OFFLINE

Ennél a 16 divatcégnél a legjobb dolgozni

2017. április 30., vasárnap 09:58 |

Pont divatmunkát keresel? A H&M mellett a Zarának és a Guccinak is remek dolgozni és mutatjuk a többieket is: felmérés!

A Business of Fashion – a nemzetközi divatszcéna egyik független forrása – 2600 (190 különböző cégnél dolgozó) szakmabeli megkérdezésével készítette el első éves jelentését, mely a munkaipar jelenlegi legjobb munkáltatóit listázza. A beszámoló objektív értékelés alapján listázza a munkavállalói szemmel legjobbnak tartott divatcégeket: 29 különböző adatpont és részletes kvalitatív visszajelzéseket alapul véve. A dolgozók továbbá három fő érzelmi tényező alapján értékelték munkahelyüket: jutalmazás és juttatások, vezetés és fejlődés, valamint munkahelyi kultúra és munkakörnyezet. Az összteljesítmény alapján 16 vállalatot azonosítottak, mint a legjobban teljesítő cégek a fenti kulcsterületek egyikében vagy többjében, ezeket megtalálod a hajtás után!

Gap: ha jobban dolgozol, többet keresel a cégnél. Ez nem csak a számokban mérhető termelékenységen múlik, hanem az egyén fejlődésén, fejlődőképeszségén. Havonta elbeszélgetnek a dologzók a menedzserükkel, rendszeres visszajelzést kapnak munkájukról. És, ami ritkaságszámba megy, a gyakornokoknak is adnak fizetést!

Farfetch: a londoni cégnél a munkakörnyezetet és a munkahelyi kultúrát értékelték nagyra az ott dolgozók. Az online shop működtetői abban hisznek, hogy nem lehet a pénz az elsőszámú motiváció a munkára és rendes tech cégként alap, hogy van céges jógaóra, friss gyümölcs, családi napok.

Adidas: a márka a tehetséggondozásban élen jár, és ez viszi előre a céget, ugyanakkor sok workshopot, továbbképzést tartanak a dolgozóknak. Náluk lehetőség van hosszú és változatos karrier befutására. Emellett rendesen fizetik a juttatásokat, mint pl. betegbiztosítást, utasbiztosítást.

shutterstock 515147242

Galeries Lafayette: a híres párizsi áruház évi 2 milliárd eurós forgalmat csinál, emellett még van 50 üzletük Franciaországszerte és nemzetközileg is terjeszkednek. A dolgozókat az motiválja, hogy látják, mit tesznek hozzá napról napra az üzlethez, az ő munkájuknak milyen hatása van az eladásokra. A vezetők új kihívások felé terelik a dolgozókat. A fizetések egyéni és csoportos teljesítményeken múlnak, de jár jutalom is, ha valaki remekül teljesít így mindenki szívesen hajt.

Cotton on Group: az ausztrál óriáscégnél (22 ezer ember dolgozik a cégnél, mely 7 márkát forgalmaz 19 országban) rugalmas a munkaidő, mert azt vallják, az aktív élet és annak energiája mozgatja őket. Sok a közös program és persze a napsütötte Ausztráliában nem is olyan nehéz jól érezniük magukat.

Tommy Hilfiger: a cég a beosztottak szerint is ügyesen egyensúlyoz a teljesítményorientáltság és a dolgozók jólléte között: az alkalmazottak nagyon szeretik a pozitív, multikulti környezetet, a bulikat és azt, hogy a lelkes embereket megbecsülik.

Loewe: az LVMH, azaz Moët Hennessy Louis Vuitton csoport által tulajdonolt spanyol bőráru-márkánál a dolgozók a kulturális juttatásokat, tréningeket, közösségteremtő fejlesztéseket emelték ki. Valószínűleg az alkalmazottak elégedettségének köszönhető, hogy a Loewénél a dolgozók szívesebben csináltak meg munkakörükbe nem teljesen belevágó feladatokat is, mint más cégeknél.

Levi Strauss and Co.: elképesztően jól fizetnek.

Gucci: az olasz márka nagyon hasít, nem csak a tervezőnek, Alessandro Michelének, hanem a vezérigazgatónak, Marco Bizzarrinak köszönhetően is. A belső kommunikáció tisztább, nőtt a motiváltság, az új stratégiát szeretik a dolgozók és ezért odateszik magukat. Olyan nincs, hogy valamire az a reakció: lehetetlen.

shutterstock 375497686

Zalando: a 2008-ban alapított német e-kereskedelmi cég fiatal, nagy a forgalma és gyorsan növekszik, ami már önmagában jól motiválja az ott dolgozókat. Emellett bármilyen karrierugrásra lehetőség van, így a személyes kiteljesedés is lehetséges.

Zara: 15,4 milliárd eurós nyeresége volt a márkának 2016-ban és nyaktörő sebességgel száguld a cég tovább: piacvezető pozíciójának megőrzésében segít, hogy hetente kétszer új áru érkezzen minden boltba. Mivel elképesztő sebességgel kell dolgozni, a cég minden más területen megkönnyíti az alkalmazottak dolgát, rendes fizetést és biztosítást kapnak. Azt tudtad, hogy a spanyol központban heti 7 napon, napi 24 órán keresztül figyelik operátorok, miből mennyi fogy a világ összes Zara boltjában, miből van hiány, milyen problémák merülnek fel? Ijesztően olajozottan működő gépezet. Mondjuk a BOF valószínűleg a spanyol központ jól fizetett dolgozóit faggatta ki és nem utazott el a Távol-Keletre vagy akár Kelet-Európába.

H&M: a svéd cégnél a demokratikus berendezkedést emelték ki a megkérdezettek. A bátorító, segítő munkatársi kapcsolatok is sokat segítenek a személyes fejlődésben és abban, hogy mindenki remekül érezze magát a cégnél. Mára a H&M-csoport több mint 161.000 munkavállalóval rendelkezik világszerte. A csapatok megalkotásánál a vállalat mindig a diverzitásra törekszik, az alkalmazottak egyedisége nagyra becsült érték a vállalatnál, mely a vállalati kultúra integrált részét képezi. “A H&M-nél hiszünk abban, hogy a kollégáink a vállalatunk egyik legnagyobb erősségei, akik hozzájárultak eddigi sikereinkhez és fejlődésünkhöz. Őszintén hisszük, hogy kollégáink számára ez nemcsak egy munka, hanem egy hosszútávú karrierlehetőség a divatiparban” – mondta Karl-Johan Persson, a H&M-csoport vezérigazgatója abban a sajtóközleményben, melyet az élelmes vállalat azonnal kiküldött, amikor megkapták helyezésüket.

shutterstock 286178837

Calvin Klein: a márka azzal nyerte el dolgozói tetszését, hogy gondol hosszútávú jóllétükre, például nyugdíjukra. Nem hagynak senkit rossz körülmények közt tengődni, különféle spórolási programokkal, oktatásokkal segítenek a dolgozóknak és emellett persze versenyképes fizetést is adnak.

Warby Parker: az amerikai, 2010-ben indult szemüvegcéget az alkalmazottak a munkahelyi kultúra miatt kedvelik nagyon. A már több mint 1000 dolgozó örül, hogy komolyan veszik észrevételeiket és mindig kapnak visszajelzést munkájukról.

Nordstrom Inc.: az amerikai kereskedőcég nem simán csak hisz a sokszínűségben, hanem kiváló üzletnek tartja és persze remekül bánik a dolgozókkal.

Berluti: a 130 éves párizsi márkánál a modern juttatások keverednek a több mint egy évszázados szaktudással. Csak 148 dolgozójuk van, de ők rendszeresen járnak csapatépítésre, van saját cipészük, portásuk és épp a cég felfejlesztésén ügyködik mindenki, lelkesen.

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta