Paralimpikonnak photoshoppolták a szappanoperahősöket a Vogue-nál

Zanza!

Különös módját választotta a brazil Vogue a szeptember 7-én kezdődő paralimpia népszerűsítésének, mivel a két brazil paralimpikon, Renato Leite és Bruna Alexandre helyett két egészséges szappanopera-színészt, Cleo Pirest és Paulo Vilhenát vetettek be és photoshoppolták le azok végtagjait.

Campanha #SomosTodosParalimpicos* a @cleopires_oficial @bruninha_alexandre e @vilhenap como @renatoleite10 #TemQueIr#SouBrasileiro#CarregoNoPeito****

Una foto publicada por Bruninha Alexandre (@bruninha_alexandre) el

“Mi mindannyian paralimpikonok vagyunk” – olvasható az első hallásra meglepő mondat az Instagramra feltöltött fotón, melyből az is kiderül, hogy nemcsak a paralimpikonokra, de a helyi sportolókra is fel akarták hívni a figyelmet a furcsára sikerült sorozattal, amit az Africa Agency szállított le a lapnak. A Telegraph.co.uk tudomása szerint azonban a brazil Vogue művészeti igazgatója, Clayton Carneiro is jó ötletnek tartotta Cleo Pires szerepeltetését, mivel szükségesnek érezte, hogy egy ismert arccal reklámozzák az eseményt, amire állítólag igencsak kevesen váltottak jegyet. A brazil Vogue elborult reklámkampányában egyébként a 33 éves színésznő sem látott semmi furcsát.

Pessoal, Venho esclarecer que estou super orgulhosa de fazer parte desta campanha que a revista #Vogue começou a divulgar as primeiras imagens desse lindo trabalho. Nossos Embaixadores Paralímpicos Cleo Pires e Paulo Vilhena, nos ajudaram a intensificar e a propagar a campanha com intuito de gerar visibilidade ao Movimento Paralímpico e convocar a torcida brasileira para marcar presença nos Jogos Paralímpicos Rio 2016. Gostaria, de enfatizar que #SomosTodosIguais e por isso a Cleo Pires me representa. Nos próximos dias, vocês terão acesso completo da campanha. #VemComAGenteBrasil e espero contar com toda a torcida brasileira nas arenas é assim torcendo, vibrando, cantando e comemorando conosco! #CarregoNoPeito o #CoraçãoParalímpico. @cleopires_oficial @vilhenap @ocpboficial

Una foto publicada por Bruninha Alexandre (@bruninha_alexandre) el

"Ritkán mutatnak pozitív és erőteljes képet a fogyatékkal élőkről a médiában. Az ő életüket is reálisan kellene bemutatni, nem pedig csak mímelni. Ezzel a húzással a Vogue elszalasztott egy kiváló lehetőséget, hogy hazája paralimpikonjaival dolgozzon. Egymilliárd fogyatékos ember él a világon. Az ő életüket nem leutánozni kellene, hanem megfelelőképpen bemutatni“ – nyilatkozta az ismert jótékonységi szervezet, a Scope kampányfőnöke, Richard Lane a közösségi oldakon futótűzként végigment esetről.

A Scope egyébként nemrég készített egy felmérést, amiből kiderül, hogy a testi fogyatékosok többsége, azaz 71 százaléka úgy véli, hogy a paralimpikonok eredményei pozitívan hatnak majd a mindennapjaikra, míg a megkérdezettek 41 százaléka szerint a média képes befolyásolni a társadalom megítélését. Minden harmadik fogyatékkal élő válaszadó állította azt, hogy a paralimpikonoknak köszönhetően jobban a társadalom részesének érzi magát.

“A Vogue tiszteletben tartja azoknak az olvasóknak a véleményét, akik nem értettek egyet a kampánnyal, de újra kihangsúlyozza, hogy elkötelezetten segíti a paralimpiai játékokat” – olvasható a Vogue sajtónyilatkozatában, amiben nyomatékosan kijelentik, hogy továbbra is támogatják a Paralimpiai Bizottság kezdeményezéseit.

Blogmustra