OFFLINE

9 elképesztő koppintás 2016-ból

2017. január 22., vasárnap 18:13

Napjainkban vélhetően már nem mindenki értene egyet Coco Chanel gondolatmenetével, miszerint az utánzás csak a bók egyik legjobb formája, mivel több neves divatház és feltörekvő tervező is azt állítja, hogy a divatipar védtelen a hamisítók ellen, bár voltak akik mégis reménykedtek benne, hogy mégsem olyan kilátástalan a koppintók elleni harc. A hajtás után mutatjuk a 2016-os év legpofátlanabb eseteit!

1. Tuesday Bassen - Zara

A Los Angeles-i kiegészítőtervező és illusztrátor a Twitteren ment neki a Zarának, mivel zavarta, hogy a fast fashion óriást teljesen hidegen hagyja, hogy mások is kiszúrták a művész és a Zara felvarrói közötti hasonlóságot. "Nagyon elszomorított, hogy gyakorlatilag azt válaszolták: nem számítasz, mert mi nagyok vagyunk, te meg kicsi, úgyhogy úgyse tudja senki, hogy tőled másoltunk" – nyilatkozta a Daily Mailnek Bassen, aki teljesen feleslegesen szórt el 2000 dollárt ügyvédre, ügye az internet népén kívül szinte senkit nem érdekelt.

Olyannyira nem, hogy a Zara ilyen lekezelő stílusban tette helyre az indie tervező ügyvédjét: "Visszautasítjuk a vádakat alábbi okok miatt: mivel kliense állítólagos munkái nem rendelkeznek megkülönböztető jellegzetességekkel, így nem gondoljuk, hogy a világ többsége ezeket a formákat Tuesday Bassen munkáival azonosítaná. Ez a cégünk álláspontja, annak tudtában, hogy megismertette velünk harmadik fél észrevételeit is. Kérjük vegye figyelembe, hogy ekkora mennyiségű észrevétel nem számottevő esetünkben; világszerte több millió felhasználó érkezik weboldalainkra (Zara 98 millió user/hó a tavalyi évben, Bershka, 15 millió user/hó a tavalyi évben). Ezek a számok más perspektívába helyezik ezt a pár panaszt".

2. David Rudnick - Eike König / Hort Berlin

David Rudnick neve nem cseng ismeretlenül a divatvilágban, a grafikus készítette például Alexander Wang 2016-os őszi-téli kollekciójának merész grafikáit. A Rudnick féle betűtípust irigyelhette meg a berlini Hort Berlin stúdió alapítója, Eike König is, aki hasonló stílusban készítette el a Nike Lunar Charge kampányát 2016-ban. A Rudnick féle eredeti betűtípusok egyébként szerzői jogvédelem alatt állnak, így König nem tehetett mást, beismerte, hogy Rudnicktól inspirálódott a Nike kampány rajzolása során.

Felül Rudnick, alul pedig a Hort Berlin munkája látható.
Felül Rudnick, alul pedig a Hort Berlin munkája látható.
Fotó: Facebook

3. Vlada Haggerty - Kylie Jenner

Nem volt túl agyafúrt Kylie Jenner sem, mikor az internetről merített ihletet karácsonyi kollekciója promotálásához. A végeredmény annyira jól sikerült, hogy a valóságshowsztár szinte egy az egyben lekoppintotta a Los Angeles-i sminkes, Vlada Haggerty egyik szeptemberi munkáját ami miatt a sminkmester perrel fenyegette a celebnőt. A thefashionlaw.com szerint azonban még nem nyújtottak be ilyen pert Jenner ellen a bíróságon, valószínűleg a tehetős családnak más úton sikerült elsikálnia a kellemetlenséget.

4. Balenciaga - Thaiföld

Mialatt a divatszakma Demna Gvasalia első Balenciaga kollekciójától volt elájulva Párizsban, addig a thai állampolgárokat mélyen felzaklatta, hogy az általuk mindennap használt csíkos bevásárlótáska megjelent a luxusmárka 2016-os őszi-téli kollekciójában. Az esettel még a thaiföldi kereskedelmi minisztérium Department of Intellectual Property osztályán is foglalkoztak, majd a vizsgálat után a főigazgató, Nantawan Sakungam megállapította, hogy bár a táskát jóideje használják Thaiföldön, annak Európában való másolása mégsem számít illegálisnak. Tehát mindenki hátradőlhetett, a hazánkban Szíj Melinda szatyorként ismert luxustáskát pedig nyugodt szívvel árazta be közel félmillió forintra a Balenciaga. A Thaiföldön gyakran ‘Sampeng’ néven futó kiegészítőhöz hasonló forma egyébként felbukkant korábban a Céline és Jil Sanders kollekcióiban is.

Balenciaga Bazar Shopper to the Max! #balenciagabazar #balenciaga #demnagvasalia #bangkokrailwaystation

Una foto publicada por Danny Oh (@dannyoh_) el

5. Snoop Dogg - Vetements és Vetements - Urban Outfitters - Forever 21

A tavalyi év egyik legmenőbb luxusmárkájának, a Vetementsnek a tervezője, Demma Gvasalia az év elején dobta piacra Snoop Dogg arcával ellátott pólóját, amit 924 dollárra, nagyjából 275 ezer forintra árazott be. Emlékeznek, ez az a márka, aki 218 ezer forintért árult marihuána-darálót. A luxusfelső egyébként szinte pontos mása annak a koncertturné pólónak, amit a rapper 1993-as “Beware of Dogg” turnéján árultak, az egyetlen különbség talán a Vetemenst sokkoló árában van.

มีไซส์ L มาเพิ่มนิดหน่อย รีบสั่งก่อนหมดนะคะ * เสื้อยืด vetements snoopdogg ราคา 280 บาทส่งฟรีลงทะเบียน *EMS เพิ่ม 30 บาท* * ไซส์ M รอบอก 40 นิ้ว/ยาว 28 นิ้ว * ไซส์ L รอบอก 44 นิ้ว/ยาว 30 นิ้ว * ปิดรับออเดอร์ทุกวันจันทร์ * จัดส่งทุกวันพุธนะจ๊ะ * #งานใหม่ #งานเนียน #งานละเอียด #งานดีไม่มีตะเข็บข้าง #เสื้อยืด #เสื้อยืดราคาถูก #เสื้อยืดแนวสตรีท #vetements #vetementssnoopdogg #vetementsthailand #siambrandname #streetwearthailand #soul4street #soul4streetbkk #hmthailand #siambrandnamethailand #lookmag #lookermagazine #cheezemag #pantipmarket สนใจติดต่อได้ที่ Line ID:zeesuck1415

Una foto publicada por ZEE SUCK SHOP (@zeesuckshop) el

A túlárazott Snoop Dogg póló persze népszerű volt a kőgazdag huszonévesek körében, ezért a Forever21 is piacra dobta sajátját, ami valójában egy kicsiben más, mint az eredeti, 1993-as verzió. A párizsi márka a Juicy Couture bársonytréninghez vagy a DHL pólóhoz hasonlóan ebben az esetben is megvette a forgalmazás jogait, hivatalos engedélye volt erre a Death Row Merchandise Inc.-től, sőt meglepő módon a Forever21 sem sértett szerzői jogot, mivel ők is jogszerűen jártak el az engedélyekkel.

Itt jött a képbe az Urban Outfitters, akik szintén kitették a polcokra saját változatukat, ami szinte közvetlen másolata volt a Vetements által tervezett eredeti pólóknak, bár az ára csak 39 dollár, 11.165 forint volt. A Urban Outfittersnek azonban semmilyen engedélye nem volt, így a márkát várhatóan beperelik a Death Rownál.

6. Yeezy - Forever 21

Kanye West a Life of Pablo című albumával nagyjából egy időben mutatta be az Adidas Originalsnak tervezett harmadik Yeezy kollekcióját. A Thornhill DeWittel való közös együttműködésből született gót betűs játszósruhákból pedig két nap alatt egy millió dollár, 274 millió forint bevétele lett a celebnek. Hülyék lettek volna épp erre a kollekcióra nem lecsapni a hamisítók, a Forever21 szinte alig változtatott valamit azon a piros árnyalatú pólón, amit 32 dollárért, 8768 forintért árult azoknak, akiknek nem volt lehetőségük részt venni a 21 városban megtartott exluzív vásáron.

A harsányabb piros Kanye West munkája, az elnyűttebb a Forever21-é.
A harsányabb piros Kanye West munkája, az elnyűttebb a Forever21-é.
Fotó: Facebook.com / thefashionlaw

7. Adidas - Mindenki

“Hallatlan, hogy mennyi high-end márka másolja a mi formánkat” – mondta az adidas Originals vezetője, Arthur Hoeld egy Reutersnek adott interjúban még a tavalyi év elején. A Stan Smith, a Superstar és az adidas Neo fazonok is nagyon mentek, ezeknek formáját irigyelte el szinte mindenki. És aligha titok, hogy a német sportmárka valóban beperelte Marc Jacobsot és a Skecherst, de hasonló perekre számíthat a Gucci, az Isabel Marant, a Saint Laurent, illetve az Alexander McQueen is a jövőben.

8. Raf Simons – Cihuah

Viszonylag ritkán fordul elő a divattervezőkkel, hogy szinte hajszálpontosan ugyanúgy inspirálódnának egy-egy művészeti alkotásból. Az ünnepelt mexikói márkával viszont megtörtént. A Vogue, a Harper’s Bazaar, az InStyle és az Elle által felsztárolt Cihuah 2015-ös tavaszi-nyári kollekciójában található darab ugyanis szinte pontos mása annak a ruhának, amit Raf Simons épített be a 2003-as őszi-téli kollekciójába. A Calvin Kleinhez átigazolt dizájner egyébként Oskar Schlemmer munkásságából merített ihletet, amit aztán 12 évvel később a mexikói tervező nyilvánvalóan lemásolt.

9. Ivanka Trump, Steve Madden – Aquazzura

Az olasz divatház a New York-i szövetségi bíróságon perelte be az elnökgyerekké avanzsált Ivanka Trumpot és a koppintásban erős Steve Maddent 2016-ban. A firenzei márka kreatív igazgatójának, Edgardo Osoriónak ugyanis egyáltalán nem tetszett, hogy a 34 éves Trump a márka egyik legnépszerűbb termékeként ismert Wild Thing szandál szinte pontos mását Hettie Heel néven építette be kollekciójába, majd nyilvánosan letagadta, hogy bárkitől is lopott volna.

Nem csak a szőke üzletasszonyt ihlette meg az Aquazzura munkássága, hanem Steve Maddent is, aki a luxusmárka Sexy Thing, Christy és Wild Thing fantázianéven futó lábbelijeit koppintotta le és rengeteget eladott belőlük, mivel Madden csak 129 dollárt, 37 ezer forintot kért a szandálokért, ez pedig az olasz márkánál legalább 785 dollárba, 224 ezer forintba fájt volna.

Ne maradj le semmiről!

Blogok, amiket olvasunk

JÓ FÉNYEKET Szelfi tippek kezdőknek és függőknek

Fejlődni mindig lehet, és garantálom, hogy az itt felsorolt tippek közül még a Kardashian lányok sem ismerik mindegyiket! Sosem értetted, másnak hogy lesznek mindig tökéletesek a képei? Hát így

ÚTIKALAUZ ANATÓMIÁBA Miért olyan makacs az ekcéma?

A világ egyik legelterjedtebb bőrbetegsége, gyakran hosszú hónapokig vagy évekig is eltarthat, ameddig javulni kezd az állapot. Sőt, gyakran a terápia ellenére hullámzó ritmusban, újra és újra visszatérnek a tünetek. Min múlik a tartós gyógyulás?

LELKI ZÓNA A szépség mellékhatásai

Ami szép, az jó is! Ez az összefüggés automatikus működésbe lép, ha más emberekről mondunk ítéltet – akkor is, ha racionális énünk nem ért egyet vele. A kedvező fizikai megjelenés átterjed az egyén megítélésének más dimenzióira is.
Ajánlok blogbejegyzést

Hirdetés

Bookline - Szívünk rajta