Magyar lány is bekerült a Kering Award döntőjébe

Zanza!

A divatban is egyre fontosabb a fenntarthatóság és a környezetvédelem, ezért is hozta létre a Kering Csoport (vagyis a világ egyik vezető luxusipari konglomerátuma, melynek többek között olyan márkák vannak a tulajdonában, mint a Gucci, Saint Laurent, Balenciaga, Stella McCartney vagy az Alexander McQueen) és London College of Fashion a Kering Awardot. De hogy miért írunk erről a kezdeményezésről? Mert egy magyar lány, Kiss Ágnes is bekerült a döntőbe.

A díjra a London College of Fashion utolsó éves alap- és mesterképzéses hallgatói jelentkezhettek, és a diákok január óta fejlesztették és finomították a benyújtott projektjüket, melyet végül zsűrinek is bemutattak, akik között a Kering Csoport, az iskola és az idei két kiemelt luxusmárka a Stella McCartney és a Brioni szakemberei is ott voltak. A pályázat által a diákok betekintést nyerhetntk a brandek működésébe, a győzteseknek a 10.000 eurós jutalom mellett állást is kínáltak számukra a cégcsoport valamely márkájánál.

Kiss Ágnes több száz jelentkező közül egy olyan social platform megálmodásával került be a legjobb tízbe, amely a fogyasztás helyett a kulturális törődést helyezi előtérbe. Az általa megálmodott applikáció segíti a vásárlót abban, hogyan csökkentse ökológiai lábnyomát, és mindeközben javítja a vállalat teljesítményét is. Célja egy olyan marketing kommunikációs stratégia kialakítása, mely által mind a vásárlókat, mind a márkát arra ösztönzi, hogy kövessék a fenntarthatóság alapelveit.

"Számomra a fenntarthatóság sokkal többet jelent a környezetbarát anyagoknál és a speciális gyártási technológiáknál. Véleményem szerint ugyanis mindezeken túl magába foglalja a környezetünkkel és önmagunkkal való kapcsolatunkat is, és remélem, hogy a projektem által sikerül felhívni a figyelmet ezek fontosságára" - nyilatkozta.

15202683 10207884169370821 1413053070349455573 n

Kiss Ágnes divatipari tanulmányait a Lucia Divatakadémián kezdte, majd az akadémiát üzemeltető Luan by Lucia szakmai gyakornoka lett. A divatháznál töltött gyakornoki ideje alatt találkozott a márka, valamint második vonala, az LBL branding alapelveivel, melyek szorosan kötődnek a fenntarthatóság és a slow fashion mozgalom kulcskérdéseihez. Egy vele készített interjúban azt is kiemelte, hogy a projektje során nagymértékben segítségére volt az itt elsajátított hitvallás és az, hogy a divatház a fenntarthatóságot mindig is a termékélettartam, illetve a közösséggel való kapcsolódás oldaláról közelítette meg.

Blogmustra