"Sosem élek a jelenben"

Zanza!

Az egyik legsikeresebb magyar divatmárka, a CUKOVY alapítóit kérdeztük, mi kell a sikerhez.

A 2014-ben indult CUKOVY alapítóival eddig nem interjúztunk, ami azért is furcsa, mert munkásságukat a kezdetektől lelkesen figyeltük. Csukovics Brigitta és Tálosi Lívia 2016-os tavaszi-nyári kollekciója volt az igazi nagy kedvencünk, de az élet azóta sem állt meg náluk, sőt, a fiatal márka egész gyorsan tett szert széles körű ismertségre. A hirtelen jött sikerről, a közös munkáról és a jövőbeli terveiről kérdeztük a CUKOVY-s lányokat.

A márka kreatív igazgatója Tálosi Lívia, ő a vállalkozás üzleti és gyakorlatias részét tartja kézben, míg a Kreában végzett Brigitta a kreatív, művészi vonalért felel. „Szerintem mi jó páros vagyunk, ez fontos, Brigi szakmai alázata és az a fajta elhivatottság, ami bennem megvan, jókor jó helyen találkozott” – mondja Lívia.

A CUKOVY-ra jellemző a futurista, lázadó stílus, a trendek követése helyett inkább azok diktálása. Brigitta szeret különböző izgalmas anyagokkal, felületekkel, színekkel kísérletezni;, az érdekes, szokatlan párosításokból izgalmas ruhadarabok születnek. Jelenleg pár budapesti butik és a showroomjuk mellett a párizsi AMF Showroomban van jelen a márka.

„A párizsi showroom nagy szó, olyan fontos nevek mellé kerülnek ki a ruháink, mint például Oscar de la Renta, úgyhogy fel kell kötni a gatyánkat! Ez lesz az első teljes szezonunk kint: bemutattuk a 2018-as elő tavaszi-nyári kollekciónkat, és jöttek is a megrendelések nagyon menő luxusboltokból, például Ghánából és Svédországból is. Azt hiszem, jó úton járunk. Az AMF showroom üzletvezetője egyébként mentorként is segít Briginek” – teszi hozzá Lívia.

Annak ellenére, hogy dinamikusan fejlődik a márka és idén először nagy tervezőként vehettek részt a Mercedes-Benz Fashion Week Budapesten, saját boltot egyelőre nem terveznek nyitni, és a divatbemutatókat sem viszik túlzásba, iIdén még kétszer láthatja ruháikat a divatszerető magyar közönség: az őszi Mercedes-Benz Fashion Weeken (ahol már a jövő tavaszi-nyári kollekciót vonultatják fel) és a Marie Claire Fashion Days-en. „Külföldön nincs még értelme bemutatnunk, mert ami értékes lenne, oda nem tudunk bekerülni vagy túl drága, ahová meg mehetnénk, annak nincs sok értelme” – magyarázta a márka kreatív igazgatója.

Ami pedig a kollekciókat illeti, a világosabb tónusvilágú 2017-es tavaszi-nyári anyag után ismét egy sötétebb színpalettájú öltözéksorozat lesz kapható hamarosan. „Az idei ősz-téli kollekciót A vissza a jövőbe című mozi ihlette, annak jelmezei voltak ránk nagy hatással, illetve a filmet körülvevő hangulat, korszellem. A nyári kollekciók nálunk mindig sokkal színesebbek, a SS18 is sokféle tónusból áll. Aki szerette a 2016-os, irizáló bőrökkel teli tavaszi-nyári kollekciónkat, ezt is szeretni fogja jövőre: csillogó orkán anyagok, lilás, színváltós organza és selyem is feltűnik a kollekcióban” – meséli Brigitta, akitől azt is megtudtuk, hogy mindig Magyarországon gyártatnak, de a különleges és drágább anyagokat külföldi anyagvásárokon szerzik be.

„A 2018-as elő tavaszi-nyári kollekció tervezését most fejeztem be, nemsokára nekilátok a 2018-19-es télnek. Sosem élek a jelenben, mindig előre kell gondolkozni, dolgozni. Egyszerűen nem lehet megrekedni a jelenben, évekre előre kell tervezni, nekem már ez a normális” – avat be minket Brigi, majd hozzátette, a CUKOVY-nál nem szoktak trendelemzéseket végezni, mindig igyekeznek sajátot előállítani. Természetesen figyelemmel kísérik az aktuális divatirányzatokat, de nem tudják és nem is akarják szolgaian követni azokat.: „Ha folyton a trendeket bújod, az nagyon befolyásol, ami nem feltétlenül jó, mert bezár” – egészíti ki Brigi.

Egy CUKOVY kollekció általában 25 darabos, az imidzs darabokból 1-2, a többi kreációból általában 5 készül, tehát kis szériás ruhákról van szó. „Nem vagyunk még nagy cég, és mivel az anyagok drágák, nem engedhetjük meg magunknak, hogy bent álljon a rengeteg termék. Noha hamarosan webshopot szeretnénk indítani, amihez viszont szükséges a megfelelő készlet, úgyhogy hamarosan újabb változások állnak be a CUKOVY háza táján” – mondja Lívia, akinek egyéb nagy tervei is vannak a márkával, melyek azonban egyelőre nem publikusak, de a brand külföldi erősítésével kapcsolatosak.

És milyen egy igazi CUKOVY-vásárló? „Mi egy életmódot szeretnénk átadni, amit ha valaki kortól, nemtől, identitástól függetlenül magáénak érez, akkor szeretni fogja a ruháinkat is. Az biztos, hogy kell hozzá egy nagy adag önbizalom. Mi kicsit fordítva működünk, mint más cégek; én úgy képzelem, hogy mivel a ruhák nagyon erősek, iszonyatosan helyén kell kezelned magad, akármilyen szerepben is vagy. Tudnod kell, hogy te ki vagy és miben érzed jól magad, ha ez megvan, akkor könnyen lehet, hogy az egyik kedvenc branded lesz a CUKOVY – egyszerűen azért, mert magával ránt. Stílusunkat főleg az underground sikkel vagy a street couture-ral írnánk le, amit a művészi törekvések tesznek még izgalmasabbá, sokrétűbbé."

Blogmustra