Itt a teljes Kenzo x H&M kollekció, árakkal!

Zanza!

Október 19-én New Yorban mutatta be egy nagyszabású divatbemutató keretében a H&M idei dizájnerkollaborációját, a Kenzo x H&M kollekciót, mely november 3-án kerül boltokba, nálunk a Váci1-be. Az együttműködés darabjait már láthattuk, most azonban a kifutós képek mellett árakat is találnak és a tervezőkkel készített interjúnkat is elolvashatják alább – a cég jóvoltából ugyanis feltehettünk pár kérdést a tervezőknek!

Ami az árakat illeti: a H&M oldaláról értesülhettünk a forintban megadott összegekről, melyek szerencsére feltűnően alacsonyabbak a Fashionista.com-on található dollárban megadott áraknál. 

A legolcsóbban zoknit vehetünk, 2990 foriontért, a legdrágább egy hosszú, rétegelt ruha, mely Magyarországon nagyon olcsónak számít a maga 99.990 forintjával, dollárban ugyanis 549-et kéne fizenti érte, azaz 152 ezer forintot. Ez egyébként már a Balmain x H&M áraival vetekszik, ami annak fényében vicces, hogy a valódi Kenzo márka termékei jóval olcsóbbak a valódi Balmain többezer dolláros ruháinál. A pulcsik legalább a megfizethető 60 dolláros kategóriába esnek és mázlink van, mert nálunk csak 12.990 forintot fognak kérni egyért. Egy eredeti Kenzo pulóver kijön már 200 euróból, akciósan meg ennek a feléből, szóval még az outlet ár is a duplája lesz a H&M-esnek.

A jól kinéző bomberek 349 dollárba kerülnek, de mázlink van, mert 59.990 és 69.990 forintért vihetjük haza őket a valódi dollárárfolyam alatt, mely szerint 97.600 forintba kerülnének. Ettől még valószínűleg ezeket sem az átlag H&M vásárlók fogják elkapkodni, hanem azok a Kenzo-fanatikusok, akik beleszerettek a tervezők remekül kinéző, tarka fast fashion kapszulakollekciójába, illetve azok az eBay-huszárok, akik már most felpakolták a holmikat az oldalra, abban a reményben, hogy el tudják őket adni akár 700 dolcsiért is (azért jobb, ha vigyáznak, még mindig ott rohad egy rakás Balmain x H&M cucc eBay-en). A 349 dollár egyébként nagyjából a fele egy Kenzo ready-to-wear kabátnak – nem a 2200 eurósokra gondolunk –, de már 395 euróért (120 ezer forint) találtunk a honlapon tigrises bombert, 490 euróért (149.500 forint) pedig olyan szuper kabátka jár, hogy ennél jobb nem is kéne!

Szóval helyenként nem tűnik olyan szignifikánsnak az árrés a valódi Kenzo és a Kenzo x H&M kollekció között – mindenki döntse el maga, hogy rendel a márkától egy sima Kenzo holmit, vagy inkább sorban áll a H&M-ben a limitált kollekcióért, és kicsit olcsóbban megússza a dolgot. Még több árat és a New York-i show képeit a galériában találja meg, alábbi Instagram-videón meg kicsit átélheti a bemutató hangulatát:

Dancers, beatboxers and a string quartet… oh my! **** #KENZOxHM

A video posted by H&M (@hm) on

És akkor jöjjön az interjú a tervezőkkel,

Humberto Leonnal és Carol Limmel, illetve a H&M vezetőtervezőjével, Ann-Sofie Johanssonnal, melyből kiderül, miről is szól a H&M kollaboráció!

Gyakran kollaboráltok más márkákkal, a H&M-mel közös munka miben különbözik a többitől? Milyen elvárásaitok voltak az együttműködéssel kapcsolatban?

Humberto Leon, a Kenzo tervezője: Nagyon megtisztelő a H&M-mel dolgozni, főleg, hogy nagyra becsülik a márkákat, melyekkel együtt dolgoznak, és nem kell kompromisszumokat kötnünk: a Kenzo lényegét szeretnék megmutatni. Ez a legnagyobb kollaboráció, amin valaha dolgoztunk, nagyon várjuk, hogy a boltokba kerüljön világszerte és online!

Mi inspirált titeket a tervezésnél, mit szeretnétek a kollekcióval elmondani a Kenzóról azoknak, akik nem ismerik a márkát?

Humberto Leon: A Kenzo x H&M kollekció egy háromdimenziós beszélgetés köztünk és Kenzo Takada, a márka alapítója között. Össze akartuk hozni az ő terveit a mi XXI. századi Kenzónkkal, olyan darabokat kreálva, melyek csak a Kenzo x H&M kollekcióban léteznek. 

Carol Lim, a Kenzo tervezője:: Kenzo Takada egy ösztönös tervező volt, aki kivételes ruhákat hozott létre, melyeket szándéka szerint az emberek a hétközapokon viselhettek. Nagyon inspiráló a hozzáállása a divathoz, ezt a szellemiséget szerettük volna megmutatni minden darabban. Nagyszerű látni, hogy mennyire aktuális napjainkban is stílusa, és milyen sok közös van az ő világában és a miénkben.

Mi volt a legnehezebb abban, hogy a Kenzót egy hatalmas ruházati lánc igényeire szabjátok? Hogyan hatott a tervezési folyamatokra a H&M technológiai, anyagi háttere és a minőségi elvárásaik?

Carol Lim: Nem kötöttünk kompromisszumokat, teljes szabadságot kaptunk, a H&M nyitott volt arra, hogy próbára tegyük a terveinkkel. A H&M sok éve vesz részt dizájnerkollaborációkban, mára profik abban, hogy nagyon magas minőségben készítsék el ezeket a kollekciókat. Mindenki, aki a Kenzo x H&M kollekcióból vásárol, valódi Kenzo darabot fog kapni!

Miért választottátok pont a Kenzót?

Ann-Sofie Johansson, a H&M tervezője: A kreatívvezetők, Carol és Humberto csodás tervezők és nagyon egyediek. Azt vallják, hogy a divatnak szórakoztatónak kell lennie, minden darabjuk izgalmas, energikus. Nagyon tetszik, ahogy újra feltalálták a Kenzót, hogy egy olyan márkát csináltak belőle, mely menő, hordható és kapcsolódik az utcai divat frissességéhez. Szerintük a divatnak demokratikusnak kell lennie, mindenki számára elérhetőnek, ami tökéletessé teszi őket egy H&M-es együttműködéshez.

Mi volt a kedvenc részed a közös munkában?

Ann-Sofie Johansson: Carol és Humberto nagyon szerethető, és nagyon jól tudják, mi a divat és mi működik az ő márkájuk esetében. Imádtam nézni, milyen szabadon rakták össze a szetteket, és mennyire mélyen hisznek abban, hogy a divatnak szórakoztatónak kell lennie. Nagyon inspiráló duó, remélem, szenvedélyük átjön minden egyes Kenzo x H&M darabon.

A Balmain-kollaboráció hatalmas siker volt. Ez nem jelentett extra nyomást?

Ann-Sofie Johansson: Mindig valami teljesen újat szeretnénk adni a vásárlóinknak, olyat, amilyet nem láttak még korábban. Tetszik, hogy a tavalyi Balmain-kollekció után a párizsi divat egy teljesen más aspektusát hozzuk el. Csodás, hogy az együttműködés összekapcsolja Kenzo Takada divattörténeti munkásságát azzal, amit Carol és Humberto a XXI. században terveztek a Kenzónak. A kollekció sok szinten nagyon jól működik: elmondja, honnan indult a márka, ugyanakkor Carol és Humberto csodás utcai divatos kollekcióit is ünnepli és remek a frissességet, vidámságot kedvelő H&M vásárlók számára is világszerte.

Blogmustra