Ironikus címkékkel és pici papírpólókkal a fast fashion ellen

A Project Shopstop mögött álló fiatal hölgy eltökélt szándáka, hogy leszoktassa a tömegipar áldozatait a kényszeres vásárlásról.

Ha te is lesben állsz, hogy az elsők között csaphass le a legismertebb 4-5 fast fashion márka gyakran hetente érkező új „kollekcióira”, lehet, hogy magadra ismersz majd a most már jó ideje józan volt fast fashion junkie, Elizabeth Illing némileg átalakított, ironikus ruhacímkéiben. 

Elizabeth annak ellenére vásárolta nyakra-főre a Zara és a hozzá hasonló márkák tömegtermékeit, hogy közben a divatról tanult, és pontosan tisztában volt vele, hogy ezeknek a cégeknek egyetlen célja van csupán: hogy minél többször és minél többet vásároljanak náluk a fast fashion mókuskerékbe ragadt fogyasztók. Ahogy Elizabeth egyik címkéje is mutatja, sokszor mindez azt jelenti, hogy a teljesen fölöslegesen – de legalább olcsón – megvásárolt holmik tulajdonosai már a vásárlás pillanatában a következő "adagon" gondolkoznak.

The more garments we own the less we value each item in our wardrobes☝🏻 . . . . #design #fashrev #ethicalfashion #consumerism #whomademyclothes #shopping

A post shared by @project_stopshop on

„Ha valami csak pár ezer forintba kerül, akkor sem hagyom ott, ha nem igazán tetszik” – olvasható egy másik címkén.

Elizabeth azért más, látványosabb fegyvereket is bevet a fast-fashion óriások ellen folytatott harcban. Vannak például pici papírpóló alakú számlái is, amelyek azt részletezik, hány olyan ruhadarabbal rendelkezik a gazdájuk, amely szinte sosem hagyja el a ruhásszekrény mélyét.

A Project Stopshop névre keresztelt kampány célja egyébként az, hogy másoknak is segítsen kitörni az ördögi körből, és egyre többen legyenek azok, akik csak akkor vásárolnak új holmikat, amikor valóban szükségük van azokra. Ó, és hogy az Instagramra kikerülés ne jelentse kötelezően egy-egy ruhadarab halálát. 

Oszd meg másokkal is!
Mustra