A Louis Vuitton viszont több mint kétszer annyit ér, mint a H&M. A világ 100 legértékesebb márkáját rangsoroló legfrissebb Forbes jelentés divatrészlege felváltva villant fel olcsó és mindenki számára elérhető, valamint igazi luxus márkákat. A Nike továbbra is dominál, a rájuk nyomott közel 32 milliárd dolláros árcédula nagyjából négyszerese a listán helyet kapott egyetlen igazi riválisuk, az Adidas értékének.
Íme, a legértékesebb divatmárkák sorban:
Helyezés a 100-ból | Márka | Érték / milliárd dollár |
Változás 2016 óta |
16 | Nike | 31,7 | +8 százalék |
20 | Louis Vuitton | 28,8 | +6 százalék |
36 | H&M | 14,2 | -11 százalék |
44 | Hermes | 13 | +11 százalék |
47 | Gucci | 12,7 | +5 százalék |
51 | Zara | 11,3 | +6 százalék |
61 | Cartier | 9,3 | -8 százalék |
69 | Rolex | 8,7 | -1 százalék |
75 | Adidas | 7,9 | +14 százalék |
87 | Chanel | 7,3 | +2 százalék |
89 | Target | 7,3 | +1 százalék |
99 | Coach | 6,8 | -8 százalék |
Forrás: Forbes.com
Fej-fej mellett a luxus és a fast fashion
A Nike és a Louis Vuitton után nagy a szakadék, a harmadik H&M értékét „csupán” 14 milliárd dollárra becsülik. Ezután következik az Hermés, a Gucci, és a Zara, ők mind felülről súrolják a 10 milliárd dolláros végösszeget. A 100 legértékesebb között helyet kapott divattal foglalkozó 12 cég között 5 könnyen megfizethető, a mennyiségre koncentráló márkát találunk, a már említett Nike, H&M, Zara, és Adidas mellé a Target fért még be ide. De mit keres a listán a Coach? Hiába múlnak az évek, az bizony nem lesz kevésbé meglepőbb, hogy az űrhajókkal, T. rexekkel, és űrhajós T. rexekkel operáló márka dolgait is veszik, mint a cukrot. Bár mellettük áll Winona Ryder.
A luxus praktikus
Azért a nap végén, mikor egy luxuscikkekkel foglalkozó divatóriás tulajdonosaként szivarozgatunk otthonunkban, minden bizonnyal jó érzés lehet arra gondolni, hogy a H&M-nek és Zarának nagyságrendileg nagyobb darabszámot kell elpasszolnia minden egyes ruhadarabból, hogy ugyanazokat a számokat tudja produkálni, mint mondjuk a Gucci. Ráadásul így nem kell olyan hatalmas, raktárszerű istállókat sem építeni, elég néhány kicsi, de annál szebb boltot nyitni. A divatosztályt vezető Nike persze még mindig csak 16. a Forbes listáján, amit most is a technológiai óriások, az Apple, a Google, a Microsoft, és a Facebook dominálnak.