A H&M kétszer annyit ér, mint a Chanel

Zanza!

A Forbes legértékesebb márkákat rangsoroló százas listáján 12 divatmárka található meg. Az éllovasok körülbelül fele luxusmárka, a többi viszont megfizethető, olcsóbb termékekkel nyomul.

A Louis Vuitton viszont több mint kétszer annyit ér, mint a H&M. A világ 100 legértékesebb márkáját rangsoroló legfrissebb Forbes jelentés divatrészlege felváltva villant fel olcsó és mindenki számára elérhető, valamint igazi luxus márkákat. A Nike továbbra is dominál, a rájuk nyomott közel 32 milliárd dolláros árcédula nagyjából négyszerese a listán helyet kapott egyetlen igazi riválisuk, az Adidas értékének. 

Íme, a legértékesebb divatmárkák sorban:

Helyezés a 100-ból Márka Érték / milliárd dollár
Változás 2016 óta
16  Nike  31,7  +8 százalék
20  Louis Vuitton  28,8  +6 százalék
36  H&M  14,2  -11 százalék
44  Hermes  13  +11 százalék
47  Gucci  12,7  +5 százalék
51  Zara  11,3  +6 százalék
61  Cartier  9,3  -8 százalék
69  Rolex  8,7  -1 százalék
75  Adidas  7,9  +14 százalék
87  Chanel  7,3  +2 százalék
89  Target  7,3  +1 százalék
99  Coach  6,8  -8 százalék

Forrás: Forbes.com 

Fej-fej mellett a luxus és a fast fashion

A Nike és a Louis Vuitton után nagy a szakadék, a harmadik H&M értékét „csupán” 14 milliárd dollárra becsülik. Ezután következik az Hermés, a Gucci, és a Zara, ők mind felülről súrolják a 10 milliárd dolláros végösszeget. A 100 legértékesebb között helyet kapott divattal foglalkozó 12 cég között 5 könnyen megfizethető, a mennyiségre koncentráló márkát találunk, a már említett Nike, H&M, Zara, és Adidas mellé a Target fért még be ide. De mit keres a listán a Coach? Hiába múlnak az évek, az bizony nem lesz kevésbé meglepőbb, hogy az űrhajókkal, T. rexekkel, és űrhajós T. rexekkel operáló márka dolgait is veszik, mint a cukrot. Bár mellettük áll Winona Ryder.

A luxus praktikus

Azért a nap végén, mikor egy luxuscikkekkel foglalkozó divatóriás tulajdonosaként szivarozgatunk otthonunkban, minden bizonnyal jó érzés lehet arra gondolni, hogy a H&M-nek és Zarának nagyságrendileg nagyobb darabszámot kell elpasszolnia minden egyes ruhadarabból, hogy ugyanazokat a számokat tudja produkálni, mint mondjuk a Gucci. Ráadásul így nem kell olyan hatalmas, raktárszerű istállókat sem építeni, elég néhány kicsi, de annál szebb boltot nyitni.  A divatosztályt vezető Nike persze még mindig csak 16. a Forbes listáján, amit most is a technológiai óriások, az Apple, a Google, a Microsoft, és a Facebook dominálnak. 

Blogmustra