A Guccinak már a temetési papírtáska is szúrja a szemét

Zanza!

Csúnyán beégette magát a Gucci a közelmúltban azzal, hogy a védjegyük megsértésére hivatkozva levélben figyelmeztette a hongkongi temetkezési vállalatokat, hogy ne tüntettések fel papírtáskáikon a luxusház ikonikus logóját. Pedig a papírtáskákat ezúttal nem koppintásként értékesítették a piacon, csupán egy ősi kínai hagyományról van szó, miszerint a gyászolók olyan tárgyak papírmaséit égetik el, amiről azt képzelik, hogy az elhunyt szeretné magával vinni a túlvilágra. A felső osztály státusszimbólumai, mint a drága autók, okostelefonok és dizájner táskák mellett olyan hétköznapi dolgokat is a halottak mellé temetnek képletesen, mint például a zokni vagy műfogsor – elégetett papír formájában.

Az olasz márka 1974 óta 11 üzlettel van jelen a hongkongi piacon, tehát akár tisztában is lehetett volna a helyi szokásokkal, így nem sokkal a bicskanyitogató felszólítás után egy újabb közleményt adott ki a Gucci sajtóosztálya, melyben elnézést kért a kellemetlen félreértésért és kifejtette, hogy nem kívánja jogi útra terelni az ügyet, csupán a védjegyükké vált szellemi tulajdonukat szerették volna megvédeni, de maximálisan tiszteletben tartják a helyi temetkezési szokásokat – írja az ügyről a fashionmag.uk.co, mely arra is felhívja a figyelmet, hogy a helyi árusoknak nem igazán tetszett, hogy a divatház nyilatkozatából nem derült ki, hogy akkor tilos vagy sem rányomni a kamu papírtáskára a logójukat, így többen inkább levették polcaikról a bonyodalmat okozó kiegészítőt.

Blogmustra