A boltokhoz is hűtlenek a tinderezők

Zanza!

A Business Insider szerint megváltoztatta a vásárlási szokásokat az az ingyenesen letölthető társkereső okostelefon-alkalmazás, a Tinder, ami gátlástalanul a külsőségekre fókuszál a belső értékek helyett. Az elemzők ugyanis azt állítják, hogy a jobbra-balra tologatós applikációnak köszönhetően az emberek rájöttek arra, hogy szinte végtelenek a lehetőségeik és mindig van esélyük arra, hogy a potenciális partnert egy sokkal jobbra váltsák le.

Hogy hogyan hat ez a vásárlási szokásokra? Úgy, hogy a társadalom nemcsak a társkeresésben lett egyre felszínesebb, hanem a kiskereskedőkkel szemben sem feltétlenül kötelezné el magát olyan hosszútávon, mint ahogyan azt még pár évvel ezelőtt megtette, mivel tisztában van azzal, hogy az állandó akcióknak köszönhetően úgyis talál valami jobbat és olcsóbbat a kiszemelt ruhadarab helyett.

Nincsenek már kedvenc márkáink. Bármikor szembejöhet egy kecsegtetőbb lehetőség.
Nincsenek már kedvenc márkáink. Bármikor szembejöhet egy kecsegtetőbb lehetőség.Fotó: Andreas Rentz / Getty Images Hungary

A márkahűség eltűnése pedig valóságos rémálom a kiskereskedők számára. A jelenség az olyan nagy tradíciókkal rendelkező események súlyát is csökkentette, mint a “Black Friday”, amit már nem övez akkora lelkesedés, mint korábban, mivel a kiskereskedők júliusban is tartanak egy ilyen “bevásárló napot”, de a tulajdonosok egyébként is rá vannak kényszerítve arra, hogy akciókkal csalogassák be az üzletbe a vásárlókat.

“A kiskereskedők valóban csak egy kattintásnyira vannak a konkurenciától. A legtöbb ügyfél ma már mindössze nyolc másodperc figyelmet szentel rád és már megy is tovább” – mondja a Qubit társalapítója és marketingigazgatója, Ian McCraig, aki korábban a brit Google marketingigazgatójaként dolgozott. McCraig egyébként egyszerűen csak a “kiskereskedelem tinderalizációjának” nevezi a jelenséget. Szerinte az egyetlen megoldás az, hogy a kiskereskedők folyamatos izgalomban tartsák az ügyfeleket, mivel ha azok nem akadnak azonnal horogra, akkor akár örökre elveszíthetik őket.

Állandó leárazásokkal csalogatják be a vevőket.
Állandó leárazásokkal csalogatják be a vevőket.Fotó: Francis Dean / Getty Images Hungary

A megváltozott vásárlási szokásokon nem lendít sokat a “see now buy now” ( látod, vedd meg) modell sem, ami folyamatos vásárlásra ösztönzi az ügyfeleket. A RetailNext kiskereskedmi részlegének tanácsadója, Shelley Kohan szerint a “buy now” jelenségnek köszönhetően látványosan megváltoztak a fogyasztói szokások az elmúlt két évben, mivel a vásárlók már kevésbé vannak határidőhöz kötve és szívesebben vásárolnak akkor, amikor kedvük tartja vagy akkor, amikor valami kihagyhatatlan lehetőség jön velük szembe.

“A hűség egy hatalmas probléma a Tinder korában. Nagy kihívás ez azoknak cégeknek, melyek nem alkalmazkodnak a “kiskereskedelem tinderalizációjához” – mondja McCraig, aki azt tanácsolja ügyfeleinek, hogy igyekezzenek minél több speciális ajánlattal megkeresni és megtartani a vásárlóikat. A Net-a-Porter például egy csábító, “Extremely Important Person” (Rendkívül Fontos Személy) néven futó hozzáférést biztosít a visszatérő ügyfelek részére, akik értesítést is kapnak a személyre szabott ajánlatokról és akciókról, így szívesen térnek vissza máskor is a weboldalra. McCraig azt is elképzelhetőnek tartja, hogy a felszínes, embereket jobbra-balra dobálos applikáció hatásaként számos kiskereskedő lehúzhatja majd a rolót 2018-ra.

Blogmustra