Már tudjuk, mikor vágat hajat Katalin!

Zanza!

Divathíreink következnek: A Twitter népe rájött, mikor kell figyelni Katalin hercegné haját, aztán kinevették a Balenciaga 795 dolláros edzőcipőjét. Közben lezajlott a New Yorki divathét, melyről most csak a furcsa apróságokat emeljük ki, és kiderült, hogy a USE tervezői sem adták még fel, új márkát indítanak!

Szerencsére nem telik el nap anélkül, hogy ne kerülne piacra valami újdonság, de ha épp nem rukkol elő egyik külföldi tervező sem semmi különössel, akkor érdemes itthon körülnézni. A nemrég bezárt USE tervezői ugyanis nem sokat pihentek és már alapítottak is egy új céget...

1. A USE ezentúl A&DRIS néven alkot

Nyár elején zárt be a USE, akkor ezt nyilatkozták a tervezők:

„Az utóbbi öt évben rengeteg változáson ment át az európai könnyűipar, aminek főként az Ázsiában elérhető olcsóbb gyártás és anyagok az oka, amellyel képtelenség lépést tartani. Emellett a kortárs tervezői piac is rendkívül felhígult, rengeteg márka van jelen, a kiélezett versenyben kizárólag úgy maradhat talpon egy márka, ha működését alapjaiban átgondolja, gyártási folyamatait átszervezi. Nem szerettünk volna ekkora kompromisszumot kötni, így jobbnak láttuk befejezni munkánkat a USE-ban. A tőlünk megszokott és elvárt magas minőséget és a szezonról szezonra történő folyamatos megújulást ugyanis már nem tudtuk volna vásárlóink számára a jelen működésünkkel biztosítani” – mondta Tóth András, a márka kreatív vezetője. 

Alig telt el 3 hónap – és pár USE ruha még valamiért kapható a Cipoplaza.hu-n –, új márkát alapított Godena-Juhász Attila és Tóth András, A&DRIS néven és fő céljuk Ázsiában terjeszkedni – tudtuk meg a Forbesból. A DFA 3 millió eurós tőkebefektetésével, új névvel, új üzleti modellel folytatják, a gyártás is Kínában történik majd. "A tervezőknek kizárólag a tervezéssel kell foglalkozniuk, a tapasztalt cég rutinosan adja mögéjük a stabil hátteret, beleértve a pénzügyek intézését, a logisztikát vagy a sajtómenedzsmentet. A fiúk gyakorlatilag nem vállalnak kockázatot" – áll a Forbesban, olvassátok el az egész cikket!

2. Balenciaga: 795 dolláros koszos cipőt valaki?

Az 206 ezer forint. Ennyit kell majd fizetni egy optikailag koszos edzőcipőért, mely szeptember 21-én kerül csak forgalomba – de tuti el fogják kapkodni a gazdagok. "Miért fizetnél 500 fontot ezért az új Balenciaga lépőért, ha találhatsz is ilyet ingyen egy elhagyott és bontásra ítélt iskola udvarán?" – tette fel Twitteren valaki a fogós kérdést. Szerintem amúgy azért, mert a talált cipők tényleg koszosak (nem csak divatból) és semmi nem garantálja, hogy méretben pont jók. Egyébként a koszos cipővel sem találta fel a spanyol viaszt a Balenciaga (ahogy az IKEA szatyorral se), hisz már a Mangóban is lehetett ilyesmit vásárolni (meg a Golden Goose-nál egy ideje).

Ásd elő a régi edzőcipőid a pincéből, ez lesz az ősz slágere!
Ásd elő a régi edzőcipőid a pincéből, ez lesz az ősz slágere!Fotó: Estrop / Getty Images Hungary

3. Miért vágatott hajat Katalin?

A Glamour.com egy tweet alapján járt utána a nagyon fontos kérdésnek: mikor és miért vágat hajat Katalin? Röviden: amikor terhes. 

Ha tovább szeretnénk konspirálni – és miért ne –, ez az egész azért van, hogy elterelje a figyelmet terhességéről és inkább a hajáról írjanak az újságok. Ez persze most se jött be. Már ha igaz. Mindenestre a Glamour.com képekkel – oknyomozás!!! – támasztja alá az elméletet, érdemes megnézni!

Katalin augusztus 30-án, rövid(ebb) hajjal. Terhesen.
Katalin augusztus 30-án, rövid(ebb) hajjal. Terhesen.Fotó: Chris Jackson / Getty Images Hungary

4. A Tiffany ékszerház 180 éves lett

Egész pontosan idén 180 éve, 1837-ben nyílt az első Tiffany & Co áruház üzlet a New York-i Fifth Avenue-n. Erről emlékezett meg a Getty képügynökség alábbi módon:

5. Nemi szervekkel borzolták a kedélyeket

A berlini tervezőház, a Namilia, amit Nan Li és Emilia Pfohl vezet, a New York-i divathéten kifutóra zavart egy “My Pussy, My Choice” című kollekciót, melyet egy 1748-as Diderot novella, a “Fecsegő csecsebecsék" ihletett – írja a HuffPost. Nem is kellett több a nemzetközi sajtónak, mindenhol lejött a berlini duó híre – és most nálunk is belenézhetsz a kollekcióba!

6. Riccardo Tisci rendezvényt szervez?

Riccardo Tisci, akit sokáig Donatella Versace lehetséges utódjaként emlegettek, szeptember 22-én bemutatkozik új projektjével – írja a Fashionnetwork.com. A világ egyik legbefolyásosabb divattervezőjét  a Vogue Italia kérte fel a milánói divathéten esedékes rendezvénye kreatívigazgatójának. A “The New Beginning” című multimédiás eseményt egy korábbi vasúti épületben rendezik, amit imád a divatvilág, Gucci és Diesel bemutató is volt már ott. Tisci januárban hagyta ott a Givenchyt 12 év után, azóta megy a spekulálás, hogy vajon hova megy – arra senki nem számított, hogy a Vogue-nak fog dolgozni.

Riccardo Tisci leköszön 2017 januárjában, az utolsó Givenchy showja után.
Riccardo Tisci leköszön 2017 januárjában, az utolsó Givenchy showja után.Fotó: Stephane Cardinale - Corbis / Getty Images Hungary

7. Így modellkedj 69 évesen!

Maye Musk 15 évesen kezdett modellkedni, két diplomája, remek karrierje, 3 gyereke és 10 unokája van. Emellett az IMG modellje és 69 évesen is kifutóra vonult a most szeptemberi New York Fashion Weeken. Talán ő egy új trend előfutára, és ezentúl nem ignorálja majd a divatipar az idősebb nőket? Jó lenne, ha végre el tudnák fogadni, hogy 30 fölött is van élet:

Blogmustra