PORONTY

A 10 legfeleslegesebb dolog, amit megvettünk a gyereknek

2006. november 7., kedd 11:33

A várandósság mámorában az ember sok olyat tesz, amit később megbán. Például vásárol. Megvesz mindent, amin egy szívecske, egy édi kis elefánt, vagy egy felirat van, hogy A Világ Legjobb Anyukáinak Ajánlásával vagy valami hasonló idiótaság. Az alábbi tízes lista a legnagyobb buktáimat tartalmazza. (De azért annyira én se voltam hülye, hogy kutacsvédőt vegyek…)


10. Gumilepedő. Nem egy nagy kiadás, ezért írom a tizediknek, de semmi értelme. Úgyis bepelenkázva alszik a baba, nem? Vagy arra való, hogy ha egy félliterest bukik, át ne ázzon a drága kókuszmatrac? Hát én vállaltam a kockázatot.

9. Hálózsák. Hát, valahogy nem a mi stílusunk… Inkább adok a babára egy bodyt a pizsi alá, meg zoknit, minthogy abba a rémes, felfújt, macis bugyorba csomagoljam a 23 fokos szobában, amiben úgy néz ki mint egy Michelin-bábu. Nem lesz semmi baja, ha félórára kilóg a lába.

8. Menő zenélő játék a babakocsira. Tudjátok, az a kapu formájú izé, amiről lógnak azok a helyes plüssállatok. Tök fölösleges, a séta alatt úgyis minden érdekesebb egy plüssvízilónál, és 6900 Ft volt.

7. Játszószőnyeg. A szőnyeg még nem is rossz, de azok a fölé kifeszített rudak, amikről lógnak a méhecskék… Pont olyan magasak, hogy a gyerek jól bebandzsuljon, amikor nézi, de épp ne érje el, amitől 3 perc alatt idegbeteg lesz.

6. Cumisüveg-melegítő. Még az ötlet is abszurd, legalábbis szoptatott gyerekeknek. Lehet hogy a tápszeres babák türelmesebbek, amíg elkészül a papi, de Samunak képtelenség elmagyarázni, hogy már csak 4 perc, amíg ez a masina majd jól megmelegíti a lefejt tejet, már csak 3, látod, mindjárt kigyullad ez a kis zöld lámpa, már csak 2… ÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!!! és a csodagép már landol is a kukában. Amúgy meg sokkal egyszerűbb a forró csap alá betenni az üveget.

5. Szoptatós hálóing. Bár ez nem a gyereké, de mégiscsak miatta vettük… nem kellett volna. Egyszer viseltem, még a kórházban. Szörnyen randa és itthon minek helyeskedni, hogy csak felhúzod ott. Úgyis egy kinyúlt pólóban alszol, azt is csak felhúzod ott.

4. 16-os (a legkisebb) Nike cipő. Bevallom, ezt kaptuk, és nagyon örültünk neki, de aztán ki ad sportcipőt egy kéthetes babára??? Mire először felmerült, már rég nem lehetett felhúzni a rüsztjére.

3. Na kezd izgalmas lenni… Légzésfigyelő! Egyszer se használtuk. Jó, tudom, hogy van, akit megnyugtat, de a férjem szerint káros sugarakat bocsát Samu agyába, és inkább ne fektessük hasra éjjel. A légzésfigyelőt használó ismerőseim beszámolói alapján a hirtelen felharsanó (persze téves) százdecibeles vijjogás az éjszaka dermedt csendjében szinte mindennapos.

2. A suttogó titkai című könyv. Biztos jó bába a csaj, de egyrészt szörnyen ellenszenves, mintha ő találta volna fel, hogy figyeljünk oda a gyerekünkre, és akkor minden jobb lesz, másrészt ez a kategorizálás teljesen hülyeség. És persze a híres módszerei meg se kottyannak egy normális gyereknek, legalábbis a mienknek. Az meg, hogy eszik, pelenkáz, játszik, alszik, az common sense, hiába ad neki mindenféle hangzatos neveket, hogy 4É vagy micsoda.

1. És végül… A babanapszemüveg! Életem legfájdalmasabb 4000 forintja. Persze én voltam a hülye. Ugyan csak utána mondta egy gyerekorvos, hogy kifejezetten káros ebben a korban a baba szemének, de még ha nem is hiszem el, hogy lehet meggyőzni egy háromhónapos csecsemőt, hogy tűrje el a fején???

KOMMENTEK

  • 2006.11.07 19:40:42bebike

    Anyával egyetértek. Még egy izé: babarádió. Kb. egy hétig bírtuk, aztán már a lakás másik feléből is maghallottuk a gyerkőc hangját. Állandóan sípolt. Nem látja a másik készüléket, lemerül, nem "hallja" a gyerek légzését mittudomén. Egyszer felkeltem rá az éjszaka közepén, a második iszonyat fülsértő sípolásra lekapcsoltam. Azóta nem használjuk.



    Egy helyen jó lehet: kertesházban, ha az ember kint van, a gyerek meg bent. De jó lenne a legócsóbb, nem vennék 16 eFt-ért.

    bebike fiánap Apucija:)

  • 2006.11.07 19:46:31Tori

    Nem akarok beszólni, de amikor a textilpelusokról hallok, mindig az jut eszembe, ez az anyuka vajon a hiper-szuper-szárnyas-nedvszívós-zselésítős-légáteresztős-illatos intim betéteket használja-e a nehéz napokon, vagy egy darab háztartási vattát tesz a pvc-betétes bugyijába, mint anyáink. Mert ha az előbbi, akkor a textilpelus képmutatás. Ebbe is gondoljatok bele!

  • 2006.11.07 19:47:41eszter

    ready, nincsenek jobb textilpelusok!, az újrahasznosítható pedig akkor éri meg, ha megveszel egy készletet (asszem kb. 40-50e Ft 1 méret, ami ugye nem elég), és azt MINIMUM 4 gyereken használod. Nem vicc! Mi kiszámoltuk. A barátain megvették, 5 év alatt született 4 gyerekük, de még így is vettek eldobhatót, mert ha már hosszabb útra indultak, akkor muszáj volt.

    Alternatíva: pelenkadiszkontban lehet kapni barnás színű, elbomló anyagú eldobható pelust, 36 Ft/db (Bio boltban kottára ugyan ez 80Ft/db), a Libero/Pampers asszem 40-50 Ft körül van (javítsatok ki, ha nem). A rosszabb minőségűt pedig olyan gyakran kell cserélgetni,hogy lehet, hogy rosszabbul jön ki az ember...ezzel is mindenkinek más a tapasztalata.

    A textil pelenkák korát sztem lassan kinőjjük, annyira nagy a fertőzésveszély, ha pedig megfelelő a fertőtlenítés, akkor a vegyszerhasználat, amivel megint nem mentessz meg 1 fát sem...Nem pusztán "kiráyi" okból találták fel az eldobható pelust.

    Tori! Igenigen, felesleges a bébikomp, nagyonis! (Remélem nem volt komoly baj a kórház miatt!?)

  • 2006.11.07 19:55:10Tori

    Nem nagyon néztem körül a témában, ezért csak halvány emlékeim vannak, de mintha lenne a pelusba tehető eldobható betét, így ez félúton van a két megoldás közt. Persze én könnyen pofázok, nekünk az egészségpénztár téríti a papírpelust, különben nyögnénk azt a temérdek pénzt!
    Ja, körömvágás: mi sima körömcsipesszel csináljuk, régebben csak álmában tudtam megoldani. A tompa hegyű ollót használhatatlannak találtam. Vagy én vagyok béna, ez is lehetőség. :)

  • 2006.11.07 20:03:03thomas

    Nekünk az elején kiváltott 7 db gyógyszertári fürdetőkenőcs lett felesleges. Baba bőre szárad tőle, pereg le ezerrel. Ekcémás, nekünk az olaj a nyerő.
    Kaptunk 68-as méretű elől megkötős fenék alá érő fürdőköpenyt, egy pár mamusszal. Kéri vki? :)

  • 2006.11.07 20:06:38thomas

    Ja, és az a pár szám Kismama újság.

  • 2006.11.07 20:09:45norcsa

    Sziasztok!

    Nem értem a hálózsák miért lenne fölösleges dolog, én örülök, h feltalálták, mert a fiam mindent lerúg magáról, így ebben altatom, van téli és nyári változat és van egy kötött a babakocsiba. És nem csak fél órára lóg ki a lába, ha alszik...

    Gumilepedő is fontos lehet, mikor a pelus ereszt és a matrac is ázik...

    Körömvágó ollóval semmi probléma, használjuk...

    Szoptatós hálóing nélkül a kórházban érdekes lett volna létezni...

    Viszont: pólya, kókuszmatrac, kisfésű és még sorolhatnám az igen, felesleges.

    Thomas: milyen olajat használtok az ekcémára?

  • 2006.11.07 20:14:32norcsa

    Tori: bébikomp dologban sok jót és sok rosszat hallani, az én fiam sírt benne, mikor egy ismerősnél beleraktuk, amúgy nem vettünk és nem is fogunk. Csak akkor tól szabad használni, ha ababa stabilan ül. Azonban úgy tudom nem jó se a gerincnek, se a lábak fejlődésének (ezt hallottam), vmint balesetveszélyes. A kolleganőm kislány akibukott belőle és vérzett a kis szája.

  • 2006.11.07 20:17:30ready

    "A textil pelenkák korát sztem lassan kinőjjük, annyira nagy a fertőzésveszély"



    Nem emlékszem hogy hugi valaha is fertőzést kapott volna tőlük.

    Szeretem magam megtapaszalni a dolgokat, ha kényelmetlen lesz, valószínűleg én is másképp fogok dönteni, de lehet nem.



    Tori:

    "de mintha lenne a pelusba tehető eldobható betét, így ez félúton van a két megoldás közt."



    Ez szerintem nagyon jó ötlet!

    Pont valami ilyesmire gondoltam jómagam is.

  • 2006.11.07 20:24:07szeszter

    Mi mosható textilpelenkát használunk. Ez már modern változat, nem a klasszikus hajtogatósra kell gondolni. Ugyan olyan elven működik, mint az eldobhatós (tépőzár stb.), csak mosható. Van benne egy nedvszívó betét 100% pamut + lehet bele venni eldobható papírbetét, ami ha kasis egyszerűen fogod és lehúzod a WC-n. Amúgy cseppet sem macerás. Eldobhatósat mi csak akkor használunk, ha megyünk vhova.
    Amúgy a baba popsija szép, szereti. Nem utolsó sorban így sokkal olcsóbban meg lehet úszni ezt a korszakot.

    bébikomp: egy ismerősőm gyerkőce imádta, csak az volt a baj, hogy nem tanulta meg rendesen testének a határait (mivel ha bébikomppal vminek nekimet az nem fájt), így amikor elkezdett valóban járni, mozogni komp nélkül szegényke össze-vissza verte magát, mert azt hitte, hogy ő "tovább tart". Remélem értitek mit próbálok megosztani itt :)

  • 2006.11.07 20:38:31eszter

    seszter, mennyibe kerül ez a verzió? Én csak nagyon drágával találkoztam...Az nem érte meg.

  • 2006.11.07 20:42:39manci

    Tori, a textilpelussal kapcsolatban a szívemből szóltál.
    Hálózsák: a gyerek a mi ágyunkban alszik, de egy ideje saját hálózsákban, így a viszonylag széles ágyban nagyobb a szabadságom. Egyébként valamelyik bababolt szórólapján (azt hiszem Kenguru)140valahanyas méretig reklámoztak hálózsákot. Alul volt vágva rajta két rés, ahol a gyerek ki tudja dugni a lábát, ha állni-menni akar benne.

  • 2006.11.07 20:46:02cozumel

    Tudjatok, egyik baba szemete, masik baba kincse:-)



    nekem talan haromszor kellett lepedot cserelnem, nem voltak bukosak egyaltalan.

    Kisrugibol is tul sok volt, mert mindenki azzal riogatott, hogy egy nap 4-5 darabot is elhasznalsz majd...szerencsere nem kellett.



    A junglegym nalunk nagyon bejott, de csak attol kezdve, hogy elertek a felul logo jatekokat, es a latasuk tokeletes volt. Elotte valoban frusztralta oket.



    Viszont kb. egyeves koruktol mar olyan pizsamat sem voltak hajlandoak elviselni, aminek labfeje van. Maradt a zokni.

    Igy halozsakkal soha nem probalkoztunk, inkabb kisrugi+ pizsama. Soha nem faztak meg.

  • 2006.11.07 20:47:15katampusz

    bébikomp: a családi legendáriumunkba úgy került be ez a szerkezet, mint az az eszköz, ami nem fért be az autóba mikor nagynénémék külföldre költöztek egy évre. ergo unokahúgom 5 nap alatt megtanult járni. végre.

    bimbóvédő: ránéztem és a frász kerülgetett, hatalmasnak láttam a bimbórészét, és az volt a legkisebb. nem baj azért megpróbáltuk, de a gyerek is idegenkedett a dologtól úgyhogy inkább hörögve etettem.

    gumilepedő: én hasznosnak gondolom, bár egyenlőre nincs még ilyenünk. bár lehet hogy inkább a franciaágyunkra kéne vennem, mert néha mindent eláztatok tejjel...

  • 2006.11.07 20:49:44szeszter

    eszter: mi magyar terméket használunk ennek - ha jól emlékszem - 1800.- Ft volt darabja. Ebből mi 20-at vettünk, így minden másnap kell mosni. A plusz nedvszívó betét jár hozzá, a papírbetét plusz kiadás, de nem jelentős.
    Amúgy öblítő helyett + áztatásra ecetet használunk: környezetbarát és olcsó+nem irritál.
    Persze vannak drágábbak is ennél, nekünk ez jól bevált. Ez egyébként all-in-one típus, tehát nem kell plusz gumibugyi meg ilyesmi.
    Ez így most 1 éves koráig, ill. 10 kg-ig jó.

  • 2006.11.07 20:55:17andianya

    A gumilepedőt imádtuk akkor is, amikor a ROTA-vírusos hasmenéshányás egyik éjjel beköszöntött véletlenszerűen.Én azt a pillanatot nem értem, amikor azt gondoltam, hogy a szilikonos bimbóvédő megvásárlása jó ötlet. Viszont éljen a hálózsák! Ja, és a szilikonos tejgyűjtő-melltartóbetéthez mit szóltok? Ezt azért már nem is tudtam komolyan venni...

  • 2006.11.07 21:03:13Bari57

    Hát én csak lesek,mik vannak...szinte csodálom negyedéves egyetemista lányomat,hogy mindezek nélkül(légzésfigyelő,cumisüvegmelegítő,stb...)életben maradt és felnőtt.Vajon hogy csinálta?Remélem,ha egyszer lesz unokám,az
    én lányom nem vásárol össze mindenféle fölösleges kacatot,amit aztán nem győz az ember lecipelni a kukába...

  • 2006.11.07 21:10:19mulan

    Kedves Bari57, valahol előjött már ez a dolog, hogy hát tényleg, az ősembernek meg még ágya sem volt; és hogy viszont nem biztos, hogy a XXI. században a természetes kiválasztódás lenne a cél. Szóval azt, akinek bölcsőhalálban meghal a gyereke, biztosan nem fogja vígasztali a tudta, hogy másoké viszont életben maradt.

  • 2006.11.07 21:12:07cozumel

    Bari!



    Igazad van, sok a felesleges kacat, de nem minden az.

    Legzesfigyelo nelkul felnott rengeteg gyerek, akik meg nem, azok ugye meghalltak. Talan az o anyukajuk most nem irogat ide, csak csendesen kivanja, bar az o idejeben is lett volna ilyen ketyere.



    Az en generaciom felnott ugye gyerekules, mitobb, biztonsagi ov nelkul...kiveve persze azokat, akiket pont ezen eszkozok menthettek volna meg a balesetben valo elhalalozastol.



    Ugye minden eremnek van ket oldala...

  • 2006.11.07 21:17:44szeszter

    mulan! hát mi újság? már emlegettünk, hogy rég láttunk itt, és csak nem...?

    Bari! Ha lesz unokád, azért kíváncsi leszek mit fogsz ezekről a felesleges ketyerékről gondolni.

  • 2006.11.07 21:18:38Borsi

    Bari75: Ha meg is veszi, el lehet adni mindent ügyesen. Szerintem azért feltaláltak néhány hasznos, praktikus, kismama életet megkönnyítő dolgot. Persze az anyukák találékonyságánál nincs jobb és néha viccesebb :)

    A bimbóvédő nekem az elején jó szolgálatot tett a koraszülött osztályon az ikreknél. A fiam egyátalán nem volt hajlandó szopizni, kevés idő is volt egy-egy babára, így átvertük. Azt hitte, hogy cumit szív. Kis lustaság, de belejött és már nem kellett itthon. Amúgy néhány szoptatóstársamnak is jól jött a kisebesedett, beduzzadt, befelé forduló bimbóknál.

  • 2006.11.07 21:21:15eszter

    mulan!!!Égen-földön kerestünk!!!

  • 2006.11.07 21:29:42mulan

    Ti is hiányoztatok nekem! :)

  • 2006.11.07 21:46:02muris

    szoptatós melltartó: nélkülözhetetlen volt (annak tűnt) 2 hónapig. Legolcsóbbat vettük - 7ezerért.:-)

  • 2006.11.07 21:49:59muris

    ja, és bimbóvédőből 3 párom van.
    azt hittem végig azzal fogok szoptatni:
    volt egy, amit "örököltem";
    kellett (hehe) pillangó alakú, Avent, csak 2-3-4ezer Ft;
    és volt egy kihagyhatatlan kuponakciós a brendonban (tartalékba jó az is).

  • 2006.11.07 21:56:59ready

    "Nem akarok beszólni, de amikor a textilpelusokról hallok, mindig az jut eszembe, ez az anyuka vajon a hiper-szuper-szárnyas-nedvszívós-zselésítős-légáteresztős-illatos intim betéteket használja-e a nehéz napokon,"



    Aki ilyet csinál az nem én vagyok:) Tudod én az ősi egyiptomi módsezr "újkeletű" variánsát , a tampont használom.

    Utálom a betéteteket, tocsogjon benne, akinek arra van ingerenciája.

  • 2006.11.07 21:59:03manci

    Szia mulan, jó, hogy itt vagy!

  • 2006.11.07 21:59:26katjana

    thomas, én nagyon értékelem a humorodat! :DDDDD

    nagyon elképzelzem a fürdőköpenyt, főleg, hogy a popó alá ér :)))))

    a lényeg, hogy nekem is szinte minden hasznos volt dexterke haszontalanságai közül.

    szoptatós hálóingre volt szükségem, vagyis eg yelöl végig gombos hálóinget vettem, ten feltétlenül speckó szoptatóst. december végén a vesém a derekammal szakadt volna le éjszakánként, ha felhúzgálom OTT a pólót. még így is fázott a mellkasomból aza kicsi is, ami kint volt.

    gumilepedő 1értelmű,

    tejmelegítő sokáig kellett, amíg este szoptattam a nappal lefejt tej melegedett benne, csak így volt elég a vacsora.

    légzésfigyelő megértem, ha kell, én felidegeltem magam, hogy állandóan ki-be kellett kapcsolgatni, és ha elfelejtettem, risztott-így nem használtam.

    hálózsákot szeretnék.

    a kiscipővel nem az a gond, hogy 16os, hanem hogy Nike...

  • 2006.11.07 22:03:19manci

    A hálóing témához: én nagyon mélyen dekoltált, viszont pamut hálóingeket hordok. Egyszerre kényelmes és szexi. Teszik apának és a babának és persze nekem is!

  • 2006.11.07 22:06:24ready

    Egyébként meg ezeka hiperszuper zsleésítős istennyilás betétek csak arra valók, hogy bedőljenek a nők, hogy juj milyen jó, uj, meg ez aztan renyleg szuperul szivja a nedvesseget . Hajrá fogyasztói társadalom.

    (Mellesleg tamponból is a legolcsóbbat veszem, semmivel sem rosszabb mint a 3* annyiba kerülő társa )

  • 2006.11.07 23:05:40Csöre

    Gumilepedő kókuszmatracra nem a legtutibb kisbabák esetében. Ugye azért veszünk kókuszmatracot, mert az nem nyomódik össze buksi alatt, és így akkor is kap levegőt a kicsi, ha az orrocskáját belefúrja. Ha viszont gumilepedőt borítasz rá, levegő útját elzárod... Más a helyzet persze a már szobatisztaságra szokó gyerekek esetében, de ők már nem is hajlamosak megfulladni...

  • 2006.11.07 23:33:22kenomano

    szintén apuka vok.
    dexterke biztosan nagyon csodás anyuka, de azért kíváncsi lennék rá, hogy számára mi a 10 legfontosabb dolog...
    légzésfigyelő: a rezgéseket figyeli, mint egy mini szeizmográf. mit sugároz ki???
    hálózsák: mégis hogy akadályozod meg, hogy ne takarja ki magát, ha mocorog? betekered valamibe? vagy bepólyálod? na az sokkal jobb, valóban...
    gumilepedő: kitűnő minőségű pelenkára találhattatok, ha még soha nem folyt ki belőle a pisi. milyen márka?
    játszószőnyeg: ott még nem tartunk, de áruld már el, te mivel szórakoztatod a gyermeked? állandóan fölé hajolsz és gügyögsz neki?

    más:

    orrszívót én is tüdővel működtetem. múltkor megfázott a kölök (3 hónapos). hülye vicc lett volna beköltöztetni a porszívót a nappaliba, arról nem is beszélve hogy így lehet a leghatékonyabban szabályozni a sívás erősségét.
    babafürdető krém: fogsz egy vastagabb falú poharat, belenyomsz egy nagy adag krémet és egy desszertes villával + jó sok melegvízzel sűrűn folyós állagúra kevered. hidegen megszilárdul, ezért fürcsi előtt 7-8 másodperc a mikróban 800 watton, oszt már testmeleg is. én úgy fürdetek, hogy a mosógép tetejére teszek egy vastag puha törölközőt, arra a gyereket és fürcsi előtt az egész testét bekenem ezzel a híg krémmel. nagyon élvezi a masszázst, plusz tudom, hogy mindenütt bekentem vele. utána csak öblítek a kádban, és persze kötelező jelleggel pancsizunk egy kicsit.

  • 2006.11.08 00:15:41zsófi

    Nekem, mint háromgyermekes anyának, sok mindenben nem egyezik a véleményem a cikk írójával. Azt gondolom, hogy a felsoroltaknál vannak sokkal feleslegesebb dolgok is, főleg, hogy ezekben találtam olyat, amely szerintem nagyon is szükséges. Nekem nagyon hasznos volt például a gumilepedő, ami a legjobban akkor jött, amikor gyermekeim elindultak a szobatisztaság felé vezető úton, de éjszakánként még nem mindig sikerült visszatartaniuk. A gumilepedőnek köszönhetően, csak az ágynemüt kellet kicserélni, nem az egész matracot kimosni! Igen hasznos szolgálatot tett a hálózsák is, amely azon kívül, hogy egész éjszaka biztosította a meleget, megakadályozta, hogy az éjszaka kellős közepén a gyerekeim kimásszanak az ágyukból.
    Viszont van pár olyan dolog, ami szerintem a felsoroltaknál sokkal feleslegesebb:
    1. cumi: ezzel biztos sokan nem értenek egyet, de szerintem teljesen felesleges. Nekem mindhárom gyerekem kibírta nélküle, és amíg más szülők azon szenvedtek, hogy éjjel-nappal a gyerek szájából kiesett cumit keresték és mosták, addig mi vígan éltünk enélkül is.
    2. bébikomp - mint ismeretes, ez a valami igencsak hátráltatja a gyerek mozgásának és kreativitásának fejlődését.
    3. gyerekpóráz
    4. hordozható WC
    Ez utóbbi kettő azt gondolom nem szorul magyarázatra.

  • 2006.11.08 00:55:02Hicudzsi

    Zsófi! A gyerekpórázzal vitatkoznék :)



    Mi használjuk, nem egyszer mentette meg a nagyobbikat az aluljárólépcsőn való legurulástól az, hogy a hevederrel a csuklómra volt kötve... (persze én közben a babakocsival lavíroztam lefelé a lépcsőn).

    Vagy elég sok alkalommal használtuk amikor nagyobb tömegbe mentünk (pl. Mesterségek Ünnepe) ahol egy kétéves simán el tud tűnni a lábak alatt, vagy ha forgalmasabb út mellett sétáltunk.

    Ja és a nehezebben hajló családtagoknak is tökéletes volt, mert a gyerek szabadon rohangálhatott, és ők mehettek vele anélkül, hogy a kezét kellett volna fogniuk. Szóval szerintem nincs mindenkinek szüksége rá, de kis korkülönbségnél, amikor az egyik futkosó, a másik babakocsis, akkor megkönnyíti az ember életét.



    Egyébként a nagybátyám, több mint húsz évvel ezelőtt, nyakkendőt kötött a fia derekára, úgy mentek sétálni. És még régebben is használtak ilyen jellegű dolgokat. Ez nem egy új találmány.

  • 2006.11.08 02:01:58mummy

    szilikonos tejgyűjtő-melltartóbetéthez
    (ez most noi dolog lesz, nem ferfiaknak szol)
    Nos, annak irom, aki gyerekvallalas elott all, csak hogy tudjon rola, milyen hasznos lehet - aki mar elkezdett szoptatni, az ugy is tudja mar, hogy van-e ra szuksege.
    Igen, nagyon hasznos lehet. En amikor az egyik mellembol szoptattam, ugyanugy folyt a masikbol is a tej (3-4 honapig, aztan fokozatosan abbamaradt). Duplan hasznos volt ez a dolog szamomra: 1. nem kellett szoptatas kozben pelenkaval felitatgatni a csepego tejet, 2. lefagyasztgattam, sosem kellett fejnem. En mindig csak szoptatas idejere raktam a melltartomba, annyi idore pedig nem volt kenyelmetlen. Es ez mar anyaink idejeben is letezett (bar lehet, hogy nem M.o.-on)
    Szerintem szules elott nem erdemes nagybevasarlast tartani, csak az igazan szukseges dolgok megvetelet javaslom, mert mindegyikunk, mindegyikunk szervezete es mindegyikunk igenye mas.

  • 2006.11.08 06:35:24Borsi

    "Szerintem szules elott nem erdemes nagybevasarlast tartani, csak az igazan szukseges dolgok megvetelet javaslom, mert mindegyikunk, mindegyikunk szervezete es mindegyikunk igenye mas."
    Na ez itt a lényeg, szerintem is.
    Nekünk is kókuszmatracunk van, de most már másodszor kell megfordítanom, mert nagyon rövid időn belül felveszi a gyerek formáját, így hepehupás az egész. Ez az egyik legolcsóbb volt, lehet, hogy ez a baj? Más tapasztalt ilyet? Vékonyabb is, mint az átlag.

  • 2006.11.08 08:18:30kiseszter

    Eddig csak olvastam a Porontyot, de ehhez hozzá kell szólnom :o) Apukák! Köszönöm az orrszívási tippeket! A férjemet a módszereiteket ismertetve engedtem munkába :o))) Viszont megspóroltátok nekünk az elemes orrszívót amit már készültem venni. Felesleges tárgyak még: a babakocsival azonos anyagú színű pelenkázótáskák, cumit műanyag láncon ruhára csiptető izék. A gyógyszertári mosdókrémet mi is 1,5 dl vízbe nyomjuk a tubusból aztán 30 mp a mikróban egy kis lötyögtetés (még kanalat sem piszkolunk a kevergetéssel) és már kész is.

  • 2006.11.08 09:20:25hanna

    Gumilepedő szerintem is jó dolog, főleg bukós gyerkőcnél.

    Babaruhát venni a rokonok-látogatók miatt télleg hülyeség, de ki állja meg, hogy ne? Amikor az olyan szuper érzés.

    Avent bimbóvédő, medela tejszívó, bimbókiemelő kagyló, gondolkodtam 6-8e ft eltapsolása után, hogy a csecsemősnővérek a kórházban levő bolttól osztalékot kapnak a jótanácsért? Két napig használtam ezeket.

    Viszont a zselés betét bejött, mert különben folyamatosan tejben áznék, és a sima textilnél nagyon rossz érzés a hideg, nedves betét a felázott cickónak.

    Ja, és szoptatós melltartó. Van legolcsóbb 2500-ér csak meg kell találni. Ugyanolyan jó, mint a 7000-es Anita márkájú. Pl. a mammysticban, a Blahánál. Vagy itt a panleprolik kismama boltjában nálunk.

    Szoptatós hálóing: minek, úgyis szétázik minden percek alatt. Egy nagyon szép végig gombosat vettem a Women Secretben, még nem volt rajtam, nem akarom tönkretenni:) Viszont régi férfipizsamákban alszom, ingyen vannak, melegek, és gombosak. Nagypapátoktól lehet kaptok ti is.

    na most ennyi jutott eszembe.

  • 2006.11.08 09:37:40Chekotay

    Sziasztok, szép jó napot.

    Nem tudom, hogy apukák is szoktak-e itt hozzászólni :-)

    Két dologban nem értek egyet a cikk írójával. Az egyik a cumisüveg melegítő. Ha csak melegít, akkor tényleg kevésbé fontos megvenni. Nem tudom melyik típusról van szó, de a jobbak tudják 1 óráig is melegen tartani az ételt. Sajnos nekünk szükségünk van rá, mert kevés a tejcsi. Egy jobb típust használunk, mely sterilizál is és grammra beállítva melegíti, és tartja melegen a tápit, késöbb a főzeléket. Nagyon bejött mindig használatban van.

    A másik, a légzésfigyelő. Nekünk 1x már szükségünk volt rá. A felesleges riasztások elkerülése végett pedig tessék felhívni a forgalmazót, mert az érzékenysége egy középértékre van állítva. Az sem mindegy milyen a matrac a baba alatt. Nálunk az így beállított légzésfigyelő nem riaszt feleslegesen.

    Szép napot mindenkinek :-)

  • 2006.11.08 09:41:56Kékfelhő

    Én is kedveltem a Voyager-t anno :)

  • 2006.11.08 09:42:37laci

    Szintén egy apuka véleménye. Meglehetősen ostobának tartom azokat, akik a légzésfigyelő feleslegességéről szónokolnak. Pláne úgy, hogy tudtommal védőnőnél igényelhető, kölcsönkérhető, eladható... Mondják el nyugodtan, hogy ők úgy érezték, hogy nem szükséges, ezért nem használták. De ennyit csak, egy szóval sem többet.

    UI: Mi használtuk, és megmentette a kisfiunk életét.

  • 2006.11.08 09:56:07Digitális lábnyom

    Én is friss apukaként csatlakoznék Chekotay-hoz. A légzésfigyelőt mindenkinek csak ajánlani tudom. Akinek gondja van vele (vakriasztás), az vagy rosszul üzemelte be, vagy az érzékenységen kell állítani. Nekünk még soha nem jelzett be tévesen! Mi Angelcare-t használunk (asszem, 20-25e Ft volt), de a "Heim Pál kórház ajnálásával"-ról (a pontos márkanevet nem tudom) is jókat hallottam. Abban a kórházban, ahol a mi lányunk született, ott is használnak légzésfigyelőt. Az nem érv, hogy mi is felnőttünk nélküle. A világból kirohantam volna, ha ilyen megfontolásból (vagy más, pl. anyagi) nem veszünk, és emiatt hal meg a baba... Az viszont tény, hogy sok hülyeséget megvetetnek az emberrel, erre rá kell készülni, és időben begyűjteni a tapasztalatokat (nem a "szakemberek" ajánlását, hanem a sorstársak tapasztalatait). Nálunk aránylag kevés bébiholmi lesz intakt mire a kukába kerül.

  • 2006.11.08 10:07:16Jucus

    Látom, sokan sokmindent vásároltak. Persze mi is, de kevesebb tűnt feleslegesnek. Amit még sose használtunk, az a fürdőkádból való "kikapkodó"vagy hogy hívják. Ételmelegítőt ajándékba kaptunk, de még nem használtuk egyszer se, nincs napszemcsink, de nyáron asszem lesz, van viszont légzésfigyelőnk, egyszer riasztott csak félre, fél évig használtuk. Cumink, cumisüvegünk nincs, nem is hiányzik. Ha a kókuszmatracra meg gumilepedőt teszek, akkor valóban nem volt értelme kókuszt venni. Ami egyébként nekünk is kicsit hepehupás, pedig 6 cm-s, és drágáért vettük a brendonban.A suttogót nem olvastam, mert mindig az jut róla eszembe, hogy a lóidomárokat nevezik így, és én nem vagyok az.Nekem a chicco meltartóbetét vált be, nem is látszott, hogy rajtam van, nem úgy, mint az avent, az dupla cicit csinált. Szeretem a szoptatós melltartó is, és a hálóinget is, praktikusak. Nekünk a játszószőnyeg is bevált, annak hatására fordult át először, mert akarta látni a sok kütyüt amit fellógattam neki. Egyébként pedig meg lehet hosszabbítani a kis játékok felfüggesztését, és akkor már nem elérhetetlen! És lehet váltogatni is, sokáig nem unja meg.Nekünk kellett a napi 4-5-6 váltás ruha is, mert sokszor kifolyt a pisi, egészen addig, amíg a huggies-t nem kezdtük el használni, nekünk az vált be. A körmét pedig szoptatás altt vágom, amikor kómás, a saját ollónkal. Ami még felesleges volt, az a vízhőmérő. Asszem az első héten használtuk, azóta papa a kezével méri a hőt.
    Voyager rulez:)A tejcsi mennyiségét lehet fokozni.

  • 2006.11.08 10:07:22Tori

    Téli sétákon az innivalót úgy tartottam melegen, hogy felhúztam a pulcsim és a nadrágom övébe dugtam. Garantáltan 37 fokon tart mindent. :) Néha meg kell állni és megigazítani, nehogy lecsússzon. :)



    Nekem volt melltartóba tehető tejgyüjtőkagylóm, az első hetekben életmentő volt, mert az egyéb betétek átáztak. A tejet kiöntöttem belőle, de legalább a ruhám száraz maradt.



    Férjem a hiperallergiás bőre miatt 20 évig mosdott gyógyszertári kencével, tehát profin kezelte az első pillanattól. Öröm az ürömben. :)

  • 2006.11.08 10:19:39Popsugar

    Miért kell lehurrogni azt aki textil pelankát használ ? Szerintem az első 3-4 hónapban igenis kell használni . Addig amíg eszik-alszik-ürít háromszögben létezik a baba tökéletes.
    És olcsóbb is. De az biztos hogy ha textiled van akkor mosnod kell, és nem tudod a tv-t bámulni /vagy kocsikázni a babával a plázában!!!

  • 2006.11.08 10:29:52Kékfelhő

    ejnye

  • 2006.11.08 10:37:38Jucus

    Attól még, hogy nem textil pelenkát használok, nem untatom magam a plázában...Csak az életemet könnyítem meg

  • 2006.11.08 10:38:44eszter

    HÚÚÚÚÚ, Popsugar! Itt vmit NAGYON félreértettél!! Végigolvastam a kommenteket, de egy lehurrogót sem találtam. Jómagam pedig valóban megkérdeztem az előnyét, hát most akkor mi van. Én mostam az öcsém textilpelenkáit, mert már nagylány voltam, anyám pedig nem bámult közben egy perc TV-t sem, pláza meg nemvolt. Most sincs TV-nk, plázában még nem voltam korzózni, és napi 3X megy amosógép az 5 fős család (szerelő apuka) tisztántartásához. Nono

  • 2006.11.08 10:46:02Popsugar

    Igazam van .
    Eszter szerintem nem haltál bele a pelenkamosásba. De az vitathatatlan hogy olcsóbb , de nem annyira kényelmes megoldás.
    Addig amíg pici , felesleges én ezt állítom.
    Tudjátok hány anyuka korzózik a plázában ? DE !!akinek nem inge az ne vegye magára.

  • 2006.11.08 10:50:25gzp

    a fulhomero jo dolog, lujza (1,5) rendszeresen vegigmeri vele a csaladot, igy vilmat is (0,2), meg a kutyat is. viszont megmondhatna valaki, hogy a kokuszmatracra mi szukseg, ha gumilepedot rakunk ra, hiszen a kokuszmatrac ertelme, hogy szellozzon, de ha rarakunk egy gumilepedot, oda a szellozes, lehet alatta szivacs is.

  • 2006.11.08 10:52:05Kékfelhő

    Mostanában mindenkinek igaza van, nem véleménye.

  • 2006.11.08 11:00:11Digitális lábnyom

    Kedves Popsugar!

    A páromnak (a baba mellett) a következő elfoglaltságai vannak: iskolába jár, főz, mos, takarít + besegít nekem a munkába is, ha úgy adódik (van, amikor meg én segítek a fentiekben). Mindemellett a lányunk hasfájós fajta, jó ha a nap harmadát tölti alvással, a maradék időben viszont üvölt, ha nem foglalkozunk vele. Rendszerint ez éjjel 22-23, 2-3 és 5-6 óra közöttre (is) datálódik. És eldobható pelenkát használunk. Én nemcsak a plázában korzózó anyukákat irigylem, hanem azokat is, akik ráérnek pelenkamosással bíbelődni... Nem bántani akarlak, és pláne nem ítélkezni, de jobb, ha Te sem ítélkezel. Ezek a dolgok nem kényszeríthetők bele semmilyen klisébe.

  • 2006.11.08 11:01:10szeszter

    nekem az a véleményem, hogy mindenki azt használ amit akar :) Amúgy azért, mert mi moshatós pelust használunk, abszolút nem nézek véres szemekkel azokra, akik nem ezt teszik. Mindenkinek szíve joga.

    Amúgy a fülhőmérőt nálunk is az egész család használja, a baba pedig nem rángatja a fejét közben (méréskor).


    A vízhőmérő tényleg egy nagyon fölösleges dolog. Mi talán 2x használtuk, azóta a fiókban van. Szerencsére kaptuk és nem vettük.

  • 2006.11.08 11:01:33Jucus

    Eszternek biztos lett volna jobb dolga is, mint pelenkát mosni, szerintem.
    Én voltam néha plázázni, mikor kb 4-5 hónapos lett a fiam, és állati jól esett embereket látni, fiam végig aludta, viszont nyert egy kiegyensúlyozottabb anyát.
    Mennyibe kerül a mosógép amortizációja, a mosópor, a víz, az áram, az öblítőszer, a fertőtlenítőszer, a vasaló amortizációja, a vasalásra használt áram, és az én állati sok munkám? Plusz a sok kemikália amit leküldök a lefolyón rendesen szennyezi a környezetet (tudom, a papírpelus is).Én ezt a sok időt inkább a csakádommal töltöm. Ez az én szerény véleményem

  • 2006.11.08 11:02:40Jucus

    a családommal természetesen

  • 2006.11.08 11:07:44hanna

    nemcsak a szellőzés, a jó alátámasztás is, minden pozícióban. hátfájós tapasztalat. Keményfa+farostlap+2cm szivacs még jó, de csak hátonalvósnak. olyanom volt 10 évig, nem volt még kókusz, nem is forgolódtam:)

    és mihamarabb plázába akarok járni. utálok takarítani és mosogatni. jó? ez a plazazós anyuka szöveg annyira gáz. mintha ez számítana. szeretni, azt kész. textil, mosás, tiszta otthon rendes ház csak girland.

  • 2006.11.08 11:14:54Tori

    A nővérem gyerekét még én is textilbe pelenkáztam, pedig csak kamasz voltam, de ő dolgozott, mi vigyáztunk a picire. Most én itthon vagyok, mégis papírba tettem a kicsimet, mert a higiéniához áztatva kéne tárolni a textilpelusokat, annyi helyünk meg nincs. Vagy kétpelusonként mosok, annyi pénzünk meg víz- és áramszámlára nincs. Nekünk így olcsóbban jött ki a papírpelus.

  • 2006.11.08 11:19:57Kékfelhő

    Pár éve volt a tévében egy ilyen számolósdi: mi olcsóbb, mi környezetkímélőbb?

    A vége nagyjából döntetlen lett, egyik sem volt sokkal olcsóbb vagy sokkal környezetkímélőbb a másiknál. De az egyik jóval időigényesebb a másiknál. Innentől mindenki választhat.

  • 2006.11.08 12:37:18dyscreat

    Sziasztok!
    Én csak a fürdetéshez szeretnék hozzászólni, és előrebocsájtom, hogy nem a reklám miatt (nehogy valaki emiatt felháborodjon):
    az FLP folyékony szappan érzékeny és ekcémás bőrre is kiváló.

    Ha érdekel valakit szívesen megosztom vele a részleteket is!
    Szép napot! :)

  • 2006.11.08 12:53:01darjeeleng

    Csak hogy tovabb arnyaljam a dolgot: a mindenki altal lehurrogott bébikomp nekunk kivaloan bevalt. Nincs padlofutésunk, igy amikor a nappaliban vagyunk, ahelyett hogy a hideg kovon (a szonyegrol egy pillanat alatt lemaszik) hasalna a 8 honapos baba, a bébikompban szaguldozik nagy orommel. Nem tolt benne orakat, és mivel sokat maszik a faburkolt, szonyeges szobaban, semmivel sem hatraltatja motorikus fejlodését ez a bébikompozas, ugyanakkor nyugodtan tudok fozni pl, nem azon parazok, mikor fazik fel a kicsi.
    Pelus-téma: megrogzott zoldként én is dilemmaztam, de a kényelem gyozott, sajnos ebben az egyben oszehasonlithatatlanul elonyosebb az eldobhato. Aki ennek dacara végigcsinalja a pelenkamosast, csak becsulni tudom (mindenki arra szakit idot, amit fontosnak tart), és ismeretségemben senki nem sporolasbol teszi, hanem mert tudja hany év alatt (100? nem emléxem) bomlik le a muanyag pelus.
    Hanem: hallottam am olyasnirol, hogy kutacsvédo, na én ettol kaptam rohogogorcsot. De lehet h valakinek meg ez a tuti ddolog..

  • 2006.11.08 12:56:21Kékfelhő

    én 1000 évre emlékszem, de eléggé sci-fisen hangzik, tehát bőven tévedhetek :)

  • 2006.11.08 12:58:33pepe

    nálunk a szagzárós szemetes még egyszer sem volt használva. A fene sem tudja fél kézzel kitekergetni (miközben fél kézzel a tekergőző és ordító gyerkőcöt tartom)majd használat után visszazárni, szintén a fentebb leírt körülmények között. Maradt a jól bevállt nejlonzacsi, esténként levive a nagykukába. 2. felesleges dolog, a mérleg, én mindig elfelejtek mérni, vagy evés előtt, vagy evés után, vagy csak úgy, általában. Kisfiam gyarapszik rendesen, ezt mérleg nélkül is látom. (na meg érzem a súlyán:))
    3. mellfejő: nekem kikészült tőle a mellbimbóm. amúgy meg rájöttem, hogy a kisfiam a legjobb mellfejő, izé, szívó, és mindig kéznél, azaz inkább mellnél van ;)
    4. hordozóval kompatibilis babakocsi. Jól hangzott, amikor heroin áron megvettük, de azóta sem tartom a hordozóban a picit (csak autóban) ráadásul a hiper szuper babakocsit utálja a gyermekem. úgyhogy használatban a jóval olcsóbb hordozókendő vált be, bár a derekamnak jobb lenne, ha a kisfiam megszeretné a babakocsit is...
    babaolló:nekem ezzel is olyan körmöt vágni, mint futó vadra lőni :)
    a vízhőmérő viszont igenis jó dolog!nekünk kiskacsás van, és apa nagyon klasszul eljátszik vele a vízben :D

  • 2006.11.08 13:05:55pepe

    Textilpelus téma: én is úgy gondoltam, hogy textilt fogok használni. azután megszületett a kisfiam, aki most lefoglalja a napom 24 óráját. Takarítani, főzni is alig tudok, a babám ugyanis nem díjazza, ha nem vele vagyok. (most is cicin lóg épp)
    Viszont nem értem, mi a baj azzal, hogy anyukák korzóznak a plázában. Őszintén szólva, én is szívesen el-el mennék már..vagy azzal, hogy gyermeket vállalok, két-három év magánzárkára kell hogy ítéljem magamat? néha az az érzésem, hogy a társadalmunk kiveti magából a kismamákat.
    Popsugár, kiváncsi lennék arra, hogy neked van-e gyereked, vagy csak az elméleti részt hirdeted nagy pofával?

  • 2006.11.08 13:09:22mpanni

    A bébikomp márpedig minden gyerekorvos és gyermekortopédus szerint igen káros találmány. Akkor már - ha nem lehet figyelni a gyerekre, amíg anya főz...stb) járóka inkább. Nekünk a hálózsák bejött, szerintem sokkal kényelmesebb egy szál bodyban, hálózsákban, csupasz lábakkal aludni, mint zokniban, ahogy valaki írta. A mérleg tényleg nem kell, havonta a tanácsadáson megmérik a gyereket. Nekünk van, de ajándékba kaptuk, soha fel nem merült volna bennem, hogy megvegyem. Gumilepedő szerintem később jó, amikor szobatisztaságra szoktatod a gyereket, éjjelre nem adsz rá pelust, éjszakai balesetnél nem ázik át az egész ágy. Én úgy tudom, hogy semmivel nem olcsóbb a textilpelenka, és egy hajszálnyival környezetkímélőbb csak. Nem beszélve arról a rengeteg időről, amit az ember az áztatás, mosás, kifőzés, teregetés, vasalás...stb, helyett inkább a gyerekével tölthet, vagy ne adj Isten saját magára fordíthat. Fülhőmérő nem jött be, mert túl vastag, amit be kell dugni a gyerek fülébe, szinte még az enyémbe sem fér be. Valszeg rosszat kaptunk. Légzésfigyelő szerintem nagy biztonságérzetet jelent, nyugodtabban aludtunk, soha nem riasztott tévesen, bár a másodiknál em használtuk, mert velem alszik.

  • 2006.11.08 13:11:17mpanni

    Popsugár! Bár én nem korzózom a plázákban, de nagyon el vagy tévedve, ha azt hiszed, attól lesz jó anya valaki, hogy nem megy emberek közé, és mártírként mossa a pelenkákat egész álló nap.

  • 2006.11.08 13:18:12Hicudzsi

    Ismerek olyanokat akik a textilpelussal környezetvédenek és autóval utazgatnak a városban ha kell, ha nem...



    Másrészt meg már többen említették, hogy nagyjából az áramszámla, vízdíjjal ugyannnyiba kerül mint az eldobható pelusok két-három évre. Mint ahogy azt is, hogy lehet kapni lebomló biopelusokat.



  • 2006.11.08 13:21:21ready

    " hanem azokat is, akik ráérnek pelenkamosással bíbelődni... "

    Egyrészt a mosható pelusokba is van eldobhat betét.
    Másrészt, ha jól beáztatod a külső részt, akkor utána csak be kell dobni kizárólag csak azt (egyszerre lehet többet is mosni egyszerre) a mosógépbe (gondolom én)

  • 2006.11.08 13:22:46Hicudzsi

    Ja és én korzóztam Plázában amíg otthon laktunk, mert a környékünkön nem volt rendes játszótér, és ha nem járt az alacsonypadlós 76-os ami elvitt volna minket a tesókocsival a Szent istván Parkba, akkor bizony a Pláza tetején lévő játszótérre mentünk ki.



    Sőt rengeteget voltunk az utcán, mert a gyerekek imádtak (imádnak) sétálni - jobban mint a 28 majd később 40 nm-es lakásban lenni egész nap.

    :)

  • 2006.11.08 13:23:20Csiperke

    A kisfiam koraszülött volt, örök hála a légzésfigyelő feltalálójának. 23e ft volt az Angelcare, 4x riasztott, egyszer sem tévesen...
    A "cumiláncizé" sokat spórolt azzal, hogy a kiköpött cumi nem veszett el, hanem továbbra is ott fityegett a lánc végén. Egyedül a vízhőmérőt találtam eddig teljesen feleslegesnek, igaz előre mi nem vettünk meg semmit, csak ahogy az élet hozta.
    Kismamatársam 3 kerekű iszonyat drága "Mekis" babakocsija eldőlt a benne lévő 3 hónapos gyerekkel együtt egy nagyobb széllökésnél, igaz nem volt lefékezve.

  • 2006.11.08 13:30:10darjeeleng

    Off topic: sztem is minden jobb a depis, ingerszegénységben sorvado anyukanal (a baba szempontjabol is, sot abbol leginkabb), ha a plaza nyujtja az emberi kapcsolodasokat, akkor csak udvozolni lehet. ös errol (gyes-depi) csak gyakorlo anyukak véleménye szamit, elméletben én biztos voltam benne h engem ki fog elégiteni a babàzàs. 8. otthon toltott honap utan mar vannak kétségeim..

  • 2006.11.08 13:39:36bluedahila

    Kedves Mind!
    Köszönet Nektek a hozzászólásokért!
    Mi a közeljövőben szeretnénk babát, így rengeteg hasznos információt kaptam Tőletek. Biztos vagyok benne, hogy engem is el fog ragadni a hév, és minden szépet és jót (csak annak látszót!) meg akarok majd venni a születendő babának, de vissza-vissza fogok térni erre a blogra és ostromolni Titeket kérdéseimmel. Hiszen mindannyian gyakorló szülők vagytok, nekem pedig ez a legnagyobb segítség.

  • 2006.11.08 13:40:52Kékfelhő

    Nem csoda :)

    Mi nyolc hónapos korában már moziba jártunk, a gyerekkel meg az anyósom volt.



    Jááj, a mozi is a plázában volt, akkor én is plázába járós voltam! :)

  • 2006.11.08 13:44:16Jucus

    Köszi, már azt hittem, csak nekem kikapcsoló a plázázás(gyakorló anyuka)

  • 2006.11.08 14:00:49agile

    off topic: mindig erdekesnek talalom, hogy nehany netezo miutan nagy harsonaszoval lehurrogja a tobbieket (vagy nagy reszuket) a kesobbiekben nem tunik ujra fel a beszelgetesben.

  • 2006.11.08 14:09:07jidele

    és sokat járok babás barátnőkkel/testvérrel plázába. Ha anyának vagy babának urambocsá' új ruha, cipő, könyv, szemüveg, akármi kell, meg ennivalót, tisztálkodószereket, bármi mást kell venni, miért ne tehetné meg ezt a plázában? hogy csak egy példát említsek...:)

  • 2006.11.08 14:12:51Alida

    Sziasztok! Úgy látoma etxtil pelus nem mindenkinek jött be. Én anno vettem egy Kushies nevű mosható nadrágpelust...vagyis 15 db-ot. Ezt nagyon könnyű takarítani, mert naponta egyszer összegyűjtöm őket egy ecetes vízet tartalmazó vödörben és este bedobom 40 fokon a mosógépbe. És nem mosóporral, hanem szódabikarbónával mosom ki. nagyon szép fehér lesz a kaksis pelus is és nem kell vasalni. Bár igaz, ezt csak akkor használjuk, ha itthon vagyunk, ha elmegyünk valahová, akkor minidg eldobható pelusokat használunk, de így is spórolunk vele. a tejtartó dobozok viszon teljesen feleslegesnek tűntek, mivel könnyebb és helytakarékosabb volt a lefejt tejet egy jégkockatartó zacskóba beletölteni és úgy betenni a fagyasztóba. :o))

  • 2006.11.08 14:13:15jidele

    agile off...hát ha az én torkomnak ugranának annyian, ahányan itt szoktunk (hangsúly a többesszám első személyen;)) nekem se lenne kedvem visszajönni(hihihi)

  • 2006.11.08 14:13:55Alida

    Bocs az elgépelgetések miatt, de nagyon siettem! :o(

  • 2006.11.08 14:19:50Alida

    És olvastam valakinél, hogy ekcémával "küzdenek". Sajnos az én 1,5 éves kislányomnál is megjelent 11 hónapos korában. És mi nem is használtunk semmiféle agyonreklámozott, szuperillatosított fürdőkészítményeket, hanem csak a gyógyszertári fürdetőkenőcsöt...ami nem is volt rossz, de ami igazán bejött (ha lehet ilyet mondani, mert az ekcéma az csak kinőhető és tünetileg javítható időlegesen) az az Eucerin olajos fürdető és a Halicar kenőcs. De jó még a Linola fett olaj is. Ezektől legalább ha ki is jön időnként az ekcémája, 2-3 nap alatt el lehet mulasztani és nem vakarja véresre magát.

  • 2006.11.08 14:22:39kovvacs

    Eredeti témára visszatérve.

    Érdekes, valahogy a feleslegescucc-vásárlást nagyjából megúsztuk. Én inkább túl sokat vettem hasznos cuccokból.

    Ami mégis feleslegesnek bizonyult:

    1, háromféle partedli, pl. egyikoldalt textil-másik vízálló meg hasonlók.

    Bejött a töksima vízálló eccerű puha műanyag, annak a tetejére minden alkalommal felkötök egy-egy textilpartedlit, amiből kaptam eg tucattal az anyósomtól. Ő varrta, ki is hímeztette. (Igaz, ő abból a célból adta ajándékba, hogy a gyereken folyamatosan legyen partedli, amíg bukós-köpős, és meg volt azon rökönyödve, hogy én ad1, simán letörlöm pelussal ad2, ha nem sikerül gyorsan letörölni, akkor átöltöztetem tiszta ruhába. De eszem ágában sincs a gyereket partedlivel felszerelni.)

    2, Letapasztható kistányér és bögre, amin gumicsík van. Eccerűen nem tapad le sehova, nincs erre alkalmas felületünk. Azért bosszant, mert a legdrágábbat vettem meg, a Tigexet, amit mikróba is be lehet rakni. Aztán mire idehaza lesúroltam róla az összes öntapadó cetlit (kb. 5 darab volt rajta), borzasztó gusztustalanul nézett ki a műanyag. Csúnya, nem jó arra, amire vettem. Amúgy se használom, mert az előre megfőzött/lefagyasztott kajákat a tök sima üveg kompótosban melegítem, a bolti bébiételt meg ki se veszem az üvegből. A keverős pempőkhöz (pl. vaníliás tejpép) túl kicsi.

    Ja és a pohár: töknormális felnőtt üvegpohárból kezdtem inni tanítani, és nem jön be neki ez a pici béna műanyag babapohár.

    3, Sarokvédő az Auchanból. Nem néztem meg rendesen. 4 db fehér műanyag sarkocska, gőzöm sincs, hogyan lehetne rögzíteni és nincs róla leírás. Valami hiányzik belőle, pl. ragasztó, de így ki lehet dobni.

    4, Cumisüveg. Nem teljesen felesleges, de kár volt 3 db-ot venni belőle. A legnagyobb nyári hőségben, amikor reggel fél8kor húztunk el babakocsival bevásárolni, hogy még a 32 fok előtt abszolváljuk a feladatot, vittem magammal cumisüvegben vizet, szükség is volt rá. De ez egy bő hónap volt. Előtte nem adtam belőle teát, utána pedig, amint ráálltam a vegyes táplálásra, pohárból adtam a vizet. Amióta pedig nincs annyira meleg, ha kitör a balhé, 15 percig simán kihúzzuk, azalatt találok helyet a szoptatáshoz.

    5, Szoptatós melltartó a szüléskori méretben. Villámgyorsan visszazsugorodtam a saját méretemre, azaz kb. 2-3 hónap alatt, tényleg sajnálom, hogy 3 db méregdrága szoptatós melltartót vettem erre az átmeneti időszakra.

    Többre most nem emléxem :)

  • 2006.11.08 14:25:35agile

    jidele: hihihi :)))) hat nem csodalom. :)

    babafurdeto: amugy nem tudom, hogy otthon lehet-e kapni (talan ausztriaban) a weleda ceg babatermekeit. csak termeszetes anyagok, bio, trallala, nagyon tuti. olcsonak nem olcso, de a baratnomnek mindig zacskoszamra kell vinnem haza.

  • 2006.11.08 14:27:19Hicudzsi

    Nekem egy db. szoptatós melltartóm volt/van, egyrészt mert nem lehetett kapni otthon feketében, másrészt mert a sokkal olcsóbb, egyszerű, merevítés-emelés nélküli pamut vagy sportmelltartók jobban bejöttek és még édes színekben, mintákban is lehetett kapni. :)



    (És szerintem tök béna, hogy elől kis ablakon kikandikál a cici :) Amikor itthon felpróbáltam, a férjemmel vagy egy órát röhögtünk rajta és már-már a bőrcsizmát és cippzáros tangát hiányoltuk mellőle :) )

  • 2006.11.08 14:34:12szeszter

    Alida: mi is ilyen pelust használunk (csak más márkát), kérlek erősíts meg: nem jelent napi 5 percnél több plusz időt.
    apropo plaza: szerintetek mi itt a nagy magyar vidéken, falusi kismamaként hányszor korzózunk a plázában? azért nem utaztatom a gyerkőcöt fél órát, hogy ott rallyzunk a babakocsival.
    Mindenki a lehetőségeihez mérten. Én nem vágyom oda gyerekkel, de sztem senki nem lesz attól beteg, ha időközönként bemegy oda gyerekestül. No de mikor már az a heti családi program, az nagyon GÁZ.

  • 2006.11.08 14:54:12ready

    Azert az már elég durva szerintem , hogy valakinek "a plaza nyujtja az emberi kapcsolodasokat,". Szerintem senki nem modnta, hogy az anyuka ne mozduljon ki, bár én valószínűleg inkább játszótérre nem pedig plázákba vinném (majdani) gyerekem.

  • 2006.11.08 15:05:47sacka

    Popsugár, hova tűntél???? Aki a plázában sétál vagy más üzletközpontokban esetleg a piacon (én szeretek)az nem feltétlenül lófrál csak úgy unottan, esetleg bevásáról.
    1995-ben amikor a lányom született még a kórházban is textilpelenkába csomagoltuk a gyereket, rá meg azt a bizonyos neylon háromszöget kellett felkötni, ennek ellenére otthon már az eldobható pelust vásároltam. Azóta még két gyermekem született és eldobható pelust használok, minden percem be van osztva, mégis előfordulok plázában IKEÁban, és itt-ott, és annyira jó, hogy néha a főzésen, etetésen, vasaláson takarításon együttjátszáson, leckekikérdezésen kívül kirakatokat is bámulhatok, a TV-ig még nem jutottam el (még este sem), de ha majd egyszer eléhuppanok és nem lesz lelkifurdalásom :)

  • 2006.11.08 15:08:52sacka

    Itt az utolsó mondatba bekerült egy felesleges 'és'
    Ready: Van olyan játszóház, ami plázában található, külön a totyogósnak és a nagyobbacskának :)

  • 2006.11.08 15:20:01ready

    "Van olyan játszóház, ami plázában található, külön a totyogósnak és a nagyobbacskának :)"

    Én még felnőttként is évente max egyszer-kétszer megyek plázába,sosem értettem mi jót találnak benne az emberek. De ugye különbözőek vagyunk... Én spec utálok kirakatokat bámulni, ruhákat válogatni, nézni, vásárolgatni ilyen plázákban. Nem tudok egy hullámhosszon pendülni (gondolom emiatt ) a plázacicákkal sem. (Akinek nem inge.... ITt most nem a plázában mozizásról volt szerintem szó, hanem nagyon is a plázában lófrálsára érthette (szerintem) popsugár.

  • 2006.11.08 15:29:41sacka

    Drága ready, nem hiszem, hogy anyukák gyerekekkel a plázában csakúgy lófrálnának.. Ezért is írtam példaként a játszóházat. Magam sem járok oda többet mint kellene.(jobban szeretem a szabadtéri programokat).
    Nem értettél meg, úgy látom; tehát, én nem azért megyek plázába vagy máshová, mert "jót találok benne", hanem szükséges dolgokat vásárolni. Esetemben (nem Budapesten lakom)elérhetőség szempontjából és, hogy mindent egy helyen beszerezhessek (célszerűség) ez a legmegfelelőbb. Ja, és a plázacica szerintem egészen mást takar, mint egy ott megforduló anyuka. (már küllemre is) BOCS :)

  • 2006.11.08 15:35:53Kékfelhő

    Nekem néha jól esik nézelődni. Anno is jól esett.



    Mondjuk, a bölcsődében mesélte az egyik dadus, hogy az egyik gyerek egész nap csak egy helyben ült, és nézett, ezt szokta meg, mert anyuka mást sem csinált (enyhén ifjú volt még), csak a plázában lógott a barátnőivel. Persze, ilyen is van. De erre alapozni véleményt csúnya-csúnya dolog :)

  • 2006.11.08 15:38:23Alida

    szeszternek teljesen igaza van...végülis ugyanannyi idő kivinni a pelust a szemepetrbe, mint beledobni egy ecetesvizes vödörbe. max. annyival több idő, hogy a vödör tartalmát este beöntöm a mosógépbe és elindítom. Reggelre általában megszárad és már tehetem is fel a gyerkőcre. És ami még fontos, hogy a most születendő gyerkőcöm is ezt tudja használni, mert strapabíró és szinte lehetetlen szétmosni. :o))))
    Igen, én is hallottam más mosható nadrágpelus márkákról ami jó...csak én ezt vettem először és utána már nem akartam mást kipróbálni.

  • 2006.11.08 15:38:45manci

    Csajok, ti meddig vasaltátok és mostátok külön a gyerek ruháit?

  • 2006.11.08 15:39:37Kékfelhő

    külön mosni egy éves koráig

    vasalni csak mostanában kezdtem el őket :)

  • 2006.11.08 15:43:01darjeeleng

    Sztem. Onmagaban nincs baj a plazaval, mint ahogyan a teveben, interneten sem csak shit van. Mindenki megtalalhatja a neki valot. Kavéhaz (pl baratokkal talàlkozasra), jatszohaz, mozi, bevasarlas, alexandra (szuper beszélgetésekkel), En ugyan nem jarok (én is vidéki versenyzo vagyok) de szamomra az is csupan egy hely, bàr nehéz kivonni magam az itt is hallott sznobériàba hajlo eloitéletek alol (plazacicàs grasszàlàs..) biztos ilyen is van, de nem igazan jellemzo a kismamakra.
    Igen, kulonbozoek vagyunk, ezért ovatos lennék akarki dolgai felett is palcat torni.

  • 2006.11.08 15:44:52szeszter

    külön mosni kb. 3 hónapos koráig, azóta pedig csak annyi hogy sensitive öblítőt használok minden ruhához.
    Vasalni mindig, mert az olyan jó :) Nézni azokat az édes rucikat :)

  • 2006.11.08 15:45:20darjeeleng

    en az elso pillanattol kezdve egyutt mosom a baba ruhait a mieinkkel.

  • 2006.11.08 15:48:04Kékfelhő

    az édes kis babaholmikat ki lehet úgy teregetni, hogy ne gyűrődjenek, de az enyémke már óvodás, oda nem járatjuk topisan a gyereket :)))

  • 2006.11.08 16:04:22ready

    sacka: tudom mit takar a plázacica szó jelentése. (nem anyukákat, általában)

    Bár kétségeim vannak, hogy ezek a nők vajon hogyan fognak gyereket nevelni.

  • 2006.11.08 16:18:06Popsugar

    nem tűntem el csak tudjátok meg is kell élni valamiből. Ergo DOLGOZOM ! És munkaidőben nem ajánlatos állandóan a neten lógni.
    Igen van gyerekem 8 éves. kislány.
    A plázázós anyukákról bővebben : szerintetek mi a jó abban hogy max féléves gyerekkel végigbumlizni a westendet ? lármában nem is tud pihenni a baba. Lehet hogy maradi vagyok, de az anyaság nálam úgy van hogy ha megvan a baba, akkor ott kell vele lenni. Nem érdemes lemaradni egy csomó pillanatról. olyan hamar felnőnek és oviba mennek...
    ez az én látásmódom . Mások vagyunk . És ez itt (is) igaz....
    Lehet hogy én vagyok a barom és azért mert régóta készültemm az anyaszerepre túljátszom a dolgot.
    Míg nem ment oviba végig otthon voltam vele. Ovis lett részmunkaidőben dolgoztam. Most hogy már suliba jár teljes munkaidőben is tudok dolgozni. És mellette ugyanúgy viszem a háztartást stb.
    Én azt vállaltam a gyerekkel hoyg az én értékrendem szerinti nevelem .

  • 2006.11.08 16:19:30Popsugar

    köszi ready , osztom a véleményed

  • 2006.11.08 16:21:42Kékfelhő

    Most indulatos vagy? Beszélgetünk, ez csak ennyi. Egy beszélgetés. Azt beszéljük meg, ki hogyan csinálja. De nem ítélkezünk egymás felett. Ettől beszélgetés.

SZÓLJON HOZZÁ!

Kórházfigyelő

  • Budapesti kórházak
  • Vidéki kórházak

Legfrissebb

Kérdezz szakértőnktől

Dr. Gyarmati Andrea gyermekgyógyász válaszol.

Kérdezni szeretnék »

Shopline

Travelo utazási ajánlatok

Hirdetés

Hirdetés