OFFLINE

Ironikus címkékkel és pici papírpólókkal a fast fashion ellen

2017. augusztus 5., szombat 12:53

A Project Shopstop mögött álló fiatal hölgy eltökélt szándáka, hogy leszoktassa a tömegipar áldozatait a kényszeres vásárlásról.

Ha te is lesben állsz, hogy az elsők között csaphass le a legismertebb 4-5 fast fashion márka gyakran hetente érkező új „kollekcióira”, lehet, hogy magadra ismersz majd a most már jó ideje józan volt fast fashion junkie, Elizabeth Illing némileg átalakított, ironikus ruhacímkéiben. 

Elizabeth annak ellenére vásárolta nyakra-főre a Zara és a hozzá hasonló márkák tömegtermékeit, hogy közben a divatról tanult, és pontosan tisztában volt vele, hogy ezeknek a cégeknek egyetlen célja van csupán: hogy minél többször és minél többet vásároljanak náluk a fast fashion mókuskerékbe ragadt fogyasztók. Ahogy Elizabeth egyik címkéje is mutatja, sokszor mindez azt jelenti, hogy a teljesen fölöslegesen – de legalább olcsón – megvásárolt holmik tulajdonosai már a vásárlás pillanatában a következő "adagon" gondolkoznak.

„Ha valami csak pár ezer forintba kerül, akkor sem hagyom ott, ha nem igazán tetszik” – olvasható egy másik címkén.

Elizabeth azért más, látványosabb fegyvereket is bevet a fast-fashion óriások ellen folytatott harcban. Vannak például pici papírpóló alakú számlái is, amelyek azt részletezik, hány olyan ruhadarabbal rendelkezik a gazdájuk, amely szinte sosem hagyja el a ruhásszekrény mélyét.

A Project Stopshop névre keresztelt kampány célja egyébként az, hogy másoknak is segítsen kitörni az ördögi körből, és egyre többen legyenek azok, akik csak akkor vásárolnak új holmikat, amikor valóban szükségük van azokra. Ó, és hogy az Instagramra kikerülés ne jelentse kötelezően egy-egy ruhadarab halálát. 

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta