OFFLINE

Gyerekekre hajtanak a divatházak

2017. szeptember 7., csütörtök 15:58

A Gucci, a Dolce & Gabbana és a Burberry is beszállt az üzletbe.

Míg tavaly inkább az idősebb korosztály volt a divatipar célpontja, addig úgy tűnik, hogy idén a szülők pénztárcájára és a gyerekekre hajtanak a luxusmárkáknál – hívja fel a figyelmet a jelenségre a Fashionista.com, mely szerint egyes gyerekek lassan jobban tudják, hogy mennyibe kerül egy Gucci pulóver vagy Fendi szandál, mint azt, hogy mi az ára egy nyalókának vagy vattacukornak.

Mára szinte az összes valamirevaló márka tart kollekciót a 0-3 hónapos, illetve a 6-12 éves korosztálynak. A Dolce & Gabbana virágos anya-lánya ruhát, a Moncler hóvirágosat, az Elie Saab méregdrága haute couture estélyit árul kislányoknak. De beszállt a jól jövedelmező versenybe például a Givenchy, az Emilio Pucci és a Roberto Cavalli, utóbbinak 2018 tavaszán debütál ‘Junior' névre keresztelt kollekciója.

Ezzel párhuzamosan fejlődik a kiskereskedelmi piac is, a Vogue egykori szerkesztői, Sylvana Ward Durrett és Luisana Mendoza márciusban indították el online gyerekbutikjukat, a Maisonette-t, de a Farfetch luxus webáruház is jelen van, ők húsz országot látnak el csúcsminőségű gyerekholmival. Tehát a piac jobban dübörög, mint valaha, mi pedig továbbra sem értjük, hogy miért tapsol el bárki egy vagyont dizájnerrugdalózóra vagy egy olyan cipőre, amit maximum csak a babakocsiban tologathat.

Több a gyerek, mint a felnőtt a Dolce & Gabbana kampányképén.
Több a gyerek, mint a felnőtt a Dolce & Gabbana kampányképén.
Fotó: Dolce & Gabbana

Az Euromonitor adatai szerint a gyermekruhapiac – mind a lány, mind a fiú – körülbelül 203,4 milliárd dollár árbevételt hozott globálisan 2016-ban, ez az érték a becslések szerint idén 5 százalékkal emelkedhet. És ennek csak egy kis részét (5,89 milliárd dollár) tették ki a dizájner gyerekruhák. A kutatás rámutat, hogy a minőségi gyerekruhákra való nagy érdeklődés annak is betudható, hogy napjainkban átlagosan csak egy, kettő, esetleg három gyereket vállalnak a családok, ahogy vannak, akik még a gyerekvállalás előtt megteremtik az anyagi biztonságot, ezért megtehetik, hogy drágább holmikat vegyenek. Érdemes lenne arról is készíteni egy kutatást, hogy a divatirányzatok milyen szerepet játszanak ezeknek a gyerekeknek a fejlődésében, de arra is kíváncsiak lennénk, hogy a korai divatozás mennyire befolyásolja őket abban, hogy mit és milyen gyakran vásárolnak a jövőben?

A fellendülőben lévő gyerekruha piacra a hírességek gyerekei is hatással vannak, Kim Kardashian és Kanye West kislánya, North West szüleihez hasonlóan már ki sem lépne az utcára Balmain kabát vagy Vetements ruha nélkül, Beyoncé és Jay Z lánya, Blue Ivy talán már Gucciban született, míg Beckhamék lányát, Harpert is kapták már lencsevégre Chloé felsőben, Burberry kabátban és Ferragamo balettcipőben. György herceggel és Charlotte hercegnővel meg szinte nincs olyan, amit ne lehetne eladni.

Persze 2017-ben nem kell celebgyereknek lenni ahhoz, hogy felfigyeljenek ránk az emberek. A közösségi oldalak erejének hála ma már nemcsak a rokonok, barátok vagy a szomszédok láthatják a rólunk készült fotókat, hanem az egész világ számára egy nyitott könyv lehet az életünk, ahogy ezé a szegény kislányé itt:

Привет, мои модницы!* "Первый ребёнок - последняя кукла мамы"* Хорошего дня вам!* С любовью, Ваша R.* #комиссионка #комиссионныйбутик #комиссионныймагазин #купитьбренд #продатьбренд #elisabettafrankidress #diorlady #лучшийкомиссионный #лучшаякомиссионка #лучшаяцена #dior #diorkids #dolceandgabbana #dolcekids #gucci #guccikids ***************************** * С любыми вопросами и предложениями относительно продажи или покупки вещей, обращайтесь, пожалуйста, в WhatsApp или Viber * 8-928-1-888-051 Rosa/Роза *.

Una publicación compartida de *Resale Store* (@dolce_offers) el

Az oregoni személyi stylist, Yelena Pukay többek között azzal szerzett magának 34 ezer követőt az Instagramon, hogy feltölti legkisebb lánya, Jasmin ruháit, de néha felbukkanak más gyerekek is a gondosan beállított képeken. Az oldalt elnézve Jasminnak 9 hónapos korára végtelen sok kasmírkardigánja és -rugdalózója van, amik többnyire olyan divatházakból származnak, mint az Oscar, a Valentine, a Bonpoint, a Moncler vagy a Dolce & Gabbana, míg az anyja többnyire csak a Zarában vásárol, csak táskákra és cipőkre áldoz többet.

A Saks áruház divatigazgatója, Roopal Patel szerint a vásárlók egyre gyakrabban keresik a modern “anya-lánya vagy anya-fia” együtteseket, ezekben pedig a Burberry, a Dolce & Gabbana és a Gucci a legerősebbek. Utóbbinál különösen népszerűek a emojis vagy a kígyós darabok a gazdag gyerekek körében, sőt az olasz divatház rekordeladásokat ért el 2017 első negyedévében, bevételét 48,3 százalékkal, 1,44 milliárd dollárral tornászta fel.

“Észrevettük, hogy egyre többen jönnek családostól vásárolni, ezért kidolgoztunk egy “anya és gyermeke” koncepciót és összehangoltuk a gyerekruházati osztályt a felnőttével. Kiemeltük például a hasonló mintákat, színeket és fazonokat, amivel arra késztetjük a vásárlót, hogy ne csak magának, hanem a kislányának is vegyen egy állatos papucscipőt. Ha az anyuka sok Guccit vásárol, akkor jó esély van rá, hogy a kicsit is gyakran öltöztetik Gucciba” – mondta Patel, akivel egyetért Candice Fragis, a Farfetch egyik igazgatója is, náluk például a Dolce & Gabbana citromos ruhái és fürdőruhái mind a női-, mind a gyerekrészlegen megtalálhatóan minden méretben.

“Ez a belépő ár a luxus világába. Aki nem engedhet meg magának egy 10 ezer dolláros, körülbelül 2,5 millió forintos Dolce & Gabbana ruhát, de egy 200 dolláros, körülbelül 52 ezer forintos gyerekruhát igen, az ugyanabban az élményben részesülhet” – állítja a Maisonette tervezője, aki szerint a megfizethetőbb gyerekruháknak köszönhetően a szülők is kivehetik a részüket a luxusból.

“A babaholmik beszerzése hihetetlenül fárasztó. Számos weboldalra fel kell menni, hogy megkapd azokat a dolgokat, amire szüksége van a gyereknek. Az egyik online boltban a cipőt veszem meg, a másikon a nadrágot vagy az alkalmi ruhát. A Maisonette célja tehát az, hogy mindent megkapj egy helyen a ruháktól a kiegészítőkön át a játékokig” – folytatja a háromgyermekes Mendoza, akinek állítását alátámasztja a Big Commerce nemrég végzett tanulmánya, miszerint a szülők hetente 75 százalékkal több időt töltenek online vásárlással és költenek a költégvetésükből, mint azok, akiknek nincsenek gyerekeik.

“Szerintem a luxus teljesen mást jelent a gyerekek világában. Nekik luxus egy 12 dolláros (kb. 3100 forint) svájci fajáték is. Valójában nem az árról van szó, hanem a minőségről, hogy mekkora különbség van játék és játék között. Például amikor széket veszünk, nem feltétlenül a hagyományos, színes műanyag székeket keressük, hanem valami modernebbet. Így amikor kapucnis pulcsit veszünk a gyereknek, akkor figyelembe vesszük, hogy szerves pamutból készüljön, trendi legyen és Instagram barát” – magyarázza Mendoza, aki szerint az ajándékokból is rengeteg pénz folyik be a ruházati piacra, mivel a nagymamák és nagynénik hajlamosak túlköltekezni a családi ünnepeken.

My beauty *** #victoriamakes4#sundaysbest#sundayfunday#oureverydaymoments

Una publicación compartida de Yuliya | Motherhood x3 (@yuliyapugach) el

“Szeretek befektetni a templombajárós ruháikba, mert úgy érzem, hogy azoknak a legjobbnak kell lenniük” – mondja a háromgyermekes ohiói Yuliga Pugach, aki leginkább a Burberry, a Chloe és a Dolce & Gabbana kollekcióiból vásárol 4 és 3 éves, valamint 16 hónapos lányainak, akik természetesen már Louis Vuitton pénztárcát is kaptak ajándékba figyelmes apjuktól.

A gyerekruháknak más életciklusa van, mint a felnőtt ruháknak, bármikor tönkremehetnek és a gyerekek rapid gyorsasággal ki is növik őket. A szülők nagy része mégsem emiatt, hanem a például a Zara Kidsben vagy a Targetben vásárolt gyerekruhák minősége miatt panaszkodik. Ezeknek a fast fashion ruháknak szerintük semmi esélyük nincs a “második életre” azaz hogy megörökölje a kistestvér vagy egy rokon, de még adományba se szívesen adnák.

Az egyik legfelkapottabb gyerekcuccokban utazó webáruházban, a párizsi Vestiaire Collective-ben ha nagyon “tudatosak” akarunk lenni, akkor 1140 dollárért, kb. 296 ezer forintért vehetünk hímzett Gucci farmerdzsekit vagy 741 dollárért, kb.192 ezer forintért bébikre tervezett Dior kabátot. “Ezek klasszikus, időtlen darabok, tehát befektetésnek is kiválóak. Egy Burberry vagy egy Moncler, esetleg egy szupertrendi Gucci kabát soha nem fog kimenni a divatból. Ha a következő szezonban kinőné, az a gyerekdivatban nem jelenti azt, hogy már ki is kopott a divatból, ezért szinte biztos, hogy túl tudsz adni rajta” – mondta az amerikai kurátor, Sydney Locker.

Persze számos luxuscipőmárka is jelen van a gyerekpiacon, Giuseppe Zanotti, Sophia Webster, az Aquazzura vagy Malone Souliers például olyan gyerekeknek is készítenek cipőket, akik még az első lépéseiket sem tették meg. Ezeknek a cipőknek az ára körülbelül 240-575 dollár, körülbelül 62.400-149 ezer forint között mozog.

Ha tovább szörnyülködnétek a jelenségen, akkor a "fashionkids", "trendykids", vagy "minifashionista" hashtaggel zavarbaejtően sok fotót találtok a témában az Instagramon.

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

JÓ FÉNYEKET Szelfi tippek kezdőknek és függőknek

Fejlődni mindig lehet, és garantálom, hogy az itt felsorolt tippek közül még a Kardashian lányok sem ismerik mindegyiket! Sosem értetted, másnak hogy lesznek mindig tökéletesek a képei? Hát így

ÚTIKALAUZ ANATÓMIÁBA Miért olyan makacs az ekcéma?

A világ egyik legelterjedtebb bőrbetegsége, gyakran hosszú hónapokig vagy évekig is eltarthat, ameddig javulni kezd az állapot. Sőt, gyakran a terápia ellenére hullámzó ritmusban, újra és újra visszatérnek a tünetek. Min múlik a tartós gyógyulás?

LELKI ZÓNA A szépség mellékhatásai

Ami szép, az jó is! Ez az összefüggés automatikus működésbe lép, ha más emberekről mondunk ítéltet – akkor is, ha racionális énünk nem ért egyet vele. A kedvező fizikai megjelenés átterjed az egyén megítélésének más dimenzióira is.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta