Prince halála után tör be a divatvilágba

Zanza!

Prince április 21-én hunyt el, ám úgy tűnik cége, a Paisley Park Enterprise alapkezelő társaság, mely a zenei ikon dolgait intézte, nem henyélt ez alatt az egy hét alatt, ugyanis bejelentették, hogy a zenész nevét védjegyként jegyezték be 25-ös és 41-es áruosztályba sorolt termékekre, mely a nemzetközi besorolás szerint főleg ruhákra és egyéb kiegészítőkre vonatkozik. A sors fintora, hogy a Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegy Hivatala (USPTO) egy nappal a zenész halála előtt hozta nyilvánosságra, hogy bejegyezte a védjegyet, ami nem is meglepő, mert ha valakinek egyedi stílusa volt, az Prince. Ha többet szeretne tudni az 1957-óta érvényben lévő Nizzai szabályozásról a védjegyekkel kapcsolatban, akkor ide kattintson.

GettyImages-522920478
Fotó: Jamie Squire

Az, hogy pontosan mire is akarták használni a védjegyet, még nem tisztázott, lehet szó önálló kollekcióról, vagy a név és dizájn használatról egyaránt. A mérleg inkább az utóbbi felé billen el, véli  Robert Cordero, a Business of fashion szerzője, aki szerint a csökkenő lemezeladások és a koncertek ázsiójának növekedése termelte ki a "turné boltot", mely az elmúlt években jelentős bevételi forrást jelentett. Gondoljunk Justin Bieberre, Kanye Westre és Rihannára, akik ezt magas szinten művelik.

Jian DeLeon vezető, férfiruházati szerkesztő a WGSN elemzőcégnél úgy látja, hogy ezek a termékek a multimédiás élmény részét képezik, és azok az okos előadók, akik pénzt akarnak keresni a branddel amit felépítettek, új utakat keresnek a csökkenő bevételek ellensúlyozására, amit a letöltések okoznak. A Paisley Park Enterprisesnak már 50 bejegyzett védjegye van, amely Prince-hez kapcsolódik, mint a Purple Rain, Minneapolis Sound és a Prince and The Revolution, de plakátok, könyvek és matricák is szereplenek a listában, amely ezek szerint most egy kicsit tovább bővült. 

Blogmustra