Kikopnak a játszósruhák a divatból

Már nem feltétlenül kell egy életen át spórolni a Selena Gomez féle melegítőre és a többi túlárazott játszós szerelésre, mivel a sportos trend kikopóban van – állítja a Nymag.com a hullámról, ami a fitnesz és wellnes őrülettel, a sport melltartóval és a trendi vizes palackkal nagyjából egyszerre jött divatba. A kiskereskedelmi ruházati cikkek és az ehhez kapcsolódó kiegészítők elemzésével foglalkozó Robin Report jóslata szerint ugyanis az őszi szezonra várt növekedés üteme drámaian lelassul, majd idővel parkolópályára kerül.

Kicsit aggódunk Kanye West karrierjéért is.
Kicsit aggódunk Kanye West karrierjéért is.JP Yim / Getty Images Hungary

Persze ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy a sportos vonal végleg eltűnik a polcokról, csak arról van szó, hogy a divatházak ráunnak majd a trendre és ezáltál a fast-fashion márkák is visszavesznek majd a tempóból. A Robin Report felmérésének valahol ellentmond a USA Today, illetve a Wall Street Journal jelentése, miszerint a sportruházat a klasszikus irodistaruha és a farmer mellett a piac egyik főszereplője lett, 2014-ben például 8 százalékos növekedést hozott az előző évekhez képest. A becslések szerint a sportruházatra, ide értve a cipőket is, 270 milliárd dollárt költenek az emberek 2016-ban és az összeg 2020-ra 30 százalékkal lesz majd nagyobb.

A Vetements talán még megszedi magát a szezonban.
A Vetements talán még megszedi magát a szezonban.Estrop / Getty Images Hungary

A legtöbb átfogó trendhez (normcore, minimalista) hasonlóan csak idő kérdése, hogy a sportos trend kikopjon a divatból, mivel elkerülhetetlen, hogy valami más váltsa le a jövőben. Azért persze a hírességek is meglovagolták a játszósruha vonalat, Beyoncé IvyPark néven dobta piacra torna- és szabadidőruháit, Rihanna a Pumának, Rita Ora pedig az Adidasnak “tervezett” egy kollekciót. A legmenőbb divatházak kreatívosai, Riccardo Tisci és Olivier Rousteing pedig a Nike-val működtek együtt, de a Net-a-Porter és a Target is kiemelt szerepet adott a melegítőknek és tornaruháknak az elmúlt időszakban. Tehát minden túlzás nélkül lehet azt mondani, hogy a piac enyhén szólva is telített, nehéz elképzelni, hogy még ennél is több innováció lát majd napvilágot a témában.

A celebnők is elslamposodtak.
A celebnők is elslamposodtak.GVK/Bauer-Griffin / Getty Images Hungary

Nem könnyű belőni, hogy mi lesz a divatvilág következő nagy dobása. Christian Dior ‘New Look' vonala például annyira forradalminak számított, hogy azóta sem ment ki a divatból, de hasonlóképpen formabontónak lehet nevezni azt is, ahogy Yves Saint Laurent a vintage-ből és az utcai trendekből divatot teremtett, vagy ahogy Norma Kamali újragondolta a pufidzsekit, illetve ahogy a Vetements tervezőcsapata hülyíti a divatrajongókat. Ennek ellenére a felgyorsult divatvilág nem áll le egyhamar, várhatóan nem kell sokat várni a játszósruhát váltó új szenzációra, bár a csúcskategóriás cicanadrágokra valószínűleg továbbra is nagy lesz majd a kereslet.

Oszd meg másokkal is!
Mustra