OFFLINE

Hulladék nem nézett ki még ilyen jól!

2017. április 13., csütörtök 07:36

A H&M 2017-ben is tervezett egy Conscious Exclusive kollekciót, mellyel idén is azt a tévhitet rombolják tovább, miszerint a fenntartható, környezetbarát divat nem lehet elegáns. A kollekció minden darabja fenntartható anyagokból készült, például a BIONIC nevű poliészterből, amely kizárólag újra feldolgozott tengerparti műanyag hulladékból készül.

A kollekció egyik húzódarabja egy légies hajtásokból álló ruha, amelyet teljes egészében újrahasznosított tengerparti hulladékból készült BIONIC poliészterből alkottak – és a kampányuk arcán, Natalia Vodianován fotózták –, de nekünk nagyon tetszettek a sajtóbemutatón látott, 3D-s mintával ellátott dzsekik és a flitteres miniruha is (mely szintén újrahasznosított poliészterből készült). A szmokingblézerek bioselyemből és TENCEL twillből állnak, a férfiaknak elegáns zakók, a gyerekeknek a felnőtt kollekcióhoz illő tüllruhák készültek.

A Conscious Exclusive kollekció világszerte mintegy 160 H&M üzletben, valamint online lesz kapható április 20-tól, itthon a Váci1-es H&M-ben. Az árak magasabbak lesznek, mint egy átlag H&M kollekció esetében, a tengeri hulladékból készült estélyiért plédául 60 ezer forintot, a csak online elérhető tüll esküvői ruháért közel 70 ezer forintot kérnek majd: képek, árak a galériában!

Divatba jött a fenntarthatóság?

Nem a H&M az egyetlen fast fashion cég, mely fenntartható módon készült kollekciót dobott piacra a szezonban, pedig korábban ez nem volt divat: a Mango tőle szokatlanul egy Committed Collection-nel , pongyola fordításban kábé "elkötelezett kollekcióval" rukkolt elő, sok információt azonban nem árulnak el, a honlapon annyi olvasható:  "a Mango Committed egy gondosan megtervezett kollekció nőknek és férfiaknak, környezettudatos elgondolás alapján összeállított ruhadarabokból. Egy kapszulakollekció, mely egyszerű stílusú, lezser és innovatív méreteivel a modern szelét hozza."

A Zara is csatlakozott a környezetvédő fast fashionhöz, náluk "Join life", avagy "csatlakozz az élethez" címen kapható egy olyan kollekció, melynek anyagait fenntartható módon termelték meg, például erről a felsőről kiderül a leírásból, hogy újratelepítenek annyi fát, amennyit fel kellett használni az alapanyag előállításához.

Az adidas pedig emeli a tétet, náluk már nem a lebomló cipő a menő, hanem a fényből előállított lábbeli. A Digitális Fény Szintézis nevű technika lényege, hogy fényt és oxigént transzformálnak szilárd anyaggá. Ez egy, a Carbon nevű Szilícium-völgyi technológiai vállalat által fejlesztett módszer, mely digitális fényvetítést, oxigén-áteresztő optikát és programozható folyékony gyantát alkalmaz nagy teljesítményű, polimer termékek létrehozásához. Ez az eljárás lehetővé teszi, hogy az adidas egyetlen komponens használatával a teljes talp esetében kielégítse a sportolók mozgásra, csillapításra, stabilitásra és kényelemre vonatkozó minden igényét. A legújabb modell neve Futurecraft 4D és 2018 végére több mint 100.000 pár cipőt tervez az adidas piacra dobni, melyek már ezzel a technológiával fognak készülni.

  

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

FOODY A világ 10 leggazdasabb séfje

A világ leghíresebb séfjei sokkal többek, mint szakácsok, ôk már márkák. Na de ki vezeti azt a listát, ahol Nigella csak az utolsó helyet tudta megcsípni?

ZEM 8 tanács kezdő futóknak, hogy ne hagyd abba a harmadik héten

Bárki elkezdheti, majdnem bárhol végezhető, és egy jó cipőn kívül semmi sem kell hozzá. Adunk néhány tippet, hogyan találhatod meg benne az örömödet, azaz hogyan nem fogod abbahagyni a futást pár hét után.

GADGETSHOP Így válassz okoskarkötőt

Az értékesítési adatok alapján az okoskarkötők az idei év slágercikkei lehetnek. Én is az okoskarkötők szerelmese vagyok, így elárulok néhány titkot, hogy tudj választani a több száz elérhető fajtából.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta