Ennél a 16 divatcégnél a legjobb dolgozni

Zanza!

Pont divatmunkát keresel? A H&M mellett a Zarának és a Guccinak is remek dolgozni és mutatjuk a többieket is: felmérés!

A Business of Fashion – a nemzetközi divatszcéna egyik független forrása – 2600 (190 különböző cégnél dolgozó) szakmabeli megkérdezésével készítette el első éves jelentését, mely a munkaipar jelenlegi legjobb munkáltatóit listázza. A beszámoló objektív értékelés alapján listázza a munkavállalói szemmel legjobbnak tartott divatcégeket: 29 különböző adatpont és részletes kvalitatív visszajelzéseket alapul véve. A dolgozók továbbá három fő érzelmi tényező alapján értékelték munkahelyüket: jutalmazás és juttatások, vezetés és fejlődés, valamint munkahelyi kultúra és munkakörnyezet. Az összteljesítmény alapján 16 vállalatot azonosítottak, mint a legjobban teljesítő cégek a fenti kulcsterületek egyikében vagy többjében, ezeket megtalálod a hajtás után!

Gap: ha jobban dolgozol, többet keresel a cégnél. Ez nem csak a számokban mérhető termelékenységen múlik, hanem az egyén fejlődésén, fejlődőképeszségén. Havonta elbeszélgetnek a dologzók a menedzserükkel, rendszeres visszajelzést kapnak munkájukról. És, ami ritkaságszámba megy, a gyakornokoknak is adnak fizetést!

Farfetch: a londoni cégnél a munkakörnyezetet és a munkahelyi kultúrát értékelték nagyra az ott dolgozók. Az online shop működtetői abban hisznek, hogy nem lehet a pénz az elsőszámú motiváció a munkára és rendes tech cégként alap, hogy van céges jógaóra, friss gyümölcs, családi napok.

Adidas: a márka a tehetséggondozásban élen jár, és ez viszi előre a céget, ugyanakkor sok workshopot, továbbképzést tartanak a dolgozóknak. Náluk lehetőség van hosszú és változatos karrier befutására. Emellett rendesen fizetik a juttatásokat, mint pl. betegbiztosítást, utasbiztosítást.

shutterstock 515147242

Galeries Lafayette: a híres párizsi áruház évi 2 milliárd eurós forgalmat csinál, emellett még van 50 üzletük Franciaországszerte és nemzetközileg is terjeszkednek. A dolgozókat az motiválja, hogy látják, mit tesznek hozzá napról napra az üzlethez, az ő munkájuknak milyen hatása van az eladásokra. A vezetők új kihívások felé terelik a dolgozókat. A fizetések egyéni és csoportos teljesítményeken múlnak, de jár jutalom is, ha valaki remekül teljesít így mindenki szívesen hajt.

Cotton on Group: az ausztrál óriáscégnél (22 ezer ember dolgozik a cégnél, mely 7 márkát forgalmaz 19 országban) rugalmas a munkaidő, mert azt vallják, az aktív élet és annak energiája mozgatja őket. Sok a közös program és persze a napsütötte Ausztráliában nem is olyan nehéz jól érezniük magukat.

Tommy Hilfiger: a cég a beosztottak szerint is ügyesen egyensúlyoz a teljesítményorientáltság és a dolgozók jólléte között: az alkalmazottak nagyon szeretik a pozitív, multikulti környezetet, a bulikat és azt, hogy a lelkes embereket megbecsülik.

Loewe: az LVMH, azaz Moët Hennessy Louis Vuitton csoport által tulajdonolt spanyol bőráru-márkánál a dolgozók a kulturális juttatásokat, tréningeket, közösségteremtő fejlesztéseket emelték ki. Valószínűleg az alkalmazottak elégedettségének köszönhető, hogy a Loewénél a dolgozók szívesebben csináltak meg munkakörükbe nem teljesen belevágó feladatokat is, mint más cégeknél.

Levi Strauss and Co.: elképesztően jól fizetnek.

Gucci: az olasz márka nagyon hasít, nem csak a tervezőnek, Alessandro Michelének, hanem a vezérigazgatónak, Marco Bizzarrinak köszönhetően is. A belső kommunikáció tisztább, nőtt a motiváltság, az új stratégiát szeretik a dolgozók és ezért odateszik magukat. Olyan nincs, hogy valamire az a reakció: lehetetlen.

shutterstock 375497686

Zalando: a 2008-ban alapított német e-kereskedelmi cég fiatal, nagy a forgalma és gyorsan növekszik, ami már önmagában jól motiválja az ott dolgozókat. Emellett bármilyen karrierugrásra lehetőség van, így a személyes kiteljesedés is lehetséges.

Zara: 15,4 milliárd eurós nyeresége volt a márkának 2016-ban és nyaktörő sebességgel száguld a cég tovább: piacvezető pozíciójának megőrzésében segít, hogy hetente kétszer új áru érkezzen minden boltba. Mivel elképesztő sebességgel kell dolgozni, a cég minden más területen megkönnyíti az alkalmazottak dolgát, rendes fizetést és biztosítást kapnak. Azt tudtad, hogy a spanyol központban heti 7 napon, napi 24 órán keresztül figyelik operátorok, miből mennyi fogy a világ összes Zara boltjában, miből van hiány, milyen problémák merülnek fel? Ijesztően olajozottan működő gépezet. Mondjuk a BOF valószínűleg a spanyol központ jól fizetett dolgozóit faggatta ki és nem utazott el a Távol-Keletre vagy akár Kelet-Európába.

H&M: a svéd cégnél a demokratikus berendezkedést emelték ki a megkérdezettek. A bátorító, segítő munkatársi kapcsolatok is sokat segítenek a személyes fejlődésben és abban, hogy mindenki remekül érezze magát a cégnél. Mára a H&M-csoport több mint 161.000 munkavállalóval rendelkezik világszerte. A csapatok megalkotásánál a vállalat mindig a diverzitásra törekszik, az alkalmazottak egyedisége nagyra becsült érték a vállalatnál, mely a vállalati kultúra integrált részét képezi. “A H&M-nél hiszünk abban, hogy a kollégáink a vállalatunk egyik legnagyobb erősségei, akik hozzájárultak eddigi sikereinkhez és fejlődésünkhöz. Őszintén hisszük, hogy kollégáink számára ez nemcsak egy munka, hanem egy hosszútávú karrierlehetőség a divatiparban” – mondta Karl-Johan Persson, a H&M-csoport vezérigazgatója abban a sajtóközleményben, melyet az élelmes vállalat azonnal kiküldött, amikor megkapták helyezésüket.

shutterstock 286178837

Calvin Klein: a márka azzal nyerte el dolgozói tetszését, hogy gondol hosszútávú jóllétükre, például nyugdíjukra. Nem hagynak senkit rossz körülmények közt tengődni, különféle spórolási programokkal, oktatásokkal segítenek a dolgozóknak és emellett persze versenyképes fizetést is adnak.

Warby Parker: az amerikai, 2010-ben indult szemüvegcéget az alkalmazottak a munkahelyi kultúra miatt kedvelik nagyon. A már több mint 1000 dolgozó örül, hogy komolyan veszik észrevételeiket és mindig kapnak visszajelzést munkájukról.

Nordstrom Inc.: az amerikai kereskedőcég nem simán csak hisz a sokszínűségben, hanem kiváló üzletnek tartja és persze remekül bánik a dolgozókkal.

Berluti: a 130 éves párizsi márkánál a modern juttatások keverednek a több mint egy évszázados szaktudással. Csak 148 dolgozójuk van, de ők rendszeresen járnak csapatépítésre, van saját cipészük, portásuk és épp a cég felfejlesztésén ügyködik mindenki, lelkesen.

Blogmustra