fütyi van:-) És mivel a Nagy, pont a múlt héten tette fel a kérdését,amikor ültem a wc-én hogy:

    -Anya te mivel pisilsz, ha nincs fütyid?

    immár bevezettük a puncit is. Ez baranyai-pesti megoldás:-)))

  • 2007.06.26 21:28:15a:a

    Nálunk fütyi. A másik változatra még nem találtunk megoldást, vélhetően a punci lesz az. De mi mindketten iszonyúan zárkózottak vagyunk, nem is tudom, hogyan lesz majd. De muszáj túlesnünk ezen, mert nem akarom, hogy a gyerekeim ugyanolyan nehezen nőjenek fel szexuális értelemben, mint én. És mindenfajta szülői segítség nélkül :-((((

  • 2007.06.26 23:13:56Leona

    eszter, az én egyik lányom dettó. Pár hónapos kora óta csinálja. Nem sokminent tudtunk vele kezdeni. Vekerdy annyit ír a témáról, hogy ha mások előtt is csinálja a gyerek, akkor határozottan rá kell szólni, hogy "menj a szobádba, ha ezt akarod csinálni, mert minket nem érdekel."

    De hogy mi van akkor, ha bemegy a szobájába, és ott csinálja tovább, aztán totál vörös fejjel, és bokáig vizesen jön elő????

    Nálunk már a gyerek-nőgyógyász is bejött a képbe, mert (ezt én tippelem) a sok dörzsöléstől kivörösödött a puncija, csípte a szappan és a pisi. Először gombás fertőzésre tippeltem, ezért vittem oda. Gombát nem találtak, se bacit.

    Ekkor gondoltam, hogy talán a dörzsölgetés is okozhatja, vagy legalábbis fokozhatja a tüneteket. Hülyeség? NEm tudom, de megbeszéltem a lánnyal, lassan leszokott róla, és ezzel együtt a tünetek is megszűntek.

    Én is sokat aggódtam, nehogy valamit örökre tönkretegyek a tiltással, én is vesztettem el a türelmemet.

    Iszonyú nehéz helyzet.

    És néha újra meg újra előjön.

  • 2007.06.27 01:04:39koaladia

    Szia Eszter!



    Én földid vagyok, és nekem is sikerült új kifejezést hallanom :-)



    A gyerkőcödön jót mosolyogtam, mert elképzeltem amit írtál, nyilván a valóságban biztos nem ennyire vicces :-), de szerintem is amíg kicsi és a maga szintjéhez mérten magyarázod el neki a dolgok állását, addig nem sérül. Tizenpárévesen már sokkal rosszabb lenne.

  • 2007.06.27 07:16:21eszter

    Én is ezt olvastam Vekerdytől, amit Leona írt, de ugye az nem terjed ki a probléma minden részletére. A pszihológust még sztem azért kihagyjuk a dologból, pláne, hogy most nincs vele abszolút probléma.



    Amúgy szabad itthon a szexuális nevelés, kérdésre választ kapnak, elégedettek a dologgal. Hátha bejön, amit marcangoló mond, és a globalis helyesen nevelés számít.

  • 2007.06.27 08:32:26keszianita

    Nálunk egyelőre döntetlenre áll a kuki és kukacka :) bár még csak 8 hónapos, úgyhogy van még idő.... fogdosni Dani is szokta. eleinte csak ha lekerült a pelus, mostanság néha azon keresztül is (pirul). Kezdem azt hinni, h a pasiknál a kukifogdosás és a távirányító birtoklása iránti vágy genetikailag kódolot ;) :D

  • 2007.06.27 08:50:13Neocon

    Kékfelhő: egyszerű, körül kell metéltetni, a szex is jobb lesz majd neki, egészségesebb is, mi kell még?

  • 2007.06.27 08:54:42Kékfelhő

    Neocon: gondolkoztunk rajta :)

    Viszont már nem kisbaba, öt éves, nem tudom, hogy ki akarnám-e tenni a fájdalomnak ebben a korban...

  • 2007.06.27 08:58:17marcangoló

    És kisbabakorban? Én még az oltásoknál is úgy sajnálom őket...

  • 2007.06.27 09:10:44Kékfelhő

    nem tudom, valamiért kevésbé tartom problémásnak, mint így, nagyobb fejjel...



    kisbabaként amúgy is mindig sírt, de most olyanokat is mond, hogy "csííííp pisilésnél" és közben potyognak a könnyei... :/

  • 2007.06.27 09:29:40másutt

    Huh a korulmeteles dolog nagyon nagyon nagy vitakat kavar fel most az USA-ban, ahol ugy 100 evig az volt a standard. Azonnal a korhazban, az ujszulottet, gyakorlatilag automatikusan korulmeteltek, a 'fejlett vilagban' egyedul, egyes helyeken (Kozepnyugat) akar 100%-ban is.



    Ami azutan egy lancreakciot inditott meg... mert az apak nagyresze, aki korul volt metelve, azt akarta, hogy a fia(i) is 'ugyanugy nezzenek ki' mint o... es akko sem hagytak abba a tradiciot, amikor az allam mar nem javasolta.

    10-20 eve nagyon vittak a korulmeteles jo oldalat, es oriasi propaganda volt ellene amig nemregen az derult ki, hogy jelentosen lecsokkenti a szexualisan terjedo betegsegek (pl AIDS) terjedesenek veszelyet.



    Az egyik nagyon problemas resz pl. az volt, hogy nem hasznaltak fajdalomcsillapitast, azzal, hogy 'az ujszulott ugysem erez fajdalmat'. Azutan kb 10 eve rakapcsoltak a picik agyara meroket egy kiserlet folyaman es mertek a reakciot. Annyira nagy fajdalmat regisztralt a mize az agyban, hogy humanus okoknal fogva azonnal felfuggesztettek a kiserletet es azota erzestelenieteseket hasznalnak.



    En a magam reszerol ugy gondoltam mindig, hogy barmifele olyan nem orvosilag indokolt beavatkozas, ami maradando valtozast okoz, nem etikus a csecsemon (tetovalas, fullyukasztas - nekem kilukasztottak a fulem meg a korhazban!) mert voltakeppen csonkitasrol van szo (ami raadasul sokak szerint erzes elvesztessel jar!).

    Ha akarja, csinaltassa meg felnott koraban... szerintem.



    Amerikai baratnoim kozul sok meg nem is latott korulmeteletlen ferfit es nem is tudna mit kezdeni az 'anyaggal!! :-) vagy ha igen, akkor gunyt uznek belole.... Asszem ez szokas kerdese.



    Amikor meg nem tudtuk, hogy lanyunk lesz v. fiunk, beszeltem errol Draga Parommal, aki nagyon hevesen kijelentette, hogy az o fiat ugyan NE VAGDOSSA SENKI! :-) de ez belefer a kepbe: o sincs korulmetelve, es a pasik ugy tunik tenyleg viszik a tradiociot. A lanycsecsemovel most egy idore megoldodott a dolog, dehat lesznek mas dilemmak majd. Pl: az apja vasvillaval vagy karddal hessegesse majd az udvarlokat 15 ev mulva? :-)

  • 2007.06.27 09:39:55druantia

    Másutt, tökéletesen egyetértek, én is csonkításként élném meg, ha szegénykém kukiját muszáj lenne körülmetélni. Én is azt gondolom, hogy ha akarja, majd felnőtt korában megcsináltatja, a lényeg az, hogy nehogy már én döntsek arról, hogy ő mit fog hordozni remélhetőleg legalább nyolcvan évig.



    Én is olvastam, hogy régebben kezeltek akár égési sérült gyerekeket is fájdalomcsillapítás nélkül, mert "úgysem érez fájdalmat". Hogy ezt honnét a fenéből szedték? Azért, mert nem tudja mondani, hogy fáj, attól még fáj. Volt egyáltalán valaki, aki komolyan elhitte ezt a hülyeséget? A babák már a pocakban is éreznek fájdalmat, ha sajnos úgy alakul.

  • 2007.06.27 09:40:48pat

    nálunk punci van, és ha majd fiunk is lesz, valószínűleg fütyi - mivel annak idején nekem is így hívtuk:) (meg most is) és a kislányom is fogdossa a puncijt, ami tök OK, én csak azért szoktam szólni, hogy tiszta kézzel csinálja, és ne akkor nyúljon rögtön oda, amikor kicsomagolom a kakis pelenkából, legalább várja meg, amíg a törlőkendővel előkészítem neki a terepet:)



    a szellentés meg puki, bár gyerekkoromban otthon ezt bummolásnak hívtuk:) tényleg, ebből is egy érdekes poszt lehetne, hogy ki hogyan viszonyul a pukizáshoz otthon, családi körben:) pl. csinálni szabad ,de nem beszélünk róla? vagy ha észlelhető, akkor vállalni kell érte a felelősséget egy beismerő vallomással?? esetleg vissza kell tartani otthon is? (brrr...)

  • 2007.06.27 09:41:28Kékfelhő

    Akkor is érzéstelenítőt kapott, amikor a dokinő megpróbálta hátrahúzni a bőrt, mert fitymaszűkülete volt. És utána ott bőgött nekem a gyerek. Mert csípett, meg fájt. Még be is pisilt éjjel. Aztán megpróbálta visszatartani, nem ivott, hogy ne kelljen pisilnie. Egy csecsemőnél talán ezek nem ennyire kiélezett reakciók, vagy csak nem tud úgy hangot adni neki.

    "Karodban vittél évekig, akaratod rabja voltam..."

  • 2007.06.27 09:46:31Kékfelhő

    Mondjuk ez a dolog, hogy a csecsemők nem éreznek fájdalmat, honnan a francból jön?! Ez most kb. olyan, mint a magzat, ami nem érez semmit. Dehogynem.

  • 2007.06.27 09:56:40másutt

    hm. nagyon fajhat.... de szerintem sokkal erdekesebb kerdes, hogy kesobb a felnott ferfinak okoz-e erzes-elvesztest.... a korulmeteles celja a viktorianus korban az volt, hogy elbatortalanitsa a ferfiakat a maszturbalastol, mert 'nem olyan jo ugy'.



    edition.cnn.com/2007/HEALTH/06/18/circumcision.decline.ap/index.html

    ez egy angol nyelvu nagyon erdekes cikk amit a CNN jelentetett meg nemreg.

    a lenyege az, hogy a korulmeteles megitelese a 'muszaj, mert a biblia rendeli'-tol az 'etikatlan es immoralis'-ig terjed az USA-ban... attol fuggoen, hogy a szuloknek mi a faji vagy vallasi hattere es hol laknak.

    Ettol fuggetlenul a leggyakrabban vegzett mutet, millioszamra csinaljak!



    anonym modon tett megjegyzesem, csak igy mellekesen :):

    volt mar dolgom ilyen es olyan kukival is, es voltakeppen nincs preferenciam. nagyon erdekesnek tartom, hogy a pasik, akik korul vannak metelve, nem tudjak, hogy 'kevesebbet ereznek-e'... pedig szerintem biztosan, hiszen egy nagyon erzekeny felulet van eltavolitva, a legerzekenyebb! de nem tudjak, 'milyen ha ott van' es sosem ereztem kulonbseget a viselkedesukon... egyaltalan, es a legtobben buszkek is a korulmeteltsegukre, nem mintha lenne valasztasuk.

  • 2007.06.27 09:57:33B-

    Csak azt nem értem, hogy amikor az újszülött babákat megszúrták (vérvétel, oltás stb), és azok jól hallhatóan fölüvöltöttek és keservesen sírva fakadtak, akkor ezek a nagyokosok ezt nem hallották? A kisbabák annyira nyilvánvalóan jelzik, ha úgy érzik, valami nem kóser :-(

  • 2007.06.27 10:01:24B-

    Nekem egy barátnőmnek volt körülmetélt barátja, és azt mondta, hogy a srác nehezebben ment el, pont az érzékenységvesztés miatt. És ez elég komoly komplexusokat okozott neki. Persze lehet, hogy eleve komlexusos volt, és attól jöttek a problémák... Más tapasztalatok? Engem mondjuk kicsit megijesztett ez a sztori, ha fiam lenne, próbálnám védeni a kis sapeszt a fütyije végén, amíg lehet.

  • 2007.06.27 10:03:10Kékfelhő

    másutt: a körülmetélésnek régen közegészségügyi okai voltak, visszanyúlva a bibliai időkre. Később lett mindenféle hülyeség belemagyarázva.



    a páromnat tinédzser korában műtötték, nem teljesen olyan, mintha körül lenne metélve, de hasonló állapot. Ő azt mondta, hogy iszonyú fura volt eleinte, hogy minden ingerelte, viszont pont azért, mert "kint van" hozzászokott az ingerdús környezethez, így pl. szexben sokkal tovább bírja. Őt egyáltalán nem zavarja ez az állapot, sőt, könnyebb tisztán tartani is. Engem sem zavar :)))))))

  • 2007.06.27 10:03:30gyöngy1

    Ami a körülmetélést illeti, most Afrikàban inditanak egy kampànyt, hogy minél több fiù essen ezen àt. Ugyanis, a körülmetélt férfiak kevesebb eséllyel kapjàk el az AIDS-t.

  • 2007.06.27 10:04:38Kékfelhő

    B- : annak a fiúnak egyéb problémái is lehettek szerintem...

  • 2007.06.27 10:04:56gyöngy1

    Off: Sajnos a körülmetélés Afrikàban inkàbb a lànyok fàjdalmas problémàja:-((((

  • 2007.06.27 10:05:42Kékfelhő

    no igen

    az már tényleg csonkítás...

  • 2007.06.27 10:07:33másutt

    azert erdekes, mert nem tudni, hogy korulmeteles nelkul 'hogyan menne el'...



    egyebkent, gyongy1, igen, erre utaltam en is, nemreg jottek elo egeszen megdobbento statisztikakkal erre vonatkozolag.



    noi szempontbol meg kell, hogy mondjam, hogy mindket allapotnak megvan a maga elonye. persze legjobb, ha az ember a parjanak nem feltetlenul igy fogalmaz. ugyis az ove a legszebb a vilagon. ;-)



  • 2007.06.27 10:10:28magyaranya

    Nálunk egy Kóka Rozi mese után pureca volt a lányoknak. Szerintem nagyon jó szó!

  • 2007.06.27 10:13:38Kékfelhő

    nem tudom, hány évesen műtötték, lehet, hogy tudja, hogyan működött "eredeti kiadásban" :)))

  • 2007.06.27 10:18:42Kékfelhő

    Hm...

    Én elmagyaráztam Daninak ezt a hüvely dolgot (pl. hogy a kisbaba is onnan jön ki), de a mai napig azt mondogatja a tamponra, hogy a fenekembe dugom. Egyelőre felhagytam a próbálkozással e téren, fél év múlva újra megpróbálom :)

  • 2007.06.27 10:27:45másutt

    Ugy emlekszem nalunk anno 'pisilo' ment.

    Ami az igazsag egy reszenek (bonyolultabb reszenek) elhallgatasa. A fiuknak es a lanyoknak is pisilojuk volt.

    Ezt a tradiciot (se) viszem tovabb....



    Okoska: IGEN, erdekes, hogy ezek a teljesen normalis anatomiai reszek (mi a baj a hugycso nyilassal, meg csak nem is moralba utkozik!) abszolut tabuk.

    Olyan szinten, hogy szerintem a nok nagyresze, meg nem is latta a sajatjat (egy ideje lattam egy musort ami azt tamogatta, hogy minden no nezzen korul ott lenn tukorrel, mert a legtobbnek arrol sincsen fogalma, hogy mi van ott, es hogy hivjak masoket meg persze, hogy nem latja!) :-)

    En is bajba lennek, ha meg kellene neveznem 1-2 teljesen lathato reszt....

  • 2007.06.27 10:30:26Kékfelhő

    ánusz, klitorisz, ilyenek? :)

  • 2007.06.27 11:46:09marcangoló

    Érdekes, nekem a punciban benne foglaltatik a hüvely is.

    Hát igen, női mellből én is sokat láttam, na de puncit... Bezzeg a pasiknak ebben is mennyivel könnyebb dolguk van!

  • 2007.06.27 12:01:46másutt

    En lenezek, es nem latok semmit, csak egy NAGY hasat!

    :D

  • 2007.06.27 12:10:29druantia

    Nekem az okoz fejtörést, hogy majd, a szexuális felvilágosítás(ok) során milyen szavakat használjak. Lányoknál, nőknél a punci az olyan kortalanul használható dolog (maga a szó is :-))), de egy kisfiúnak milyen szót használjak ilyenkor a saját nemi szervére vonatkozóan? A kuki túl gyerekes, a pénisz ijesztően idegen hangzású, a farok és társai szóba sem jöhetnek... Akkor mit?

  • 2007.06.27 12:44:14Pinty-ponty

    Lehet, hogy prűd vagyok, de én már gyerekkorom óta írtóztam a (számomra) vulgárisnak tűnő punci kifejezéstől, sőt attól is, amit anyu használt rá (a punci nem magyar megfelelője, lévén, hogy ő sem magyar), úgyhogy mi, lányos család lévén, a pisilő és kakiló kifejezést használjuk. Nem érzem, hogy ezzel elfojtanék bármit is a lányaim bimbódzó szexualitásából. :) Tény, hogy így a harmadik nyílás kimarad a képből, erről mostanában kezdtem el beszélni velük. Tényleg, tudom, nem ez a fő téma, de valamennyire ide tartozik. Ti mikor kezdtétek el a lányok/fiúk felvilágosítását? A nagyobbik most megy iskolába, és állandó töprengés tárgya nálam, hogy ne beszéljek-e neki a testi szerelemről. :) Nem szeretném, ha butaságokat hallana az iskolában, de a túl korai felvilágosítást is rossznak tartom!

  • 2007.06.27 12:48:03marcangoló

    Pinty-ponty, én megvárnám, amíg kérdez. Normális, bizalmas légközrben úgyis meg fogja osztani veled amit a suliban hall, és akkor lehet róla beszélgetni...

  • 2007.06.27 13:05:44Pinty-ponty

    Férjem is ezen az állásponton van. :) A probléma csak az, hogy a tampon/betét problémakör a reklámok révén nálunk is felmerült. Mivel váratlanul ért a kérdése, ezért akkor kicsit sumákoltam, féligazságokat mondtam, mivel tudtam, hogy a korrekt magyarázat további kérdéseket szülhet. Most már fel vagyok készülve, áttgondoltam, mit mondjak, és nem szeretném, ha úgy élné meg, hogy tőlem nem érdemes ilyeneket kérdezni. (Egyébként nagyon sok dologról beszélgetünk, és teljesen nyíltan. Az embrionális fejlődést is megtárgyaltuk, de mivel az még nem került a felszínre, hogy hogy kerül az apa sejtje az anyába, tovább nem mentünk.)

  • 2007.06.27 14:02:06B-

    Pinty-Ponty! Szerintem nincs olyan, hogy túl korai felvilágosítás. Egyik ismerősünk gyereke a múltkor mutatja a babáját (óvis), és az anyja kérdezte, hogy miért nincs a babán bugyi, megfázik stb. Erre a kiscsaj: mert most jött a pasijától. Hát majdnem dobtam egy hátast. Anyuka is :-) Szerinte az óviban hall ilyeneket, de még nem érti. Tudni kell, hogy kifejezetten konzervatív, értelmiségi családról van szó, felelősséggel nevelik a gyerekeket. Én a helyedben nem attól tartanék, hogy túl korai, hanem, hogy másoktól hall először hülyeségeket vagy lealacsonyító dolgokat.

  • 2007.06.27 14:05:08Pinty-ponty

    Azt hiszem, tízéves korban manapság már sok mindent tudnak a gyerekek. Annak idején én 7 évesen hallottam először (osztálytársaktól) arról, hogyan fogannak a gyerekek, és egy munkatársam kislánya is 7 évesen világosult fel. Ezért is jött elő most ez a téma. Valószínűleg úgy lesz, ahogy marcangoló is javasolta, és ha újra kérdez, akkor beszélgetünk el a témáról! Remélem, legközelebb is kérdez... :)

  • 2007.06.27 14:08:40szekerkaa

    Namármost hiába minden. Kuki, fütyi, nuni és társaik. EGYETLENEGY elhangzott (és úgyis elhangzik, kár lenne tagadni) fasz, valamint pina abban a pillanatban rögzül. Másképp rezzen a hangunk, a gyerek meg oly szenzitív, figyelmes - és már jegyzi is meg!

    Ráadásul különös figyelem is társul e testrészeinkhez (pl. mert el van takarva, mert MÁS az övé és mert jó hozzáérni), így hát a négybetűsök korai elsajátítása elkerülhetetlen!

    :))))

  • 2007.06.27 14:13:08Pinty-ponty

    B-, igazad van, hogy már oviban is hallanak mindenfélét, csak még nem értik. Olyan 6-7 éves korára szerintem egy gyerek már képes felfogni ezeket a dolgokat, csak érzelmileg nem tudom, hogy érettek-e már rá. Emlékszem, hogy én förtelmes dologként éltem meg az első felvilágosítást, ami amolyan gyerekpletykaként élt. Meg voltam győződve arról, hogy van valamilyen más módja is a gyerekek fogantatásának (valamilyen mestreséges megtermékenyítés félén járt az eszem akkoriban...:D), mert az én szüleim tuti nem csinálnak ilyet. Persze idővel jócskán megváltozott a véleményem a szexről, de ennek ellenére nem szeretném, ha az én nebáncsvirág kislányomat hasonló élmény érné. (Persze attól, hogy az én szájamból hallja, és leegyszerűsített formában hallja, még lehet hasonló élmény, úgyhogy szerintem ez egy komoly probléma!)

  • 2007.06.27 14:34:54B-

    Érdekes, nekem annak idején meg se fordult a fejemben, hogy a szüleim is csinálták :-) Vagy nem zavart, nem tudom.



    Én egyébként a Peti, Ida és Picuriból világosultam fel, mindenkinek csak ajánlani tudom!! Kedves, a lényeg benne van és egy csomó technikai dolog, ami a gyerekeket nem érdekelné vagy elrettentené, kimaradt belőle.



    Amikor vártuk a bébit, újraolvastuk a párommal

    :-), és megállapítottam, hogy mennyire más világot írt le, mint amiben akkor éltünk! Mert ugye a kapitalizmusban játszódott (pl a család kap egy csomó reklámanyagot, amikor megszületik Picuri). Ennek ellenére tök jól átjött a sztori. Ja, és apás szülés volt benne :-)



    Képregény formátumú, így van benne jó sok szemléletes rajz is.

  • 2007.06.27 14:41:41B-

    Szerintem ha te meséled el, és nem vagy nagyon zavarban, hanem látja rajtad, hogy amiről mesélsz, az nem vér gáz és nincs valami szörnyű titok a háttérben, és nyugodtan-kedvesen tudsz válaszolni a felmerülő kérdéseire is, akkor nem jelent majd neki sokkot.



    A sokk inkább a brutálisan-torzítottan előadott rémtörténetek miatt alakul ki szerintem, meg amiatt, hogy a szülő elsápad és dadogni kezd, ha felmerül a téma. De simán lehet tramaumentesen is felvilágosodni, én pl már rég fel voltam világosítva, amikor megtudtam, hogy valaki szerint ez gusztustalan meg a szexnek vannak árnyoldalai (kihasználás stb). Szóval a legfontosabb, hogy Te milyennek látod a szexet: ha szép, érzelmes dolognak, amit egymás iránt felelősségteljes felnőtt emberek csinálnak fülig szerelmesen :-), akkor benne is ez a kép alakul ki először.

  • 2007.06.27 15:15:17di

    A lányom még csak 1éves és mi puncinak hívjuk vagy pisilőnek.

    Meglepődéssel olvastam viszont az Eszter lányát, hogy próbálgatja magát. Biztosan nagyon nehéz lehet eldönteni mit csináljon. Hasonló helyzetben én nem is tudom..mit mondanék. Valahogy leszoktatnám róla, hiszen én sem csináltam -nem emlékszem- ilyesmit,és semmi gond a sexualitásommal. Az unokahúgom viszont 2évesen nézegette tapogatta mi is lehet az, de néhány nem szabad, meg megnyúlik, mi felnőttek sem csinálunk ilyet után abba is hagyta. Ha nem láttuk csinálta e azt nem tudom, hiszen nem láttuk:).

    A fiúk meg gondolom folyton magukat "fogdossák" egyébként is. Hiszen pisiléskor kézbe kell venni.

    Nálunk egyébként az lesz a gond, ha lát fütyit. Apával ugyanis azt beszéltük, hogy ha egy mód van rá, nem mutatjuk meg mi van a fiuknak. Majd a bölcsiben/oviba lát kicsiben ilyet. Nem kell rögtön a "nagy".

    Egyébként most az olvastam egy könyvben, hogy a lányok gyakran azt képzelik, nekik azért nincs ott semmi mert levágtaák

  • 2007.06.27 15:15:58pat

    szerintem is az a fontos, hogy mi hogyan viszonyulunk a szexualitáshoz, mert ez fog átjönni a gyereknek, nem a technikai részletek. ha kínos dolognak tartjuk, amiről nem illik beszélni, akkor a gyerekben is gátlásokat ébreszthetünk, ha meg természetesen, gátlások nélkül tudunk neki beszélni róla, akkor a technikai részletek sem fogják traumatizálni. persze ez az én esetemben egyelőre csak elmélet, még van pár évünk, amíg át kell ültetni a gyakorlatba:)

  • 2007.06.27 15:24:36pat

    di,

    szerintem hiba azt mondani a gyereknek, hogy fúj, ne csináld, megnyúlik satöbbi... pláne azt hazudni neki, hogy mi felnőttek sem csinálunk ilyet! az ilyesmivel lehet vele negatív képzeteket társítani a testiséghez, aztán majd győzze levetkőzni kamaszkorában. a maszturbálás teljesen természetes emberi dolog, és amíg nem megy a párkapcsolatban végzett szex rovására, addig egyáltalán nem káros. az már más kérdés, hogy a maszturbálás a privát szféra része, és azt szerintem is meg kell mondani a gyereknek, hogy ezt olyankor csinálja, amikor egyedül van, mert mások számára ez kínos.

  • 2007.06.27 15:27:11Kékfelhő

    én azért nem félteném annyira a gyerekeket, mi is nyíltabbak (talán még felvilágosultabbak is) vagyunk anyáinknál, a mi gyerekeink is így lesznek vele :)

  • 2007.06.27 15:31:53druantia

    Az én gyerekem időnként együtt fürdik a nagypapájával, szóval lát ezt-azt. Mielőtt ő megszületett, itthon meztelenül aludtam, a kollégiumban csak bugyiban, de amióta mellettem alszik a gyerekem, általában felveszek egy trikót is, szóval tőlem nem lenne hiteles, ha együtt fürödnék vele. Ha néha nincs rajtam felül semmi éjjel, és reggel meglátja a cicimet, elkiáltja magát, hogy "cici", és megfogja. Én ezen sem akadok ki, természetesnek tartom az érdeklődést, főleg mivel hat hónapig ezekből kapta a kajáját is :-).



    Ő is játszik a kukijával, de engem ez egyáltalán nem zavar, amíg nem ezt csinálja egész nap, más tevékenységeket teljesen elhanyagolva. A szexualitáshoz való hozzáállásom azt hiszem, egész jó, nem vagyok se prűd, se szégyenlős annak ellenére, hogy kényelmetlennek érezném a gyerekemmel szemben a kádban ülni széttárt lábakkal :-).



    Előfordult már, hogy az egyik egyetemista haveromnak (aki fiú volt és még szűz) az első "csajos" éjszaka előtt felvilágosítást tartottam a vonaton, a bepárásodott ablakra rajzolt illusztrációk segítségével. Hozzáteszem, kettőnk között soha nem volt és nem is lesz semmi, neki infóra volt szüksége, én meg tudtam neki segíteni ebben, ennyiről szólt az egész.



    Engem tényleg csak a szóhasználat aggaszt egy kicsit, tehát az, hogyan nevezzem a kukiját, amikor éppen "felvilágosulunk" :-).

  • 2007.06.27 15:32:44szanna

    A szexuális kultúra tanítása a Nemzeti Alaptanterv része elméletileg. A pedagógustól függ, hogy hajlandó erről a témáról beszélni, vagy sem.

    Én hajlandó vagyok. Az önkielégítésről elég gyakran beszélgetek a (tinédzser) srácokkal. Rengeteg butaság van a témáról az emberek fejében, pedig tizenévesen azt hittem, hogy a 21. század e téren más lesz.

    Megdöbbent, hogy még mindig vannak szülők, akik megbotránkoznak azon, hogy egy pici gyerkőc játszik a nemi szervével (eszter, Leona nem rátok gondolok), pedig ez az egészséges szexuális fejlődés része. Nem kell a gyerekeket leszoktatni róla, csak azt kell elmagyarázni, hogy ezt magányosan illik művelni. Gond ott van, amikor a pici csak!!! ezen a módon tudja a frusztrációját csökkenteni, egész nap, mindenhol csinálná.



    A tanítványaim először mindig röhögnek, zavarba jönnek a témától. Főleg attól, hogy sokan először tőlem hallják (a 21.században, banyek!), hogy nem káros az egészségükre, hogy nem nyúlik meg a nemi szervük (érdekes, hogy eddig ezt csak a fiúktól hallottam, most hallom először, hogy van olyan anyuka, aki szerint a csikló is megnyúlik). Sőt! Elmondom nekik, hogy a szex technikai részében sokat segít, ha valaki ismeri a teste működését. És jöhetnek a kövek: meg szoktam kérni őket, hogy aki még nem próbálta, az próbálja ki este, sose késő elkezdeni.

  • 2007.06.27 15:34:38druantia

    Én nem hiszem, hogy jó dolog egy gyerekben bűntudatot, szégyenérzetet, esetleg félelmet kelteni bármiért is, főleg nem azért, mert a kukijával vagy a puncijával játszik.

  • 2007.06.27 15:37:36druantia

    Szanna, ez igen!

  • 2007.06.27 15:37:53pat

    szanna,

    örülök, hogy vannak ilyen felvilágosult pedagógusok is:))) hol tanítasz?



    druantia,

    fütyi nem jó szó?

  • 2007.06.27 15:41:26druantia

    Én kuki-párti vagyok, de végülis... :-).

  • 2007.06.27 15:44:25druantia

    De hülye vagyok, egyértelmű, ha kicsi még, amikor a téma előkerül, akkor marad simán kuki, ha meg már komoly úrként szeretne velem erről beszélni, akkor hímvessző vagy valami ilyesmi :-). Szóval, mindig a korának megfelelően választok szavakat, mint bármi mással kapcsolatban. (Látjátok, rengeteget tökölök egy témán, aztán a végén egyszerűbb a megoldás, mint hittem volna.)

  • 2007.06.27 15:45:48Kékfelhő

    szanna: remélem a fiamat is te tanítod majd. Nincs kövezés. Igazad van, ismerniük kell a testüket. :)

  • 2007.06.27 15:49:06pat

    druantia,

    fütyi felnőtt korban már ciki? :) nálunk még mindig ez van használatban, lehet, hogy nem akarok felnőni?:))

  • 2007.06.27 15:55:09magyaranya

    Nálunk az vált be, hogy ha a gyerek kérdezett, mi válaszoltunk. Nem nagyon volt tabu. Láttak minket meztelenül, nem rohangáltunk így a lakásban, de ha átöltöztünk, nem bújtunk el. Jellemző, hogy a fiam három éves lehetett, amikor bejött a fürdőszobába és látva, hogy zuhanyozom, megkérdezte: "mensstruállsz?" (sajnos a hangsúlyt nem tudom visszaadni.) Ő kérdezte a közértben is, hogy ugye a kotongumi arra való, hogy ne legyen gyerek. Erre vettünk egyet, és megtanulmányozta, hogy is néz ki. Szerintem akkor kell válaszolni, ha kérdez és nem szabad túlmisztifikálni a dolgot.

  • 2007.06.27 15:55:43szanna

    '98-ban végeztem Szegeden. Gyakorló tanításon a Ságváriban voltam. A vezetőtanáromnak hasonló mentalitása van a témában, rengeteget tanultam tőle. Ő még akkoriban orvosi diploma nélkül, mint biosz tanár lehetett szexológus. Dr. Németh Endréről van szó. Ha felvilágosult pedagógust kerestek, akkor Szegeden őt ajánlom. :))



    A sulim léte teljesen bizonytalan, FVM fenntartású, nekik meg le kell építeni a háttérintézményeket. A főnököm szeretettel visszavár, csak lehet, hogy nem lesz hova. Majd ha tudom hol fogok tanítani, megírom. :))

  • 2007.06.27 15:57:37katampusz

    komoly felnőtt párom a férfiasságát úgy említi: bré

  • 2007.06.27 16:03:14pat

    szanna,

    hát sajna budapestről valószínűleg nem fogjuk szegedre járatni iskolába a gyermekünket:) azért remélem vannak hasonló mentalitású tanárok itt is...

  • 2007.06.27 16:07:38druantia

    Pat, a "fütyi" _nekem_ felnőtt pasi esetében tényleg egy kicsit bébis. Én a fiúimmal kapcsolatban az áthidaló "farkincát" használtam :-). Van exem, aki a sajátját "pöpi"-nek hívta, volt aki simán "farok"-nak vagy "bráneer"-nek. A "bré" sem rossz :-).



    Én sem bújok el pl. átöltözés közben, de az, hogy széttárt lábakkal üljek vele szemben, az nekem már sok egy kicsit.

  • 2007.06.27 16:08:18druantia

    Bráner, természetesen :-).

  • 2007.06.27 16:17:37pat

    hát igen,

    a bráner nekem egy kicsit közönséges... talán még a farok, hm... a farkinca meg mintha ugyanolyan gyerekes lenne, mint a fütyi:) nehéz kérdés ez...

  • 2007.06.27 16:23:07Kékfelhő

    druantia: pedig látta már közelről :)

  • 2007.06.27 16:31:16di

    A rászólás miért okozna szégyen érzetet? Miért pont ez a rászólás? Hiszen rászólok, hogy ne edd a homokot, ne nyald össze a játszótéri játékokat, ne nyúlkáj a kukába, ne túrj az orrodba és ne kakilj a szoba közepére. Ez mind rászólás, és mind szégyenérzet??? Szerintem csak nevelés, terelgetés a "jó iránya". Vagy nem? Ha magát simogatja az már más 2-3 éves korban?

  • 2007.06.27 16:38:22druantia

    Kékfelhő, nem hiszem, hogy a 220 km/h-s sebesség mellett, ahogy kiszáguldott, az én micsodám megtekintése lett volna a legnagyobb gondja :-))).

  • 2007.06.27 16:42:33emma

    Épp most beszéltem a szomszédommal, aki panaszkodott a férjére, hogy milyen alpári, mert nem mutatja meg a fiainak, hogyan kell a fütyit megmosni, bőrt hátrahúzni. Erre én," hát mutasd meg nekik te"( 3és 6 évesek), hát alig álltam meg a lábamon, amit tőle ezért kaptam!!! Nálunk ez nem tabu, jó az én fiam 23 hónapos, de én mosom a fütyit, és mutatom neki hogyan csinálja, meg is vagyunk dicsérve, hogy nincs letapadva a bőr!! Szegény gyerekek, majd viszik őket dokihoz, az pedig nem lessz kíméletes!!!

  • 2007.06.27 16:53:04B-

    di: azért más, mert a te fejedben más. És ez átjön a gyereknek.



    A lényeg az, hogy ne leszoktatni akard róla, hanem jelezd neki, hogy az ember az ilyesmit egyedül csinálja. Pont az benne a lényeg :-)



    Ja, és ne fenyegesd olyannal, hogy megnyúlik. Ezek a kamu fenyegetések (elvisz a zsákosember, nem hoz a nyuszika ajándékot, elviszi az elől hagyott játékot a kismanó stb) nagyon károsak.



    Az meg, hogy a felnőttek se masztiznak, jó nagy kamu :-)



    Elmondaná nekem valaki, hogy miért olyan nagy divat a szex és a szexualitás "sex" és "sexualitás" írásmódja újabban?

  • 2007.06.27 23:45:03Anyatünde

    emma: sajna nem csak azon múlik a letapadás, h. mosod-e, próbálod-e húzgálni.



    Ha nem húzható hátra a cucc, 2 dolog is játszhat:

    1. letapadás

    2. szűk a nyílás a fütyi legvégén.



    nagyfiamnál mindkettő megvolt, 3 évesen altatásban végzett kisműtét keretében rendezték el.

    Ugyan az altatásnak lehetnek szövődményei, de maga a beavatkozás így sokkal kíméletesebb, mint helyi érzéstelenítésben a sebészet szakrendelésen.



    A műtét után az operáló orvos (egy megyei kórház országosan elismert, nagy tapasztalatú gyereksebésze) kissé meglepődve mondta, hogy sokkal erősebben le volt tapadva, mint amire ő az előzetes manuális vizsgálat után számított.



  • 2007.06.28 14:37:28Guruljka

    Anyatünde!



    Ez a rémálom vár ránk is a kisebbikkel. Van valami tippped a könnyebb átvészelésre?

    A nagynak "csak" szűkülete volt, az övét pikk-pakk megcsinálta a házidoki, de kicsié teljesen le van tapadva. Pedig mi nagyon küzdöttünk...

  • 2007.06.28 16:00:10másutt

    pinty-ponty:

    "...igazad van, hogy már oviban is hallanak mindenfélét, csak még nem értik. Olyan 6-7 éves korára szerintem egy gyerek már képes felfogni ezeket a dolgokat, csak érzelmileg nem tudom, hogy érettek-e már rá..."



    errol az jutott eszembe, hogy MIERT kellene "megerteni" a dolog egeszet egyszerre, es mikor 'eleg erett' egy gyerek?

    szerintem mar 2 evesen is eleg erett arra, hogy bizonyos dolgokat OSZINTEN, a sajat szintjen el lehessen mondani neki.



    a gyerekek mindenrol ugy tanulnak, es tenyleg MINDENROL, hogy reszletekbol rakjak ossze a nagy kepet.

    (ha megkerdezi mi az a csorgokigyo, elmondjuk, nem kell hozzatenni az egesz darwinizmust meg a csuszomaszok osszes fajtajanak leirasat)

    szerintem sok szulo at a nagy hibat koveti el, hogy zavarba jon, es asziszi, az egesz reproduktiv tortenetet elo kell adni, a szextol a fogamasgatlasig, egy beszelgetesben ha egy gyerek csak egy kicsi reszleletet kerdez (es tapasztalatom szerint mindig csak 1 kis reszlet jon elo, pl 'miert vereznek a nok havonta?').

    ha egy 4 eves megkerdezi, hogy honnan lesz a kistestver, akkor eleg elmondani, hogy a mama pocijaban no. ez az igazsag. a legtobb 4 eves nem akarja tudni, hogy hogyan kerult oda a baba, vagy mi is az a spermabolititas, vagy hogyan lehet a fogamzast elkerulni.... az kesobb jon. :-)



    szerintem: mindenkinek a sajat szintjen.... es amikor ketrdez, akkor mindent csak oszinten es szegyenerzet nelkul. mint a csorgokigyorol. az is termeszet... :-)

  • 2007.06.28 16:35:35Sólyomszem

    másutt: tökre egyetértek: egész pici korban kell kezdeni a felvilágosítást, persze a gyerek aktuális szintjén. Nálunk az első "igazi" felvilágosító beszélgetések talán 5 éves kor körül lehettek (előtte is persze, de az volt, amikor leültünk, fiúgyerek pedig huzamosabban, csillogó szemmel kérdezett). A legelején tisztáztam velük, hogy mi az, hogy "intim dolog". Meg hogy az "intim dolgok" sem egyformán intimek, van, amihez csak neki van köze (pl. ha a fütyijét akarja húzogatni, az senki másra nem tartozik), van, amit velem meg apával beszélhet meg, de a nagyszülőkkel inkább ne (pl. ami a mi házaséletünkből sztem rá tartozhat, de anyósomra nem :P). Van olyan, amit a barátokkal meg lehet beszélni, van, amit akár az óvó-tanító nénivel is. Ez nálunk nagyon bevált!

    És ami nagyon fontos: mindig hangsúlyoztam, hogy a szexben semmi rossz nincs, de tudni kell a helyét, az idejét és a módját! Tehát _őneki_ nem jó, ha túl korán kezdi, ha nem olyannal csinálja, akit igazán szeret, ha nem vigyáz a terhességgel/betegségekkel kapcsolatban, stb. És igyekszünk kimutatni a gyerekek előtt is a gyengéd érzelmeinket. Ja és a kérdésre (óhatatlanul megkérdezik), hogy szoktunk-e szexelni, laza "persze" a válasz.

    Mondjuk nálunk természetes, hogy egymás előtt fürdünk, öltözünk, stb. (Hüvelyöblítést nem végzek más szeme láttára, de ilyenkor is megmondom a gyerekeknek, hogy miért nem jöhetnek be a fürdőszobába) Biztos van, aki szemérmesebb, ez persze nem baj. Csak az a baj, ha a gyereknek az jön le, hogy a férfi/női test és az avval kapcsolatos fogalmak (mint a szex) "piszkos, ocsmány" dolgok.

    Ja, az eredeti kérdéshez: fütyi/kuki (most 8 ill. 11 évesen néha viccesen: pöcs, pl. mit rohangálsz itt fiam egy szál pöcsben...), illetve punci. Felvilágosító magyarázatok során, amikor a részleteket tárgyaljuk, akkor kicsit szabatosabban: hímvessző, makk, fityma, hüvely, szeméremajkak, sőt: csikló!.

    Na, jó hosszú regény lett, bocsi, mostanában ritkán vagyok nagy sávszélesség közelében...

  • 2007.06.28 16:39:02Sólyomszem

    Csak még egy kis kiegészítés: a nagyobbik fiú évek óta kukimosáskor elfordul, nem nézhetem. Természetesen tiszteletben tartom a szemérmességét (nem mindenki ilyen "szemérmetlen", mint én).

  • 2007.06.28 16:44:03Anyatünde

    Guruljka:



    OFF:

    Te úgy gurulsz, ahogy kovvacs "öreg"?



    ON:



    A fütyiműtétről gyorsan:



    1. Előtte biztos megnézi a gyereket az aneszt. orvos is. El fogja mondani, hogy mit kell csinálni a műtét napján, mielőtt bemennétek a kórházba. (mikor ihat még hajnalban és mit, ilyenek). Ezt komolyan be kell tartani, különben nem altatható a gyerek.



    2. Féltem, hogy nagyon sírni fog, ha elviszik operálni, hát nem. Ui. ún. premedikáció gyanánt kapott végbélen keresztül egy gyógyszerkeveréket, amiben atropin volt, + altató orvosság, már nem tudom, és ő már ettől elaludt. Az atropintól szépen kipirul az arcuk.



    3. Ébredéskor némelyik kisgyerek nagyon sír, de ez nagyon gyerekfüggő (mármint h. sír, vagy viszonylag könynen ébred), nem nagyon tudsz vele mit csinálni. Vsz a sírósoknál elég rossz közérzettel jár az ébredés. Ha már volt műtéted altatásban, gondolj vissza rá, hogy érezted magad ébredezés közben.



    4. Ha már teljesen felébredt a gyerek, akkor innia kell. A kórházban teát szoktak kínálni, ami azért jobb, mint a víz, mert cukor van benne. A mi esetünkben a kórházi tea olyan ízetlen volt, hogy bizony gyógyszerész létemre nem jöttem rá, hogy a cukortartalom miatt kellene inkább teával itatni a gyereket. Szegényem akkor még a finomra elkészített teát se itta, nemhogy azt a kórházi lötyit.

    Így jobb híján vízzel itattam, de egy idő után hányni kezdett. Ez előfordul altatás után, de nála az alacsony vércukorszint is elősegítette, hogy ne akarjon abbamaradni a hányás. Végül kapott egy B-vitamin injekciót és hazajöttünk. (Pontosabban a férjem rokonaihoz mentünk, az ő révükön kerültünk bp-i létünkre abba a kórházba.) Ott megevett egy szelet rántotthúst, ivott egy pohár baracklevet, és kutya baja sem volt. (Altatóorvos azt mondta, hogy a műtét után aznap csak pépeset egyen. /Ha nem hány, vagy már nem hány./ Ezt nem sikerült betartani, de nem lett belőle baj.)



    5. Utána a fütyi FÁJ. Kb.3-4 napig nála NAGYON, már pisilési ingerre is. Utána folyamatosan javul. A műtét után kb. 1 hétig - ha jól emlékszem - kb. félig hátrahúzva kellett kenegetni Neogranormonnal a cuccost. (aztán viszahúzni, persze.) Ez a hátrahúzás elég nagy torúra, de muszáj. Meg fürdetni kell kamillateában. (Kenegetés előtt)



    6. a műtét utáni 2-3 éjjel a gyerek zokogva riadt fel és nem tudtam megnyugtatni, úgy tűnt, nincs is magánál, nem is tűrte, hogy ölbevegyem, csak vergődött, míg le nem csúszott a földe, ott lassan abbahagyta a sírást és visszaaludt. Utána tudtam visszatenni az ágyba. Szörnyű volt, de kb. 3-4 nap alatt megszűnt.



    Na megyünk dinnyét enni.

  • 2007.06.28 16:45:29cantaloupe

    Kedves Masutt, nagyok koszonom a korulmetelesrol szolo infokat, nekem hasznos volt! :)



    Talan arra is van otleted, hogy akkor mi van, ha nem korulmetelt az apa, de az USA-ban szuletik fia es valoszinu ott fognak elni? Meg nem aktualis, de nalunk ez a szitu...egyreszt en is hajlok arra, hogy a fia legyen olyan, mint az apa, hiszen hozza meri magat, o a peldakep, masreszt egy korulmetelt futyit konnyebb mar babakorban tisztan tartani, meg ugye kesobb ha tornaora utan zuhanyoznak, nem "log kis a sorbol" (hehe, ez husbavago).



    Erdekelne a velemenyed pro es kontra!

  • 2007.06.28 16:48:02cantaloupe

    Felvilagositashoz: nekunk a Sehanyeves kislany es a Peti, ida es Picuri volt meg, mindegyik nagyon jo, foleg anyaval atlapozva nagy kincs lehet!

  • 2007.06.28 17:20:07babó

    mióta indult a post, azon gondolkodom, hogy a szüleim hogy hívták előttem a dolgokat, de nem tudom. én fürödtem együtt mindkettejükkel (nem hármasban) és soha nem volt gond azzal, hogy a fiúnak meg lánynak mi van. szerintem a takargatás gázosabb, ebből jöhetnek a vicces, vagy rosszabb esetben szorobgásos gondolatok hogy anyunak levágták letört stb. (asszem Spock bácsi is ír erről, van ahol komoly gondot okozott a dolog)



    én úgy tervezem, hogy hasonlóan járunk el, lányom lehetőleg mindkettőnket fogja látni pucéran és a fiúknak kukija van, a lányoknak meg nunija, a két dolog különböző de "egyenértékű". a nunit a párom mondta, én addig nem is hallottam, de megtetszett.



    és egy nem túl régi eset, okulásul, hogy a gyerekek iszonyatosan megjegyeznek mindent, úgyhogy még viccből se mondjunk nekik hülyeségeket: van két kedves plüssünije a lányomnak, IKEÁs, kb 10 centisek, barna színüek. szeret velük játszani, puszilgatja is őket. együtt fürödtünk, és ehhez tuni kell, hogy én szőrös vagyok odalenn. kicsim nézelődik, nem különösen érdeklődve, én meg (hogy lehettem ekkora marha??) "viccesen" mondom, hogy anynak sünije van. na, már nyúlt is oda, gyorsan megfordítottam, és játszottunk a vizi állatkáival. mindezt kb 1 évesen. szerencsére nem jegyezte meg hosszú távon, de egy ideig nem fürödtünk együtt.



    szóval oda kell figyelni, mert értenek dolgokat, aztána maguk módján értelmezik. ezért sem támogatok bármiféle hazugságot (sárgarépától fütyülés vagy tűztől bepisilés vagy kukimegnyúlás) mert ők még tényleg igaznak hisznek mindent (ezt meg Vekerdy is írta)



    ja, a párommal egymásét egy-egy keresztnéven "szólítjuk" lehet, hogy béna, de bejött :))

  • 2007.06.28 20:50:45Guruljka

    Anyatünde, köszi a szomorú infokat.

    Valami ilyesmire számítottam:-((((

    Sajna én valóban gurulok, legalábbis a 46-os méret, a mérleg és tükör is egyöntetűen ezt állítja... De igyekszem kifogyni a névből :-))))

  • 2007.06.28 21:13:03másutt

    OFF

    cantaloupe, irj a masutt@gmail.com -ra, megdumcsizzuk...

  • 2007.06.29 14:32:25Metog

    A fiamnál elől volt a kukkantó, hátul a kakkantó, a kettő együtt a rotyó-motyó.

  • 2007.06.29 14:55:07Pinty-ponty

    másutt! Az idézett részlet elsősorban a fizikai együttlétre vonatkozott, és felvilágosítás alatt is elsősorban ezt értem. Egyébként teljesen egyetértek Veled abban, hogy mindent a maga szintjén: az én gyereim is (főleg a nagyobb) tisztában vannak azzal, hogyan fejlődik a baba az anya pocakjában, sőt, mikor láttam, hogy a BBC Prime-on egy film megy a várandóságról, akkor végignézték, miközben magyaráztam nekik. A szülésnél sem kapcsoltam el, bár volt bennem egy kis félsz, hogy 3 és 6 évesen hogyan élik meg majd a véres részleteket, de semmi gond nem volt, sőt, a 3 éves másnap is azt akarta nézni...:) Engem és a férjemet is láttak pucéran, és azt is megbeszéltük, hogy ők mikor fognak úgy kinézni, mint én (azaz mellek, szőrzet). Amiről még nem beszéltem nekik az a menstruáció és a szex. Főleg ez utóbbira értettem, hogy szerintem 6-7 évesen kezdenek érettek lenni rá (szerintem), hogy megértsék, és előtte én (az én gyerekeimnél) nem tartom szerencsésnek, hogy beszéljek róla, főleg, mivel erre konkrétan szerintem a gyerekek még nem is kérdeznek rá ebben a korban. Pont ez a problémám, hogy beszéljek-e a nagyobbal a szexről, még mielőtt rákérdezne, vagy várjak, és ha az iskolában hall valami butaságot, azt próbáljam helyretenni. Én az első változatot tartom inkább helyénvalónak, a férjem a másodikat pártolja. Az egyik (kisiskolásoknak szóló) felvilágosító könyvben rajzot is láttam arról, hogy mit csinál a férfi és nő szex közben, és ez egy kicsit szíven ütött, mert 7 évesen még korainak tartom az ennyire részletes felvilágosítást, de lehet, hogy tévedek.

    Bocs a hosszú hozzászólásért, de nem tudtam abbahagyni...:)))

  • 2007.07.01 22:27:22jidele

    hm vhol eltűnt a körülmetéléses hozzászólásom. mindenesetre én örülök, hogy ha egyszer lesz fiam ezt az egész mizériát 8napos korában elintézzük

  • 2007.07.02 09:11:04Guruljka

    Pinty-ponty, mesélek neked egy storyt. 1. osztályosoknál voltam pedagógiai asszisztensként gyakorlaton '96-ban, Pécsett. Egyik szünetben rohan hozzám az egyik kisfiú és közli: "találtunk egy használt kotont" És igaza volt...

SZÓLJON HOZZÁ!

Kórházfigyelő

  • Budapesti kórházak
  • Vidéki kórházak

Kérdezz szakértőnktől

Dr. Gyarmati Andrea gyermekgyógyász válaszol.

Kérdezni szeretnék »

Shopline

OnGo beszámolók

Hirdetés

Hirdetés