Hiába sok a pénze, Hermés táskája akkor sem lesz!

Zanza!

Hiába van valakinek annyi pénze, hogy vegyen egy Hermés táskát, nincs rá lehetősége – írja a Daily Mail. A történet a következő: van az Hermés nevű cég, mely méregdrága sálakat, táskákat és egyéb kiegészítőket gyárt. Ezeket nagyon szeretik az A-listás celebritások, köztül Victoria Backham is. 

GettyImages-79986474
Fotó: James Devaney

Viszont ha egy vásárló bemegy a Harrodshoz, és szeretne egy táskát vásárolni, az udvarias eladó csak annyit mond: "Nagyon sajnálom asszonyom, nem tudunk rendelést leadni a táskára és várólista sincs. Amint megérkeznek, rögtön el is kapkodják őket. Őszinte leszek, nem egyszerű szerezni egyet. Sok szerencsét!"

"A Sloan Streeten, amely dizájnerüzletekkel és gazdag arab nőkkel van tele, hasonló a történet. A libériás inas a kézitáskák felé irányít, de amikor azt mondom, egy Birkin táskát szeretnék, az eladó csak felvonja a szemöldökét" – írja a Daily Mail újságírója, aki tesztelte, hogy tényleg lehetetlen-e halandó embernek Birkin táskát vennie.

Ezek a táskák ugyanis annyira felkapottak, hogy jobb befektetésnek bizonyulnak, mint a részvények. Max Brownawell árverési szakértő szerint egy átlagos nő hiába sétál be az Herméshez, és kér egy táskát. Hosszútávú kapcsolatot kell kialakítani valamelyik értékesítési munkatárssal. "Ez az egész egy hatalmas és jól működő marketingtrükk, főleg, hogy az A-listás celebek hordják előszeretettel. Kate Moss, Elle Macpherson, Naomi Campbell és Sarah Jessica Parker, akinek ráadásul a szivárvány minden színében van egy táskája, előszeretettel hordják a legalább 14 millió forintba kerülő táskát. Az Hermés Birkin névre hallgató táskájának névadója Jane Birkin színésznő volt, aki egyszer az Hermés vezérigazgatója, Jean-Louis Dumas mellett ült a repülőn.

GettyImages-52074702
Fotó: Arnaldo Magnani

Egy rongyos, teletömött szalmatáskát vitt magával, és arról panaszkodott, hogy nem talál magának tisztességes kézitáskát. Dumas elvitte a műhelyébe, és megszületett a prototípus. A többi meg már történelem.

"Egy Kelly táska elkészítése 18-25 órába kerül, és amikor rákérdeztem a cégnél, hogy miért nem tudok vásárolni táskát, azt válaszolták, hogy minden áruházigazgató maga felel a megrendelésekért, ezeket évente kétszer ejti meg, szezononként" – írja a Daily Mail szerzője, aki végül a boltban csak kétfajta táskát nézhetett meg, de ezek is csak bemutatódarabok voltak. Az eladó szerint többek közt azért magasak az árak, mert a bőr minősége mind kívül, mind belül tökéletes, ráadásul kézi munkával készülnek a darabok. Végül arra jutottak, hogy mivel Londonban él, az eladó értesíteni fogja, ha esetleg megérkezik a megfelelő színű modell, amit kinézett magának. Tanulság nincs, talán csak annyi, hogy roppant ügyes marketingesek dolgoznak a cégnél, illetve, hogy a gazdag embereknek is megvannak a maguk problémái.

Blogmustra